به زودی، فعالیت بانک‌های خارجی در ایران

به زودی، فعالیت بانک‌های خارجی در ایران

در آینده نزدیک نیز به استقبال بانکهای خارجی می‌رویم که البته مقدمات کار انجام شده و شعب بانکهای خارجی در تهران و سایر شهرستانها مشغول به فعالیت خواهند شد.

به گزارش فارس دانش جعفری در گردهمایی مدیران ارشد بانک سپه که به منظور تحلیل از عملکرد این بانک در سال 85 و تبیین راهبردها سال 86 برگزار شد، اظهار داشت: بانک سپه در سال گذشته از نظر رشد سپرده‌ها، تسهیلات، سرانه شعب و پرسنل از وضعیت بسیار خوب و مطلوبی در سیستم بانکی برخوردار بوده است.
وی با اشاره به ارزی عملکرد بانک سپه گفت: این بانک همچنین موفق شد در سال گذشته کارنامه درخشانی را در زمینه فعالیت‌های ارزی به ثبت برساند. دانش جعفری اظهار داشت: جایگاه بانکها در تحقق اهداف و برنامه‌های اقتصادی دولت بسیار اساسی است. وی افزود: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب یکی از مهمترین برنامه کشور، اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 است که نقش بانکها در این برنامه یک نقش جدی و کلیدی است. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: براساس سیاست‌های کلی اصل 44 کارهای بزرگی در کشور انجام خواهد گرفت و حضور دولت در اقتصاد کاهش خواهد یافت. دانش جعفری گفت: با توجه به این که نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور بیشتر خواهد شد، لازم است بانکها با تامین مالی و حمایت از بخش خصوصی به توانمندسازی این بخش توجه کرده و سعی کنند بخش خصوصی قدرتمندی در کشور ایجاد کنند. وزیر امور اقتصادی و دارایی به مکانیسم استفاده از شرکت‌های سهامی عام در این برنامه اشاره کرد و گفت: برای این که بتوانیم ثروت را عادلانه توزیع کنیم، لازم است از مکانیسم شرکت‌های سهامی عام استفاده کنیم چرا که اگر حرکتی در این شرکت‌‌ها صورت گیرد، نتیجه آن متوجه مردم که سهام‌دار هستند خواهد شد. وی ضمن تشکر از عملکرد مجموعه مدیران و کارکنان بانک سپه اظهار داشت:با توجه به این که طرح‌های زود بازده یکی از طرح‌هایی است که دولت اهتمام به انجام آن دارد، بانک سپه در این خصوص عملکرد بسیار خوبی داشته است. دانش جعفری به خصوصی شدن بانکها در راستای برنامه چشم‌انداز اشاره کرد و گفت: با توجه به روند خصوصی شدن بانک‌های دولتی انتظار می‌رود که با رقابت تنگاتنگی که در سیستم بانکی بوجود خواهد آمد بانکها به سمت افزایش کارایی رفته تا بتوانند خودشان را با شرایط جدید رونق دهند. وی گفت: در آینده نزدیک نیز به استقبال بانکهای خارجی می‌رویم که البته مقدمات کار انجام شده و شعب بانکهای خارجی در تهران و سایر شهرستانها مشغول به فعالیت خواهند شد. وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: لازمه رقابت در این شرایط تجهیز سازمان و توجه به نیروی انسانی و آموزش آنها برای خدمات و فناوری جدید است. وی افزود: داشتن برنامه جدی برای حضور در باراز رقابت برای بانکها الزامی است و بانکها بایستی به سمت کاهش هزینه‌ها و توجه بیشتر به تقاضای مشتری بروند. دانش جعفری گفت: دولت همیشه قدردان تلاش‌ها و زحمات سیستم بانکی و نقشی که در اقتصاد دارند است. وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان گفت: با توجه به روحیه بسیار خوبی که در کارکنان بانک سپه وجود دارد این بانک خواهد توانست بعنوان بانک تراز اول مملکت شناخته شود و مجموعه‌ای خواهد بود که در آینده کماکان نقش اساسی در اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.