یکشنبه ۷ تیر ۱۳۸۸ - ۲۸ ژوئن ۲۰۰۹
محاکمه رهبران بهایی در ایران به پایان رسید
هفت تن از رهبران جامعه بهاییان ایران که حدود دو سال است به زندان افتاده اند.
گزارش ها حاکی است دادگاه هفت تن از جامعه بهاییان ایران که حدود دو سال است به زندان افتاده اند، روز دوشنبه و پس از سه روز، به پایان رسیده است. دیان علایی، نماینده جامعه بهاییان در اروپا در گفت و گو با رادیو فردا تایید کرد که این محاکمه به پایان رسیده اما هنوز حکمی صادر نشده است.خانم علایی گفت: «محاکمه از روز شنبه این هفته شروع شد و امروز دوشنبه به پایان رسید.» وی افزود که این هفت تن به روابط با کشورهای خارجی، اقدام بر علیه امنیت کشور و همچنین افساد فی الارض متهم شده اند. دیان علایی همچنین گفت که این هفت تن فقط به امور روحانی و اداری جامعه بهاییان رسیدگی می کردند و هیچ خلافی مرتکب نشده اند و دستگیری و دادگاه آنها نشانه نقض حقوق بشر در مورد بهاییان ایرانی است. فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، مهوش ثابت، بهروز توکلی و وحید تیزفهم حدود دو سال پیش دستگیر شدند. خانم ثابت نیز در ١٤ اسفند ١٣٨٦ و شش نفر دیگر در ۲۵ اردیبهشت ١٣٨٧ دستگیر شده اند.برپایه گزارش جامعه بهاییان اروپا، حدود ۳۰۰ هزار تن ایرانی پیروی آیین بهایی در ایران زندگی می کنند. خانم علایی همچنین گفته است که رهبران بهایی در این دادگاه از داشتن حق وکیل برخوردار بوده اند و چهار وکیل از کانون مدافعان حقوق بشر وکالت آنها را برعهده داشته اند. وی افزود که البته شیرین عبادی از وکلای این پرونده است اما در ایران حضور ندارد ولی عبدالفتاح سلطانی، هادی اصفهانی زاده و مهناز پراکن، وکلای مدافع این پرونده بوده اند. بانی دوگال، نماینده ارشد جامعۀ جهانی بهائی در سازمان ملل نیز گفته است: «ما تأیید می کنیم که جلسه دادگاه در تهران تشکیل شده و به نظر میرسد که این دادگاه خاتمه یافته است اما در حال حاضر هیچ اطلاع بیشتری در این زمینه نداریم.»
xixix - انگلیس - منچستر
|
عمده ترین دلیل هراس حکومت اسلامی از بهائیت به خاطر وجود دو فاکتور مهم در این ایین است : یکی تشویق فرزند به حقیقت جویی و انتخاب اگاهانه مذهب است و دوم حذف روحانیت و مبلغان مذهبی در این ایین است ./. |
سهشنبه 25 خرداد 1389 |
|
Faryad Irani - کانادا - تورنتو
|
یادمه که تو درسها میخوندیم:. لا اکراه فی الدین. پس چی شد. اینا دیگه قران رو هم قبول ندارند? تورنتو |
سهشنبه 25 خرداد 1389 |
|
sepher - استرالیا - سیدنی
|
xixix - انگلیس - منچستر. بقیه ادیان هم همینطورن و معمولا همه قشنگ حرف میزنند بایدنیم نگاهی به اعمالشان کرد! البته اگر بدانید که حتما میدانید در دین اسلام به صرف داشتن پدر ومادر مسلمان فرزند مسلمان نیست و باید وقتی به سن تکلیف رسید اقرار(اشهد) بگوید و مسلمان شود. در دین اسلام چیزی به نام روحانی وجود ندارد. درایران امروز بیشترها سازمانهای غیر دولتی با مشکلات زیای روبرون. بهائیت یک تشکیلات غیرقانونی با سازماندهی منظم است و ازین جهت با مشگل روبرو ست. |
سهشنبه 25 خرداد 1389 |
|
Azadikhah - هلند - تکسل
|
خدا رحم کنه به اعدام محکوم نشن با این حکمهای کیلوئی دادگاه تهران و برچسبهائی که بهشون زدن |
چهارشنبه 26 خرداد 1389 |
|
xixix - انگلیس - منچستر
|
sepher - استرالیا - سیدنی . منظورتان را درست نمی فهمم: آیا شما منکر کشیش و ملا و . در دیگر ادیان هستید؟ میتوانید نمونه ای از تضاد و تناقض را که در بهائیان دیده اید بگوئید ( من بهائی نیستم ولی قصدم درک بهتری از مسایل پیرامونمان است). سوال دیگرم اینست که شما اشاره کردید: در دین اسلام به صرف داشتن پدر ومادر مسلمان فرزند مسلمان نیست و باید وقتی به سن تکلیف رسید اقرار(اشهد) بگوید و مسلمان شود./ خوب اگر بنا باشد بعدها اشهد بگوید و مسلمان شود ( و نه مختار باشد که مسیحی و یا جهود ویا زرتشتی و. شود) چه فرقی دارد اول یا بعدأ مسلمان باشد؟! . متشکرم ./. |
چهارشنبه 26 خرداد 1389 |
|
sepher - استرالیا - سیدنی
|
perspolisi - استرالیا - سیدنی . طبق قانون اساسی ایران فقط 5 دین در ایران شناخته شده اند واقلیت بهایی که دو صدم درصد هستند جز قانون دین محسوب نمی شوند. برای هر تجمعی طبق قانون ایران مجوز از اماکن لازم است. بهای ها در درون ایران یک سازمان دارند که ثبت قانونی نشده ومجوزی ندارند در نتیجه غیرقانونی است در ضمن تبلیغ ادیان دیگر در ایران هم جرم قضایی است این مسئله برای دروایش هم صادق است . اینکه این قانون درست است یا نه بحث دیگری است من قانون گذار نیستم و در همین استرالیا ما هزار مورد قانون داریم که امیدوارم هیچ وقت مشگلی برایت پیش نیاورند! |
چهارشنبه 26 خرداد 1389 |
|
perspolisi - استرالیا - سیدنی
|
سپهر، استرالیا. دوست عزیز. همان طوری که گفتید در ایران و طبق "قانون اساسی" که صد البته فقط اسم قانون را به دنبال خود میکشد، فقط ۵ دین به رسمیت شناخته شده اند. اما طبق همین قانون اساسی، آیا به بقیهٔ اقلیتهای مذهبی هم به عنوانه یک شهر وند درجه ۱ نگاه میشود و همهٔ آنها از مزایا و حقوق یک مسلمان بهره مند هستند؟ اینجاست که مشروعیت و درستی این قانون به زیر سوال میرود. موفق باشید. . |
پنجشنبه 27 خرداد 1389 |
|
sepher - استرالیا - سیدنی
|
perspolisi - استرالیا - سیدنی . برای اکثریت هم همون اش و واقعا مزایاوحقوقی نیست. xixix - انگلیس - منچستر. در دین اسلام باید بااگاهی باشه! ببینید دین یه باور قلبی است ولی وقتی به عمل درمیاید جنبه اجتماعی میگیرد به عبارت دیگر عملکرد هر شخص دین اوست نه نیتش یا انچه میگوید. من شخصا خیلی موارد دیده ام اما شاید ان موارد چند استثنا تلقی گردد! اما مورد قابل اثبات: بهائیت مدعی صلح جهانی است از طریقه بهایی کردن افراد تا روزی که هم مردم جهان بهایی شوند و صلح جهانی گردد از طرفی دخالت در سیاست برای هر فرد بهایی ممنوع است یعنی یک فرد بهایی نمیتوانند نماینده مجلس یارئیس جمهور شود . حالافرض کنیم همه مردم یک کشور بهایی شدند ان زمان چه کسی باید کشور را اداره کند ? جواب سیوال من در وبسایت کانداییهای بهایی یافتم!!! برگزیدگان خداوند!!!! یعنی همان .....! به نام جدید! |
جمعه 28 خرداد 1389 |
|