ممنوعیت برقع در بلژیک: رهایی از زندان سیار

ممنوعیت برقع در بلژیک: رهایی از زندان سیار

پارلمان بلژیک به عنوان نخستین کشور اروپایی پوشش کامل اسلامی برقع را ممنوع اعلام کرد. نمایندگان پارلمان بروکسل بدون رأی مخالف با تصویب این لایحه موافقت کردند. این لایحه با استدلال حفاظت از شأن و حرمت زنان به تصویب رسید.

این قانون آندسته از پوشش اسلامی را ممنوع می‌کند که صورت زن را به تمامی  یا بخش عمده آن را بپوشاند. انداختن برقع بر سر، پارچه مشبک در برابر صورت  یا نقاب بر چهره که در آن فقط منفذی برای چشمان باز شده، از جمله پوشش‌هایی است که ممنوع اعلام شده‌اند.

 

این ممنوعیت در مورد فضاهای عمومی، یعنی خیابان‌ها، پارک‌ها و نیز فروشگاه‌ها و رستوران‌ها معتبر است. در صورت نقض این قانون، فرد خاطی به ۲۵ یورو جریمه نقدی یا ۷ روز زندان محکوم خواهد شد.

 

از نظر بارت سومرس، نماینده لیبرال فلامان‌‌‌زبان، «برقع یک زندان سیار است». ژرژ دالمانیه، نماینده فرانسه‌زبان پارلمان بلژیک، پوشش‌هایی مانند برقع و نقاب را «بارزترین شکل خدشه‌دار ساختن حقوق زنان» دانست.

 

هم‌اکنون به دلیل بحران سیاسی حاکم بر دولت بلژیک، هنوز مشخص نیست این قانون چه زمان به اجرا درخواهد آمد. به دلیل مشاجرات شدید لفظی میان نمایندگان فلامان‌زبان و فرانسه‌زبان، دولت "ایو لوترم" یک هفته‌ی پیش مجبور به استعفا شد. احتمال می‌رود در ماه ژوئن انتخابات پارلمانی جدیدی برگزار گردد. مجلس سنا نمی‌تواند این قانون را لغو کند، ولی می‌تواند آن را مورد بازبینی قرار دهد.

 

بحث پوشش اسلامی در سطح اروپا

 

دنیس دوکارم، نماینده لیبرال فرانسه‌زبان پارلمان بلژیک ابراز امیدواری کرد که «فرانسه، سوئیس، ایتالیا، هلند و کشورهایی که در این باره فکر می‌کنند، از بلژیک پیروی کنند».

 

وی گفت که برقع در بلژیک بیشتر یک پدیده جانبی است و نباید آن را با اعتقادات دینی اسلامی یکسان انگاشت. این نماینده پارلمان بلژیک افزود: «ما به اسلام احترام می‌گذاریم».

 

بر اساس ارزیابی‌ها، فقط شمار بسیار قلیلی از زنان مسلمان از برقع به عنوان پوشش کامل اسلامی استفاده می‌کنند. از این رو تصویب این قانون بیشتر ارسال یک زیگنال سیاسی تلقی می‌شود.

 

لایحه قانون منع برقع در فرانسه و هلند

 

بحث پوشش اسلامی در دیگر کشورهای اروپایی نیز در جریان است. در فرانسه قرار است تا پیش از تعطیلات تابستانی، لایحه‌ای در زمینه ممنوعیت پوشش کامل اسلامی به پارلمان ارائه شود. دولت قصد دارد با تصویب این لایحه هر نوع پوشش کامل چهره در فضاهای عمومی را ممنوع اعلام کند. دولت فرانسه قصد دارد با این حرکت حقوقی خود برای ۵ میلیون مسلمان ساکن این کشور روشن سازد که پوشش‌هایی مانند برقع و نقاب در فرانسه پذیرفتنی نیست.

 

در هلند نیز چندین لایحه برای ممنوعیت پوشش کامل اسلامی تنظیم شده است. این ممنوعیت از جمله مدارس و ادارات دولتی را نیز در بر می‌گیرد.

 

بحث ممنوعیت برقع در اتریش، دانمارک، ایتالیا و سوئیسسلما، زن ۲۲ ساله برقع بر سر در یک پارک در بروکسل

 

ورنر فایمان، صدراعظم سوسیال دمکرات اتریش چندی پیش گفت، می‌تواند ممنوعیت برقع را در کشورش تصور کند. ولی نیروهای محافظه‌کار نخست خواستار یک بحث گسترده پیرامون آن هستند. حزب راست و عوام‌گرای اتریش نیز قصد دارد در آینده نزدیک لایحه ممنوعیت برقع را به پارلمان این کشور عرضه کند.

 

در دانمارک دولت لیبرال راست این کشور در پایان ماه ژانویه اعلام کرد که قصد "مبارزه" با پوشش اسلامی را دارد. دولت دانمارک از تصویب قانونی در این زمینه انصراف می‌جوید، ولی خواهد کوشید تا در مدارس، ادارات و شرکت‌ها با پوشش کامل اسلامی مقابله جدی صورت گیرد.

 

در ایتالیا بر اساس قانون "حفاظت از نظم عمومی" مصوب سال ۱۹۷۵، پوشش چهره در ادارات عمومی، چه چادر و برقع باشد و چه کلاه‌خود موتورسواران، ممنوع است. حزب راست و عوام‌گرای "لِگا نورد" که در دولت ائتلافی سهیم است، در سال ۲۰۰۹ لایحه‌ای به مجلس ارائه داد، مبنی بر اینکه هر کس به دلایل مذهبی چهره خود را بپوشاند، تا حداکثر ۲۰۰۰ یورو جریمه خواهد پرداخت.

 

در سوئیس که شهروندانش در ماه نوامبر گذشته طی یک همه‌پرسی مخالفت خود را با ساخت یک مناره اعلام کرده بودند، نیروهایی خواستار ممنوعیت برقع اسلامی هستند. دولت این کشور تاکنون این تقاضا را رد کرده است.

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
کار خلیی خوبی کردند دستشون درد نکنه برقع مساوی است با جهالت تمام نادانی و کوته فکری . البته اینجا نیست اما سومالیایها که 99 % چهره و صورت زشتی دارند روسری سرشون هست و مثل گدا ها وبه بد ترین شکل ممکن لباس می پوشند
شنبه 11 اردیبهشت 1389

pandora - المان - المان
افرین به بلژیکیها!هر چیزی یه حدی داره.هر کس هم فکر میکنه با این قانون ازادیهاش!!!کم شده بهتر برگرده کشور خودش اونجا قربون صدقشم میرن.نه افراط خوبه نه تفریط
شنبه 11 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
تصمیم بسیار به جاییست کسی که می خواهد برقع بپوشد بیجا می کند در اینجور جاها زندگی کند.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

Raz_uk - انگلیس - کمبریج
چه خوب یعنی چی این چیه آدم میترسه! این یعنی زن نباید وجود داشته باشه تو جامعه و خودشو حقشو زیبائیش بخاطر بی فرهنگی تازی های وحشی پنهان بشه... یه بار داشتم از بحرین میامدم (ترانزیت بودم متاسفانه) این مامورشون وقتی اینجور تازی ها میامدن پاسپورتشونو میگرفت با دقت نگاه میکرد یه نگاهم به خانم تازیه میگفت ok next ! آخرش ما نفهمیدیم چطور تشخیص میداد...!@@!؟ بعد به ماکه رسید گفت عکست به خودت نمیخوره!@@! :)))
شنبه 11 اردیبهشت 1389

mehrgan_irani - انگلستان - بیرمینگهام
بیچاره شدیم حالا همشون راه می افتن میان انگلیس . اینا که عاشق این بوگندو های برقع به سر هستند هیچ وقت همچین قانونی تصویب نمی کنند.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

mehr47 - ایران - تهران
اصلا این اشغالها رو نباید راه بدن که حالا این قوانین رو بگذارن. میرن اروپا بسرعت چند تا توله هم پس می ندازن بعدش می گن اروپا مال ماست شما برید صحرای افریقا!!!
شنبه 11 اردیبهشت 1389

Ezhaq - ایران - تهران
زنده باد به این می گن قانون، ولی دودش تویه چشم مردم ما می ره حالا صدا و سیما شروع می کنه قار قار کردن از منزلت کلاغ هاش، چند روز بعد کلاغ ها می زنن بیرون بعدش رهبر کلاغ ها از ماته ته شان فتوا در می کنند، مجلس روز کلاغ اعلام می کنه احمد کلاغ شروع می کنه به قار قار کردن از هالش می گه از انرژی هسته ای از اسرائیل نمی دانم از مادر کلاغش خلاصه هاله احمدی جون حق مسلم ماست.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

maryam-germany-71 - المان - برلین
راست می گن دیگه , چادر دوست دارین برین پیش طالبان اینجا چی کار می کنین اینجا قانونش همینه مردم چادر نمی خوان چرا زور می گین
شنبه 11 اردیبهشت 1389

ghom.666 - ایران - قم
این وحشیها هر جا باشند ... میزنن به اونجا...یکی نیست بگه اگه اینجوری دوست داری پس گم شید تو کشور خودتون کشورهای دیگه را بگند نکشید.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
اشغالها شبیه ارواح خبیثه ی مذاهب..- غلط کرده اید سوسمارهای دلقک ماده ی اسلامی که به اروپا هم گند زده اید و یک مشت روانی و بیمار جنسی را خوشحال که ...پیروز شده..
شنبه 11 اردیبهشت 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
بهترینراه پاکسازی هر کشور از تروریستها همین روش هست.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

be man megan khoda - کویت - کویت
آخه جیکار این بانوان مسلمان داشتید راحت داشتن زیر این برقع لذت میبردن حالا دیکه باید یه قانون هم تصویب کنن اینا مسیر راه رفتنشون با آدما فرق کنه آخه از بس زشتن خودشون رو اون زیر قایم کرده بودن بدبختا
شنبه 11 اردیبهشت 1389

amirpersia - سوئد - استکهلم
با راهیابی حزب دموکرات سوئد به مجلس/ پرونده ی این بنیادگراها اینجا هم بسته میشه . (حزب دموکرات سوئد یک حزب غیر رسمی در این کشور هست و با حزب سوسیال دموکرات که یک حزب رسمیه بسیار متفاوته). از این حزب به غلط به نام حزب نژادپرست و ضد خارجی یاد میشه ولی شایان ذکره که این حزب اعضای خارجی متعددی از جمله اعضای ایرانی داره و هدف اصلی اونها جلوگیری از نشر بنادگرایی مذهبی بخصوص بنیاد گرایی اسلامی و نفوذ و گسترش این عقاید در جامعه ی سوئدیه! .
شنبه 11 اردیبهشت 1389

Bare hasti - المان - هامبورگ
خدا کنه این قانون تو المان هم تصویب بشه واقعا صحنه وحشتناک و در عین حال تحقیر امیزی است..واقعا هر وقت این کلاغها را میبینم حالم بد میشه
شنبه 11 اردیبهشت 1389

borzoopersia - انگلستان - بیرمنگهام
هزاران هزار درود و آفرین به پارلمان بلژیک. این پیروزی بزرگی برای دموکراسی در غرب است. امیدوارم که هر چه زودتر این پوشش مسخره که جز توهین به زن چیز دیگری نیست در تمام اروپا ممنوع شود مخصوصا پارلمان بریتانیا باید هر چه زودتر در این مورداقدام کند. من نمیدانم آیا میشود در عربستان یک کلیسا ساخت؟ مساجد در بریتانیا مثل قارچ شدند هر روز یکی در میاد و این باعث سرافکندی برای دولت بریتانیاست.هر جا اسلام ریشه کند آنجا به درد>@**) میخورد با یک نگاه و جمع بندی اجمالی میشود به این نتیجه رسید. با درودهای بیکران بر زنان مبارز و آگاه ایران که با هزار ترفند با روسری اجباری مبارزه میکنند.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

maryamf - بلژیک - لی یژ
این بلژیکی ها را نباید دست کم گرفت. من که هروقت این زنهای احمق را میدیدم حالم دگرگون میشد. به امید اینکه درتمامی کشورهای اروپایی چنین قانونی اجرا شود.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

abtin174 - ایران - تهران
این حرامی ها باید بروند به کشور لعنتی خودشان
شنبه 11 اردیبهشت 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
https://www.youtube.com/watch?v=oDJrjUa2wfI. اندر احوالات اعراب و زندگی روزمره و نماز خواندن مسلمانان دنیای اسلام.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

kaambiz - انگلیس - لندن
کار بسیار خوبیه تو انگلیس هم باید همچین قانونی بزارن میترسه از اینا آدم
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

مسلمان ایرانی - ایران - تهران
ّبرقع بپوشن که چی بشه؟.
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

ukguy4u - بریتانیا - لندن
به امید ممنوعیت در انگلیس!!!. اینجا که از هر 10 تا زن 2 تاشون برقعی هستند.
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

gharibe UAE - امارات - ابوظبى
پس ازادی یعنی چی? تو ابران بزور میکنن سر زنها اونجا هم بزور در میارن پس هردو نقض ازادی اسانهاست.
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

zartusht67 - المان - المان
اینها رو باید سریع بفرستن طویله همانجا بچرن چون عقلشون از حیوانات کمتر و خطرناک برای جوامع متمدن در حقیقت اسلام واقعی را طالبان اجرا کرد خوش بختانه مردم ما اجازه به مولا ها نمیدهند وگرنه انها دقیقا مثل طالبان هستن
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

mori021 - دانمارک - آرهوس
نه به اون شوریه شوری نه به این بینمکی یکسری میان اروپا لخت میشن یکی هم مثل اینا به خداوندیه خدا زندگی رو انسانها به مسخره گرفتن
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
مسلمان .. - ایران - تهران . ایران چادر زوری میکنن سرشون که چی بشه!?!?!.
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

pandora - المان - المان
gharibe UAE - امارات - ابوظبى. نه افراط نه تفریط.مذهب قابل احترامه اما باید به فرهنگ و سلیقه مردمی که توی سرزمینشون زندگی میکنیم هم احترام بذاریم.ضمنا از نظر امنیتی هم داشتن برقع مشکل ایجاد میکنه.از کجا معلوم زیر این پوشش یه تروریست انتحاری که مواد منفجره بسته به خودش مخفی نشده باشه??
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

mardin delfani - انگلیس - برادفورد
اینها با این برقع مردان اروپایی را تحریک و باعث بی بند و باری میشوند پس دم بلژیکیها گرم چیه این مدل مزخرف!یارو رفته توی یک گاله و یک توبره هم سرش کرده تا بگه من با بقیه فرق دارم.من اینجا دارم خفه میشم از بس این دهاتیهای سر در توبره رو میبینم.ولی چیکار کنم هم خودم و هم زنم اینجا به خاطر محل کارمون و خرید خونه فعلا نمیتونیم به آسانی از این اسلام آباد پاکستان کوچ کنیم
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

vahid22 - آلمان - هامبورگ
به نظر من بهتره این مخبط ها بجای برقع تنها باید پرده جهل و خرافه رو از رو هم مغزشون(البته اگه دارند) کنار بزنند.
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

Pezhman - اتریش - وین
بخاطر مسائل امنیتی باید غدغن بشود.
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
gharibe UAE - امارات - ابوظبى. مرد حسابی تو هنوز تفاوت بین زور و قانون مصوب توسط نمایندگان واقعی یک ملت را متوجه نمی شوی؟ قانونی که در پارلمان تصویب می شود حرف زور است؟ عجججب!
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
خدا کنه توی آلمان هم ممنوع بشه. واقعا وحشتناکه و زننده. من یکبار توی آلمان دیدم و واقعا جا خوردم. آخه این هم شد پوشش!!! مثل کوکلوس کلان ها توی آمریکا که سیاه پوست ها رو میکشتند هستند.
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

farid turkeh - ایران - ایران
اخرین نینجا با هنرمندی جهاله طالبانی.محبسه سیاری.برنده تسبیح طلایی از جشنواره فیلم جمکران. امشب در سینماهای بروکسل.
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

خروس - امارات - دبی
Katrina. zartusht. artemis. چی‌ شد اونجا که پیرزنه میخواد از نوه اش حامله بشه شد زندگی خصوصی . اینجا زن حق نداره حجابشو خودش انتخاب کنه؟ بنازم به منطق و دموکراسیتون . مال خودتون ما نخواستیم. مردم ایران هم شما را نمیخوان.
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

zartusht67 - المان - المان
خروس از قول مردم ایران حرف چون از.. امثال تو متنفرن اخوندها که همگی با ..
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

مسلمان ایرانی - ایران - تهران
immortal1977 - هلند - امرسفورت اولا محض اطلاعتون چادر رو به زور سر کسی نمیکنن اون روسری هست که به زور سرشون می کنند. دوم اینکه من خودم هم مخالف حجاب اجباری هستم
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
خروس - امارات - دبی . خروس بی عقل اسلامی دروغ و شانتاژ در اسلام کوفتی شما رواست من در باره ی 8 ازدواج // الیزابت تیلور هنرپیشه ی مورد علاقه ام گفتم خصوصی است/ نه رابطه ی بیمارگونه مادر بزرگ و نوه// البته برای شما اسلامیها که از .. تا قطع دست و پا در دینتان است نباید عجیب باشد// مزدوران رژیم خوب با هم جور هستید ..
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
مسلمان . - ایران - تهران . چرا با کلمات بازی میکنی!?! چادر یا روسری? چه فرقی میکنه? مطمئنا متوجه منظور من شدی ولی مشکلی نیست باز خودتو بزن به کوچه علی چپ!
دوشنبه 13 اردیبهشت 1389

مسلمان ایرانی - ایران - تهران
immortal1977 - هلند - امرسفورت من با کلمات بازی نکردم فقط خواستم فرقشونو بهت بگم..حالا اون هیچی.. ببین من تا حالاچندین بار هم گفتم زمان خود پیامبر ص هم پیامبر جامعه ی زنان رو مجبور نکردند که حجاب اجباری داشته باشن. هر کسی که دلش خواست حجاب داشته باشه هر کسی هم که نخواست نداشته باشه. زنان غیر مسلمان که دیگه جای خود داشت. اونها هم میتونستند حجاب نداشته باشن. یعنی از سوی دین اسلام هیچ اجباری برای انها نبود که رعایت بکنند. حتی همین الانشم که بری عربستان خواهی دید که بغیر از دو شهر مدینه و مکه همه ی شهرهاش حجابشون برای زنها ازاده. در حالیکه توی ایران چنین نیست. افتاد؟
دوشنبه 13 اردیبهشت 1389

katrina - اسکاتلند - لندن
خروس - امارات - دبی -مشکل داری زودخودت روبه یک تیمارستان معرفی کن مردم ایران تازی نمیخواهندددددددد..می فهمی ????????????درضمن دیگه اسم منو تایپ نکن خوشم نمیادبا تازی هابحث کنم...
دوشنبه 13 اردیبهشت 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
مسلمان ایرانی - ایران - تهران . تو داری یکیو مثال میزنی که من اصلا یه دوزاری هم قبولش ندارم و حتی به وجودشم شک دارم.یه موجود موهوم بنام محمد! مثلا میخوای ادای روشن فکرارو دربیاری.بابا جان اصولا اسلام و مسلمونی با روشن فکری و منطق مثل دوتا خط موازی میمونن .حالا هی بگو حجاب توی اسلام نیست.پس چرا زنای مسلمون توی همه جای دنیا خودشونو کفن پیچ میکنن? بالاخره اسلام و محمدت گفته چی? یعنی مسلمونای اون موقع اونم از نوع عربش با دیدن موی جنس مخالف حالی به حالی نمیشدن!?!عجبا!!...راستی این مکه و مدینه روی چه حسابی حجاب درش اجباریه?
سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
مسلمان ایرانی - ایران - تهران . تو داری یکیو مثال میزنی که من اصلا یه دوزاری هم قبولش ندارم و حتی به وجودشم شک دارم.یه موجود موهوم بنام محمد! مثلا میخوای ادای روشن فکرارو دربیاری.بابا جان اصولا اسلام و مسلمونی با روشن فکری و منطق مثل دوتا خط موازی میمونن .حالا هی بگو حجاب توی اسلام نیست.پس چرا زنای مسلمون توی همه جای دنیا خودشونو کفن پیچ میکنن? بالاخره اسلام و محمدت گفته چی? یعنی مسلمونای اون موقع اونم از نوع عربش با دیدن موی جنس مخالف حالی به حالی نمیشدن!?!عجبا!!...راستی این مکه و مدینه روی چه حسابی حجاب درش اجباریه?
سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1389

مسلمان ایرانی - ایران - تهران
immortal1977 - هلند - امرسفورت اینکه تو قبول داشته باشی یا نداشته باشی واسه من اصلا پشیزی ارزش نداره. یعنی اصلا فرقی هم به حالم نمیکنه. میخوای داشته باش میخوای نداشته باش. حالا اگه تو قبول نداشته باشی مثلا چی میشه؟!! یه جوری حرف زدی که انگار مثلا تو قبول نداشته باشی دیگه نامی از اسلام برده نمیشه؟!!! اگه به قول خودت خودتو به کوچه ی علی چپ نمیزدی منظورمو میگرفتی. البته فکر کنم منظورمو گرفتی و خودتو به اون راه زدی.. منظور من تو نبودی منظور من این آخوندها بودن که کاسه ی داغتر از آش شدن و حجاب رو اجباری کردن. منظور من این بود که پیامبر ص هم حجاب رو اجباری نکرد ولی آخوندها اجباریش کردن.. روی سخن من با اینها بود نه اینکه حالا قراره شما تصمیمی راجع به حجاب زنها توی ایران بگیری.. مکه و مدینه شهرهایی هستند که غیرمسلمانان کاری اونجا ندارن اصولا غیرمسلمانی اونجا نمیره که حالا چه حجاب داشته باشه چه نداشته باشه. راستی خیلی از کامنتهایی که ارسال میکنی دوبار دوبار میفرستی...
سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
. ای ول .. پس اخوندا عجب قدرتی دارن که بیشتر کشورای بدبخت و عقب مونده مسلمون ,زناشون خودشونو کفن پیچ میکنن.ای کیو مگه ایران فقط حجاب داره!?سوال منو نتونستی جواب بدی..برا من الکی مغلطه نکن سوال ساده منو جواب بده..چرا مکه و مدینه حجاب اجباریه? اینو هم بدون از همین اسلام تا چند دهه دیگه چیزی نمیمونه.به جوونای اجتماعی که درش زندگی میکنی ,رجوع کن...من با لینوکس کار میکنم و محض اطلاع شما گاهی اوقات موقع فرستادن کامنت ارور میده و مجبورم یه بار دیگه کلیک کنم
سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1389

مسلمان ایرانی - ایران - تهران
نمیگیریا.. من نگفتم حجاب توی اسلام نیست. حجاب هست خوبم هست. اسلام به زنان مسلمان گفته که حجاب داشته باشن. اینکه دیگه گفتن نداره. همه هم میدونن.. جدا از اینا حجاب هم مختص به اسلام نیست. از قبل از اسلام بوده هنوزم در غیر مسلمونها هست.. تو مکه و مدینه هم دقیق نمیدونم که آیا قانونی راجع به حجاب اجباری باشه یا نباشه ولی خودم توی این دو تا شهر زن بی حجاب ندیدم. عرفشون هم همینه که زن بدون حجاب توی این دو تا شهر نرود.. بعدشم بهتره به آمار رشد جمعیت مسلمانان در جهان رجوعی بکنی.. تا چند سال پیش 19% بود الان شده بالای 21% .. اتفاقا این آمار رو هم مسیحی ها دادن بیرون
سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
این امار هم مثل همون قضیه اینشتین هسش دیگه??? منبع امار لطفا?بعدشم بایدم امار مسلمونا زیاد بشه با این زاد و ولد بی رویه ای که بخاطر جهل و فقر فرهنگی که مردم جهان سومی اسیایی و کشورای بدبخت افریقایی که عموما مسلمون هستن , این امار نمیتونه الکی باشه!! .ولی از اونجایی که در گفتن خزعبلات ید طولانی داری من منبع این امار رو میخوام!
سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.