پوست این میوه خاصیت ضد سرطانی دارد


پوست این میوه خاصیت ضد سرطانی دارد

پژوهشگران علوم پزشکی می‌گویند نتایج تحقیقات نشان می‌دهد پوست بادمجان خاصیت ضد‌سرطانی دارد و سبب جلوگیری از پیری زودرس و کاهش سطح کلسترول خون نیز می‌شود.

به گزارش سایت پزشکان بدون مرز، در یک تحقیق که در دانشگاه المنوفیه مصر انجام شد، آمده است پوست بادمجان سرشار از ترکیبات حاوی آنتی‌اکسیدان است که سبب می‌شود سلول‌های بدن در برابر پیری زودرس مقاوم شوند. وجود فنولین در پوست بادمجان سبب می‌شود در کاهش میزان کلسترول خون مؤثر باشد و همزمان با جلوگیری از بروز اختلالاتی در دی‌ان‌ای مانع از شکل‌گیری بافت‌های سرطانی در بدن شود.

با این حال توصیه می‌شود در خوردن بادمجان زیاده‌روی نشود زیرا دارای اگزالات است و این امر می‌تواند در شکل‌گیری سنگ کلیه مؤثر باشد. همچنین فیتوکمیکال موجود در بادمجان با قدرتی غیرقابل تصور نوعی سرطان پوست را درمان می‌کند. در طب سنتی کشور استرالیا، کشاورزان سرطان چشم را که در حیوانات آن منطقه زیاد دیده می‌شود و یکی از علل اصلی آن اشعه خورشید و کمبود ازن هواست، به وسیله بادمجان درمان می‌کنند. به‌همین منظور مطالعات وسیعی در این زمینه آغاز شد و آنها موفق شدند ماده‌شیمیایی ذکر شده را در بادمجان شناسایی و به‌دست آورند. این ماده مهم سبب از بین بردن سلول‌های سرطانی می‌شود و از رشد مجدد آنها جلوگیری می‌کند.

پتاسیم و اسید فولیک بادمجان از بروز فشار خون و بیماری‌های قلبی- عروقی جلوگیری می‌کند و به شرطی که سرخ نشود، به‌عنوان پایین آورنده کلسترول شناخته شده است. ترکیبات فنولی بادمجان خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و بدن را در برابر انواع عفونت‌های باکتریایی و ویروسی محافظت می‌کند. از سوی دیگر در پوست این صیفی آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانین وجود دارد که برای جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی مفید است. از این‌رو توصیه می‌شود، آن را با پوست، پخته و میل کنید. معمولا این صیفی را به روش آب پز، کبابی و سرخ شده تهیه می‌کنند که روش آب پز مناسب‌ترین روش شناخته شده است. همچنین طبق تحقیقات انجام شده، تخم بادمجان برای درمان سرماخوردگی و زکام مفید است.

اما به‌دلیل موادی که در میان دانه‌ها یا تخم آن وجود دارد در مبتلایان به بیماری‌های کبدی یا یرقان می‌تواند ایجاد ناراحتی کند.از مصرف بادمجان کال یا نارس اجتناب کنید. بادمجان نارس دارای ماده‌ای سمی است که خوردن آن می‌تواند موجب بروز مسمومیت در مصرف‌کننده شود. البته به‌دلیل اگزالاتی که در بادمجان وجود دارد، بهتر است خوردن آن را محدود کنید. مصرف بادمجان به همراه سیر می‌تواند خاصیت پایین‌آورندگی کلسترول بد خون را چند برابر کرده و از بروز بیماری‌های عروقی جلوگیری کند. بهترین نوع بادمجان، قلمی، بدون تخم و رسیده آن است.
*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
و خیلی هم خوشمزه است.
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

Arsene lupin - ایران - تهران
از کی تا حالا بادمجان میوه شده؟ یاد قهوه تلخ افتادم.... میگم قبل از کپی پیست یکم دقت کنید!!!
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
بادمجان بم افت نداره
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

pariha - کویت - کویت
از کی تا حالا بادنجان میوه شده
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

porharfi - هلند - آرنم
مرا باش!! که دوسش ندارم!! چه با خاصییته!!.."راستی من جزء "سبزیها "بشمار. میارمش!!..
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

amirpersia - سوئد - استکهلم
دم قبله ی عالم جهانگیر شاه گرم که زودتر از همه خواص بادمجان رو میدونسته!!!.
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

raha1984 - المان - هامبورگ
چه چیزها از کی بادمجون جزو میوه ها شده ؟
جمعه 2 اردیبهشت 1390

arefam - فرانسه - پاریس
Arsene lupin - ایران - تهران. جالب گفتی. کلی خندیدم. شایدم جمهوری اسلامی گفته که میوه است. از اینها هر چی بگی بر میاد. دیدی که با چه وقاحتی راست راست تو چشم مردم نگاه میکنن و دروغ غالب میکنن به خیال خودشون. تازه حالا مگه میوه شدن بادمجون در قبال ظهور شعیب و سید خراسانی و مهدی اهمیتی هم داره. به این ناچیزی و ناقابلی
جمعه 2 اردیبهشت 1390

Pezhman - اتریش - وین
دراینجا بادمجان و خیار جز سبزی ها بشمار میروند. یک روز همه دوستان اتریشی را دعوت کرده ودر سبد میوها خیار هم گذاشته بودم.تعجب کرده بودند.چون خیار را معمولا"بعنوان سالاد مصرف میکنند.مثل آن است که درسبد میوه ازقبیل سیب وپرتغال وانار وگلابی .چندتا بادمجان هم بگذارید.حتما"در ایران مهمانها نه تنها تعجب, بلکه ممکنه این خطا را دال بر غرضورزی وتوهین بخود قلمداد کنند.درنتیجه پای چشمتان بادمجان سبزشود. ضمنا"چند فقره بادمجان خریده ام , فردا خورشت بادمجان ازنوع سرطانی(بی پوست)درست خواهم نمود. به قول اتریشیها: guten appetit
جمعه 2 اردیبهشت 1390

hamrah-sabz - آمریکا - لوس آنجلس
با درود.بذارین امروز یه کم بی‌ ادب باشم.پوست بادمجان را مصرف کنید چون خاصیت داره ولی‌ خود بادمجان را نگاه دارید چون بزودی ورق برمیگرده و اونارو برای آخوند‌های دولتی ،طرفدارا‌شان و شکنجه گران احتیاج خواهیم داشت.به قول دوست عزیز(خوش باور)شاد و بادمجان دوست باشیم.
جمعه 2 اردیبهشت 1390

بانو شجاع - امارات - دبى
آخ جون بادمجان جگر جون
جمعه 2 اردیبهشت 1390

afshin7174 - ایران - تهران
میوه؟؟؟؟!!!
جمعه 2 اردیبهشت 1390

ashkan - ایران - اصفهان
در گیاه‌شناسی به نهنج وتخمدان رسیده یک گیاه گلدار، میوه می‌گویند. میوه‌ها خود معمولاً تخم گونه خود را نیز در دل دارند. هنگامی که در آشپزی بحث از میوه به‌عنوان غذا می‌شود، این واژه معمولاً فقط به میوه گیاهانی گفته می‌شود که شیرین و گوشتدار هستند مانند آلو، سیب، پرتقال و.. درحالیکه گروه بسیار زیادی از سبزیجات معمولی، مغزها و غلات، میوه گیاهان خود محسوب می‌شوند. میوه‌هایی که معمولاً در آشپزی جزو میوه‌ها به حساب نمی‌آیند عبارت‌اند از کدو، بادمجان، ذرت، سیب زمینی و فلفل سبز. اینها از نظر یک گیاه شناس میوه هستند اما عموماً در آشپزی جزو سبزیجات در نظر گرفته می‌شوند.
جمعه 2 اردیبهشت 1390

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
اینها هم چرت میگن. دوستان تا میتونید بادمجان نخورید. یا اگه خودتون میخورید به کودکانتون ندید. بادمجان دارای نیکوتینه که به مراتب نیکوتینش چندین برابر سیگاره.
جمعه 2 اردیبهشت 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
وای خدا ..نه بابا این ها رو ببینه یکی دیگه ...بادمجون ها خجالتی هم شدن دیگه ..آویزونند و سراشون رو انداختن پائین . اون دونا پهلوی همند و اون قدری بزرگتره یکی قدری پائین ترآویزون شده ..مقصودم اینه که از بوته شون .. بادمجون جون ها کاری نکردید که خجالت بکشید !! حالا لاقل اون بزرگتریتون سرش رو بگیره بالا...وای وای اگر گدوهای بی خاصیت توایران بدونندکه شماها چه خاصیت هائی دارید همشون برای فضولی هم شده راه می افتن میرن دم دکان سبزی فروشی ...حاج آقا این بادمجون های نیم پوسیده یخ زده سردخونه ای سه ماه پیش که با آب فاظلاب چاق و چله شده کیلوئی چنده؟؟ حاج آقا که چشماش از دود سیگار که مرتبا بهش پوکی میزنه سرخ شده و با اون لباس کثیف و ریش تیغیش جواب میده به گدو خانم ..این بادمجون ها قیمتش هر کیلو 2 دلاره .. !!
جمعه 2 اردیبهشت 1390

pariha - کویت - کویت
pesar shoja - استرالیا - استرالیا چــــــــــــــــی بادمجان نیکوتین داره ؟؟؟؟؟؟ ای داد و بیداد پس من معتادم :-(((
شنبه 3 اردیبهشت 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.