شروع دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

شروع دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

آغاز دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب شروع می شود

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با برگزاری دو دیدار آغاز می شود.

در این چارچوب منچستریونایتد در اولدترافرد میزبان آس رم خواهد بود. دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه المپیک رم با نتیجه دو بر یک به سود رم پایان یافت.

برخوردهایی که بین تماشاگران دو تیم در آن دیدار رخ داد، نگرانی هایی را در مورد حواشی این بازی ایجاد کرده است.

در دیگر دیدار سه شنبه شب تیم چلسی در ورزشگاه مستایا میهمان والنسیا خواهد بود. والنسیا در دیدار رفت موفق شد چلسی را در ورزشگاه استمفوردبریج با نتیجه یک بر یک متوقف کند.

در دیگر دیدارهای این مرحله، چهارشنبه شب بایرن مونیخ میزبان آث میلان است و آیندهوون در زمین لیورپول به میدان خواهد رفت.

صبا باتری قهرمان بسکتبال باشگاههای غرب آسیا

تیم بسکتبال صبا باتری تهران دوشنبه شب با پیروزی بر تیم الجلاء سوریه، قهرمان مسابقات بسکتبال باشگاههای غرب آسیا شد. این مسابقات در شهر حلب سوریه برگزار می شد.

صبا باتری در دیدار فینال موفق شد در سالنی پر از تماشاگر با امتیاز ۸۲ بر ۷۹ بر تیم سوری غلبه کند.

همچنین در دیدار رده بندی این مسابقات، پتروشیمی بندر امام دیگر نماینده ایران بازی را با نتیجه ۸۷ بر ۶۲ به بلواستارز لبنان واگذار کرد و به مقام چهارم رسید.

تیمهای صباباتری و پتروشیمی بندرامام از ایران، الجلاء سوریه و بلواستارز لبنان به همراه چهار تیم برتر بسکتبال شرق آسیا مسابقات قهرمانی آسیار ا برگزار خواهند کرد. این مسابقات خردادماه در تهران برگزار خواهد شد.

اعتراض به نحوه صعود وسقوط تیمها درلیگ برتر ایران

با قطعی شدن نحوه صعود تیمها به لیگ برتر فوتبال سال آینده در ایران، بحثهای زیادی پیرامون این تصمیم کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال درگرفته است. قرار است در فصل آینده تعداد تیمهای لیگ برتر ایران از ۱۶ تیم به ۱۸ تیم افزایش یابد.

طبق مصوبه کمیته انتقالی تیم صنعت نفت آبادان مستقیما به لیگ برتر صعود می کند. تیمهای اول و دوم گروههای دوگانه لیگ دسته یک (مجموعا ۴ تیم) به صورت ضربدری با هم بازی کرده و تیمهای برنده مستقیما به لیگ برتر صعود می کنند.

تیمهای بازنده در مرحله ضربدری بهم همراه دو تیم آخر لیگ برتر باز هم با هم به وصرت ضربدری بازی کرده و یک تیم از میان این چهار تیم به لیگ برتر صعود می کند.

این شیوه تا بحال بیش از همه اعتراض تیم پگاه گیلان را در پی داشته است. پگاه گیلان به احتمال زیاد در گروه خود در دسته اول به مقام اول خواهد رسید و مخالف برگزاری بازیهای ضربدری به این صورت است. تیم پگاه سال گذشته نیز در بازیهای ضربدری حذف شد و از صعود به لیگ برتر بازماند.

در همین راستا هیات فوتبال استان گیلان در نامه ای به فدراسیون فوتبال از نحوه صعود تیمها به لیگ برتر انتقاد کرده و خواستار تغییر در چگونگی صعود تیمهای لیگ یک به لیگ برتر شده است.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان

  • مهرزاد معدنچی، مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس تهران، گفت: "پیشنهاد بسیار خوبی از استقلالی ها دریافت کرده ام. اما تا پایان فصل به آنها پاسخ نخواهم داد." معدنچی اضافه کرد: "بحث به توافق رسیدن من با استقلال صحت ندارد. مذاکره کردیم، اما هیچ توافقی صورت نگرفته است. در پایان فصل در مورد آینده ام تصمیم می گیرم."

  • الکساندر تومانف از لهستان مربی تیم ملی پیست دوچرخه سواری ایران شد. تومانف ۶۳ ساله و از قهرمانان دوچرخه سواری شوروی سابق و دارای اصلیت اوکراینی است و در چند سال اخیر به تبعیت کشور لهستان در آمده است. از مهمترین سوابق وی سرمربیگری تیم ملی لهستان به مدت ۱۱ سال است.


  • لوییس فیلیپه اسکولاری سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال از تمایل خود برای مربیگری مجدد تیم ملی برزیل خبر داد، به شرطی که بتواند به زندگی در اروپا ادامه دهد. اسکولاری که در سال ۲۰۰۲ تیم ملی برزیل را قهرمان جهان کرد تا پایان مسابقات یورو ۲۰۰۸ با پرتغال قرارداد دارد. به گفته اسکولاری تقریبا ۷۵ درصد بازیکنان تیم ملی برزیل در اروپا زندگی می کنند و مسابقات دوستانه هم در اروپا برگزار می شوند، "بنابراین تنها چیزی که باقی می ماند حضور ماهی یک بار در برزیل برای تماشای مسابقات و یافتن بازیکنان جدید است."


  • تیمهای واترپلو نفت و گاز گچساران از ایران و الاتحاد عربستان به فینال پنجمین دوره مسابقات واترپلو باشگاههای آسیا راه یافتند. تیم نفت و گاز در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۸ بر ۷ راه و ترابری زنجان از ایران را برد و لاتحاد نیز با نتیجه ۱۰ بر ۹ الاهلی عربستان را شکست داد. مسابقات فینال و رده بندی این مسابقات سه شنبه شب در کویت برگزار می شود.


  • ابراهیم قاسمپور بازیکن ملی پوش سالهای دور فوتبال ایران سرمربی فصل آینده تیم صنعت نفت آبادان شد. قاسمپور که در حال حاضر مربی یک باشگاه اماراتی است، سابقه مربیگری در صنعت نفت را دارد. تیم صنعت نفت آبادان به حکم دیوان عالی کشور در فصل آینده بدون برگزاری بازیهای مقدماتی در لیگ برتر حضور خواهد داشت.


  • رائول گونزالز، کاپیتان تیم فوتبال رئال مادرید، گفت: "اگر قرار باشد از رئال مادرید بروم، بی تردید باشگاه بزرگ و قدیمی لیورپول را انتخاب می کنم." در حال حاضر رافائل بنیتز اسپانیایی سرمربی لیورپول است و رائول رابطه دوستانه ای با بنیتز دارد.


  • علی سامره، مهاجم ایرانی تیم الشعب اماارات، با به ثمر رساندن پانزدهمین گل خود در لیگ فوتبال دسته اول باشگاههای این کشور به همراه گریگوری دوفرانس مهاجم تیم دبی در صدر گلزنان قرار گرفت. همچنین در دیدار تیم الشعب با شارجه، مسعود شجاعی، بازیکن ایرانی شارجه، در آخرین دقیایق بازی به دلیل اعتراض به داور از زمین اخراج شد.


  • روزنامه گازتادلواسپورت ایتالیا نوشت قرار است تیم فوتبال چلسی انگلیس هرنان کرسپو بازیکن آرژانتینی خود را ترخیص کند تا این بازیکن بتواند به اینترمیلان ایتالیا بپیوندد. کرسپو اکنون در قرارداد با چلسی است و به صورت قرضی در اینترمیلان بازی می کند. او بارها از مسئولان چلسی خواسته او را به انگلیس بازنگردانند و اجازه دهد در ایتالیا به فوتبالش ادامه دهد.


  • رمضان صالح نژاد، ورزشکار ایرانی که در رشته تیراندازی معلولین فعالیت دارد، توانست برای اولین بار در تاریخ تیراندازی ایران رتبه سوم رده بندی جهانی در رشته تفنگ بادی ایستاده کلاس SH۱ را به دست آورد.

  • باشگاه فوتبال هرتابرلین، به دلیل نتایج ضعیف این تیم در دور برگشت بوندس لیگا، فالکو گوتس سرمربی خود را از کار برکنار کرد. هرتا در ۸ بازی اخیر خود موفق به پیروزی نشده است و در رده های پایین جدول قرار دارد. از کارستن هاینه، سرمربی کنونی تیم آماتورهای هرتابرلین به عنوان جانشین گوتس یاد می شود. هاینه ۵۲ ساله پیش از این در دو دوره سرمربی هرتا بوده است.

 
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.