پوتین در لاذقیه: روسیه پایگاه‌های نظامی خود را در سوریه حفظ می‌کند.

رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
پوتین در لاذقیه بدنبال چیست؟ روسیه در سوریه چکار می کند؟ چرا پوتین هر روز که می گذرد چکمه هایش را عمیق تر در پروستات رهبری فرو میکند؟ چرا روسیه نقش «مرشد» و حکومت خودفروخته ایران نقش «بچه مرشد» را برای روسیه در سوریه برعهده گرفته است؟ برای یافتن پاسخ به این سئوالات لازم است به گذشته روسیه و همچنین موقعیت ژئوپولتیک آن بازگردیم. ادامه ..
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
جالب است بدانیم جمهوری فدراتیو روسیه که آفتابش افول نمی کند و از یکسو با اسکاندیناوی و از دیگر سو با کانادا و امریکا شانه به شانه می ساید، با تمام این پهنا یکی از منزوی ترین کشورهای دنیا است. انزوای جغرافیایی انزوای سیاسی و بدین منوال انزوای اقتصادی را بدنبال دارد. اینرا هر بچه مدرسه ای می داند که چهار بوغاز باب المندب ، سوئز، داردانل، و جبل الطارق استراتژیک ترین نقاط عالمند. بزانو درآوردن امپراطور روم توسط امیر ار اصلان در نبرد ملازگرد و سپس فتح قسطنطنیه تو سط سلطان محمد فاتح هر دو برای کنترل دو آبراهه بسیار استراتژیک دنیا بود. بایستی اذعان داشت پطر کبیر دانش آموز خوبی در درس تاریخ سیاسی جهان بود. تزار روسیه بدرستی می دانست که روسیه بدون داشتن ناوگان دریایی و بدون حضور در بوغازهای استراتژیک منفذ تنفس سیاسی نخواهد داشت و خفه خواهد شد. هم از اینرو بزرگترین رؤیای پطر بزرگ تأسیس صنعت کشتی سازی و برافراشتن بادبان در دریای سیاه و دریای آدریاتیک و دستیابی ناوگان روسیه به آبهای آزاد دریای مدیترانه بزرگترین آرزوی تزار روسیه پطر بزرگ بود. ادامه ..
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
پطر کبیر برای واقعیت پوشانیدن به این رؤیا حتی تا آنجا پیش رفت که جرات رویارویی با امپراتوری مقتدر ترکان عثمانی که دریای سیاه و دریای مریترانه را در ید قدرت خود داشتند بخود راه دهد. یعنی مقابله با ناوگان دریایی امپراطوری که جنگ پروزا Battle of Preveza بزرگترین نبرد دریایی تمام تاریخ جهان را در کارنامه خود داشت. پطر بزرگ گذشته از همت بلندش در نبرد آزوف، و همین جسارت و شجاعت پطر در رویارویی با ناوگان ترکان عثمانی در آزوف بود که عنوان بزرگ(کبیر) را برایش بهمراه آورد. ادامه ..
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
اگر پطر بزرگ توانست جای پایی برای روسیه در دریای سیاه دست و پا کند ، حال اینک سلف او یعنی پوتین قرن بیست و یکم آرزوی بزرگتری را در سر می پروراند. آرزوی پوتین بجا گذاشتن پرتره سیاسی در تاریخ روسیه است که از او بعنوان ادامه دهنده رؤیاهای تزار روسیه پطر کبیر یاد شود. رهاورد حضور تانکهای روسیه در لاذقیه ، و حضور دائمی ناوگان روسیه در دریای مدیترانه بواقع جامه عمل پوشانیدن به آرزوهای پطر بزرگ ایجاد منفذ تنفس سیاسی و بیرون آوردن روسیه از انزوای اقتصادی است. کیست که نداند تمام هم وغم پوتین با نیت فراهم آوردن این موقعیت و توجیه این حضور است. اما چکمه های پوتین در پروستات رهبری چه می کند؟ ! از این وا دادن چه خیری به این «بچه مرشد» می رسد؟!
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
ایران از نشستن در آغوش پوتین در لاذقیه آنهم جلوی جشم خونبارمردم سوریه چه هدفی را دنبال می کند؟ طرف کمدی این ماجرا در اینست که کرمی بنام «ایران» که نام «اسلام» را هم با خود یدک می کشد( همان چیزی که پوتین بشدت از آن نفرت دارد) در این توهم است که ماهیگیر کهنه کار ما که از قرن هفدهم (حتی بقیمت کشتن آلکسی ولیعهد تزار) سودای گرفتن ماهی های بزرگ و بزرگتر را داشته حالا یکدفعه از سر تفنن یک دلبستگی خاصی به این کرم پیدا کرده می خواهد به او شنا کردن یاد بدهد! آنهم در دریای سیاست! آنهم به کرم خود شیفته ای که چهل سال است هر جا می رسد کرمک می ریزد! یعنی می خواهد کرمش را به جهان صادر کند. در این مسابقه ماهیگیری در سوریه عاقبت این کرم در هر صورت ملال انگیز خواهد بود. ادامه .
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
اگر پوتین با کرم ایران نتوانست در رقابتهای ماهیگیری در آبهای آزاد آنطرف سوریه ماهی بزرگی بگیرد مطمئن باشید یا این کرم را زیر پوتینش له خواهد کرد یا چنان چکمه هایش را تا خرخره در پروستات رهبرش فرو خواهد کرد(اطاعت مطلق) که چاقویی که به آنجای معمر قذاقر فرو رفت شهد جلوه کند . امت تن پرور همیشه در خواب ایران باید بدانند تا روزی که سر قلاب ماهیگیری پوتین در خاورمیانه وول می خورند و برای پوتین هورا می کشند اگر حساب و کتابشان را با این حکومت سوا نکنند حکومت ایران مصالح آنها را قربانی منافع حاکمیتش برای تداوم بقای خود خواهد کرد.
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
۸۲
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
ایول بشار؛ تبریک صمیمانه با قلبی آکنده از افتخار به ولایت عزیز و ولی‌فقیه زمان. ما شیعیان حیدر صفدر همگی از گوهر اهل بیت ع؛ همیشه یار و یاور همدیگر هستیم حال در هر نقطه‌ای از دنیا؛ مشتاقانه در انتظار ظهور قائم آل محمد عج. آن روز دنیا بر ما بهشت و بر مشرکین جهنم خواهد شد. مطمعنا گر خداوند آب و هوای این دیار را گرما بخشد؛ ؛ بخاطر جویبارهای پر آب و قلمانیان و حوریان زیبا رو؛ بهشتی است برای خودش. جهنمیان رو هم چون ما شیعیان همیشه مظلوم و مهربان تاریخ بوده‌ایم کوچ میدیم به قطبین جنوب و شمال.
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

روسها جا پاشون رو سفت کردند تو سوریه و دیگه محال ممکنه از اونجا خارج بشن ! حالا چه خواب بلند بالایى واسه منطقه دیدند خدا عالمه! این پوتین یک شیطان پلید و پستیه ، مثل چلاقعلى!
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • گفتگو با سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا: برای تغییر رژیم ایران مداخله نمی‌کنیم
  • مشاور فرمانده سپاه می‌گوید حدود ۲۰ جنگنده اف۳۵ اسرائیل را نابود کرده‌اند
  • عیادت نمایندگان خامنه‌ای از سفیر ایران در لبنان؛ چهره امانی در عکس‌ها به‌طور کامل مشخص نیست
  • رئیس بسیج جامعه پزشکی ایران: زوج‌هایی را که قصد سقط جنین دارند شناسایی می‌کنیم
  • رأی‌گیری کابینه اسرائیل در مورد «حمله تلافی‌جویانه احتمالی علیه ایران»
  • عکس روز: گاف ملی‌پوشان با انتشار نقشه ایران بدون دریاها و خوزستان و بخشی از فارس
  • شبکه اسرائیلی «کان ۱۱ نیوز»: ایران یک‌سوم موشک‌های پیشرفته خود را در حمله به اسرائیل مصرف کرده
  • داریوش اقبالی در کنسرت وین: در کوله مهمات سربازان خارجی، آزادی برای سرزمینی دیگر وجود ندارد
  • (تصاویر) کیف‌های لاکچری سحر دولتشاهی با قیمت‌های باور نکردنی
  • هشدار درباره تلاش ایران برای ترور و خرابکاری در بریتانیا،تهران اتهام MI۵ را رد کرد
  • +552شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +421پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +335یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +252سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +236‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +235نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +229وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +223ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +189حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله