شکست پرسپولیس در دیدار پرگل؛ قهرمانی چلسی

شکست پرسپولیس برابر پیکان در یک دیدار پرگل

در ادامه هفته بیستم تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم فوتبال پیکان رفت که این بازی با نتیجه ۴ بر ۳ به سود پیکان به پایان رسید. نیمه اول این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود پیکان تمام شده بود. در حالی که کریم باقری، کاپیتان پرسپولیس، در این نیمه یک ضربه پنالتی را تبدیل به گل نکرد.

در روز شکست پرسپولیس، کریم باقری کاپیتان این تیم در نیمه اول یک ضربه پنالتی را گل نکرد

تیم پیکان در ابتدای نیمه دوم دو بار دیگر نیز به گل رسید. یک بار در دقیقه ۴۸ روی یک ضربه زیبای از راه دور و یک بار در دقیقه ۵۶ روی یک ضربه پنالتی.

بعد از این دو گل تیم پرسپولیس دست به حملات گسترده ای زد که نتیجه آن یک ضربه پنالتی در دقیقه ۶۰ بود که این بار مهرزاد معدنچی توپ را درون دروازه جا داد.

بعد از این گل حملات پرسپولیس ادامه یافت و دو بار در دقایق ۸۴ و ۹۱ توسط فراز فاطمی و کریم باقری به گل منجر شد. اما این سه گل برای فرار یاران مصطفی دنیزلی از شکست کافی نبود.

پرسپولیس با این شکست در امتیاز ۳۱ و مکان پنجم باقی ماند. پیکان نیز با این پیروزی ۳۱ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده ششم ایستاد.

هم اکنون تیمهای سایپا با ۴۳ امتیاز صدرنشین است و تیمهای استقلال تهران با ۳۹ و سپاهان اصفهان و استقلال اهواز با ۳۲ امتیاز در رده های دوم تا چهارم قرار دارند.

یزدانی خرم، پیروز انتخابات فدراسیون کشتی ایران

محمدرضا یزدانی خرم، سرپرست فعلی فدراسیون کشتی ایران به مدت چهار سال رییس این فدراسیون شد

مجمع انتخابات فدراسیون کشتی ایران برای تعیین رییس این فدراسیون صبح یکشنبه برگزار شد که در نهایت از ۴۳ رأی به صندوق افتاده، محمدرضا یزدانی خرم، سرپرست فعلی این فدراسیون، با ۳۱ رای به مدت چهار سال رییس فدراسیون کشتی ایران شد.

مرتضی فرجی نزدیکترین رقیب یزدانی خرم ۱۱ رأی بدست آورد. همچنین یک رای برگ سفید به صندوق انداخته شد.

از کاندیداهای انتخابات فدراسیون، علیرضا دبیر و منصور زیارتی در مجمع حاضر نشدند و عملا از کاندیداتوری انصراف دادند.

پیش از رأی گیری هم خسرو زمانی به نفع یزدانی خرم کناره‌گیری کرد و اکبر ایران‌منش، جواد رفوگر، دامغانی‌نژاد و عباس نوازیان به نفع مرتضی فرجی کناره گیری کردند.

در نهایت رأی گیری میان امیر عفراتی، مرتضی فرجی، صادق محبوبی و محمدرضا یزدانی خرم برگزار شد که یزدانی خرم توانست با ۲۰ رأی اخلاف پیروز شود.

چلسی قهرمان جام اتحادیه انگلستان

بازیکنان چلسی قهرمانی در کارلینگ کاپ را جشن گرفتند

تیم چلسی با برتری مقابل تیم آرسنال به مقام قهرمانی جام حذفی لیگ انگلستان، موسوم به کارلینگ کاپ، رسید.

دراین دیدار که در ورزشگاه میلنیوم کاردیف در ولز و در حضور ۷۵ هزار تماشاگر برگزار شد، چلسی توانست با نتیجه ۲ بر یک و با دو گل دروگبا در برابر تک گل ولکات به پیروزی برسد.

تیم آرسنال در این دیدار با یاران ذخیره خود وارد زمین شده بود و تقریبا هیچ یک از بازیکنان اصلی این تیم در ترکیب حضور نداشتند. در مقابل چلسی با تمام یاران اصلی اش به میدان آمده بود.

در اواسط نیمه دوم جان تری، کاپیتان چلسی و تیم ملی انگلستان، به دلیل مصدومیت شدید با حالت نیمه بیهوش از زمین خارج شد و به بیمارستان انتقال یافت.

در دقایق تلف شده بازی نیز درگیری شدیدی بین بازیکنان دو تیم پیش آمد که منجر به اخراج سه نفر از بازیکنان دو تیم و متوقف شدن چند دقیقه ای بازی شد.

مقام پنجمی کشتی فرنگی ایران در جام جهانی

تیم ملی کشتی فرنگی ایران به مقام پنجمی جام جهانی رسید. تیم ایران در دیدار پنجمی و ششمی موفق شد تیم گرجستان را با نتیجه ۶ بر یک شکست دهد.

تیم ایران در دیدار پنجمی و ششمی موفق شد تیم گرجستان را با نتیجه ۶ بر یک شکست دهد

تیم ایران در گروه خود ابتدا پنج بر دو مغلوب روسیه شد، روسیه با همین نتیجه به آمریکا باخت و ایران چهار بر سه از سد آمریکا گذشت تا هر سه تیم صاحب یک برد و یک باخت شوند.

مسئولان بازیها ابتدا اعلام کردند که تیم ایران به دلیل داشتن پوئن مثبت بیشتر راهی فینال شده است، اما نیم ساعت پس از آن آنتونلی مربی تیم آمریکا به این رأی اعتراض کرد. ادعای او این بود که طبق قانون جدید فیلا بردهای انفرادی نتیجه را مشخص می کند نه پوئن مثبت.

فیلا اعتراض تیم آمریکا را پذیرفت و این تیم به عنوان تیم اول راهی دیدار فینال شد، روسیه به دیدار رده بندی رفت و ایران به دیدار پنجمی و ششمی.

تیم ایران نیز به این رأی اعتراض کرد که اینم اعتراض پذیرفته نشد و پس از ان مسئولان تیم ایران اعلام کردند نظر فیلا مطابق قانون بوده و حق با تیم آمریکا بوده است.

چهارمین جایزه بزرگ بی.ام.و برای ولنتینو روسی

هر سال دوهفته پیش از شروع مسابقات قهرمانی موتوجی پی، پیست خرز در اسپانیا میزبان رانندگان این مسابقات برای انتخاب سریعترین راننده و جایزه بزرگ شرکت بی.ام.و است.

ولنتینو روسی راننده ایتالیایی تیم یاماها با کسب کمترین زمان جایزه بزرگ را، که یکدستگاه اتومبیل بی.ام.و M-Z۴ است از آن خود کرد

در این روز رانندگان با همدیگر رقابت نمی کنند بلکه فقط در تلاش برای دست یافتن به کمترین زمان در یک دور هستند و موظفند تمامی قانون های مجاز این مسابقات را رعایت کنند.

ولنتینو راسی راننده ایتالیایی تیم یاماها با موتور M۱، قهرمان هفت بار مسابقات موتوجی پی، در این روز با کمترین زمان یک دقیقه و ۳۸ ثانیه، جایزه بزرگ، که یکدستگاه اتومبیل بی.ام.و M-Z۴ است را از آن خود کرد.

او در طی سالها حضورش در مسابقات موتوجی پی این چهارمین اتومبیل بی.ام.و است که جایزه می گیرد.

شروع مسابقات موتوجی پی دهم ماه مارس در قطر خواهد بود.

خبرهایی از جهان تنیس

شنبه شب رقابتهای حساس زیادی در تورنمنتهای مختلف تنیس برگزار شد.

در مسابقات دبی و در دیدار فینال این مسابقات، جاستین هنین بلژیکی موفق شد با غلبه بر امیلی مارسموی فرانسوی به مقام قهرمانی برسد. هنین با نتایج ۶ بر ۴ و ۷ بر ۵ حریف خود را شکست داد و برای چهارمین بار در پنج سال گذشته قهرمان تنیس دبی شد.

در مسابقات تنیس ممفیس نیز ونوس ویلیامز در دیدار فنال شارا پیر از اسرائیل را با نتایج مشابه ۶ بر یک شکست داد و به مقام قهرمانی رسید. ونوس چند هفته پیش قهرمان تنیس اپن استرالیا نیز شده بود.

در بخش مردان مسابقات ممفیس نیز در مرحله نیمه نهایی اندی رادیک از آمریکا موفق شد اندی مورای از بریتانیا را شکست دهد و به دیدار فینال راه یابد. حریف رادیک در دیدار فینال تامی هاس آلمانی خواهد بود که موفق شد در مرحله نیمه نهایی بر ماردی فیش از آمریکا غلبه کند.

نتایج فوتبال در اروپا

تیم اینترمیلان در هفته بیست و چهارم سری آ ایتالیا در زمین تیم کاتانیا با نتیجه ۵ بر ۲ پیروز شد و به هفدهمین پیروزی متوالی خود در سری آ دست یافت. اینتر با این پیروزی ۶۶ امتیازی شد و موقعیت خود در صدر جدول را نیز محکمتر کرد.

رم نزدیکترین تعقیب کننده اینتر نیز در زمین خود با نتیجه ۳ بر صفر بر رجینا غلبه کرد تا کماکان در فاصله ۱۴ امتیازی اینتر باقی بماند. تیم لیورنو نیز در زمین خود با آسکولی صفر بر صفر مساوی کرد.

یکشنبه شب در لیگ برتر انگلستان نیز سه بازی برگزار شد که تیم بولتون در زمین تاتنهام تن به شکست ۴ بر یک داد. آندرانیک تیموریان، هافبک ایرانی بولتون، از دقیقه ۲۵ در ترکیب تیمش قرار گرفت. ویگان نیز با یک گل نیوکاسل را شکست داد و بلکبرن با ۳ گل بر پورتموث غلبه کرد.

همچنین شنبه شب دو بازی از هفته بیست و چهارم لالیگا برگزار شد که تیم رئال مادرید به دیدار تیم همشهری خود، اتلتیکو مادرید رفت. این دیدار با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. گل اتلتیکو را فرناندو تورس و گل رئال را هیگواین به ثمر رساندند. در دیگر دیدار شنبه شب لالیگا دپورتیولاکرونیا موفق شد در زمین رئال سوسیداد به برتری یک بر صفر برسد.

شروع فصل جدید سوپربایک با پیروزی جیمز تاسلند

در اولین مرحله از مسابقات فصل جدید سوپربایک، چیمز تاسلند راننده بریتانیایی تیم هوندا به مقام اول رسید.

فصل جدید، آغاز بیستمین سال مسابقات قهرمانی جهانی سوپربایک است که شروع آن مانند فصل گذشته در پیست پنج کیلومتری لوسیل در دوحه قطر برگزار شد و نتیجه آن نیز مانند فصل قبل به سود تاسلند تمام شد.

جیمز تاسلند پیش از این در سال ۲۰۰۴ در همین مسابقات قهرمان شده بود

هر مرحله از مسابقات سوپربایک در دو قسمت صبح و بعد از ظهر انجام می گیرد و مجموع امتیازات آن برای قهرمانی کل به حساب می آید.

فصل تازه این مسابقات شاهد چهره های جدید مثل مکس بیاجی راننده ایتالیایی تیم سوزوکی است که پیش از این چهار بار قهرمان مسابقات ۲۵۰ سی سی موتوجی پی بوده و در اولین حضور خود، که قسمت اول این مسابقات و شروع فصل جدید محسوب می شد توانست مقام اول را کسب کند.

جیمز تاسلند پیش از این در سال ۲۰۰۴ در همین مسابقات قهرمان شده بود و سال گذشته با اختلاف نچندانی مغلوب تروی بیلیس استرالیایی از تیم دوکاتی شد و در مقام دوم کل مسابقات ایستاد.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان

  • در ادامه مسابقات شطرنج نانسی فرانسه، الشن مرادی از ایران در دور هشتم آنتونی وریگ از فرانسه را برد و مجموع امتیازاتش را به پنج و نیم رساند. این مسابقات با حضور شطرنج بازانی از کشورهای آذربایجان، ایران، روسیه، ‌اوکراین، هندوستان و فرانسه در ‌٩ دور برگزار می شود.

  • گزارش مطبوعات چاپ استرالیا حاکی ازاین است که جرارد هولیه مربی فرانسوی تیم لیون، جدی ترین گزینه برای پست سرمربیگری تیم ملی فوتبال این کشور پس از خاتمه رقابتهای جام ملتهای آسیاست. بن بوکلی دبیر فدراسیون استرالیا ادعای روزنامه های استرالیایی را تکذیب کرده است.

  • به گزارش گازتا دلا اسپورت سران باشگاه بارسلونا قصد دارند برای فصل آینده دیدا، دروازه بان برزیلی تیم فوتبال آث میلان را جذب کنند. به گزارش این روزنامه دیدا هم به بازی در تیم بارسلونا تمایل دارد و تا کنون توافق ها ابتدایی با سران تیم اسپانیایی حاصل شده است. قرارداد دیدا با آث میلان در پایان فصل جاری به پایان می رسد.

  • وزارت ورزش ایتالیا اعلام کرد ورزشگاه سن سیرو شهر میلان که مشترکا توسط دو باشگاه اینتر و آث میلان استفاده می شود، با توجه به تامین شرایط ایمنی خواسته شده توسط دولت، می‌تواند با ظرفیت کامل پذیرای همه تماشاگران باشد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.