خامنه‌ای: "آتش به اختیار" به معنای بی‌قانونی نیست.

رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۳
Majid38 - ملبورن، استرالیا

.... پدر سوخته تو چقدر جنایتکار هستى.
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

خفه بمیر! میخواد گندى رو که زده جمع وجورش کُنه ، دیگه خبر نداره هر چى همِش بِزنه بو گندش بیشتر عالم گیر میشه ! مردیکه جفنگ !
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

این احمق یا معنی آتش به اختیار را نمیداند و یا حالا که دوزاریش افتاده و فهمیده چه افاضاتی کرده اونقدر شهامت نداره که حرفشو تصحیح کنه بلکه میخواد اون گفته رو ماستمالی و توجیه کنه! آتش به اختیار یعنی هیچ سرباز یا بسیجی و یا پاسداری احتیاج به دستور فرمانده جهت گشودن آتش نداره بلکه خودش با فکر خودش (!) موقعیت رو می سنجه و تصمیم میگیره که آتش بکنه یا نه! استعمال چپق و افیون مغز این آخوند رو روفته! :o
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

آغا فهمیده که چه گندی زده .ولی این جریان اتش به اختیار هم مثل جریان ترقه بازی از ذهن ملت پاک نخواهد شد،حیف خاک که بگم بر سرت سید علی که ثابت کردی فقط به درد قرآن خواندن در قبرستان می‌خوری
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
۱۰۷
شاهنشاه اریامهر بزرگ ارتشداران - واشینگتن، ایالات متحده امریکا

خودکرده را تدبیر نیست..! پدر سوخته اول گند زده الان می‌خواد درستش کنه...!!!!
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد

ذراتِ پلیدِ این جاسوسِ روس و استعمار شرق و غرب با خیانت و قساوت سرشته شده است به گونه ایی که قبل از شورش ۵۷ حکمِ آتش به اختیار از اربابانش داشت که خود هم چون سینما رکس اجرا میکرد و در تمام توطئه‌ها پای خود و بیتِ خبیثش موجود است. اکنون پیام را که داد دید برایِ خودش گران تمام شد این است که باز میخواهد جهتِ حمله به فرهنگ باشد. این منفور تا جان در روح و جسمِ پلیدش است به فتنه گری و رذالت و خباثت مشغول است بدون و آن‌ سو تغذیه می‌گیرد.
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

زبان و کلماتی که اداره یک مملکت و سرنوشت و جان و مال و ناموس هشتاد میلیون انسان به آن بسته شده است!
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
از ترکیب دو کلمه «آتش» و «اختیار» با استفاده از حرف ربط «به» مفهومی بمیان می آید که بایستی آنرا بقول رهبر به «کار فرهنگی خودجوش و تمیز»! تعبیر کرد و یا از منظر مخالفانش به هرج ومرج!
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
نتیجه اداره مملکت با زبانی که یک استخوان راست در بدنش وجود ندارد همین می شود که هست! زبانی که برای هفتاد و پنج در صد(یا دو سوم جمعیت کشور) مردمان این سرزمین زبان بیگانه و زبان تحمیلی است و زبانی است که بضرب چوب و چماق و با بریدن و مثله کردن زبان مادری کودکان این سرزمین بر آنان تحمیل شده است.
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

بیرون کردن زبان فارسی از کودکستانها و مدارس و جایگزینی آن با زبان مادری اولین گام واقعی و دمکراتیک در جهت خلع ید از این حاکمیت نامشروع است که در ظاهر و زیر ردای شریعت و در واقع با استمرار سیاست محو فرهنگی که از رژیم کذشته بارث برده است با بریدن زبان مادری خون مردم را در شیشه کرده است. سکوت قابل تامل روشنفکران فارس نشانه مهر رضایت و همدلی آنان بر تداوم واستمرار قتل عام فرهنگی فجیعی است که در ظاهر و زیر لوای شریعت شیعی و در حقیقت کشتار تمام زبانها و فرهنگها در جریان است.
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
بی دلیل است نیست که دنیای متمدن هاج و واج مانده است که اینها چه می گویند که خودشان هم سر در نمی آورند. یکروز ظریف می گوید منظور رهبر این نبود(نگاه کنید به مصاحبه های او با رسانه های خارجی که در یوتیوب قابل دسترسی است) فردایش می گویند منظور احمدی نژاد این نبود . این نظام و این زبان یک استخوان راست در بدنش ندارد. تعجبی هم ندارد که آنانی که منافعشان در تداوم این دیکتاتوری است دو دستی چسبیده اند به این زبان! جان سختی نظام و استمرار استبداد هم در همینجا است.
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

یعنی مشکل بنیادین باز می گردد به بی تجربگی زبان ناقص و الکن فارسی در دنیای سیاست. نتیجه تحمیل زبان فارسی بعنوان زبان رسمی یک مملکت جند ملتی و اداره مملکت با زبانی که بمدت هزار سال جام شراب بدست اندر خم کوچه پس کوچه های شعر خماری می کرده است و نرد عشق می باخته است و حال تبدیل شده به زبان قانون(آتش باختیار)! نتیجه همین می شود که می بینیم. حتی با وجدانترین و خوش نیت ترین سیاستمداران نیز نخواهند توانست با زبان فعلی فارسی قانونی بنویسند که صریح و قابل فهم باشد مگر آنکه هر کلمه ای را از نو باز تعریف کرد و برای آن معنی نو و مفهوم تازه ای نوشت. ادامه دارد
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

آنچه که جمهوری اسلامی را تا امروز سرپا نگه داشته است همین بازی با کلمات است. کلماتی که ناقص و ناقض هم اند. مفری است و باریکه آبی که جمهوری اسلامی پنجاه سال است از آن سیراب می شود. ما چه خوشمان بیاید چه نیاید بایستی قبول کنیم که فارسی زبان شعر و شاعری است نه زبان اداره امور. بهمین خاطر هر کلمه ای را انگولک کنید صد تا معنی و مفهوم متفاوت و متشابه و متصاد و متناقض از آن متبادر می شود. زبان فارسی مرغ چمنی بوده است که هزار سال دل در گرو گل نوخاسته داشته است و مستانه سر با معشوقش نرد عشق می باخته. حال این بلبل شیدا را( از ما بجز حدیث عشق و وفا مپرس!) را از معشوقش جدا کرده اند و پر داده اند به قله های آسمان سیاست! اینکار خود جفا و بی حرمتی به زبان فارسی است. زبان فارسی زبان شعر است نه زبان سیاست و کشورداری. با زبان فارسی نمی شود یک مملکت را اداره کرد. بعبارتی می شود ولی در بهترین و خوشبینانه ترین حالت عاقبت این مملکت ختم می شود به همین کابوس حکومت اسلامی که خون مردم را در شیشه کرده است! همین!
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران
[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. می بینیم چه خوب از اب گل الود ماهی می گیری ! و عقده های خودت به زبان پارسی زبان مولانا جلال الدین بلخی , حافظ و سعدی نمایش می دهی ! ببینم خزبلات و کارهای آیت الله اردوغان نیز جز معجزات زبان ترکی است !!! . تویی که اینچنین به زبان ترکی چسبیدی بخاطر این است که با جنایت و نسل کشی ترکها در قفقاز و اناتولی موافق هستی . نتیجه اداره مملکت توسط پان ترک های فاشیست شیعه مغلطه گر و تقیه کن از خلخالی , آیت الله خامنه ای و نادر قاضی پور این آش شله قلمکار می شود نه زبان پارسی . براساس آمار بین المللی سازمان ملل 61% مردم ایران فارس هستند . زبان پارسی بیش از چندین هزار سال در فلات ایران قدمت دارد و تمام اقوام ایران در مکتب ها زبان فارسی و عربی را یاد می گرفتند به میل خود نه با زور شمشیر ! این ترکان بودند که با شمشیر و زور زبان ترکی را در فلات ایران و اناتولی گسترش دادند و زبان دروغ و تزویر را وارد سیاست ایران کردند.
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران
می توانید نژادپرستی و عقده و حقارت و زبان بسته بودن پان ترک ها نسبت به زبان پارسی را ببینید . پان ترک ها مشکلی ندارند که رعیت های خامنه ای و ناصرالدین شاه قجر باشند مشکل انها با تمدن و زبان و فرهنگ پارس است . چون در برابر ان احساس حقارت می کنند !
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

فردی که حرف زدن خود را نمیداند و بسیار مودبانه میگوید من غلط کردم این فرد رهبر یک کشوری است که دانایان و توانمندان سیاسی و ادبی و اجتماعی این کشور از دست همین افراد نا اگاه بنام رهبر ترک دیار و خانه و کاشانه کرده اند.حالا می بینید رهبر این کشور ما چه کسی است . حالا می بینید چه کسی بمردم میگوید بگوئید مرگ بر امریکا یا اسرائیل. حالا می بینید چه کسی به سیاستمداران مقتدر ترین کشور جهان میگوید یک مشت چاقو کش.حالا می بینید واسطه بین مردم و خدا چه کسی است؟حالا می بینید نماینده خدا روی زمین چه کسی است. حالا می بینید این خدا از چه کسانی حرف شنوائی دارد . خلاصه بگویم حالا می بینید ما مردم ایران چقدر بدبخت شدیم. حالا می بینید
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
۵۴
فارسان - مرکزی، ایران

ایسکندر پانترک بی ریشه و بی وطن بی سواد (شتر در خواب بیند پنبه دانه ....)....پاش برسه نیازی به واکنش دیگر مردمان مناطق ایران نیست برای حفظ یک پارچگی ایران همان آذر بایجان برای بیرون ریختن شما بی وطنان خود فروخته همانند پیشه وری کافیست !
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. یعنی الان زبان کشورداری را عوض کنیم به جای چه زبانی بزاریم ؟تحقیق کن ببین در زبان اردو و‌هندی چقدر کلمات فارسی(پارسی) وجود دارد.سرود ملی پاکستان که با زبان اردو (زبان مردم پاکستان،و اکثر مسلمانان هند)بالای ۹۰درصد کلماتش فارسی‌ است .حالا بگذریم راه حل شما چیه ؟
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
۴۴
Dara20 - تهران، ایران
فرزانه خانم، رهبر الدنگ و بی‌ شعور تو حرف نزنی می میری؟
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
آموزش و تحصیل بزبان مادری اولین و بنیادی ترین حق انسانی است. این حق اولین شرط انسان بودن است. کسانی را که این حق را بر نمی تابند نمی توان انسان نامید. این حق نه قابل اغماض و چشم پوشی است و نه می شود بروی آن چانه زد. هر نوع سفسطه بروی این حق انسانی شراکت با تبهکار و خیانت به بشریت است. تدریس اجباری زبان فارسی و ممنوعیت تحصیل بزبان مادری مدارس و کودکستانها را در ایران تبدیل به کوره های فرهنگ سوزی کرده است. اگر هیتلر کوره های آدم سوزی برپا کرده بود در ایران نیز کوره های فرهنگ سوزی برپاست. آنهم کوره هایی که در آن کودکان بیگناه به آتش تعصب کور فرهنگ آریایی-فارسی خودبرتر بین سپرده می شوند. چنین جنایت هولناکی را حتی هیتلر یعنی خون آشام ترین تبهکاران تاریخ نیز علیه بشریت مرتکب نشد.
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
بایستی به سیطره و استیلای زبان فارسی یعنی زبانی که خود در اسارت این حاکمیت است پایان داده شود. زبان فارسی(رسمی ، ملی، دولتی، یا هر نام مضحکی که بر آن می گذارید) باید از مدارس برچیده شود. تکرار می کنم زبان مادری اساسی ترین شرط و لازمه پایان دادن به استبداد حاکم بر این سرزمین است. هرگاه زبان مادری بر روان کودکان این سرزمین جاری شود آنروز روز مرگ استبداد خواهد بود. و حاکمیت نخواهد توانست برای استمرار خود دشمن های خیالی ببافد. روزگاری زبان فارسی آن بلبل شیدایی بود که آفرینندگان آن از هندوستان گرفته تا آآذربایجان خود ترک بودند. آفرینندگاه هفت پیکر و هشت بهشت را می گویم! این همه ادبیات فارسی زیر چتر حمایت دولتهای ترک و توسط ترکان آفریده شد و پای بر عرصه حیات نهاد! دشمنی با یک زبان نهایت نادانی است. ای ابله! فرق است بین دشمن زبان و زبان دشنام! ولی حال این زبان افسونگر خود گرفتار افسون خودکامگان است. ومانند آن کلاغی است که همیشه همراه افریته پتیاره و پیر خودکامه بجز قارقار چیزی بلد نیست. این آن زنجیری است که جمهوری اسلامی بر گردن مردم این سرزمین زده است!
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
[::فارسان - مرکزی، ایران::]. اگر تصور می کنید با بیرون ریختن ما خودفروختگان بیسواد و بگیر و بریدن زبان مردم مشکل حل خواهد شد حرفی نیست! اگر صحبت از زبان مادری و حقوق انسانی زیاد باب میل شما نیست. ولی سئوال اینجاست فردا که چاههای نفت جنوب که(صاحبان آن مردم عرب خوزستان هستند) بخطر افتاد و این رژیم احتیاج به گوشت دم توپ داشت آیا شما حاضر خواهید بود که فرزند خود را در راه تداوم این رژیم به کشتارگاه بفرستید تا این حکومت عایدات آنرا به برادر پوتین حواله کند؟! یا اینکه اینبار باز هم تصور می کنید ٬٬ترکهای غیور آذربایجان٬٬ فرزندانشان را برای بقای رژیم شما قربانی خواهند کرد؟! تا شما اینجا و آنها را عرعر و ابله بخوانید و کرکر بخندید! روزتان خوش!
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
۷۹
ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان

اعتراف یکی از علمای عرب اهل سنت به این که جامعه علمی اسلام هرچه دارد از ایران دارد. سرج کنید
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
[::مرغ آمین - تهران، ایران::]. شما این زبانتان را از دهان کرد وترک و بلوج بکشید بیرون! دستتان را هم از جیب آنها لطفا بیرون بیاورید! بعد ببینید آیا این رژیم خواهد توانست یک روز که سهل است یک ساعت سر پا بماند یا نه؟! دیگر کسی برای هیاهو و بازارگرمی و اختلافهای ساختگی ظریف و کیهان شریعتمداری و روحانی و خامنه ای تره هم خرد نخواهد کرد. همین!
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
[::Iranemaa - قم، ایران::]. زبان کشورداری یا زبان کشور چاپی؟!
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
۴۱
Kourosh kuwait - سالمیه، کویت
من از کامنت بعضى از دوستان که اهانت کردن به هموطنان ترک زبان و عرب زبان و اردو زبان ناراحت شدم لطفا احترام همدیگه رو داشته باشید
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران
[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. تو بهتر است از هیتلر نام نبری که گند فاشیست و نژاد پرستی در تک تک کامنت های تو هویدا است !و بهتراست از کوره های فرهنگ سوزی اریایی فارسی در ایران نام نبری که میلیون ها کودک توسط شما پان ترک ها در کوره های فرهنگ سوزی ترکی مغولی در قفقاز و اناتولی سوختند و هنوز می سوزند و انها که مقاومت کردند توسط ترکان جوان و حزب گرگ های خاکستری به بدترین شیوه کشته شدند و به زنان و کودکان انها تجاوز شده است . هر گاه در اناتولی و قفقاز اقوام غیر ترک ان به زبان مادری اموزش دیدند در ایران هم همین اتفاق خواهد افتاد .همین که افتخارات ادبای پارسی زبان مانند نظامی و رومی را بنام ترکان سند می زنی معلوم است از چه قماشی هستی !!! . درست مانند این می ماند که آلمان نازی بعد اشغال فرانسه تمام آثار ادبی فرانسه را متعلق به آلمان بداند نه مردم فرانسه ! و همچنین کسی صمد بهرنگی و غلامحسین ساعی را بخاطر همدوران بودن با شاه متعلق به پهلوی بداند . همینکه چاه های نفت خوزستان که در زیر پای مردم بختیاری و لر است را به عرب ها تقدیم می کنی معلوم است چقدر درباره ایران اطلاعات داری ؟
‌سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران
فعلا این ترکها هستند که دست آنها در جیب اقوام دیگر ایران است نه ما فارس ها !!! فقط کافی است به شهرهای پارسی زبان همچون هرمزگان , بوشهر , خراسان ,کرمان , سیستان و غیره بروید تا فقر و فلاکت این مردم را ببینید در صورتی که شهرهای اذربایجان بسیار بیشتر از حق انها به انها رسیده شده است و پول مالیات و نفت و گاز و معادن و غیره ایران در انجا صرف می شود . اذربایجانی که یک قطره نفت ندارد چرا باید پالایشگاه داشته باشد اما مناطق فارس نشین نه ! شهرهای کرد نشین اذربایجان که دارای معادن طبیعی و طلا است ترک ها در ان استخدام می شوند اما فارس و کرد نه ! این شما ترک ها هستید که حق بلوچ و کرد را می خورید نه ما ! در انتها نظامی از اهالی تفرش بوده است که به گنجه مهاجرت کرده است و ترک نبوده است . قفقاز تا قبل از مهاجرت شما تاتارها ترک نبودند و بسیاری از مردم انها تاتی , کرد , ارمنی و تالشی هستند .
‌سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۱
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران
الان هم به بهانه نادر پان ترک هایی مانند نادر قاضی پور اهل سنت بویژه کردهای ایران را در منطقه غرب و شمال غرب سرکوب می کنند . در میان حرف هات فقط با یک سخن موافق هستم . بلی این تقصیر ما فارس هاست که با اینکه اکثریت جامعه ایران را تشکیل می دهیم در برابر ظیم و ستم شما پان ترک های تروریست شیعه داعشی نسبت به اقوام دیگر از اول انقلاب سکوت کردیم ! و ان چنان شما چشم دریده شده اید که جنایت های خود را تقصیر ما می اندازید و به ما توهین می کنید . ج ا بنام ما و به کام شما ترک ها است . بهتر است شما پان ترک ها ملت ایران را جیگر فرض نکنید !!! . ملت دراز گوش نیستند .
‌سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +435شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +251یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد