بازگشت توتی به تیم ملی ایتالیاواخبار ورزشی

پایان اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران
صفایی فراهانی از پررنگ شدن نقش مدیران باشگاهها در مجمع جدید فدراسیون خبر داده است

محسن صفایی فراهانی، رییس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال از تدوین و اصلاح نهایی اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران خبر داد و اعلام کرد این اساسنامه در حال ترجمه به زبان انگلیسی است و به زودی برای تصویب نهایی به فیفا ارسال می شود.

به گفته صفایی فراهانی، مطابق اساسنامه جدید، اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال ۷۵ نفر خواهند بود. وی ترکیب دقیق مجمع جدید را اعلام نکرد ولی از پررنگ شدن نقش مدیران باشگاهها در مجمع جدید خبر داد.

رییس پیشین فدراسیون فوتبال ایران گفت که اساسنامه جدید با اساسنامه سابق تفاوت های زیادی دارد.

صفایی فراهانی درباره فرایند انتخاب رییس فدراسیون گفت: "بر اساس اساسنامه جدید، کلیه افرادی که قصد نامزدی برای ریاست فدراسیون فوتبال را دارند، باید حداقل ده نفر از اعضای مجمع آنها را برای احراز کاندیداتوری ریاست فدراسیون فوتبال تایید و پیشنهاد کنند تا بتواند جز کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال قرار گیرد.

رییس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال همچنین با اشاره به نامزدی اش برای حضور درکمیته اجرایی AFC گفت: "ثبت نام یا مذاکره‌ای برای حضورم در کمیته‌ی اجرایی AFC نداشته‌ام و روند حاکم بر چگونگی انتخاب اعضای کمیته اجرایی این است که سایر کشورها یک فرد را برای عضویت در کمیته اجرایی معرفی می‌کنند که بر این اساس برخی از کشورهای آسیایی نیز من را به کمیته اجرایی معرفی کرد‌ه ا‌ند تا به عضویت این کمیته درآیم و این موضوع نیز هیچ ارتباطی با حضورم در کمیته انتقالی فوتبال ایران ندارد."

دال سرمربی بروسیا دورتموند شد

توماس دال، سرمربی سابق تیم هامبورگ آلمان، مربی جدید بروسیا دورتموند شد.

توماس دال قبلا مربی هامبورگ بود

یورگن روبر مربی سابق بروسیا دورتموند روز یکشنبه و بعد از چند هفته کسب نتایج ضعیف از سمت خود استعفا داد.

توماس دال ۴۰ ساله چندی قبل به دلیل کسب نتایج ضعیف از سرمربیگری هامبورگ برکنار شده بود.

مسئولان دورتموند پس از استعفای روبر با فیلیکس ماگات، سرمربی برکنارشده بایرن مونیخ، و ماتیاس سامر، کاپیتان سابق بروسیا دورتموند و تیم ملی آلمان، وارد مذاکره شدند ولی با این دو مربی به توافق نرسیدند.

به این ترتیب دال بعد از برت ون مارویک هلندی و یورگن روبر آلمانی، سومین مربی فصل جاری دورتموندیها است.

بروسیا دورتموند در حال حاضر با ۲۸ امتیاز در رتبه سیزدهم بوندسلیگا قرار دارد.

زیدان در تیم منتخب اروپا بازی نمی کند

زین‌الدین زیدان بازیکن سابق تیم ملی فرانسه پیشنهاد پیوستن به تیم منتخب اروپا و هم بازی شدن با مارکو ماتراتزی در دیدار برابر منچستریونایتد را رد کرد.

زیدان در کنار رونالدو

قرار است این دو تیم سه شنبه شب به مناسبت پنجاهمین سالگرد بازار مشترک اروپا با هم بازی کنند.

زیدان از حضور در این تیم سرباز زده اما آشکارا نگفته که حضور مدافع ایتالیایی که در دیدار پایانی جام جهانی ۲۰۰۶ با ضربه سر او را نقش بر زمین کرد، دلیل رد این پیشنهاد بوده است.

مربی تیم منتخب اروپا مارچلو لیپی، سرمربی تیم ملی ایتالیا در جام جهانی است و بازیکنانی مانند رونالدو، رونالدینیو، مانسینی، استیون جرارد، جیمی کرگر و هنریک لارسن بازی می کنند.

بازگشت توتی به تیم ملی ایتالیا

فرانچسکو توتی کاپیتان باشگاه آاس رم ایتالیا در آستانه بازگشت به تیم ملی این کشور است.

توتی ۵۸ بازی ملی در کارنامه خود دارد

فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرد توتی از سپتامبر آینده بار دیگر در جمع ملی پوشان ایتالیا قرار خواهد گرفت.

این بازیکن پس از پیروزی ایتالیا برابر فرانسه در دیدار پایانی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان دیگر در هیچ یک از دیدارهای ملی‌ شرکت نکرده بود. البته توتی از تیم ملی ایتالیا خداحافظی نکرده و گفته قصد دارد تا مدتی از تیم ملی دور باشد.

روبرتو دونادونی سرمربی تیم ملی ایتالیا در گذشته بارها اعلام کرده بود که دوست دارد این بازیکن ۳۰ ساله را هر چه سریعتر در جمع بازیکنانش ببیند.

توتی تاکنون در ۵۸ بازی ملی شرکت کرده است و در این بازیها موفق شده ۱۰ گل به ثمر برساند.

خبرهای کوتاه از جهان فوتبال:

  • استیو مک کلارن مربی تیم ملی انگلیس با انتقاد شدید از قوانین حاکم بر جام حذفی انگلیس گفت تکرار بازیها درست ومنطقی نیست. مک کلارن گفت: «تکرار بازیهای جام حذفی، تمام بازیکنان را خسته کرده است. چرا نباید مثل سایر کشورها از وقت اضافی و یا بازیهای رفت و برگشت استفاده کرد.» بیشتر مربیان تیمهای باشگاههای انگلیس نیز با مک لارن هم عقیده هستند.


مایکل اسین تا سال ۲۰۱۲ در چلسی می ماند


  • مایکل اسین، هافبک غنایی چلسی قراردادش با این تیم را تا سال ۲۰۱۲ تمدید کرد. بازیکن ۲۴ ساله تیم ملی غنا که در ازای ۳۸ میلیون یورو از المپیک لیون به چلسی پیوسته بود، تاکنون ۴۶ بار برای تیم مورینیو بازی کرده است.

  • مارک فان بومل، بازیکن هلندی خط میانی بایرن مونیخ در آستانه محرومیت سنگین از سوی اتحادیه فوتبال اروپا قرار دارد. فان بومل در دیدارهای رفت و برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید رفتارهای غیرورزشی انجام داد.

  • فیفا کمیته ای انتقالی را برای تغییر اساسنامه و تشکیلات فوتبال کویت تعیین کرد. این کمیته انتقالی مسئولیت مدیریت فوتبال کویت در حوزه ملی و بین المللی، تهیه پیش نویس و تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال کویت که مطابق با قوانین فیفا باشد، و برگزاری انتخابات ریاست آینده اتحادیه فوتبال کویت در طول یک ماه و نیم آینده را بر عهده دارد. هدف از این تغییرات از بین رفتن نقش دولت در مدیریت فوتبال کویت است.

  • مسعود رضاییان، مدیرعامل باشگاه فولادخوزستان از واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی خبر داد. به گفته رضاییان امکان اداره باشگاه زیر نظر شرکت فولاد دیگر وجود ندارد و احتمالا باشگاه فولاد از سال دیگر زیر نظر یکی از شرکتهای اقماری تحت پوشش شرکت ملی فولاد فعالیت خواهد کرد. سهام این شرکت تعاونی متعلق به کارکنان است
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.