نمک باید از سفره غذای ایرانی‌ها حذف شود

نمک باید از سفره غذای ایرانی‌ها حذف شود

یک متخصص تغذیه گفت:«بر اساس توصیه پزشکان متخصص، نمک باید از سر سفره غذا حذف و مصرف آن به حداقل برسد.»

دکتر ناصر کلانتری در گفتگو با خبرنگار سامانه خبری«سلامت نیوز»اظهار داشت:«نمک سلامت انسان را به خطر می‌اندازد و بر اساس توصیه پزشکان متخصص، نمک باید از سر سفره غذا حذف و مصرف آن به حداقل برسد و ریختن نمک در حلق پس از اتمام غذا به هیج عنوان قابل قبول و علمی نیست.»
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه کشور ما از لحاظ مصرف نمک در وضعیت خطرناکی قرار دارد گفت:«مقدار نمک موجود در مواد اولیه هنگام طبخ نیاز بدن را تأمین می‌کند ولی در کشور ما بدون توجه به هشدار پزشکان غذا شور و پر نمک پخته می‌شود.»وی ادامه داد:«با تجمع میزان سدیم و آب در بدن، فشار خون نیز بالا می رود و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش می‌یابد.»این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت:«متأسفانه به دلیل مصرف بالای نمک جمعیت میانسال و بزرگسال کشور درگیر فشار خون و بیماریهای قلبی عروقی هستند و روز به روز به این آمار افزوده می‌شود.»کلانتری تصریح کرد:«به منظورپیشگیری از افزایش فشار خون و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی توصیه می‌شود میزان مصرف نمک به حداقل برسد تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.»

bluestar - ایران - تهران
قند هم باید حذف بشه
یکشنبه 29 فروردین 1389

Pezhman - اتریش - وین
آزادی ومخلفاتش (هزاران قلم دیگر)چی ؟
دوشنبه 30 فروردین 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
bluestar - ایران - تهران// بقول شاعر؛ تو خودت قند و نباتی!
دوشنبه 30 فروردین 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
bluestar - ایران - تهران. تو پاسدار زاده بسیجی و اون پسر شجاع رمال اسلامی هم باید از این وب سایت حذف بشید تا همه یک نفس راحت بکشند.
دوشنبه 30 فروردین 1389

iranazadiran - ایران - تهران
بابا با این این سایت ایرانیان یو کی فرشتگان ارتباط دارند. باور کنید روز قبل از گذاشتن این موضوع داشتم فکر میکردم که احتمالا پرهیز نمکم شکسته شده و ممکنه حال بدم از اون باشه که با خوندن این مقاله شکم تبدیل به یقین شد که . علت حال بسیار بدم استفاده نمک به خاطر ضعف بدنی و افت فشار بوده و بی توجه من نمک بیش از حد استفاده میکردم. واقعا که دست مریزاد با این مقاله های خوب و مفیدتون. نمک و قند دو سم سفید مهلک هستند که ایرانیان عاشق این دو سم خطرناک هستند.
دوشنبه 30 فروردین 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.