پیام ترکی دفتر رئیس جمهوری به سیل‌زدگان آذربایجان.

رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۲
IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان

اشتباه کرد، زبان رسمی‌ و هزاران ساله ایرانیان پارسی‌ است، این خوشمزه بازی در آوردن‌ها آب به آسیاب پان ترک‌های مزدور عثمانی یا بقیه تجزیه طلب‌های مواجب بگیر میریزد.
شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران
به نظر من ایرادی ندارد با زبان مادری سیل زدگان اذربایجان با انها همدردی کرده است . اما ایراد در اینجا سو استفاده از یک واقعه برای جمع اوری رای است .هیچ فرقی بین روحانی و ان اعضای شورای شهر تهران که برای جمع اوری رای در محل پلاسکو وجود داشتند ندارد . در انتها مادر ج ا و داعش در خاورمیانه پان ترک ها هستند . سوال اینجاست این اقا چرا به زبان کردی نیز یک پیام تسلیت نفرستاد . سیل فقط در شهر های ترک نشین نیامده است و در مناطق کرد نشین اذربایجان غربی هم نیز سیل آمده است . این انکار وجود کردها در اذربایجان است که همواره توسط پان ترک ها تکرار میشود . این نشان مَی دهد مسئولین ج ا کاملا با پان ترک ها یکی هستند . چون پان ترک ها و مسئولین ج ا هر دو سعی در تخریب تاریخ ایران قبل اسلام و انکار ان دارند . [::IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان::].
شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
۴۴
باباجان - لندن، انگلستان
[::مرغ آمین - تهران و مونیخ آلمان . با این افکار داعشی از بطن امپریالیسم شیعه فارسی آریایی در آینده خیلی نزدیک شاهد آن خواهید بود که در مناطق غیر فارس فارسی برای همیشه خداحافظی خواهد کرد همچنانکه روسی از جمهوری آذربایجان خداحافظی کرد و نفس های اخرش را می کشد، همچنان ادعا دارید انگار ما ترک ها مستعجریم و شما صاحب خانه، همیطوری پیش بروید تا ببینیم کی ضررل می کند زرنگ تر از روسها نیستید، روسه ابرقدرت بودند با روس بازی و روس سازی در مناطق ترک به آن حال افتادند و حالا شما که ابر خیال هستید 25 میلیون فارسی در مقابل 55 میلیون غیر فارس قلدری کنه چی می شود شاید تازه یک عده حیا نمی کنند از صد تا آخوند فارس گذشته انگشت را روی یک آخوند خود فروخته اذربایجان می گذارند و با گستاخی تمام می گوید او ترک هست، ایران آینده مثل قبل چه شما بخواهید یا نخواهید یا ترکها بزودی یا حکومت را از دست قوم فارس گرفته به دموکراسی یا فدرال تبدیل خواهند کرد یا چراغ سبز به غیر فارسها داده مستقل خواهند ،با آریایی بازی نمی توانید کرد و لر را هم گول بزنید چنآنکه از اتحاد همزبان واقعی تاجیکستان عاجز ماندید بقیه پیشکش
شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
۳۷
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::باباجان - لندن، انگلستان::]. البته این تهدیدها که نوشتی جواب این حرف مرغ امین نبود که نوشته: پانترک مادر داعش در منطقه است. آیا جوابی داری؟
شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران

تو مثل دزدی هستی که سر بزنگاه مچ ان گرفته شده است فریاد مَی زند دزد تا رد گم کند ! به هر حال مادر خلف داعش شیعه و سنی در خاورمیانه شما ترک های بربر هستید . ج ا که علنا رهبر ان یک ترک است . هر چقدر این اقا برای فریب ما فارس ها درباره زبان فارسی به به چه چه کند نمی تواند ما را فریب بدهد چون دم خروسش از عبأ بیرون زده است . کسی که همواره به صورت هدف دار دست به انکار تاریخ ایران قبل اسلام مَی زند . مسئولین ج ا هم همشون یا عرب یا ترک هستند . مثل خلخالی ، موسوی اردبیلی ، خامنه ای و . خمینی هم عروسک خیمه شبابی شما ترک ها بود . خلیفه داعش سنی هم در اصل اردوغان است و ابوبکر بغدادی یک خلیفه خیمه شب بازی است . اینکه تو فریاد بزنی داعش یا امپراطوری شیعه اریایی فارس کسی حقیقت را نمی داند . این شما ترک ها هستید که همه را فریب مَی دهید ما نیاز به فریب کسی نداریم کافی دستتون دراز کنیم همه با علاقه دست ما را مَی گیرند . دولت تاجیکستان هم دست رد بر روی دولت داعش شیعه ج ا زده است نه مردم پارسی زبان ایران . در انتها بابا جان یک سر باکو برو انقدر سوتی نده . [::باباجان - لندن، انگلستان::]
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۸
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران

زبان روسی جز زبان دوم مردم باکو است . ارزو همین مردم رفتن به مسکو و إنکارا برای کارگری است . هر چه باشد پول نفت و قدرت فقط برای یک خانواده است و بقیه نقش رعیت را دارند . کلا شما ترک ها رعیت بودن دوست دارید بخاطر همین قاجار به پهلوی ترجیح مَی دهید . در انتها ایران متعلق به فارس ، کرد ، لر ، بلوچ ، ارمنی ، اشوری ، عرب ، بختیار ی، اذری ، قشقایی ، گیلک ، مازنی و اذری است نه شما ترک ها ! شما ترک ها با هلاکوخان مغول و ینی چری های سلطان مراد امدید و باید برگردید همانجایی که هم بودند . تو نگران تعداد جمعیت نباش تعداد ما از شما نوکران کاسه لیس اردوغان بیشتر است .
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۳
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران

در انتها چرا جواب ندادی أفکار و عملکرد ج ا مشابه شما پان ترک های عثمانی در منطقه است و هر دو حضور کرد را در اذربایجان انکار مَی کنید ؟ هر دو با پرویی کردها را در اذربایجان جعلی غربی مهمان مَی دانید ؟ چرا در اذربایجان غربی تابلو ها و روزنامه و تلویزیون به زبان ترکی است نه کردی ؟ هر چند کردها در اذربایجان غربی اقلیت نیستند اما اگر هستند شما ترک ها با این همه ادعا چرا حقوق اقلیت های کرد را رعایت نمی کنید و با نقاب شیعه پرستی به اسم ولایت فَقِیه أفکار پان ترکی را ترویج مَی دهید . مانند نماینده مثلا محترم ارومیه نادر قاضی پور ! می دونی چند وقت است مردم کرد اذربایجان غربی می خواهند از شما ترک ها جدا شوند و یک استان جدید بسازند که همین نماینده هیچ کاره شما اجازه نمی دهد . دم خروس شما پان ترک ها خیلی وقت است بیرون زده شده است . شما پان ترک ها دست در دست ج ا و سپاه در تمام جنایتی که در حق اقوام ایران مَی شود شریک هستید . تو ج ا اعضای پان ایرانیست دستگیر مَی شود اما شما پان ترک ها رأست رأست راحت مَی گردید . هیچ کدوم از سایت های تبلیغی أفکار پان ترکی فیلتر نمی شود اما تمام سایت های تبلیغی
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۹
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران

درباره ایران قبل اسلام فیلتر مَی شود .
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران

جنابالی به دنبال دموکراسی و فدرال و ازادی و حقوق بشر نیستی . فقط فکر مَی کنی حکومت دست قوم فارس است ما ترک ها باید حکومت از انها بگیریم و زبان خودمون را زبان رسمی کنیم . و مانند اول انقلاب به رهبری خلخالی تمام اقوام اریایی ایران از کرد ، لر و فارس را نسل کشی کنیم و تخت جمشید و اثار باستانی ایران قبل اسلام را تخریب کنیم . وقتی أفکار ......شما پان ترک ها را مَی شموک مَی فهمم .... از داعش هم مَی تواند در قرن ٢١ حضور داشته باشد .
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۳
۴۱
تورکم - اردبیل، ایران

مرغ آمین . آنقدر با غرض و تعصب نوشتی که معلومه در قبال منطق بسیار مقاومی تورکها زبان و فرهنگ و تاریخ و استوره های خودشان را نگه خواهند داشت اگر ناراحتی .....
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
۴۱
تورکم - اردبیل، ایران
دوست دارم در قبال این همه توهین شما فقط بگویم آزربایجان یاشاسین ایسه مه ین یانسین
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران

در انتها بابا جان من دلم برای شما پان ترک ها بسیار مَی سوزد ! شما ها عروسک های خیمه شب بازی هستید که بعد اینکه ارباباتون از شما استفاده کردند مانند یک دستمال توالت دور انداخته مَی شوید . این ایده پان ترکیسم اولین بار توسط یک یهودی لهستانی برای مقابله با نفوذ امپراطوری روسیه بوجود امد . بخاطر همین بسیاری از اقوام که حتی ترک نبودند در این ایده به انها هویت ترکی داده شده است . این ایده نه تنها امپراطوری روسیه را تضعیف نکرد برعکس در انتها همین ایده پان ترکیسم باعث سقوط اخرین امپراطوری ترک عثمانی ها شد و یهودیان توانستند بعد جنگ جهانی اول به فلستین مهاجرت و کشور اسرائیل را بعد جنگ جهانی دوم بوجود بیاورند . و برای ترک ها از ان امپراطوری فقط ازمیر ، استانبول و إنکارا باقی ماند و بخاطر همین ایده پان ترکیسم مطمئنا شرق ترکیه را هم از دست مَی دهند . شوروی هم از ایده پان ترکیسم استفاده کرد اما چه شد ؟ استالین بعد گرفتن امتیاز از قوام مانند دستمال توالت پیشه وری انداخت بیرون و سر او را در باکو زیر اب کرد . یا مریم رجوی یا عضد القجری که دستمال به دست خمینی و صدام بود
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران

و در اخر مانند اشغال دور انداخته شد . شماها پان ترک های اذربایجان هم عروسک های خیمه شب بازی هستید . قرار نقشه نظریه پرداز خاورمیانه برنارد لویس را انجام بدهید تا ایران تجزیه و به کشورهای کوچک قابل کنترل مانند جمهوری اذربایجان تبدیل کند . مَی دونی که الهام علیف مانند اخوی خامنه ای جرئت ندارد بدون اجازه پوتین اب بخورد . برای ساختن یک امفی تئاتر حیدر علیف هزاران از مردم اذری را بی خانمان کرده است . بعبارتی خواب ببینید که غرب بگذارد شما ترک ها یا عرب ها یک کشور بزرگ پهناور با قدرت تشکیل بدهید . حتی اجازه نمی دهد بعدا با باکو متحد شوید . شما ترک ها کشور اذربایجان جنوبی تون در حد همان تبریز خواهد بود . 😂 غرب هرگز اجازه نمی دهد کشوری بزرگتر از اسرائیل در خاورمیانه وجود داشته باشد چون کشورهای بزرگ قابل کنترل نیستند و در جنگ اسرائیل را شکست مَی دهند .
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
۳۲
IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان
بابا جان لندن اینطور که نوشتید، نباید سواد زیادی در تاریخ و جغرافیا داشته باشید. قسمت شمالی استان آذربایجان با قلدری استالین خونخوار کمونیست و با کمک مزدوران داخلی‌ او یعنی‌ پان ترک‌های مواجب بگیر و پیش وری خائن کمونیست و تعدادی از کرد‌های مزدور از پارس بزرگ به زور جدا شد. قسمت جنوبی آن‌ یعنی‌ آذربایجان فعلی‌ ایران توسط شاهنشاه فقید ایران از مزدوران کمونیست پس گرفته شد. این را هم بدانید که اهالی استان آزربایجان را همه به نام آذری می‌شناسند و نه ترک. ترک یا به نوادگان چنگیز و مغول گفته میشود و یا به عوامل صادراتی و مزدور حکومت خون خوار و یاغی‌ عثمانی به ایران که رویای تجزیه ایران را دارند که این رویا را با خود به گور خواهند برد.
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
۵۳
چاپید شاه! - لوزان، سوییس
مرغ آمین - ایا به نظر شما یک آدم باسواد تعصب های قومیتی را در نوشته هایش راه میدهد؟؟شما هر چه قدر هم باسواد باشید وقتی از شما کومنتار می بینم فقط و فقط از داخل آنها بوی تعصب و نوعی نژادپرستی خاص (یا شاید نفرت خاص) به مشام می رسد!نمی دونم شاید من اینطوری فکر میکنم! اگر درست نیست حرف مرا تصحیح کنید ولی نه با تعصب و موضع گیری!
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران

دوست عزیز یک شما همواره در کامنت های خود ابتدا اعلام مَی کنید مخالف ج ا هستید اما همواره انگشت اتهام را به سمت خاندان پهلوی مَی گیرید . من هیچ گاه در کامنت های شما دلائل منطقی برای نقد خاندان پهلوی ندیدم جز نفرت کور از این پدر و پسر ! نام شما گویا این نفرت کور است . وقتی تمام خاندان های سلطنتی که در ایران بعد اسلام حکومت کردند را با هم مقایسه کنیم مَی فهمیم که این خاندان در برابر جنایت کاران و خیانت کاران همچون خاندان قاجار فرشتگان اسمانی هستند . دو من تقیه بلد نیستم و حقیقت را با دلیل و مدرک بیان مَی کنم . شما اگر فکر مَی کنید من اشتباه مَی کنم با دلیل و مدرک حرف من را رد کنید . نه این که با فرا فکنی سعی در پوشاندن حقیقت داشته باشید . خوشحال مَی شوم به دانش من افزوده شود . سه من را برای بیان حقایق و خیانت های یک قوم خاص در ایران متهم به نفرت قومی کردید اما در برابر شعار های مر گ بر فارس ، ارمنی و کرد که از همین قوم در ورزشگاه ها شنیده مَی شود سکوت مَی کنید . هر کسی که در ایران زندگی کند مَی داند سپاه پاسداران و دولت ج ا توسط ترک ها اداره میشود [::چاپید شاه! - لوزان، سوییس::].
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران

ان وقت شما در برابر توهین هایی که بابا جان به قوم فارس و اریائیان مَی کند سکوت مَی کنید و به من مَی گویید چرا از قوم خودم در برابر پان ترک ها دفاع مَی کنم ؟
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
۴۴
باباجان - لندن، انگلستان
[::مرغ آمین - تهران، ایران::]. نوشته های شما را هر فرد خارجی بخواند کاملا متوجه می شود که شما بجای دانشگاه در داعشگاه بودی، با این همه افکار فاشیستی، شئونیستی، سادیسمی ، عقده و کینه در شما باید بگویم آتش باشی خودت را می سوزانی ، با اینکه خودت در اصل فارس هم نیستی بحساب اذری خود فروخته دو آتشه و داغتر از اش هستی که نه حرف شما را یک فارس تایید می کند نه یک ترک، بهتر هست دیر نشده برو به عراق یا سوریه پیش برادران داعش هم افکار خود تا در ایران ترک، فارس و غیره نفس تازه بکشند!
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
۴۴
باباجان - لندن، انگلستان
تعصب بیش از حد موجب بیماری بی باز گشت می شود ولی هر کسی اندکی هم شده تعصب دارد تا برای حفظ ملیت خود نه برای تخریب دیگران بلکه با تحمل و اعتراف به وجود دیگران . من تعصب ترکی دارم در حد دفاع از حقوق ابتدایی خلق خودم، چنانکه بعد از نادر شاه افشار، شاه اسماعیل دومین شاه ایران بوده که تعصب ترکی قوی داشته که نادرشاه هر جا را فتح می کرده با دو زبان ترکی و فارسی می نوشته ماننده کلات نادر و مرقد امام حسین و حرف تاریخی نادر شاه بقول استاد حسین بر سخنگوی تلوزیون توحید که می گفت نادر شاه به انهایی در جنگ های شکست خوده خود را باز الکی تعریف می کردند می گفت شما بیماری " بولف فارسی " دارید و شاه اسماعیل هم که شاعر ترک زبان بود و در زمان پایتختی تبریز زبان رسمی را ترکی اعلام کرده بود ولی بعدها بخاطر فاصله گرفتن از امپراتوری قدرتمند عثمانی و فتح فارسستان زبان رسمی را فارسی و دین رسمی را شیعه اعلام کرد.
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
۵۳
چاپید شاه! - لوزان، سوییس
مرغ آمین خانم محترم من نوشتم جواب بدید نه اینکه طومار بنویسید! وقتی شما طویل و عریض مینوسید انتظار نداشته باشید کسی وقعی بگذارد!این یک دو اینکه شما چرا به نامهای کاربری(شاهنشاه روحت شاد) یا(شاهنشاه اریامهر) بند نمیکنید و به من بند میکنید؟ایا فکر نکردید هر عملی عکس العملی دارد؟دیگر در مورد نام کاربری حرف زدن کافیست!ایا من نوشتم چرا نام کاربریتان مرغ امین است؟شما به سوال جواب نمیدهید!بلکه فرافکنی میکنید!
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
۵۳
چاپید شاه! - لوزان، سوییس
من روی اصولم پایبندم و از انها تخطی نمیکنم!خوبست که من زیاد نمینویسم و فقط صد وچهل کومنتار در طول نزدیک به هشت ماه دارم و راحت میشود عیار هرکسی را سنجید!دوست عزیز و نادیده من!باید مرا ببخشی ولی همچنان بوی نفرت و نژادپرستی از کومنتارهای شما به مشام می رسد!هردوی شما کار بدی کردید ولی شما همیشه این اتش را روشن میکنید!من روی خطابم به او نیز بود ولی چون دیدم شما شروع کننده بودیدگفتم روی سخنم با شما باشد!
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
۵۳
چاپید شاه! - لوزان، سوییس
به من یاد داده اند که :یک پنهان کردن دانش خود از اشکار کردن بیسوادی بهتر است و دو اینکه سخن گفتن نقره است و خموشی طلاست و سه اینکه هیچ ملتی فراتر از ملتی دیگر نیست و هیچ کسی بر کسی برتری ندارد مگر به حسن خلق وصداقت!حالا از اموزه های من چیزی میگیرید یا نه به خودتان(هردویتان) مربوط است !فکر هم نکنید که حرفهای پامنبری زدم!اینها تجربه زندگی بیست ساله من در خارج از ایران است!
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
۵۳
چاپید شاه! - لوزان، سوییس
مرغ آمین- شما نوشتید که رهبر حال حاضر ایران ترک است!! خیلی عجیب است که نمیدانید که ایشان اصلیتا مشهدی هستند و فقط در دوره ای برای تدریس دروس حوزوی (و دوره ای هم برای تشکیل خانواده و زندگی)در خامنه بوده اند!این اسم گذاری طلاب از قدمی هم همینطوری بوده است و به نام شهری که در ان تدریس میکردند خوانده میشدند!(پس از ورود شناسنامه به ایران)
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
۵۳
چاپید شاه! - لوزان، سوییس
در خصوص چرایی اینکه چرا ترکها (تا حدودی)حق دارند باید بنویسم که حقیقت این است که رضا شاه(برخلاف پسرش) مرد عمل بود و اقتدار لازم را برای کشور داشت اما او برای تبدیل کشور از پرشیا به ایران لازم داشت که زبان فارسی را ملزوم به تدریس کند و برای همین مدارس زبانهای دیگر را کاملا بست!با توجه به اینکه انزمان به زبان روسی هم در شمال کشور(همین الان در انزلی تعدادی از قدیمیا روسی بلدند!)و سمت اذربایجان صحبت میشدو مدارس انها را هم بست!ناگفته نماند که تبدیل پرشیا هم به ایران گرچه درست بود ولی این کار هم به امر دولتهای خارجی انجام شد!(به شهادت مورخین خارجی)
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران
من حرف ها مو به صورت واضح بیان کردم . جنابالی به جای فرا فکنی و متهم کردن من به فرا فکنی و نژادپرستی می توانستید حرف های من را با دلیل رد کنید ! نتوانستید چون من حقیقت را می گویم . از کی تا به حال بیان کردن حقایق شده است نفرت پراکنی و نژاد پرستی ؟ پس این همه برنامه ، مستند و مقاله که درباره جنایت های نازی ها ، هولوکاست و متحدین در جنگ جهانی دوم توسط کارشناسان بیان می شود نشان دهنده نژادپرستی و نفرت پراکنی است . بر عکس شما من فکر می کنم باید حقایق پشت پرده جنایت های که در خاورمیانه انجام می شود بر ملا شود تا بتوان جلوی جنایت های بیشتر را گرفت . [::چاپید شاه! - لوزان، سوییس::].
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
۵۳
چاپید شاه! - لوزان، سوییس
درست است که نیمه پاره من ایرانی است اما من خودم را ایرانی نمیدانم! بلکه خودم را فرزند زمین میدانم!مرور سالها باعث شد که خودم را از بیشتر تعصبها و یکجانبه نگریها در زمینه تنشهای قومیتی و ملیتی برهانم!درست است اینکاربرای خیلیها (به خصوص در خارج از ایران) برای شناساندن خود در جمعی که از ملتهای دیگر هم هستند سخت است وبرای منهم در اوایل سخت بود اما امکانپذیر است!باور کن می شود!
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
۵۳
چاپید شاه! - لوزان، سوییس
مرغ آمین و باباجان- نوجوان که بودم فکر میکردم میتوانم دنیا را تغییر دهم و دنیایی بر اساس عدالت بسازم چند سال گذشت و نتوانستم بعد درجوانی تاریخ کشور را خواندم وگفتم میتوانم کشور را بسازم بعد دیدم دستهایی پنهان مانع از ان میشوند چند سالی گذشت گفتم میتوانم همسرم و فرزندم را به میل خود تغییر دهم چندسالی گذشت دیدم نشد دلسرد و زده از همه چیز به میانسالی پا گذاشتم الان می بینم فقط و فقط باید خودم را با شرایط وفق میدادم و خودم را عوض میکردم وگرنه محالست کسی خانواده ش و کشورش را خودش به تنهایی عوض کند
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران
من هیچ علاقه ای به ادامه بحث با شما نداشتم اما بهتر است اطلاعات شما را تصحیح کنم اقای ایت الله خامنه ای پدر ایشان امام جماعت مسجد ترک زبانان مشهد بودند . و اصالت خانواده پدری ایشان از روستای خامنه در اذربایجان است که میر حسین موسوی نیز هم اصالتا جز این روستا است . شیخ محمد خیابانی یکی از مشروطه خواهان اذربایجان که بسیار معروف است زمانی مانند پیشه وری قصد جدا کردن اذربایجان از ایران را داشت و حتی نام اذربایجان را به ازادیستان تغییر داده بود از فامیل های ایشان هستند . خانواده پدری اقای خامنه ای از اذربایجان به نجف بعد مشهد مهاجرت کردند . براساس ایده شما پس هر ترکی که در تهران متولد شده است ترک نیست و اصلیت تهرانی دارد . باید به عرض شما برسونم قبل رضا شاه زبان رسمی ایران پارسی بوده است و قانون مشروطه در زمان قاجار به زبان پارسی نوشته شده است . و تمام مکاتبات و نامه ها در ایران در دوران قاجار به زبان پارسی نوشته میشده است . رضا شاه إصلاحاتش نه براساس فرامین دوول خارجی بلکه بدلیل دیدن تاثیر این إصلاحات در کشور عثمانی انجام داد . و دوول غربی مانند شوروی و [::چاپید شاه! - لوزان، سوییس::]
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران
و بریتانیا مخالف این إصلاحات بودند و همواره بر جلوی دولت مرکزی ایران سنگ مَی انداختند . در دوران قاجار مدارس توسط کشورهای غربی و کشیش های مبلغ مسیحیت احداث و اداره میشده است و از زمان رضاشاه تمام این مسائل تغییر پیدا کرده است . بر عکس ادعا شما در تمام این مدارس زبان فارسی تدریس میشده است حتی در تبریز . و در انتها چون در گیلان و اذربایجان مدارس توسط روس ها بنا شده بودند در کنار زبان فارسی به انها زبان روسی هم یاد مَی دادند . این چیز عجیبی نیست در دوران عثمانی ها هم زبان های دوول اروپایی که مدارس را برای ترک ها بنا کرده بودند اموزش داده میشده است . البته من در یک کتاب خوانده بودم زبان بین المللی محبوب برای ملت ایران در دوران قاجار فرانسوی نه روسی و انگلیسی بوده است . در دوران مشروطه در تبریز روزنامه ها به زبان فارسی نه ترکی بوده است . اتفاقا همین مسئله باعث تعجب تروریست هایی که از باکو به تبریز مَی امدند میشده است . به هر حال خاورمیانه و ایران معاصر را انقلاب مشروطیت و رضاشاه تغییر دادند و ساختند وگرنه ما تا همین امروز باید با پای پیاده از تهران تا اهواز مَی رفتیم .
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
۴۷
دهقان خلافکار - لیما، پرو
تعصب خیلی چیز بدیه ;)
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
۴۴
باباجان - لندن، انگلستان
[::مرغ آمین - تهران، ایران::]. بهترین توصیه من برای شما بیمار کمی عزیز این هست که اولا داروهایتان را بموقع مصرف کنید ! . دوم، به بازی فوتبال تراکتور تماشا نکنید! سوم خیال نکنید کره زمین ایران زمین هست ولی فقط باور کنید فارسستان زمین ایران زمین هست ! چهار ، خیلی نفرت بیش از حد داشته و خیلی زرنگ باشی یک..... می توانی باشی چون از انسانیت کلا پرت شدی و مثل سنبلی به آلمان نرسیده خود را آلمانی اصل معرفی می کنی و تشنه خون همکیشان خود ، صدرد من مطمئن هستم که حتی ...... شما بدرستی فارس نمی تواند حرف بزند که تو خود را فارس معرفی می کنی و از حس کم و کسری و سر خوردگی هی می گویی ما فارسها که همه بخیال خام شما باور کنند تو فارس اصلی و گل سر سبدی با نژاد بحساب اصل از شرکت آریا ! مهم نیست تو هم فارس باش ولی ..... باش فارس جدید شدن شما لازم نیست از تخریب پل ترک های اجدادت بگذری ! ولی من 10 سال در مشهد بودم و 10 سال خارج با دوستان فارسی زبان، اما ..... مثل تو که فارس باشد ندیده ام و نشنیده ام ولی اصالت فروش آذری در قالب فارس برای خودشیرینی به دیگران به نفع شخصی خیلی دیده ام !
دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +553شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +425پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +335یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +252سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +236‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +235نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +231وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +226ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +190حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله