جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸ آوریل ۲۰۰۸
درخواست نابجا از خدا
خداوند نه تنها در هر زمان و مکانی صدای آفریدههای خود را میشنود بلکه شاهد و ناظر بر اعمال مخلوقات خود نیز هست. حاج امیر نویسنده وبلاگ "خط سوم" در جدیدترین پست وبلاگ خود مطلبی را تحت عنوان "درخواست نابجا از خدا" منتشر کرده است.
در بخشی از این مطلب آمده است:
مردی در حال عبادت خدا بود که گفت؛ ای خدای من؟
مرد صدایی شنید که گفت: بله؟
سپس مرد آب دهانش را قورت داد و گفت: خداوندا آیا میتوانم سؤالی از شما بپرسم؟
خداوند پاسخ داد: آری بپرس.
مرد گفت: خداوندا یک میلیون سال برای شما چگونه است؟
خداوند گفت: یک میلیون سال برای من فقط یک ثانیه است.
مرد شگفت زده شد و گفت: خداوندا یک میلیون دلار برای شما چگونه است؟
خداوند پاسخ داد: یک میلیون دلار برای من مثل یک ریال است.
مرد به سرعت گفت: خداوندا می تونم یک ریال داشته باشم؟
خداوند با خوشرویی پاسخ داد: حتماً ... یک ثانیه صبرکن تا در اختیارت قرار گیرد!!
$persian$ - ایران - تهران |
نمی دونم شاید اشتباه می کنم ولی من فکر می کنم که خدا هم بعضی موقع ها با بنده هاش شوخی می کنه شاید مسخره باشه ولی حتما برایه خیلیا پیش اومده که تو یه موقعیتی قرار بگیرن که دست به هر کاری بزنن خرابکاری میشه وضعیت طوری میشه که طرف فکر می کنه هیچ وقت به هیچ روشی نمی تونه مشکلش رو حل کنه ولی یه هویی به شکل خیلی ساده و خنده آور اون مشکل حل میشه جوری که غیر از خاروندن کلت هیچ عکس العملی نمی تونی نشون بدی برایه من که خیلی پیش اومده
|
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
**somayeh** - ایران - تهران |
لوس |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
sam-antwerpen - بلژیک - انتورپ |
خیلی بی مزه بود! |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
khodekhodeshe - بلژیک - انت ورپ |
با معنئ بود. |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
masoud-alman - المان - بن |
چقدر خوب میشد اگر همه میتونستند بی واسطه با خالق عالم حرف بزنند و جواب بشنوند. |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
esfahan_20 - یران - اصفهان |
ما همه تو چنگ خرافاتیم |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
elora - نروژ - اسلو |
$persian$ - ایران - تهران
موافقم با نظرتون. |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
iran zamen - نروژ - روگنان |
خداوند نه تنها در هر زمان و مکانی صدای آفریدههای خود را میشنود بلکه شاهد و ناظر بر اعمال مخلوقات خود نیز هست
راستی.بعد چرا زمانی که مار حوا را به وسوسه انداخت تا از میوه درخت.... بخورد خدا گجا بود ایا خواب بود.در دنیای امروز گرسنگی و فقر و جنگ بیداد می کند پس ان خدای عادل گجاست.ایا باز خواب است.همان بهتر که خواب باشد |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - استرالیا - شیراز |
دو خط اول هیچ ربطی به موضوع نداشت... |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
amirdo - ایران - کرج |
سلام
با $persian$ کاملاً موافقم |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
alileedsy - انگلیس - لیدز |
بالاخره ما نفهمیدیم ٬اگه یارو اروپایی بود چرا خدا با ریال براش حساب کرد!!!!!!!!!!!!!!!!بابا دقت کنید تو ترجمه لطفا |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
Anarchist - ایرلند - دبلین |
اگه خدا واقعا همه زبونهارو بلده چرا مسلمانای ایران و جاهای دیگه دنیا که عرب نیستن بایستی عربی باخدا حرف بزنند؟؟؟ |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
acid_pro - اتریش - وین |
نمیدونستم خدا اینقدر مارمولکه.من توهمی بی معرفت تر بی انصاف تر و سادیست تر از خدا یا الله یا یهوه یا هر خدای دیگری که بشر ساخته است سراغ ندارم. |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
rezanl - هلند - امستردام |
$persian$ - ایران - تهران
دقیقا همینه که میگی و بالعکس یه کار ساده رو به هر دری میزنی حل نمیشه. |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
kouroshpsx - ایران-تهران- شهرقدس - قلعه حسن خان |
جالب بود. ولی من اونقدرها به خدا اعتقاد و ایمانو اعتماد ندارم. افریدگار میشه یه فکری باسش کردو لی خدا نه. |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
arashbabak - ایران - تهران |
درخواست نابجا از خدا.موضوع نابجا ازشما و نظرات نابجا از ما. |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز |
شناختنامه خدا
الله.بنام خدا
* بهترین دوست، خداست، او آن قدر خوب است که اگر یک گل به او تقدیم کنید دسته گلی تقدیمتان می کند و خوب تر از آن است که اگر دسته گلی به آب دادیم، دسته گل هایش را پس بگیرد.
* اگر پیام خدا رو خوب دریافت نکردید، به «فرستنده ها» دست نزنید، «گیرنده ها» را تنظیم کنید.
خدا بی گناه است در پروندۀ نگاهتان تجدید نظر کنید.
* خداوند، گوش ها و چشم ها را در سر قرار داده است تا تنها سخنان و صحنه های بالا و والا را جست و جو کنیم.
* خود را ارزان نفروشیم، در فروشگاه بزرگ هستی روی قلب انسان نوشته اند: قیمت=خدا!
* این همه خود را تحقیر نکنید، خداوند پس از ساختن شما به خود تبریک گفت.
* وقتی احساس غربت می کنید یادتان باشد که خدا همین نزدیکی است.
* یادمان باشد که خدا هیچ وقت ما را از یاد نبرده است.
* کسی که با خدا حرف نمی زند، صحبت کردن نمی داند.
* آنکه خدا را باور نکرده است، خود را انکار کرده است.
* کسی که با خدا قهر است، هرگز با خودش آشتی نمی کند.
* آنکه خدا را زندگیش سانسور کند همیشه دچار خود سانسوری خواهد بود.
* خدا از آنکه روزهایش بیهوده میگذرد، نمی گذرد.
* بیهوده گفته اند تنها «صداست» که می ماند، تنها «خداست» که می ماند.
* روزی که خدا همه چیز را قسمت کرد، خود را به خوبان بخشید.
* برای اثبات کوری کافیست که انسان چشم های نگران خدا نبیند.
* شکسته های دلت را به بازار خدا ببر، خدا، خود بهای شکسته دلان است
* به چشم های خود دروغ نگوییم، خدا دیدنی است.
* چشم هایی که خدا را نبینند، دو گودال مخوفند که بر صورت انسان دهن باز کرده اند.
* امروز از دیروز به مرگ نزدیک تریم به خدا چطور؟
*اگر از خدا بپرسید کیستی؟ در جواب «ما» را معرفی خواهد کرد! ما بهترین معرف خداییم، آیا اگر از ما بپرسند کیستی؟ خدا را معفی خواهیم کرد؟
* آسمان، چشم آبی خداست، نگران همیشۀ من و تو.
* خداوند سند آسمان را به نام کسانی که در زمین خانه ندارند امضا کرده است.
* وقتی خدا هست هیچ دلیلی برای ناامیدی نیست. |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
parang - سوید - سوندسوال |
کدوم خدا؟ |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
hojjatbaba - ایران عزیز - تهران |
مسلمان ایرانی از شیراز
دمت گرم وسرت خوش باد بسیار لذت بردم خیلی زیبا بود
زد زیاد |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
delnaz - انکلیس - ابو ظبی |
مطلب جالبی رو جایی خوندم خلاصه ش رو می نویسم .
بنده ای با خدا دردل میکرد که خدایا از تو گله دارم قبلا هروقت به مشکلی بر می خوردم وقتی تموم میشد و به عقب نگاه میکردم جای پاهای تو رو کنار پاهای خودم می دیدم اما آخرین باری که مشکل به اون بزرگی برام پیش
اومد و کمرم رو حسابی شکست تو من رو تنها گذاشتی و من تنها جای
رد پای خودم رو دیدم خدا گفت اشتباه می کنی اون رد پای من بود که تو رو کول کرده بودم تو دیگه توان راه رفتن رو نداشتی و از پا افتاده بودی . |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
farnoosh63 - انگلستان - لندن |
persian$ - ایران - تهران
معلومه که خدا خیلی دوست داره :) :) |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
mitra.d - المان - هانوفر |
حتما هرانسانی به چیزی اعتقاد دارد پس چه بهتر که به اعتقادهای همدیگر احترام گذاریم . |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
sarab22 - المان - دوسلدورف |
خدایا ما تنها ترا دارم مواظب خودت باش. |
دوشنبه 25 آذر 1387 |
|
kaftarbaz_london - انگلستان - لندن |
خداکجا بود. اگه اگه دیدیش سلام برسون.حمتا تو اسمونهاست. تا اونجا ما میدونیم اونجا فقط سنگ و خاک هست.با با اسمش روش یعنی خود ا .خود ا.یعنی به خودت بیا. |
سهشنبه 26 آذر 1387 |
|
bluestar - ایران - تهران |
iran zamen - نروژ - روگنان
دوست عزیز! جواب سوال شما خیلی ساده است. اصلا فلسفه آفرینش انسان همین هست. اگر قرار بود خدا همه جا به جای انسان تصمیم بگیرد و او را از گناه باز دارد که به او اختیار نمیداد. اتفاقا وقتی خدا خواست انسان را خلق کند عده ای از فرشتگان همین ایراد شما را گرفتند. |
سهشنبه 26 آذر 1387 |
|
$persian$ - ایران - تهران |
elora - نروژ - اسلو
amirdo - ایران - کرج
rezanl - هلند - امستردام
می دونید بچه ها بنظرم خدا اینجوری که خیلیا می گن نیست خدا خیلی نرمتر و مهربونتر و شوختر از اینه که ماها همیشه شنیدیم
farnoosh63 - انگلستان - لندن
اگه اینطور که تو میگی باشه که بزرگترین افتخار تو دنیا نسیبم شده البته شما به من لطف داری که اینطور دربارم نظر میدی |
سهشنبه 26 آذر 1387 |
|
مهتاب نوری - ایران - تهران |
خدای من عشق و نفسم است . البته او فقط است و منی وجود ندارد . بارها شده بود که از او خواسته هایی داشتم ولی به من جواب نمی داد . ولی لحظه هایی که دست از آرزوهایم برداشتم و یا به فکرش نبودم به آرزویم رسیدم . بعد از سالیان تامل! متوجه شدم که وقتی به خداوند عزیز حالتی را بیان می کنیم که خدایا من این فرد را می خواهم و یا این شغل و یا این یک خواسته ای را و به بیانی دیگر امر و دستوری می گوییم به خدا بر می خورد و برآورده نمی کند . ولی وقتی بگوییم خدایا اگر شما صلاح بدانید - نیازمند لطف و رحمت بیکرانت هستم . هر زمانی که شما بخواهید که من عجله ای ندارم . مطمپن باشید دعایتان را اجابت می کند . به زبان بندگی سخن بگویید . |
سهشنبه 26 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - استرالیا - شیراز |
حضرت علی (ع) وقتی به فقیری پول کمک میکردن قبل از اینکه پول رو به فقیر بدن اون پول رو می بوسیدن. از ایشون میپرسن چرا پول رو میبوسید؟ حضرت علی (ع) میگن هر پولی که به فقیر میدیم قبل از اینکه برسه به دست فقیر میرسه به دست (((( خدا )))) ....
مهتاب نوری - ایران - تهران
خداوند بزرگتر از آن است که با این چیزها ناراحت بشه. مگه خودش نگفته (( ادعونی استجب لکم = بخوانید مرا تا استجابت کنم شما را... )) فرقی نمیکنه شما چه جوری بخوای فقط مهم اینه که فقط از خدا بخوای... اون موقع خدای مهربون بهترین چیزو به شما بده. البته اگه اعتقاد داشته باشید... البته چه بهتر که بصورت خواهشی و ملتمسانه از خدا بخوایم...
hojjatbaba - ایران عزیز - تهران
ممنون از لطف شما دوست عزیز... همچنین شما.. در سلامت باشید |
سهشنبه 26 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز |
خداوند میفرمایند اگه میخوای من با تو حرف بزنم قرآن بخون و اگه میخوای تو با من حرف بزنی نماز بخون...در پایین گفتگوی یه بنده خدایی رو با خدا براتون میارم :
گفتگو با خدا...
گفتم: چقدر احساس تنهایی میکنم گفتی: فَإِنِّی قَرِیبٌ.من که نزدیکم (بقره/ 186)
گفتم: تو همیشه نزدیکی؛ من دورم... کاش میشد بهت نزدیک شم
گفتی: وَاذْکُر رَّبَّکَ فِی نَفْسِکَ تَضَرُّعاً وَخِیفَةً وَ دُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالآصَالِ
هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد کن (اعراف/ 205) گفتم: این هم توفیق میخواهد!
گفتی: أَلَا تُحِبُّونَ أَن یَغْفِرَ اللَّهُ لَکُمْ دوست ندارید خدا ببخشدتون؟! (نور/۲2 )
گفتم: معلومه که دوست دارم منو ببخشی گفتی: وَاسْتَغْفِرُواْ رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُواْ إِلَیْهِ
پس از خدا بخواهید ببخشدتون و بعد توبه کنید (هود / 90) گفتم: با این همه گناه... آخه چیکار میتونم بکنم؟ گفتی : أَلَمْ یَعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ هُوَ یَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ مگه نمیدونید خداست که توبه رو از بندههاش قبول میکنه؟! (توبه/۱۰۴)
گفتم: دیگه روی توبه ندارم گفتی: اللَّهِ الْعَزِیزِ الْعَلِیمِ (2) غَافِرِ الذَّنبِ وَقَابِلِ التَّوْبِِ
ولی خدا عزیزِ و داناست، او آمرزندهی گناه هست و پذیرندهی توبه (غافر/۲-۳)
گفتم: با این همه گناه، برای کدوم گناهم توبه کنم؟گفتی: إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا
خدا همهی گناهها رو میبخشه (زمر/۵۳) گفتم: یعنی بازم بیام؟ بازم منو میبخشی؟
گفتی: وَ مَن یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ به جز خدا کیه که گناهان رو ببخشه؟ (آل عمران/۱۳۵)
گفتم: نمیدونم چرا همیشه در مقابل این کلامت کم میارم! آتیشم میزنه؛ ذوبم میکنه؛ عاشق میشم! ... توبه میکنم .گفتی: إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ وَ یُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِینَ.خدا هم توبهکنندهها و هم اونایی که پاک هستند رو دوست داره (بقره/۲۲۲)
ناخواسته گفتم: الهی و ربی من لی غیرک.گفتی: أَلَیْسَ اللَّهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ
خدا برای بندهاش کافی نیست؟ (زمر/۳۶).گفتم: در برابر این همه مهربونیت چیکار میتونم بکنم؟ گفتی:
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْرًا کَثِیرًا (41) وَسَبِّحُوهُ بُکْرَةً وَأَصِیلًا (42) هُوَ الَّذِی یُصَلِّی عَلَیْکُمْ وَمَلَائِکَتُهُ لِیُخْرِجَکُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَکَانَ بِالْمُؤْمِنِینَ رَحِیمًا
ای مؤمنین! خدا رو زیاد یاد کنید و صبح و شب تسبیحش کنید. او کسی هست که خودش و فرشتههاش بر شما درود و رحمت میفرستن تا شما رو از تاریکیها به سوی روشنایی بیرون بیارن. خدا نسبت به مؤمنین مهربونه (احزاب/۴۱-۴۳)
با خودم گفتم: خدا... خالق هستی... با فرشتههاش... به ما درود بفرستن تا آدم بشیم؟! ... (اگه حرفهای خدا رو نمیشنویم ولی اینو مطمئن باشید که خدا حرفهای ما رو میشنوه...) |
سهشنبه 26 آذر 1387 |
|
bahman_hw - ایران - مشهد |
خدای یک عده دم در جهنم منتظرشونه . ولی خدای من دم در بهشت منتظرمنه. امیدوارم بتونم بهش برسم. |
سهشنبه 26 آذر 1387 |
|
farnoosh63 - انگلستان - لندن |
delnaz - انکلیس - ابو ظبی
خیلی خیلی زیبا بود مرسی |
سهشنبه 26 آذر 1387 |
|
عقاب اسبیکو - ایران - خرم آباد |
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
این گفتگو با خدا که همه اش عربی بود !بابا از خدایی بگو که قارسی باهاش حرف بزنی فارسی جواب بده /این که نشد ما که عربی بلد نیستیم تکلیف چیست؟ دوست عزیز عمرمان هم کفاف نمی دهد زبان عربی را یاد بگیریم بفرمایید صغیر ولایت فقیر باشیم نظرت چیه ؟/من کجا خوابم برد از دست این جماعت بی فکر؟؟؟!!! |
سهشنبه 26 آذر 1387 |
|
taraneh2008 - المان - هامبورگ |
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
روزی که خدا همه چیز را قسمت کرد، خود را به خوبان بخشید.
کاش کمی ابر باران زا به افریقا میبخشید .کاش یه لب خندا ن به بچه های تو یتیمخانه میبخشید. کاش کمی پول به مردی که علیرغم کار شکم بچه هاش هرگز سیر نشدن میبخشید ........
لطفا نگو اینها برای درس عبرت است من درس بنا شده رو زجر دیگری را یاد نمیگیرم.. |
چهارشنبه 27 آذر 1387 |
|
dokhteiran - دانمارگ - وایله |
دوست عزیز مسلمان ایرانی ازشیراز
ممنون از کلام شیرین و شیوایی که داری من فکر می کنم افکار من و تو دوست عزیز بی نهایت به هم نزدیکه به قول معروف جانا سخن از زبان ما می گویی.
من از خدای خودم چیزهایی دیدم که هیچ کس نمی تونه خللی در ایمان من ایجاد کنه .
دوستان عزیزی که به وجود خدا شک دارید قصد توهین ندارم ولی جسارتا عرض می کنم به خلوص خودتون شک کنید نه وجود خدا . با خلوص صداش کنید و مطمپن باشید که صدای شما رو می شنوه و اگر درخواست شما به خودتون اسیبی نرسونه حتما اجابت می کنه. |
چهارشنبه 27 آذر 1387 |
|
taraneh2008 - المان - هامبورگ |
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
دوست عزیز سوره نسا را هم یه نگاه بکن .غیر از زدن و حبس و تحقیر زن حرف دیگری نمیبینم .یا خدا لطف به زنان نداره یا نویسنده از زنان عقده داشته. |
چهارشنبه 27 آذر 1387 |
|
فرزند آریا - سوئد - سوئد |
به acid_pro - اتریش - وین
دوست عزیز گمان نگن که خداپرستان آخوندها یا خشکه مقدسهای ریاکار هستند. برعکس به نظر من آنها خدا رانشناخته اند. به عنوان یک انسان یکتاپرست الفاظت را مشمئزکننده یافتم. آزادی بیان توهین به اعتقادات دیگری را توجیه نمی کند. آیا درست است کسی به چیزی که اعتقاد داری یا به کسی که دوستش داری و محترم می داری توهین کند؟ |
چهارشنبه 27 آذر 1387 |
|
robinhood - ایران - شیراز |
پس لابد کوچیک بودی بابات تنبیهت میکرد ازت عقده داشته / مرد حسابی برو سوره نسا رو دقیق بخون نوشته اگر که زنی به شوهرش خیانت کنه و از اون اطاعت نکنه اول با گفتار نصیحتش کنید اگر اصلاح نشد برای مدتی با او هم بستر نشوید اگر اصلاح نشد در آخر از تنبیه استفاده کنید |
چهارشنبه 27 آذر 1387 |
|
99% - روسیه - مسکو |
در رویا دیدم که با خدا حرف میزنم
او از من پرسید :آیا مایلی از من چیزی بپرسی؟
گفتم ....اگر وقت داشته باشید...
.لبخندی زد و گفت: زمان برای من تا بی نهایت ادامه دارد
چه پرسشی در ذهن تو برای من هست؟
پرسیدم: چه چیزی در رفتار انسان ها هست که شما را شگفت زده می کند؟
پاسخ داد:آدم ها از بچه بودن خسته می شوند ...
عجله دارند بزرگ شوند و سپس.....
آرزو دارند دوباره به دوران کودکی باز گردند
سلامتی خود را در راه کسب ثروت از دست می دهند
و سپس ثروت خود را در راه کسب سلامتی دوباره صرف می کنند.
چنان با هیجان به آینده فکر می کنندکه از حال غافل می شوند
به طوری که نه در حال زندگی می کنند نه در آینده
آن ها طوری زندگی می کنند.،انگار هیچ وقت نمی میرند.
و جوری می میرند ....انگار هیچ وقت زنده نبودند.
سپس من پرسیدم..
مانند یک پدر کدام درس زندگی را مایل هستی که فرزندانت بدانند؟
پاسخ داد:یاد بگیرند که نمیتوانند دیگران را مجبورکنند که دوستشان بدارند.
ولی می توانندطوری رفتار کنند که مورد عشق و علاقه دیگران باشند.
یاد بگیرند که خود را با دیگران مقایسه نکنند.
یاد بگیرند ..با عادت کردن به بخشندگی دیگران را ببخشند
تنها چند ثانیه طول می کشد تا زخمی در قلب کسی که دوستش دارید ایجاد کنید
ولی سال ها طول می کشد تا آن جراحت را التیام بخشید
یاد بگیرند یک انسان ثروتمند کسی نیست که دارایی زیادی دارد
بلکه کسی هست که کمترین نیازوخواسته را دارد
یا بگیرند کسانی هستند که آن ها را از صمیم قلب دوست دارند
ولی نمیدانند چگونه احساس خود را بروز دهند
یاد بگیرند وبدانند ..دونفر می توانند به یک چیز نگاه کنند
ولی برداشت آن ها متفاوت باشد
یاد بگیرند کافی نیست که تنها دیگران را ببخشند
بلکه انسان ها باید قادر به بخشش و عفو خود نیز باشند
سپس من از خدا تشکر کردم و گفتم
آیا چیز دیگری هم وجود دارد که مایل باشی فرزندانت بدانند؟
خداوند لبخندی زد و پاسخ داد:
فقط این که بدانند من این جا و با آن ها هستم..........برای همیشه
من فقط اینو کاملا درک کردم که یاد خدا به ادم دگرمی میده مخصوصا وقتی که ادم درمونده میشه.همیشه باعث تلاش بیشتر و اعتماد به نفس بالاتر میشه وقتی حس کنی کارهاتو میبینه. |
چهارشنبه 27 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - استرالیا - شیراز |
dokhteiran - دانمارگ - وایله
شکر از الطاف شما خواهر عزیز... ه قولا به عدد آدمها راه برای رسیدن به خدا وجود داره... خداوند تو قرآن میفرمایند : هرکس تو را میخواهد به خاطر خودش میخواهد ، با من باش. چون من تو را به خاطر خودت میخواهم...خدایی که خودش به ما سلام و درود میفرسته چرا ما جواب سلام و درودش رو بی جواب بگذاریم؟!!! خدا هر لحظه منتظره که ما به سراغش بیایم اگه ما یک قدم بریم ، خدا صدهزار قدم میاید جلو... یا حق |
چهارشنبه 27 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز |
taraneh2008 - المان - هامبورگ
کاش خدا قسمتی از منابع زیر زمینی مثل طلا و الماس و فلزات گرانبهایی که فقط تو آفریقا هست رو به اروپا هم میداد و در عوض باران اروپا رو بر سر آفریقا نازل میکرد. کاش مردمی در برخی جاها مثل هند بجای اینکه شب گشنه بخوابند ، و بجای پرستش گاو ، آنرا میخوردند. کاش مردم دنیا به این سخن مولا علی (ع) توجه میکردند که : ((( مومن نیست کسی که همسایه اش گشنه بخوابد...))) ، خودتان قضاوت کنید که اگر مردم این کار را میکردند ، به قول خودتان همه ی یتیمان لبشان خندان بود... اگر مردم دنیا فقط یک درس از امام حسین (ع) میگرفتند دیگر هیچ جنگ و خونریزی و بدی در دنیا وجود نداشت. امام حسین (ع) در روز عاشورا وقتی سپاه کفار آب را به روی ایشان بسته بود ، و پس از آن یاران امام حسین (ع) آب را به دست آوردند ، امام حسین (ع) در برابر آنان ((((( گذشت ))))) کردند و آب را به آنان هم دادند. بله اگر مردم فقط (((( گذشت )))) داشتند این همه مشکل در دنیا وجود نداشت... |
چهارشنبه 27 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز |
taraneh2008 - المان - هامبورگ
*دکتر گوستاولوبون (که خود دانشمند مسیحی است ) میگوید :
«احکام ارث در قرآن مبنى بر انصاف و داد است. اگر خوانندگان، آیاتى را که در این باب نقل شده است مطالعه کنند، نظریه ما را تصدیق مىنمایند. اگرچه فروعاتى را که فقها در این باره استخراج نمودهاند، تمام آن در این آیات درج نیست؛ ولى با کمال وضوح ذکر شده. خلاصه، وقتى که این احکام را با قوانین ارث انگلیس و فرانسه مقایسه نمودم، از ملاحظه آن، درباره زنان شوهردار که مىگویند، دین اسلام با آنها به طور انصاف رفتار نکرده، دریافتم که این اشکالات، هیچ پایه و اساسى ندارند؛ بلکه نسبت به احکام ارث ما (فرانسه)، اسلام حقوق زنان را بیشتر مراعات کرده است. حقوق قانونى را که براى زنان منکوحه از روى قرآن و کتب فقهى مقرر شده، از حقوق زنان اروپا به مراتب بیشتر و بالاتر است؛ زنان اسلام تنها مهر نمىگیرند، بلکه املاک شخصى آنها نیز کاملاً در تصرف خودشان است و براى هزینه و مصارف خانوادگى، ملزم نیستند که دینارى پرداخت نمایند و هر وقت که طلاق داده شوند، لباس و مخارج خود را باید بگیرند و هرگاه شوهر فوت کند، زن تا یک سال از اموال او مخارج خود را گرفته و علاوه بر آن از باقى مانده ثروت همسرش نیز سهم معینى به او داده مىشود. علاوه بر حقوقى که برشمردیم، مسلمین زنان خود را بسیار احترام مىکنند و نظر به مراتب و جهات ذکر شده، وضع زنان مشرق تا این پایه خوب و رضایتبخش است که تمام جهانگردان باانصاف، آن را تصدیق نمودهاند.» |
چهارشنبه 27 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز |
taraneh2008 - المان - هامبورگ
گوستاولوبون :
در دوره تمدن اسلام به زنان عینا همان درجه و مقام داده شد که زنان اروپا بعد از مدت طولانى آن را دارا شدند؛ یعنى بعد از آنکه رفتار بهادرانه اعراب اندلس در اروپا بناى اشـاعـت را گـذاشت ... در اهالى اروپا اخلاق بهادرانه که یک جزء عمده آن رفتار با زنان است از مسلمین آمده و از آنها تقلید شده است ، و مذهبى که توانست زن را از درجه پست و ذلت نـجـات بـخـشیده و به اوج عزت و رفعت نائل سازد، مذهب اسلام بوده است ، نه مذهب مسیح ، چـنـانـکه عامه خیال مى کنند، زیرا مى بینیم که در قرون وسطى رؤ سا و سردارهاى ما با آنـکـه مـسـیـحـى بـودنـد مـعـهذا پاس احترام زن را نگه نمى داشتند و از بررسى تواریخ قـدیـمـه در ایـن مـطـلب شـبـهـه اى بـاقـى نـمـى مـانـد کـه قـبـل از ایـنـکه مسلمین رعایت و احترام زن را به اسلاف ما بیاموزند، امرا و سرداران ما نسبت به زن با کمال وحشیگرى سلوک مى نمودند.
3-
* گوستاولوبون) مى گوید: (اسلام مقام اجتماعى و شخصیت زن را به جاى پائین آوردن خیلى بالا برده بخلاف ادعاى بسیارى که خلاف این شده و قرآن بهتر از قوانین اروپائى ما حقوق ارث به زنان اختصاص داده بنا بر این اینجا مى توانیم گفته مان را تکرار کنیم که: اسلامى که بسیار مقام زن را بالا برده از پائین آوردن شخصیت او مبراست و نه تنها اسلام مقام زن را بالا برده بلکه اضافه بر این اسلام اولین دینى است که چنین کرده به این دلیل که تمامى ادیان و امتهائى که قبل از عربها آمده اند نسبت به زن بدى کرده اند.
* بعضیها (از اروپاییان ) عار دارند که اقرار کنند که یک قوم کافر و ملحدى (یعنى مسلمانان ) سبب شده اروپاى مسیحى از حال توحش و جهالت خارج گردد، و لذا آن را مکتوم نگاه مى دارند، ولى این نظر به درجه اى بى اساس و تاسف آور است که به آسانى مى توان آن را رد نمود... نفوذ اخلاقى همین اعراب زاییده اسلام ، آن اقوام وحشى اروپا را که سلطنت روم را زیر و زبر نمودند، داخل در طریق آدمیت نمود و نیز نفوذ عقلانى آنان دروازه علوم و فنون و فلسفه را که از آن به کلى بى خبر بودند به روى آنها باز کرد و تا ششصد سال استاد ما اروپاییان بودند.
گوستاولوبون، تمدن اسلام و غرب، صص 524ـ495.
تاریخ تمدن گوستاولبون، ص 519
کتاب تمدن اسلام، گوستاولوبون ، ترجمه سید محمد تقى، مطبع مجلس، بى تا
تمدن اسلام و غرب ، (چاپ چهارم )، ص 751. |
چهارشنبه 27 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز |
عقاب اسبیکو - ایران - خرم آباد
به قول خودتون کجا خوابتون برده ( جماعت با فکر ) ؟؟؟!!! بابا چشماتونو باز کنید ببینید اونجا که عربی نوشتم پایینش هم ترجمه ی فارسیش هست... ای بابا....
|
چهارشنبه 27 آذر 1387 |
|
taraneh2008 - المان - هامبورگ |
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
دوست عزیز الماس درد شکم گرسنه را دوا نمیکنه ولی سالی سه بار باران باعث رویش گندم میشه .کاش همسایه پرستنده گاو خودش گشنه نبود .خیلی یتیمان شکم سیر دارند ولی محبت ازشون هیچوقت سراغی نگرفته برای همین شبانه روز میگن چرا باید من یتیم باشم .
مشکلات ساخته دست انسانها نیست و ما مسئول نیستیم همیشه ویرانگری خدا را اباد کنیم.
تعجبم چرا این نویسندگان مسیحی که اینقدر از اسلا م تعریف میکنند (دکتر گوستاولوبون )چرا خود مسلمان نمیشوند.
دو شاهد مرد مساوی چهار شاهد زن لطفا فلسفه اش را بدون سفسطه برایم توضیح دهید.همچنین فلسفه تعدد زوجات و نیم بودن حق زن از ارث پدری و جمله مردان را بر زنان تسلط ونگهبانی است (ایه 33 سوره نسا) و
زنانی که عمل ناشایست کنند در خانه نگهدارید تا زمان مرگشا ن ( 14ایه )
مجازید دختر را بهمسری بگیرید که مادرش قبلا زن شما بوده بشرط انکه با مادر دخول نکرده طلاقش بدهیدایه 22
در ضمن لطفا برای دفاع ادیان دیگر را مثال نزنید و مقایسه نکنید . فقط از اخرین و کاملترین دین خدا دفاع کنید
|
پنجشنبه 28 آذر 1387 |
|
taraneh2008 - المان - هامبورگ |
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
از امام حسین مثال نزنید ایشان مظلوم نما بودند چرا که با بچه شیرخواره به میدان جنگ رفتند .در واقع پشت سپر بچه شیرخواره خود را پنهان کرد و بخاطر قدرت و حکومت بچه هایش را بکشتن داد |
پنجشنبه 28 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز |
taraneh2008 - المان - هامبورگ
دوست عزیز دارایی یک کشور فقط بر اساس باران که نیست. اقتصاد کشور فقط بر اساس کشاورزی نمیتونه دوام بیاره. مگه افریقا و کشورهای عربی چه تفاوتی با هم دارن؟ البته بهتره بگیم که داشتن. خدا به عربها نفت داد ، به افریقایی ها الماس. مگه چه تفاوتی با هم دارن؟ هر دو ذخائر زیرزمینی هستن. فقط تفاوتشون اینه که عربها استفاده کردن ولی افریقایی ها نه. اگر هم استفاده ای شده توسط استعمارگران و استثمارگران بود. عربها پول ذخائر زیرزمینی رو در جهت پیشرفت کشورشون بکار بردن که الان میبینیم از ایران هم جلو افتادن. افریقاییها هم اگه این استفاده رو میکردن شاید از اروپا هم جلوتر بودن!!
البته بهیچ وجه نمیشه تاثیرات باران رو نادیده گرفت. ولی اگر مسئولین بی عرضه ی افریقایی بجای پر کردن جیبشون به فکر اباد کردن مملکت می افتادند و در برابر استعمار و استثمار می ایستادند میتوانستند کشوری پیشرفته داشته باشن.
من با افراد پولداری سروکار داشته ام که فرزندان اونها میگن کاش بابام فقیر بود تا بجای اینکه پولش رو دوست داشته باشه ، ما رو دوست داشت!! چند نفر بچه میلیاردر رو میخواید مثال بزنم که سال به سال پدرشون رو نمیبینن؟؟ چند نفر همسر شوهر پولدار رو میخواید مثال بزنم که آرزو میکنن کاش شوهرشون پولدار نبود که شوهرش با ده ها زن رابطه نداشته باشه؟....خدا به ما نگفته که ویرانگریش رو آباد کنیم. این نیاز بشر هست که دست به اختراع وابتکار و ... میزنه. که این کارها در جهت رفاه خودش هست نه برای خدا.شاید هم آقای دکتر گوستاولوبون مسلمون شدن ما از کجا میدونیم. |
پنجشنبه 28 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - ابران - شیراز |
و اما موضوع مورد بحث :
«غـُلِـبَـتِ الـرُّومُ ـ فی اَدْنـَی الاَرْضِ وَ هُـمْ مِـنْ بَعْـدِ غَـلَـبـِهـِمْ سَـیَـغـْـلِـبـُونَ »! روم ۱-۲
« رومیان مغلوب(فارسیان)شدند - در جنگی که در نزدیک تر زمین واقع شد و انها پس از مغلوب شدن فعلی به زودی بر فارسیان باز غلبه خواهند کرد»!
نکات آیات:
1ـــ محل شکست خوردن رومیان پائین ترین سطح زمین است.
2ـــ رومیان در اندک زمانی پس از شکست خود از ایرانیان بر آنها پیروز خواهند شد..
1ـــ محل شکست خوردن رومیان پائین ترین سطح زمین است:
عکس رو میتونید در لینک زیر ببینید :
https://www.quranology.com/t-ketab/zamin/paintarin-sathe-zamin--daryaye--mordeh.JPG
محل جنگ مورد نظر آیه که در سال 619 میلادی میان ایرانیان و رومـیـان رخ داده و منجر به شکست رومیان شـده در منطقه اَغوار دریای مرده در فلسطین قرار دارد. آن نقطه دقیقاً پائین ترین نقطه سطح خشکی زمین است و 392 متر از سطح دریا پائین تر است.
شنبه 9 شهریور 1387
این اندازه گیری البته با امکانات ماهواره ای صورت گرفته و از دانش قرن بیستم بشر است.
2ـــ رومیان در اندک زمانی پس از شکست خود از ایرانیان بر آنها پیروز خواهند شد:
در سال 626 میلادی یعنی 7 سال بعد، جنگ دیگری میان ایرانیان و رومیان در گرفته بوده که در آن رومی ها پیروز شده اند. اگـر چـنـین جنگ مجددی میان رومیان و ایرانیان رخ نمی داد یا نتیجه آن چنانکه آیه پیش بینی کرده بود نمی شد، همه دین محمد می سوخت. روشن است که کـسـیکه دیـنی را از خود در می آورد هـیچگاه چنین چیزی راجع به آینده نمی گوید، که در صورت درست درنیامدن همه دین وی بسوزد. و تنها خداوند می تواند این حرفها را بزند. روشن است که وقتی کسی دینی را از خود مـی سـازد هـیـچـگـاه هـمه دار و ندار خود را در گرو یک چنین پـیـش بینی ای نمی گذارد. و روشن است که چنین پیش گوئیهائی فـقـط کار خداوند می تواند باشد. |
پنجشنبه 28 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - ابران - شیراز |
taraneh2008 - المان - هامبورگ
دوست عزیز من میخوام براتون ثابت کنم که اسلام دین الهی هست و قرآن هم کتاب الهی پس کامنت زیر رو بخونید. فقط خواهش میکنم با انصاف قضاوت کنید و جواب منو بدین که آیا قبول دارین : اسلام دین الهی و قرآن کتاب الهی هست؟
ممنون از شما. |
پنجشنبه 28 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز |
taraneh2008 - المان - هامبورگ
دوست عزیز. مثل اینکه شما اصلن از واقعه ی عاشورا اطلاعی ندارید. اگه مایل بودید اطلاع بدین تا چند تا مقاله براتون بفرستم تا بخونید.
امام حسین (ع) میتونست جنگ رو قبول نکنه و زیر بار ننگ و ظلم بره و با یزیدیان صلح کنه. که اگه این کارو میکردن دیگه امروز قهرمانی بنام امام حسین (ع) وجود نداشت.
از این حرفها که بگذریم که کتابها میشه در باره ی قیام امام حسین (ع) گفت، این رو میخوام بگم که اگه به فرض هم امام حسین (ع) طفل شیرخواره رو نمی آورد ، بعد از جنگ هر کسی که طرفدار و از اقوام امام حسین (ع) بود رو زنده نمیگذاشتند. اینکه امام سجاد (ع) هم زنده بودن بخاطر این بود که بدلیل بیماری بدی که ایشون داشتن یزید گفت اون رو نکشید چون او به همین زودی ها خواهد مرد. که مشیت خدا این بوده که ایشون زنده بمونن تا دین هم زنده بمونه.
-------------------------------------------
کاربر گرامی
لطفا نام کشور و شهر را صحیح مرقوم نمایید.
با تشکر
سایت ایرانیان انگلستان |
پنجشنبه 28 آذر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
قسمت اول:
دوست عزیز taraneh2008 - المان - هامبورگ. در قران تناقضات بیشماری وجود دارد که به همین دلیل نمی توان ان را یک کتاب الهی نامید. گوشه ای از این تناقضات به شرح زیر است:
الف)سوال: بر طبق قران عالم دارای چند مشرق و مغرب است؟
1)چندین مشرق و چندین مغرب(ایه 40 سوره معراج)
2)یک مشرق و یک مغرب(ایه 9 سوره مزمل)
3)دو مشرق و دو مغرب(ایه 17 سوره الرحمن)
4)چندین مشرق(سوره صافات ایه 5).
ب)سوال:آیا مسیحیان به بهشت وارد خواهند شد؟
1)(سوره 2 آیه 62) و (سوره 5 آیه 69) میگویند آری
2)(سوره 5 آیه 72، تنها بعد از 3 آیه) و (سوره 3 آیه 85) میگویدنه
ج)سوال:مجازات زناکار چیست؟
1)100 ضربه شلاق (زن و مرد) (سوره 24 آیه 2)
2)آنقدر آنها را در خانه نگاه دارید تا بمیرند (برای زنان) (سوره 4 آیه 15).
3)اگر توبه کردند و اصلاح یافتند آنها را رها کنید (در مورد مرد) (سوره 4 آیه16).
(سوره 24 آیه 2) با دو آیه بعدی در تناقض است و مجازات برای زنان و مردان در (سوره 4 آیه 15-16) متفاوت است در حالی که در سوره 24 آیه 2 برای هردو یکسان است.
د)سوال:در روز جزا، زیانکاران کارنامه اعمال بدشان را از کجا میگیرند؟
1)از پشتشان (سوره 84 آیه 10)
2)از دست چپشان (سوره 69 آیه 25)
ه)ریاضیات حاکم بر قران را ببینید:
1)مثال اول: (سوره 4 آیه 11-12) و (سوره 4 آیه 176) در مورد قوانین وراثت صحبت میکند. اگر یک مرد فوت شود، و از او سه دختر و دو والد و یک همسر باقی بماند؛ دختران 2/3 سهم، والد ها 1/3 سهم (هردو بر اساس سوره 4 آیه 11) و همسر 1/8 سهم (بر اساس سوره 4 آیه 12) از ارث را دریافت میکند که از میزان ارث بیشتر میشود.
2) مثال دوم: مردی فوت میشود و از او یک مادر و یک همسر و دو خواهر باقی میماند، مادر 1/3 سهم (سوره 4 آیه 11) همسر 1/4 (سوره 4 آیه 12) و خواهران 2/3 (سوره 4 آیه 176) که مجموع آنها 15/12 کل ارث است.
عجب ریاضیات قوی ای!!!!!!!!!!!!
و) چند فرشته برای مریم فرستاده شده بودند؟
وقتی قرآن در مورد باردار شدن مریم و میلاد مسیح در (سوره 3 آیه 42 و 45) راجع به چندین فرشته صحبت میکند اما در (سوره 19 آیه 17-21) تنها از یک فرشته صحبت میکند.
ز)آیا روزهای الله برابر 1000 روز بشر است (سوره 22 آیه 47، سوره 32 آیه 5) یا برابر 50,000 روز بشر است (سوره 70 آیه 4) ؟
ح)چند باغ در بهشت وجود دارد؟ یک (سوره 39 آیه 73، سوره 41 آیه 30، سوره 57 آیه 21، سوره 79 آیه 41) یا زیادتر (سوره 18 آیه 31، سوره 22 آیه 23، سوره 35 آیه 33)؟
ط)در (سوره 56 آیه 7) ادعا میکند که در روز قیامت مردم سه دسته میشوند، اما در (سوره 90 آیات 18-19، سوره 99 آیات 6-7) تنها دو گروه را بر میشمرد.
ی)الله آسمانها و زمین را در 6 روز آفریده است (سوره 7 آیه 54) و اما (سوره 2 آیه 117) میگوید که الله به صورت آنی خلق میکند.
ک)اول زمین یا اول آسمان؟ کدام یک زود تر آفریده شد؟
اول زمین و بعد آسمان (سوره 2 آیه 29)، اول آسمان و بعد زمین (سوره 79 آیه 27-30).
ل)در مورد روش ایجاد زمین و آسمان قرآن یکجا میگوید که آنها از هم جدا بودند و بعد به هم گرویدند (سوره 41 آیه 11) اما در (سوره 21 آیه 30) میگویند که آنها ابتدا یکی بودند و بعداً از یکدیگر جدا شدند.
ادامــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه دارد. |
پنجشنبه 28 آذر 1387 |
|
taraneh2008 - المان - هامبورگ |
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
دوست عزیز حرفهای شما راجع به افریقا صحیح است .متقاعدم کرد ولی در مورد پیش بینی جنگ مخالفم .افرادی هستند در بین افراد عادی که دارای قدرت پیشگوئی میاشند.
من امام حسین را مظلوم نمیدانم چرا که او جنگید .سکوت همیشه به بمنی پذیرش ننگ نیست .در هر صورت ممنون از توضیحات شما.
derafsh - اتریش - وین
خیلی ممنون .بسیار جالب . هامبورگ |
پنجشنبه 28 آذر 1387 |
|
DERAK - انگلستان - لندن |
14 _ آنها [= مقرّبان [بر تختهایى که صف کشیده و به هم پیوسته است قرار
دارند،_„_ 15 _ در حالى که بر آن تکیه زده و رو به روى یکدیگرند!_„_ 16 _نوجوانانى جاودان (در شکوه و طراوت) پیوسته گرداگرد
آنان مى گردند،_„_ 17 _ با قدحها و کوزه ها و جامهایى از نهرهاى جارى بهشتى (و شراب طهور)!_„_ 18 _ امّا شرابى که از آن درد سر
نمى گیرند و نه مست مى شوند!_„_ 19 _ و میوه هایى از هر نوع که انتخاب کنند،_„_ 20 _ و گوشت پرنده از هر نوع که مایل
باشند!_„_ 21 _ و همسرانى از حور العین دارند،_„_ 22 _همچون مروارید در صدف پنهان!_„_ 23 _ ........ سوره 57 واقعه ...اینم پاداش بهشت قران ..وشراب و حوری یا همون ..... |
پنجشنبه 28 آذر 1387 |
|
DERAK - انگلستان - لندن |
_„_ 16 _ و در آنجا از جامهایى سیراب مى شوند که لبریز از شراب
طهورى آمیخته با زنجبیل است،_„_ 17 _از چشمه اى در بهشت که نامش سلسبیل.. 18 _ و بر گردشان .نوجوانانى جاودانى مى گردند که هرگاه آنها را ببینى گمان مى کنى مروارید پراکنده اند!_„_ 19 _ و هنگامى که آنجا را ببینى نعمتها و
ملک عظیمى را مى بینى!_„_ 20 _ بر اندام آنها لباسهایى است از حریر نازک سبزرنگ، و از دیباى ضخیم، و با دستبندهایى از نقره آراسته اند، و پروردگارشان شراب طهور به آنان مى نوشاند!_„_ 21 _ این پاداش شماست، و سعى و تلاش شما مورد قدردانى است!_„_ 22 _سوره 77دهر پروردگار برای شادی عربها به نوجوانانی پسر شراب مینوشاند تا بیشتر لذت ببرند ... |
پنجشنبه 28 آذر 1387 |
|
DERAK - انگلستان - لندن |
derafsh - اتریش - وین .... همیشه به کامنت شما توجه ویژه دارم خیلی کارشناسانه نظرمیدی وهمچنین مستند ...ممنون ...پیروز وسربلند ....ننگ برخرافات |
جمعه 29 آذر 1387 |
|
Huria - دانمارک - کپنهاگ |
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
دوست عزیز٫ قانع کردن ملتی که ستم حکومت اسلامی را دیده است به اینکه دین اسلام٫ دین نجات است٫ درست نیست البته به نظر من. شما در سایر کشورهای اسلامی می بینید که مردم علیرغم احتمال ستمدیدن٫ چون منشاش را اسلام و دین نمی دانند با اسلام مخالفتی ندارند. اجازه بدهید ملت سعادت مادیش را بدست اورد٫سعادت معنوی٫ خود بخود تامین خواهد شد. خدا هم نه یاور ستمگران است نه دوستدار ستمدیدگان ذلیل راضی به قسمت. به عقیده من بهره گیری از عقل و خدمت به همنوع مهمترین وظیفه بشر امروزیست و پاداش این مهم به خود او برخواهد گشت. حق نگهدارتان |
جمعه 29 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - استرالیا - سیدنی |
taraneh2008 - المان - هامبورگ
خواهش میکنم دوست عزیز.
خدای بزرگ به هیچ عنوان به کسی ظلم نمیکنه. مگه افراد چه بدی در حق خدای مهربون کردن که خدا در مورد اونها باید بدی بکنه. ما انسانها از خداوند هیچ طلبی نداریم هر چه که خدا به ما میده لطف مطلق هست. به قول شاعر : ساقی هر چه ریزد از لطف اوست.
بهرحال ممنون از توجه شما.
***
اتفاقا نکته ی مورد بحث من همینجاست : چرا بایستی قران آن پیش گویی رو میکرد؟ چه لزومی داشت این حرف رو بزنه؟ اگه اون پیش گویی غلط از آب در میومد کل دین اسلام می سوخت. مگه اینطور نیست؟
بعنوان مثال یک پیش گوی که در موارد مختلفی پیش گویی میکنه برای حفظ نامش اگه حتی 1% هم احتمال بده که این پیش گویی اش به واقعیت نخواهد پیوست هرگز این اشتباه رو نمیکنه که پیش گویی بکنه ، چه برسه به حضرت محمد (ص) که اگر این پیش گوییش غلط بود نه تنها اسمش از بین میرفت بلکه دینش هم از بین میرفت. بعد هم به حضرت محمد (ص) در هیچ جایی عنوان پیش گو داده نشده که با این عنوان دست به پیش گویی بپردازه. پس نتیجه میگیرم که این کار فقط از عهده ی کسی جز خدا نیست.
راستی نظرتون رو درباره ی "پست ترین" نقطه ای که به اون اشاره شده بود رو نگفتید. ممنون میشم بگید.
|
جمعه 29 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - استرالیا - سیدنی |
Huria - دانمارک - کپنهاگ
ممنون از شما دوست عزیز. شما فکر میکنید من مخالف آزاد بودن در کشور اسلامی هستم؟ کسانی که مسلمان نیستند چه گناهی کرده اند که باید باحجاب زندگی کنند؟ در زمان پیامبر (ص) هم حتی زنان آزادانه میگشتند.
مدتی پیش هم که خودم به عربستان رفته بودم زنانی را دیدم که آزدانه و بدون روسری و چادر و... در خیابان آمد و شد میکردند. از آخوندهای بی مغز پرسید که چرا زنانی که اعتقادی به اسلام ندارن باید محکوم به رعایت حجاب باشند؟؟؟
در دینی که در گرویدن به آن هیچ اجباری نیست ، چگونه باید اینطور باشد که رعایت اصول آن توسط غیر هم دینی ها ، لازم باشد؟
همین کسانی که به مردم ظلم میکنند بایستی در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشند.
ممنون از لطفتان.
در پناه الهی |
جمعه 29 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - استرالیا - سیدنی |
در قرآن ناسخ و منسوخ وجود دارد که به اشتباه آنرا تناقض مینامند.
همانطور که میدانیم قرآن کریم طی 23 سال بر قلب نازنین پیامبر (ص) نازل شد و ممکن است در طول زمان و مکان مختلف تغییر پیدا کند که این تناسخات هیچ اشکالی بر قرآن کریم وارد نمیکند.
بعنوان مثال در روزهای اولیه که آیات بر پیامبر (ص) نازل میشد ، یکی از این ایات این بود که برای دعوت مردم به اسلام از خانواده و اقوام نزدیک شروع کن( عشیرتک الاقربین ). بعد که دین و طرفدارانش بزرگتر و بیشتر شد این آیه نازل شد که مردم مکه و اطراف آنرا انذار بده. بعد که دین کاملتر شد این آیه نازل شد که مردم ( بدون محدودیت مکانی ) را انذار بده. |
جمعه 29 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - استرالیا - سیدنی |
در ناسخ و منسوخ خداوند آیاتی برای راهنمایی بشر فرستاده و هر کدام بنا به شرایط درک مردمان ان زمان تغییر می یابد. در مدت رسالت حضرت
محمد(ص) به ترتیب و به اندازه درک مردم هدایت می شدند
بطور مثال ایاتی که در باره حجاب است اول به ان شدت نبود و بعد از جریان تعرض در کوچه به زنان شدت یافت
یا ایات مربوط به شراب یکپارچه منع نشد یا قبله مسلمین که اول به سمت بیت المقدس بود
بعد ایات خواندن نماز به سمت مکه نازل شد .....و....خیلی ایات هستند که به ان ناسخ و منسوخ گفته
می شود که به ترتیب هدایت مردم با وسعت گرفتن فهم انها بیشتر می شد |
جمعه 29 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - استرالیا - سیدنی |
کسی میتونه زحمت بشکه و آیه 61 سوره مبارکه ی بقره رو برای من ترجمه کنه؟؟ |
جمعه 29 آذر 1387 |
|
مسلمان ایرانی - استرالیا - سیدنی |
کسی میتونه زحمت بکشه و آیه 61 سوره مبارکه ی بقره رو برای من ترجمه کنه؟؟
و یا آیه 169 سوره ی مبارکه ی اعراف؟
|
جمعه 29 آذر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
قسمت دوم:
دو سوم قران تناقضات و مغالطات هستند که تنها گوشه ای از انها را در قسمت اول ذکر کردم.
در مورد ناسخ و مسوخها: مفسران قران تا 225 ایه قران را ناسخ و منسوخ یکدیگر دانسته اند بی انکه دلیل قانع کننده ای برای چنین ناسخ و منسوخها بیابند!!!!!!!!!! زیرا هر گونه تبدیلی در متن قبلی این معنی ضمنی را میدهد که ان متن درست (و یا کامل!) نبوده است.
به عنوان مثال:
در یکجا امده است که ما بنی اسرائیل را بر همه جهانیان فضیلت دادیم(جاثیه 16) ولی در جای دیگر تصریح شده است که یهودیان بهر جا که روند محکوم به ذلتند(ال عمران 110)
در یکجا از مسلمانان خواسته شده است که اگر اهل کتاب از روی حسد قصد سست کردن ایمانشان را داشته باشند انها را ببخشید(بقره 109) ولی درجای دیگر درباره همین کسان امده است که-منافقان و کافران را که می خواهند شما نیز مانند انان شوید به دوستی مگیرید و اگر پافشاری کنند انانرا هر جا یافتید بگیرید و بکشید(نسا 89)
یا سوره توبه جز دهم ایه 29. با کسانی که به خدا و روز قیامت ایمان نمی اورند و محرمات خدا و رسولش را حرام نمی دانند و با اهل کتاب که پذیرای ایین حق نیستند پیکار کنید تا زمانی که با ذلت و خواری به دست خویش جزیه بدهند.
این ایه کاملا در تتاقض با ایه لا اکراه فی الدین است و یکی از خطرناکترین ایات برای بشریت می باشد. با استناد به همین ایه تازیها به ایران و سایر ملل کشورهای مجاور دران زمان حمله کردند و تا زمانی که شمشیرهایشان تیز!! بود به کشورگشایی و غارت و تجاوز پرداختند.
و الی اخر. تعداد تناقضات-مغالطات- ناسخ و منسوخهای قران بسیار زیاد است و نمی توان همه انها را اینجا ذکر. در ضمن قران دارای اشکالات صرفی و نحوی نیز می باشد که گوشه ای از انها را در قسمت سوم لیست خواهم کرد.
ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوال: ایا کتابی با این همه ایرادات می تواند کتابی الهی باشد؟
روشن گری خروج ادمی ست از نابالغی به تقصیر خویشتن خود. و نابالغی ناتوانی در به کار گرفتن فهم خویشتن است بدون هدایت دیگری. امانوئل کانت.
ادامــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه دارد. |
جمعه 29 آذر 1387 |
|
DERAK - انگلستان - لندن |
ا : 60 _ و زمانى را که گفتید _„_«! نکنید
موسى گفت: «. خداى خود بخواه که از آنچه زمین مى رویاند، از سبزیجات و خیار و سیر و عدس و پیازش، براى ما فراهم سازد
آیا غذاى پست تر را به جاى غذاى بهتر انتخاب مى کنید؟! در شهرى فرود آئید; »
و ذلت و نیاز، بر پیشانى آنها زده شد; و باز گرفتار خشم خدائى شدند; «. زیرا هر چه خواستید، در آنجا براى شما هست
چرا که آنان نسبت به آیات الهى، کفر مىورزیدند; و پیامبران را به ناحق مى کشتند. اینها به خاطر آن بود که گناهکار و متجاوز
بودند._„_ 61 _ سوره بقره -عزیزم دست از سفسته بازی بکش دینی که تناقض درجای جای کتاب اسمانی اش پیدا میشود ساخته دست محمد بوده وبس .این ایات نه تنها قدرت خداوند ونمی رساند بلکه حماقت نویسنده را می رساند..
این داستانفرازی ها برای ملااست جهت عوامفریبی افراد نادان اینها اعتقادنیست خرافات است ....ننگ بر خرافات ... مسلمان ایرانی - استرالیا - سیدنی
|
جمعه 29 آذر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
دوست عزیزم DERAK - انگلستان - لندن. از لطف شما سپاسگزارم. کوچیکت درفش. پاینده ایران. |
یکشنبه 1 دی 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
قسمت سوم:
در ایات زیر اشکالات گرامری وجود دارد. توجه کنید که عدد اول نشان دهنده شماره سوره و عدد بعدی نشان دهنده شماره ایه است.
1)5:69 - 2:62 - 22:17
در 5:69 الصابون ودر 2:62 - 22:17 الصابین امده است!
2)4:162
در این ایه المقیمین باید المقیمون باشد!
3) 20:63
در این ایه هذان باید هذین باشد.
4)2:177
در این ایه امن باید تومنوا باشد.
در این ایه اقام باید توقیموا باشد. همچنین اتی !
5)3:59
در این ایه فیکون باید فکان باشد. سایر خطا به قرار زیر است:
6)21:3
7)22:19
8)49:9
9)63:10
10)91:5
11)41:11
12)7:56
.
.
.
و الی اخر
ادامـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه دارد. |
یکشنبه 1 دی 1387 |
|
DERAK - انگلستان - لندن |
درفش سرفراز کاویانی ....ممنون میشوم در خصوص میزان سواد محمد گمی توضیح بدهید ...درکتابهای بسیاری خوانده ام ازجمله( بازشناسی قران دکتر روشنگر ) که او فردی بوده که تجارت میکرده وسواد کافی داشته ودر جای دیگری خواندم که محمد سواد را از یهودیان اموخته و بدلیل اینکه ان زمان عده کمی سواد داشتن با سوادی خود را مخفی میکرده تا باعث دردسرش نشود . وعقل ومنطق این ومیگه که فردی که تجارت میکند وباعلمای یهود همنشینی حتماباسواد بوده....پیروزوسربلند...پایدارباد مام میهن |
یکشنبه 1 دی 1387 |
|