مصدومیت نکونام؛ برد پرگل لیورپول از آرسنال

مصدومیت نکونام؛ برد پرگل لیورپول از آرسنال

پیروزی پرگل لیورپول بر آرسنال کراوچ مهاجم بلندقامت لیورپول و تیم ملی انگستان سه گل از چهار گل تیمش را در دیدار با آرسنال به ثمر رساند

در اولین بازی از هفته سی و یکم لیگ برتر انگلستان، تیم لیورپول موفق شد در زمین خود با نتیجه چهار بر یک تیم آرسنال را شکست دهد. در این دیدار پیتر کرواچ، بازیکن ملی پوش لیورپول، سه گل از چهار گل تیمش را به ثمر رساند.

در دیگر بازیهای این هفته تیم منچستریونایتد در زمین خود با نتیجه ۴ بر یک بلکبرن را شکست داد. در این بازی ابتدا تیم بلکبرن به گل رسید ولی در سی دقیقه پایانی بازی پل اسکولز، کریک، پارک جی سونگ و سولشر چهار گل برای تیم صدرنشین به ثمر رساندند.

تیم بولتون نیز در زمین خود با تک گل کوین دیویس شفلدیونایتد را برد. آندرانیک تیموریان، هافبک ایرانی بولتون، در دقیقه ۸۶ بازی جانشین الحاجی دیوف شد.

در آخرین دیدار روز شنبه چلسی به سختی و با تک گل دقیقه نود کالو، میزبان خود تیم واتفورد را شکست داد تا اختلاف شش امتیازی خود با منچستر یونایتد را حفظ کند.

جدول لیگ برتر انگلستان به شرح زیر است:

۱- منچستریونایتد (۳۱ بازی، ۷۸ امتیاز)۲- چلسی (۳۱بازی، ۷۲ امتیاز)

۳- لیورپول (۳۱ بازی، ۵۷ امتیاز)
۴- آرسنال (۳۰ بازی، ۵۵ امتیاز)۵- بولتون (۳۱ بازی، ۵۰ امتیاز)

جواد نکونام مصدوم شد

نکونام پس از گذراندن تعطیلات سال نو ایرانی در جریان تمرینات اوساسونا از ناحیه زانوی راست دچار آسیب دیدگی شد

جواد نکونام، هافبک ایرانی باشگاه اسپانیایی اوساسونا به علت مصدومیت حدود یک ماه از میادین فوتبال دور خواهد بود.

براساس اطلاعیه باشگاه اوساسونا که روز شنبه انتشار یافت، نکونام پس از گذراندن تعطیلات سال نو و حضور در دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل قطر به تمرینات اوساسونا بازگشته بود که در جریان تمرینات روز جمعه از ناحیه زانوی راست دچار آسیب دیدگی شد.

این باشگاه اسپانیایی گفت که نتایج آزمایشات نشان می دهد نکونام از کشیدگی درجه دو در رباط کناری داخل زانوی راست رنج می‌برد و برای بهبودی، باید حداقل یک ماه استراحت کند.

تیم اوساسونا باید روز یکشنبه در چارچوب لیگ اسپانیا در زمین خود با سویا، تیم دوم جدول دیدار کند. در حالی که علاوه بر نکونام و وبو، سولدادو و کوئیار دو بازیکن دیگر تیم اوساسونا از شرکت در مسابقه با سویا محرومند و جوستشو ودلپورته نیز تحت درمان هستند.

اوساسونا هم اکنون با ‪۳۴‬امتیاز در مکان سیزدهم جدول رده بندی لالیگا جای دارد، در حالی که بارسلونا با 56 و سویا با ‪۵۳‬ امتیاز در رده های اول و دوم هستند.

رکورد ۱۰۰مترآزاد ایران شکسته شد

در ادامه مسابقات شنای قهرمانی جهان در ملبورن، محمد بیداریان رکورد شنای ۱۰۰ متر آزاد ایران را ۳۳ صدم ثانیه بهبود بخشید. بیداریان با رکورد ۵۲ ثانیه و ۱۱ صدم ثانیه، ۳۳ صدم ثانیه سریعتر از رکورد قبلی ایران که متعلق به خود او بود، شنا کرد.

مایکل فلپس آمریکایی به یک مدال طلای دیگر در رشته ۱۰۰ متر پروانه دست یافت تا تعداد طلاهای خود در این مسابقات را به شش برساند

همچنین در آخرین مسابقه شناگران ایرانی، در ماده ۲۰۰ متر مختلط انفرادی شاهین برادران در بین ۷۳ نفر در رده پنجاه و سوم قرار گرفت.

همچنین در روز شنبه مایکل فلپس آمریکایی به یک مدال طلای دیگر در رشته ۱۰۰ متر پروانه دست یافت تا تعداد طلاهای خود در این مسابقات را به عدد ۶ برساند. او در این ماده زمانی برابر با رکورد جهانی که متعلق به یان کروکر آمریکایی بود کسب کرد.

کروکر در این ماده ۳۷ صدم ثانیه کندتر از رکورد خود شنا کرد و به مدال نقره رسید. فلپس در دو سال گذشته در مسابقات جهانی در این ماده از کروکر شکست خورده بود.

فلپس روز یکشنبه در دو ماده ۴۰۰ متر مختلط انفرادی و ۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی شرکت خواهد کرد و این شانس را دارد که تعداد طلاهای خود در این مسابقات را به ۸ برساند.

پیروزی بایرن مونیخ بر صدرنشین بوندس لیگا

هفته بیست و هفتم بوندس لیگا با پیروزی بایرن مونیخ بر تیم صدرنشین شالکه همراه بود. بایرن مونیخ موفق شد در زمین خود با دو گل روی ماکای و حسن صالح حمیدزیچ شالکه را شکست دهد و فاصله اش را با صدر جدول کمتر کند.

در این دیدار علی کریمی، بازیکن ایرانی بایرن مونیخ روی نیمکت بود و برای تیمش بازی نکرد.

حسن صالح حمیدزیچ یکی از دو گل بایرن مونیخ را مقابل شالکه صدرنشین به ثرم رساند

وردربرمن تیم دوم جدول در خانه کوتبوس به تساوی بدون گل رسید تا نتواند از فرصتی که باخت شالکه در اختیارش گذاشته بود به خوبی استفاده کند. اشتوتگارت تیم سوم جدول هم در خانه خود ۳ بر یک آلمانیا آخن را برد تا فاصله اش را تیمهای اول و دوم کمتر از پیش کند.

تیمهای هانوفر و بوخوم روز یکشنبه با حریفان خود دیدار خواهند کرد. هانوفر میهمان بوخوم است و هامبورگ در زمین خود با وولفسبورگ دیدار می کند.

جدول رده بندی بوندس لیگا تا پایان بازیهای روز شنبه به شرح زیر است (همه تیمهای صدر جدول ۲۷ بازی انجام داده اند):

۱- شالکه، ۵۳ امتیاز۲- وردربرمن، ۵۱ امتیاز۳- اشتوتگارت، ۴۹ امتیاز۴- بایرن مونیخ، ۴۷ امتیاز

تساوی پاس و ابومسلم و پیروزی استقلال اهواز

در ادامه هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران عصر جمعه دو دیدار برگزار شد.

در اولین دیدار تیم پاس تهران و ابومسلم خراسان در ورزشگاه شهید دستگردی تهران به تساوی یک بر یک رسیدند.

در دیگر دیدار این هفته تیم استقلال اهواز موفق شد در زمین تیم ذوب آهن اصفهان به برتری یک بر صفر برسد. جدول رده بندی لیگ برتر ایران تا پایان بازیهای روز جمعه به شرح زیر است:

۱- سایپا (۲۳ بازی، ۴۶ امتیاز)۲- استقلال (۲۳ بازی، ۴۶ امتیاز)۳- استقلال اهواز (۲۲ بازی، ۳۹ امتیاز)۴- سپاهان (۲۲ بازی، ۳۵ امتیاز)۵- پرسپولیس (۲۳ بازی، ۳۴ امتیاز)۶- ابومسلم (۲۳ بازی، ۳۴ امتیاز)

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان:

حسین کعبی در دیدار مقابل استقلال مصدوم شد و از زمین مسابقه بیرون رفت

  • به گفته پزشک تیم فوتبال پرسپولیس، حسین کعبی بازیکن این تیم که روز جمعه در دیدار با تیم استقلال دچار آسیب دیدگی شد، حدود سه هفته از میادین ورزشی دور خواهد بود. کعبی در دقایق پایانی بازی با استقلال طی برخورد با علی انصاریان مدافع تیم استقلال دچار مصدومیت شد و زمین را ترک کرد.

  • علی سامره مهاجم ایرانی تیم الشعب امارات چهار گل از پنج گل تیمش را در پیروزی پرگل ۵ بر ۲ مقابل تیم صدرنشین الوصل به ثمر رساند. گل پنجم الشعب نیز توسط جواد کاظمیان دیگر ایرانی این تیم به ثمر رسید. تیم الشعب با این پیروزی ۲۵ امتیازی شد و تا رده چهارم جدول صعود کرد.

  • مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس میامی نیز برگزار شد و طی آن گیلرمو کاناس آرژانتینی که موفق به حذف راجر فدرر، تنیس باز شماره یک جهان شده بود، توانست با شکست دادن ایوان لوبیچیچ از کرواسی به فینال این مسابقات راه یابد. نواک یوکوویچ از صربستان نیز با نتیجه دو بر صفر و با نتایج ۶ بر یک و ۶ بر صفر اندی مورای از بریتانیا را در هم کوبید تا حریف کاناس در دیدار فینال شود.

  • علیرضا حیدری کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران، یکی از مربیان تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در قرقیزستان خواهد بود. با حکم منصور برزگر، مدیر تیم های ملی کشتی آزاد ایران، محمود معزی پور در مقام سرپرست، غلامرضا محمدی، تقی اکبرنژاد و علیرضا حیدری به همراه دو مربی دیگر تیم ملی کشتی آزاد ایران را در قرقیزستان همراهی خواهند کرد.

گیلرمو کاناس آرژانتینی که موفق به حذف راجر فدرر، تنیس باز شماره یک جهان شد

  • هرنان کرسپو، بازیکن آرژانتینی چلسی که به طور قرضی در اینترمیلان ایتالیا بازی می کند، از رومن آبراموویچ مالک چلسی درخواست کرد تا اجازه دهد حرفه اش را در اینتر دنبال کند. کرسپو که سال پیش از چلسی به اینتر رفت اعلام کرد دوست دارد دوران بازیگری اش را در اینترمیلان تمام کند.

  • روز جمعه، پس از به قتل رسیدن یک هوادار در جریان یک بازی والیبال در یونان، دولت این کشور تمام رقابت های ورزشی را به مدت پانزده روز به حالت تعلیق درآورد. تئودور روسوپولوس، سخنگوی دولت پس از نشست کابینه به ریاست نخست وزیر از این تصمیم خبر داد.

  • جان آرنه ریسه، بازیکن نروژی لیورپول با صد هزار پوند بدهی، ورشکسته اعلام شد. نام ریسه ۲۷ ساله در سایت رسمی ورشکسته های دولت بریتانیا آمده است. طبق قانون، ورشکسته کسی است که بیش از صد هزار پوند بدهی پرداخت نشده داشته باشد. این در حالی است که دستمزد هفتگی ریسه حدود ۵۰ هزار پوند است.

  • آرین روبن، بازیکن هلندی تیم فوتبال چلسی انگلیس، به علت مصدومیت تا پایان فصل جاری نمی تواند این تیم را همراهی کند. روبن یکی از مهره های کلیدی خوزه مورینیو، مربی پرتغالی چلسی است. چلسی در این فصل پتر چک و جان تری، دروازه بان و مدافع آخر خود را، هفته های متمادی به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

  • - فدراسیون فوتبال عربستان قرارداد ژیلسون نونژ، مربی برزیلی تیم امید این کشور را که جمعه هفته جاری به پایان می رسد تمدید نخواهد کرد. مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان پس از شکست ۲ بر صفر تیم فوتبال امید این کشور از استرالیا در چارچوب مقدماتی المپیک ۲۰۰۸ پکن، این تصمیم را اتخاذ کرد. به این ترتیب بندر الجاتن رهبری تیم فوتبال المپیک عربستان را برعهده خواهد گرفت. تیم امید عربستان در حال حاضر با ۶ امتیاز درنشین گروه خود است.

 
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.