قلعه‌نویی: زنگ خطر برای فوتبال ایران بصدا درآمده است

قلعه‌نویی: زنگ خطر برای فوتبال ایران به صدا درآمده است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: نتایج سه روز اول جام ملت‌ها زنگ خطری را برای ما به صدا درآورد تا هوشیار عمل کنیم.به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به کوالالامپور، امیر قلعه‌نویی در نشست مطبوعاتی در مالزی اظهار داشت: باتوجه به نتایج تیم‌هایی که بازی‌های خود را پشت سر گذاشته‌اند، مشخص شده فاصله قدرت ها در آسیا خیلی به هم نزدیک شده و کوچک‌ترین لغزش، نتایج عجیبی را به وجود می‌آورد. این شرایط خوشبختانه زنگ خطر را برای ما به صدا درآورد تا با هوشیاری به مصاف حریفان برویم. وی افزود: تمامی حریفان برای ما قابل احترام هستند و حریفی را دست کم نمی‌گیریم. باید قدم به قدم پیش برویم. بازی به بازی به ترکیب اصلی رسیدیم. خوشبختانه از این بابت امتیاز خوبی داریم و از امروز به ترکیب اصلی رسیدیم؛ حتی همان موقع 5 بازیکن ذخیره را هم شناسایی کردم.

وی در خصوص سیستم بازی تیم ملی گفت: سیستم بازی من مشخص است. اکنون می‌دانیم برای چه لحظاتی و برای تعادل تیمی، از چه نفراتی استفاده کنیم. از بازی‌های تدارکاتی به خصوص مکزیک پندهای زیادی گرفتم و سیستم بازی را همان جا عوض کردم.
قلعه‌نویی افزود: باید 8 گلی که به جامائیکا به ثمر رساندیم را فراموش کنیم و بدانیم به آرشیو تاریخ پیوسته است. سرمربی تیم ملی تاکید کرد که در چه شرایطی تیم ملی را سال گذشته تحویل گرفته است و گفت: من و تیم فقط به بازی با ازبکستان فکر می‌کنیم. از AFC هم تشکر می‌کنم که امکانات خوبی را در اختیار ما گذاشته تا تیم‌ها راحت باشند. سرمربی تیم ملی درباره اینکه نگران شرایط آب و هوایی نیست، اظهار داشت: وقتی برنامه آماده سازی تیم ملی را در دست گرفتم، روی بحث آب و هوایی بسیار مطالعه کردم و برنامه تمرین را براساس آن تنظیم کردیم. اساس کار را روی 10 تا 11 بازیکن نگذاشتم. طوری تیم را آماده کردم که همه شرایط یکسان داشته باشند. قلعه‌نویی در پاسخ به پرسش یک خبرنگار ازبکستانی درباره برانکو و اختلافاتش با او، گفت: او از دوستان نزدیکم است. هر مربی سبک کاری خودش را دارد. همیشه به ایده‌های او احترام گذاشته‌ام. اعتقاد دارم مربی در هر تیمی که باشد، باید از همه نفراتی که دارد، با شجاعت استفاده کند. وی اضافه کرد: از همه خواسته ام درباره سیستم بازی صحبت نکنند و مطالب محرمانه است. هجومی بازی می‌کنیم و بدانید شروع کار ما با دفاع 4 نفره است. در پایان از کاپیتان تیم به خاطر مسئولیتی که به او داده ام تا در ارنج به من کمک کند، تشکر می‌کنم.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.