هشدار رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره بی‌سوادی قرآنی در جامعه

هشدار رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره بی‌سوادی قرآنی در جامعه

رییس سازمان تبلیغات بر ارایه چهره نامطلوب بی‌سوادی قرآنی تأکید و گفت: باید در افرادی که نمی‌توانند قرآن بخوانند احساس خجالت‌زدگی ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی عصر امروز در پانزدهمین همایش مسئولان دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور درباره ابعاد نهضت قرآن آموزی در کشور گفت: یک حرکت فرهنگی در کنار کارکردهای دیگر نهضت قرآن آموزی ضروری است. این حرکت فرهنگی ایجاد حالت خجالت زده در مردمی است که قرآن را نمی‌توانند بخوانند تا بی سوادی قرآنی رخت بربندد. مانند اینکه بی سوادی در زبان انگلیسی و کامپیوتر در میان دانش آموزان، جوانان و بزرگسالان مطرح شده و با آن مبارزه می‌کنند اما مردم اصلا بی سوادی قرآنی را حس نمی‌کنند. وی افزود: باید یک چهره نامطلوب و تلخ از بی سوادی قرآنی در جامعه ارایه شود تا کسانی که خودشان قرآن خواندن بلد نیستند در پی یادگیری آن باشند همانگونه که جوانان خودشان به طور جدی آموزش زبان و کلاس کامپیوتر را پیگیری می‌کنند.

خاموشی خاطرنشان کرد: حلقه‌های قرآنی از مساجد و طرح خواندن یک صفحه قرآن هر روز در مساجد باید به حلقه‌های قرآنی در منازل تبدیل شود. فرهنگ سازی ملازمت با قرائت قرآن در میان خانواده‌ها رواج یابد تا بچه‌ها همانطور که بدون رعایت بهداشت دندان نمی‌خوابند، بدون خواندن قرآن هم حتی خوابشان نبرد.
وی افزود: قرآنی بودن صرفا تظاهر به قرآن خواندن نیست، بلکه ارتباط دایمی و اجرای آن در زندگی مورد نظر است. ظرفیت قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم می تواند زمینه را به جهت عمق بخشی درک مفاهیم فراهم کند و در این زمینه باید به توانمندی های هیئت های مذهبی در ترویج فعالیت های قرآنی توجه کرد. رییس سازمان تبلیغات اسلامی به توانمندی های قرآنی استان های کشور اشاره کرد و گفت: توانمندی های استان ها و نیروهای انسانی آنها بسیار کاربردی و موثر است و می تواند در قله های فعالیت های قرآنی به کار آید. سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت قرآنی همه نهادها استقبال می کند. وی تصریح کرد: رفتار قرآنی در کشور باید پشتوانه اجرایی و قانونی داشته باشد تا فرهنگ قرآنی در سراسر جامعه اسلامی ایرانی ما ترویج شود. خاموشی اظهار داشت: در رقابت صحیح به توانمندی های تخصصی سازمان ها و نهادها توجه شود و از بحث های بیهوده و بی اثر دور باشیم. مراکز تخصصی توانمند قرآنی مورد توجه قرار گیرند. همچنین در ادامه این همایش، رییس سازمان تبلیغات اسلامی به سوالات مسئولان دارالقرآن الکریم ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور پاسخ داد. جزییات اجرای طرح های قرآنی، وضعیت نیروهای قرآنی فعال، مسایل مالی مربوط به برنامه های دارالقرآن ها از مباحث مورد بحث در بخش پرسش پاسخ میان رییس سازمان تبلیغات اسلامی با مسئولین دارالقرآن های استان های کشور بود. پانزدهمین همایش مسئولان درالقرآن الکریم ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور روز جمعه سوم خرداد در دفتر مرکزی سازمان دارالقرآن واقع در تهران، میدان امام حسین (ع)، خیابان خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد و شنبه نیز ادامه دارد.

shad - فرانسه - نیس
ننگ بر این اخوند ابله و جاهل. شرم و خجالت را باید تو و اخوندکهای دیگه داشته باشی بس که جاهل و عقب افتاده اید! باید اخوند را محکوم به حبس ابد کردبا اعمال شاقه.تااین انگل بفهمد نان عرق جبین خوردن یعنی چه . چون از هر لحظه برای اشاعه خرافات و کلاهبرداری سوئ استفاده می کند. امیدوارم با همان قران که بر فرق سرشان فرود خواهد امد گورشان را بکنند و ایرانیان از شر این جانوران دوالپا ازاد شوند. ایرانی بیدار شو و مگذار که این جانوران بر تو و فرزندت حاکم بمانند.
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

Afshin London - انگلستان - لندن
ما از اینکه کلاهبردارانى مثل خود این یارو و دارو دسته شون خودشونو ایرانى میدونند خجالت زده هستیم و از اینکه این دزدان کشورو به دوران قرون وسطا برگردوندند به اندازه کافى خجالت میکشیم. کافى نیست؟؟
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

dor az vatan - انگلیس - لیدز
یکی نیست به این کثافت بگه مردم از بدبختی نمی تونند سواد فارسی داشته باشند.تو کثیف که سواد قرانی داری چه غلطی کردی به جز مفت خوری
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

zartosht's girl - هند - بنگلور
این کشور فکر نکنم دیگه درست بشه.
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

nader303 - ژاپن - ژاپن
عزیزانی که در خارج وحتی داخل ایران هستن وبه پوچی حرفای این ابلهان کثیف اعتقاد دارن.باید بگم این وظیفه بزرگ ومهمی به گردنه تک تک ماست که اطرافیانمونو اگاه کنیم که دین ومذهب وسیله ایست برای کاسبی وسود یه مشت مفتخور. البته چون روی این مسئله چندصد سال کار شده و جزو باورای مردم شده مسلما کار مشکلیه.ولی ما نباید از پا بشینیم.از نزدیکترین کسامون (پدر و مادر)شروع کنیم.و صد البته با ارامش و صبر.باید وقت صرفش کرد.در جاهای مناسب تکرار و تکرار. دوستان چون من نه جامعه شناس ونه روانشناسم از این بیشتر نمیتونم پیشنهادی داشته باشم.چنانچه عزیز متخصصی میتونه به کشورش کمک کنه خواهشا دریغ نکنه چون کمک به ایران و ایرانی(حد اقل در این مورد)کمک به خود کمک به نسل اینده وکمک به بشریته.به امید سرافرازی ایران.
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

ehsan_14 - اتریش - وین
بابا جمش کون .دنیا داره کهکشانها فتح می کنند ما این ..ب.....ز میگه خجالت داره کتاب عربی بلد نیستیم خجالت بکش که تو دنیا به هیچی حسابمان نمی کنند
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
همین کسانی مثل این احمق آبروی اسلام رو میبرن. حالا درسته که قرآن خوندن کار خوبیه و ثواب داره ولی به قول رضا مارمولک (تو فیلم مارمولک) نمیشه که با زور آدمو تو بهشت کرد اگه از این طرف زیاد هلش بدی از اون طرف در میاد. یارو دیوونه است میگه که باید ضمانت اجرایی وقانونی داشته باشه. دوستان غربزده هم اسلام رو با این احمقها نشناسن. بحث اسلام با اینا جداست.
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

mehrbodmanian - ایران - تهران
از اول دبستان تا سال اخر دانشگاه مردم رو با دین وقران به عناوین مختلف .... کردین حالا اگه دوست دارین موقعی هم که هر سال می خواین بچه هاشونو مدرسه اسم بنویسین از ننه باباشون امتحان معارف و اخلاق اسلامی وصیت نامه امام قران و تاریخ اسلام بگیرین اگه قبول نشدن براشون هفته ای سه جلسه کلاس اجباری تو مسجد محل بزارین ... چطوره راستی امتحان توضیح المسائل اقای مصباح یادم رفت
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

shad - فرانسه - نیس
moji643 - ایران - شیراز هنوز نمی دانید که اسلام یک فرقه ست. انشعاب از یهودیت و ایدئولوژی سیاسی محمد که تعلیمات مهجور را به شکل قانون فرقه ا ی تدوین کرد. شما اسلام را هنوز نمیشناسید!
جمعه 10 خرداد 1387

anahita_k1985 - ایران - لرستان
چرا ما باید قران بخونیم?????? چرا باید زبان عربی بلد باشیم???????? عربها چه کاری برای بشریت انجام دادن که ما حالا باید خودمان رو آزار بدیم تا زبان مزخرف عربی یاد بگیریم????????? اصلا یک کشور عرب زبان و مسلمان نام ببرید که به دردی بخوره تا ما هم بریم زبانشان رو یاد بگیریم,, حیف این همه زمان و پولی که خرج یاد گیری چرت و پرتی مثل قرآن و زبان مزخرفه عربی شد و میشه,,,,قرآن را به زبان پارسی بخوانید تا متوجه بشوید که چه کتاب فاشیستی و وحشتناکیست ,,,
جمعه 10 خرداد 1387

zartosht's girl - هند - بنگلور
moji643 - ایران - شیراز میشه بگی پس واقعیش کجا و توکدوم کشور اجرا میشه؟ و کدوم زمان بوده که ما هر چی می گیم در جواب می گن نه اینا دستورات رو عمل نمی کنن.
جمعه 10 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
shad - فرانسه - نیس تنها کاری که میتونم در جوابت انجام بدم اینه که هیچی در جوابت نگم. حرفت اینقدر بچه گونه است که اصلا نمیشه وقتت رو هدر بدی و نظر بدی. بیشتر از این وقتم رو صرف نوشتن جواب به این حرفهای مهملت نمیکنم. اسلام پیروز است... یا علی
جمعه 10 خرداد 1387

anahita_k1985 - ایران - لرستان
از آثار سنگین نیچه گرفته تا نوشته های پیچیده هدایت را خوانده ، به دلیل زبان آشنا و تجزیه و تحلیل های صاحب نظران ادیب در باره این آثار ، در درک آنها مشگلی نداشته اما در فهم قرآن به دو مشگل بزرگ و اساسی بر می خوریم : ۱- تعصب زمامداران زبان عربی که ترجمه قرآن را مصلحت نمیدانند و میگویند بزبانی باید خوانده شود که از آسمان نازل شده است . ۲- ترجمه کلمه به کلمه آن که حتی از نظر نگارش درست نیست و عدم رعایت سبک شیوا و روان ، خواننده را با بی صبری و بی حوصله گی مواجه می کند
جمعه 10 خرداد 1387

عقاب اسبیکو - ایران - خرم آباد
دوستان عزیز اتفاقن بر عکس سواد قرآنی در جامعه خیلی هم بالاست /به کوری چشم نظر تنگان به نوشته زیر توجه کنید می فهمید سواد جامعه بالاست /وای خدا من کجا خوابم برد؟؟ این آیه را برایت تایپ می کنم . اینجا خطاب به مردان است نه به زنان چون فکرکنم زنان فقط در آن زمان یک وسیله بوده اند تا یک آدم.و اما ترجمه آیه:اگر بترسید که مبادا در باره یتیمان مراعات عدل و داد نکنید پس آن کس از زنان را به نکاح خود در آورید که شمارا نیکو و مناسب با عدالت باشد می گوید 2یا3ویا 4واگر بترسید که زنان متعدد بگیرید راه عدالت را نپیموده اید(در این جا دوست عزیزمنظورعدالت را نفهمیدم )و بر آنها ستم کیند پس تنها یک زن اختیار کنید و یا به یک کنیزاکتفا کنید. که فکر کنم منظور کینز همان زن بوده است ومن یک جائی خوانده بودم که اسلام با برده داری مخالف بوده است . این آیه مجوزی است برای اعراب و همه ی مسلمانانی که فقط سنتی فکر می کنند و از تنبلی فکری گوسفند وار و چشم بسته رهبران دین را دنبال می کنند در این جا راه برای تعدد زوجات مردان بازاست 1_زن نکاحی 4دست(4زن)2_کنیز به تعداد دلخواه(البته چون امروزه مدرن شده ایم سیستم برده داری هم تغیرکرده شما می تونید منشی را جای گزین کنیز کنید)3_زن صیغه ای بی نهایت. با توجه به مطالب بالا پس زن چی میشه که باید تنها به شوهر خود اکتفا کندو حتا اگر شوهرش نتواند او را ارضا کند و اگر بنا به دلایلی هم نتواند طلاق بگیرد و زمانی هم مرتکب خلاف شد بنابر آنچه که در قرآن گفته شده باید آنقدر او را در خانه نگه داشت تا بمیرد و برآنچه سنت مقررکرده است باید با عمل وحشیانه سنگساراو را کشت .در آخر دوست عزیزشما بگوئید این تساوی حقوق زن و مرد است؟؟؟
جمعه 10 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
zartosht's girl - هند - بنگلور ممکنه که دستورات اسلام در هیچ مملکت اسلامی اجرا نشه این مهم نیست برای من. چیزی که برام مهمه اصل اسلامه. حالا میخواد قوانین تو کشور اسلامی ای بر اساس دستورات اسلام اجرا بشه و یا میخواد بر اساس افکار غلط برخی از حکام به درستی اجرا نشه ( مثل اعدام که آیت الله صانعی هم اون رو بیان کرد که بر اساس اشتباه مسئولان این کار رو میکنن ). بعدشم وقتی که اجرا نمیشه مشکل از اسلام نیست بلکه مشکل از مسلموناست که اشتباه میکنن.
جمعه 10 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
anahita_k1985 - ایران - لرستان چرا ما باید قران بخونیم?????? چرا باید زبان عربی بلد باشیم???????? توی قرآن خوندن که هیچ حتی توی مسلمون شدن هم هیچ اجباری نیست ( لا اکراه فی الدین ) . اگر هم کسی تو رو مجبور کرده که قرآن بخونی مشکل و ضعف از خودت بوده. تو اگه تمایلی به خوندن قرآن نداشتی برو به عقلت رجوع کن که چرا رفتی این کتاب مقدس رو خوندی. از خداوند مهربان برات طلب آمرزش میکنم که به گفته های خداوند کریم داری توهین میکنی. امیدوارم که خدا تو رو ببخشه. سزای این گفته هات با خود خدا.
جمعه 10 خرداد 1387

عقاب اسبیکو - ایران - خرم آباد
moji643 - ایران - شیراز بیخود اسم خودت را موجی نگذاشتی /تو اگه بی طرفانه مطالعه می کردی می فهمیدی که shad - فرانسه - نیس چی می گه /از بس که در این دین مزخرف اسلام غرق شده ای که نمی تونی بفهمی دیگران چی میگن اطرافت تاریک است و فقط خودت را می بینی /بابا این دین ارثی را کنار بگذار /ضمنا دوست دارم بیاپی تالار با هم بحث کنیم /آدم نباید اینقدر بی معنی باشه با همه ی این تفاصیل می بوسمت
جمعه 10 خرداد 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
چند روز پیش از این مطلبی را میخوندیم که میلیونها ایرانی بیسواد هستن!!!!!این ملاها هم خودشون جزء همین آمار بودن!!! بجز این چرندیاتی که تو مدرسه ایدزیه ببخشید فیضیه که میکن خوندیم و اصلا نه شیمی و نه ریاضی و نه فیزیک و نه جغرافی و نه اصلا هیچ علمی بجز چرند بافی ....ا!!آیا بهتر نیست اول خود این مفتخوران دزد را براشون کلاسهای اکابری و یا خلاصه یک کلاس براشون بزارین تا یکم مثل آدمها بشن!!!!!خجالت بکشید!!!تا کی مفتخوری!!!تا کی دزدی!!!!تا کی جنایت!!! تا کی دروغ!!!!تا کی فساد!!!!تا کی عوام فریبی!!!!تا کی هر غلطی میکنید و بنام خدا و پیامبر و اسلام!!!تا کی بیسوادی!!!تا کی پر رویی!!!بازم بگم................
جمعه 10 خرداد 1387

shad - فرانسه - نیس
عقاب اسبیکو - ایران - خرم آباد ممنون از پاسختون به این جناب موجی اسلامپرست.
شنبه 11 خرداد 1387

shad - فرانسه - نیس
moji643 - ایران - شیراز نتونستی جواب جناب درفش را در یک تاپیک دیگر بدهی. فقط مغلطه می کنی. مهملاتی که راجع به انیشتین نوشتی ساخته و پرداخته ذهن ملاهای جاهله. وقتی گفتم اسلام فرقه است برای حرفم دلیل داشتم. اسلام از یهودیت کپی برداری شده. دین نو ظهوری نبود. مغزتون را از چرندیات پرکردند دیگه جایی برای حقایق نمونده. بعضی ها مثل خودت برای فکر کردن ساخته نشدند!
شنبه 11 خرداد 1387

shad - فرانسه - نیس
moji643 - ایران - شیراز تو بهتره وقتت رو برای فکر کردن تلف نکنی. چه بخوای چه نخوای اسلام یک فرقه خشن هست. ....اسلامپرست مثل خودت حرفاش مهمله. واقعیت تلخه!
شنبه 11 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
برای من هیچ فزقی نمیکنه که تو اسلام رو چه جوری معرفی کنی من اسلام رو بی طرفانه مطالعه کردم و کاملا هم به اون اعتقاد دارم. فکر کنم که جدیدا عضو سایت شدی چون من قبلا تو همین سایت با خیلیها مناظره کردم و نتونستن دلیل قانع کننده ای بیارن ( میتونی توی تایپیک های قبلی نظرات من رو بخونی). من قبلا هم گفتم من چند سال پیش کلا نماز و روزه و کل واجبات اسلام رو گذاشتم کنار و به تحقیق در اسلام پرداختم که کسی نتونست مطلبی رو بهم بگه که من رو از اسلام زده کنه.من نه بخاطر اینکه پدر ومادرم مسلمون بودن مسلمون شدم بلکه خودم با تحقیق مسلمون شدم. همین الان میگم اگه تونستی من رو از اسلام زده کنی یک جایزه ی خوب پیش من داری. ولی بعید میدونم چون من با خیلی ها مناظره کردم مثلا یکی بود توی هلند خودش میگفت که من چیزی نزدیکه به 2000 یورو کتاب خریدم. حتی از شماها هم بیشتر از اسلام بد و بیراه میگفت. ولی من اینقدر با اون صحبت کردم که آخرش میگفت دیگه من هم مسلمون شدم و میخوام شروع به نماز خوندن بکنم.// من هم خیلی دوست دارم بیام تالار ولی الان خیلی کار دارم و تقریبا یک ماه دیگه میام تو تالار. من هم شما رو دوست دارم و از دور می بوسمت.
شنبه 11 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
shad - فرانسه - نیس *اگر جناب! درفش راست میگفت و پیش من کم نیاورده بود دیگه نمیرفت و هیچ خبری ازش نبود. از همین رفتنش معلومه که کی نتونست جواب بده. من کاملا جواش رو دادم وقتی که کسی پنبه کرده باشه تو گوشش و هیچ چیزی رو نخواد بشنوه این دیگه مشکل من نیست. *درباره ی انیشتن هم مطالبم کاملا راست بود. و الان هم دارن اون مطالبی رو که در باره ی اسلام رو نوشته رو توی یک کتاب جمع آوری میکنن. موقعی که اومد بیرون مواظب باش تا پوزت زیاد کش نیاد. *بله من هم معتقدم که اسلام نه تنها از یهودیت کپی برداری شده بلکه از ادیان دیگری مانند مسیحیت هم کپی برداری شده! خب حالا دلیلم برای این حرف: از اونجایی که ما حضرت عیسی و موسی رو هم قبول داریم دین محمد ص رو هم دنباله ی اون دینها میدونیم. و جالبه که این سه دین هیچ وقت هیچ چیزی رو خلاف هم دیگه نگفتن. چون دین الهی بودن. وقتی هم که حضرت محمد ص میاد اون دو دین قبلی رو منسوخ میکنه و اسلام رو جایگزین اونها میکنه. بذارید با یک مثال توضیح بدم. یک بچه ی کلاس اول ابتدایی درس میخونه و به کلاس دوم میره و همین طور ادامه میده تا اینکه به کلاس پنجم میرسه. حالا سواد بچه ی اول ابتدایی بیشتره یا کلاس پنجم ابتدایی؟؟ خب معلومه بچه ی کلاس پنجم. و قطعا نمیشه آموخته های کلاس اول تا چهارم رو انکار کرد. پس پیامبر ما هم ادامه دهنده ی راه حضرت عیسی و موسی بوده.
شنبه 11 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
این هم در جواب شبهه ات در مورد خشن بودن اسلام: خداوند در برابر آزار و اذیت مشرکین چهاردستور به پیغمبر و مومنین داده است دستور اول : دستور به صبر >>> فاصبر علی ما یقولون یعنی ای پیغمبر در برابر بدگوئی و زخم زبان آنان صبر پیشه کن ( طه / 130 ) دستور دوم : دستور به بخشش و نادیده گرفتن اذیت و آزار >>> فاعفوا و اصفحوا یعنی بدیهای آنان را ببخشید و اصلا نادیده بگیرید ( بقره / 109 ) دستور سوم : دستور به صبر در ریختن خون آنان >>> کفوا ایدیکم یعنی از ریختن خون مشرکین دست بردارید ( نساء /77 ) دستور چهارم : دستور به جهاد و ریختن خون آنان >>> اقتلوهم حیث ثقفتموهم یعنی بکشید آنها را هر جا که آنها را یافتید ( بقره / 191 )
شنبه 11 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
آیه شریفه 96 سوره مؤمنون ؛ بدى را به بهترین راه و روش دفع کن و پاسخ بدى را به نیکى ده ما به آنچه توصیف مى کنند، آگاهتریم آیه چهاردهم سوره جاثیه : (اى پیامبر ما!) به مؤمنان بگو: کسانى را که امید به روز رستاخیز ندارند، مورد عفو قرار دهند ( طبق این آیه شریفه، رحمت و عطوفت اسلامى اختصاص به مسلمانان و مؤمنان ندارد; بلکه خداوند به مسلمانان دستور مى دهد که با غیرمسلمان هم مهربان باشند.) (مهربانى پیامبر )آیه 159 سوره آل عمران : به (برکت) رحمت الهى،در برابر آنان (مردم) نرم و مهربان شدى; و اگر خشن و سنگدل بودى، از اطراف تو پراکنده مى شدند. آیه شریفه 208 سوره بقره : اى کسانى که ایمان آورده اید! همگى در صلح و آشتى در آیید امام باقر(علیه السلام):نورالثّقلین، جلد 5، صفحه 285، حدیث 49. دین محبّت است و محبّت دین است. (وَ لا تَقْطَعُوا شَجَراً اِلاّ اَنْ تَضْطَرُّوا اِلَیْها) درختان را قطع نکنید، مگر که ناچار شوید! هر گاه یکى از لشکریان اسلام، چه برترین مقام باشد و چه پایین ترین سرباز، به یکى از دشمنان اسلام پناه داد، آن شخص در أمان است; باید او را به پشت جبهه منتقل کنند، و با صبر و حوصله و زبان خوش و سعه صدر، معارف اسلام و دستورات و احکام اسلامى را برایش بیان کنند، اگر اسلام را پذیرفت و به سلک مسلمانان وارد شد، او هم مسلمانى است همانند شما، و از تمام حقوق مسلمانان برخوردار خواهد شد; و اگر اسلام را نپذیرفت، یا مهلتى براى تفکّر پیرامون دستورات اسلامى درخواست کرد، باید او را صحیح و سالم به کشورش بازگردانید، و به هیچ عنوان حق ندارید او را اذیّت و آزار کنید. وسائل الشّیعه، جلد 8 ، صفحه 35 زنده باد دین مبین اسلام دین رحمت و عطوفت
شنبه 11 خرداد 1387

moji643 - ایران - نیویورک
دعاهاى مسلمانان براى همه انسانها!!! : «اللّهُمَّ اَدْخِلْ عَلى اَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورِ»;خداوندا ! بر تمام مردگان شادى و سرور نازل کن! «اللّهُمَّ اَغْنِ کُلَّ فَقیر»;خداوندا ! تمام نیازمندان و محتاجان جامعه انسانى را بى نیاز کن! «اللّهُمَّ اشْبِعْ کُلَّ جائِع»;خداوندا ! تمام گرسنگان جهان را سیر بگردان! «اللّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیان»;خداوندا ! همه برهنگان عالم را بپوشان! «اللّهُمَّ اقْضِ دَیْنَ کُلِّ مَدین»;خداوندا ! وام همه وامداران جهان هستى را ادا کن! «اللّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ کُلِّ مَکْروب»;خداوندا ! گره از کار همه اندوهناکان باز فرما! «اللّهُمَّ رُدَّ کُلَّ غَریب»;خداوندا ! تمام دور از وطنان را (سالم) به اوطانشان باز گردان! «اللّهُمَّ فُکَّ کُلَّ اسیر»;خداوندا ! تمام اسیران را (در هر کجاى دنیا هستند) آزاد فرما! «اللّهُمَّ اشْفِ کُلَّ مَریض»;خداوندا ! همه بیماران را شفا ده!
شنبه 11 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
آیه 178 سوره بقره، مى فرماید: «اگر قصاص نکنید، و جانى را مورد عفو و بخشش قرار دهید، بهتر است.» یعنى قصاص واجب نیست، بلکه مستحب هم نمى باشد; امّا براى جلوگیرى از جنایت جنایتکاران و تکرار موارد مشابه، این حق به اولیاء مقتول داده شده. جالب است که در سراسر قرآن مجید چهار بار کلمه «قصاص» تکرار شده است، در حالى که کلمه «رحمت» هفتاد و نه بار، و کلمه «رحمان» صدو شصت مرتبه، و کلمه «رحیم» صد و نود و هشت مرتبه، تکرار شده است! اصل بر رحمت و رأفت و عطوفت اسلامى است. زنده باد دین مبین اسلام دین رحمت و عطوفت...
شنبه 11 خرداد 1387

nona33 - انگلیس - ناتینگهام
moji643 - ایران - شیراز دوسته عزیز این کا منته آخریت خیلی خنده دار بود ههههههههههه در ضمن اینو هم بگم که shad از دوستانه قدیمی روشنفکر ما هستندو من همیشه از خوندنه نظراتش لذت میبرم.
شنبه 11 خرداد 1387

shad - فرانسه - نیس
moji643 - ایران - شیراز کامنتها تو خوندم. استدلال منطقی بلد نیستی فقط تکرار خزعبلات یک مشت جاهل. کسی که با حرفای تو مسلمون بشه باید در عقایدش خیلی متزلزل باشه.البته اگه حرفات دروغ نباشه مطمئن نیستم. من به حرفام اعتقاد دارم و تاثیر پذیر نیستم. با چند تا کتاب به این اعتقاد نرسیدم که زود از دست بدمش.با کتاب و بی کتاب اسلام رو خوب شناختم. ازادی مسلمون باشی اما حق ندارید برای بقیه تعیین تکلیف کنی اگه اشاعه اسلام کردی یعنی ریگ تو کفشته. من هم ازادم اسلام رو نقد کنم اما نمی خوام که مثل من باشی. تو هم بسیجی هستی؟
شنبه 11 خرداد 1387

عقاب اسبیکو - ایران - خرم آباد
moji643 - ایران - شیراز دوست عزیز و این معلم محمد کسی نبود جز سلمان فارسی که بعدن نقش جبرایپل را نیز برای محمد بازی کرد/و همه ی ما می دانیم که همه ی ادیان کپی شده از دین مهر می باشد و مخترع این دین کسانی جز ایرانیان نبودند /می بوسمت بیشتر فکر کن ./ولی ما نفهمیدیم تو کجا این کره خاکی زندگی می کنی ایران در کجای نیویورک است ؟دوست دارم دیگه از این مزخرفات و شعرهای عربی تایپ نکنی /اگر دوست داری برای هم وطنان عزیز متن دعا بنویسی به کتاب زرتشت مراجعه کن /صد در صد جواب می ده!!!!خدا حافظ دوست عزیز امیدوار خدا یک فکر و عقل درست و حسابی نصیبت کنه /ما که فهمیدیم تو چند مرده حلاجی/باز هم می بوسمت
شنبه 11 خرداد 1387

shad - فرانسه - نیس
moji643 - ایران - شیراز رو که نیست سنگ پای قزوینه!جناب درفش کم نیاورد تو غیبت زد! مراقب باش پوزت کش نیاد پینوکیوی دروغگو! حالا کار به جایی رسیده که اسلامپرست های جاهل می خوان انیشتین رو به لجن بکشند. برو داداش یه جای دیگه اشاعه اسلام انگل افشانتو بکن. مثال هایی که زدی به درد دبستانیها می خوره. اسلام کپی برداری از دین یهود به شیوه عرب عصر جاهلیته. اگه محمد دو دین قبلی رو منسوخ میکنه چطور ادامه دهنده ی راه حضرت عیسی و موسی بوده؟!! چند سالته؟ فکر کردی مخاطبت بیسواده؟ چقدر با فلسفه و تاریخ اشنایی داری؟ چقدر مطالعه داری؟ کتابهایی رو که مطالعه کردی فقط قران و جفنگیات شیخ الجاهله؟
شنبه 11 خرداد 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
اسلام و قران با زور شمشیر بر ما ایرانیها وارد شده.زنهای ایران زمین بوسیله همین مسلمانهای 1400 سال پیش در مکه و مدینه به عنوان برده فروخته می شدن .کسانی که از اسلام طرفداری می گنند اگر ایرانی هستند به من بگویند از اسلام چه دیده اند.که اینقدر سنک به سینه اسلام و قران می زنند. وجمهوری اسلامی همان راهی را می رود که جنایتکاران ان زمان رفته اند.
شنبه 11 خرداد 1387

nona33 - انگلیس - ناتینگهام
قابل توجه موجی جون: یکی از ادعاهای مشهور مدافعان اسلام پیرامون قرآن آن است که این کتاب، برخلافِ کتبِ آسمانی مسیحیان و یهودیان، تنها دربردارنده‌‏ی فرمایشات الله است. این به آن معناست که قرآن تنها دربردارنده‌‏ی آنچه است که مستقیما از جانبِ الله، و به‌واسطه‏‌ی روح‌الامین، (در طول ۲۳ سال) به محمد دیکته می‏‌شده است. البته، منطقا کسی که این باور را می‏‌پذیرد، متعاقبا باید انتظار داشته باشد که در سرتاسر این کتاب هیچ بخشی را نباید یافت که دربردارنده‏‌ی سخنی از جانب شخصی غیر از الله باشد. به دیگر سخن، اگر بتوان آیه یا مجموعه‏‌آیاتی را یافت که آشکارا دربردارنده‌‏ی سخن شخصی غیر از الله باشند، مثال نقضی را یافته‏‌ایم که بطلان این باور مسلمانان را ثابت می‏‌نماید. یکی از مواردِ جالبی که دراین‏باره می‏‌توان در قرآن یافت آیه‏‌ی دوم سوره‏‌ی هود می‏‌باشد. این آیه در بخشی از متن آن، طبق ترجمه‌‏ی استاد فولادوند، چنین است: الف‏، لام‏، راء. کتابى است که آیات آن استحکام یافته‏، سپس از جانب حکیمى آگاه‏، به روشنى بیان شده است‏: که جز خدا را نپرستید. به راستى من از جانب او براى شما هشداردهنده و بشارتگرم‏، و اینکه از پروردگارتان آمرزش بخواهید، سپس به درگاه او توبه کنید، (تا اینکه‏) شما را با بهره‏مندى نیکویى تا زمانى معیّن بهره‏مند سازد، و به هر شایسته نعمتى از کَرَم خود عطا کند، و اگر رویگردان شوید من از عذاب روزى بزرگ بر شما بیمناکم‏. بازگشت شما به سوى خداست‏، و او بر هر چیزى تواناست‏. (هود ۱-۴) از ظاهر این آیات آشکارا برمی‏‌آید که آنان دربردارنده‏‌ی سخنان محمدند، نه الله - به این معنا که محمد خود را "نَذِیر و بَشِیری از جانبِ الله" به مردم معرفی نموده است؛ و یا به این معنا که محمد قرآن را به‌‏عنوان کتابی معرفی می‏‌کند که طبق آن، جز خدا را نباید پرستید و خودِ او را نیز باید "نَذِیر و َبَشِیری از جانبِ الله" دانست. (ظاهرا، معنای محتمل معنای نخستین است.) البته، شاید برخی از اسلامگرایان ناگزیر ادعا کنند که این آیات دربردارنده‌‏ی فرمان الله به محمد هستند؛ و واژ‌ه‌ی «قُل» (بگو) در تقدیر است، هرچند که در متن ِ اصلی آیه غایب می‏‌باشد. اما، در مقابل باید پرسید: از کجای متن آیات چنین نتیجه‏‌ای می‌‏توان گرفت؟! اگر این متن فرضا متعلق به کتابِ دیگری می‏‌بود، آیا بازهم این افراد همین ادعا را راجع به آن می‌‏کردند؟ شکی نباید داشت که چنین ادعاهایی اساسا بیهوده و باطلند. به‌قول علامه طباطبایی، «اصولا تقدیر گرفتن بدون دلیل خلاف اصل است و جز با داشتن دلیل نمى‏‌توان مرتکب آن شد.» (ترجمه‌ی تفسیر المیزان، جلدِ ۱۰، صفحه‌ی ۲۰۹)
شنبه 11 خرداد 1387

عقاب اسبیکو - ایران - خرم آباد
moji643 - ایران - شیراز یادم رفت که بگم من عضو جدید نیستم و اتفاقا که قدیمی هم هستم /تو فکر کن که من نوه ی ابلیسم !!!!شاید!!!
شنبه 11 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
1-* اسم من مجتبی هست که مخفف اون رو moji مینویسم. دانشجوی دکترای رشته ی MBA هستم. الان هم ایران نیستم چون که شیراز بزرگ شدم و اونجا رو دوست دارم شهرم رو شیراز مینویسم. الان هم سرم شلوغه چون موقع امتحاناست. الان هم میخوام برم و یک ماه دیگه برمیگردم. بعدش هم فکر نکنید که کم آوردم ونتونستم جواباتون رو بدم. یک ماه دیگه بر میگردم و به تک تک سوالاتون جواب میدم. یه مقدار هم انصاف داشته باشید تو همین تایپیک نگاه کنید ببینید چند نفر به یک نفر کردید؟؟؟!!! همگی دارید به من حمله میکنید. اگه راست میگید موقعی که اومدم بیاید و تک تک منطقی باهم صحبت کنیم نه اینکه فقط توهین کنید و گوشتون رو رو به حقایق ببندید. من از اینکه مسلمون شدم نه یک ریال به سود من هست و نه یک ریال به ضرر من. من اسلام رو با آغوش باز پذیرفتم. کاری هم ندارم که آخوندها چی میگن و چه کسی طرفدار اسلامه من فقط کلاه خودم رو میگریم که باد نبره. فقط این رو مطمئن باشید که اگه من مشکلی در اسلام میدیدم اولین کسی بودم که از اسلام روی بر میگردوندم. فقط این آیه ی شریفه از سوره مبارکه کافرون رو براتون مینویسم : لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ* / دین شما براى خودتان و دین من براى خودم. ********** من هم موافقم که بایستی تو ایران آزادی باشه. من هم مخالفم که عده ای بی دین بر مملکت حکومت کنند. من هم مخالفم که به هموطنم ظلم بشه. من هم مخالفم که نباید تمدن چند هزار ساله ی من از بین بره. من هم مخالفم که.... همونطور که بارها گفتم من نه به خاطر اینکه پدر و مادرم مسلمون بودن من هم ارثی مسلمون شدم بلکه چند ماه کل واجبات
یکشنبه 12 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
2-* اسلام رو گذاشتم کنار و در مورد اسلام تحقیق کردم و سپس به اون روی آوردم. اینکه دارم در مقابل توهینات شما سکوت میکنم این هم نشانه ی مهربانی در مقابل شماهاست. مهربانی ای که اسلام به ما دستور داده. دستور داده که در برابر دیگران حتی اگر دشمن تو باشند احترام بگذار و عقاید اونها رو بپذیر وحرفهای اونها رو گوش کن. ولی شما غیر مسلمونها بغیر از توهین کردن....؟؟؟؟!!!! شما که دم از محبت و مهربانی میزنید و میگید که آیین زردشت دین محبت بوده و به اون می بالید آیا اینه مهربانی و احترام به همنوعتون؟ آیا شما هم که در مهد دموکراسی زندگی میکنید و ادعای دموکراسی دارید و به بایستی به عقاید دیگران احترام بگذراید اینه احترام گذاشتنتون؟ آیا زردشت این دستورات رو داده؟ من که کتاب زردشت رو بارها خوندم و الان هم اون رو دارم هیچ وقت به این چیزها اشاره نشده. واقعا مًٌردم از این همه ادعای ایرانی بودنتون. ایرانی بودن فقط بالیدن به تمدن خویش نیست. اگه راست میگید این همه به کورش بزرگ و داریوش احترام میگذارید و اون رو قبول دارید بگید که خودتون برای ایران و ایرانی چه کردید؟ بغیر از اینکه بیاید به خارج از کشور و به مسئولین ایران بدوبیراه بگید چیز دیگری انجام داده اید؟ من هم که می بینید اینجا هستم فقط اومدم که دکترام رو بگیرم و برم ایران و به ایران و ایرانی خدمت کنم نه به اجنبی!!! پدر و مادر و عموهام هم اینجا فوق تخصص گرفتن و الان ایران دارن با وجود تمامی مشکلات دارن به هموطنانمون خدمت میکنن. من هم به ایرانی بودن خودم افتخار میکنم . به اینکه زردشت ایرانی بوده افتخار میکنم. به اینکه کورش و داریوش خشایار و حافظ و سعدی و فردوسی ووووو همه ایرانی بودن افتخار میکنم. دوستان عزیز با توهین کردن کاری درست نمیشه. باز هم یه نگاه به بالا بندازید ببینید چه قدر به من توهین کردید!!! واقعا که خجالت داره. من به جای برخی از شما خجالت میکشم. اگه یک نفر غیر ایرانی بیاد و نظرات بالا رو بخونه آیا شک نمیکنه که اینها رو چند آریایی نوشتن؟ نمیگه این توهینها رو فرزندان کورش کبیر برای همدیگه نوشتن؟ باز هم میگم من همه ی ایرونی ها رو دوست دارم و برای همه ی ایرونی ها آرزوش موفقیت میکنم و گل روی همه تون رو از دور می بوسم. هر کس بد ما به خلق گوید ما دیده به بد نمی خراشیم ما خوب او به خلق گوییم تا هر دو دروغ گفته باشیم....
یکشنبه 12 خرداد 1387

shad - فرانسه - نیس
nona33 - انگلیس - ناتینگهام از پاسختان ممنونم. شما لطف دارید. همانطور که ملاحظه فرمودیدجناب موجی معتقد است که قادر به مسلمان کردن بی دینهاست و نمیدانم با چه کسی مناظره کرده که به خود اینقدر مطمئن است. البته تا این لحظه فقط مغلطه کرده به گمان خودش مناظره کرده! بحث خوبی را مطرح کردید موجی پاسخی برای شما نداشت البته مثل همیشه! موفق باشید.
یکشنبه 12 خرداد 1387

shad - فرانسه - نیس
moji643 - ایران - شیراز اول خودت به من توهین کردی بعد از احترام صحبت میکنی. گفتی: مهملات و پوزت کش نیاد! با هر کس باید مثل خودش حرف زد. دیگه ناراحتی نداره! مخاطب های جنابعالی بیسواد نیستند انها هم باید تحصیلات عالیه داشته باشند. اگه در اسلام مشکلی ندیدی مسئله ی شخصی خودته . دیگران چیزهای دیگه ای در اسلام دیدند و ازادند اظهار عقیده کنند. حرفهای عجیبی راجع به اسلام می زنی مثلا: دستور داده که در برابر دیگران حتی اگر دشمن تو باشند احترام بگذار و عقاید اونها رو بپذیر وحرفهای اونها رو گوش کن! این اسلام رویایی با واقعی فرق داره. تو چیزهایی رو که دلت می خواد می بینی نه واقعیت رو. خوش باشی.
یکشنبه 12 خرداد 1387

derafsh - اتریش - وین
جناب موجی من غیبم نزده! من نظرات رو دنبال می کنم. و چون می بینم بسیار سطح پایین صحبت می کنی دلیلی نمی بینم که جوابی بنویسم. چون خودت با استدلالاتت!!(اگه بشه اسمش رو استدلال گذاشت) خودت رو نقض می کنی! شما هنوز حتی یک دونه از سوالات من را جواب ندادی! چطور ادعا کردی من کم اوردم! زن ستیزی اسلام رو جواب دادی؟ تناقضات قران را جواب دادی؟ ناسخ و منسوخ های قران رو جواب دادی؟ مغالطات قران را چطور؟ ایه های جهاد چطور؟ تقسیم بندی انسانها به مسلمان و کافر چطور؟ ازدواجهای مکرر محمد! ازدواج با دختر 9 ساله! حمله به قبایل عرب و کشتن مردان انان و تقسیم اموال انان(راهزنی!) و همبستر شدن با زنان انان (تجاوز!)وووووو.........!!!!!!!!!!! کدام را پاسخ دادی؟ من اصلا منتظر پاسخ شما نیستم چون کسی قادر به پاسخ به این سوالات نیست! در ضمن اگه شما دانشجوی دکترا هستی من سالهاست که استاد دانشگاه هستم! این رو فقط خواستم بگم که فکر نکنی با این حربه می تونی حریفت رو مغلوب کنی! مطمئن سایر خوانندگان محترم اگر از من و تو با سوادتر نباشن کمتر هم نیستن! شما در نظراتتان به ادیان دیگر توهین می کنید. این مشکل شما نیست بلکه مشکل از اموزه دینی شماست! مورد اخر شما دوستان را به غربزدگی متهم می کنید!(من در چند جای مختلف دیدم). لازم به تذکر است که شما عربزده(تازیزده) هستید!!!!!!!!!! اقای شاد؛ دوست عزیز من بحث کردن با این افراد فایده ندارد. اینها حرفی برای گفتن ندارند. اگر هر ایرانی یک دور قران را بخواند(به فارسی) اینها باید دکانشان را جمع کنند. شاد باشید.
دوشنبه 13 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
had - فرانسه - نیس اول یه نگاهی به نوشته هات بنداز. 99٪ نوشته هات تقلید اینو اونه. همش یا داری حرف بقیه رو تکرار میکنی ویا اینکه داری از بقیه تمجید و تقدیر وتکشر میکنی. اگه خودت حرفی داری بگو تا جوابت رو بدم. بعدشم حالا خوبه درفش چند تا حرف گذاشت تو دهنت تا بتونی این حرفا رو بازهم تکرار کنی. اصلا مغالطه رو برای من تعریف کن تا ببینم منظورت ار مغالطه چیه؟؟؟ !!! اصلا میدونی مغالطه یعنی چی که من هر چی میخوام بگم هی تو میگی داری مغالطه میکنی. من میگم اسمم فلانه تو میگی داری مغالطه میکنی. من دارم آیه ی قرآن میگم تو میگی داری مغالطه میکنی ووووو... حالا خدا رو شکر که خودت داری میگی (( من تاثیر پذیر نیستم )) این یعنی اینکه خب پنبه کردی تو گوشت ونمیخوای حقیقت رو بفهمی. پس موقعی که اون پنبه رو از تو گوشت اوردی بیرون بیا تا من باهات حرف بزنم/.
دوشنبه 13 خرداد 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
به گفته خودشان محمد یک فرد بیسوادی بود.و قران به کمک سلمان فارسی خیانت کار نوشته شده و همینطور که می دانید سلمان هم ازدست محمد کلافه شده بود که تحت تعقیب محمد و بوسیله یاران او دستگیر می شود ولی محمد او را می بخشد چرا او را می بخشد بخاطر اینکه قران مال سلمان است و محمد به گردن او حق دارد.پس الله مسلمانان .نامی بجز بت معرف کعبه نیست.همش کشک است
دوشنبه 13 خرداد 1387

shad - فرانسه - نیس
moji643 - ایران - شیراز من نوشته هام تقلیده یا تو که جفنگیات اخوندهای بیسواد رو تکرار می کنی. تو گفتی که محمد دو دین قبلی رو منسوخ میکنه ادامه دهنده ی راه حضرت عیسی و موسی بوده به سوال من جواب ندادی اگه محمد دو دین قبلی رو منسوخ میکنه چطور ادامه دهنده ی راه حضرت عیسی و موسی بوده؟!! سوال دیگه چطور ثابت می کنی که خدایی هست؟ یکبار دیگه قبلا ازت پرسیدم اما جواب ندادی. در سطحی نیستی که جواب بدی . منظورت از حقیقت معجزه امامان و نوچه هاشونه؟ پاسخ سوالاتمو ندادی و مدام بحث عوض می کنی. پاسخ جناب درفش رو هم ندادی. همانطور که جناب درفش گفت تو اصلا حرفی برای گفتن نداری.
سه‌شنبه 14 خرداد 1387

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.