کمبود اسیدیته معده موجب پوکی استخوان می شود

کمبود اسیدیته معده موجب پوکی استخوان می شود

پژوهشگران بین المللی دریافتند که کمبود اسیدیته ی معده از سوی سلول های این اندام می تواند سبب پوکی و شکنندگی استخوان شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان بین المللی به سرپرستی شواری ملی تحقیقات ایتالیا برای اولین بار نشان دادند در صورتی که pH معده به اندازه کافی اسیدی نباشد، درمان پوکی استخوان بی نتیجه خواهد بود.

پوکی استخوان یک بیماری ژنتیکی حاد است که منجر به بدشکلی و شکنندگی استخوان می شود.

این محققان با آزمایش بر روی این بیماران دریافتند که کمبود نوعی پمپ پروتئینی که یک آنزیم پیچیده برای اسیدی کردن محیط خارجی سلول های استخوانی و سلول های داخلی معده است، می تواند عامل این عارضه شود.

این آنزیم با اسیدی کردن محیط داخلی معده موجب عمل هضم غذا می شود و کمبود اسیدی کردن این محیط از سوی سلول های معده باعث می شود که جذب کلسیم غذا کاهش یابد.

این کمبود در کودکان، منجر به بروز بیماری "راشیتیسم" و در بزرگسالان موجب پوکی استخوان می شود.

بر اساس گزارش نیچر پزشکی، نتایج این کشف پس از سه سال تحقیق بر روی مدل های حیوانی و 13 بیمار متاثر از پوکی استخوان به دست آمده است.

این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند: "در این تحقیقات ما فهمیدیم که کربنات کلسیم که به طور معمول در کنار ویتامین D3 برای پیشگیری و مقابله با پوکی استخوان به کار می رود نمی تواند در محیط معده ای که سطح اسیدیته ی آن پایین است، جذب شود."

Upsy Daisy - انگلستان - لندن
ممکنه یکی بگه چه جوری میشه فهمید میزان اسیدیته معده را؟ و اینکه با خوردن چه مواد غذایی اسیدیته معده زیاد میشه؟
شنبه 17 مرداد 1388

darya_r - انگلستان - لیورپول
خوب چی کار باید بکنیم استاد؟؟؟؟؟؟
شنبه 17 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
Upsy Daisy - انگلستان - لندن . برای افزایش اسید معده چای و قهوه نخورید. چون اینها ترشح اسید را کم میکنند. برای جلوگیری از پوکی استخوان هم باید روزی 20 دقیقه بدون لباس و در نور مستقیم حمام آفتاب گرفت.
شنبه 17 مرداد 1388

shabnaz - انگلیس - لندن
Upsy Daisy - انگلستان - لندن . سلام میزان اسید معده را میشه از تریق رادیوتلمتری radiotelemetry, سنجید.در صورت کم اسیدی بودن میشه از hydrochloric acid (betaine HCl) استفاده کرد.
شنبه 17 مرداد 1388

sascha - امریکا - سن هوزه
bluestar - ایران - تهران سلام. من در (یک خاطره از جناب سرهنگ فرمانده پادگان). بد جوری باهات حرف زدم میبخشی ولی حرصمو در اورده بودی ولی یه کم با چشمای باز به دور و برت نگاه بنداز .غیر از ایدئولوژی اسلامی راههای دیگه ای هم برای دیدن دنیا و ادماش هست.انسان را با انسانیتش بشناس عقاید شخصیترین چیزهاست حتی نیاز نیست کسی بدونه دینمون چیه چه برسه بخایم تحمیلش کنیم امیدوارم از تعصب بیخودی دست بردار .
یکشنبه 18 مرداد 1388

man iraniam1 - هندوستان - بنگلور
من چندوقت پیش تا اخبار ایرانو در این سایت می دیدم احساس خفگی می کردم انگار یک چیزبزرگ بیخ گلوم بود . هرچی اب می خوردم پایین نمی رفت . وقتی رفتم دکترگفتند که اسید معدت زیادی و بعد از اندسکوپی گفتند که اسید معده ت تمام این مجراهای داخلی را ملتهب و قرمزکرده . و علتش هم اعصابته . خلاصه اگر اسید معده تون کمه اخبار اخوندا و نسل کشی را از این سایت دنبال کنید . البته من بعد از رفتن ایران و کلی شعار دادن و راهپیمایی عقده ای که گلوم گرفته بود بیرون ریختم . (با تشکراز سایت شما که از پوکی استخوانهای من جلو گیری کرد ).
یکشنبه 18 مرداد 1388

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.