وزیر دفاع اسرائیل: حمله به پایگاههای هوایی سوریه «هشدار برای آینده» بود
+75
رأی دهید
-3

کاتس همچنین گفت که اسرائیل اجازه نخواهد داد سوریه به تهدیدی برای منافع امنیتیاش تبدیل شود.
وزیر دفاع اسرائیل خطاب به احمد شرع، رئیسجمهور موقت سوریه افزود: «اگر اجازه دهید نیروهای دشمن اسرائیل وارد سوریه شده و منافع امنیتی اسرائیل را به خطر بیندازند، بهای سنگینی خواهید پرداخت.»
-Advertisemnet-
او در ادامه گفت: «عملیات نیروی هوایی اسرائیل دیروز علیه فرودگاههای تی-۴ و حماه و در منطقه دمشق یک پیام واضح و یک هشدار برای آینده است: ما اجازه نخواهیم داد که امنیت دولت اسرائیل آسیب ببیند.»
نیروی هوایی اسرائیل شب گذشته اعلام کرد که فرودگاه نظامی حماه در غرب سوریه و پایگاه موسوم به تی-۴، که یک فرودگاه نظامی دیگر در جنوب این کشور است، هدف این حملات قرار گرفتهاند. همچنین یکی دیگر از اهداف این حملات، زیرساختهای نظامی در دمشق، پایتخت سوریه بوده است.
بر اساس گزارش سازمان "دیدهبان حقوق بشر سوریه" مستقر در لندن، فرودگاه نظامی حماه از کار افتاده و در این حملات دستکم چهار نفر کشته و یازده نفر زخمی شدهاند. طبق گزارش این سازمان، در مجموع، ۱۸ حمله هوایی به باندهای فرود، برجهای کنترل و هواپیماها صورت گرفته است.
حملات مجدد ارتش اسرائیل به پایگاههای نظامی در سوریه
حملات هوایی مجدد اسرائیل به سوریه

نیروی هوایی اسرائیل اعلام کرد که روز چهارشنبه، ۲ آوریل چندین هدف را در سوریه مورد حمله قرار داده است.
به گفته ارتش اسرائیل، فرودگاه نظامی حماه در غرب سوریه و پایگاه موسوم به تی-۴، که یک فرودگاه نظامی دیگر در جنوب این کشور است، هدف این حملات قرار گرفتهاند. همچنین یکی دیگر از اهداف این حملات، زیرساختهای نظامی در دمشق، پایتخت سوریه بوده است.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این حملات را تأیید کرده اما جزئیات بیشتری ارائه نداده است.
بر اساس گزارش سازمان "دیدهبان حقوق بشر سوریه" مستقر در لندن، فرودگاه نظامی حماه از کار افتاده و در این حملات دستکم چهار نفر کشته و یازده نفر زخمی شدهاند.
طبق گزارش این سازمان، در مجموع، ۱۸ حمله هوایی به باندهای فرود، برجهای کنترل و هواپیماها صورت گرفته است.
وزارت امور خارجه سوریه روز پنجشنبه، ۳ آوریل (۱۴ فروردین) با انتشار بیانیهای حملات هوایی روز گذشته إسرائیل به پایگاه های نظامی سوریه را محکوم کرد.
وزارت امور خارجه سوریه در این بیانیه نوشت: «نیروهای اسرائیلی در نقض آشکار حقوق بینالملل، در مدت ۳۰ دقیقه به پنج منطقه در نقاط مختلف کشور حملات هوایی انجام دادند. به دنبال یکی از بمبارانها، پایگاه هوایی در حماه تقریبا بهطور کامل ویران شد.»
از زمان سرنگونی رژیم بشار اسد، حاکم دیرینه سوریه در دسامبر ۲۰۲۳، اسرائیل صدها حمله هوایی در سوریه انجام داده است تا انبارهای تسلیحاتی موجود در آنجا را نابود کند.
اسرائیل مدعی است که هدف از این حملات "جلوگیری از افتادن تسلیحات استراتژیک به دست دشمنانش" است.
۲۹

Burgundy - ریگا، استونی
اقا یه سوال از دوستان اسرائیل پرست (اونهم عاشق جناح far right اسرائیل). چرا از نظر شما بزرگواران اسرائیل برای حق امنیت و دفاع از خودش موجه هست خاک یک کشور دیگه رو بگیره و نظامی و غیر نظامی و aid worker رو بدون تمایز از دم تیغ بگذرونه ولی همین حق رو مثلا برای دولت سوریه و یا دولت لبنان (منظور حزب الله نیست که مهره ایرانه)، عراق ،تونس و یا سودان محفوظ نمیدونین؟ (مثال های بالا به منظور دخالت نظامی اسرائیل در خاک انها بود صرف نظر از نظام این کشورها که خیلیاشون دیکتاتورین)
65
21
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۰۰:۰۵
۲۶

romano - تهران، ایران
Burgundy - ریگا، استونی
همانطور که ج ا میتون با نایاک سناتورها رو بخره لابی یهودی راحت میتون اونها رو بخره. لذا هرچی در مطبوعات شما میبینید واقعیت نیست اینها هم مثل مزدوران ج ا یا ساعتی مزد میگرن یا سربازان گمنام موسی هستند. ماهیت اسرائیل و پشتوانهاش از طرف آمریکا و اروپا بعد از ۷۵ سال زیر سوال رفته معلومه که میلیونها خرج میکنه و سعی میکنه صدا ها رو خفه کنه. اخیرا یک پروژه اسرائیل هم اینه که عدهای بنام سلطنت طلب رو طرفدار دو آتشه اسرائیل جا بزنه که چرته محضه. شاهزاده رضا پهلوی که نقطه پرگار این تفکره میگه اتحاد احترام بهم دیگه و مشخصا گفته که برای ما تمامیت ارضی ایران خظ قرمزه که نقطه مقابل اسرائیله. حقوق انسان یونیورساله بازی فوتبال نیست که شما طرفدار تیم باشید. اگر کشتار یک یهودی در جنگ جهانی ظلمه آپارتاید آفریقای جنوبی هم ظلمه کشتن aid worker ظلمه کشتن زن و بچه مردم فلسطینی غصب خاکشون ظلمه اگر فردا یهودیها رو بی دفاع بکشند ظلمه. هر آدم مظلوم حق دفاع از خودش داره دیروز یهودیها امروز فلسطینیها. اگر یهودیها یک ملیون از آلمانها رو در نبرد میکشتن کسی میگفت کار غلطی کردی؟ قطعا خیر دفاع مشروعه. vpn بیا72
2
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۰۱:۰۱
۳۶

Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
Burgundy - ریگا، استونی
به نظر شما مثلا مصر به سودان حمله کند و خاکش را بگیرد تعداد زیادی کشته شوند, مردم ایران چه نظری دارند؟ همینطور که الان دلشون به حال مردم فلسطین و حزب الله نمیشوزه واین مساله را مساله داخلی ان کشورها میدانند.ولی یک مساله هم هست وآن نفرت از مفت خورهایی است که پول ما ایرانیان خرجشون میشه اگر پول ما خرج حزب الله و حماس نمیشد اینقدر ازکشته شدن ها و شکست هاشون خوشحال نمیشدیم1
41
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۰۲:۵۲
۴۵

Momijii - توکیو، ژاپن
Burgundy - ریگا، استونی
چون پیدایش اسرائیل در بیش از هفت دهه قبل ، با کشتار و راندن ساکنین اون مناطق و تجاوز به خاک دیگران و زمین خواری و زیاده خواهی ( البته با پشتیبانی و ساپورت مالی و نظامی انگلیس و آمریکا که در قیمومیت یهودیان هستند ) شروع شد و این مانیفست و اصل و پایه تفکرات صهیونیستهاست !! همیشه هم با پیش کشیدن هولوکاست و ننه من غریبم بازی جنایات و تجاوزاتشون رو توجیه میکنند ! نهایتاً که اینها همه اش نتیجه قدرت مالی و سیاسی جهودهای آمریکانشین و لابیهاشون هست که کسی جرأت نمیکنه به اسرائیل بگه بالای چشمت اَبروست !! التماس دعا برای منفی و البته بدون اظهارنظر منطقی و محکمه پسند !!65
6
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۰۴:۲۰
۲۹

Burgundy - ریگا، استونی
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
خیر عزیز اگر جنگی باشه که مشخصا زیاده خواهی و زورگویی یکی از اونها(مصر و یا سودان) باعثش شده باشه و یا در طول جنگ جنایت جنگی صورت بگیره من مخالفش هستم همانطور که مخالف زورگویی روسیه به اوکراین هستم و دخالت ایران در امور جنگ داخلی سوریه. شما بفرمایید مثلا وقتی هیتلر حمله کرد و از انواع استفاده کرد و حداقل ۴۰ میلیون ادم بیگناه رو کشت شما میتونی بگی خب مسائل داخلی خودشه به من چه؟ اصلا اساسا این نحوه تفکر انسانی نیست بنی ادم اعضای یک دیگرند و اصلا توسال ۲۰۲۵ این نحوه جنگ افروزی و کشورگشایی های یکسری کشورها نظم نوین جهانی رو به خطر میندازه. ضرب المثل معروف المانی رو شنیدید که میگه: اومدن کمونیست ها رو بکشند حرفی نزدم چون کمونیست نبودم، بعد یهودیا رو گرفتند مشکلی نداشتم چون یهودی نبودم، بعد امدند سراغ مسیحی ها صدایی نکردم چون مسیحی نبودم. دوروز دیگر امدند مرا بگیرند هرچی فریاد زدم دیگر کسی نبود به من کمکی بکند34
1
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۰۸:۱۴
۲۹

Burgundy - ریگا، استونی
romano - تهران، ایران
بله عزیز مشخصا چندین کاربر که ادم های بسیار محترمی هستند ولی به قول انگلیسیا go above and beyond برای توجیه جنایات این بابا. یکی دوتاشون (البته نه این دوست عزیزی که اینجا پاسخ داده) میخوره کامنتهای کاملا در راستای دیدگاه راستترین اعضای دولت اسرائیل بذارن که با قول جناب مشکوکه، ولی بقیه دوستانی هستند که احتمال زیاد از خرج کردن ثروت زیاد ایران توسط اخوند های بی عقل برای تروریست های حماس و حزب الله به ستوه اومدند که قابل درک هست ولی اینا هیچکدوم نباید چشم ما رو رو جنایت ببنده و قوه تحلیل بیطرفانه رو ازما بگیره. من مخالف موجودیت اسرائیل در چارچوب مرزهای بین المللی نیستم و این حق انهاست تاجایی که پاشون رو از گلوی مردم دیگه بردارن و مثل یک دولت یاغی برخورد نکنن.ظلم و جنایت فقط برای پیش برد هدف از نظر بنده مذموم است حالا مهم نیست جنایتکار عمامه به سر باشه، کراواتی، بچه مسلمون سنی شیعه و یا کیپا به سر38
1
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۰۸:۲۳
۲۹

Burgundy - ریگا، استونی
Momijii - توکیو، ژاپن
بله عزیز اینها با قدرت سنگین رسانه ای که دارن همه چیز رو وارونه نشون میدن ولی ادم بیطرف حقایق رو حتی میتونه از لابه لای این حرفها ببینه همونطور که پدران ما در زمان سانسور تو رژیم اخوندی فریب اخبار صدا و سیمارو نمیخوردند! واقعا مایه تاسفه کشور اسرائیل بعد از ۳۰ سال توافق صلح و زحمات اقای رابین و عرفات که مردان بزرگی بودن واقعا هنوز با زیاده خواهی هاش اتش جنگ رو تو خاور میانه روشن نگاه داشته40
1
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۰۸:۲۷
۳۶

Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
Burgundy - ریگا، استونی
با شما موافقم که ادم قطعا از کشتن انسانها ناراحت میشه ولی دو مساله اینجا هست یکی اینکه عکس العمل من و اطرافیان من و کلا ایرانی ها در کشته شدن انسانها فرق میکنه با کسانی که خودشونا پاره میکنند برای فلسطین و لبنان و اسرائیل ستیزی. مثلا حمله روسیه به اوکراین چقدر مردم ایران بهش فکر میکنند یا در موردش در شبکه های اجتماعی حرف میزنند؟ قطعا اهمیتی نداره براشون که خودشان را مثل شما درگیر کنند1
31
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۰۸:۴۲
۳۶

Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
Burgundy - ریگا، استونی
ولی دو گروه هستند که تمام فکر و ذکرشون حماس و حزب الله و اسرائیل ستیزی و آمریکا ستیزی است یکی طرفدران ج اسلامی و دیگری گروههای چپ که در ایران حتی دو درصد هم نیستند. و مورد بسیار مهم اینجا اینه که ما میبینیم ایرانیها از اقدامات اسرائیل خوشحالند، چرا؟ آیا عاشق اسرائیلند؟ خیر بلکه دلیل اینه که . که مردم ایران از حماس حزب الله حوثی متنفرند و چیزی که برام جالبه حتی وقتی غیرنظامیان هم کشته میشن ایرانی ها سکوت میکنند. علتش اینه که پول مردم فقیر ایران خرج حماس حزب الله حوثی حشد الشعبی و غیره میشه. و مردم عصبانی هستند وگر نه مردم ایران هم مثل کشته شدن اوکراینی ها ناراحت میشدند و باز هم میگم نه در حد شماها که در موردش در شبکه های اجتماعی صحبت کنند و بحث کنند و بخوان نظر دیگران را تغییر بدین2
32
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۰۸:۴۴
۳۶

Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
romano - تهران، ایران
رومانوی باهوش رضا پهلوی چند بار به اسرائیل سفر کرده، و حتی یک بار هم از فلسطین و حزب الله حمایت نکرده. چرا دلش نمیسوزه. البته خوب میدونی مردم ایران هم دلشون نمیسوزه و حتی خوشحالند از نابودی حماس و حزب الله و کتلت شدنها. و خوب میدانی قبل از انقلاب مردم ایران اینجور نبودن3
33
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۰۸:۴۹
۲۹

Burgundy - ریگا، استونی
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
خب چون شما نمیبینی دلیلی نداره وجود نداشته باشه الان تو این کشوری که من هم هستم کم نیستن فعالانی که موافق این جنایات نیستن و مطمئنا در خود ایران هم هستن. من هم نظر خودم رو گفتم چون خبر راجب این مورد بود. بحث حزب الله و حماس هم نیست ما راجب غیرنظامیان حرف میزنیم. من دلایل خودم رو گفتم بنا بر منطق خودت شما چرا بی چون چرا از هرکاری اسرائیل میکنه حمایت میکنید چون فقط شازدتون طرفدار انهاست؟20
0
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۸
۳۷

Munchen - مونیخ، آلمان
Burgundy - ریگا، استونی
تو مشکوک هستی،چون هم با رضا پهلوی مخالفت میکنی و هم اینجا رفتی سراغ حمله به اسرائیل و هواداری غیر مستقیم از عقاید رژیم و مسلمانان.و وقتی افراطی ترین نیروی شناخته شده سایبری رژیم (رومانو) به سرعت جان میگیره و برایت نوشابه باز میکنه قضیه بو دار تر هم میشه.اما جواب سوالت : ۱- هواداری ما از اسرائیل بخاطر این هست که تنها کشور دنیاست که دشمن واقعی این رژیم هست و هرگز با اونها نمیتونه مماشات کنه،و دشمن اسرائیل هم جمهوری اسلامی و ایدئولوژی اسلامی امثال حماس و حزب الله هستند که اینها دشمن مردم ایران هستند و ربطی به پرستش اسرائیل نداره.منافع مشترک،دشمن مشترک.همچنین اسرائیل با ایرانیان در خاورمیانه نزدیکی و پیوند تاریخی کهن دارد.برخلاف اعراب و مسلمانان که دشمن و بدخواه ایارن بودند از ابتدا. اصولا کینه و دشمنی یهودیان و اعراب تاریخی و به ما بی ربط است. ۲-اسرائیل حتی یکبار نشده به کشوری حمله کنه مگر برای دفاع از خودش.وقتی به شما حمله میشه مجاز به دفاع سخت هستید. ادامه.0
13
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۴
۳۷

Munchen - مونیخ، آلمان
Burgundy - ریگا، استونی
۳-ثابت شده گروههای حماس و جهادی از این aid worker ها و خبرنگارها برای پوشش نیروهای خود استفاده میکنند.تکنیکی غیر انسانی که قاسم سلیمانی هم با هواپیماهای مسافربری ماهان برای انتقال نیرو و سلاح استفاده میکرد.و یا نیروهای سرکوب رژیم از آمبولانس و ماشین یخچالدار بستنی میهن برای استتار و سرکوب ربایش و تجاوز و شکنجه استفاده میکردند.حال اگر مردم توانش رو داشتن اون ماشین بستنی فروش و ماموران داخلش را آتش میزدند برای بستنی فروشهای بینوا دل میسوزاندی؟. ۴-سودان،عراق و لبنان،تونس همه گرفتار اسلامگرایی هستندواسلام ذاتش متهاجم،ضد انسانی،سرکوبگر،و غیر دموکراتیک و دیکتاتوری است باز تکرار میکنم ارزتش اسرائیل اسمش ارتش دفاعی است و یکبار نشده به کشوری حمله کند جز برای دفاع مشروع از مردم و خاکش. به اسرائیل حمله نکنند،مردمش را گروگان نگیرند و ترور نکنند،بگذارند زندگیشان را کنند بعد اگر اسرائیل خشونت و پرخاشگری کرد حق با شما.0
13
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۰
۳۷

Munchen - مونیخ، آلمان
romano - تهران، ایران
اول که تو بیجا کردی که میگی حفظ تمامیت ارزی ایران نقطه مقابل خواسته اسرائیله.این هرگز سیاست دولت اسرائیل نبوده.بله وقتی بین دو کشور دشمنی و تخاصم هست،طبیعیه ممکنه گروهها و افرادی چنین حرفهایی بزنند، اما باید دید سیاست دولت و حاکمیت چیه و سیاست اسرائیل هرگز این نبوده.و در ضمن چطور رژیمی که تو برایش کامنت میزنی حق داره بیاد علنا از نابودی و محو اسرائیل حرف بزنه،ولی هیچکس در آنجا نباید به فکر تجزیه ایران بیفته؟ خب دنبال ضربه به اسرائیل نباشید کاریتون نداشته باشه.نه با ایران اختلاف ارزی داره ،نه سر آب یا سر هیچ چیز.جز ایئولوژی.تا بحال اسرائیل حرفی از محو کردن ایران زده؟ در حالیکه همه میدانند اونها عملا این توانایی رو با ۲۰۰ کلاهک پیشرفته هسته ای شان دارند و نه سپاه با آبگرمکنهای پرنده اش.چرند بودن این حرف از اینجا مشخصه که اسرائیل ۸۰ برابر کوچکتر از ایرانه.کجای ایران خطر تجزیه دارد؟ آذربایجان،کردستان و اهواز.اگر اینها نباشند،چه آیا تغییری در قدرت جمهوری اسلامی ایجاد میشه که خطر را رفع کنه؟ اینجاست که مانورهای سایبریهای بسیجی مثل تو برای بازی با احساسات ملی گرایانه مردم رو میشه.0
16
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۲
۳۷

Munchen - مونیخ، آلمان
بسیجیهای ارتش سایبری خامنه ای و همفکرانشان : اسرائیل با ایران نه اختلاف ارزی داره نه سر آب یا سر منابع یا سر هیچ چیز دیگه و حتی هم مرز ایران نیست.تنها دلیل دشمنی رژیم با اسرائیل ایدیولوژی آخر زمانی شیعه و افکار اسلامی هست که دنبال نابودی هویت ایرانی و ادغام مردم ایران با اعراب و مسلمانان بوده (امت اسلام بجای ایران). که ۹۰ درصد مردم ایران اصلا بهش اعتقادی ندارند جه برسه به اینکه بخاطرش جنگ کنند.الان زمان شاه نیست که ۹۰٪ مردم هنوز افکار مذهبی کمابیش مثل خمینی داشتند.اسرائیل تا بحال به هیچ کشوری حمله نکرده مگر وقتی بهش حمله شده.هر کس بهش حمله بشه حق دفاع سخت داره.برای همینه همه دنیا به اسرائیل حق میدند.جز کشورهای نژادپرست فاشیست مسلمان.کسی به اسرائیل حمله نکنه،تا آسیبی نبینه.فهمش زیاد سخت نباید باشه؟ میخواهند حمله کنند،آدم بکشند،گروگان بگیرند بعد اسرائیل بیاد فقط ساختمان خالی بزنه؟ اگر نه الم شنگکه و ننه من غریبم بازی در جنگ حلوا پخش نمیکنند.حمله نکنید،شر نکنید آسیبی نمیبینید.این همه کشور چرا کسی با هندوستان و ژاپن و مالزی یا حتی امارات عربی یا عربستان مهد اسلام کاری نداره؟
0
16
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۳
۲۹

Burgundy - ریگا، استونی
Munchen - مونیخ، آلمان
مرسی بابت توجهتون عزیز: چند نکته فرمودید که اجازه بدید جواب بدم ۱) گفتید اسرائیل تا حالا تا ضربه نخورده به جایی ضربه نزده. نظر شما راجب شهرک سازی هایی که زمین و زمان از سازمان ملل گرفته تا بزرگترین متحدان خود اسرائیل مثل ایالات متحده و بریتانیا میگن توجیهی نداره چیه؟ توجیه شما برای مشوق های اقتصادی برای کوچاندن یهودی های عزیزی که سرزمین ابااجدادیشون لهستان و روسیه و بلاروس (اروپایی مو بلوند چشم ابی) به سرزمین ابا اجدادی یه قوم دیگه چیه؟؟ چرا به ده ها قطعنامه صادر شده حتی یکبار هم جواب ندادن و هر روز بیشتر دارن ترکیب جمعیتی منطقه رو برهم میریزن؟ . ۲) درمورد حملات هوایی اخیر به تجهیزات سوریه بدون اینکه جنگی در کار باشه کل نیروی دریایی سوریه رو نابود کردن چی؟ نفرمایید رقیب هستن پس با این فلسفه موجه هست مثلا ترکیه بیاد فردای کودتایی چیزی تجهیزات ایران ویا اسرائیل رو بزنه بدون اعلان جنگ. نقض تمامیت ارضی تونس و لبنان چطور؟ غرامت پیشکشتون چرا یکبار یک معذرت خواهی ساده نکردن بابت کشتن اون ۱۰۰۰ نفر شهروند عادی بیروت (منظور اراذل حزب الله نیست)؟ ادامه:4
0
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۲
۲۹

Burgundy - ریگا، استونی
Munchen - مونیخ، آلمان
۲) البته منطقی نیست ایران باید دشمن اسرائیل باشه روابط بین دولت ها بیشتر بر اساس real politic هست و من مخالف دشمنی بین ایران با اسرائیل هستم ولی در عین حال لزومی نمیفهمم چرا یه عده کاسه داغتر از اش شدن برای حمایت از کارهای شنیع انها مثل همین شهرک سازی ها یا کشتن عامدانه غیر نظامیان. حتی المان و فرانسه و امریکا میگن اسرائیل زیاده روی کرده و کوتاه نمیاد. توجیه نمیکنم ولی شما نوجون ده ساله ای که مامان بابا و همه اطرافیانش رو کشتی و شهرش ویران کردی انتظار داری فردا بیاد به امثال نلسون ماندلا و گاندی رای بده؟؟ از شوره زار گل بیرون نمیاد عزیز خار میاد. ۳) اسم ارتش از اون حرفها بود عزیز، اسم ارتش هیتلر هم ورماخت معنیش نیروی دفاعی بود. از میزان تدافعی بودن ارتشش هم حتما بیشتر از بنده مستحضر هستید. ۴) بنده مواضعی که میگیرم بر اساس عقل خودم و چشم خودم و نشانه هایی که میبینم هست منتظر کسی اعم از شازده و شیخ و پیشوا نیستم نظر بده بر اساس نظر اونها پیروی کنم. کامنت های بنده رو خونده باشید متوجه میشید مشکل اصلی من استبداد و ظلم هست حالا میخواد نعلینی باشه، پوتینی باشه یا هرچی3
0
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۲
۲۹

Burgundy - ریگا، استونی
Munchen - مونیخ، آلمان
۵)البته شما ازادید عقیده خودتون رو راجب من داشته باشید ولی من هم ازادم نظرات خودم رو داشته باشم در عین حال همیشه سعی کردم نهایت احترام و منطق رو در مباحثم رعایت بکنم. ۶) مقوله خمینی و انقلاب اسلامی اصلا ربطی به موضوع فلسطین و اسرائیل نداره این موضوع حداقل ۳۴ سال قبل انقلاب ایران شروع شده هرچند بعد انقلاب متاسفانه سیاست های غلط نظام به جای بهتر کردن شرایط و پیش رفت به سوی صلح بنزین رو اتش ریخته ولی اسرائیل هم پاک و مطهر نیست در این قضیه اگر حسن نیت داشت ۱) از شهرک سازی ها جلوگیری و حق تعیین سرنوشت رو به مردم فلسطین اعطا میکرد یا ۲) راه حل یک کشوری، ولی دادن شهروندی به همه ی ساکنین ان سرزمین بدون تبعیض این که یهودی باشند یا مسلمان و تعریف خود به عنوان یک دولت فقط یهودی3
0
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۹
۳۶

Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
Burgundy - ریگا، استونی
من شازده ای ندارم و فقط مثل بقیه مردم ایران از حماس و حزب الله حوثی ها متنفرم ولی واقعا کشته شدن غیر نظامیان حماس و حزب الله خوشحالم نمیکنه ولی ناراحت هم نمیشم و میبینم بقیه دوستان ایرانی هم چنینند در شبکه های اجتماعی هم نمیبینم مردم از کشته شدن غیر نظامیان حماس و حزب الله حرف بزنند. به نظر شما مثلا مردم هند و ژاپن خودشونا درگیر میکنند که غیر نظامیان حماس کشته میشوند؟ولی طرفداران رژیم کاملا درگیر این مساله اند, چرا؟ شما چسبیدی به طرفداری از اسراییل در صورتی که اگه پول ما خرج حماس و حزب الله نمیشد،حس مردم ما به جنگ اسراییل و حماس همان حسی بوذ که مثلا مردم ژاپن دارند به این جنگ. مردم هر کشوری اتفاقات بقیه کشورها برایشان در حد یه خبره براشون. امیدوارم که دگه جمهوری اسلامی دخالتی نکنه و جنگ اسرائیل و حماس هم بشه مانند جنگ روسیه و اوکراین برای مردم ایران0
5
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۷:۰۸
۳۷

Munchen - مونیخ، آلمان
Burgundy - ریگا، استونی
۱-من گفتم تا بحال به جایی حمله نکرده مگر وقتی بهش حمله شده.حمله نظامی چه ربطی به اختلاف سر مرز و شهرک سازی داره؟ مشکل شما اینه باور کردی که این سرزمین متعلق به اعراب فلسطین بوده و اسرائیل ازشون گرفته و مبنای افکارت را این دروغ تاریخی گذاشتی. واقعیت اینه قبل از تشکیل اسرائیل فعلی هرکز دولت و کشوری به اسم فلسطین وجود نداشته، جمعیتی عرب و جمعیتی یهودی ساکن منطقه بودند ،انگلستان که کنترل آن منطقه را دستش داشت تصمیم به تقسیم و تشکیل کشور اسرائیل برای یهودیان گرفت ،بیشتر فلسطینیان هم کشور اردن را تشکیل دادند (که چندین برابر اسرائیل هست) بقیه هم قرار بود کشور فلسطین را کنار اسرائیل تشکیل بدهند.یاسر عرفات را آوردند کردند رهبرشان اولش با این طرح موافق بود،حتی یک سرهنگ انگلیسی پرچم فلسطین را برایشان طراحی کرد،اما عرفات وقتی به قدرت رسید طمع کرد،بیشتر اسرائیل و اورشلیم هم میخواست و با کمک ارتشهای مصر و سوریه به اسرائیل حمله کردند،شکست خوردند و اسرائیل هم دیگر زیر بار تشکیل کشور فلسطینی نرفت(در یوتیوب سرچ کنید دکتر محسن بنایی فلسطین ایشون تاریخ پژوه و اسلام شناس ایرانیه توضیح میده )ادامه..0
4
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۰:۵۱
۳۷

Munchen - مونیخ، آلمان
Burgundy - ریگا، استونی
ایده تشکیل اسرائیل از اول این بود کشور یهودیان باشه و یهودیان سراسر دنیا (یهودیت از تنها ادیانی هست که نژاد و قومیت هم حساب میشه سوا از اعتقاد مذهبی داشتن با نداشتن افراد).به این دلیل که یهودیان همیشه مورد تبعیض و اذیت و آزار دیگران بودند،بدلایل مذهبی.دلیل تشویق مهاجرتی این بود.ده ها کشور عربی و اسلامی با میلیاردها نفر جمعیت داریم.اینها نباید یک کشور کوچک که چندین هزار سال قبل از اسلام اجدادشان ساکنش بودند میداشتند؟ در مورد حملات به سوریه : هیچکس به دارو دسته جولانی با سابقه اسلامگرایی و جهادی اعتمادی نداره.ترکیه آنها را ساپورت کرده و اردوغان تمایلات اسلامگرایانه تهاجمی و سابقه حمایت از داعش و مشابه را داشته. انتظار داری اسرائیل اجازه بده این جور افرادی بغل گوشش تجهیزات و هواپیماهای اسد را صاحب بشند و نیرو و ارتش درست کنند؟ دقیقا کاری که اگر ایران آزاد بود باید بعد از خروج بایدن از افغانستان میکرد تا تجهیزات دست وحوش طالبان نیفتد.خود سوریها چندان اعتراضی نکردند،اما شما مشکل داری؟ تونس و لبنان و حتی مصر..تمام اینها سابقه تهاجم و حصومت با اسرائیل داشتند و دارند.ادامه..0
4
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۵
۳۷

Munchen - مونیخ، آلمان
Burgundy - ریگا، استونی
۲-مشکل اعراب و یهودیان مثل کینه تاریخی و چند هزار ساله هست وکاملا بی ربط به ما ایرانیان.دعوای اینها منحصر به وضع غزه و فلسطین نیست.قبل از حمله حماس آتش بس بود.حماس این آتش بس را شکست و یک جانبه حمله کرد. نه به نظامیان بلکه به مردم کاملا غیرنظامی،وحشیگری از نوع داعش.که نیاز به تکرارش نیست.اگر فردا گروهی از طالبان به بک شهر ایران حمله کنند اونجور جنایاتی کنند و در بروند قاطی مردم عادی افغانستان ،آن مردم برایشان هورا بکشند و شیرینی پخش کنند،شما بعنوان ارتش ایرانی چکار میکنی؟ اینها را با این فرض مینویسم که هوادار رژیم یا اسلامگرا نباشی.اگر هستی ،بحث بیفایدست.در ایران زندگی میکنی.اینجا هر روز در اروپا فلسطینی و دیگر مسلمانان را میبینم،اینها نژادپرست ترین،فاشیست ترین عقاید قومی مذهبی را دارند.از دید اینها تمام یهودیان لایق مرگ هستند،وهمیشه حق به جانب.من تابحال ندیدم گروهی یهودی جایی تظاهرات کنند و اینجور ابراز نفرت کنند.اینها از همه جز مسلمان بیزارند.اگر بگویی ایرانی ولی مسلمان نیستی ابراز نفرت میکنند.نفوذ شدیدی در اروپا دارند،از تمام جنایات حماس از جمله کودک کشی خوشحالند و تایید میکنند.0
4
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۹
۳۷

Munchen - مونیخ، آلمان
Burgundy - ریگا، استونی
در آخر اینکه من ادعای بیطرفی نمیکنم اتفاقا بین اینها و اسرائیل کاملا طرفدار اسرائیل هستم ،اما چیزهایی تا الان نوشتم بی طرفانه و واقعیات بود. از دید من حماس و غزه و فلسطین و اسلام =شر،فلاکت،ظلم ترور و وحشیگری. ورژن خوبی نداریم اینها باید کنترل شوند ،برای بشریت خطرناکند هیچ اهمیتی برای جان انسانها حتی خودی قائل نیستند چرا که فکر بهشت خیالی شان هستند. اینها میخواهند همه دنیا شریعت برقرار باشه.همه محجبه باشند قوانین اسلام برای همه به زور.همان سیستم جمهوری اسلامی و طالبان خواسته نهایی اینهاست.و یهودی و اسرائیلی که دشمن اینهاست،دنبال علم و پیشرفت و روشهای نوین کشاورزی و آبیاری،نه دنبال شریعت و سر بریدن و شلاق و شکنجه.همان طرح غزه ترامپ تنها راه حل این مشکل هست.عملی باشه با نه بحث دیگریه.اینها را بفرستند پیش فامیلهایشان در اردن.یا حتی جایی دیگر.بعد چند نسل که این عقب ماندگی و خشونت و نفرت و افکار جهادی خشک شد،خواستند برگردند در غزه ای که شبیه دوبی آباد و مرفه و پیشرفته شده مثل آدم زندگی کنند.مثل مردم امارات.0
4
جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۴
۲۹

Burgundy - ریگا، استونی
Munchen - مونیخ، آلمان
سپاس از توضیحات شما و وقتی که گذاشتید. چند نکته فرمودید که من دیدگاه خود رو توضیح میدم و بعد مرخص میشم از خدمتتون : ۱) بنده مخالف افراط گرایی و تبعیض از هر لحاظی هستم و مختص به اسرائیل نیست. حال میخواد مسلمان داعشی خواستار مسلمون کردن همه باشه، kkk خواستار کشتن سیاه ها، ملیگرا یا فاشیست خواستار نابودی یهودیان هم مخالفم. ولی مشکلی با مسلمون یا یهودی هایی که با شرافت زندگی میکنن و به بقیه احترام میذارم ندارم. ۲)به همین دلیل مخالف ظلم هایی کا در طول قرون در اروپا و بعد اسلام به یهودیان شده هستم و درک میکنم که میخوان مامن کشوری خودشون رو داشته باشن. ولی نه به قیمت کشتن یا بیرون انداختن ساکنین اون منطقه مثل colonisation اروپایی. قربانی بودن به معنی اوانس دادن برای تکرار چرخه خشونت نیست. این در مورد حماس هم صدق میکنه قربانی بودید به به شما ووچر جنایت نمیده. ۳) بنده در یک محیط افیسی کار میکنم که همکاران محجبه و یهودی و سیاه در عین تفاوت عقیده دارن در کمال احترام و دوستی باهم کار میکنن حرف میزنن و میخندن با نهایت تساهل ادامه:0
0
شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۵
۲۹

Burgundy - ریگا، استونی
Munchen - مونیخ، آلمان
۴) من اطلاع زیادی از سابقه تاریخی منطقه ندارم ولی هرجای جهان برید ادمها مختلف اومدن و رفتن انچه مهم هست این است که ساکنان کنونی ان منطقه حق تعیین سرنوشت داشته باشند بدون زور و ظلم و فلان. وگرنه الان ایا به نظر جناب گرامی موجه هست ایتالیا ادعای ارضی رو بر بریتانیا و شهر لندن بکنه؟ هرچی نباشه اونها ۳۰۰ سال انگلستان بودن و از اساس شهر هایی مثل لندن و یورک و بسیاری دیگر رو انها بنا نمودن. و یا عربستان بیاد بگه ایران جزو زمین های ماست ۹۰۰ سال مال امپراتوری ما بوده.یا مغولستان بگه از چین تا روسیه سرزمین ماست. انگلستان باید مالک نیویورک و امریکا باشه و ترکیه و ایتالیا هرکدوم ادعای ارضی بر اسرائیل و سوریه و کل منطقه. مضحک نمیشه به نظرتون؟ . باز سپاس از وقتی که گذاشتید این پیام اخر من بود انشالله همیشه سرافراز و مستدام باشید0
0
شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۰
۳۷

Munchen - مونیخ، آلمان
Burgundy - ریگا، استونی
در موارد ۱ و ۲ و ۳ نظر و خواسته من هم همینه.ایده مهاجرت به اروپا و آمریکا همین بوده.برداشته شدن مرزها یک ملت یک قانون.که اتفاقا بنیان گذار چنین ایده ای کوروش هخامنشی بوده.اما ما میبینیم در عمل اکثر مسلمانان (همه نه اما درصد زیادی از اونها) این رو نمیخواهند.ما داریم هر روز میبینیم و با اینا در تماسیم.اینها (طبق اصل خود اسلام) غیر مسلمان را کافر،ناپاک و گمراه میدونند.حتی اونهایشون که آرام هستند و خشونت و شرارتی نمیکنند همین فکر رو دارند.منظورم فقط نسبت به غربیها و یهودیها نیست،همه هندی،زرتشتی ،بی دین ،بودایی .در ایران مردم این را نمیدانند.من در اروپا این را فهمیدم.میخواهند تافته جدا بافته باشند.همه چیز اسلامی.از تمام فرهنگها و اعیاد و جشنها ومراسم غیر اسلامی بیزارند.و به این ختم نیمشه میخواهند بقیه را هم به زور مثل خود کنند.در آلمان،فرانسه،بلژیک،انگلستان،هلند و تمام نقاطی که جمعیت زیاد مسلمان آمده شاهد راه انداختن گشت های شریعت،تظاهرات برای ممنوعیت فروش الکل در محله هایی که زندگی میکنند،درخواست دادگاههای شرع بجای قانون کشور میزبان،و تعطیلی جمعه جای شنبه و یکشنبه هستند.پس مشکل از اینهاست.0
0
شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۵
۳۷

Munchen - مونیخ، آلمان
Burgundy - ریگا، استونی
اگر اطلاع زیاد از سابقه تاریخی منطقه نداری پس باز توصیه میکنم ویدیویی که گفتم ببینی (۹ دقیقه بیشتر نیست) (در گوگل سرچ کنید: دکتر محسن بنایی فلسطین). چون مثالهای که از ایتالیا و مغولستان و غیره میزنی کلا بی ربط و برعکس ماجراست. بعلاوه در اسرائیل نزدیک ۱ میلیون عرب مسلمان فلسطینی زندگی میکنند،مسیحی و بهایی هم هست، با گذرنامه اسرائیلی با حقوق یکسان با یهودیان.دکتر و استاد هم هستند.آنها با اینها مشکلی ندارند.اینها هستند که دنبال جهاد و کشتار و انتقام کور هستند.تا بحال کدام یهودی رفته خودش را بین مسلمانان به انتقام از کشتار و وحشیگری امثال حماس منفجر کنه؟ یا در مناطق مسکونی عربها بمب گذاری کنه؟ کدام یهودی رفته در اروپا مردم بیگناه رو زیر بگیره یا چاقو بزنه بخاطر جنایات حماس و سنوار؟ یک مورد نبوده. بله در هر کشوری از ایران و یونان و ترکیه تا آمریکا و آلمان و حتی ژاپن قشری تندرو و ناسیونالیست افراطی و فاشیست وجود داره که مخالف زندگی اقوام و ملیتهای دیگر هستند و خود را از همه برتر میدونند .اما اینها اقلیت هستند و نماینده قوانین کشور و عموم جامعه نیستند.0
0
شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۶:۵۶