گلزنی شوچنکو برای چلسی و حذف نادال

چلسی با گل های شوچنکو به فینال جام حذفی رسید

تیم فوتبال چلسی با پیروزی چهار بر صفر در دیدار برگشت جام حذفی باشگاههای انگلستان در برابر تیم دسته چهارمی ویکامب، به دیدار فینال این رقابتها راه پیدا کرد. چلسی در دیدار رفت در زمین ویکامب یک بر یک مساوی کرده بود.

آندری شوچنکو دو گل برای چلسی به ثمر رساند

در این بازی دو گل از چهار گل چلسی را آندری شوچنکو مهاجم اوکراینی این تیم که در این فصل از میلان به چلسی آمده است به ثمر رساند. شوچنکو که سال گذشته بهترین بازیکن اروپا شده بود، از زمان آمدنش به چلسی بازیهای ضعیفی ارائه داده و در بسیاری از بازیها نیمکت نشین بوده است.

مورینیو که گفته می شود روابط خوبی با شوچنکو ندارد، در پایان بازی از او ستایش کرد و گفت که شوچنکو با این عملکرد شایستگی بازی کردن در دیدار یکشنبه این تیم در لیگ برتر را بدست آورد.

حذف نادال از مسابقات تنیس اوپن استرالیا

رافائل نادال بخت شماره دو قهرمانی تنیس اوپن استرالیا روز چهارشنبه با شکست مقابل فرناندو گونزالز از شیلی از دور پیکارهای تنیس آزاد استرالیا حذف شد. در این دیدار که از مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها برگزار شد، نادال اسپانیایی در سه ست متوالی و با نتایج ۶ بر ۲، ۶ بر ۴ و ۶ بر ۳ مغلوب شد.

فرناندو گونزالز از شیلی، نادال را شکست داد

در دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی، تامی هاس آلمانی با نتیجه۳ بر ۲ ‬و با امتیازات ۶ بر ۳، ۲ بر ۶، ۱ بر ۶، ۶ بر ۱ و ۷ بر ۵ ‬از سد نیکولای داویدنکو روس، بخت سوم مسابقات گذشت.

به این ترتیب در مرحله نیمه نهایی راجر فدرر سوئیسی با اندی رادیک آمریکایی و تامی هاس آلمانی با فرناندو گونزالز شیلیایی دیدار خواهند کرد.

در مرحله یک چهارم نهایی بخش زنان، ماریا شاراپووا بخت اول قهرمانی این تورنمنت با نتیجه ۲ بر صفر دیگر هموطن خود آنا چاکوتادزه را پشت سر گذاشت و کیم کلایسترز بلژیکی با نتیجه ۲ بر یک مقابل مارتینا هینگیس سوییسی، برترین تنیسور سابق جهان، پیروز شد.

در مرحله نیمه نهایی بخش زنان، شاراپووای روس با کلایسترز بلژیکی و وایدیسووای چک با سره نا ویلیامز آمریکایی بازی می کنند.

دعوت مجدد زانتی به تیم ملی آرژانتین

خاویر زانتی مدافع آرژانتینی که بر خلاف انتظارها از ترکیب تیم ملی این کشور در رقابتهای جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬کنار گذاشته شده بود، برای حضور در دیدار دوستانه مقابل فرانسه به اردو دعوت شد تا صد و سومین بازی ملی اش را انجام دهد.


زانتی باز به تیم ملی آرژانتین دعوت شده است

آرژانتین روز ۱۸ بهمن سومین مسابقه اش را تحت مربیگری باسیله انجام می‌دهد. باسیله بعد از رقابتهای جام جهانی جانشین خوزه پکرمن شد. دو دیدار قبلی آرژانتین در خارج از خانه منجر به باخت ۳ بر صفر مقابل برزیل و ۲ بر ۱ برابر اسپانیا شد.

باسیله از سال ۲۰۰۱ تا پایان جام جهانی ۲۰۰۴ نیز مربیگری تیم ملی آرژانتین را بر عهده داشت. در فهرستی که باسیل اعلام کرده، تمام ‪ ۲۱‬بازیکن در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و لیونل مسی، کارلوس ته وز، خوان پابلو سورین به دلیل آسیب دیدگی دعوت نشده اند.

دروازه بانان: آبوندان زیه ری(ختافه)، لئوناردو فرانکو (اتلتیکو مادرید)


مدافعان: روبرتو آیالا (والنسیا)، گابریل میلیتو (رئال زاراگوزا)، نیکولاس بوردیسو و خاویر زانتی (اینترمیلان)، گابریل هاینزه (منچستریونایتد)، فابریسیو فونتس و رودولفو آروآبارینا (ویارئال)
هافبک ها: فرناندو گاگو (رئال مادرید)، آلدو دوشر (دیپورتیوو کرونا)، استفان کامبیاسو (اینترمیلان)، لوییز گونزالز (پورتو)، لیاندرو سوموزا (ویارئال)، پابلوآیمار (رئال زاراگوزا)، یوناس گوتیرز (رئال مایورکا)
مهاجمان: خاویر ساویولا (بارسلونا)، سرجیو آگوئرو (اتلتیکو مادرید)، دیه گو میلیتو (رئال زاراگوزا)، هرنان کرسپو (اینترمیلان)، لیزاندرو لوپز (پورتو)

عمان و امارات در نیمه نهایی جام حاشیه خلیج فارس

مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال جام خلیج فارس در گروه اول با صعود تیمهای عمان و امارات به مرحله نیمه نهایی خاتمه یافت.

عمان به مربیگری میلان ماچالا که دو بازی اول خود را برده بود، در بازی پایانی نیز دو بر یک از سد یمن گذشت و با ۹ امتیاز از سه بازی به عنوان تیم نخست گام به مرحله دوم نهاد.

در دیگر دیدار این گروه امارات با مربیگری برونو متسو توانست با گل دقیقه ۹۰ اسماعیل مطر با نتیجه ۳ بر ۲ کویت را شکست دهد و به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کند. در پی این شکست، ۷ نفر از مقامات فدراسیون فوتبال کویت، از جمله نایب رییس این فدراسیون استعفا کردند.

در دیگر گروه تیم های عربستان، عراق، قطر و بحرین حضور دارند که تکلیف تیمهای صعودکننده در روز آخر مشخص خواهد شد.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان:

- تیم ملی کبدی ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات کبدی قهرمانی جهان در هندوستان، مقابل تیم کره جنوبی به پیروزی رسید. تیم ایران در مرحله مقدماتی با تیمهای کره جنوبی، انگلیس و نپال همگروه است. تیم ایران در دومین دیدار خود به مصاف تیم انگلیس می رود.

- آدریانو گالیانی رییس باشگاه فوتبال آث میلان ایتالیا برای انجم مذاکرات نهایی در خصوص انتقال رونالدو از رئال مادرید به میلان، به مادرید سفر خواهد کرد.

احتمال دارد رونالدو به ایتالیا بازگردد


روزنامه ال موندو گزارش داد که قرار است برای مدت یک سال و نیم فعالیت در ایتالیا مبلغ ‪ ۹‬میلیون یورو به رونالدو پرداخت شود.در صورت توافق نهایی طرفین، تلاش الاتحاد عربستان برای خرید این بازیکن برزیلی با شکست مواجه خواهد شد.

- یک نظرسنجی از مربیان تیمهای بوندس لیگا نشان می دهد که از هجده مربی فعال در لیگ دسته اول آلمان، هفت مربی وردربرمن و پنج مربی بایرن مونیخ را قهرمان این فصل می بینند. هیچ کدام از مربیان تیم شالکه را که در حال حاضر در رده دوم جدول بوندس لیگاست، دارای شانس قهرمانی نمی دانند.

- محمد ترکاشوند بازیکن ملی پوش تیم والیبال پیکان تهران اعلام کرد به احتمال فراوان پس از اتمام فصل جاری رقابتهای والیبال قهرمانی باشگاههای برتر ایران از بازیهای ملی خداحافظی خواهد کرد. ترکاشوند که مدتی کاپیتان تیم ملی والیبال ایران بود، آسیب دیدگی های متوالی را دلیل این تصمیم عنوان کرده است.

ران اتکینسون به دنیای مربیگری بازگشت

- ران اتکینسون چهره جنجالی فوتبال انگلستان به دنیای مربیگری بازگشت. سرمربی پیشین منچستریونایتد به کترینگ تاون، جایی که حرفه‌اش را به عنوان مدیر فوتبال شروع کرد بازگشته است. اتکینسون که دهه هشتاد دو بار با یونایتد قهرمان جام حذفی شد، از سال ۲۰۰۴ به دلیل اظهرات نژادپرستانه علیه مارسل دزایی فرانسوی از کار تفسیر فوتبال که به آن مشغول بود، کناره گرفت.

- باشگاه بایرن مونیخ تهدید کرد در صورت تغییر وضعیت حامیان مالی تیم ملی فوتبال آلمان، ملی پوشان خود را در اختیار این تیم قرار نخواهد داد. در حال حاضر شرکت آدیداس حامی مالی تیم ملی آلمان است اما گفته می شود قرار است شرکت نایک با پیشنهادی حدود ۵ برابر مبلغ فعلی قرارداد آدیداس، جایگزین آن شود. شرکت آدیداس از سهامداران باشگاه بایرن مونیخ نیز هست.

- مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری ایران، بهرام افشارزاده را به عنوان رییس جدید این فدراسیون برگزید. افشارزاده پیش از این و پس از استعفای علی مرادی از ریاست این فدراسیون، سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری بود. افشارزاده در این انتخابات با کسب ۴۲ رای از ۴۳ رای برای چهار سال رییس این فدراسیون شد. حکمت پور و عربشاهی دو نامزد دیگر این انتخابات، پیش از آغاز رای گیری انصراف خود را اعلام کردند.

فان پرسی شش هفته از فوتبال دور خواهد ماند


- روبن فان پرسی مهاجم هلندی تیم آرسنال به دلیل شکستگی پا به مدت ۶ هفته از میادین به دور خواهد بود. فان پرسی در دیدار آرسنال و منچستر یکی از گلهای تیمش را به ثمر رساند و در همان دیدار مصدوم شد.

- کلارنس سیدورف، هافبک هلندی آث میلان ایتالیا قراردادش را با این تیم تا پایان سال ۲۰۱۱ تمدید کرد. سیدورف ۳۰ ساله در سال ۲۰۰۲ از تیم فوتبال اینترمیلان جدا شد و به آث میلان پیوست.

- فرانتس بکن باوئر رئیس باشگاه بایرن مونیخ خواستار برگزاری لیگ دسته اول آلمان با حضور ۲۰ تیم شد. به گفته بکن باوئر آلمان در بین پنج فدراسیون بزرگ فوتبال اروپا که دارای معتبرترین لیگها هستند پرجمعیت ترین کشور بوده، در حالی که تعداد تیمهای حاضر در لیگ آن کمتر از لیگ های دیگر است.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.