مهدی نصیری: قانون ممنوعیت ورود مقامات جمهوری اسلامی در کانادا علیه من «ناعادلانه‌» است

هم‌میهنان عزیز،

بسیاری از شما می‌دانید که برخی از افراد در اپوزیسیون خارج از کشور، که با جریان پادشاهی‌خواهی دشمنی دارند و از فعالیت‌های من ناخشنودند، با استناد به قانونی در کانادا که ورود مقامات جمهوری اسلامی را ممنوع می‌کند، حضور من در این کشور را با مشکل روبه‌رو کرده‌اند.

من به کانادا آمدم چون به‌خاطر مواضعم، از بازداشت و حتی خطرهای جدی‌تر در صورت حضور در ایران نگران بودم.

اما اکنون، به‌جای آن‌که این قانون متوجه کسانی باشد که همچنان در کنار این نظام ایستاده‌اند، علیه من به کار گرفته شده و تنگناهایی در زندگی شخصی و حقوقی من ایجاد کرده که از جمله لغو ویزای همسرم برای سفر به کانادا و برگرداندن او به ایران از فرودگاه دبی بوده.

نکته تلخ این‌جاست که همین افراد، درباره هیچ مقام یا وابسته دیگر جمهوری اسلامی - حتی آن‌هایی که با پول‌های کلان مردم ایران و با شبکه‌های لابی‌گری قوی به کانادا آمده‌اند - هیچ اقدام جدی‌ای انجام نداده‌اند؛ و تنها کسی را هدف گرفته‌اند که چند سال است از این نظام جدا شده و آشکارا در صف مبارزه با جمهوری اسلامی ایستاده است.

جمعی از ایرانیان مقیم کانادا دادخواستی را خطاب به دولت کانادا تنظیم کرده‌اند و از دولت خواسته‌اند این قانون را در مورد مقاماتی که به صفوف مبارزات مردمی پیوسته‌اند - از جمله اینجانب - مستثنا کند و آن را فقط در مورد کسانی اجرا کند که پیوسته در کنار این نظام ضدحقوق‌بشری بوده‌اند.

از همه ایرانیانی که از تداوم جمهوری اسلامی ناراضی‌اند، صمیمانه تقاضا می‌کنم این دادخواست را امضا کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند، تا هم صدای اعتراض به این بی‌عدالتی شنیده شود و هم ماهیت واقعی کسانی که از این قانون برای تسویه‌حساب سیاسی سوءاستفاده می‌کنند، آشکارتر گردد.

لینکی را که باید از طریق آن این دادخواست را امضا کنید در بیو و پیشانی پیج و صفحه من قید شده و نیز در زیر همین ویدئو در کانال یوتیوبم گذاشته شده و همچنین در کانال تلگرامم موجوده.

ضمنا این نکته را هم یادآور شوم که شما می توانید تنها نام کوچک و حرف اول فامیلتان را بگذارید. و دیگر این که به ایمیل شما هیچ کس جز همین سایت برگزار کننده که اعتبار جهانی داره، دسترسی ندارد.

سپاسگزارم.
مهدی نصیری

لینک جهت امضا
--------------
مهدی نصیری: روزنامه‌نگار و منتقد سیاسی
مهدی نصیری، از چهره‌های شناخته‌شده در عرصه روزنامه‌نگاری و تحلیل سیاسی ایران، فعالیت خود را از دهه‌های آغازین پس از انقلاب ۱۳۵۷ آغاز کرد و در طول سال‌ها یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌ها در فضای رسانه‌ای جناح اصولگرا محسوب می‌شد. 

او سوابق مدیریتی و سردبیری متعددی در نشریات مهم کشور داشته است؛ از جمله مشهورترین دوران فعالیت او، سردبیری روزنامه کیهان در اواسط دهه ۱۳۷۰ بود که در آن زمان، این روزنامه به یکی از تریبون‌های اصلی جریان راست سنتی تبدیل شده بود. 

رویکرد فکری نصیری در آن مقطع، اغلب بر آرمان‌های انقلابی و تفسیر خاصی از ولایت فقیه تأکید داشت و او در مواضع خود صراحتاً به نقد جریان‌های فکری رقیب می‌پرداخت. این دوران، او را به عنوان یک نظریه‌پرداز و روزنامه‌نگار تندرو و پرسروصدا در کانون توجهات قرار داد.

با گذشت زمان و تحولات فکری، رویکرد مهدی نصیری دستخوش تغییرات قابل توجهی شد. در سال‌های اخیر، او به یکی از منتقدان صریح و بی‌پرده برخی سیاست‌ها و عملکردها در ساختار قدرت تبدیل شده است. 

این دگرگونی فکری، که از طریق نشریه سمت نو و فعالیت در فضای مجازی منعکس شد، او را از صف مقدم اصولگرایان سنتی جدا کرد و به اردوگاه منتقدان داخلی نزدیک‌تر ساخت. 

او در تحلیل‌های جدید خود، به آسیب‌شناسی نظام حکمرانی، نقد عملکرد نهادهای خاص، و تأکید بر لزوم تحول و اصلاح ساختاری می‌پردازد. این تغییر مسیر، باعث شده تا او مخاطبان جدیدی را جذب کند که به دنبال تحلیل‌هایی رادیکال و در عین حال از درون سیستم هستند.

موضع‌گیری‌های اخیر نصیری، به‌ویژه درباره مسائل کلیدی مانند انتخابات، اقتصاد و سیاست خارجی، نشان‌دهنده فاصله گرفتن عمیق او از مواضع قبلی و نزدیک شدن به یک نگاه انتقادیِ دینی-سیاسی است. او با استفاده از سابقه طولانی خود در حوزه رسانه و تفکر سیاسی، تلاش می‌کند تا ریشه‌های انحراف از آرمان‌های اولیه انقلاب را بررسی کند. 

مهدی نصیری اکنون بیشتر به عنوان یک تئوریسین منتقد شناخته می‌شود که با بهره‌گیری از همان زبان و ادبیات سیاسیِ سال‌های گذشته، اما در جهت مخالف، به نقد می‌پردازد و از این منظر، در فضای فکری و رسانه‌ای ایران، شخصیتی جنجالی و دو قطبی محسوب می‌شود؛ زیرا هم‌زمان هم مورد ستایش و توجه منتقدان قرار می‌گیرد و هم آماج حملات کسانی است که زمانی هم‌سنگر او بودند.

یکی از محورهای اصلی انتقاد نصیری، شیوه حکمرانی و مدیریت کشور است. او معتقد است که ساختار کنونی دچار انحراف از آرمان‌های اولیه انقلاب شده و عملکرد برخی نهادها و مسئولین، فاصله‌ای عمیق با عدالت اجتماعی و شایسته‌سالاری ایجاد کرده است. 

او به‌طور خاص، نسبت به تمرکز بیش از حد قدرت و کم‌رنگ شدن نقش مردم در تعیین سرنوشت خود هشدار می‌دهد و اغلب این وضعیت را با استناد به مبانی فقهی و کلامی مورد نقد قرار می‌دهد. وی از واژه استبداد برای توصیف بخشی از روندهای مدیریتی استفاده کرده است.

مهدی نصیری، بحران‌های اقتصادی و معیشتی جامعه را نه فقط نتیجه سوء مدیریت، بلکه برآیند مستقیم سیاست‌های کلان می‌داند. او ریشه بسیاری از مشکلات را در ساختارهای رانتی و سوءاستفاده از قدرت برای کسب منافع اقتصادی جستجو می‌کند. 

وی بارها درباره فقر فزاینده و فاصله طبقاتی هشدار داده و معتقد است که ادامه این روند، می‌تواند مشروعیت نظام را با چالش جدی مواجه سازد. این تحلیل‌ها، او را در کنار دیگر اقتصاددانان و کارشناسان منتقد قرار داده است.
+10
رأی دهید
-65

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    کجاست آن اوه‌مای گاد ام‌کانادین جیپسی در وینزور یخزده که ببیند بابا کیا تو‌کانادا هستند . دزد متجاوز کلاهبردار اشغال حکومتی ! آن وقت چهارتا پت و‌پاره‌که‌اصلا قابل مقایسه با این هیولاها نیستند در اروپا پیدا‌می شود و هی هوچی گری‌میکند .
    5
    14
    یکشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    paksan - ایران، ایران
    اخراج
    20
    17
    یکشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    sama128 - شیراز، ایران
    عجب ده شصت مدیر روزنامه کیهان بودی هرکاری خواستی کردی خوب توپ توپ خوردی و خودتان را بستید ، الان بعد کلی خوردن و خیانت تغییر موضع دادید، خیلی خوبه، لاجوردی و خلخالی هم الان اگر زنده بودند با کلی آدمی که کشتند ریش و پشم را می زدن یک کت و شلوار می پوشیدند یک کراوات می‌زدند راحت تغییر موضع می‌دانند، پس تغییر اون همه آدمی که ۱ دقیقه ای محاکمه و تیر باران و سر به نیست شدن چی میشه، ۴۷ ساله با سیاست های تک تک شماها خوار مادر مملکت یکی شده با تصمیمات شماها کلی ضرر و زیان به مملکت وارد شده الان بیایید بگید ما دیگه سمت و پست نداریم تطهیر، شدیم گازش را بگیریم بریم اروپا و کانادا و آمریکا چون تغییر موضع دادیم پس گ... که توی مملکت جانی و مالی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی زدید چی میشه ، پشم میشه نه این میشه یعنی بیلاخ،
    13
    30
    یکشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۷:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Rasta - تورنتو، کانادا
    چیز خوردی امثال شماها این مزخرف را تا اینوندید پولا را که کردید آخر پیری نسرین کانادا و اروپا و آمریکا میشد دشمن نظام ،شما کثافت محضیید
    9
    25
    یکشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    sama128 - شیراز، ایران
    نکته جالب اینه وقتی در این سیستم‌ پست و سمت دارند، همه جوره در مسیر سیستم به ضرر جامعه ، کشور ، مردم، جامعه پیش میرند ، جیب خود را هم پُر می‌کنند، بعد که از سر سفره بیرون می افتند میشن اپوزوسیون، اینکه فهمیدی اشتباه کردی خطا کردی برگشتید خوبه، ولی ؟!؟!!، تکلیف تصمیمات بر خلاف منافع جامع چی میشه ، واقعا اگر الان امثال لاجوردی و خلخالی با اون همه آدم کشی شکنجه و تجاوز .. نمرده بودند ، ریش و پشم را می‌زدند، راهی کانادا می‌شدند می‌گفتند الان جزء مخالفین و اپوزوسیون هستیم تکلیف چی بود، باید پناهندگی می‌گرفتند یک خانه و حقوق هم دولت کانادا می‌داد راه به راه در کانال های تلویزیونی بعنوان کارشناس هم می‌آمدند و پول هم می گرفتند و به ریش ملت میخندیدن، واقعا اینها از عالم و آدم طلبکارند چه ایران بودن چه الان رفتن کانادا،
    7
    26
    یکشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۷:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مبارز01 - تهران، ایران
    به سهم خودم از هر کسی که بر علیه این رژیم منفور قد علم کند دفاع خواهم کرد تا روزیکه شاهد از بین رفتن این پست فطرتان ضد ایرانی باشم.
    5
    23
    یکشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۹:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    جز طویله فرقه پالانی این جنایتکاران رژیم جایی برای تغییر ماهیت و فرار از پاسخگویی ندارند ، شاه در رفت برای فرار از مجازات مملکت را دو دستی داد دست ملا ، ملا فرار می کند برای فرار از مجازات مملکت را دو دستی می دهد دست شاه ، چرخه فساد دین و دربار ، دور و بر رضا پهلوی پر است از این جنایتکاران رژیم که تغییر موضع دادند و ۴۷ سال جنایت و دزدی را با ماله پهلوی مخدوش می کنند ،
    13
    4
    یکشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    freedom of the press - تهران، ایران

    خیلی هم‌ عادلانه است. برگرد و برو به همان جهنمی که تو و همفکران مریضت برای ایرانی های احمق و بیشعور ساختی. تو و همفکرانت ۴ نسل را نابود کردید. جنایت هولاکوست در برابر جنایتی که شما کردید هیچ است. چی شد دیدی ایران برات نا امنی است و آزادی کلام نداری گفتی بروم کشوری آزاد و برای اشغالگران ایران قلدری کنم در کشوری که دستشان بهم‌نمی رسد و یا اینکه این زک تله است فرستادنت کانادا که اتحاد مردم را از هم‌ببری و آنتن رژیم اشغالگر باشی. به هر حال برو و در کشوری که تو و همفکرانت ساختی زندگی کن. شرم بر تو و همفکرانت. خائن به وطن. این چیزی که الان در ایران می بینی حاصل دستپخت تو و همفکران مریضت است.
    3
    43
    یکشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۴ - ۲۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    با اون قیافه تنه جای مناسب برا تو باغ وحش یا سیرک هست .
    2
    18
    یکشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Tehrontario - تهرانتاریو، کانادا
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    توی آدم فروش اعتراف کردی می ری ایران اولین کارت اینه که اطلاعات مشروب خورهای داخل هواپیمارا به حراست سپاه فرود گاه می دی همین کافیه.من درایران از هفتاد وهشت به بعد ممنوع الخروجم و تو همکاراطلاعات سپاه شش ما یکبار میروی اطلاعت می بری؛ برمی گردی مانند مهاجرانی راست راست در لندن می گردی. اگر کانادا بودی همون خانم محترم شناساییت می کرد اینجا اول خود ما ... می دادیم وبعد از کانادا اخراج می شدی. لعنت جاودان یزدان بر مخبرین . پلشت سپاه.
    4
    0
    ‌چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    Tehrontario - تهرانتاریو، کانادا
    اوه اوه پس پناهنده مریض روانی هستی . همین هست که اراجیف می گویی داغون خود شیفته ؟ تو‌چیکار کردی تو ایران‌که فرار کردی کانادای یخزده جیپسی پرور . اره که گفتم خوب کردم تا شما اوه‌مای گادهای عقده ای یخزده دیگه نباشین الکی برای آدم پاپوش درست نکنین ! درس عبرت برایتان بشود . تو افغانی هستی ! ضد ایرانی هستی الکی می گویی ممنوع الخروج هستم . دروغ ۹۹٪ شما پناهنده‌ها همین است‌که مفتخوری کنین اینچوری . حالا‌چه کانادی یخزده چه در لندن بهشت . یا تجاوز کردی یا جنایت در ایران که الان در کانادای یخزده برایت بهشت است .افسردگی شدید داری بدون رفیق و تنها آنجا بدون هیچ آرزویی گیر افتادی مابین یک مشت ایرانی از هم بیزار و از افغانی بیزار در یک محیط سرد یخزده . می فهمم اوضاعت را . اشکال نداره. کانادا تو مرداد ۲ روز تابستان دارد . یکم برو تو خیابان راه برو‌زیر افتاب درست میشی اما‌موقت .
    0
    5
    ‌چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Tehrontario - تهرانتاریو، کانادا
    همه پست هات با اوه اوه و یا ا مای گاد شروع می شه که تابلو...خواهر هستی و اختلال داری . لندن برای شما بهشته اینقدر ادامه بده عین فردی مرکوری و برت لنکستر بشی. به آدم فروشی افتخار می کنی؛ ای وای شوکولاتم چی شد ...خخخ . تمام منطقت هم اینه که کانادا سرده...خوب آبادان هم گرمه...که چی. توضیح دیگری ندارم
    4
    0
    ‌چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    Tehrontario - تهرانتاریو، کانادا
    ببین اینقدر لجن پراکنی میکنی که ایرانیان یوکی هم نصف حرف‌هایت را نگه نقطه می‌کند . دقیقا مطابق افراد محاجر ایرانی در کانادا هستی . حرف منطقی توهین فحاشی حمله فیزیکی . ایرانیان یوکی خواهشمندم اقدام لازم را نصبت به توهین‌های این فرد ی مشخص نیست آیا ایرانی هست یا خیر و بگفته خودش در کانادای سرد و یخزده هست را انجام بفرمایید . با تشکر . دمای هموا الان در تورونتو -2 درجه و‌احساسش مانند -۹ درجه ۷۵٪ باران شدید سرعت باد ۷۰ کیلومتر در ساعت . ملت بگویند اینجا کجاست ! :)
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۴ - ۰۸:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Tehrontario - تهرانتاریو، کانادا
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    مهدی نصیری را کانادا داره بیرون می کنه؛ به نظر من کار درستی می کنه؛ تو مخالفی بگو نه....یک منطقی بیار.وای وای کانادا سرده ...ا مای گاد پناهنده شدن...یعنی چی ؟!
    3
    0
    ‌پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Tehrontario - تهرانتاریو، کانادا
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    الان پست درباره مهدی نصیری است؛ این کار درسته یا غلطه...تو پای هر پستی بی ربط میای می گی ؛ او مای گاد کانادا یخزده....پناهنده....نهایت می گی؛ ای وای چرا خاوری را پس نمی دهند؟ خاوری را گیریم اشتباه هرچی ....الان پست درباره مهدی نصیری است؛ این کار درسته یا غلطه؟
    3
    0
    ‌پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    Tehrontario - تهرانتاریو، کانادا
    کانادا که یخ زدست سرد الکی گران پر است از خود شیفته مانند تو پناهنده مریض روانی ، یخزده ، دزد کلاه بردار ....... بابا دزد اختلاسگز. پس درست می گویم . اوه مای گاد ام کانادین هم تیکه‌کلام‌ شما آدم‌های خودشیفته هست که بعد از چند سال یک‌دست لباس ‌نو می خرین از والمارت ، پیش فاطی افغانی تو نورث یورک الا‌گارسورن می کنید با زاغار ایر لاین ایران‌می آیید برای یک‌مشت ایرانی بدبخت الکی چوسی میاین و هی می گویید اوه مای گاد ام کانادین جیپسی از نوع یخزدش ، هی رویا می فروشیم به این مادر مرده ها یار تا قالت که ای من ۲۰ دقیقه می روم‌دیترویت ......... می خورم با ابجو خاک بر سر شما ، شما اینجا جوج میزننین با ادرار . بعدم قیافه می گیرین که اره من آنجا بوجر دیم ایجور دیم بالام جان . بابا کانادا داغون هست هر کسی هم داخلش از سال ۱۹۹۵ به بعد آمده یا دزد است یا کلاه بردار با متجاوز یا اختلاسگر یا فراری . همه با هم دشمنید حرف منطقی هم بشنوین فحاشی و تهمت برچسب بعدشم حمله فیزیکی . تورنتو الان -۳ احساس -۱۱ باد ۸۰ کیلومتر سرعت بارانی . سگ بزنی با چوب از خانه بیرون نمی رود . رنج افسردگی ۸۰٪ به بالا.
    1
    3
    جمعه ۰۷ آذر ۱۴۰۴ - ۰۸:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Tehrontario - تهرانتاریو، کانادا
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    با هدایت ایرانیان کانادا داره کار درست را انجام می دهد؛ وبرای امنیت داخلی خود دیگر این تروریست ها را راه نمی دهند. آنهایی که در پاسخ هر اقدام درست می گویند پس خاوری چی شد آدرس اشتباه می دهند ومامور سایبری هستند اغلب در اروپا وبیشتردرلندن. آمریکا در گذشته خریت کردند افغان ها را فله ای راه داد تروریسم شروع شد واز دیروز شروع کردند اقامت گرین کارد افغان ها و ایرانیان رالغو کردن. خاوری ریس بانک بود واتهامش مالی که ثابت نشده و شاکی شخصی هم ندارد حتی اگردر دادگاه ثابت شود مجرم است جرم مالی را در کشور های غربی زندان نمی ندازد اگر ثابت شود باید رد مال کند که آنهم با اعلام ورشکستی واین حرفها حل می شود/همه کشورهای غربی مجازات جرم مالی وحتی کلاه برداری مالی سبک است وبا تجاوز و تروریسم زمین تا آسمان فرق می کند. درآمریکا کانادا اتهام مالی را خیلی جدی نمی گیرند (بجز مالیات) نمونه همین ترامپ و پسرانش که پنجاه تا پرونده باز کلاه برداری دارند ترودو وبایدن پسرش هانتر بایدن کیس های فراوان اختلاس دولتی در دادگاه دارند وبازهم رییس جمهور و آزاد هستند.
    1
    3
    جمعه ۰۷ آذر ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Tehrontario - تهرانتاریو، کانادا
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    اوه اوه ؛ کانادا یخزده؛ وای آخ ...پناهنده.. کانیدین جیپسی او ما گاد...و...و..شوکولات من چی شد؟
    1
    3
    جمعه ۰۷ آذر ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.