دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۳ مارچ ۲۰۰۸
کل کتاب قرآن کریم به صورت فلش
اینجا را کلیک کنید
mah1 - ایران - تهران | کاری زیبا کاش همراه با ترجمه بود. | پنجشنبه 28 شهریور 1387 |
|
-SIAVASH- - ایران - کرج | سلام بچه ها من از امروز عضو این سایت شدم. سایت متنوع و جالبیه. این یه نظر برای تست بود. خوشحال میشم با هم تبادل نظر کنیم.قرآن فلش هم خیلی جالب بود لذت بردم. | پنجشنبه 28 شهریور 1387 |
|
tata jan - انگلستان - شمال |
عالی بود. خیلی زیبا است. دستتان درد نکند. دوستتان دارم. 1389 (-: |
جمعه 29 شهریور 1387 |
|
eshghelahi110 - قطر - دوحه |
انتی اسلام
شما سعی کنید نظر ندید.نباید به هیچ کتاب اسمانی توهین کرد پس سعی کنید اون کلاس و فرهنگی که دارید رو حفظ کنید و شخصیته واقعیه خودتون رو با این حرفا نشون ندید |
جمعه 29 شهریور 1387 |
|
ka28 - ایران - ابادان |
قران با ترجمه فارسی به این سائت برورد.
https://www.parsquran.com/book/ |
جمعه 29 شهریور 1387 |
|
Iranian30 - انگلستان - یورک |
سوره بنی اسرائیل:
و اذا قرات القران جعلنا بینک و بین الذین لا یومنون بالاخره حجابا مستورا (45) و جعلنا علی قلوبهم اکنه ان یفقهوه و فی اذانهم وقرا و اذا ذکرت ربک فی القران وحده ولوا علی ادبارهم نفورا (46)
و ننزل من القران ما هو شفاء و رحمه للمومنین و لا یزید الظالمین الا خسارا (82) |
جمعه 29 شهریور 1387 |
|
saharrr - امریکا - فلوریدا |
چه جالببببببببب بوددد |
جمعه 29 شهریور 1387 |
|
babakan11 - المان - بن |
حالا هی بیاین جهل را به دانش وتکنولوژی بزک کنین!!!. که چی؟؟!. |
جمعه 29 شهریور 1387 |
|
mah1 - ایران - تهران |
ka28 - ایران - ابادان مرسی . |
جمعه 29 شهریور 1387 |
|
victor17 - بلژیک - بروکسل |
eshghelahi110 - قطر - دوحه
تو لطفاً نمی خواد از کسی ایراد بگیری.
با ایراد گرفتن خودت شخصیت خودتو نشون دادی.
تو اگه خیلی میفهمی نظرتو بزار و برو مرسی. |
جمعه 29 شهریور 1387 |
|
الما - آلمان - برلین |
زیبا بود ممنون |
جمعه 29 شهریور 1387 |
|
banoo - امارات - دبی |
مرسی... |
جمعه 29 شهریور 1387 |
|
eshghelahi110 - قطر - دوحه |
ویکتور17
سلام . شما چرا جوش می خورید حرف حق همیشه تلخه. شما که مدیر این سایت نیستید که بخوای به من بگی چی کار کنم.من هر حرفی بخوام می زنم . اگر الان کسیه به یه مذهب دیگه توهین می کرد که شروع می کردید به دفاع کردن از اون مذهب. من حرف حق زدم دیگه اون جناب رعایت نکرد منم بهش هشدار دادم . شما هم شخصیتتون دیده شد قربون شخصیتتون برم |
شنبه 30 شهریور 1387 |
|
sp1 - ایران - تهران |
babakan11 - المان - بن
جالب بود
--------------
نظرتو نمیگم
---------------
---------------
سطح فکرتو میگم! |
شنبه 30 شهریور 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
eshghelahi110 - قطر - دوحه
به چه دلیل نمیشه از کتابهای (به فکر شماها) الهی ایراد گرفت؟؟؟ اخه چرا اصلا هیچ جوری حاضر نیستید که یک بار هم که شده از مغزتون استفاده کنین. من به شماها تضمین میدم که اگر یکبار در تمام زندگیتون فکر کنین هیچ اتفاق بدی براتون نمی افته. |
شنبه 30 شهریور 1387 |
|
tetis - ایران - تهران |
shghelahi110 - قطر - دوحه
چرا نباید به هیچ کتاب آسمانی توهین کرد شما مسلمانان به هرکی و هر مذهبی توهین میکنید ولی کافی است یکی کوچکترین حرفی بزند تا.........
دروغ میگم؟ |
شنبه 30 شهریور 1387 |
|
iran zamen - نروژ - روگنان |
بدرد زوباله دانی تاریخ تازی می خورد و تازی پرستان. |
شنبه 30 شهریور 1387 |
|
pouriya - ایران - رودسر |
eshghelahi110 - قطر - دوحه
شما که داری قصاص قبل از جنایت میکنی.
اگرچه از امثال شما انتظار دیگری نمیتوان داشت ... |
شنبه 30 شهریور 1387 |
|
nrazaghi - امریکا - |
mlowes - امریکا - ایران
بابا جان چرا جواب این ملتی که هیچی نمیخونند و فقط حرف میزنند را نمیدی؟؟؟؟؟
در ضمن به همه کسانی که کامنتهای بی نهایت زیبای mlowes - امریکا - ایران را نخوندند پیشنهاد میکنم به
https://www.iranianuk.com/article.php?id=31464
یک سری بزنین و کامنتهاش را بخونین بلکه یک کم مغزتون بیاد سر جاش. حیف مختون آکبند تحویل کرمهای زیر خاک بدین.
درود بر میکاییل لوز از آمریکا. من که واقعا شیفته نگرش و تسلطت در بحث کردن هستم. ای کاش دیگران هم مغزشون را به کار میگرفتند.
موفق باشی هر جا که هستی. |
شنبه 30 شهریور 1387 |
|
derafsh - وین - اتریش |
قسمت اول:
در کتاب زیر از صفحه 38 تا 53 در مورد خطاهای صرفی و نحوی قران بحث شده است. انها را ببینید. مشاهده خواهید کرد که قران از لحاظ گرامری ایراد دارد.
https://www.ketabfarsi.com/ketabkhaneh/ketabkhani/ketab247/ketab247.pdf |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - وین - اتریش |
قسمت دوم:
در ایات زیر اشکالات گرامری وجود دارد(کتاب خطاهای قران).عدد اول سوره و عدد بعدی شماره ایه است.
1)5:69 - 2:62 - 22:17
در 5:69 الصابون ودر 2:62 - 22:17 الصابین امده است!
2)4:162
در این ایه المقیمین باید المقیمون باشد!
3) 20:63
در این ایه هذان باید هذین باشد.
4)2:177
در این ایه امن باید تومنوا باشد.
در این ایه اقام باید توقیموا باشد. همچنین اتی !
5)3:59
در این ایه فیکون باید فکان باشد. سایر خطا به قرار زیر است:
6)21:3
7)22:19
8)49:9
9)63:10
10)91:5
11)41:11
12)7:56 |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - وین - اتریش |
قسمت سوم:
تناقضات قران.
1)سوره 3 آیه 133:
بر یکدیگر پیشی گیرید، برای آمرزش پروردگار خویش و رسیدن به آن بهشت که پهنایش به قدر همه آسمانها و زمین است و برای پرهیزکاران مهیا شده است.
سوره 57 آیه 21:
برای رسیدن به آمرزش پروردگارتان و بهشتی که پهنای آن همسان پهنای آسمان و زمین است، بر یکدیگر پیشی گیرید...
در ایه اول پهنای بهشت به اندازه اسمانها(جمع)و زمین است و در ایه دوم به اندازه اسمان(مفرد) و زمین!!!!!!!!!!
2)سوره 31 آیه 15
اگر آن دو (والدین) به کوشش از تو بخواهند تا چیزی را که نمیدانی چیست با من شریک گردانی اطاعتشان مکن. در دنیا با آنها به وجهی پسندیده زندگی کن و خود، راه کسانی را که به درگاه من باز می گردند در پیش گیر. بازگشت همه شما به سوی من است و من از کارهایی که میکرده اید آگاهتان میکنم.
سوره 9 آیه 23
ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر پدرانتان و برادرانتان دوست دارند که کفر را به جای ایمان برگزینند، آنها را به دوستی مگیرید و هرکس از شما دوستشان بدارد از ستمکاران خواهد بود.
کاملا دو ایه متناقض هستند.
3)سوره احزاب ایه 50 و 52 کاملا متناقض هستند. خودتان ببینید.
4)سوره 3 آیه 20
اگر با تو به داوری برخیزند بگوی: من و پیروانم در دین خویش به الله اخلاص ورزیدیم. به اهل کتاب و مشرکان بگو: آیا شما هم به الله اخلاص ورزیده اید؟ اگر اخلاص ورزیده اند پس هدایت یافته اند و اگر رویگردان شده اند، بر تو تبلیغ است و بس و الله بندگان را میبیند.
سوره 8 آیات 38 و 39
به ناباوران بگوی که اگر دست بردارند گناهان گذشته آنها آمرزیده شود و اگر بازگردند، دانند که با پیشینیان چه رفتاری شده است. با آنان نبرد کنید تا دیگر فتنه ای نباشد و دین همه دین الله گردد. پس اگر باز ایستادند، الله کردارشان را می بیند.
دو ایه کاملادر تناقض هستند!
----------------------------------------------------------------
ادامه دارد. |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - وین - اتریش |
قسمت چهارم:
(سوره 4 آیه 11-12) و (سوره 4 آیه 176) در مورد قوانین وراثت صحبت میکند. اگر یک مرد فوت شود، و از او سه دختر و دو والد و یک همسر باقی بماند؛ دختران 2/3 سهم، والد ها 1/3 سهم (هردو بر اساس سوره 4 آیه 11) و همسر 1/8 سهم (بر اساس سوره 4 آیه 12) از ارث را دریافت میکند که از میزان ارث بیشتر میشود.
مثال دوم، مردی فوت میشود و از او یک مادر و یک همسر و دو خواهر باقی میماند، مادر 1/3 سهم (سوره 4 آیه 11) همسر 1/4 (سوره 4 آیه 12) و خواهران 2/3 (سوره 4 آیه 176) که مجموع آنها 15/12 کل ارث است.
عجب ریاضیات قوی ای!!!!!!!!!!!! |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - وین - اتریش |
قسمت پنجم:
آیا روزهای الله برابر 1000 روز بشر است (سوره 22 آیه 47، سوره 32 آیه 5) یا برابر 50,000 روز بشر است (سوره 70 آیه 4) ؟
چند باغ در بهشت وجود دارد؟ یک (سوره 39 آیه 73، سوره 41 آیه 30، سوره 57 آیه 21، سوره 79 آیه 41) یا زیادتر (سوره 18 آیه 31، سوره 22 آیه 23، سوره 35 آیه 33)؟
در (سوره 56 آیه 7) ادعا میکند که در روز قیامت مردم سه دسته میشوند، اما در (سوره 90 آیات 18-19، سوره 99 آیات 6-7) تنها دو گروه را بر میشمرد.
در مورد اینکه چه کسی روح را در هنگام مرگ از انسان میگیرد نیز تناقضی آشکار وجود دارد، فرشته مرگ (سوره 32 آیه 11)، یک فرشتگان (جمع) (سوره 47 آیه 27) و همچنین این الله است که روح را از انسانها در هنگام مرگ میگیرد (سوره 39 آیه 42).
------------------------------------------------
ادامه دارد. |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - وین - اتریش |
قسمت ششم:
(سوره 7 آیه 54، سوره 10 آیه 3، سوره 11 آیه 7 و سوره 25 آیه 59) به روشنی اعلام میکند که الله زمین و آسمانها را در 6 روز آفرید. اما در (سوره 41 آیات 9-12) جمع روزهایی که الله بدانها اشاره میکند 8 روز است.
---------------------------------------------
ادامه دارد. |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - وین - اتریش |
قسمت هفتم:
1)الله آسمانها و زمین را در 6 روز آفریده است (سوره 7 آیه 54) و اما (سوره 2 آیه 117) میگوید که الله به صورت آنی خلق میکند.
2)اول زمین یا اول آسمان؟ کدام یک زود تر آفریده شد؟
اول زمین و بعد آسمان (سوره 2 آیه 29)، اول آسمان و بعد زمین (سوره 79 آیه 27-30).
3)در مورد روش ایجاد زمین و آسمان قرآن یکجا میگوید که آنها از هم جدا بودند و بعد به هم گرویدند (سوره 41 آیه 11) اما در (سوره 21 آیه 30) میگویند که آنها ابتدا یکی بودند و بعداً از یکدیگر جدا شدند.
4)انسان از چه ساخته شده بود؟
از لخته خون (سوره 96 آیات 1-2) آب (سوره 21 آیه 30، سوره 24 آیه 45، سوره 25 آیه 54) چیزی مانند سفال (سوره 3 آیه 59، سوره 30 آیه 20، سوره 35 آیه 11).
5)الله و تخت او کجاست؟
الله از رگ گردن به انسان نزدیکتر است (سوره 50 آیه 16) و در عین حال او بر روی تختش نشسته است (سوره 57 آیه 4) تختی که روی آب بنا شده است (سوره 11 آیه 7) و در عین حال بقدری دور است که رسیدن به او بین 1000 و 50000 سال طول میکشد (سوره 32 آیه 5، سوره 70 آیه 4).
----------------------------------------------
ادامه دارد. |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - وین - اتریش |
قسمت هشتم:
6) آیا الله شرک را میبخشد؟
در (سوره 4 آیه 48، 116) میگوید نمیبخشد و در سوره (4 آیه 153) میگوید
میبخشد.
7)اسرائیلیان قبل از اینکه موسی از کوه بازگردد آغاز به پرستش گوساله طلایی کردند (سوره 7 آیه 149)، اما تازمانی که موسی بازنگشته بود از توبه کردن سر باز زدند و به ستایش گوساله ادامه دادند (سوره 20 آیه 91). آیا هارون نیز در گناه آنان شریک بود؟ نه (سوره 20 آیه 85-90)، آری (سوره 20 آیه 92، سوره 7 آیه 151).
8)آیا کسانی که به زنان تهمت ناپاکی میزنند بخشیده میشوند؟
آری (سوره 24 آیه 5) نه (سوره 24 آیه 23).
9)در روز جزا، زیانکاران کارنامه اعمال بدشان را از کجا میگیرند؟ از پشتشان (سوره 84 آیه 10) یا از دست چپشان (سوره 69 آیه 25)؟
10)ماجرای ابراهیم در (سوره 19 آیه 41-49، سوره 6 آیه 74-83) بطور مشخصی با (سوره 21 آیه 51-59) متفاوت است، در حالی که در (سوره 21) ابراهیم با مردمش بطور جدی مقابله میکند و حتی بت های آنها را میشکند، در سوره 19 وقتی ابراهیم به دلیل صحبت کردن علیه بت ها توسط پدرش به سنگسار شدن تهدید میشود نه تنها مقابله ای نمیکند بلکه گویا منطقه را نیز ترک میگوید.
-------------------------------------------------------------------------------------
ادامه دارد. |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - وین - اتریش |
قسمت نهم:
مجازات زناکار چیست؟
100 ضربه شلاق (زن و مرد) (سوره 24 آیه 2)، آنقدر آنها را در خانه نگاه دارید تا بمیرند (برای زنان) (سوره 4 آیه 15). اگر توبه کردند و اصلاح یافتند آنها را رها کنید (در مورد مرد) (سوره 4 آیه 16). (سوره 24 آیه 2) با دو آیه بعدی در تناقض است و مجازات برای زنان و مردان در (سوره 4 آیه 15-16) متفاوت است در حالی که در سوره 24 آیه 2 برای هردو یکسان است.
--------------------------------------------------------------------------------
ادامه دارد. |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - وین - اتریش |
قسمت دهم:
آیا مسیحیان به بهشت وارد خواهند شد؟
(سوره 2 آیه 62) و (سوره 5 آیه 69) میگویند آری و (سوره 5 آیه 72، تنها بعد از 3 آیه) و (سوره 3 آیه 85) میگویدنه.
---------------------------------------------------------------------------------
ادامه دارد. |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - وین - اتریش |
قسمت یازدهم:
سوال: بر طبق قران دارای چند مشرق و مغرب است؟
1)چندین مشرق و چندین مغرب(ایه 40 سوره معراج)
2)یک مشرق و یک مغرب(ایه 9 سوره مزمل)
3)دو مشرق و دو مغرب(ایه 17 سوره الرحمن)
4)چندین مشرق(سوره صافات ایه 5).
----------------------------------------------------------------
این ایات هم جز تناقضات هستند. قران مملو از تناقضات و ناسخ و منسوخهاست. دو سوم قران را مغالطات تناقظات و ناسخ و منسوخات فرا گرفته است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
----------------------------------------------------------------------
ادامه دارد. |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - وین - اتریش |
قسمت دوازدهم:
من تا به حال گوشه ای از تناقضات و ایرادات قران را نشان دادم. ایا کتابی با این همه ایرادات فاحش می تواند یک کتاب الهی باشد؟ مسلمانان همیشه ادعامی کنند که همه دستورات و احکامی که باعث رستگاری بشر می شود در قران هست! ایا با این همه ایرادات و ضد و نقیض گوییهایی که در قران هست نباید به صحت این کتاب شک کرد! ایا کتابی که ادعا می شود برای رستگاری انسان از ازل تا ابد نازل شده است؛ اینقدر باید در هم بر هم و ضد و نقیض باشد!!!!!!!! قدری فکر کنید!!
قران کتابی است که دو سوم ان مغالطه؛ ناسخ و منسوخ و تناقضات است!
---------------------------------------
ادامه دارد. |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - وین - اتریش |
قسمت سیزدهم:
کتاب در مورد قران و تناقضات ان.
https://www.ketabfarsi.com/ketabkhaneh/ketabkhani/ketab116/ketab116.pdf |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
banoo - امارات - دبی |
mlowes - امریکا - ایران نیازی به نگرش نیست...جهالت هم حدی داره...کسی که هنوز منکر دین تاهیسن. کسی که هنوز با خواندن نماز و قران ارامش نمیگیرد کسی که هنوز شک داره و منکر واقعیت است.. کاش تو ازمغزت برای یکبار هم که شده استفاده میکردی..کاش..... |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - وین - اتریش |
قسمت چهاردهم:
لطفا کتاب دو قرن سکوت را از سایت زیر دانلود کنید.
-------------------------------------------------------------
https://www.ketabfarsi.com/ketabkhaneh/ketabkhani_1/ketab1643/ketab1643.pdf |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
قسمت پانزدهم:
دوستان عزیز لطفا کتاب تولدی دیگر نوشته دکتر شجاع الدین شفا را از سایت زیر دانلود کنید. این کتاب یکی از بهترین کتابهایی است که در مورد تاریخچه پیدایش دین به رشته تحریر در امده است. در ابن سایت در ستون قرمز رنگ سمت چپ می توانید کتاب را فصل به فصل دانلود کنید. در این کتاب خواهید دید که اسلام هیچ چیز تازه برای بشر به ارمغان نیاورده است!
ادرس سایت:https://www.sh-shafa.com/
|
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
قسمت شانزدهم:
از سایت زیر حتما بازدید کنید!!!!!!!!!!!!!!
https://www.ketabfarsi.com
---------------------------------------------------
در این سایت کتابهای فراوانی به ترتیب حروف الفبا قرار دارد. |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
قسمت هفدهم:
ایا می دانید که طبق نظر خود قران دین اسلام مربوط به شبه جزیره حجاز است و هیچ ربطی به ایران ندارد!
1- در قران به مراتب ذکر شده است که برای هر قومی پیامبری خاص فرستادیم!
سوره نحل ایه 37:برای هر قومی پیامبری فرستادیم تا بدانان بگوید که خدای یگانه را بپرستند و از طاغوت دوری کنند. در جمع اینان اقوامی بودند که به یاری خدا راهنمائی شدند و اقوام دیگری که به گمراهی رفتند.
سوره ابراهیم ایه 4: هیچ پیامبری را به قومی نفرستایم مگراینکه زبان او زبان همان قومی باشد که برای ان فرستاده شده است.
سوره رعد ایه 7 - سوره سجده ایه 23 - سوره مائده ایه های 46 و 47 - و ایات دیگر در همین زمینه.
2-در ایاتی دیگر نه تنها بر فرستادن پیامبری بر هر قوم از میان همان قوم تاکید گذاشته شده بلکه در مورد جدائی پرستشگاههای هر قوم برای انجام مراسم و شعاعر مذهبی نیز همین تاکید بکار رفته است: برای هر قومی پرستشگاهی مقرر داشتیم که در ان به نیایش پردازند و در این امر با تو به منازعه بر نخیزند. سوره حج ایه 34 الی 67.
حال ایات زیر را بینید.
سوره شوری ایه 7: ما این قران را به زبان عربی بر تو وحی کردیم تا با ان مردم مکه و پیرامون انرا هشدار دهی. در همین زمینه ایات زیر را ببینید:
سوره انعام ایه 92. سوره نحل ایه 89. سوره نسا ایه 113. سوره توبه ایه 128. سوره جمعه ایه 2. سوره یونس ایه 20. سوره سجده ایه 3.
از ایات فوق نتیجه می گیریم که اسلام هیچ ارتباطی به ایران ندارد!
|
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
behnam-behnam - ایران - تهران |
erafsh - وین - اتریش
خوشحالم که مطالعه داری. اما در مورد ایرادات گرامری فقط میتونم که حکمت دارند. سوره ها، آیات، کلمات و تمامی حروف قرآن از قانونی بنام قانون 19 تبعیت میکنند. این ایرادات برای تفکر بیشتر در علل آن تعبه شده اند و در صورتی که حرفی از قرآن به سلیقه من و شما عوض شود رمز 19 بهم میریزد. https://www.submission.org/miracle/ |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
behnam-behnam - ایران - تهران.
شوخی نکن! این قوانین من در اوردی برای ماست مالی است و جنبه علمی ریاضی ندارد. در ضمن نکند کل تناقضات قران از قران از قانون 19 یا 21 یا 24 یا... تبعیت می کند!!!!!!!!! خودتان را گول نزنید.
-----------------------------------------
منتظر نظرات بعدی من در زمینه ایرادات قران باشید. |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
babakan11 - المان - بن |
شخصی از فروشنده ای یک بادکنک خرید بعد از باد کردنش متوجه شد که ان یک سوراخ دارد(بادکنک) .خواست بادکنک را به فروشنده پس دهد وعلتش را نیز گفت فروشنده رند عصبی ومعترض پاسخ داد اقا این بادکنک ای همه جای سالم دارد !! شما فقط سوراخش را متوجه شدید!!!!.حالا حکایت ما هست وبادکنک اسلام واین همه سوراخش!!!!. با درود به(((( درفش)))) خردمند. |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
saharrr - امریکا - فلوریدا |
derafsh - وین - اتریش
تاحالا کسی به بیکاریه تو ندیدم!!! |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
mohtasab - کانادا - ونکوور |
آقای درفش با سلام
اما در مورد آیاتی که آوردید و مشخص فرمودید من آنها را مطالعه کردم گوشه ای از معانی آیات را آورده اید که کامل نیست و کل معنی ایات نیست که آن را تکمیل کند یا اینکه بعضی آیات بوسیله آیات قبل یا بعد خود تکمیل میشود برای نمونه سوره انعام آیه 92 و سوره نحل آیه 89 برای شما که انسان آزاد اندیش و اندیشمندی هستید دقت در معانی دقت بیشتری را می طلبد.
در هر صورت همه ادیان برای سعادت انسانهاست به شرط اینکه تفکر کنیم و از راه عقل و منطق نتیجه گیری کنیم تحت تاثیر سخنان افرادی که از روی غرض ورزی صحبت میکنند و با استدلالهای پوچ و ناقص سعی بر انحراف ما دارند قرار نگیریم و در آخر همه را با یک چوب نزنیم اگر بعضی از حکمرانان دینی که خود مفسدند یا مبلغان دینی که به اسم دین و با لباس دینی دست به فساد میزنند را عاملی برای فساد اصل دین یا خط زدن ان و منکر شدن خدا ندانیم
:::: اگر دکتری یا معلمی نادان یا فاسد بود دلیل برای بیخود بودن علم پزشکی یا علم و دانش نیست ::::::
با تشکر از همه دوستان |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
behnam-behnam - ایران - تهران |
derafsh - اتریش - وین
من کامنت رو 3 ساعت است که گذاشتم نمیدونم شما چطوری طی این مدت رفتی و تحقیق کردی که مطلبی که من عنوان کردم جنبه ریاضی ندارد!!
به هر حال وظیفه خود دانستم عاملی باشم برای تحقیق بیشتر شما. |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
mohtasab - کانادا - ونکوور |
آقای درفش با سلام
در مورد اینکه قرآن معجزه ای است همین نکته بس که هیچگونه تحریفی صورت نگرفته من حتی قرآن های قدیمی و خطی را دیده ام و در کشورهای عربی نیز قرآن را مقایسه کرده ام همه یکسان هست چون این کتاب معجزه آخرین پیامبر خداست همانطور که یکی از معجزات حضرت موسی عبور ازنیل بوده که این معجزه نیز توسط دانشمندان در دریای سرخ پی اّخربن تحقیقات کشف شده است و آثار سپاهیان فرعون و اسکلتشان در اعماق دریا پیدا شده این مثال برای این است که بدانید که کتوب اسمانی ادیان پیشین معجزه نبوده اند اما قرآن معجزه و همیشه محفوظ است |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
mohtasab - کانادا - ونکوور |
آقای درفش با سلام
با توجه به این که شما کتاب دو قرن سکوت آقای زرینکوب را مطالعه کرده اید و ایشان از نویسندگان بزرگ هستند اما ایشان کتاب دیگری را بعد از این کتاب منتشر و خدمات اسلام را به ایرانیان متذکر شده اند با توجه به اینکه شما دوست عزیز از علاقه مندان کشور عزیمان ایران هستی دین راستین زرتشت نیز در زمان خود از ادیان الهی بوده که اوشو زرتشت ایرانی بوده و به زبان پارسی سخن میگفته اما این دین در جهان انتشار یافته و در سراسر جهان پیروانی دارد و این دین و پیغمبر مختص به ایران نمیباشد شما میتوانید برگزاری آیین این دین را در شهرهای ایران به طور مثال یزید نگاه کنید کسانیکه هر ساله می آیند ایا همه ایرانیند و به زبان پارسی سخن میگویند و این برای همه ادیان الهی صادق است
|
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
mohtasab - کانادا - ونکوور |
آقای درفش با سلام
در ادامه مطالب قبلی این نکته را متذکر میشوم که در قرآن گفته شده است که اگر میتوانید کتابی همانند قرآن بیاورید و چون خداوند میدانسته که انسان نمیتواند کتابی با عظمت قرآن بیاورد به سوره ای اکتفا کرده این کتاب چیزی نزدیک به 1400 و خورده ای نازل شده از آن زمان که قرآن نازل شده عربهای آن زمان با آنکه مسلط به زبان عربی بودند و همه آنها که نادان نبودند شاید دانشمند هم داشته اند و زبان شناس اما نتوانسته اند حتی امروز با اینکه این همه تبلیغات و بودجه بر ضد اسلام میشوذ کسی نتوانسته است که کتابی به محکمی قرآن از هر نظر چه علمی و چه دینی ارایه دهد تا این جدال را خاتمه بخشد و اگر این اتفاق میافتد خیلی زود به گوش من و شما میرسید و مسلما خدایی که بیهوده حرفی را بزند خدایی کذاب است و دینش هم دروغ است اما میدانید که این اتفاق نیفتاده و به نظر این حقیر هرگز نمی افتد |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
mohtasab - ونکوور - کانادا |
با سلام
خدمت آقای درفش من تمام مطالب شما را خواندم و به خاطر اینکه بتوانم جوابی برای شما بنویسم عضو این سایت شدم نزدیک یکسال هست که از این سایت بازدید میکنم ولی عضو نبودم در هر صورت جوابی کوتاه میدهم
در مورد اینکه موارد گرامری قرآن را متذکر شدید بدانید چه بسیار عربهایی هستند که زبان مادریشان عربیست و زبان و ادبیات عرب را هم تا مقاطع تحصیلی بالا در دانشگاه خوانده اند و هیچ اعتقادی به دین ندارند و بسیار در تلاش بوده اند که بتوانند اشتباه از این کتاب استخراج کنند در آنصورت سریعا در همه جای دنیا بوق کرنا میشد چون همانطور که میدانید خیلیها هستند که میخواهند به هر علتی شده به آن ضربه بزنند و با کوچکترین تناقضی از آن استفاده کنند |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
babakan11 - المان - بن |
بهمن-بهمن-ایران-تهران...لابد اینهمه دست وپا قطع کردن و انسانها را تا کمر چال کردن و الله واکبر گویان تا حد متلاشی شدن سر و مغز و چشم و....سنگسار کردن هم حکمت دارد!!.اقا جمعش کن این بساط ماله کشی و عوام فریبی اخوندی را!!!. دریغ از یه ذره شرم انسانی!!!. |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
قابل توجه دوستانی که در مورد نظرات من اظهار نظر کرده اند.
1)من ایات را کامل گذاشتم. به عنوان نمونه سوره احزاب ایات 50 و 52 را مقایسه کنید. از این قبیل تناقضات در قران بسیار است که من فقط گوشه ای از انها را در بالا ذکر کردم. دو سوم قران مغالطات؛ تناقظات و ناسخ و منسوخ هاست. من تعجب می کنم که تا به حال این تناقظات به گوشتان نخورده است. ایا می دانید دروسی به نام ناسخ و منسوخ در حوزه تدریس می شود که دنبال علت این تناقظات هستند و هنوز در پاسخ به این تناقضات موفق نبوده اند!
2)من اینجا از تحریف قران صحبت نکردم! بحث تناقضات اشکار قران است! کتابی که حتی یک ایراد داشته باشد نمی تواند کتاب الهی باشد!
3)افراد زیادی در طول تاریخ ایاتی به مراتب زیبا تر از لحاظ معانی و هم از لحاظ ادبی و گرامری اوردند. ماجرای ابی سرح کاتب وحی قران را از تاریخ طبری بخوانید.
4)در مورد خطاهای گرامری قران کتاب خطاهای قران را بخوانید. من نمونه از انها را در بالا ذکر کردم.در کتاب زیر از صفحه 38 تا 53 در مورد خطاهای صرفی و نحوی قران بحث شده است. انها را ببینید. مشاهده خواهید کرد که قران از لحاظ گرامری ایراد دارد.
https://www.ketabfarsi.com/ketabkhaneh/ketabkhani/ketab247/ketab247.pdf
5) در مورد قانون 19 ! این مطلب(دروغ!) را من قبلا دیده بودم و با یکی از دوستان که دکتر ریاضیات است در این زمینه بحث کردم. ایشان معتقدند که این مورد یک دروغ بزرگ است! چطور قران در زمینه مجموع ارث اشتباه کرده است!(یک جمع ساده) ولی قانون 19 را رعایت کرده است! اگر واقعا راست می گویید این قانون 19 را در یک ژرنال معتبر ریاضی چاپ کنید تا مثل توپ در دنیا صدا کند!
--------------------------------------------
قسمت چهارم نظرات من را در مورد ریاضیات ضعیف قران بخوانید! |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
mohtasab - کانادا - ونکوور |
در مورد کتاب 23 سال نوشته آقای دشتی در رد این کتاب کتابهایی نوشته شده که در پیش گفتار کتاب بازشناسی قرآن هم نمونه ای ذکر شده است و چون به مذاق نویسنده خوش نیامده آن را کوچک جلوه داده است
اما در مورد کتاب تاریخ طبری کتاب تاریخی ارزشمندی است اما اکثر پژوهش گران این کتاب را منبع موثقی نمیدانند و ضدو نقیضهای تاریخی فراوانی در آن وجود دارد و اگر کتابی به عظمت قران وجود دارد لطف کنید به من معرفی تا من نیز سریعا دین خود را تغییر دهم .
برای اعجاز قران همین بس که در بخش تبادل نظرات قسمت عرفان و مذهب دوست عزیزی اعجاز علمی قرآن را نوشته اند در بیش 1400 سال پیش در کتاب بازشناسی قران نوشته آقای دکتر مسعود انصاری محمد(ص) را فردی که توانسته از آیین یهودیت و مسیحیت استفاده کند و کتابی را بنویسد آورده شده در صورتیکه در همین بحث اعجاز علمی قرآن در مورد چرخش زمین و بسیاری مطالب نجومی دیگر آن زمان کسی از آن اطلاعی نداشته شاید پیامبر ستاره شناس بوده که در این صورت اگر معلمان یهودی و مسیحی طبق نظر دکتر انصاری داشته مسلما او را کشته بودن چون در مورد زمین خلاف نظر کلیسا صحبت کرده.
اما در مورد آیه احزاب در مورد زنانی که به پیغمبر اجازه میدهند که اختیار کنند تا برای دیگران هم در بعضی موارد الگویی باشد در آیه 52 گفته میشود غیر از اینها کخ گفته شد دیگر حق اختیار نداری یعنی نمیتوانی با محارم یا مواردی مثل این ازدواج کنی من تناقضی ندیم برداشت خودم هست
البته لازم به ذکر است که هر دین آسمانی تکمیل کننده دین قبل خود بوده است.
در مورد بازشناسی قرآن من این کتاب را دیدم مقداری هم خوندم البته با دقت خواهم خوند اما نویسنده آّن آقای دکتر انصاری برابیم جالب بود از دوستان فرود فولادوند که به جز فحاشی به دیگران چیزی از ایشان ندیم هر چند اطلاعات عربی داشتند اما حرفی برای گفتن و مناظره نداشتن
و همه ایتان همه چیز را به انگلیش ربط میدهند اگر آنقدر از انگلیس بیزارن چرا آنجا زندگی میکند 1 پوند در سرزمینی که آنها میگویند دشمن است خرج کردن یعتی کمک به دشمن البته به گفته ایشان
در مورد رمز 19 علمی است دروغ نیست و در مورد ارث همه کشورهای اسلامی طبق نظر تقسیم ارث در قرآن استفاده میکنند و مشکلی هم نبوده در ضمن علاوه بر حوزه در دانشگاه هم تدریس میشود |
یکشنبه 31 شهریور 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
1) بعضیها در این سایت کاسه داغ تر از اش هستند!!!!تناقضات و ایرادات گرامری قران مورد اتفاق همه است و همه بر ان معترف هستند. خیلی افراد در تفاسیر قران دنبال پاسخ به این تناقضات هستند و هنوز پاسخ منطقی قابل قبولی بر این ایرادات وتناقضات نتوانسته اند ارائه دهند!!
من تعجب می کنم که بعضیها در این سایت دنبال ان هستند که کل این تناقضات و ایرادات گرامری قران را که خود علمای اسلامی بر ان معترف هستند حاشا کنند!!
2) در مورد ایرادات گرامری قران بسیار مقالات علمی معتبر در این زمینه وجود دارد. اگر خارج از ایران زندگی می کنید و اهل تحقیق هستید؛ سری به کتابخانه یکی از دانشکده های ادیان بزنید و مقالات ایرادت گرامری قران را بخوانید! در ضمن کتاب ایرادات قران نوشته نیوتن نیز بسیار کتاب جالبی است.
3)در مورد سوره احزاب ایه 50 و 52. این یکی از مشهورترین و پر سر و صدا ترین ناسخ و منسوخهای قران است! موضوع به قرار زیر است:
یکی از بحث برانگیزترین ازدواجات محمد ازدواج با حفصه است! که موجب نزول ایاتی در قران شد! که اتفاقا همین ایات از جمله تناقضات و در زمره ناسخ و منسوخ های قران است.
ماریه روزی نزد محمد امد. ان روز محمد در خانه ی حفصه بود و حفصه در خانه نبود! محمد همانجا با ماریه همبستر شد! در این اثنا حفصه سر رسید و دادو بیداد راه انداخت. محمد برای تسکین خاطر حفصه و ارام کردن وی ماریه را بر خود حرام کرد.(ایه 52 سوره احزاب)
محمد پس از این ایه بواسطه علاقه ای که به ماریه داشت دست به دامان جبرئیل شد و ایه 50 سوره احزاب نازل شدکه دقیقا با ایه 52 سوره احزاب در تناقض است!!!!!!!!!!!!!!!
یکی از ایاتی که انسان را به شگفتی وا می دارد ایه 3 سوره تحریم است. ایا ذکر این ایه که مربوط به مسائل خصوصی زندگی محمد است؛ در قران که شریعت ابدی و دستور قطعی برای تمامی نوع بشر! است شگفت اور نیست؟ این ایه در این مورد نازل شد که حفصه عایشه را از موضوع محمد و ماریه مطلع ساخت! و بیت محمد را برای چندی به هم ریخت. محمد مجبور به اوردن این ایات شد که از عجیب ترین ایات قران است.
|
دوشنبه 1 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
در قرآن این عقیده بابلی و عربی دوران جاهلیت(جن)، که مشابه آنرا به اشکال مختلف در افسانه های اساطیری یونانی، ژرمنیو اسلاو و فینیقی و آشوری نیز میتوان یافت، به صورت یک واقعیت آسمانی ارائه شده است: "اجنه را پیش از آدمیان آفریدیم تا مارا پرستش کنند (ذاریات، 56)، و آنها را از آتش سوزان خلق کردیم (الرحمن، 15- حجر 27)، کسانی بین اجنه و خداوند نسبت خویشاوندی قائل شدند (ذاریات، 57) و کسانی نیز اجنه را شرکای خدا دانستند (انعام، 100)، و ا لبته این هردو دسته دروغ میگویند (صافات، 158)، چون محمد برای دعوت به خدا قیام کرد طایفه جنیان بر او ازدحام آوردند(جن، 19) گروهی از اجنه آیات قرآن را شنیدند و با تعجب گفتند که این کتاب مارا به راه هدایت میبرد و لاجرم دیگر به خدای واجد شرک نخواهیم ورزید (جن، 1 و 2)، اینها اسلام آوردند و البته اگر در راه راست پایدار بمانند خداوند به آنها آب گوارا نصیب خواهد کرد (جن، 16)، اما بعضی دیگر از آنها کافر ماندند و هیزم کش جهنم شدند (جن، 14 و 15) و ما آنها را به عذابی بسیار الیم معذب میسازیم (جن 17) و به آنان میگوئیم شما نیز جزو آن گروهی از اجنه و آدمیان شوید که پیش از شما به آتش دوزخ داخل شدند (اعراف، 38)، در روز محشر به اجنه خطاب شود که ای گروه جنیان، شما از حیث تعداد بر آدمیان فزونی گرفتید، ولی آیا ما برای شما رسولانی از جنس خودتان نفرستادیم که آیات مارا بر شما بخوانند و شمارا از چنین روزی بترسانند؟ (انعام، 130).
به روایت قرآن، در دوران پیش از نزول این کتاب گروهی از اجنه کوشیده بودند خود را به آسمان برسانند تا در آنجا استراق سمع کنند و از اسرار عالم بالا آگاه شوند ولی این جنیان پس از نزول قرآن دریافتند که آسمان شدیداً تحت مراقبت است و اجنه ای که قصد رخنه بدان را داشته باشند هدف تیر شهاب ملائک پاسدار قرار میگیرند (جن، 8 و 99). همچنین به حکایت قرآن، بخشی از سپاهیان سلیمان از اجنه بودند و فرماندهانی از گروه خودشان داشتند (نمل، 17).دکتر شفا
--------------------------------------------------
ایا این قبیل ایات افسانه نیستند! |
دوشنبه 1 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
برطبق قران زمین صاف و مسطح است.
1)سوره نوح 19
و خدا، زمین را چون فرشی برایتان بگسترد
2)سوره الرعد 3
اوست که زمین را امتداد داد، و در آن کوهها و رودها قرار داد
3)سوره الحِجر 19 و زمین را امتداد دادیم و در آن کوههای عظیم افکندیم و از هر چیز به شیوه ای سنجیده در آن رویانیدیم
4)سوره بقره 22
آن خداوندی که زمین را چون فرشی بگسترد ، و آسمان را چون بنایی ، بیفراشت ، و از آسمان آبی فرستاد ، و بدان آب برای روزی شما از زمین هر گونه ثمره ای برویانید ، و خود می دانید که نباید برای خدا همتایانی قرار دهید
-----------------------------------------------
|
دوشنبه 1 مهر 1387 |
|
banoo - امارات - دبی |
derafsh - وین - اتریش
این اقا نویسنده فاشلیست که هنوز نتوانسته به من بفهمانه چه ضد ونقیضی در قران است....؟؟هرچی که ایه داده خوندم هیچ ضد و نقیضی ندیدم!!!حالا ایا هدف این اقا فقط بهم ریختن مسلمانهاست ومردم ؟؟الله اعلم چون هدف دیگری نخواهد داشت...و حرفهای خودش بیش از هرچیزی ضد و نقیض است....اقا اواز دهلت از دور خوشه برای بعضیها شاید خوش باشه ولی واقعیت چیز دیگریست..کاملترین محکمترین دین وبا شهامترین و علمیترین کتاب به جرات میتوان گفت کتاب قران است.....کسی نگفت قران به ایران ربط داره؟قران به هرکسی که دین اسلام رو پذیرفته ربط داره.... |
دوشنبه 1 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
mohtasab - کانادا - ونکوور
آقا یا خانم محترم. متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق خداگرایان از جمله شما به یک همه گیری مبتلا هستید بنام ((خود محمد انگاری/خود خدا انگاری)). بعید میدونم که این کتاب را تا به حال مطالعه کرده باشید. در این کتاب هم مانند عهد عتیق و عهد جدید چیزی جز مزخرفات و جفنگیات گفته نشده است.
derafsh - اتریش - وین
دوست عزیز. دریدن پرده ضخیم جهالت کاری است که از دست هر کسی بر نمی آید. اما از مطالبی که نوشتید خوشم اومد نه چون با فکر من سازگار بود بلکه چون با هر خرد سالم و پویایی سازگاری دارد.
موفق باشی. |
دوشنبه 1 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - امریکا |
mohtasab - کانادا - ونکوور
راستی در یک مورد دیگر که هم گفته بودید که ((چه بسیار عربهایی هستند که زبان مادریشان عربیست و زبان و ادبیات عرب را هم تا مقاطع تحصیلی بالا در دانشگاه خوانده اند ...)). مثل اینکه جناب عالی در این سیاره زندگی نمیکنید. وحشی تر از مسلمانان کس دیگری را میشناسید که بشه نام برد؟؟؟ اینها فقط یک قانون از این دین .... اموخته اند. یا طرف مقابل مسلمان است یا بکشیدشان. (به نص صریح قران). مثل اینکه یادت رفته که خمینی ..... با سلمان رشدی بدبخت چه کرد؟ یا مسلمانان با ون گوگ در دانمارک چه کردند. اصلاح دین مهم هست اما نه اونقدر که ادم سر خودش و خانواده اش را بر باد بده.
دوم اینکه بسیاری از این ایرادها را همان اعراب تحصیل کرده گرقته اند نه خانواده ک...ف فهد که برای اینکه از حماقت صدها میلیون مسلمان استفاده میکنند و میلیاردها دلار پول به جیب میزنند بر اتش این دین ناپاک هر روز می افزایند.
کافی است یک بار یک سری به انگلیس بزنید ببینید که این کشور را به چه روز کثیفی با مساجدشان انداخته اند. فکر میکنم که تا 20 سال دیگه به ازای هر شهروند لندنی 5 تا مسجد ساخته باشند. و تمام پولش هم از عربستان میاد.
یک بار دیگر هم گفتم باز هم تکرار میکنم و اگر خواستید با شواهد تاریخی ثابت میکنم که اسلام اگر بخاطر زور شمشیر و قتل و غارت نبود هرگز جایی فراتر از مکه و مدینه پیدا نمیکرد.
اکثریت قریب به اتفاق ادمها قفط همینطوزی دین دارن چون فکر میکنند که باید داشته باشند. خود جنابعالی اگر در هند به دنیا اومده بودی الان یک هندو یا سیک 2 آتشه بودی. که همین نشان میده که هر چیزی را تعبدی میپذیری و تنها کاری را که باید بکنی یعنی فکر کردن- اندیشیدن- تحلیل کردن- پرسیدن و در یک کلام کنجکاو بودن را انجام نمیدی. امیدوارم که یک روز بیاد که همه این کارها را انجام بدی.
من شخصا خدا را قبول ندازم و هرگز هم کسی نتونسته این موجود خیالاتی را ثابت کنه اما اگر هم وجود میداشت و به فرض محالتر اگر هم پرسش و پاسخی در کار بود من فکر کنم اگر خدا اندیشه سالمی میداشت (که یقینا نمیتونست داشته باشه) از اون بنده ای که بهش شک میکرد و برای وجودش دلیل و برهان میخواست باید بیشتر خوشش میامد تا اونی که همینطوری الکی فقط برای ترس و یک تفکر بازار مابانه و اینکه بره اون دنیا پیش حوری ها بخوابه عبادتش میکنه.
یه علاوه- اگر حتی در همین قرانی که متاسفانه بدون اینکه خونده باشیدش عبادتش میکنید- دقت کرده باشید میفهمید که این خدای بینوای شما چقدر عقده ایه و احساس متزلزل بودن و Insecure بودن میکنه که همش میترسه که بندهاش یکوقت عبادتش نکنند. همش باید الکی قربان صدقه اش رفت. اتقاقا من هرگاه که هر کدام از این کتب اسمانی را میخونم فقط و فقط یک نتیجه میگیرم و اون اینکه این خدایان بدبخت چقدر همشون عقده ای هستند (منظورم تمام خدایان ابراهیمی است).
به هر صورت خوشبختانه موج فراگیر بی دینان در راه هست و به زودی به دنیای عقب مانده اسلام هم خواهد رسید. امار نشان میده که فقط و فقط در امریکا دومین باور پس از مسیحیت با اکثریت 53٪ متعلق به بی دینان و بی خدایان است. در کانادا این امار 16٪ هست. در فرانسه 45٪ در انگلستان 33٪. همین امار دلیل خوبی برای شکست دین و جزم اندیشیه. تازه در خاطر داشته باشید که هر سال چندصد میلیارد دلار (شاید هم ترلیون دلار) برای ابله نگه داشتن مردمان کره زمین خرج میشه اما همجنان بیدینان با صلاح دانش دارن پیشروی منکنند. (در همین امریکا و حتی میشه گفت اکثریت قریب به اتفاق کشورهای غربی هنوز هم که هنوزه کلیسا قدرتمنده ولی مردم فرهیخته هم بیکار ننشستند)
اتفاقا ریچارد داکینز در یکی از مصاحبه هاش با شبکه TVO در کانادا به مجری برنامه گفت که اگر امروزه در اروپای غربی کسی به یک جمع فرهیخته وارد بشه و دین داشته باشه خود به خود احساس شرمندگی میکنه. اگر خواستید در youtube بگردید و مصاحبه اش را گوش کنید. انی خدای پوشالی شما هم از بین خواهد رفت همانطور که زئوس و بسیاری از خدایان دیگر هم در برابر قدرت اندیشه دوامی نیاوردند. خواهیم دید. چند ده بلکه چندصد خدا تا کنون در برابر علم و دانش سر تعظیم فرود اوردند این خدا هم همین کار را خواهد کرد این جبر است. ولی جبری زیبا بر پایه خرد. همانطور که قوانین فیزیک جبری هستند و راه گریزی از اونها نیست. این را تاریخ بارها ثابت کرده و باز هم ثابت خواهد کرد. |
دوشنبه 1 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
derafsh - اتریش - وین
دوست عزیز و خوبم. به گفته انیشتن بیشتر فکر کن.
((2 چیز بی انتهاست ... یکی جهان هستی و دیگری حماقت انسانها. البته در مورد اول مطمئن نیستم..)) منظورش اینه که در مورد دوم مطمئن هست. |
دوشنبه 1 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
دوست عزیز من mlowes - امریکا - ایران. درود بر شما.از شما سپاسگزارم. من تعجب می کنم از این مردمی که چشم خود را بر این همه ایرادات فاحش قران می بندند و تازه نام معجزه هم به ان می دهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ایا کتابی با این همه ایراد می تواند یک کتاب اسمانی باشد!! |
دوشنبه 1 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
derafsh - اتریش - وین
دوست خوبم همانطوری که در کامنت قبلیم گفتم من اصلا به وجود خدا اعتقادی ندارم چه برسه به مابقی قضیه. اما یک چیز را باید اعتراف کرد و اونهم معجزه بودن قران هست. میدونی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چیزی جز معجزه نمیتونه باشه. چرا که خیلی مشکله که یک کتابی اینقدر اراجیف گفته باشه بازهم حدود یک میلیارد ادم بهش باور داشته باشن. این یکی واقعا دیگه معجزه است!!! قبول داری. البته چیز دیگه هم هست ولی اگه بنویسم مسئولین محترک سایت سانسور میکنند اما فقط با کد میگم که بدونی ((با الف شروع میشه و با قاف هم تمام میشه)). گرفتی؟؟؟؟؟؟
موفق و با خرد باشی ... که هستی (خوشبختانه) |
سهشنبه 2 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
banoo - امارات - دبی
به اعتقاد من اگر کسی یکبار قران را بخونه (با معنی و بدون فلسفه بافی های مرسوم مسلمانان) و باز هم بگه که این کتاب خداست باید به سلامت عقلش شک کرد.
البته با عرض شرمندگی ولی واقعیته. حتی بعضی ها معتقدند که ضریب هوشی با دینداری رابطه عکس داره البته من خودم اقرار میکنم که انسانهای خیلی باهوشی دیدم که دیندار هم بودند. البته یک تفاوت عمده انها با افراد کم بهره از هوش اینه که لا اقل میشه بر سر دین باهاشون صحبت کرد و از اون مهمتر اینکه به ادم گوش میکنند و فحاشی هم نمیکنند. اگر در گوگل جستجو کنید خیلی منبع در مورد این ادعا پیدا خواهید کرد. امیدوارم که شما هم بتونید به من گوش کنید و به من فحاشی هم نکنید (چون به من خیلی چیزها خواهد گفت). |
سهشنبه 2 مهر 1387 |
|
banoo - امارات - دبی |
derafsh - اتریش - وین..... mlowes - امریکا - ایران.....این کتاب هیچ ایرادی ندارد این تو هستی که ایراد داری....زمانیکه قران بر سینه محمد(ص) نازل شد و حضرت محمد این ایات را برای مردم میگفت عد ه ایی همفکر تو در انزمان گفتند. ما تعجب می کنیم از این مردمی که چشم خود را بر این همه ایرادات فاحش قران می بندند و تازه نام معجزه هم به ان می دهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ایا کتابی با این همه ایراد می تواندیک کتاب اسمانی باشد!! انها مردمانی جهالی بودن که فقط به فکر منافع خودشان و حرف خودشون رو پیش میگرفتند....عصر جاهلیت و ابولهب و بو جهل تمام شده ایا شما فرزندان همان ابولهب و ابو جهل هایی هستید که جز شرک هیچ نگفتند؟؟ایا شماها غافل از خدا اینگونه سخن میگویید؟؟قران کتابیست اسمانی و مطهر و هرکسی نمیتواند این کتابرا بفهمد یا به اصطلاح انرا درک کند....به خدا ایمان بیاورید و به کتاب اسمانیش که معجزه الهیست حال شماها کتابی.کتابی که بدست ادمین نوشته میشود چگونه است؟؟؟مطئنا چیزی نمیتوانید نوشت به جرات میتوان گفت هیچ چیزی با علت وتفسیر به ذهنتان نخواهد رسید...نخواهد رسید...میدانم سخنان من هیچ یک از افکار شماها رو تغیر نمیدهد ولی بی تاثیر هم نیست...خواهش میکنم بازاری را که راه اندازی کردید را جمع کنید و سبزی یا میوه فروشی بزنید تا مردم از میوه هایتان و هم از سبزیهایتان بیشتر لذت ببرند تا حرفهای بیسود و بی فایده شماها که هم دلالهای خوبی نیستید هم خیاطان بد |
سهشنبه 2 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
banoo - امارات - دبی. با توجه به اینکه همیشه بی ادبانه صحبت می کنید من اصلا دوست ندارم شما را مخاطب قرار دهم ولی می خواهم چند نکته را بگویم.
1)اولا من استاددانشگاه هستم و شغلم تحقیق و پژوهش است. ثانیا هیچ شغل شرافتمندی عیب نیست. اگر روزی مجبور شوم با افتخار سبزی فروشی هم باز خواهم کرد. لطفا شغلها ی انسانهای شریف را مسخره نکنید.
2)ترور جانی و ترور شخصیت از حربه های مسلمانان است. چون الان دست شما به من نمی رسد از حربه ترور شخصیت استفاده می کنید و هر چه لایق خودتان است به من نسبت می دهید. این شگرد محمد بود که به شما ارث رسیده است. محمد به هرکه زورش رسید او را ترور کرد و هر که را نتوانست او را ترور شخصیت کرد مانند ابو جهل که در اصل نام او ابوالعلم بوده است. این شخص در تمام حجاز به ابوالعلم معروف بود و چون محمد زورش به او نمی رسید برای ابنکه او را خفیف کند او را ابوجهل می نامید.کلماتی مانند کافر؛ مرتد و ... همه و همه کلماتی است که توسط شما مسلمانان جهت خفیف کردن دیگران ابداع شده است. شما دینتان تا زمانی که شمشیرهایتان تیز بود پیشرفت کرد. و هم اکنون نیز اگر قدرتی بگیرید طبق ایه29 سوره توبه به سرزمین کفر!!!!!! حمله خواهیدکرد و انها را به زور شمشیر یا مسلمان می کنید یا با خفت از انها جزیه می گیرید(نص قران!).
3)شما از فهم تعریف لغت *متناقض* عاجز هستید. خودتان اقرار کردید! من فقط گوشه ای از تناقضات قران را در بالا ذکر کردم. تناقضاتی که حتی علمای اسلامی به ان معترف هستند. حال شما کاسه داغتر از اش!!
4)اگر می توانید منطقی بحث کنید و اگر نمی توانید(که قطعا نمی توانید!) بیخود نظر ندهید.
|
سهشنبه 2 مهر 1387 |
|
ahour - انگلیس - منچستر |
banoo - امارات - دبی
این توهمات چیه عزیزم داری مینویسی(قران کتابیست اسمانی و مطهر و هرکسی نمیتواند این کتابرا بفهمد یا به اصطلاح انرا درک کند....به خدا ایمان بیاورید و به کتاب اسمانیش که معجزه الهیست )
میخواهی با این حرفها چی رو ثابت کنی میخواهی بگوئی کفر نگوید که در جهان اخرت شما را مجازات میکنندومردم رااز روز قیامت بترسانی
چه زیبا افلاطون در طرح فلسفی نبوغ اسای خود(لبخند غار)به تشریح دیانت می پردازد(عده ای در غاری به ترتیب پشت سرهم درغل ووزنجیر بودند
دراین غار تاریک شمعی در پشت انان روشن بودودر جلوی انها بخاری بودبه واسطه نور شمع سایه های از خودشان وافرادی که رد میشدند بر روی بخاری ودیوار غار می افتاد که باعث رعب و وحشت این افراد میشد وانان جرات نمیکردند از جای خو تکان بخورند یا به عقب برگردندروزی نفر اخر این صف جرات کردوبه عقب نگاه کردوباکمال تعجب دید سایه های روی دیوار به خاطر نور شمع بوده وانوقت زنجیر ها را باز کردواز غار بیرون رفت ودنیای بسی زیباتروقشنگتر رااز غار تاریک مشاهده کرد)
دوست خوبم عصر تکنولوژی است وانوقت تو داری با مغلطه ای (قیاس مع الفارق)این دوستان را با ابولهب و بو جهل مقایسه میکنی |
سهشنبه 2 مهر 1387 |
|
iran zamen - نروژ - روگنان |
derafsh - اتریش - وین
خیلی خیلی باحالی.دمت گرم و همیشه سالم باشی. |
سهشنبه 2 مهر 1387 |
|
mohtasab - کانادا - ونکوور |
سلام بر دوستان
معمولا بحثهای عقیدتی بحثهای بی نتیجه ای است با اینحال آقای استاد دانشگاه همه علمایی که شما نام میبرید شاید اشتباه برداشت میکنند علمای زیادی داشتیم که در نهایت اشتباه کرده یا دچار سر درگمی در دین شده اند دین خدا راهی روشن است نیاز به فانوس ندارد شما که اهل تحقیق هستید این را بهتر میدانید همانطور که گفتم ما همه ایرانی هسیتم و دین زرتشت را داشتیم من حس میکنم گرایش شما بیشتر به این دین باشد این دین دین خوبی بوده اما کامل نبوده و باید به تکامل میرسیده هرچند که اسلام با شمشیر به این مملکت آماده اما پدران و اجداد ما هم انسانهای بی خردی نبوده اند بعد از گذشت زمانی با همه مخالفتها این دین را پذیرفتند و پی به درستی و حقیقت آن بردند هرچند حکمرانان آن زمان فاسد بودند و شاید به اسم دین کارهای اشتباهی کردند و این جریان شاید تا امروز ادامه دارد اما ایرانیان مسلمان زیادی هم بودند مانند بوعلی سینا و رازی کاشف الکل و ... که در تاریخ موجود است در کتاب آقای مطهری خدمات اسلام به ایرانیان و خدمات ایرانیان به اسلام ذکر شده میتوانید برای تحقیق هم شده نگاهی به آن بکنید .
دوست عزیزم از آمریکا من هم در هم کره زندگی میکنم و میبینم اشتباهاتی را که بعضی از مسلمانان انجام میدهند که متاسفانه آن هم بوسیله فرقه سازیها انجام میشود که حتی خون شیعه ر ا حلال میکنند مگر کم بوده پادشاهان ایرانی در زمان زرتشت که دین زرتشت را داشته و جنایاتی در زمان خود انجام ندادند مگر در زمان معاصر ایدولوژیکهای ساخته ذهن بشر اعم از لیبرال و مارکسیست و کمونیست و فاشیست و نازیسم چه گلی به سر انسان زد جز جنگهای جهانی که به کشته شدن میلیونها انسان انجام شد کدام مسلمان در آن جنگ حضور داشت یا مسول بود این جنگ بین ایدولوژیهای دست بشر بود و یکی پس از دیگری به نابودی گرایید انسان محوری کانت مدرنینه و پست مدرن و ایسم ها می آید و میرود پس زیاد هم نمیشود به تمام افکار انسان هم اطمینان کرد.
مسلمانها را مثال زدی اگر مسلمانها یک کاری اشتباه انجام بدهند دنیا به صدا در میآید اما جهان اولیها چی من هم با شما موافقم که افراطیون مسلمان اشتباه میکنند اما اسلام دین اعتدال و تفکر است در آیات قرآن به این نکته بسیار اشاره شده است در ست است /برخی از حاکمان دینی مفسد هستند وبه اسم دین در همه ادیان اینطور هست ظلم میکنند و عوام را از دین زده میکنند اما این دلیل آن نمیشود که اصل دین بدست .
اگر معلمی کودک آزاری کرد یا پزشکی به جای طبابت تجارت با جان انسانها
نمود دلیل آن نیست که اصل علم بد است یا پزشکی علم مضری است .
من همه ادیان را بررسی کردم رشته تحصیلی من ادیان نبوده متاسفانه حافظه هم یاری نمیکند که تمام مطالعات را با ذکر صفحه کتاب ذکر کنم اما کسی بودم که با یک اذان در گوشم مسلمان نشدم من هم با عقل خودم توانستم به این نتیجه برسم که اسلام دین حقیقت است قرآن معجزه و بی هیچ تحریف و اشتباهی است و بقدری این کتاب از لحاظ علمی و معرفتی بزرگ است که هنوز انسان از تمامی شناخت آن عاجز است و مذهب شیعه را هم انتخاب کردم شما دوستان عزیز به نوشته ها و تفکرات دیگران به جلو نروید فکر کنید که اصل کتابهای دینی یا ایدولوژیک تنها منبع است با دید باز و بدون هیچ قضاوت قبلی یک بار دیگر بخوانید کتابهای آسمانی به وضوح مشخص است که از یک سرچشمه گرفته شده و آن خداوند برزگ و یکتاست جز او خدایی نیست نگاهی به خودتان بیندازید اگر انسان توانست یک دندان به همین سیستم دندانی که از اعصاب تشکیل شده را یا ناخنی که رشد کند بیافریند آنوقت خدایی وجود ندارد.
البته بد نیست که یادی از ادواردو آنیلی پسر سناتور جووانی آنیلی صاحب کارخانجات فیات ایتالیا کنیم ایشان دکترای ادیان داشته اند از آمریکا تنها فرزند پسر خانواده آنیلی با آن همه ثروت بد نیست سرچی بکنید و سرگذشت و زندگیش را ببنید |
سهشنبه 2 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
banoo - امارات - دبی
قبلا هم در اینجا این نقل قول از گوستاو لوبون گداشته بودم که ...
انکس که خوابیده را میشه بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده باشد را هرگز نمیشه از خواب بیدار کرد.
البته از نوع ادبیات شما میشه حدس زد که به چه طیفی از جامعه تعلق دارید؟ متاسفم که حاضر نیستی از خردت استفاده کنی. امیدوارم که پول تنها محرک ذهنت باقی نمونه. همه میدونند که بازاری ها چه خیانتی به این مملکت کردن. شاید بشه گفت کار اونها کثیفتر از اخوندها بوده.
به هر صورت همانطور که گفتم این خدای پوشالی شما هم در مقابل دانش بشری سر تعظیم فرود خواهد اورد. این جبر است و خواهیم دید که اتفاق خواهد افتاد. همانطور که همین امروز هم هیچکدام از شماها با دلیل پاسخ ما را نمیدین.
یادت باشه خشمگین شدن- نفرین کردن یا صدا را بلند کردن دلیل درست گفتن نیست. |
سهشنبه 2 مهر 1387 |
|
mohtasab - کانادا - ونکوور |
این هم یکی از سایتها در مورد ادواردو آنیلی مطالب زیادی هست اگر اهل پژوهش هستید پیدا کنی
https://video.google.com.au/videoplay?docid=6093659305894803584
در ضمن آقای درفش گفتید تناقضات قرآن زیاد است اما کسی نتوانسته آن را ثابت کند حرف زیاد است |
سهشنبه 2 مهر 1387 |
|
mohtasab - کانادا - ونکوور |
با سلام به دوستان
یکی از تناقضات آقای درفش که فرموده بود در مورد 6 روز یا 6 مرحله آفرینش توسط پرودگار مربوط به سوره 41 آیه 9 تا 12
۸- سوره: ۴۱ , آیه: ۹
بگو آیا این شمایید که واقعا به آن کسى که زمین را در دو هنگام آفرید کفر مىورزید و براى او همتایانى قرار مىدهید این است پروردگار جهانیان
۹- سوره: ۴۱ , آیه: ۱۰
و در [زمین] از فراز آن [لنگرآسا] کوهها نهاد و در آن خیر فراوان پدید آورد و مواد خوراکى آن را در چهار روز اندازه گیرى کرد [که] براى خواهندگان درست [و متناسب با نیازهایشان] است
۱۰- سوره: ۴۱ , آیه: ۱۲
پس آنها را [به صورت] هفت آسمان در دو هنگام مقرر داشت و در هر آسمانى کار [مربوط به] آن را وحى فرمود و آسمان [این] دنیا را به چراغها آذین کردیم و [آن را نیک] نگاه داشتیم این است اندازه گیرى آن نیرومند دانا
بعضیها با توجه به سه آیه بالا, ادعا می کنند که جمع آفرینش در هشت روز بوده است و نه در شش روز و در نتیجه قرآن را دارای تناقض می دانند
این در حالی است که مشخصا چهار روز اشاره شده در بالا , شامل دو روز اول نیز می باشد و در نتیجه مجموع آنها باز هم شش می ماند
بنابراین به طور خلاصه می توان اشاره کرد که آفرینش در شش مرحله یا روز صورت پذیرفته است. در دو روز اول زمین و دنیای مادی آفریده شده است و بعد مواد مورد نیاز حیات در دو روز بعدی خلق شده است. در نهایت در دو روز نهایی آفرینش آسمانها و حیات معنوی صورت پذیرفته است
دوستان این جواب یکی از تناقضات است که من پیدا کردم در این سایت
https://www.parsquran.com/blog/?p=12
خواهشمندم همه دوستان با منطق نه با خصومت بدون هیچ پیشداوری بعنوان یک مطلب علمی نه دینی قضاوت کنند این تناقض است من در نوشته های قبل هم متذکر شدم به ترجمه آیات دقت کنید و حتما بعضی آیات به هم مربوط است این موردی بود که چشمم خورد و گفتم خواهشمندم
آقای درفش عزیز نیز در این مورد فقط این مورد به خاطر اینکه دامنه بحث زیاد هست توضیح ارایه بفرمایند |
سهشنبه 2 مهر 1387 |
|
banoo - امارات - دبی |
derafsh - اتریش - وین
میخواهی هرشغلی داشته باشی حداقل برای من یکی مهم نیستی...چون اینقدر چشمان حسودی دارید و زبان بیخودی دارید که جز حرفهای بو جهلی چیز دیگری نداری....اقا من به شغل کسی توهین نکردم من به شما گفتم بیش از هر شغلی این شغل برای شما بهتر است ..بالاخره شغل سبزی فروشی شغل حرافی باید یکجوری سبزیتو بفروشی..این توهین نیست این لیاقت ....هر کسی که به شما توهین کرد یا به بچه های همسایه گفت شما را با سنگ بزنند و حرفهای ناموسی بهتون بزنند و به خانواده و شهرت حمله کنند حتما ساکت میشینی و کاری نمیکنی چون تو ادم خوبی هستی..اره؟؟؟حضرت محمد نباید ترور میکرد باید اهانت و کشتار مردم رو میدید و ساکت میشد چون درفش اینو گفته ؟؟اره؟؟شمشیر ما تا زمانی تیز باشه خوبه نکنه شماها شمشیری ندارید شماها خوب و انسان دوست هستید هر توهینی و اهانت و قتلی را میپذیرید ....هرچیزی عوض داره اما گله نداره....حرفهایت خیلی ضد و نقیضه داری برای شما حداقل که میگید مننننننننننننننننننننننننننن استاد دانشگاه هستم. حالا کدوم دانشگاه بماند چون هرکسی که استاد شد عقل کل که نشد استاد دانشگاه قاتل و دزد هم وجود داره پس این شغل شما ربطی نداره...اقای درفش چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی....با این حرفهایت به جایی نخواهی رسید...مطهری حرف خوبی زد گفت اگر اسلام در ایران بد بود ایرانیها خیلی وقت کنارش میذاشتن......شایعات رو کنار بزارید و پرده جهالت را از روی خودتان باز کنید.....شما یکجوری از قران صحبت میکنید که خودتان تفسیرش کردید قران را بدون تفسیر بخوان انموقعه هر حرفی داری بگو....قران بزرگ به انسانها مهلت فراوان داده گفته تا زمان که قیامت نشده شماها هر موقعه طلب امرزش بکنید چون خداوند مهربان و بخشنده رحمان و رحیم است شما را میبخشد....قران خیلی کتاب ادبی و علمی و فرهنگی و حتی تاریخی بزرگیست...ولی بوجهلها و بولهبها نخواستند انرا بفهمند.....حالا تو کاسه داغتر از اشی یا من که هر موقع موضوع اسلام و قران شد سر و کلت برای حرفهای بیخود پیدا میشه؟؟؟؟؟؟برایت متاسفم 20یا 30 سال درس خواندی و درس دادی هنوز نتوانستی قران را بشناسی چگونه میخواهی انسانهایی با قدرت با صبر و بدون کینه تحویل جامعه بدهی چگونه؟؟؟؟؟؟ و ahour - انگلیس - منچستر بله دقیقا مگر جز اینهم هست.چرا از قیامت بترسی از همین دنیات بترس که این دنیا دار مکافات است...
|
سهشنبه 2 مهر 1387 |
|
kara - هلند - رتردام |
derafsh - اتریش - وین با تشکر از شما با این اطلاعات وسیع. بنده سالها در مسجد و با همنیشنی با مذهبیون سری در قران داشتم و کمابیش به همین نتایج شما هم رسیده ام. منتها من از اصل بساط دین را زائیده شیطان ویا به عبارتی زائیده جانب پلیدی انسان میدانم. نکته ای که کمتر کسی توجه میکند این است که انکار خدا و ضد خدا شدن با تبلیغ پلیدی امکان پذیر نیست. با دعوت به خدا و مایه گذاشتن از خداست که میتوان بساط پلیدی را درقالب دین و ظاهر خداپرستی عمومی کرد و این مختص همه ادیان مدعی پیام اور از جانب خداست. پس در واقع دین نه تنها بشر را به کمال رهنمون نمیسازد که انسان را خدا هم دور میسازد.
با همه اینها مذهبیونی که دستی در قدرت ندارند و با خلوص دل به دین خویش عشق و ایمان دارند قربانی جهل خودند. اینها حتی اگر حرف بزرگان دینشان را میپذیرفتند و سعی میکردند از شک به یقین برسند مطمئن باشید که بساط دین اینگونه پر زرق و برق نمیشد. کافی است قدری با شک بیشتر زندگینامه بزرگان علم و ادب ایران که تکفیر شده اند بررسی شود تا دریابیم که ر واقع همه انها از اسلام خارج و به خدا پرستی رسیدند.شاید تحقیق در این مورد برای شما که اهل ادب و علم هستید باعث اثبات این نظریه گردد.موفق باشید. |
سهشنبه 2 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
mohtasab - کانادا - ونکوور.
---------------------------------------------
ایا واقعا در مورد افرینش 6 روز و 8 روز و افرینش *انی* تناقضی نمی بینی؟
--------------------------------------------------------------------------------
پس دوباره نگاه کن:
........و چون افرینش چیزی را اراده کند می گوید باش و بی درنگ موجود می شود.(سوره 2 آیه 117) افرینش انی!!!!!!
پروردگار شما خدایی است که اسمانها و زمین را در شش روز افرید...(سوره 7 آیه 54)
زمین را در 2 روز افرید+بر زمین کوهها را برافراشت و ان را پر برکت قرار داد و در 4 روز رزق همه را برای خواستاران یکسان معین فرمود+ بعد اسمان را در 2 روز پدید اورد (سوره 41 آیات 9-12) =8 یعنی 2+4+2=8
--------------------------------------------------------------------
یعنی بر طبق قران 6=8=0 !!!!!!!!!
-----------------------------------------------------------
لطفا به افرینش در 6 روز و 8 روز و *انی* توجه کن!!!!!!!!!!!!
-----------------------------------------------------
سایر تناقضاتی رو هم که من لیست کردم ببین! کتابی که حتی یک تناقض داشته باشد نمی تواند کتاب اسمانی باشد!!!!!!!!!! |
چهارشنبه 3 مهر 1387 |
|
ahour - انگلیس - منچستر |
mohtasab - کانادا - ونکوور
ایدولوژی های لیبرال و مارکسیست و کمونیست و فاشیست و ....ساخته ذهن بشردرست است واسلام وقران هم برگرفته از روحیات محمد است به افکار او هم (محمدی که کاملا بشر بوده) هم نمیتوان اطمینان کرد
بغیر از تناقضات قران (که ایه مربوط به سوره 41 آیه 9 تا 12 را ماست مالی کردی) سوره های قران (به اصطلاح ) چاق و لاغر است واین نمی تواند از طرف الله شما باشد چون کاملا مطلق است وجنبه ای کاملا بشری دارد
در کلام ایزدبی چون که وحی منزل است....کی بودتبت یدا مانندیاارضب1لیب |
چهارشنبه 3 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
mohtasab - کانادا - ونکوور. من چندین بار تاکید کرده ام و دوباره نیز می گویم. من نه مسلمانم نه مسیحی نه یهودی نه زرتشتی و نه هیچ دین دیگری. من به هیچ خدایی و به هیچ دینی اعتقاد ندارم. من همه ادیان را زاییده ذهن ادمی می دانم.
---------------------------------------------------------------
نظر بسیار زیبای دوست عزیزمان kara - هلند - رتردام را بخوان. ایشان بسیار زیبا نشان دادند که دین زاییده فکر چه اشخاصی است.
-----------------------------------------------------------------
عجیب است که این همه تناقضاتی را که در بالا لیست کردم به سادگی از ان می گذرید. در هر صورت شما چه بخواهید و چه نخواهید قران مملو از مغالطه؛ تناقض؛ ناسخ و منسوخ است. |
چهارشنبه 3 مهر 1387 |
|
banoo - امارات - دبی |
mohtasab - کانادا - ونکوور مرسی .....این درفش توش خیلی حرفه و ضد و نقیضه موضوعات رو سریع مینویسه فکر میکنه کسی نمیخونه کامنتهاشو قسمت بندی میکنه میگه کسی حواسش نیست....بزار بنویسم...mlowes - امریکا - ایران شما بدنیاله کدوم علتی؟؟ همانطور که همین امروز هم هیچکدام از شماها با دلیل پاسخ ما را نمیدین.
یادت باشه خشمگین شدن- نفرین کردن یا صدا را بلند کردن دلیل درست گفتن نیست.وقتی تو هنوز فرق قران و با اخوند نمیدونی چه چیزی را برایت باید ثابت بشه...هر موقعه فرقه اینها رو فهمیدی پاسخت رو میگیری....کلام خدا بالاتر و ووالاتر از اینکه یک انسان بخواهد بخاطرش پول بگیره و تبلیغ کنه...کتاب اسمانی قران به تبلیغات احتیاجی ندارد چون در بین پاکدستان محترم وشناخته شدست و کتابیست اسمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانیست....ahour - انگلیس - منچستر قران چاق و لاغره؟؟؟؟ شما فکر کردید لر و هاردیه دارن فیلم بازی میکنند...به اصطلاح چاق و لاغر .خندم گرفته شدیدااااااااااااااا.این افکار تو که چاق و لاغره...لر و هارد |
چهارشنبه 3 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
banoo - امارات - دبی.
این اولین بار بود که من به یک نظر اینقدر خندیدم!
*این درفش توش خیلی حرفه و ضد و نقیضه موضوعات رو سریع مینویسه* موضوعات رو سریع مینویسه یعنی چی؟ههههههههه شما می تونی اهسته بخونی خانم banoo - امارات - دبی !!!!!!
اتفاقا من نظراتم را قسمت بندی می کنم که شما با دقت بیشتری ان را بخوانید! واقعا من تعجب می کنم از این نظرات سطح پایین شما.
-----------------------------------------------------------------------
چرا از مطلب اصلی فرار می کنید! بحث اصلی ما تناقضات قران است!
-----------------------------------------------------------------
امیدوارم که این نظرم را سریع ننوشته باشم! هههههههه |
چهارشنبه 3 مهر 1387 |
|
banoo - امارات - دبی |
derafsh - اتریش - وین خدا رو شکر خنده ایی بر لبی گذاشتم و قصدم بجون هم انداختن مردم نیست...درفش تو که اند حرافی چطور منظور منو نگرفتی اقا تو اگر تونستی از این کتاب قران کتاب اسمانی بهتر پیدا کنی بهم معرفی کن نه الان تا 50 سال دیگر هم بهت فرست میدم....اقای ضد و نقیض دستت رو شد....دیگه حرفهاتو قسمت بندی کن مختصر و مفید اگر حراف نباشی میتونی منظورتو برسونی.. |
چهارشنبه 3 مهر 1387 |
|
mohtasab - کانادا - ونکوور |
سلام
آقای درفش به معنی دقت کن 2 روز اول در دل 4 روز است با 2 روز بعد میشود 6 روز به این مثال خیلی ساده توجه کن :
من از آقای الف 1000 تومان طلب دارم
من از آقای الف یک 500 تومان طلب دارم
من از آقای الف 200 تومان طلب دارم
من از آقای الف 300 تومان طلب دارم
پس الان حرفهای من متناقض است در معانی دقت کن آدرس سایت گذاشتم به قول خودتان جواب تناقضات قبلی آنجا هست برای کمک به شما در مثال بالا یک مکس بعد از تومان جمله 3 و 4 انجام بده
بانوو دبی ممنون از نظر دهی شما در مورد مطالبم
|
چهارشنبه 3 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
banoo - امارات - دبی
1. همه مثل شما اخوندها یا بازاریها نیستن که همینطوری میلیارد میلیارد از جیب مردم بریزن توی جیب خودشون. بیشتر مردم دنیا باید کار کنند تا بتونن مخارج زندگیشون را در بیارن. اینها را گفتم که بفهمی که اگر نظر نگذاشتم برای اینه که من مثل تو بی کار نیستم.
2. (میدونم که برای فهم تو خیلی مشکل خواهد بود که حرف منطقی را بفهمی ولی) اگر خواستی میتونی به کامنتهای من در مورد خدا و قرآن در لینک زیر مراجعه کنی
https://www.iranianuk.com/article.php?id=31464
البته میدونم مغزت خیلی بسته تر از این حرفهاست که بخوای بفهمی. شاید هم به نفعت نیست. شاید اگر هم خیلی های دیگه مثل تو بودند و از گفتن این جفنگیات میلیاردها تومان در سال (شاید هم در ماه) گیرشون میومد همین مزخرفات تو را تکرار میکردند.
3. در مورد اقا یا خانم درفش هم که با هرزگی تمام براش نوشتی ((میخواهی هرشغلی داشته باشی حداقل برای من یکی مهم نیستی...چون اینقدر چشمان حسودی ...)) باید بهت بگم که در کشورهایی که سعی میکنند کارهاشون را بر اساس منطق انجام بدن استاد دانشگاه بودن خیلی کار بزرگیه. مثل ایران نیست که به دانشجو تجاوز جنسی بکنند و بعد تازه ترفیع هم بگیرن. چون تو فقط دور و بر خودت را میبینی فکر میکنی همه ادمها دزد و قاچاقجی هستند برای همین هم فکر میکنی که استادهای دانشگاه هم همینطورن ولی عاجز هستی که بفهمی که به غیر از شماها انسان-شریف-پاک-و خردمند هم در این جهان وجود دارند. البته خیلی هم تقصیر نداری چون همانطور که گفتم فقط دور و بر خودت را میبینی.
mohtasab - کانادا - ونکوور
من واقعا میمونم که اصلا با شماها باید چه جوری بحث کرد؟؟؟ خیلی جالبه که شما دانش را تا اونجایی قبول دارید که بتونید باهاش مزخرفات دینی را یک جوری سر هم کنید (چون ثابت که هرگز نمیتونین بکنید). اما به محض اینکه یک نفر با برهان منطقی میخواد پاسختون را بده میگید دانشمندان هم اشتباه میکنند. ما هم قبول داریم که دانشمندان هم اشتباه میکنند اما تفاوت انها با تمام باورها (خواه اسلام-مسیحیت-یهودیت-بودایی-و ...) اینه که جزم اندیش نیستند و خودشون را اصلاح میکنند. شماها ابروی دانش بشری را هم میبرید. اگر صرفا میخواهید با اعتقاد و باور صحبت کنید اصلا حق ندارید که از دانش استفاده کنید. شماها باید این موضوف بسیار ساده را بفهمید که وقتی میخواهین بحث کنید باید از یک سری guideline پیروی کنید نه اینکه مرتب از باور به دانش و برعکس بپرید.
یاد داگلاس ادامز به خیر که میگفت ... دین (بطور کلی) مانند دانش نیست که خود را در بوته آزمایش قرار دهد. دین یک سری باورها در خودش دارد که انها را مقدس میخواند و به شما می گوید که حق نداری پرسش کنی. و شما میپرسید که چرا حق ندارم؟ و دین پاسخ میدهد چونکه حق نداری!!! همین.
اما همین شماها اینقدر وقیح هستید که به سادگی به سایر ادیان اهانت میکنید. میگویید که این دین یا آن دین کامل نبود و باید کامل میشد. حتی اون دسته از شماها که وقیحتر هستید به سادگی فرمان کشتن این و آن را میدهید. من هیچ شکی ندارم که افرادی همچون محسن قوز فیش (اعتراض سابق) به سادگی میتونند این کار را بکنند. به محض اینهم که بخواهیم پاسختان را بدهیم می گویید که به باور دیگران باید احترام گذاشت. اصلا حرفی از این مسخره تر نمیشه به کسی زد که بگید من این باور بخصوص را قبول دارم و با این باور من معتقدم که تو انسان بدی هستی (اگر خیلی بخواهید مثلا ادای روشنفکری در بیارین) یا تو را باید بکشیم چون کافر هستی و به محض اینکه بخواهیم پاسختون را بدیم میگید به نظر ما احترام بگزارید انگار که شماها به نظر دیگران احترام میگرارید. در ضمن اگر اینطور باشه ..... کرد که به مردم عربستان گیر داد که باید به این خدای مسخره باور بیارن. چون محمد به باور اونها احترام نمیگذاشت. پس اگر پیامبر ....شما حق داشت که به نظر دیگران ایراد بگیره ما هم حق داریم. (لا اقل ما در یک روز سر 600 یهودی را از بدنشون جدا نکردیم).
یک بار دیگه هم در همنی پست ارتباط بهره هوشی و باور به خدا یا دین را گفتم. بهتره یک سری به لینک زیر بزنین و ببینید که دانشمندان بزرگ جهان چگونه دارن بیشتر به سمت بی دینی و گرایشات انسانی میرن تا دینداری و گرایشات حیوانی.
https://www.stephenjaygould.org/ctrl/news/file002.html |
چهارشنبه 3 مهر 1387 |
|
mohtasab - کانادا - ونکوور |
معجزات علمی قرآن
نظرات علمی در مورد عالم، زمین ، دریا و ماده :
پیدایش جهان(فصلت/11)، انبساط و گسترش عالم (ذاریات /47)، اتحاد ویگانگی جهان و وجود آب در هر موجود زنده(انبیاء/30)،حرکت هموار ومناسب زمین(ملک/15) و (نمل/88)، حرکت زمین به دور خود (فرقان/46-45)، مسطح نبودن زمین(رحمن/17)،بیضی شکل بودن تقریبی زمین(نازعات/30)،(اعراف/137) و(شمس/6)، ناقص شدن کره ی زمین در هر دو قطب(رعد/41)، کوهها عامل استحکام پوست زمین (نبأ/7) ، قوه ی جاذبه (رعد/ 2) و (لقمان/10)، پیدایش دریا (مؤمنون/18)، دریای شور وشیرین(فاطر/12)، دریا گهواره ی زندگی (نور/45)، زوجیت یا وجود بارهای مثبت ومنفی در هر چیز(یس/36)،(ذاریات/49)و (رعد/3)،نظریه ی نسبیت (حج/47) (سجده/5) و(معارج/4)، اشاره به کوچکتر از ذره و در حقیقت مواد سازنده ی اتم(یونس/61)و (سبأ/3)، و.. .
نظرات علمی قرآن در مورد باد و باران:
گردش باد (جاثیه/5) و(فرقان/48)،وزن داشتن ابر یا هوا(اعراف/57) و(رعد/12)،مراحل متوالی بادهای مهاجر(ذاریات/4-1)،بادها به عنوان مقدمه ی ابر و باران(نمل/63)،پیدایش ابر(روم/48)،بادها عامل تلقیح ابرها(حجر/22)، پدیده ی تقطیر در ابرها(نبأ/14)،جزئیات تشکیل ابر و بارش باران(روم/48) و (نور/43) و.. .
نظرات علمی قرآن درمورد جهان جنین:
آفرینش جنین از عناصر خاک(مؤمنون/12)،(روم/20)و(حج/5)،تبدیل موادخاکی به نطفه ورشد تدریجی جنین(مؤمنون/14-12)،اشاره به بافتهای کامل و ناقص در جنین (حج/5)،تخمک وسلول تخم(انسان/2)، تشکیل توده ی سلولی(قیامت/38)،وجود پرده های سه گانه ی آمینوس،کوریون و آلانتوئید و یا پرده ی شکمی،پرده ی رحمی و پرده ی آلانتوکوریون در اطراف جنین(زمر/6)،آب در ساختمان جنین(فرقان/54)،دوران شیرخوارگی (بقره/233)،نقش مرد در تعیین جنس جنین(نجم/46-45)، (قیامت /39-37) و(بقره/233) ،به کار افتادن حس شنوایی قبل از بینایی(نحل/78)، و.. .
نظرات علمی قرآن در مورد بهداشت ودانش پزشکی و حشره شناسی:
توجه به خوردن میوه و مواد غذایی پروتئین دار(واقعه/21-20)و(طور/22)، اعجاز اثر انگشت(قیامت/4)،تسهیل درد زایمان(مریم/25)،شدت احساس درد توسط پوست(نساء/56)،درمان موضعی بسیاری از بیماریهای پوستی در سرما(ص/42)،اندوه ورابطه ی آن با کوری(یوسف/84)،اشاره به زخمهای ناشی از عدم تحرک(کهف/18)، تأثیر روانی رنگ سبز(رحمن/76) ، (انسان/21)و (کهف/31)،اشاره به بیماری پیری زودرس در کودکان(مزمل/17)، عدم شناخت روح ازنظر علمی(اسراء/85)، وضو وپاکیزگی قسمتهایی از بدن که بامیکروبها در تماس است(مائده/6)،پرهیز از پرخوری(اعراف/31)،پرهیز از خوردن خون،مردار و گوشت خوک(بقره/173)،پاکیزگی لباس و پوشاک(مدثر/4)، غیر بهداشتی بودن تماس جنسی در حالت قاعدگی(بقره/222)، اشاره به بیماری فراموشی در پیری(نحل/70)،) خاصیت شفا بخشی عسل و گرد آوری شهد و ساختن عسل توسط زنبور ماده (نحل/69)،تناسب رنگ عسل با رنگ گلها(نحل/69)، تنیدن تار توسط عنکبوت ماده(عنکبوت/41)،ارتباطات در میان حشرات(نمل/18) ، ترکیب آنزیم با غذا خارج از بدن مگس(حج/73) |
چهارشنبه 3 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
mohtasab - کانادا - ونکوور
واقعا مسخره هستی. اون مثال مضحک سرکار فقط یک چیز را میتونه به من بفهمونه که خودت هم نمیدونی چقدر طلب داری یا اینکه داری دروغ میگی.
میبینی برای اینکه به یک باور نادرست بخواهی چنگ بزنی چقدر باید مزخرف بگی؟ خودت او خودت خجالت نمیکشی؟؟؟ |
چهارشنبه 3 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
بانو-امارات- اینها را بخون برات خوبه.
امام حسین(ع) از سینه حضرت زهرا شیر نخورد بلکه پیامبر انگشتش را در دهان او میگذاشت و او می مکید و برای سه روزش کافی بود!. ـ ' لم یرضع الحسین من فاطمه (س) و لا من انثی کان یوتی به النبی (ص) فیضع ابهامه فی فمه فیمص منها ما یکفیه الیو مین و الثلاث 'ـ ( منبع: اصول کافی کتاب الحجه - باب مولد حسین ابن علی )
o پیامبر از ابوطالب شیر میخورد! ـ ' لما ولد النبی (ص) مکث ایاما لیس له لبن فالقاه ابو طالب علی ثدی نفسه فانزل الله فیه لبنا فرضع منه ایاما' ـ ( منبع: اصول کافی - کتاب الحجه - باب مولد النبی(ص) - جلد یک ص ۳۷۳ )
o فاطمه زهرا (س) حیض نمیشده است! ـ 'عن ابی الحسن قال ان بنات الانبیاء لا یطمثن' ـ ( اصول کافی - کتاب الحجه - باب مولد الزهراء - جلد یک ص. ۳۸۲ )
o در روایت است که علی (ع) با رسول خدا به مسافرت رفت و عایشه همراهش بود و تنها یک لحاف همراهشان بود ! و علی میگوید رسول خدا بین من و عایشه خوابید ! و هنگامیکه رسول خدا شب برای نماز شب بر خاست من و عایشه در یک لحاف بودیم ! ـ ' قال علی سافرت مع رسول الله و کان له لحاف لیس له لحاف غیره و معه عائشه و کان رسول الله ینام بینی و بین عائشه فاذا قام الی اللصلوه اللیل ���..' ـ ( منبع: بحار الانوار جلد ۲ - ص ۴۰ دار احیاء التراث العربی - بیروت بحار الانوار ص. ۲۹۷ )
o هنگامیکه امام حسین به شهادت رسید بین امام سجاد و محمد ابن حنفیه فرزند علی(ع) بر سر امامت اختلاف افتاد �محمد ابن حنفیه به امام سجاد گفت تو خودت بهتر میدانی که من از تو لایق تر هستم و امام سجاد در جواب گفت پاسخ تو را حجر الاسود میدهد ! و دعوت کرد که به آنجا بروند ..آنگاه محمد ابن حنفیه حجر الاسود را صدا زد و هیچ جوابی نشنید اما تا امام سجاد حجر الاسود را صدا زد حجر به صدا در آمد و گفت امامت مال علی ابن الحسین است و نزدیک بود حجر الاسود از جا کنده شود! ـ 'لما قتل الحسین (ع) ارسل محمد ابن الحنفیه الی علی ابن الحسین و ��' ـ ( منبع: اصول کافی - جلد یک ص ۳۴۸ اعلام الوری للطبرسی ۲۵۸)
o علی(ع) بر روی ابرها پرواز میکند ! . خداوند ابرها را برای علی مسخر ساخت و او شرق و غرب عالم را درنوردید! . ـ 'ان الله سخر لعلی السحاب فکان یسیر فی الارض شرقا و غربا' ـ ( منبع: تفسیر المیزان جلد ۱۳ - ص ۳۷۲ بحار الانوار جلد ۳۹ - ص ۱۳۸)
o رعد و برق آسمان از تدبیر علی است! . ـ ' قال ابو عبد الله علیه السلام .. ماکان من هذا الرعد فانه من امر صاحبکم قلت من صاحبنا؟ قال امیر المومنین علی علیه السلام الاختصاص' ـ ( منبع: المفید ص ۳۽ |
چهارشنبه 3 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
خانمها و اقایونی که سینه چاک اسلام هستید. نسبتی ندارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روایت از علی (ع): اولین حیوانی که پس از رسول خدا(ص) از دنیا رفت عفیر خر رسول خدا بود! این خر با رسول خدا صحبت کرده بود ! و گفته بود : پدر و مادرم فدای تو، پدرم از قول پدرش و از قول جدش و جد جدش و ..نقل کرده که نوح (ع) جد من را در کشتی گذاشت و به مردم گفت ای مردم از نسل این خر، خری متولد میشود که رسول خدا بر او سوار میشود، و من خوشحالم که آن خر هستم ! ـ 'عن امیر المومنین علی قال ان اول شیی من ادواب توفی هو عفیر حمار رسول الله ذالک الحمار کلم رسول الله فقال بابی انت و امی ���' ـ ( منبع: اصول کافی جلد ۱ ص ۱۸۴- کتاب الحجه باب ما عند الائمه من سلاح رسول الله ) |
پنجشنبه 4 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
derafsh - اتریش - وین
سخنی هم با دوست خوبم.
از این انسانهای بی منطق همیشه بودند و هستند و خواهند بود. در همین امریکا هم زیادند. خوشا به حال شما که در اروپا زندگی میکنی. حد اقل اروپایی ها (لا اقل انهایی که من اینجا باهاشون برخورد داشتم) با مطالعه تر هستند.
با این افرادی هم که اینجا پیام میگذارند واقعا نمیدونم چه باید کرد. به قول یکی از اساتید دانشگاهم میگفت: آدمی که ((اعتقاد)) به چیزی داره تصمیم گرفته که هیچ چیز دیگری را گوش نده و به هیچ چیز دیگری اندیشه نکنه. از این ادمها دوری کنید که از هر سمی بدتر هستند.
الان که سنم بالاتر رفته حرفش را بهتر میفهمم. به واقع کسی که اعتقاد به چیزی داشته باشه تصمیمش را از قبل گرفته که ذهنش را به سوی همه چیز ببنده. چنین انسانی کوره و از روی بی منطق بودن هر کاری میکنه. اتفاقا در دانشگاه شیکاگو بحث بود یکبار که چطوری بعضیها حاضر میشن که خودشون را بخاطر اعتقادشون منفجر کنن و چندین متخصص گوناگون آورده بودن که نظر بدن. یکیشون خیلی جالب حرف میزد. میگفت برای اینکه کسی را به کاری وادار کنید خیلی راه های مختلف هست. بعضی ها را باید با پول زیاد خرید. بعضی را باید گرسنه کرد و ... بعد از چند مثال گفت که ولی از همه راحت تر و کم هزینه تر اینه که ادمهای احمق پیدا کنید. آدمهایی که حاضرند هر کاری کنند جز فکر کردن. دقیقا همون کاری که بمبگذارهای انتحاری میکنند. بعد در ادامه گفت که یادتون باشه این همه پولی که ادیان مختلف صرف میکنند بیهوده نیست. تمامی ادیان و طبیعتا تجار ادیان (یا همون آخوندها و نوچه هاشون همچون محسن قوزفیش (اعتراض سابق)-بانو-محتسب ووو) به ادمهای ابله برای ادامه آتش حماقت نیاز دارند. وگر نه شما هیچوقت نمیبینید که مثلا فلان دانشگاه میلیاردها دلار در سال هزینه کنه که به مردم بقبولانه که مثلا نیروی جاذبه وجود داره. یا مثلا میکروب میتونه عامل بیماری باشه یا هزاران مثال دیگر. اینجور آدمها از 2 حالت نمیتونن خارج باشن. یا مثل آخوندها و آخوندصفتها آدمهای رذل و کثیفی هستند که برای دکانشان این کار را میکنند که تکلیفشان روشنه.
یا اینکه ادمهای نفهم و عقب مانده ای هستنذ که باز هم تکلیفشان روشنه |
پنجشنبه 4 مهر 1387 |
|
banoo - امارات - دبی |
mlowes - امریکا - ایران گوش کن یا ببین موضوع ما قرانه...میهفی یعنی چه اینهایی را که تو گفتی کتابه.....من بغیر از کتاب الهی هیچ کتاب دیگری بهت معرفی نکردم.. پس زور نزن.. موضوع در مورد کتاب الهیست ایا کتاب الهی این چیزهایی را که میگی گفته ؟؟؟؟ایا گفته؟؟؟mlowes - امریکا - ایران بعد بهت بگم خیلی هم بیکاری که میای حرفهای ضد و نقیض میزنی...خیلی بیکاری که منو اخوند خطاب میکنی .. هرکسی که از دین قران و از دین اسلام دفاع کرد اخوند شد ؟؟؟؟وقتی تو کوته نظر یک چنین برداشتی داری من چی بهت بگم...اتفاقا اخوندها حرفهای چرند مثل تور و بیشتر دوست دارند...عاشق چرندیات مثل تو هستند..نه شغل تو نه شغل اون اقا نه شماها اصلا برای من مهم نیستید...چرا بهت بر میخوره من انسانیت مردم برایم مهمه نه جدایی و انحراف کردن عقل و هوششان.....ما برای فصل کردن امدیم نی برای فصخ کردن....شماها دارین با اعتقادات چندین ساله مردم بازی میکنید چه سودی داره برای شماها...پس شماها از کی پول میگیرید؟؟؟پس چه کسانی اطراف شماهاست ...وهابیون..سلمان رشدیها.. افراد ضد قران و اسلامی؟؟ببین ما با شماها دو خط متفاوت هستیم که به جایی نمیرسیم پس نه شماها زور بزنید و نه حرفی برای گفتن داشته باشید.. |
پنجشنبه 4 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
mohtasab - کانادا - ونکوور
تو فکر کردی با کی داری حرف می زنی؟ماست مالی کردن هم حدی داره!
----------------------------------------------------------
1)افرینش زمین + 4 روز رزق + 2 روز افرینش اسمان = 8
----------------------------------------------------------------
2)در ثانی 6 روز افرینش با افرینش انی (سوره 2 آیه 117) در تناقض است!
ایا 0 = 6 است؟
-----------------------------------------------------------------------------
3) (سوره 2 آیه 117) با اصل فیزیکی قانون بقای ماده در تناقض است! خداوند با زیر پا گذاشتن این اصل و به طور انی ماده بوجود می اورد!
------------------------------------------------------------------
4)در مورد معجزات! قران من به همین بسنده می کنم که قران معتقد زمین مسطح است نه کروی سوره نوح 19و سوره بقره 22 و همچنین معتقد است که در هنگام غروب خورشید در چشمه لجن تیره فرو می رود.
در ثانی این مواردی که لیست کرده اید همه تعبیرات شماست و جنبه علمی ندارد و برای همه پاسخ های محکم وجود دارد.
----------------------------------------------------------------------
5)قرار شد که فقط راجع به تناقضات قران و ان هم فقط همان یک مورد خاص یعنی افرینش 8 و 6 و 0 روز صحبت کنیم! چه شد که یک مرتبه معجزات!(البته به تعبیر شما) قران را لیست کردید! اگر روال به این شکل باشد من می توانم 100 تا کامنت دیگر فقط در مورد تناقضات و مغالطات قران اینجا بگذارم! لطفا به بحث اصلی بر گردید و حاشیه نروید! در ضمن من نمی دانم چرا شما مسلمانان تا در بحث کم می اورید لینک فیلم می گذارید! لطفا فقط به تناقضات بپردازید. هنوز مقدار زیادی تناقض مانده است! دو سوم قران تناقض مغالطه و ناسخ و منسوخ است! کتابی حتی با یک ایراد نمی تواند کتابی الهی باشد. |
پنجشنبه 4 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
دوست عزیز منmlowes - امریکا - ایران .
من از لطف شما بسیار سپاسگزارم و از نظرات ارزنده شما استفاده می کنم.
لطفا اگر فرصت داشتید نظرات من را از لینک زیر بخوانید.
https://www.iran-world.com/article.php?id=31205
--------------------------------------------------------
شاد باشید. |
پنجشنبه 4 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
mohtasab - کانادا - ونکوور
----------------------------------
2 روز افرینش زمین + 4 روز رزق + 2 روز افرینش اسمان = 8
-----------------------------------------------------------------
این ایات از هم مجزا هستند. خدا در 2 روز زمین را افریده و سپس در 4 روز رزق بر روی زمین بوجود اورده و بعد از ان در 2 روز اسمان را بنا کرده است! که مجموعا 8 روز می شود. که با افرینش 6 روز و همچنین(تاکید می کنم) با افرینش انی! در تناقض است!
----------------------------------------------------------------
موافق هستید بحث را با تناقض تعداد مغربها و مشرقهای عالم ادامه دهیم یا هنوز اصرار دارید ثابت کنید 8 = 6 = 0 !!
-------------------------------------------
من منتظر ماست مالی شما در مورد تعداد مغربها و مشرقهای عالم هستم!! |
پنجشنبه 4 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
banoo - امارات - دبی
من گمان میکنم که حد اکثر سوادت مربوط به اکابر باشه. فقط ببین چه چرندیاتی نوشتی تا سپس پاسخ قرآن را هم بهت بدم.
1. ((اتفاقا اخوندها حرفهای چرند مثل تور و بیشتر دوست دارند)) من چیزی نیستم کسی هستم. به علاوه من حرف نیستم. من نمیتونم حرف باشم.
2. ((من انسانیت مردم برایم مهمه نه جدایی و انحراف کردن عقل و هوششان.....)) اگر اینطوره پس نمیتونی پیرو دین کسی باشی که این همه قتل و غارت در زمان خودش کرد و پس از خودش هم جانشینانش بنا بر دستورات قرآن بدتر از اون کردند. بارها مثال سربریدن 600 یهودی که تنها جرمشان این بود که نمیخواستن به مزخرفات اون گوش کنند را برات زدم.
3. ((عاشق چرندیات مثل تو هستند...)) مجددا من نمیتونم چرند باشم. ممکنه یک نفر بتونه چرند زیاد بگه مثل خودت (به عنوان مثال) ولی نمیتونه چرند باشه. مثلا من هیچوقت نمگم که تو چرند هستی ولی حتما میگم که چرندزیاد میگی.
4. ((...ما برای فصل کردن امدیم نی برای فصخ کردن...)) تو که به روح و اینجور مزخرفات اعتقاد داری تو را به همان خدایی که وجود نداره ولی میپرستیش قسمت میدم که اینقدر این مولانای بینوا در قبر نلرزون. در ثانی دیکته صحیح ((فصخ))-((فسخ)) هست. حالا فهمیدی چرا میگم بیشتر از اکابر نمیتونی رفته باشی؟؟؟ در ضمن درست این بیت هم هست
((ما برای وصل کردن آمدیم نی برای فصل کردن آمدیم)) مربوط به داستان موسی و شبان مولانا (میگم چون میدونم نمیدونی)
البته از قضا بهت بگم این بار را ناخواسته درست گفتی چون پیامبرها کاری جز جنگ و آتش تفرقه میان مردم انداختن نداشتند یا به قول خودت فصل کردن. التبه باز هم خوبه که ننوشتی فثل کردن.
5. ((... چه کسانی اطراف شماهاست..)) از اونجایی که گفتی چه کسانی و کسانی جمع هست باید از فعل جمع هم استفاده کنی. مثلا من هیچوقت نمیگم ((تو کجا رفتین)) چون غلطه. یا مثلا نمیگم ((مردم آمد)) و ...
6. ما از کسی پول نمیگیریم اما به عکس شماها یک کاری میکنیم که شما ازش متنفرین و اون کار هم اندیشیدن و از فکر خود استفاده کردنه. فقط همین. این شما بازاریها و آخوند صفتها هستید که تا در کاری پولی نباشه انجامش نمیدین.
7. ((...خیلی بیکاری که منو اخوند خطاب میکنی ...)) من نگفتم آخوند هستی گفتم آخوند صفت. تازه از کجا معلوم که پدرت یا سایر خویشاوندانت آخوند نباشن. به علاوه بازاریها هیچ دست کمی از آخوندها ندارند. فقط برای اینکه بدونی بهت میگم که آخوند بدون پول بازار نمیتونست وجود داشته باشه و بازاری هم بدون آخوند. میتونی به گواهی تاریخ مراجعه کنی. البته میدونم که از مطالعه بیزار هستی. از طرز بحث کردنت مشخصه.
8. ((... ما با شماها دو خط متفاوت هستیم که به جایی نمیرسیم پس نه شماها زور بزنید و نه حرفی برای گفتن داشته باشید...)) حرفی از این چرندتر میشه زد؟؟؟ به چه دلیل ما نباید پاسخ گستاخانی همچون تو را بدیم. پاسخ ندیم که نسلهای متمادی را همچون 1400 سال گذشته آلوده نگه دارین؟؟؟؟ هرگز.
9. در مورد قرآن هم که گفتی دوست خوبم درفش چندین پست اینجا گذاشته و خود من هم مراجعه ات دادم به لینک زیر که معلومه که اصلا نگاه هم نکردی.
https://www.iranianuk.com/article.php?id=31464
10. ((.......شماها دارین با اعتقادات چندین ساله مردم بازی میکنید چه سودی داره برای شماها...)) ما با اعتقادات مردم بازی نمیکنیم بلکه اونها را به چالش میکشیم. چون هر کسی هر اعتقادی که داشت لزوما درست نیست. مثلا از نظر تو و سابر آخوندها من را باید کشت چون دوست دارم آزاد بیاندیشم و این اعتقاد تو اشتباهه و باید باهاش مبارزه کرد همونطور که محمد هم به اعتقادات هزاران ساله اعراب-مسیحیان و یهودیان احترام نگذاشت. اصولا در اسلام چیزی بنام احترام به شخص مقابل وجود نداره و از اونجایی که احترام مانند تمام دیگر روابط انسانی باید 2 طرفه باشه بدیهی است که وقتی احترام نمیبینی احترام هم نمیگذاری. تازه به فرض اینهم که کسی یا تفکری احترام هم گذاشت نباید کور و بی دلیل همه چیز آن شخص یا تفکر را پذیرفت. مجددا میدونم که اینجور کارها برای بازاریان و آخوندها بسیار بسیار بسیار مشکل و در عمل نشدنیه.
در پایان به عنوان یک هم میهن بهت نصیحت میکنم که کمی مطالعه بیشتر کنی. نه برای من. چون که من و تو ممکنه که هرگز همدیگر را نبینیم. برای خودت. برای اینکه وقتی بخوای به کسی نظری بدین بتونی 2 تا هم مرجع قابل احترام و بحث کردن داشته باشی.
این را واقعا دارم دوستانه بهت میگم که من دیدم افرادی را مثل تو که شدیدا به باورهای دینیشون وابسته بودن و پس از مطالعه عمیقتر کنارش گذاشتن و هیچ اتفاقی هم براشون نیافتاده. یکی از شایعترین دلایلی که انسانها به اینجور باورها میچسبند اینه که هویت خودشون را در اینجور چیزها میبینند. اتفاقا همین دیروز در همین سایت یک سری عکس از ایرانیان لس آنجلس گذاشته بود که دخترها و پسرها چطوری هم روزه میگیرن و هم پارتی میکنند. از بخت بد من (چون اینجا زندگی میکنم - به اجبار البته) من از اینجور افراد زیاد دیدم و زیاد هم باهاشون بحث کردم. این بیچاره ها هیچ چیزی از اسلام نمیدونن. و بزرگترین مشکلشون هم به اقرار خودشون اینه که میخوان تا اونجایی که میتونن به ایران نزدیک باشن و احساس نزدیکی داشته باشن غافل از اینکه این کارها هر رنگ و بویی داری جز ایران و ایرانی بودن.
مطالعه کن - مطالعه کن - مطالعه کن. بهت قول میدم حد اقل پیش خودت احساس بهتری خواهی داشت.
و اما mohtasab - کانادا - ونکوور.
من با این معجزاتی که گفتی فقط بهت یک پیشنهاد میکنم. همین ها را به انگلیسی بنویس و ببر پیش هر روانپزشکی با هر دینی که دوست داشتی (البته نگو اینها مال قرآن هست- چون اگر بگی از ترس مورد شکایت قرار گرفتن نظر واقعیشون را بهت نمیگن) و بهشون بگو که من یک دوستی دارم که اینجوری حرف میزنه حاضرم باهات شرط ببندم که همشون بدون استثنا خواهند گفت دوست شما بیماری delusional disorder داره و باید درمان بشه. قسمت پایانی صحبت من با بانو به شما هم مربوط میشه. فقط و فقط اندیشه کن و مطالعه کن. تضمنی میکنم که هیچ اتفاق بدی نیافته. نخواهی مرد.
---------------------------
کاربر گرامی
خواهشمند است نظرات خود را کوتاهتر بیان فرمائید و همچنین شهر محل زندگی و یا کشور محل زندگی خود را به درستی بنویسید. در غیر این صورت از درج نظرات شما در آینده معذور خواهیم بود.
با تشکر |
پنجشنبه 4 مهر 1387 |
|