تیم فوتبال امید ایران از عربستان شکست خورد

تیم فوتبال امید ایران در دومین دیدار خود در مرحله اول مقدماتی المپیک ۲۰۰۸ پکن با نتیجه یک بر صفر در زمین تیم امید عربستان شکست خورد. این دومین بازی مقدماتی تیم امید ایران بود

تک گل تیم امید عربستان را یوسف سالم در دقیقه ۸۸ بازی به ثمر رساند تا ایران از دو بازی خود تنها صاحب یک امتیاز شود. ایران در بازی نخست خود در تهران با استرالیا با نتیجه بدون گل مساوی کرده بود.

دیدار بعدی تیم امید ایران برابر اردن در روز هشتم فرودین ماه، در شهر امان برگزار خواهد شد.

در حال حاضر عربستان با ۶ امتیاز صدرنشین گروه چهار است. تیمهای استرالیا، ایران و اردن به ترتیب با ۲، یک و صفر امتیاز در رده های دوم تا چهارم ایستاده اند.

وینکو بگوویچ سرمربی کروات تیم امید ایران بعد از این بازی گفت: "قصد دارم تغییراتی را در ترکیب تیم امید ایجاد کنم و با کنار گذاشتن چند بازیکن کم کار و بدون مسئولیت، نفرات جدیدی را برای بازی برابر اردن به اردوی تیم امید دعوت کنم."

از هر یک از گروهها دو تیم به مرحله بعد مقدماتی راه پیدا خواهند کرد تا در نهایت سه سهمیه قاره آسیا و اقیانوسیه برای المپیک مشخص شوند. در ۳۲ سال گذشته فوتبال ایران موفق به راهیابی به بازیهای المپیک نشده است.

صعود اوساسونا با بازی درخشان نکونام

مرحله یک هشتم نهایی جام یوفا چهاشنبه شب با انجام چهار بازی آغاز شد و تیمهای اوساسونا، تاتنهام، وردربرمن و بایرلورکوزن با پیروزی بر حریفانشان به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

نکونام در این بازی درخشید که ستایش روزنامه آس اسپانیا را در پی داشت

در دور برگشت این مرحله تیم اوساسونا موفق شد در زمین خود با تک گل وبو گلاسکو رنجرز را شکست دهد و در مجموع دو دیدار با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود.

جواد نکونام در این بازی ۹۰ دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت و بازی خوبی از خود ارائه داد. روزنامه آس اسپانیا نکونام را بهترین بازیکن میدان معرفی کرد و درباره او نوشت: " نکونام در بهترین شرایط خود قرار دارد و مهارنشدنی است."

در دیگر دیدارها تاتنهام ۳ بر ۲ اسپورتینگ براگای پرتغال را برد و در مجموع با نتیجه ۶ بر ۴ پیروز شد. وردربرمن در دیدار برگشت با نتیجه ۲ بر صفر و در مجموع با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید. بایرلورکوزن هم ۳ بر صفر در دیدار برگشت و ۴ بر ۲ در مجموع لانس فرانسه را پشت سر گذاشت.

سایر دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی پنجشنبه شب برگزار می شوند.

صباباتری قهرمان لیگ برتر بسکتبال ایران شد

لیگ برتر بسکتبال باشگاههای ایران با قهرمانی تیم صبا باتری تهران خاتمه یافت.

دومین دیدار فینال این رقابتها بعد از ظهر پنجشنبه بین تیم های صبا باتری تهران و پتروشیمی بندرماهشهر در بندرماهشهر برگزار شد که در پایان آن تیم صبا باتری تهران به برتری دست یافت.

تیم صبا باتری قهرمان سال گذشته لیگ برتر بسکتبال باشگاههای ایران که در نخستین بازی فینال برنده شده بود، در مسابقه روز پنجشنبه در حالی که ۷۱ بر ۶۷ از حریف خود عقب افتاده بود، در آخرین ثانیه ها بازی را ۷۲ بر ۷۲ برابر کرد و با یک ضربه آزاد به پیروزی ۷۳ بر ۷۲ دست یافت.

تیم مهرام تهران نیز در دیدار رده بندی ذوب آهن اصفهان را شکست داد و به مقام سوم رسید.

جریمه های سنگین یوفا برای بازیکنان والنسیا و اینترمیلان

کمیته انضباطی یوفا، جریمه بازیکنان خاطی دو تیم اینترمیلان و والنسیا را اعلام کرد. تعدادی از بازیکنان این دو تیم پس از دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه مستایای والنسیا با هم درگیر شدند.

سنگین ترین محرومیت نصیب دیوید ناوارو بازیکن تیم والنسیا شد

سنگین ترین محرومیت نصیب دیوید ناوارو بازیکن تیم والنسیا شده که باعث شکسته شدن بینی نیکلاس بوردیسو بازیکن آرژانتینی اینتر شده بود. ناوارو برای هفت ماه از فوتبال محروم شده است. کارلوس مارچنا همبازی او نیز با محرومیتی چهار جلسه ای رو به رو شد.

نیکلاس بوردسیو و مایکون، بازیکنان اینتر هم از انجام شش بازی محروم شده اند. ایوان کوردوبا برای سه بازی و خولیو کروز برای دو بازی از همراهی تیمهایشان محروم شده اند.

یوفا محرومیتهای نقدی نیز برای دو باشگاه در نظر گرفته است. یوفا در عین حال از فیفا خواسته است محرومیت ناوارو شامل تمام بازیهای ملی و بین المللی شود. محرومیت دیگر بازیکنان تنها در بازیهای اروپایی اعمال خواهد شد.

میشل پلاتینی، رییس جدید اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) درباره این حکمها گفت: "جریمه های در نظر گرفته شده درست و منصفانه هستند. تهدیدهای این جا و آن جا هم فایده ای ندارد. ما سخت گیرتر خواهیم شد."

مسئولان دو تیم میتوانند نسبت به جریمه ها فرجام خواهی کنند.

خبرهای کوتاه ایران و جهان:

- تیمهای آرسنال و چلسی در هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس با نتیجه مشابه یک بر صفر تیم های استون ویلا و منچسرسیتی را شکست دادند. آرسنال با تک گل دیابی و چلسی با تک گل لمپارد پیروز شود. با این پیروزیها چلسی ۶۶ امتیازی و آرسنال ۵۵ امتیازی شد و در رده های دوم و سوم ایستادند. منچستریونایتد در حال حاضر با ۷۲ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است.

- نشریه کیکر گزارش داده که مهدی مهدوی کیا، بازیکن سی اسله باشگاه هامبورگ المان، از فصل آینده با لباس ولفسبورگ به میدان خواهد رفت. به نوشته کیکر کلاوس اوگن تالر، مربی ولفسبورگ، قصد دارد در فصل آینده تعدادی بازیکن جدید خریداری کند که مهدوی کیا یکی از آنهاست. مهدوی کیا از هفت سال پیش عضو هامبورگ است. اشکان دژاگه، بازیکن ۲۰ ساله ایرانی هرتابرلین، نیز از فصل آینده برای ولفسبورگ بازی خواهد کرد.

- روبینیو بازیکن برزیلی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا، مسوولان این باشگاه را تهدید کرد که اگر نیمکت نشینی اش ادامه یابد از این تیم خواهد رفت. از زمانی که فابیو کاپلو هدایت تیم رئال را برعهده گرفته است، روبینیو کمتر به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب این تیم قرار گرفته است. روبینیو گفته که از باشگاه آث میلان پیشنهاد دارد و در صورت تداوم این روند به مسوولان این باشگاه ایتالیایی جواب مثبت خواهد داد.

- دیوید بکام در نظر دارد ویلای مجلل مگ رایان هنرپیشه زن آمریکایی را به قیمت ۲۰ میلیون دلار بخرد. بکام با قراردادی ۲۵۰ میلیون دلاری از فصل آینده به تیم ال ای گلکسی خواهد پیوست. دیوید و ویکتوریا بکام در نظر دارند این ویلا را که شامل هفت اتاق خواب، یک اتاق با چشم انداز دریا، اتاق بازی، استخر و سونا و یک باغ بزرگ است خریداری کند.

- برای نخستین بار اتحادیه فوتبال باشگاههای انگلیس حذف نتیجه مساوی در همه مسابقات و جایگزینی آن با ضربات پنالتی را بررسی می کند. به پیشنهاد چند نفر از اعضای مجمع عمومی باشگاههای حرفه ای فوتبال انگلیس قرار است در نشست آینده مجمع عمومی با مدیر عامل و رییس هیات مدیره باشگاهها این مساله بررسی خواهد شد. در صورت تصویب این طرح نتیجه مساوی حتی از بازیهای لیگ نیز حذف خواهد شد.

- در دور چهارم تنیس ایندین ولز کالیفرنیا، اندی مورای بریتانیایی بر نیکلای داویدنکو روس غلبه کرد، دیوید فرر اسپانیایی هموطن خود کارلوس مویا را برد و تامی هاس موفق شد فرناندو گونزالز شیلیایی را شکست دهد. در بخش زنان نیز در مرحله یک چهارم نهایی نا لی از چین توانست ورا زواناروا از روسیه را شکست دهد. زواناروا در مرحله قبل ماریا شاراپووا را از مسابقات حذف کرده بود. دانیلا هانتوچووا از اسلواکی نیز شارا پیر از اسرائیل را برد.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.