دیدار حامیان مادران عزادار با خانواده اسانلو

دیدار حامیان مادران عزادار با خانواده اسانلو

جمعی از مادران عزادار به مناسبت نزدیکی به روز کارگر و افزایش فشار بر روی منصور اسانلو به دیدار مادرشان رفتند .

مادر آقای اسانلو با رویی گشاده از مادران استقبال کرد و بعد از تشکر از مادران برای حضورشان گفت : آمدن شما خیلی خوشحالم می کند چون نشان می دهد پسرم فراموش نشده و ما به او اطمینان دادیم آقای اسانلو برای تک تک ایرانیانی که دغدغه نان و آزادی دارند عزیز است و ما در مقابل افرادی مانند او وظایف زیادی داریم که حداقل آن اظهار همدردی و حمایت از آنهاست .

پای صحبت مادرش می نشینیم و او از موثر بودن فرزندش در هر شرایطی می گوید چه در زمان آزادی که تاب نیاوردند و به بندش کشیدند و چه در زندان که همچنان فعال است و شور زندگی در میان زندانیان می آفریند .

می گوید برای افزایش فشار بر منصور ، اوین را کافی ندانسته و او را به زندان رجایی شهر کرج منتقل کردند که برای هر بار ملاقات او بایستی 6 ساعت در راه باشند و با مشکل دیسک کمری که مادرش دارد ، بسیار عذاب آور است .

اسانلو برای استقبال از سال نو در زندان از خانواده تقاضای چند نوع بذر را میکند و همراه با زندانیان دیگر آنها را کاشته و باغچه ای ترتیب داد که برای سال نو کاملا سبز شده بود . او برای چهارشنبه سوری از خانواده می خواهد برایش پول بفرستند و از فروشگاه زندان آجیل و تنقلات برای تمام هم بندیهایش تدارک می بیند ، که این حرکت اصلا به مذاق زندانبان خوش نمی آید و او را زمانی که با دست پر به سمت هم بندیهایش می رفت فراخوانده و به بند 5 منتقل می کنند .

مادر از همبند بودن منصور با قاتلین و معتادان ، از سعیشان برای به قتل رساندن او و اینکه شبها از بیم جان نمی تواند بخوابد می گوید . اما حتی در این بند نیز منصور تاثیرش را می گذارد و انسان سازی می کند . او در تماس تلفنی با مادرش با خوشحالی خبر می دهد 12 نفر به کمک او ترک کردند و صدای هم بندانش به گوش می رسد که می گویند بگو حتی سیگار هم نمی کشیم . منصور هم اکنون در بند 5 در سلولی دو نفره بسر می برد .

مادر می گوید پسرش هم از ناحیه چشم مشکل دارد و هم ناراحتی قلبی دارد و حدود 14 ماه از حبس 5 ساله اش باقیمانده و امید دارد تا با حکم عدم تحمل کیفر که از پزشکی قانونی صادر شده ،‌هرچه زودتر شاهد آزادی فرزندش باشد .

ما که برای دیدار با مادری دردمند و رنجور رفته بودیم با شیرزنی روبرو شدیم که در عین بیماری و نگرانی از حال فرزندش بخصوص در چند ماه اخیر ، چنان به درستی کار و راه فرزندش ایمان دارد و چنان روحیه ای دارد که ما که برای دادن کمی روحیه رفته بودیم با کلی روحیه برگشتیم . می گوید من می دانم که منصور دیگر مال من نیست، او فقط پسر من هست ولی مال کل ایران است و به راستی که از این مادر ،‌آن پسر باید .

در پایان دیدار یکی از مادران آوازی به افتخار مادر اسانلو خواند و مادر نیز بیت زیر را به یاد منصور خواند :

دوست دارم شمع باشم در دل شبها بسوزم روشنی بخشم به جمع و خود در آن تنها بسوزم

انتظارش کوتاه - عمرش دراز باد

pandora - المان - المان
مرد بزرگیه...تو هم زنده باشی مادر
شنبه 11 اردیبهشت 1389

pelle - سوئد - استکهلم
درود بر "منصور اسانلو" قهرمانی آزاده , از خاک پاک ایران زمین.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

niagara - ایران - تهران
درود بر شیرزنی مثل شما که همچون پسری تربیت کرده.با شما به مبارزه ادامه میدیم
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.