تشدید روند اخراج ایرانیان از امارات

تشدید روند اخراج ایرانیان از امارات

 مدت هاست که روند اخراج ایرانیان از امارات به شکل محسوسی تشدید شده و به عنوان یک موضوع مهم و برجسته در بین ایرانیان مقیم امارات مطرح است و به تبع آن نیز مراجعات حضوری و شکایت های ایرانیان مقیم افزایش یافته که ذیلا به برخی از این موارد اشاره می گردد.

1- در اواسط ماه مبارک رمضان از اداره مهاجرت شارجه با یک تبعه ایرانی تماس گرفته و وی را احضار کرده اند و پس از مراجعه به وی گفته شده بنا بر اوامر صادره از ابوظبی وی بایستی حداکثر تا 21 روز دیگر از امارات خارج و اقامتش را لغو نماید.

علیرغم پیگیری های نامبرده و کفیل اماراتی اش، مقامات گذرنامه و مهاجرت شارجه، هیچ دلیلی را برای اینکار اعلام ننموده و صرفا به اوامر ابوظبی اشاره نموده اند. کفیل اماراتی اظهار داشته در صحبتی که با افسر اداره مهاجرت داشته، این افسر اظهار نمود که وزارت کشور ابوظبی دستوری را برای لغو اقامت و اخراج 80 تبعه ایرانی و خانواده آنها از امارات شارجه داده و پرونده آنها آماده است و در حال احضار و اقدام می باشیم. بنا بر اظهارات وی 5 نفر ایرانی دیگر همزمان به اداره مهاجرت احضار شده بودند آنها نیز به سرنوشتی همانند او دچار شده اند. ایشان به همراه خانواده از 25 سال پیش تاکنون مقیم  امارات هستند و هیچ پرونده قضایی هم تاکنون نداشته و کارمند یک نمایشگاه اتومبیل در  امارات است.

2- در نمونه دیگری فردی که دارای 21 سال سابقه اقامت در امارات و فاقد هرگونه سابقه قضایی است اظهار داشته که در مورخه 88.6.17 از اداره مهاجرت عجمان با وی تماس گرفته و احضار شده است و بمحض ورود نامبرده را توقیف کرده اند و با معرفی ضامن آزاد شده و اقامت وی را در همان روز لغو نموده اند و اظهار داشته اند که بنا بر اوامر صادره از ابوظبی اقامت شما لغو و باید ظرف یک هفته از امارات خارج شوی و ویزای خانواده وی نیز باطل شده است و وی اظهار داشته است که چند نفر دیگر از آشنایان ایرانی اش در عجمان نیز بدون دلیل و تنها با استفاده به اوامر صادره از ابوظبی لغو اقامت شده و از امارات اخراج خواهند شد.

3- خانواده دیگری اظهار داشته است که حدود 14 سال در امارات اقامت داشته است برای کار اداری به اداره مهاجرت  ام القوین مراجعه نموده که دستگیر شده است و به وی گفته اند بایستی اقامت شما لغو و از امارات خارج شوید و با توجه به اینکه وی دارای اقامت معتبر از  همین اداره بوده و حدود 14 سال نیز اقامت وی تمدید شده است به بهانه داشتن هویت بدون در قبل از این همچنان در بازداشت و اقامت وی و خانواده اش لغو شده تا به ایران دیپورت شوند این واقعه در مورخ 2009.9.3 اتفاق افتاده است.

4- در یک مورد دیگر فردی با سابقه بیش از 23 سال اقامت در امارات  اخیرا احضار و بدون هیچ دلیلی و تنها با این توجیه اداره مهاجرت دبی که اقامت و اعطای آن حق حکومت امارات است و الان نیز این حق پس گرفته شده یکماه به وی فرصت داده اند تا با فروش منزل تسویه حساب امور بانکی و غیره، از امارات خارج شود و اقامت وی و خانواده اش پس از 33 سال لغو گردیده است.

5- در اقدامی دیگر نماینده بیمه ایران در یکی از امارت های امارات اظهار داشته که مقامات اداره مهاجرت با احضار وی اقدام به لغو اقامت مشارالیه و خانواده و ارایه مهلت یکماهه برای خروج از امارات نموده اند و علت این اقدام را اوامر صادره از ابوظبی دانسته اند.

6- یک کاپیتان کشتی باربری و دارای سابقه چندین ساله اقامت در امارات نیز توسط اداره مهاجرت دبی احضار و بدون ارائه دلیل و  مستند اتهامی و تنها با اشاره به اوامر مقامات اتحادی به وی یکماه (تا اواسط مهر 88) مهلت داده اند که امارات را ترک نماید و اقامت وی لغو شده است.

 این روند که از حدود 2 سال پیش تاکنون آغاز شده است با فراز و نشیب های مختلفی روبرو بوده و به نظر می رسد در سه ماهه اخیر روند آن تند و محسوس تر شده است.
روز روشن - انگلیس - لندن
نوش جونشون که پول بردن تو کشور عرب ها و اونجا رو آباد کردن . حالا بکشن. خلایق هر چه لایق.
شنبه 2 آبان 1388

amir1984dubai - امارات - دبی
اینا 2/3 سل پیش یه ضری زدن که اونا که 30 سال اینجان بشون پاسپورت امارات میدیم خیلی از ایرانیا رو شامل میشد که تا می تونستن اینا رو هم کله میکردن الانم گیر دادن به اقامت بالاها دلیلش فکر کنم این باشه.ولی در کل اینا اینقدم بد نبودن وقتی که ا.ن اومد اینجا دقیقآ از بعد رفتنش گیر دادن به ایرانیا شروع شد .اما بعید میدونم دیگه اینجا پا بگیره اوضاعشون خیلی بی ریخته
شنبه 2 آبان 1388

fereshteh nejat - امارات - دبی
دوستان عزیز این گزارش کاملا صحت دارد . شماره 5 یکی از دوستان بنده میباشد که بیچاره بعد از چند سال زندگی در دبی به ایران رفتند.
شنبه 2 آبان 1388

pariha - کویت - کویت
عاقبت زندگی در کشورهای عقب افتاد ه خلیج همیشه فارس یعنی این خوشحال بحال دوستان ساکن اروپا که با این نوع جانوران 2 پا سرو کار ندارند
شنبه 2 آبان 1388

dannni - سوئد - استکهلم
لعنت به شبکهای ماهواره ای که مردم رو بدبخت کردن و تمام سرمایهاشون بردن تو اون بیابان جهنمی رو ساختن الان عربهای پاپتی نمک نشناس چطور جواب محبتهاشون دره میدن واقعا گناه دارن مردم ما از همجا شانس نیاوردن / من موندم ادم عاقل چطور میاد پولشو به اپارتمان بدون زمین بده تو خود کشور خودمون لااقل خودت صاحب زمین و مکان هستی
شنبه 2 آبان 1388

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
کجایند انهایی که برای امارات سینه چاک میکردند و جامه میدراندند؟
شنبه 2 آبان 1388

zorro.ir - ایران - تهران
قول بهتون میدم تا چند وقت دیگه شاهد انفجار بمب و عملیات تروریستی و نا آرام کردن اوضاع اقتصادی دبی باشیم .
شنبه 2 آبان 1388

ایران همیشه سبز - ایران - تهران
تازه این عوضی ها به هموطن های خودشون هم فخر میفروشند!اکثر ایرانیان مقیم دبی اخر کلاهبر دار ها و لمپنهای متبحر هستند!این عیاشان بی دین و مذهب حقشون!حالا تشریف بیارند ایران خدمتشون باشیم.
شنبه 2 آبان 1388

sia_1983 - انگلیس - لندن
خلایق هرچه لایق. چرا میرین دوبی و پول به جیب عربهای حرومزاده تازی می ریزین که می خوان اسم خلیج همیشه فارس رو عوض کنن؟. ز شیر شتر خوردن و سوسمار....
شنبه 2 آبان 1388

abiabi - انگلستان - لندن
به سری از این ایرانیها واقعا حقشون هست که بیرونشون کنند . چون از مملکت خود دزدی کردن و بردن اونجا دادن به این سوسمار خورها . ولی انسانهای زحمت کش را نباید بیرون کنند . در تمام دنیا انسانهای زحمت کش حقشون هست که زندگی کنند . ولی فعلا ما میبینیم که دزدها دارن از ملت ایران دزدی میکنند و میرن دوبی .
شنبه 2 آبان 1388

silvester - ایران - تهران
به جهنم!خوشکًذران های از خدا بیخبر!دزدی و کثافتکاریهاشون را کردند حالا صحبت سر این است که میخواهند بیروننش کنند!جهنم!مکًه خون اینها از ما رنکًین تره؟یه مشت دزد بیکلاس که قیافه ادمهای متمدن را به خودشون میکًیرند!اصلا اینها با ایران مشکل دارند اینها همشون به ایران وایرانی خیانت کردند!همشون کلاه بردارند و اموالشان از پول حـــــــــــــــــــــــــــــــــرام!!!
شنبه 2 آبان 1388

pranses - ایران - تبریز
هیچ جا مثل وطن آدم نمیشه.برگردین قدمتون رو چشم.
شنبه 2 آبان 1388

ukguy4u - انگلیس - لندن
به نظرم اگه مردم میخوان در خارج از کشور زندگی کنن باید کشوری آزاد و دموراتیک رو انتخاب کنن . اقامت در کشورهایی مثل دبی و ترکیه اشتباه محضه .
شنبه 2 آبان 1388

majid63 - فرانسه - پاریس
عرب جماعت مساوی حسود و سو ء استفاده چی .... گر عرب معتبر شود از خدا بیخبر شود.بخاطر حج شما می دانید چقدر پول وارد عربستان سعودی میشود.
شنبه 2 آبان 1388

poriyaye_vali - قطر - دوحه
کفیل=شوهر...همه کسانی که مثه من مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس هستند میدونن من چی میگم..قانون این کشورها مثه زمان قدیمه همون برده داری سابق...نمیدونم این سازمانهای حقوق بشر چه گوری هستند..مگه نمیبینند عربا چطوری حق مردمو زیر پا میزارن..یارو30 ساله اقامت داره هیچ تفاوتی نداره با اونیکه همین امروز اقامت میگیره
شنبه 2 آبان 1388

m3rt3ga - امارات - دبی
دوستان عزیزی که در خارج از دبی هستند و کسانی که اطلاع ندارند اینجا چه خبره لطفا خفه.کسی پولشو اینجا خرج نکرد.90 درصد از ایرانیا توی دبی باره خودشونو بستند.من سنگ دبی رو به سینه نمیزنم.ولی الان دبی توی بد شرایط اقتصادی قرار داره.فعلا دولت ابوظبی دبی رو نگه داشته.ضمنا از اماراتیا به شدت بدم میاد.ولی دوستان بابته این اتفاقات باید بگم حتما یه مشکلی بوده.بنده هم از بچگی اینجا هستم شرایط ایرانی های قدیمی رو میدونم.بابت گرفتن پاسپورت و جوازات امارات کارای عجیب و خطرناک کم نیست.
شنبه 2 آبان 1388

black chador - امریکا - ولدن
من تابستان گذشته به دوبی رفتم. در فرودگاه وقتی پاسپورت امریکایم را نشون دادم طرف ازم پرسید کدام هتل میمونی؟ گفتم هتل نمیرم. دیگه هیچ سوالی نکرد. حلا من یک سئوال از ایرانی ها دارم: امارات یک کشور مسلمانی هست و ایران هم یک کشور مسلمانی هست. چرا مسلمانان امارات به ما کافران امریکایی بیشتر از مسلمانان ایرانی اعتماد دارند؟
شنبه 2 آبان 1388

HASRAT-TAKEY - انگلیس - بریستول
zorro.ir - ایران - تهران . امیدوارم که اینطور بشه که گفتی . اینها خیلی دم در اوردن
شنبه 2 آبان 1388

baas - هلند - روتردام
نه عرب قابل اعتماد است و نه اسلام .پس ایرانی باشید.
شنبه 2 آبان 1388

rezanl - هلند - امستردام
روز روشن - انگلیس - لندن . . اگه یک روز انگلیس بیرونت کرد ما اعترضی نکنیم ؟ هر کی حق داره هرجا خواست زندگی کنه.مثل خود شما.چه با پول چه بی پول
شنبه 2 آبان 1388

زنده باد ایران و ایرانی - امارات - دبی
ایران همیشه سبز - ایران - تهران + silvester - ایران - تهران . . براتون واقعا متاسفم . هر دوتاتون بیمارید ....
شنبه 2 آبان 1388

Diba_Iran - کانادا - کلگری
چی میشه گفت به شبکه های ماهواره که مردم رو تشویق به سرمایه گذاری و خرید منزل در دبی می کردند. اقای شبخیز هنوز دبی میرن یا الان تو فکرن ایرانی ها رو تشویق کنن برن مالزی پول خرج کنن.
شنبه 2 آبان 1388

punisher - ایران - شیراز
تا درس عبرتی برای همه باشد که تازیان دشمن دیرینه ی این سرزمین اند... / هر ملتی که تاریخ خود را از حفظ نباشد / مجبور به تکرار آنست....
شنبه 2 آبان 1388

Javid Shah010 - کانادا - ادمونتون
pranses - ایران - تبریز, خیلی با حال گفتی عزیز .
شنبه 2 آبان 1388

seena - کانادا - تورنتو
شماره ی 5 اسمش آقای مکی هستش و من میشناسمش ایشون رئیس اداره بیمه ی راس الخیمه بوده خیلا رو الکی در بدر کردن خواستن فریاد آدما به گوش سفارت ایران و دولت برسه که هیچ اتفاقی نیافتاد . میدونین وقتی ایرانیا از سفارت خواستن که کمکشون کنه جی گفته سفارت؟گفته الان به صلاح ما نیست(بخاطر تحریما) و میگن نمی خوایم فعلا بحث را بندازیم خیلیا بدبخت شدند..الکی الکی ولی خوب من دارم اینو که امارات داره میره پایین میبینم . اونجا چون زندگی کردم متاسفانه دولت ابوظبی دستمال به دست آمریکاست ولی خود مردمشونم ازین وضع ناراحتند.....تف به دولت بی عزضه ی ما . با چینیا هیچ کاری ندارند فقط ایرانی فلسطینی سوری اردنی بخاطر بحث حماس .....)خدایا شکرت.
شنبه 2 آبان 1388

salam_hame - امارات - دبی
ما که هنوز چیزی نشنیدیم اگه شنیدیم خبر میدیم هرچی باشه ار حکومت ایران بهتره الحمدالله روزهای عید یه پیامک تبریک یا یه پنالتی به تلفن هامون میدن. ولی ایران زنگ میزنن میگن به مخابرات مراجعه کنین که اخر شمارتون عوض شده
شنبه 2 آبان 1388

siya48 - آلمان - کلن
رضا زاده و املاک رابینسون پشت و پناهتان
شنبه 2 آبان 1388

angelx - انگلیس - لندن
متاسفانه به کشورهایی مثل امارات که حتی اگه کسی سال های طولانی هم اونجا زندگی کنه باز هم پاسپورت اون کشور رو نمی تونه داشته باشه نمیشه اعتماد کرد چون یکی از بدی های این فقط اقامت ها همینه که هروقت که بخوان میتونن افراد رو اخراج کنن. خودشون هم که همیشه گفته بودن که نمیخوان امارات فلسطین دوم بشه.. سرمایه گزاری در امارات کار بسیار اشتباهی بوده و هست. متاسفانه تشویق های بی مورد بعضی تلویزیون های ایرانی در سال های اخیر که تنها برای سود خودشون بوده خیلی تاثیر گذار بوده. امیدوارم هموطن ها همین اشتباه رو حالا در قبرس تکرار نکن.
یکشنبه 3 آبان 1388

mashady - انگلیس - منچستر
عربها باید بییان ایران گدایی ونوکری اونجا اخه چی داره که میرین
یکشنبه 3 آبان 1388

saeed-d - ایران - تهران
توروخدا ببین ایران چقدر بدبخت شده که امارات هم برای ما شاخ شده . چقدر افتخارو سربلندی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکشنبه 3 آبان 1388

khooroos - امارات - دبى
مردم جقدر اراجیف میکن من هیج بولی با خودم نیاوردم اینجا و همین جا بولدار شدم درباره این اخراج ها هم باید بکم که میدونم همشون اقداماى امنیتى بوده و بى دلیل نبودن و یه ربطى با کروهک ها از جمله حزب الله داشتن بازم خدا خیرشون بده که مثل دولت ما وحشى نیستن , حداقل کارى به کارشون نداشتن و مهلت بهشون دادن , شما بعضیاتون خیلى بنظر میاد حسود تشریف دارین, اینجا کشور ایده الى نیست اما زندکى توش راحته و این جرندیاتى که از کشوراى عربى که میکین بیشترشون فقط بر اساس نزاد برستیتوونه, خدا شفاتون بده دستتون به کوشت نمیرسه میکین بیف بو میده
یکشنبه 3 آبان 1388

dubai111 - امارات - دبی
یکی از وکیل های برجسته هم به اسم جاسم بعد از 20 سال لغو کردند. البته سابقه این شخص زیاد هم جالب نبوده او همه جا خود را یکی از اعراب معرفی میکرده در صورتی که پاسپورت ایرانی داشته و هیچوقت به ایرانیهای مقیم دبی کمک نکرده بلکه به ایرانیها خیانت هم کرده بود...
یکشنبه 3 آبان 1388

iran azadeh222 - ایران - تهران
این وکیلی که میگن قبلا هم به اسم قاسم از یه کشور دیگه بیرونش کردن رفته دبی اسمشو گذاشته جاسم.. خیلی هم عیاش و اکثرا 4 یا 5 تا زن در خدمتشن
یکشنبه 3 آبان 1388

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.