ایتالیا برترین تیم جهان و ایران برترین تیم آسیا

برد هیجان انگیز آرسنال در جام حذفی

در پیکاری تماشایی، آرسنال توانست با پیروزی سه بر یک در زمین بولتون به دور پنجم جام حذفی انگلستان صعود کند.

در این پیکار تکراری، آرسنال صاحب دو پنالتی شد ولی بازیکنانش هر دو فرصت را هدر دادند

در حالی که به نظر می رسید آرسنال با گل امانوئل آدبایور به پیروزی می رسد، بولتون توانست در دقایق تلف شده نیمه دوم گل تساوی را به ثمر برساند.

ولی در وقت اضافی، ابتدا فردریک لیونبرگ میهمان را پیش انداخت و در واپسین لحظات آدبایور گل سوم را به ثمر رساند.

در این پیکار تکراری، آرسنال صاحب دو پنالتی شد ولی بازیکنانش هر دو فرصت را هدر دادند.

بعد از این پیروزی، آرسنال باید در مرحله بعد در شنبه آینده به مصاف بلکبرن برود.

نتایج جام یوفا

چهارشنبه شب در آغاز دور رفت مرحله یک سی و دوم جام یوفا، بلکبرن در زمین بایرلورکوزن ۳ بر دو شکست خورد.

لیورنو ایتالیا در زمین خود دو بر یک به اسپانیول باخت.

بنفیکا توانست با یک گل از سد دینامو بخارست بگذرد. وردربرمن نیز ۳ بر صفر آژاکس را شکست داد.

ایتالیا برترین تیم جهان و ایران برترین تیم آسیا

در آخرین رده بندی اعلام شده از سوی فیفا تیم ایتالیا جای برزیل را در صدر جدول برترین تیم های فوتبال جهان گرفته است.

تیم ایران نیز با پنج پله صعود در رده سی و دوم قرار گرفته تا همچنان برترین تیم آسیا باشد. بنا بر این رده بندی که روز چهارشنبه اعلام شد تیم برزیل پس از بیش از چهار سال اشغال رده اول و در پی شکست از پرتغال در دیدار دوستانه این دو تیم – که هفته گدشته در لندن برگزار شد – به رده دوم سقوط کرده است.

در عوض تیم ایتالیا قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بعد از حدود چهارده سال به پله اول رسیده است. در رده های بعدی جدول فیفا تیم های آرژانتین فرانسه آلمان و انگلستان قرار گرفته اند.

ده تیم اول رده بندی فیفا در ماه فوریه عبارتند از:


۱. ایتالیا


۲. برزیل

۳. آرژانتین
۴. فرانسه
۵. آلمان


۶. انگلستان
۷. هلند
۸. پرتغال
۹. جمهوری چک
۱۰. اسپانیا

محرومیت باشگاه ایتالیایی از همه بازیهای خانگی

تیم فوتبال کاتانیا باید تمام بازی های خانگی باقی مانده اش را در فوتبال سری آ ایتالیا در زمین بی طرف و بدون حضور تماشاگر انجام بدهد.

این حکم در پی خشونت های دو هفته پیش در جریان مسابقه کاتانیا و پالرمو صادر شده است که منجر به کشته شدن یک مامور پلیس ایتالیا شد.

رییس باشگاه کاتانیا گفته این حکم شهر را به زانو در می آورد. وی گفته چون خشونت ها خارج از استادیوم بوده همه مسئولیت با باشگاه کاتانیا نیست.

در اطلاعیه لیگ فوتبال ایتالیا که در وبسایت آن منتشر شده آمده که در صدور این حکم بی فایده بودن محرومیت های قبلی باشگاه کاتانیا در اصلاح رفتار هوادارانش مد نظر قرار گرفته است.

محرومیت از بازی در استادیوم ماسیمینو تا سی ام ژوئن سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

شاراپووا برترین تنیس باز زن جهان

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی تنیس ماریا شاراپووا، تنیس باز اهل روسیه، همچنان در صدر جدول رده بندی برترین تنیس بازان زن جهان قرار دارد.

در این رده بندی ژوستین هنینگ هردن از بلژیک و امیلی مورسمو، تنیس باز فرانسوی، پله های دوم و سوم را در اختیار گرفته اند.

در آخرین رده بندی تنیس بازان مرد نیز راجر فدرر، تنیس باز سوییسی، همچنان اول است و رافایل نادال اسپانیایی در رتبه دوم ایستاده است.

رده بندی برترین تنیس بازان زن جهان:


‪ - ۱‬ماریا شاراپووا از روسیه
‪‪ - ۲‬ژوستین هنین از بلژیک ‪
‪ - ۳‬امیلی مورسمو از فرانسه ‪
‪ - ۴‬کیم کلیسترز از بلژیک ‪
‪ - ۵‬استلانا کوزنتسوا از روسیه


‪ - ۶‬مارتینا هینگیس از سوییس
‪‪ - ۷‬نادیا پتروا از روسیه ‪
‪ - ۸‬النا دومنتیه‌وا از روسیه
‪‪ - ۹‬نیکول وادیسوا از جمهوری چک
‪‪ - ۱۰‬دینارا سافیا از روسیه


پایان جنجال اتوئو در باشگاه بارسلونا

در تمرین چهارشنبه تیم بارسلونا، ساموئل اتوئو و رونالدینیو همدیگر را در آغوش گرفتند

ساموئل اتوئو بازیکن کامرونی تیم بارسلونای اسپانیا که در روزهای گذشته به خاطر انتقاد از فرانک رایکارد مربی هلندی این تیم و رونالدینیو همبازی برزیلی اش جنجال آفرین شده بود در تمرین روز چهارشنبه این باشگاه با در آغوش کشیدن رونالدینیو و تکذیب انتقادش از مربی تیم به ماجرا خاتمه داد.

اتوئو گفت که رایکارد را "بد" خطاب نکرده بوده و افزود کسانی که عاشق جنجال هستند این سخنان را به راه انداخته اند.

این بازیکن کامرونی درباره سرباز زدن از دستور مربی برای رفتن به زمین مسابقه در پنج دقیقه پایانی بازی با اوساسونا – که موجب تنش های بعدی شد – گفته است که به دلیل آسیب دیدگی زانویش به وقت بیشتری برای گرم کردن نیاز داشته و در این زمان کوتاه نمی توانسته به زمین برود.

تیم بارسلونا که در حال حاضر در صدر جدول لیگ فوتبال اسپانیا قرار دارد به تازگی اتوئو و لیونل مسی بازیکن آرژانتینی خود را پس از ماه ها مصدومیت به خدمت گرفته است.

خبرهای کوتاه از فوتبال ایران و جهان

  • به گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا احمد ناصر بازیکن فوتبال عراقی پایش را در انفجار یک بمب در بغداد از دست داده است. وی بازیکن تیم المسنای عراق است و در این حادثه همراه با یک هم تیمی خود به نام ایهبا کریم بوده که وی نیز به شدت آسیب دیده است.

  • یک بازیکن فوتبال نوجوان بنگلادشی پس از ضربه سر در جریان مسابقات رده سنی زیر پانزده سال دچار آسیب مغزی شده و ساعاتی بعد جان باخت. به گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا وی پس از آسیب اولیه به بازی برگشت ولی به دلیل حال تهوع دوباره از زمین خارج و به بیمارستان منتقل شد. این بازیکن چهارده ساله پس از عمل جراحی درگذشت.

  • کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران محمود فکری و سیاوش اکبرپور، بازیکنان تیم استقلال تهران، را احضار کرده است. سه کشور ایران ، هندوستان و قطر نامزد میزبانی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا در سال ‪۲۰۱۱‬شده اند. جام ملت های آسیا هر چهار سال یکبار برگزار می شود و رقابت های امسال (۲۰۰۷) در ماه ژوییه به میزبانی مشترک اندونری، مالزی، تایلند و ویتنام برگزار می شود..

  • فرانس بکن باوئر کاپیتان و مربی پیشین تیم فوتبال آلمان از افزایش تعداد تیمهای شرکت کننده در جام ملت های اروپا حمایت کرده است. وی که عضویت کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا را نیز برعهده دارد گفته تفاوت چندانی بین تیم های شانزدهم و بیست و چهارم نیست.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.