گلزنی علی دایی، ابهام برای تیمهای ایتالیایی

پیروزی سایپا و پرسپولیس در لیگ برتر ایران

در اولین بازی هقته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال تهران در ورزشگاه حافظیه شیراز به دیدار فجر سپاسی این شهر رفت که این دیدار با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد. گل استقلال را میثم بائو در دقیقه ۸۱ و گل تساوی فجر را بهمن طهماسبی در دقیقه ۸۹ بازی به ثمر رساند.

دیدار دو تیم استقلال و فجر سپاسی در شیراز با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید

در دیگر بازیها تیم صدرنشین سایپا در زمین تیم صباباتری به میدان رفت که موفق شد با نتیجه دو بر یک و با گلهای خلیلی و علی دایی حریف خود را شکست دهد. سایپا با این برد ۴۱ امتیازی شد و اختلاف خود را با تیم دوم جدول به ۸ امتیاز رساند.

ذز یکی از حساسترین دیدارهای این هقته تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و در حضور ۵۰ هزار نماشاگر با تیم سپاهان روبرو شد. این بازی تا دقیقه ۸۸ با نتیجه مساوی یک بر یک در حال پیگیری بود که در این دقیقه مهرزاد معدنچی با یک ضربه کاشته زیبا گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند. پرسپولیس با این پیروزی ۳۱ امتیازی شد و به رده سوم جدول صعود کرد.

تیم ابومسلم نیز در ادامه پیروزیهایش موفق شد در شهر مشهد تیم برق شیراز را با یک گل شگست دهدو با ۳۱ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر از پرسپولیس در رده چهارم بایستد.

 

جدول فوتبال ایران
۱- سایپا، ۴۱ امتیاز
۲- استقلال، ۳۳ امتیاز
۳- پرسپولیس، ۳۱ امتیاز
۴- ابومسلم، ۳۱ امتیاز
۵- سپاهان، ۲۹ امتیاز

 

در سایر دیدارها ذوب آهن اصفهان با نتیجه دو بر یک مس کرمان را شکست داد؛ فولاد خوزستان و پاس تهران با تساوی یک بر یک رسیدند؛ راه آهن با نتیجه ۳ بر یک مغلوب استقلال اهواز شد و بازی ملوان و پیکان نیز با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران در پایان هفته هجدوهم به شرح زیر است:

۱- سایپا، ۴۱ امتیاز
۲- استقلال، ۳۳ امتیاز


۳- پرسپولیس، ۳۱ امتیاز

۴- ابومسلم، ۳۱ امتیاز
۵- سپاهان، ۲۹ امتیاز

ابهام در مورد بازی تیمهای ایتالیایی در مسابقات اروپایی

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) احتمالا هفته آینده در مورد محل برگزاری مسابقات اروپایی باشگاه های ایتالیایی تصمیم گیری خواهد کرد.

پس از مرگ یک افسر ایتالیایی در جریان درگیری های بعد از بازی پالرمو و کاتانیا، وزارت کشور ایتالیا فهرست ورزشگاه هایی را که می توانند پذیرای تماشاگران باشند، منتشر کرده است. این فهرست که شامل فقط شش ورزشگاه است شامل بسیاری از ورزشگاه های مهم ایتالیا از جمله المپیک رم و سن سیروی میلان نمی شود.

یوفا برای مجازات هواداران تیم های ایتالیایی بیشتر متمایل به برگزاری مسابقات اروپایی در این کشور و پشت درهای بسته است

به این ترتیب تکلیف محل برگزاری دیدارهای اروپایی تیم هایی که در این ورزشگاه ها بازی می کنند، مشخص نیست. پنج باشگاه آث میلان، اینترمیلان و رم در جام باشگاههای اروپا و لیورنو و پارما در جام یوفا حضور دارند.

یوفا برای مجازات هواداران تیم های ایتالیایی بیشتر متمایل به برگزاری مسابقات اروپایی در این کشور و پشت درهای بسته است. اما این تیم ها از برگزاری مسابقات در زمین بی طرف حمایت می کنند.

بازیهای سری آ و ب ایتالیا پس از یک هفته توقف از شنبه از سر گرفته می شود.

شکست تیم تنیس ایران برابر کویت

شهاب حسنی تنیس باز ایرانی عصر جمعه در گروه دوم پیکارهای جام دیویس منطقه آسیا و اقیانوسیه مقابل محمد الغریب کویتی تن به شکست داد.

در این دوره از رقابت ها که در کویت برگزار می شود، حسنی در سه ست متوالی و با نتایج ۶ بر صفر، ۶ بر ‪ ۲‬و ۶ بر ۲ مغلوب حریف خود شد. پیش از او، اشکان شکوفی نتیجه را به احمد الربیع از کویت واگذار کرده بود.

دیدارهای دونفره ایران و کویت عصر شنبه برگزار خواهد شد که طی آن تیم دو نفره ایران متشکل از سعید احمدوند و اشکان شکوفی برابر تیم محمد الغریب و محمد خلیق صدیق قرار می گیرد.

پیش از این، دو تیم تنیس ایران و کویت سه بار برابر هم قرار گرفتند که یک پیروزی و دو شکست حاصل کار تنیس بازان ایران بوده است.

تیم ملی تنیس ایران سال ۱۹۹۲ میلادی با نتیجه ‪۳ بر صفر کویت را شکست داد اما در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۵ با نتایج مشابه ۳ بر یک مغلوب این تیم شد.

محمد الدعایه در کتاب رکوردهای جهان

نام محمد الدعایه، دروازه بان صاحب نام عربستان سعودی در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید. این دروازه ‌بان با ۱۸۱ بازی ملی رکورددار بازی های ملی در جهان به شمار می رود.

الدعایه اولین بازی ملی اش را در سال ۱۹۹۰ میلادی مقابل بنگلادش انجام داد و در سال ۱۹۹۶ مقابل قرقیزستان به پنجاهمین بازی ملی اش رسید.

تعداد بازیهای این دروازه بان مشهور عربستان در سال ۱۹۹۸ مقابل مکزیک به یکصد بازی رسید و در سال ۲۰۰۱ برای یکصد و پنجاهمین بار مقابل مغولستان پیراهن عربستان را به تن کرد.

الدعایه در رقابت های فوتبال کشورهای خلیج فارس در دوحه رکورد ۱۷۳ بازی ملی کلودیو سوارز، اسطوره فوتبال مکزیک را شکست و خود رکورددار بازیهای ملی شد.

او پس از جام جهانی ۲۰۰۶ در آلمان از رقابت های فوتبال ملی خداحافظی کرد.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان

ایان تورپ، شناگر استرالیایی، دارنده یازده عنوان قهرمانی در جهان و ۱۳ رکورد جهانی است

  • یان تورپ اسطوره شنای استرالیا گفت: "حضور در مسابقات شنا خاطره ای بیش برای من نیست و هیچ برنامه ای برای بازگشت به عرصه این رقابتها ندارم." حدود سه ماه پیش تورپ ۲۴ ساله که قهرمان شنای ۲۰۰ و ۴۰۰ متر بازیهای المپیک آتن شده بود، از ورزش شنا خداحافظی کرد. تورپ دارنده یازده عنوان قهرمانی در جهان و ۱۳ رکورد جهانی است.

 

  • طارق جبان کاپیتان و مدافع تیم ملی سوریه با عقد قراردادی ۶ ماهه به تیم فوتبال پرسپولیس تهران پیوست. این مدافع ۳۴ ساله سوری تاکنون در ۸۰ بازی رسمی به میدان رفته و ۱۲ گل ملی را در کارنامه خود دارد. جبان در ‪۴۵‬ بازی ودر ۵ سال اخیر کاپیتان تیم ملی کشورش بوده و‪ ۱۰‬بار نیز مقابل تیم ملی ایران به میدان رفته است.

 

  • خوان رامون ریکلمه بازیکن آرژانتینی تیم ویارئال اسپانیا تا پایان سال جاری به صورت موقت به تیم بوکاجونیورز کشورش انتقال می یابد. این انتقال ناشی از اختلافات ریکلمه با مانوئل پلگرینی سرمربی شیلیایی تیم ویارئال است. ریکلمه از باشگاه بوکاجونیورز برای حضور چهار ماهه خود دو میلیون دلار دریافت می‌کند. ریکلمه با تیم بوکا جونیورز بین سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ به هفت جام دست یافته بود.

 

  • دیوید بکام که از زمان اعلام ترک باشگاه فوتبال رئال مادرید اسپانیا در تابستان، یک ماه نیمکت نشین بود، قرار است در دیدار مقابل رئال سوسیداد در این تیم بازی کند. این در حالیست که فابیو کاپلو سرمربی رئال مادرید پس از پیوستن بکام به ال.ای.گلکسی آمریکا گفته بود از این بازیکن ۳۱‬ ساله استفاده نخواهد کرد.

 

دیوید بکام پس از یک ماه نیمکت نشینی، احتمالا در دیدار رئال مادرید مقابل رئال سوسیه داد به میدان خواهد رفت

  • کارل هاینس رومنینگه، نایب رییس باشگاه بایرن مونیخ جانشین ورنرهاکمان نخواهد شد. هاکمان، رییس پیشین لیگ فوتبال آلمان هفته گذشته در خانه‌اش درگذشت. اکنون مسوولان فوتبال آلمان در پی یافتن جانشین او هستند. رسانه های آلمان از رومنینگه که یکی از اعضای کمیته برگزاری لیگ آلمان است، به عنوان رییس بعدی لیگ فوتبال آلمان یاد می کردند اما او اعلام کرد که قصد پذیرش این سمت را ندارد. بکن باوئر نیز رومنینگه را بهترین فرد برای این سمت دانسته است.

 

  • درپی درگیری و زدوخورد شدیدی که بین بازیکنان تیم فوتبال المپیک چین با بازیکنان باشگاه کویینزپارک رنجرز انگلیس در جریان یک دیدار دوستانه رخ داد، مقامات فوتبال چین بابت رفتار بازیکنان خود عذرخواهی کردند. این درگیری به حدی شدید بود که یک بازیکن تیم المپیک چین بیهوش شد و به بیمارستان انتقال یافت. چین بعد از این ماجرا هشت بازیکن خاطی خود را به چیت بازگرداند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.