درگیری‌های خشونت آمیز در آلمان بین ترک‌های موافق دولت ترکیه و کردها.

رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
دویچه وله فارسی بعنوان یم رسانه و بنگاه خبرپراکنی از حمایت مالی دولت آلمان برخوردار است. و می بایستی به اخلاق رسانه ای متعهد باشد. اما این رسانه آگاهانه و تعمدآ آتش کینه توزی و نفرت را میان ملت ترک و ملت کٌرد را می افروزد. این نحوه خبر نویسی بر خلاف تمامی شئون اخلاقی رسانه ای و همچنین بر خلاف موازین و شئون انسانی است.
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
از خبرنویسان دویچه وله که زیر دست مؤسسات خبری رژیم ایران پرورش یافته اند توقع اخلاق روزنامه نگاری نمی رود.
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
۵۳
Pezhman - وین، اتریش
عجب خر تو خری شده
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
۴۴
باباجان - لندن، انگلستان

گروه تروریستی از قوم کرد انگاری المان را با سوریه ، ترکیه ، ایران و عراق اشتباهی گرفته اند ، فردا آنها را هم مثل افغانی ها دیپورت می کنند و حالشان سر جایش می اید
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

تصورش را بکنید. بعدن میخواهید این آلمانها و بنده دلمان برای هیتلر علیه السلام تنگ نشود؟!فکرش را بکنید که در ایران در خانه نشسته اید و پاکستانیها با افعانها درگیر هستند و مخل امنیت و آسایش شما شده اند. بدبخت آلمانیها. بنده ملتی معقولتر، پرکارتر و منطقی تر از اینها ندیده ام. چه کار میشود با این جهان سومیها کرد؟! بله؟! با چنین رفتار جفتک چارکشی که در کشورهای آن منطقه و در میان مردم آن کشورها مرسوم است چکار باید کرد؟!
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
۴۵
Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان
در عجبم این قدر کرد که ادعای پ پ ک می کنند در اروپا اگر سلاح به دست بگیرند نیروی بسیار عظیمی را در مقابل دولت ترکیه تشکیل می دهند. اما از امکانات دولتهای اروپایی به هیچ وجه چچشم پوشی نمی کنند . دولتهای اروپایی به شدت از این کردها پشتیبانی می کنند.
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو: دوست عزیز افترا میزنید. جدای از همه چیز، نام یک بنگاه خبر پراکنی در جهان را ببرید که بدون کمک دولتی و مستقل به فعالیت مشغول است.
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
۳۲
IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان
در فرودگاه هانور این تروریست‌های کرد بودند که به آرقاداش‌های ترک که در حال چک این بودند حمله میکنند و سپس این ۲ قوم وحشی حسابی‌ با هم گلاویز می‌شوند. بیچاره کشور فیلسوفان، موسیقی دانان. شعرا، مخترعین و ملت با دیسیپلین و کاری آلمان که داره به دلیل وجود این پارازیت‌ها در جامعه اینجا یواش یواش به حد آناتولی و دیاربکیر یعنی‌ زباله دان عمومی تبدیل می‌شه.افسوس افسوس که سیاستمداران آلمان از این کابوس وحشتناک بیدار نمیشوند و ترک و کرد‌ها را بیرون نمی‌ریزد، افسوس افسوس
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

تو خوبی بابا/ بلژیک. شما درست میفرمائید. اینها توی کشورشان جرات یک کلمه حرف زذدن را ندارند.اما موقعیکه وارد کشور های متمدن و واقعا مترقی میشوند حس میهن پرستی اینها گل میکند. یا در کشور کفار میخواهند اداب و اصول حجاب اسلامی خودشان رواج بدهند. یادم میاید در ایام جنگ و گرفتاری های ایران بود که مردم برای گرفتن نفت میبایستی ساعتها در صف میماندند و اگر خاطرتان باشد مردم هزاران مشکلات داشتند. بعد همین مردم که وارد المان شده بودند و برای گرفتن پناهندگی منتظر نوبت بودند با صدای بلند و گاها با دادو فریاد میگفتند (پدر سوخته ها نفت کشور ما میبرید و با نفت کشور ما شما صاحب زندگی شده اید حالا چرا ماباید ماهها در انتظار بمانیم) فقط باید باین مردم خندید دوست عزیز. واقعا باینها باید خندید. شما یک لحظه به طرز تفکر این گروه از مردم فکر کنید. متفکر تر از ما مردم جهان سومی فقط خودمان هستیم. باور کنید
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

طرفداری از اردوغان مثل طرفداری از خامنه ای است یعنی طرفداری از دیکتاتور ولی فرق اردوغان با خامنه ای اینه که درسته کع دیکتاتور است ولی از لحاظ اقتصادی برای ترکیه خدمات زیادی داشته به فکر اقتصاد مملکتش است نه حماس و ..و در این زمینه شاه و ولی عهد عربستان هم دقیقا مثل اردوغان به فکر مملکتشون و مردمشون هستند و نه فلسطین اما خامنه ای چی؟
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
۱۰۵
گربه_سگ - لوزان، سوییس
هر کسی که واقعا قلبش برای وطنش میزنه...نباید بصورت دایمی در کشور دیگری زندگی کنه...هر کسی هم که غیر این میگه میخواد خودش رو توجیه کنه...عشق وطنتی؟ برو همونجا تظاهرات کن...اگه جونت در خطره و اینجایی.. قبول کن جونت رو بیشتر از وطنت دوست داری.
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
[::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان: کاملا. کاملا دوست ارجمند و عزیز. من جدن دلم برای اینها و آلمانها میسوزد. در مملکت خودت غریب باشی؟! در سوپر مارکت و خیابان و اتوبوس و قطار این شاخداران جهان سوم یا بچه هایشان دارند عر میزنند و گریه میکنند و یا خودشان دارند با تلفن بقولات فریاد میکنند و با همدیگر بلند بلند و کریه الصوت فریاد میکشند. از صبر و صبوری این آلمانها جدن متحیرم. این جماعت پررو و دریده جهان سوم دو قورت و نیم هم از اینها طلب دارند. پررو، پرتوقع، ژستی، خودخواه، و گداهای گردن کلفت! حال آدم را بهم میزنند! بعد هم مفسرین متعجبند که احزاب دست راستی با چنین سرعتی زمین سیاسی و قدرت را تسخیر میکنند. این جانوران بیحس و بلاعقل و خدا پرست را فقط باید به اوطان اجدادی خودشان عودت داده و به خیش گاو بست.‌ یا به منزل خدایشان در عربستان برد تا در جوار رب و معبودشان و در کنار برادران دیندارشان به بو کردن پشت یکدیگر مشعول شوند. نکبتها! منگی و کوری هم مرز دارد.
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
۵۴
لشگر ششم ورماخت - دوسلدورف، آلمان
این کردا مثل افغانیا دقیقا عین قارچ سمی هر کجای اروپا میری میبینیشون و باید تحملشون کنی متاسفانه . آلمانای احمق هم بهشون همیشه بها میدن
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
[::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان: دوست ارجمند این جریان نفت در ایران که در کل فقط و فقط باعث بدبختی ایران شد و بس. آن حرفهای درپیتی و پشمکی هم که بقول شما فقط خنده تلخ دارد و بس. آلمانها با نفت ایران صاحب خانه و زندگی شده اند!! جماعت کور نمیدانند که فقط و فقط کرم Nivea میتواند نتیجه یک جنگ را عوض کند. کاری به صنایع غول و ناپایان اتومبیل و و و نداریم. از کِرم حرف میزنیم! با دوستی و مهر.
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

تو خوبی بابا بلژیک. با معذرت در هنگام نوشتن کامنت تلفن زنگ زد لذا حرف من درست و حسابی که مقصودم بود نوشته نشد. داشتم این را میگفتم ه در ایران مردم برای گرفتن نفت ساعتها در صف بودندو در سرما میلرزیدند و گاها نفت باینها نمی رسیدو با دست خالی بخانه میرفتند و بعدا همین مردم میامدند در المان با فحش و دادو بیداد میگفتند پدر سوخته ها با پول نفت ما ادم شدند و یا با پول نفت ما کشور شان را ساختند و از اینگونه چرت و پرت ها. منظورم اینجاست که این مردم در داخل کشورشان نفت نمیتوانند تهیه کنند . یا در کشورشان نفت باینها نمی دهند یا برای گرفتن چند لیتر نفت باید هزاران بدبختی بکشند. بعدا همین مردم پر توقع و پر افاده از کشور دیگر پول نفت خودشان را میخواستند. بابا. برادر تو در کشورت نفت برای گرم شدن نداری اما در کشور دیگر پول نفت خودت را میخواهی . .این بود منظورم از این مردم پر توقع و میهن پرست و اسلام دوست.
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
۴۲
universe123 - لندن، انگلستان
[::لشگر ششم ورماخت - دسلدورف، آلمان::]. کامنت تو اصلا به‌‌‌ حساب نمیاد.
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۵
۴۲
universe123 - لندن، انگلستان
بی‌ شرف اردوغان= هیتلر اسلامی و داعش
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۶
۴۴
behran - کردستان، ایران
[::لشگر ششم ورماخت - دسلدورف، آلمان::]. مشکل برات پیش آمده کَسَکَم!
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۵
۵۴
لشگر ششم ورماخت - دوسلدورف، آلمان
[::behran - کردستان، ایران::] نه روله گَم من منظورم کُردهای جدایی طلب بود . یادم رفت بگم دور از جونِ کردهای عزیز ایرانمون که هموطنمون و تاج سرِ ایران عزیزمونن .
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
۴۲
universe123 - لندن، انگلستان
[::IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان::]. کمی عاقلانه کامنت بنویسی میفهمی که مسئله چیه. فارس‌ها که شامل خودت و بستگان تو میشه. داعش شیعه را حدود 40 سال پیش در ایران تاسیس کردند که تا به امروز با برجا ‌ست. کردها کشوری ندارند، شما که صاحب کشور هستید چه غلطی کردید؟ داعش شیعه، ترویج دین شیعه اسلامی به دیگر کشورها، کشتار مردم بیگنا ه در افغانستان، سوریه، عراق و...جنگ، اقتصاد بد، دزدی، اعدام، روابط بد با کشور‌های همسایه، فحشا، ترور ایرانیان و رهبران کرد مثل پرفسور قاسملو در اروپا و غیر...مگه تو هم از نطفه همان وحشی‌ها نیستی که فرار کردی و امدی آلمان داری کامنت واسم مینویسی کَرَکَم ؟ برو یه فکری به حال داعش شیعه در ایران بکن تو چیکار به کرد‌ها و ترک‌ها داری؟ تو که نمیفهمی جریان چی‌!
‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.