کردها و سازمان‌های مسلح آنها.

رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
karkas - اصفهان، ایران

کردها که یکی از تیرهای ایرانی هستند متاسفانه بعد از فتنه بارزانی ، به فتنه اعزرائیل (به اشتباه اسراییل) گرفتار شدند، متاسفانه رهبران تیره کرد (نه ملت) آدم های بی سواد و خود فروخته ای بیش نیستند
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران

دقیق محاسبه بشن کردها کمتر از 16میلیون هستن کلا. البته توهم و ادعا و زیادخواهیشون اندازه 500میلیون نفره. چون همش به فکر تصاحب و غصب اموال و سرزمینهای سایر ملل هستن و خدا نکنه یکی رو ضعیف گیر بیارن همه چیزشو تصاحب میکنن و خودش رو سربه نیست میکنن. بیخود نیست در کتاب ملک سلیمان ازشون به عنوان عده ای پشتون پاکستان که به دلیل بزهکاری تبعید شدن به عراق که با عربها و آشوریها اختلاط نژادی کردن یاد میشه.
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
امار جمعیت کردها بیشتر از این امریست که در این خبر خواندیم . فقط کردهای ایران بیشتر از 12 میلیون جمعیت دارند امار کردهای عراق هم به 8 میلیون میرسد حدود 3 میلیون کرد در سوریه هستند و کردهای ترکیه که امارشان از 16 میلیون هم بیشتر است. در کل اگر تمام خاک کوردستان اشغال شده ازاد شوند میلیونها نفر زندگی اسوده ای خواهند داشت. خاک کردستان پر از معدن و نفت است و چون کوهستان دارد برای دامداری نیز مکان خوبی است. البته خاک کردستان برای اینکه خوب است این کشورها در اشغال خود گرفته اند اگر خوب نبود حتما" کشور ایران و سوریه و عراق و ترکیه رهاش میکردن و خودشان را صاحبش نمیکردن !
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
۴۵
Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان

کردها حدودا ده درصد سوریه را تشکیا می دادند اما از خر تو خری زمان داعش و بعد از استفاده کردند حدود 40 درصد سوریه را یه اشغال دراوردند و شروع به پاکسازی قومی کدند . عربها و ترکمنها را فراری دادند. امریکا برای فشار و درگیری با ترکیه شروع به مسلح کردن کردها کرد تا بتواند غیرمستقیم با ترکیه وارد جنگ شود. اقدام ترکیه در واقع دفاع از خود و جلوگیری از بروز یک جنگ امام عیار بین کردها و ترکیه است. متاسفانه سایتها و کانال های فارسی همیشه حس ضد ترکی را رواج می دهند. ترکیه بازی گر اصلی در خاورمیانه است چه شما دوست داشته باشید یا نه. مسله کرد را رد شمال عراق به تاریخ سپرد و تا جند هفته دیگر در شمال سوریه هم فقط از کردها در تاریخ خواهیم خواند
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
۳۷
Rayfarraie - مالزی، مالزی
Amir gourbah-ببم جان زیادی زدی ها
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
۵۴
لشگر ششم ورماخت - دوسلدورف، آلمان
[::دوستدار - استهکلم، سوئد::] اینجا سایت ایرانیان هست . برو بیرون از اینجا. افغانی و کرد ترک های جدایی طلب مثل تو اینجا هیچ جایی ندارین . برو بیرون از اینجا و دیگه هم نیا توی سایت ایرانی .
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
۱۰۷
pars40 - فرایبورگ، سوییس
متاسفانه کردها هنوز نمیخواهند قبول کنند که بخشی از ایران بودند و ایران هم کشوری بوده و هست از اقوام و نژادها و زبانها و فرهنگهای گوناگون که با هم شدن ایران و امپراطوری و همه زیبایی این کشور به همینه . کشوری به نام کردستان نبوده که حالا بخواهد باز تشکیل بشه در ضمن خود کورها متاسفانه با هم کنار نمیان کرد ایران و عراق و سوریه و ترکیه چشم دیدن هم رو ندارن هر کدومشون هم میگن ما به حق هستیم و بقیه نه ووو الی آخر .
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
۴۲
rahjoo - بابل، ایران

همواره کسیکه تو دعوا کتک بتنش میگیره و عاصی میشه زمین و زمان رو می بنده به فحش!ترک عثمانی هم یکی مثل دارودسته بسیجیهاست که هر وقت کم میاره از حقیقت، شروع میکنه به توهین! اصولا انسانهای اصیل و نسب دار به بقیه توهین نمیکنن،مگر کسیکه خودش میدونه...نمیگم بقیه رو ، که همواره دست رو پیش میگیره که پس نیفته.
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
۴۴
freydun2500 - نامکاری، آلمان
[::دوستدار - استهکلم، سوئد::] شما شاه دوستی یا نوکر بارزانی ؟؟ تکلیف مردم را روشن کن .
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
۴۴
freydun2500 - نامکاری، آلمان
[::amirgheryou - تهران، ایران::] آقا مغول!! ویزای تهران شما تمام نشد ؟ چنگیز و تیمور شما را طلبیده برادر ! برو از همانجا که آمده ای و در با هم ایرانیان اظهار نظر نکن .
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
۳۶
پشم علی بی نیاز - مکسیکو سیتی، مکزیک
کلا قوم کرد هیچ رد پای تاریخی در خاورمیانه نداره سند بسیار قوی اینه که اصل کردها اقوام و قبایل شمال پاکستان یا کشمیر امروزی باشه که به خوارمیانه کوچ کردند و حالا ادعای مالکیت بر غرب ایران و شرق ترکیه و شمال عراق و سوریه هستند و همیشه ابزار دست امریکا و جهان غرب بودن برای تجزیه خاورمیانه و فشار بر کشورهای مهم و نفت خیزی مثل ایران و عراق، و این رو هم بگم همیشه تیرشون به سنگ خورده و خواهد خورد، و رهبران کرد هم هیچ گونه خرد و فهم سیاسی ندارن و موجب بدبختی رنج و عذاب مردم خودشون بودن درست مثل برزانی قاچاقچی که رویای رهبری کردها و جاودانگی رو در سر داشت و در کمال نفهمی و بیخردی سیاسی باعث بدبختی منطقه کرد زبان شمال عراق شد
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
[::لشگر ششم ورماخت - دسلدورف، آلمان::]. [::freydun2500 - نامکاری، آلمان::]. متاسفم برای طرز تفکرتان !
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
۸۶
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
من از همون روز اول میدونستم یه کاسه‌ای زیر نیم کاسه این دوستدار هست. یه زمانی هم عشق این بود که خودش رو افغان جا بزنه. پس این عنصر تجزیه‌ طلب هست! مرسی از دوستانی که مچ این خائن رو گرفتید.
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
خواسته کردها: چسبیدن کردهای شرق سوریه به غرب سوریه (کلی سرزمین سوری ها این وسط غصب بشه). بعد چسبیدن به دریای مدیترانه (کلی سرزمین سوری ها غصب بشه) بعد چسبیدن کردهای عراق و ایران و تروکیه(کلی سرزمینهای لرها و تورکها غصب بشه) بعد چسبیدن کردها به خلیج فارس(کلی سرزمینها ایرانیها غصب بشه) چسبیدن به دریای خزر(بازم کلی سرزمین تورکها و گیلانیها غصب بشه) بعد چسبیدن به دریای سیاه (کلی سرزمین تورکها غصب بشه) بعد چسبیدن به قطب شمال (کل روسیه غصب بشه) بعد چسبیدن به قطب جنوب (نصف دنیا قصب بشه) بعد چسبیدن به چنتا خانوار کرد مهاجر به آمریکا و کانادا (کلا کره زمین غصب شد). مبارکشون باشه. الباقی آدماهی دنیا پشمن و این 16 میلیون تبعیدی از پاکستان که با عربهای عراق مختلط نژادی شدن خیلی مهم هستن. همین سرزمینهایی هم که افتاده دستتون اندازه 10برابر جمعیتتون بسه. بشینید زندگیتونو بکنید . اگه به این گفته ها من شک دارید برید نقشه هایی رو که کردها در سرزمین ملل دیگه دنبال میکنن رو ببینید.
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
۶۴
Ardelan - سارپسبورگ، نروژ
بعضی از شرکت کننده گان دردیدگاهایشان بیشتر ازترشحات گازهای زیادی درمعده برای ابرازنظرات ودیدگاهایشان استفاده می کنند . اوڵا تاسال ١٣١٣ به پیشنهاد سعید نفیسی ومحمد علی فروغی وسید حسن تقی زاده به رضاشاه نام کشورایران تغییریافت . یعنی تاآن زمان کشوری به نام ایران وجودنداشته . بجز گاه گاهی ایرانشهر را می توان درلابه لای تاریخ دید . شعارایده آل همه ما ایرانی هستیم،زمانی جامعه عمل می پوشد که عملا هویت هابتوانند شکل واقعی خودشان رانشان دهند وشهروندان هویت های خودرا هم داشته باشند .رعایت هویت شهروندی دمکراسی را تقویت می کند . نمیدانم اینهای که اینقدر به افغانی ها وعرب ها وترک ها وغیره ناسزاوبدوبی ڕاه میگویند وبه نام ایرانی که گمان می کنند که ایران تافته جدابافته درکره زمین است ؟ ما همه انسان هستم وبعدا بشر . با این جوجه ایرانی ها خوب بفهمند . عقل معیوب تفکر ناسالم وتربیت نسنجیده ومتکبرانه وخودبینانه وبی ادبانه وبی نزکتانه تاختن به ملیت وفرهنگ کاسنی دیگر راه به جایی نخواهد برد .
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
۵۳
Pezhman - وین، اتریش
سرود ملی ایران شاهد وجود این نام در زمان قاجار است....در خارج کشور به ایران، پرشیا میگفتند. ولی در داخل ایران کسی نام پرشیا یا کشور پارس بکار نمی برد. و از هزاران سال پیش تا الان نام ایران و انیران به خودی و غیرخودی گفته میشده و میشود. لطفن دروغ نگوئید تا آبروی نداشته چنگیزخان را بیشتر نبرید
‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳
۴۲
rahjoo - بابل، ایران
amirgheryou-فسیلک! وقتی یه ترک عثمانی میتونه با غارت بیاد آسیای صغیر رو بگیره و کردها بشن برده اش!پس یه کرد میتونه از خونه اش دفاع کنه و خاکش رو بزرگ کنه و در کشور خودش زندگی کنه!چون من کرد و یا ترک نیستم دلیل نمیشه حرف حق رو نزنم.
‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲
۴۴
behran - کردستان، ایران
خواسته کُردها زندگی در کمال صلح و آرامش و در کنار همه اقوام همسایه خود است، حالا اگر این اولین خواسته بدیهی بشری، مایه درد و رنج برای کسی میشود، متأسفانه باید گفت که مشکل چنین شخصی، کُرد یا هر قومیت دیگری نیست، بلکه ذهن پرخاشگر و عملکرد دستگاه تجزیه و تحلیل بدوی و تکامل نیافته مغز خود است، چنین اشخاصی بصورت فردی نیز در محیط های خانواده و محل زندگی و محل کار و تحصیل و غیره نیز همواره بعنوان اشخاصی تندخو،عصبی و مایه عذاب دیگران شناخته میشوند و به همین دلیل اغلب تنها و افسرده میمانند؛ و در چنین جاهایی که میتوانند به فردی یا اقلیتی قومی و دینی و عقیدتی بتازند،بصورت گله ای سرازیر میشوند تا این تنهایی و ترس و افسردگی و منفور بودن و عقب ماندگیشان را با هم سهیم شوند؛ راه چاره تنها در مطالعه بیشتر و بدست آوردن تصویری بهتر و مفیدتر از خودتان است، نه این کارهای پست و عقب مانده ای که همیشه میکنید!
‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::Pezhman - وین، اتریش::]. پجی تو هرچی دوس داری بگو به ایران. پارس قومی مهاجر از منطقه افغانستانه. دورانی هم حکومتی داشته و مناطقی رو هم ساکن بودن و هستن. ولی ایرانه یعنی منطقه ای که ملت بزرگ و کهن تورک ایران که پیدایششون در همین سرزمین بوده و تمام تمدنهای کهن و فرهنگهای کهن این سرزمین رو به وجود آوردن طبق مواردی که قبلا گفتم. پارسها هم در مناطق خودشون زیست کرده و میکنن. دوس دارن کشوری به نام پارس داشته باشن بگن که مرزبندی کنیم. تو همون فردوسیتون 1بار شده اسم کشور پارس یا پرشیا(لفظ لاتین) بیاره؟
‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
۵۳
Pezhman - وین، اتریش
amirgheryou تخت جمشبد و طاق بستان و سنگ نوشته ها در کردستان و کرمانشاه و طاق کسرا را چنگیزخان ساخته؟!!!. خیلی متعصب و در اشتباه هستی و خودت متوجه نیستی. ملت میفهمند که داری اشتباه میکنی. حداقل کمی در مورد واضحات تاریخی لجاحت را کنار بگذار.
‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::Pezhman - وین، اتریش::]. اینا دلیلی بر چیزی نیست چون همون تخت جمشید سازه ای نیمه کار برروی زیگوراتهای عیلامیان هست. همه اقوام در ماندگاری ایران امروز نقش داشتن اما متاسفاله اقوامی که جمیعا ایرانی یاد میوند ساده لو و کوتاه فکر هستن.
‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
۴۴
باباجان - لندن، انگلستان
[::Pezhman - وین، اتریش::]. خوب اگر همه چیز در همان دویست سال حکومت هخامنشی بوده و مصادره از دیگری نبوده پس آثار هزاران ساله ایلام ، سومر ، ماد ، قوتی ها ، لولویی ها ، ماننا ، اوراتورها ، سانی ها تا اسکندر و عرب ها در منطقه کجا رفت؟ مگر آثار همان سنگ مخرب نوشته های اولین مسجد عرب ها در ایران در لابلای آثار بحساب ۲۵۰۰ ساله شما چه معنی می دهد ؟ بقول ناصر پورپیرا می گفت " از غربی ها پرسیدیم سنگ نوشته های عربی در لای دیوار آثار تاریخی چه می کند گفته بودند که عربها با آنها مسجد درست کرده بودند و ما هم زمان شاه رفتیم خراب کردیم گذاشتیم سر جایش به پایه های آنجا و تعمیر کردیم " ! ان نوشته های فارسی همه در زمان پهلوی آنجا گرفته عکس و مدارک هم هست .
‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.