فرهنگ اصطلاحات بعد از انتخابات آمد - طنز

فرهنگ اصطلاحات بعد از انتخابات آمد

سخنگوی فرهنگستان زبان و ادب پارسی اعلام کرد: از آنجایی که اخیرا معنای بعضی از کلمات و اصطلاحات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی تغییر کرده است که همین امر باعث بروز سوءتفاهم‌هایی شده است، این فرهنگستان لغت‌نامه‌ای را در این خصوص تدوین کرده و در هفتاد میلیون نسخه به زودی به عنوان "سود" سهام عدالت به مردم عرضه خواهد کرد.

وی گفت: توجه به این معانی جدید می‌تواند از بروز سوءتفاهم، اختلاف نظر، جدل، درگیری، اغتشاش، زیر ماشین رفتن و کتک خوردن جلوگیری کند.

در همین راستا خبرنگار "گافنیوز" توانست به برخی از اصطلاحات و معانی مندرج در این ضدفرهنگنامه دست یابد که برای تکدیر افکار عمومی در اینجا منتشر می‌شوند:

نصیحت: دشنام دادنخیرخواهی: سوءنیت

اعتراض: اهانت

یاران قدیم: دشمنان جدید

فرمانده جنگ: بچه‌ای که عقلش تا قوزک پایش نمی‌رسد

خائن: خادممترو: بازیچه، اسباب گروکشیمنوریل: هوهو چی چی، اسباب بازی بزرگسالانجمعیت اندک: جمعیت چند صدهزار نفری

دختر 16 ساله: نابغه هسته‌ایوحدت: یکدست شدن با حذف منتقدان و معترضان

قانون: ماسماسکمصوبه: اسباب خندهلایحه: اسباب خنده بیشترتاجر ورشکسته: استوانه نظامتضارب آرا: تصادم ابدان!وقت دارید چند دقیقه با ما مصاحبه کنید؟: میای اینجا وایسی هرچی ما دلمون خواست بگی؟

رسانه: پاتوق بروبکس (بروبکس= نورچشمی‌ها)ملی: مارک نوعی کفش که سالهاست رونق سابق را ندارد.بازی بعدی را خواهیم برد: این بازی را باختیم که باختیم.تجربه خوبی بود: شکست سنگینی بود.رشد اقتصادی خوبی داریم: شاخص‌ها دارند سقوط می‌کنند.

صعودی: نزولیمداح: نظریه پرداز، عقل کل، آزاد از هفت دولت و پابند به یک دولتفرزند زیرک پرشور و پرشعور ملت ایران: احمدی‌نژاد (به نقل از بخش ویژه اسفندیار حکیم)سازشکار: کسی که اهل منطق و گفتگو است.

کانون فتنه: جایی که باید برچیده شود.بررسی می‌کنیم: پشت گوش می‌اندازیم.ایزو: توطئه دشمن (از گل‌واژه‌های داوود احمدی‌نژاد)محکوم کردن: تنها کاری که بعضی از فعالان سیاسی و اجتماعی بلد هستنداینترنت پر سرعت: اینترنت زغالی یا نفتی بل هم اضل!بحران: (وجود ندارد و فاقد معنا می‌باشد) 

مسلمان ایرانی - ایران - تهران
دستکاری در شعر سعدی برای خوش آمد گویی به ا.ن در شیراز ! *** شعر اصلی سعدی: بخت باز آید از آن در که یکی چون تو درآید// روی مـــیمــــون تو دیدن در دولت بگشاید ***** https://up.iranblog.com/6/1262708764.jpg
دوشنبه 14 دی 1388

SAMAN-UAE - امارات - دبی
آزادی = زندان - عشق=زندان - ایران=زندان - نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران
سه‌شنبه 15 دی 1388

mehditm - ایران - تهران
یه کتاب قطور هم میتوان ازین معانی و حرفهای ارازل حکومتی درست کرد. البته همانطوریکه در بالا مشاهده میشود مشت نونه خروار است
سه‌شنبه 15 دی 1388

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.