شاهزاده رضا پهلوی: از آن‌هایی که به‌نام طرفداری، برخورد زننده می‌کنند اعلام برائت کنیم

کیهان لندن: شاهزاده رضا پهلوی در «نشست همگرایی مونیخ» که با حضور جمعی از فعالان سیاسی و نمایدگان احزاب مختلف ملی‌گرا روز یکشنبه ۱۶ فوریه ۲۰۲۵ (۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۳) برگزار شد، با انتقاد از حرکات و برخوردهای افراطی گفت: «اینجا هستیم تا در مقابل آنهایی که با برخورد زننده و نادرست ضد مرام و اصول دموکراسی برخورد می‌کنند فاصله بگیریم و از آنها اعلام برائت کنیم...شوخی هم نداریم چون این رفتارها به ضرر مسیر دموکراسی است و متاسفانه به نام طرفداری از من برخوردهایی می‌کنند که دو آن در چشم ما و بقیه می‌رود. تنها راه به حاشیه بردن حاشیه‌سازان این است که فصل جدید همکاری آغاز شود.»
+193
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه

    از این شخص با شخصیت تر و منطقی تر سراغ دارند حسودان؟
    37
    63
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Dogisgod - مونرال، کانادا
    من چپ نیستم ها، البته چپگرایی رو هم دوس ندارم و اوناهم ممکنه ازم بدشون بیاد و هیچ مشکلی نیست. ولی اینکه هردومون از ماله کش و ج.ا جنایتکار متنفریم و اینکه حق هم رو رعایت بکنیم مهمه. همه کسانی هم که به هر شکلی چه رادیکال و چه نامحسوس با ج. ا. مخالفت میکنن (کارگری،صنفی، زنان، دانشجویی...) همراه شونم. و صد در صد که شاهدوست ولی غیر سلطنت طلب هستم که البته برای کسی مهم نیست چی هستم. از هر اصلاح طلب پشیمان هم پشتیبانی میکنم و از هر خائن منفور اصلاح طلب رو ترد میکنم، چون ایدئولوژی جیم الف اصلاح و بزک ورنمیداره، مجاهدین ایدئولوژیست هم که تکلیفشون معلومه. نابود باد ج.ا. بعدش رفراندوم آزاد مشخص خواهد کرد.
    37
    23
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Hassan1479 - تهران، ایران
    آقای رضا پهلوی باید خیلی زودتر اعلام برائت از افرادی که بظاهر دوست و در باطن دشمن ( مشابه کسانی که به هالو انگشت کردنند ) هستند می‌کرد، الان هم دیر نشده ، من معتقدم هر اپوزیسیونی موظف است که مواضع ضد بشری دشمن مشترک را افشا کرده و فقط از مواضع خودش دفاع کند ،هر گروهی که در این مقطع زمانی ، بهر دلیلی مواضع گروهی از آپوزسیون را به چالش می‌کشد، آب به آسیاب دشمن می‌ریزد، این گروه ها یا ناآگاه هستند یا خائن .
    39
    33
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    romano - تهران، ایران
    شاهزاده خیلی دیر عمل کردی در همه چیز دیر بودی. الان ما یک کامنت اینجا مینویسم به پدر و مادرمون فحاشی میکنند حتی هرزه فحش جنسی میدهند. یک بخششون هم که اسرائیل خریده شده خر مفت پرچم تکون ده یک کشور دیگه که الان تنها یک حامی داره. حرفم بزنی بگی آقا ما باید بریم دنبال منافع و مشکلات ملت خودمونم فحش که بخش اولشه و دوم نمیدونم چه ربطی به اسلام و رژیم و بسیجی بودن داره. اسرائیل میکشه ملا خامنه‌ای داره میکشه فرقشون دقیقا چیه آدم کش آدم کشه دیگه. آدم کش بهتر و بدتر که نداریم بعد همینا در سوریه اسد میکشه میشه بد جولانی آدم کش میاد میشه خوب! یعنی شعور اینها رو ما موندیم با چه زبانی با اینها حرف بزنیم. آقا اروپا آمریکا اسرائیل دنبال منافع خودشانند درست یا غلط ما هم باید مثل آنها دنبال کار خود باشیم تا به هدفمان برسیم برای این موضوع از یک جمعیت ۸ میلیونی در خارج مرز حتی یک گروه مخالف که بتونه یک تظاهرات درست برگزار کنه بعد از نیم قرن نداریم
    32
    17
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    قورپه - بروکسل، بلژیک

    مردک ملت از تو برائت میکنند تو از کی میخواهی برائت کنی جمعش کن احتمالا ارباب هات یه قولی به تو داده اند تو هم مثل اربابت بر ضد ملت ایران هستی
    57
    12
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    شاخزاده بی غیرت. جانت فدای ملت! رضا تفرقه. رضا جنبش دزد!
    61
    14
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۹
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    آش اینقدرشوربود،که صدای سرآشپزهم درآمد!
    51
    19
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    زنبور - کپنهاک، دانمارک

    قربون دهنت امید وارم یاسین به گوش های دراز نه باشه
    10
    39
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    رضا جان کودک پوشک پوش ملوس بی بی و ترامپ .دم خروست پیداست .کنار شاهین لاته در کنسرت هایش ان دو انگشتت را بعلامت پیروزی بلند میکنی را قبول کنیم که می گوید چپ ها را در دانشگاه و مذهبیون را در مساجد باید ختنه کرد یا طرفداری از جمهوری و پرتاب ماچ و بوسه برای کسانی که اسمت را با پسوند کینگ فریاد می زنند و با انگشت بدنبال تاج و تخت تو در باسن منتقدین می گردند ! چاک دهن زنت را چگونه با ماله می بندی که خودش و ارازلش روی پری بلنده و شعبان بی مخ ها را سفید کرده اند .از همه مهمتر این گنده پوزی ها به کسی که طرفدار حمله نظامی به ایران و ایرانی است و بفکر کودتا در درون سپاه با ساخت و پاخت با سران ان و پیغام و پسقام دادن به انها ٬نیامده
    49
    15
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش

    قدم مثبتی است.الان وقتش است که میهن پرستان هم به آقای پهلوی اجازه دهند که پوز نفوذی های اطلاعات را ببندد. البته این اول راه است و آقای پهلوی و هر کسی که مدعی رهبری یک گروه از اپوزیسیون است باید مطابق اصددل دمکراسی پیش برود و نسبت به سخنانش جوابگو باشد. بنظرم حتما باید این نظرش مورد احترام قرار بگیرد. البته اگر کلک نباشد. مسئله ما چپ و راست و پهلوی و رجوی و علی‌نژاد و دیگران نیستند. مسئله و الویت ما میهن است. هر کس برای میهن و جامعه قدمی برداشت باید مورد حمایت قرار گیرد
    8
    30
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Burgundy - ریگا، استونی
    حرف خوبی زدن امیدوارم قلبا بهش اعتقاد داشته باشن و فقط برای خالی بودن عریضه نباشه. مشکل اصلی من و امثال بنده بیشتر با فحاشی و رفتار های قلدر مابانه فاشیستی هست که متاسفانه تو برادران سلطنت طلب بیشتره وگرنه درود بر ادم های سلطنت طلب/جمهوری خواه یا هر مسلکی که با احترام میخوان با بقیه تعامل کنن مخالف عقیدشون هم باشیم رو سرما جا دارن. ولی وقتی که شعار های مرگ بر اکس و ایگرگ شروع شده دیگه بایدساکتشون کرد. همین در مورد جمهوری خواهان هم صدق میکنه علیرغم اینکه بنده مخالف سلطنت و جمهوریخواه هستم
    13
    12
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    romano - تهران، ایران
    حرفات خوبن ولی اینکه جولانی آدم می‌کشه اسراییل آدم می‌کشه چه ربطی به مردم ایران داره؟ تا بحال دیدی مردم ایران نگران این باشند که نتانیاهو یا جولانی آدم میکشند؟ مگه مردم ایران براشون مهمه که مثلا رییس جمهور فیلیپین کلی معتاد را کشته؟ اتفاقا یه چیز خیلی جالبه اینه که اقدامات جولانی برای سقوط اسد و اقدامات اسراییل مورد پسند مردم ایرانه. به نظرت چرا چنین است؟
    11
    19
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    حرفات خوبن ولی اینکه جولانی آدم می‌کشه اسراییل آدم می‌کشه چه ربطی به مردم ایران داره؟جواب ! پرچم اسراعیل وسط تظاهرات اوباش پالان طلب در مونیخ چه می کند از همه مهمتر تو که کار و زندگی را ول کرده و اویزان زنگوله های بی بی و ترامپ شده بودی ! ان همه تبلیغ جنگ و کودک کشی و موشک های اسراعیلی ا چه ربطی به مردم ایران داره؟
    20
    6
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    چون اسراییل دشمن، دشمن مردم ایران است و دشمن دشمن دوست من است. شنیدی؟ ولی طرفداری از فلسطین و حماس و حزب الله تروریست عرب ضد ایرانی چه نفعی داره جز اینکه ضرر داشته و پولمان خرجشون شده؟
    7
    15
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    Burgundy - ریگا، استونی
    مشکل جمهوری خواهان چیه دوست عزیز؟
    6
    9
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    مشنگ اگر مصدق زنده بود الان .....میکرد تو صورت تو که اینقدر باعث توهین به این شخصیت تاریخی میشوی.
    10
    18
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    romano - تهران، ایران
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    شما اسرائیلی هستی اول از همه اینقدر تبلیغ برای جنایتهای یک وجب خاکتون به اسم ما نکن چیت رو با ما مقایسه میکنی اندازه و تمدن بزرگ یا نداشتن حتی یک مورد نسلکشی؟ نوشته‌هاتم مثل طرفدارای خامنه‌ای آدم کشه اونا میگن آقا درست میگه شما هم از نتانیاهوی روانی سفاک حمایت میکنید منتها با این فرق که در ایران خامنه‌ای و طرفداران فاشیزم اسلامیش از اول اقلیت بودند اما در اسرائیل شما همه قتل و آدم کشی رو حمایت میکنید. جواب سوالت برای مردم ایران قتل و فاشیزم مخصوصا مذهبیش یک درده، از اول تاریخ بوده، برای همینه که هرچی یهودیه الان راه میره از خیر سر ایرانیان و انسانیت حاکم در تمدنشه. برای یک ایرانی اصیل مرگ هر انسان در هرجای این کره خاکی درده. ما رحیم اصیل و بزرگیم پدر همتون در خاورمیانه و کره خاکی هستیم.
    14
    2
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    بله با شما موافقم ! بشرطی که ادامه داشته باشد و به همین چند جمله اکتفا نکند .اقدام بعدی این اقا باید تصویه دورو بری هایش باشد٫ ان جانور طاهری که دمکراسی را بد و اخ میداند و بی خود ٫در کنار ایشان چه غلطی می کند ؟ اقرار به اشتباهات گذشته ! رفتن به اسراعیل برای تامین اب در ایران و در کنارش بزن بزن ما هستیم و حضور در دیسکوهای تل اویو وسط خیزش مردمی مهسا ؟مصاحبه با لاتی مثل شاهین نجفی و حمایت از امثال او که کم هم نیستند ! اعلان براعت از دشمنان ازادی و حق برابری انسان ها و همه ارازلی که در کنار او در حال تاخت و تاز به منتقدین با رکیک ترین و زشت ترین الفاظ هستند ! مشتاقیم بدانیم ٬ نظر ایشان را در مورد شکنجه و کشتار مخالفین در زمان پدر و پدر بزرگش ! همانطور که بارها از خوبی های ان دوران یاد میکنند به این موارد هم اشاره کنند تا بدانیم مفهوم حرف هایی را که میزند ٫ می داند ! منبع در امد این اقا از کجا تامین می شود ؟ انجاست که یک عقل سالم بدون غرض به سخنان ایشان گوش و عملکرد ایشان را زیر نظر خواهد گرفت .و انجایی که مطمعن شد قرار نیست ما عکس ایشان را در ماه ببینیم ! اگر نظام اینده پادشاهی باشد!
    9
    0
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    ان ودیعه مد نظر در قانون اساسی مشروطه یعنی سلطنت را ملت به امانت به ایشان واگذار و اگر هم جمهوری بود ایشان در صورت احراز رای اکثریت رعیس جمهور ملت خواهند بود .تا ان زمان بنده هیچ سنخیتی با این کودک ۶۵ ساله که ندارم بماند ! این ادم را یک مفت خورِ دزد از جنس مجتبی میدانم و دشمن ملت بزرگوار و مظلوم ایران ! درود بر تو
    12
    2
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    romano - تهران، ایران
    درود بر تو انسان ازاده! گرامی . کامنت من در جواب ان ابلهی بود که ادعا میکرد با تجاوز نظامی اسراعیل به وطن عزیزمان ایران ما ازاد خواهد شد و از کودک کشی های امثال نتانیاهو دفاع میکرد ! امیدوارم متوجه عرایضم شده باشید .درود بر تو
    10
    3
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Burgundy - ریگا، استونی
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    مشکل اصلی تمامیت خواهی و رگه های دیکتاتوری هست (نشونه هاش فحاشی و قلدری، نفی کردن همه افراد دیگر و گروه های دیگر فکری و مجبور کردن بقیه به تعظیم و کرنش برای یک‌ نفر). فراموش نکن که اینها الان قدرت دستشون نیست اینجوری هستن فردا تفنگ و زندان و پول بیفته دستشون چی میشن. وگرنه شما سلطنت طلب یا هرچی باش، با متانت و بدون خشونت و فحاشی بیا بحث هاتو مطرح کن و حتی مخالفت کن با بقیه (بدون هوچی بازی) دوست عزیز
    6
    3
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Burgundy - ریگا، استونی
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    منظورم شما به عنوان فرد نبودی منظور دیدگاه فکری که بقیه رو نفی میکنه میگه همه باید همنظر من باشن
    6
    3
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    romano - تهران، ایران
    با این حساب و طبق گفته حزرط آلی اکثریت قاطع مردم ایران که از اقدامات اسراییل خوشحالند و دلشون به حال حماس و حزب اله نمی‌سوزد ایرانی اصیل نیستند 😂 اصلا یه کلام ایرانی های اصیل همون طرفداران حماس و حزب اله هستند و جالبه که اینها همون عربپرستا هستند و تاریخ ایران قبل اسلام براشون پشیزی ارزش ندارد و شدن ایران اصیل البته اسمهاشون همه عربی مثل عین الله تقی جعفر علی ممد زینب ام کلثوم. عجیبه یا غریبه، رومئو جان؟
    1
    9
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    باباش.باباباباباش.باباش منتقی تر بود.ولی کی?موقهی که تازه شاه شده بود.بهداینکه یع استوار هندی هنددددددی به رضاشاه فرمان دادلباس بپوشه وبره و ازکشور با فظاهت انداختن بیرون.پسرش شد شاه.اون عوایل خیلی منتقی ب.بود.
    12
    1
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
    دمت گرم. واقعا این شخص باعث شده به مصدق بی احترامی بشه
    2
    10
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    چپول سوزان.بانکوکی - بانکوک، تایلند
    romano - تهران، ایران
    خودت داری فحش میدی بعد میگی طرفدارهای پهلوی فحش میدن؟ کامنت خودت و دوباره بخون
    10
    9
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    چپول سوزان.بانکوکی - بانکوک، تایلند
    قورپه - بروکسل، بلژیک
    میگن چیزی که میخاره خودش سفارش میکنه. دوست داری فحش بخوری؟ جواب توی بد دهن و چی باید داد؟
    10
    9
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    چپول سوزان.بانکوکی - بانکوک، تایلند
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    الدنگ مصدق فقط همینو یادت داده؟ شما چپولها جنبش دارید؟ یه آدم تو شما پیدا میشه؟ اینهمه سال دارید ....میزنید هنوز نتونستید یکی رو بعنوان نماد خودتون معرفی کنید. حق دارید جز بزنید
    9
    13
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
    عجب! چرا شما پالان طلبها فکر میکنین همه باید عین کیس پناهندگیتون با دیگران رفتار کنن؟! از ممرضا پالانی و ارنست پرون یاد بگیرین که یه عمر عاشقانه با هم زندگی کردن و جیک نزدن!
    16
    6
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    چپول سوزان.بانکوکی - بانکوک، تایلند
    اوخی! نازی گل پیازی کوشولو! تازه سر از ....در آوردی بپا یخ نکنی! فعلا برو زیر لحاف تا ......بشه!
    14
    7
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    چپول سوزان.بانکوکی - بانکوک، تایلند
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    چوب ور میداری گربه دزده میفهمه خبریه.فعلا که مصدق شیره ای شما این همه سال نتونسته از زیر لاحاف چیزی بیرون بده جز شما جیره خورهای دوزاری
    7
    12
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    چپول سوزان.بانکوکی - بانکوک، تایلند
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    توام مثل رفیق سوسیال بگیرت تو کلن عمری پالان دوشت بوده خوشت اومده ها ای شیطون یه گل منگولی شو برات میخرم.
    8
    11
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    romano - تهران، ایران
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    تشکر از محبت شما. من آدمم نه سیاستمدارم، نه منفعتی از هیچ گروه سیاسی و کشوری دارم. حداکثر اول فکر مردم خودم هستم دوم انسانهای دیگر. خوب وقتی میگم انسانهای دیگر اینجا همه برابر میشوند. آدم کش، آدم کشه، خوب و بد نداره چرا من باید طرف شنیعترین رفتار انسانی رو بخاطر دو روز زندگی دنیا بگیرم. هرکی میکشه کثیفه چه ملا چه یهودی چه هر کس دیگه.
    12
    1
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    romano - تهران، ایران
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    من از کامنت خودم از شما عذر میخوام امیدوارم پوزش بنده پذیرفته بشه اسم شما در بالا در کامنت اولی من به اشتباه قید شد منظور کاربر Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه بود. زنده باشید.
    13
    1
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    چپول سوزان.بانکوکی - بانکوک، تایلند
    تو فعلا همون کاسبیتو تو هتل‌های تایلند سفت بچسب که از گشنگی نمیری! هر وقت هم کار برات سخت شد به اربابت الضرت ممرضا پالانی فکر کن که با ارنست پرون خوش و خرم زندگی می‌کرد!
    11
    7
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    Araz Golders - لندن، انگلستان
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    آره خیلی تو چشم نداری ببینی، عرزشی سلطنتی
    10
    3
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    Burgundy - ریگا، استونی
    دوست عزیز این چیزایی که شما گفتی را طرفدران جمهوری اسلامی و چپولها در مورد سلطنت طلبان میگن. چون اکثر مردم طرفدار سلطنت هستند به هر حال از میان آنها آدمهای اینجوری هم هست دقیقا مثل طرفدران فوتبال وقتی تیمی پرطرفدار هست قطعا در میان آنها آدمهای هستند که بی احترامی میکنند. من خودم اوایل خیلی مودب بودم ولی گاهی به زبان طنز ناچارم از دایره ادب خارج شوم در ضمن من خودم با همه احترامی که به پهلوی های ایرانساز دارم ولی قلبا جمهوری خواه هستم ولی کجایند این جمهوری خواهان؟ این جمهوری خواهان را نه در جامعه پررنگ میبینم و نه در دنیای مجازی. البته حداقل میدانیم که چه بزرگانی جمهوری خواه هستند و آدم های شخیص و بزرگی هم هستند ولی چپولها حتی روشون نمیشه بگن مثلا فرخ نگهدار یا مریم رجوی از بزرگان چپول هستند. شما میشناسی کسی از گروههای چپ که کاریزماتیک و مردمی و شناخته شده باشد؟ اقدامی کرده باشد علیه رژیم؟ ولی رژیم فقط نسبت به رضا پهلوی حساسه.
    4
    8
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    چپول سوزان.بانکوکی - بانکوک، تایلند
    این نام کاربری ات لبخند بر لبان ما می آورد، دمت گرم رفیق. هر چند گروهی که نه طرفدار دارد نه رهبر دارد نه برنامه دارد، بی ارزش تر از این حرفا هستند ولی خب باعث سرگرمی هستند و فشاری شدنشون به من انرژی مثبت میده
    7
    10
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Burgundy - ریگا، استونی
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    دوست عزیز به زعم شما هرکس طرفدار که طرفدار سلطنت نیست الف) صد در صد از طیف چپ هست (حالا بگذریم که چپ هم به یکدستی دوستان سلطنت طلب فکر میکنن نیست، از انارشیست تا کمونیست و حتی سوسیال دموکرات هایی مثل نروژ و سوئد رو در بر میگیره همونطور که راست هم همگن نیست، دیدگاه هایی از جمله نازیسم و فاشیسم تا حزب محافظه کار انگلستان، احزاب مسیحی و اسلامگرا ویا حتی دموکرات و جمهوری خواهن های امریکا رو شامل میشه). ب) طرفدار رژیم هست؟ . بنده همین تفکر سیاه و سفید رو میگم که یعنی اگر سیاه نباشی حتما سفیدی و اگر سفید نبودی حتما سیاه. در عالم واقعیت ۱۰۰۰ رنگ دیگر هم هست و همین اصطلاحا دیدگاه binary باعث نصف مشکل ما ایرانی هاست. راجب سطلنت طلب ها هم که البته درست میفرمایید و بنده هم در کامنت اول گفتم که‌همه اینجور نیستند ولی متاسفانه یه قشر نه چندان کوچک! این ایده های ضد دموکراسی و من بهتر و برترم رو ساپورت میکنن. کلام اخر اینکه ایا در ایران رفراندم ( بی طرف و قابل اعتمادی) شده که شما میفرمایید سلطنت طلبان یا‌ هر گروه دیگری از اکثریت هستند؟! منابعتون از کجاست؟
    5
    4
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    هدف ما مسلما میهن مان است. اگر کسی خواست یک قدم در جهت منافع میهن بردارد باید کمکش کنیم. پهلوی فهمیده که این اوباش به خودش ضرر می‌زنند. پس پوشان را زده میبینی که همه فحاشین گورشان را گم کردن. پس قدمی مثبت است ما که آدم پرست نیستیم ارباب دیگران را خراب کنیم و ارباب خودمان را جایش بنشاشیم ما میهن پرستیم.
    9
    1
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    قورپه - بروکسل، بلژیک
    چپول سوزان.بانکوکی - بانکوک، تایلند
    تو اول بگو انجا چه میکنی دوم کل پیامت مملو از بغض و بد دهنی هست فراموش نکن کسی که در یک خانواده اصیل تربیت شده باشد فحش را خانواده یادش،نداده اند از کسانیکه کم اورده و به دیگران ناسزا میگویند باید در تربیت و اصالت خانودگیش شک کرد
    10
    1
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    چپول سوزان.بانکوکی - بانکوک، تایلند
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    آره به ما خیلی خوش میگذره وقتی میریم هتل. کارمون که تموم میشه همه خوشیهایی که ریخته زمین نثار روح سرورت مصدق شیره ای میکنیم. خیالت راحت روحش شاد شاده🤣🤣نمیزارم به روحش بد بگذره🤣🤣🤣
    3
    9
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    خدا وکیلی بگو چی میزنی؟؟ آدمی مسخره تر از تو ندیدم. با وجود آنکه خانواده آخوند ساز پهلوی بهترین هستند و اشرف موادی بوده و کل مملکت آنطور که محمدرضا شاه در آخرین معذرت خواهی اش گفت و تعداد زیادی ازجمله هویدا را به زندان انداخت تو جمهوری خواه هستی؟؟ 🤣🤣خدا وکیلی تو دشمن پهلوی هستی یا دوستش؟؟؟ 🤣🤣در آن یکی کامنتت که کلی بهت خندیدم رضا تفرقه را همسان خامنه ای در حمام منصوری نامیدی🤣🤣. تو مگه کنترل نمیکنی چی مینویسی؟ ؟🤣🤣🤣🤣 نکش این اشغالها
    9
    0
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    Burgundy - ریگا، استونی
    من از شما سوال میکنم در جامعه در میان مردم که اکثرا مخالف رژیمند، این مخالفان چند درصدشون از گروههای چپ و جمهوری خواه نام میبرن؟ چیزی شنیدی؟ البته قطعا تخمینی و تقریبی است ولی مردم در اجتماع اسم شاه و شاهزاده و رضا شاه کبیر میشه چه میگن؟ بد میگن؟ حتی سکوت هم نمی‌کنند و به نیکی یاد میکنند حتی نسل جدید و در شبکه های اجتماعی هم چنین است و جالبه من دقت کردم در خبرها و پستهای غیر سیاسی هم از خاندان پهلوی نام میبرند و این باعث شده منی که قلبا طرفدار حکومت مادام العمر نیستم ولی عاشق خاندان پهلوی و سپاسگزار خدماتشان هستم اصلا از سلطنت متنفر نباشم و اگر مردم سلطنت را انتخاب کنند با افتخار میپذیرم هرچند دوست دارم رضا پهلوی ریس جمهور یا حتی نخست وزیر باشند تا پادشاه. حس میکنم انسان صادقی هستید دوست دارم در مورد سیستم مورد دلخواه شما بدانم.
    2
    7
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Burgundy - ریگا، استونی
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    عزیز دل ما که نگفتیم اصلا طرفدار ندارند ولی طرفدار داشتن با اکثریت بودن خیلی تفاوت داره این مغالطه اسناد گزینشی هست- فی المثال شما برو مثلا علی خامنه ای، با حتی تلویزیون و روزنامه دولتی ایران نمونه بگیر از کامنت ها و حرفها، میبینید که قسمت بزرگی از مردم فدای رهبر کذایی میشن در حالی که همه میدونیم از نظر علم امار این نمونه اصلا نمونه ای از نظر اکثریت مردم ایران نیست ولی ما اینجا منابعی سودار رو انتخاب کردیم. شما مثال شعار رضا شاه روحت شاد رو میگی، من در برابرش میتونم شمارو به شعار مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر ارجاع بدم و کلی شعار های دیگه. جامعه ۸۰ میلیون نفر همگن نیست و با وجود این حکومت سانسورچی و سرکوب گر انجام دهنده یک نظر سنجی بیطرفانه که واقعا نشان دهنده اماری اکثر جامعه باشه اشتباهه نمیشه فقط به اطرفیان خود نگاه کرد
    6
    1
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Burgundy - ریگا، استونی
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    در جواب سوال دوم جنابعالی، هر سیستم حکومتی که باعث ازادی (اجتماعی و سیاسی و غیره در چارچوب یک قانون دمکراتیک) بشه، حال میتونه سیستم فدراتیو المان باشه یا مرکزی تر (و دمکراتیک) فرانسه یا ژاپن، قسم دومش در حد دانش من نیست و افراد خبره تر از من و شما باید تو یک مجلس دمکراتیک بشینن و با توجه به مولفه های ایران انتخاب و به رفراندوم بذارن.
    6
    1
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Burgundy - ریگا، استونی
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    در مورد شاه و پدر ایشون هم هردو شخصیت هایی نه کاملا سیاه انجور که جمهوری اسلامی میگه نه کاملا سفید (انجور که منوتو و برادران میگن) بودن.درست میگید، رشد اقتصادی و سکولاریسم در زمان هردو رشد شتابانی داشت و هردو در نهایت به فکر ابادانی کشور بودن ولی در عین حال اعدام‌ها و شکنجه ها، و همچنین بستن ازادی های سیاسی که انقلاب مشروطه اورده بود در درازمدت قطار پیشرفت ایران رو از‌ریل خارج کرد و باعث به قدرت رسیدن نظام اسلامی شد. عالی میشد اگر شاهان ایران هم مثل شاه انگلستان یا بلژیک و اسپانیا که کوچکترین انگشتی در سیاست نمیکنن و قدرت کامل رو به رییس جمهور/نخست وزیر که نماینده ملت هست میدن حد خودشون رو میدونستن تا به این سیاهچال قرون وسطایی دچار نمیشدیم
    7
    1
    دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    چپول سوزان.بانکوکی - بانکوک، تایلند
    به خودت رحم نمیکنی به توریستی رحم کن! اینها موقع برگشتن همه با کمر خمیده بر می‌گردن! کاه از خودت نیست! کاهدون که از خودته! اجرت با تام مورلی و ارنست پرون!
    6
    0
    ‌سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    Burgundy - ریگا، استونی
    دوست عزیز شما میگی روزنامه دولتی ایران یا من میگم خبرگزاری فارس وابسته به سپاه. یعنی انتظار داشتی اونجا هم طرفدار رضا پهلوی باشند؟ فکر نمیکردی چنین مثالی بزنی البته چاره ای هم نداشتی ولی من گفتم اکثر سایتهای فارسی زبان، وقتی خبری سیاسی باشد شما عکس العمل مردم را ببین در مورد سلسله پهلوی البته میدانم خودت بهتر از من میدانی و نیاز به توضیح نیست و در جامعه مثلا ورزشگاهها بارها گفتن جاوید شاه رضا شاه روحت شاه خصوصا ورزشگاه آزادی بارها چندین هزار نفر گفتن رضا شاه روحت شاد یا حتی سایت ورزشی، ورزش سه که داخل کشوره کامنت های در طرفداری از محمدرضا پهلوی بخاطر ساخت ورزشگاه آزادی و لایکهای بیشمار و تعداد کمی دیسلایک دیدم. حتی بارها معلمان گفتند امروزه در مدارس دانش آموزان وقتی علیه پهلوی ها در کتابها مطالبی وجود دارد دانش آموزان نظر برعکس دارند که معلمان را هم به دردسر انداختند.‌ و اینکه میگی زمان شاه جلوی پیشرفت گرفته شد به صداقتت شک کردم. کدام کشور همسایه از لحاظ اقتصادی و البته نظامی از ما بهتر بود؟ درآمد سرانه ما نسبت به چین کره جنوبی ترکیه چطور بود؟
    0
    6
    ‌سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    Burgundy - ریگا، استونی
    البته مشکلات زیادی هم بود فقر هم بود ولی دویست سال از دوران افتضاح قاجار نگذشته بود که انتظار برچیده شدن تمام مشکلات باشد. تغییرات و پیشرفتهای شگرف ایران از زمان قاجار تا اواخر دوره پهلوی شگفت انگیز بود در کشورهای اطراف ایران، کدام کشور مثل ما ویرانه ای مثل قاجار بود و اینقدر پیشرفت کرده باشد؟ من اگر دو مورد یعنی یکی خدمات و پیشرفت سریع کشور در آن زمان و دوم طرفداری قاطع مردم از خاندان پهلوی نبود هرگز اینجا با اطمینان صحبت نمیکردم هر چند قلبا از اینکه کسی مادام العمر حکومت کنه خوشم نمیاد ولی دیدم که در خاورمیانه کشورهایی عربستان قطر عمان حتی اردن با سیستم پادشاهی را با عراق مقایسه کردم. اردن که نه نفت دارد و نه منابع آنچنانی از لحاظ فقر اوضاع بهتری از عراق دارد. پادشاهان و مسولان عربستان قطر عمان واقعا عاشق خدمت به کشورهایشان هستند و مثل فردی که به ملک شخصی خودش می‌رسد و مراقبت میکند، و میدانیم دو شاه ایرانساز چنین بودند. هر چند قبول دارم در زمینه دموکراسی عالی نبودیم ولی باز هم مقایسه کن با قاجار و حکومت فعلی از لحاظ دموکراسی.
    0
    5
    ‌سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Burgundy - ریگا، استونی
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    این فقط یک مثال بود از انتخاب کردن اشتباه جامعه اماری شما مثلا نمیتونی بری مثلا پیج اینستاگرام امیر تتلو نظر سنجی بذاری ایا امیر تتلو بهترین خواننده بود بعد که همه‌گفتن اره بگین خب پس‌معلومه نظر کل مردم ایران هم‌ همینه، میشه به نظرت؟ جامعه اماری که انتخاب کردی اشتباه بوده چون از نظر اماری نظر گیری باید کاملا رندم باشه و نمونه اماری هیچ خصوصیت مشترکی که اونها رو از اصل جامعه اماری مجزا میکنه نداشته باشن. الان تو امریکا حتی تو یک ایالت به شدت طرفدار دموکرات مثل کالیفرنیا همه طرفدار هریس بودن، ایا به زعم شما یک لس انجلسی میتونست بگه خب همه اطرفیان من هریسی هستند پس کل امریکا هریس رو میخواد؟
    6
    0
    ‌سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Burgundy - ریگا، استونی
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    و البته پیشرفت به معنی جاده سازی و کارخانه اگر بگید بود، ولی از نظر نهادسازی غیر این بود که مجلس هیچکاره شد، افراد نخبه کشور همه به جای مباحثه و اصطلاحا debateبرای پیدا کردن راه چاره کشور همه صرف دولا شدن و بله قربان گفتن بودن، همین تضعیف بنیان دموکراسی بود که جوانها رو به سوی ایدلوژی های چپ افراطی (حزب توده) و راست افراطی( دین و مذهب) سوق داد- شما یه کشور برای من مثال بیار که با موفقیت تونسته قدرت پادشاه/رییس جمهور (اسمش زیاد مهم نیست، منظور مقام مادامالعمر و دارای قدرت تام داشتن، نه نمادین) رو نامحدود داشته باشه و سرانجام خوبی داشته باشه. همین انگلستان تا ۵۰۰ سال پیش پادشاه میگفت من خدا هستم و حرف من حرف خداست، به محض اینکه کشور در سال ۱۶۸۸ از شرش راحت شد و مجلس به معنی واقعی زمام امور رو گرفت قطار پیشرفت انگلستان شروع شد که به انقلاب صنعتی و چیرگی این کشور بر نصف جهان انجامید، وگرنه کم نبودن دیکتاتور هایی که با شهرسازی و قطارکشی ولی بدون ازادی سیاسی‌ خواستن به تحول برسن که نتونستن، مختص به ایران هم نیست مثال فراوانه
    6
    0
    ‌سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    Burgundy - ریگا، استونی
    اتفاقا اگر متوجه کامنت من شده بودی من گفتم سایتها و خبرگزاری های مختلف نه فقط یکی دو مورد. شما خودت یک کانال یوتوب یا در اینستا جایی که تعداد زیادی فالور و بیننده داره بحث پهلوی ها را باز کن و بعد متوجه میشی یا یک خبر از این خاندان باشه میبینی که جریان چیه.اگر اهل شبکه های اجتماعی باشی مطمئنم خودت هم کاملا واقفی. یک سوال، به نظر شما مردم کشورهای قطر امارات و عمان با سیستم مادام العمر را با ترکیه عراق و لبنان مقایسه کنیم کدام گروه بیشتر از مسولان و سردمدارانشان راضی هستند؟ کدام گروه رفاه بهتری دارند؟
    0
    6
    ‌سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Burgundy - ریگا، استونی
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    در مورد مثال عراق و لبنان هم که هردو مورد دخالت خارجی انها رو به این روز اورد از یه طرف امریکا و طرف دیگر ایران، ولی فراموش نکن عراق هم رییس جمهور مادامالعمر قصابی سردمدارش بود که قبل اون هم فقط تاریخ کودتا و استعمار توش بود. قطر و امارات و عمان هم‌ علیرغم پادشاهی مطلقه درصد زیادی از قدرت تصمیم گیری به وزرا و بقیه تفویض شده و شاه دخالت مستقیم چندانی نمیکنه، در ثانی بحث ثروت طبیعی زیاد و جمعیت کم هست که انهارو به این روز رسونده که البته بلدند چطوری استفاده کنند ولی شما بگو چندتا ماشین کالای صنعتی یا مقاله دانشگاهی علم روز دنیا از قطر امارات یا عمان اومده؟؟اگر روزی این ثروت تموم بشه انها هم مثل ما خواهند شد مگر این که یک تحول اساسی به سیستمشون بدن. در ثانی شما چرا مثال از المان‌ و فرانسه و امریکا و کانادا نمیزنی، اونا رو با لیبی و عراق و اوگاندا و سودان و ایران مقایسه کن هرچهار میراث رهبر مادامالعمر که به احدی پاسخگو نبودن. سوال اخر:به نظر شما مشکل اصلی سیستم الان ایران چیه که به این روز افتاده
    4
    0
    ‌سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Burgundy - ریگا، استونی
    دوتا شبکه منوتو و ایران اینترنشنال که دیدگاه مرامشون کاملا واضحه ولی رسانه های دیگر هم سر بزنید
    4
    0
    ‌سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    Burgundy - ریگا، استونی
    من از کشورهای پیشرفته اروپا که پادشاهی هستند صحبت نکردم چون کشور ما و خاورمیانه یعنی جایی که اسلام وارد شده و هرگز انتظار دموکراسی در حد اروپا را نمی توان داشت چون جایی که بخاطر دین محدودیت و احکام تبعیض آمیز اسلامی هر چند هم اجرا نشود به صورت عرفی وجود دارد قطعا هیچ وقت اینکه مشکلات حقوق بشری و تبعیض علیه زنان و پیروان ادیان دیگر فساد عدم صداقت و خیلی چیزهای دیگر وجود خواهد داشت مثلا در ایران افرادی که حتی از اسلام متنفرند ولی برتری مرد به زن در خونشان است و ارتباط مرد با زنان، قبح و زشتی اش کم ولی دختر قبل از ازدواج اگر به پسری عشق بورزد و رابطه برقرار کند برای خیلی خانواده ها بسیار بد و حتی برای بعضی مناطق و خانواده ها گاهی به مرگ آن دختر منجر میشود. در مورد این عراق،من دوستان عراقی زیادی داشتم که میگفتن تا قبل از جنگ ایران و عراق و خصوصا جنگ با کویت، عراق عالی بود چه اقتصادی چه امنیت و رفاه البته صدام دیکتاتور بود ولی مردم انگار اهمیتی به دموکراسی و ازادی بیان نمی‌دادند.البته از نظر اهل سنت کشور عالی عالی و افتخار میکردند و از نظر شیعیان خوب بود‌‌.
    0
    4
    ‌سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    Burgundy - ریگا، استونی
    در مورد لبنان هم درسته الان دخالت خارجی داغونش کرده ولی هیچ وقت مردم از سیستم، رضایتی در حد سیستم های پادشاهی خاورمیانه نداشتند ولی مردم اردن که نفت هم ندارند عاشق پادشاهشون هستند و شما میتوانید در مورد اردن و رضایت مردم عراق قبل از جنگ های ایران و کویت تحقیق کنید. البته شما آنچه من در مورد قطر عمان امارت گفتم را یا متوجه نشدید یا عمدا وارد مبحث دیگری شدید. من گفتم رضایت مردم از مسولان و رفاه مردم. آیا من از صنعت و تولید علم و مقاله و.. در این کشورها چیزی گفتم؟ شما یک برند مشهور جهانی بگو که تولید یک کشور مسلمان باشد؟ یا همین کشورهای پادشاهی عرب خلیج فارس که مردشون در رفاه اقتصادی که راضی از سیستم و مسولانشان هستند، زنان آنها چقدر حق و حقوق دارند و یا اصلا رای گیری و انتخابات دارند؟
    0
    4
    ‌سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    Burgundy - ریگا، استونی
    راستی مشکل ایران اینترنشنال چیه؟ یعنی شبکه ای که این روزها ازهر کس که در ایران ازصدا و سیما بیزاره بپرسی چه شبکه ای اخبار را میبینی میگن ایران اینترنشنال. و به همین خاطر هم رژیم با این شبکه خیلی مشکل داره و بارها قصد ترور مجریان آن را داشته‌. در ضمن در بازی دیروز پرسپولیس و النصر عربستان مردم شعار رضا شاه روحت شاد میدادند. چرا؟ چرا مردم غیر از خاندان پهلوی نجات دهنده دیگری نمیبینند؟
    0
    4
    ‌سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Burgundy - ریگا، استونی
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    الان حکومت ایده ال شما صدام حسینه؟چی رو میخواید ثابت کنید؟ الان وضع عراق بدتر درست ولی ایا زمان صدام گل و بلبل بوده خیر با این اوصاف جمهوری اسلامی هم میتونه ادعا کنه ببینید ما حداقل گرفتار داعش و طالبان نشدیم، والا تا انجایی که ما یادمون میاد همه با بهتر از خودشون مقایسه میکنن، ترکیه نمیاد بگه خوب شد پس ما مثل افریقا نیستیم بشینیم سرجامون نه میخوان خودشون رو به حد المان و فرانسه برسونن. در ثانی وضع عراق امروزی باعث و بانی اصلیش اگر دخالت خارجی رو در نظر نگیریم سیاست های سردمدارانش بود و نه مردمش، الان ایران جنگ بشه غیر این که مقصر اصلی سیاست های علی خامنه ای هست؟ یه نیسان یا مایکروسافت ورشکست بشه میرن یقه مدیرعامل و هیات مدیره رو میگیرن که نه کارکنانش که شما چرا مثلا سختتر کار نکردید یا تنبلی کردید، شاه و پدر ایشان هم علیرغم خدماتی که کردند که بنده منکرشون نیستم در اخر مسوول اول انقلاب بودند چون سیاست های انها باعث شد جامعه به اینجا برسه .
    2
    0
    ‌سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Burgundy - ریگا، استونی
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    بله مذهب مخصوصا مذهب سیاسی افتی بوده به جان ملل خاور میانه ولی اینها ریشه در نادانی و فقر داره وگرنه شما خیال نکن اروپایی ها همیشه اینطور متمدن بودند! یه زمانی تو اسپانیا شما زن بودی و سواد داشتی به جرم جادوگری مینداختنت تو اتش، یا تفتیش عقاید زیز شکنجه های وحشیانه کشته میشدن حتی اگر بیگناه بودن مساله اینجاست انها از این مزخرفات گذر کردن ولی متاسفانه ما هنوز نتونستیم، و تنها نقطه اغاز نجات فرهنگ دمکراتیک و احترام به حقوق افراده. پیشنهاد میکنم کتاب ظهور و سقوط تمدن ها رو بخونید کتاب جالبیه
    2
    0
    ‌سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Burgundy - ریگا، استونی
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    مشکل اینجاست که پوشش خبری حرفه ای باید بیطرفانه باشه، شما باید خبر رو بیطرفانه پوشش بدی مردم خودشون نتیجه گیری بکنن نه اینکه بشی ابزار پروپاگاندا در ثانی فکر میکنم ما در مورد این بحث به نتیجه ای نمیرسیم شما معتقدی نظر شما نظر اکثریت است بدون این که مدارک و شواهد درستی ارائه بدین صد البته که شما ازادین عقیده خودتون رو داشته باشین ولی من هم ازادم عقیده خودم رو داشته باشم، بنده نگران اینده ایران هستم و نمیخوام این چرخه شوم استبداد و عقب ماندگی برای فرزندان ما هم تکرار بشه و ۵۰ سال بعد نسل بعدی به قبر ما تف کنن که چه اشتباه بزرگی کردیم همونجوری که پدران و پدربزرگان ما در جریان انقلاب کردند‌. ایام بکام
    2
    0
    ‌سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    Burgundy - ریگا، استونی
    دوست عزیز شما واقع بین نیستی و حاشیه میری و چیزهایی که دوست نداری را وانمود می‌کنی که اصلا متوجه نشدی و راحت هم انکار می‌کنی ؟ از کدام حرف من شما برداشت کردی که صدام الگوی من است؟ من حتی گفتم دیکتاتور بوده و من نظر عراقی ها را گفتم که از صدام راضی بودند نه نظر خودم را و حتی بین شیعه و سنی هم تفاوت را گفتم که از نظر سنی ها عالی بوده و از نظر شیعه ها خوب و بحث هم فقط اقتصاد و رفاه بود نه دموکراسی دقیقا مثل بقیه کشورهایی که مثال زدم
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    Burgundy - ریگا، استونی
    و من هرگز نگفتم مردم عراق باعث و بانی وضع فعلی هستند. شما در جواب آنچه من گفتم جوابی نداری کلا چیزهایی می گی که اصلا ربطی به اصل بحث ندارد چیزهایی از زبان من میگی که من اصلا نگفتم. بحث ما در مورد مورد سیستم های پادشاهی و اشخاص مادام العمر بود و اینکه باید با کشورهای بهتر یا بدتر مقایسه کنیم بحث دیگری است‌ چون بحث ما باید نباید های اخلاقی نیست بلکه فقط بیان واقعیت هاست. در ضمن من از قطر و امارات هم گفتم که مردم ایران آرزوی داشتن وضع اقتصادی و رفاه آنها را دارند و تقریبا در اکثر چیزها از ما بهترند و شاید فقط وضع زنانشان از لحاظ عرف جامعه و نه قوانین حکومتی از زنان ما بدتر باشد
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    Burgundy - ریگا، استونی
    در مورد گذشته اروپا هم باز ربطی به بحث ما نداشت ولی کاملا در جریانم اروپا گذشته خوبی نداشته مثل تمام دنیا و طبیعی هم هست ولی خیلی چیزها از اروپا به بقیه دنیا گسیل شده چه دموکراسی مثل مجلس قانونگذاری چه کالاها و محصولات البته و مهم وضع فعلی است که مهمه وگرنه ایران هم قبل از اسلام فلان و بهمان بود ولی الان چه هستیم؟ البته در مورد اینکه چرا چنین شدیم باید گفت علل زیادی وجود دارد مثلا محمد رضا شاه پهلوی با همه خدماتش قطعا مشکل جامعه تک حزبی و سانسور و عدم آزادی مطبوعات و .. وجود داشت و جدا از وضعیت حکومت پهلوی و حکومت فعلی، در یک نگاه کلی قطعا اسلام یک علت ریشه ای برای اینکه ما چرا هرگز کره جنوبی و سوئد نشدیم و نمی‌شیم یه مشکل اساسی است. چه در اقتصاد و چه دموکراسی دین تأثیرگذاره مثلا زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور تقریبا هدر میرن به عنوان سرمایه. و البته من گفتم که در قطر و امارات دموکراسی واقعی نیست و فقط اقتصاد و رفاه هست
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    Burgundy - ریگا، استونی
    و در مورد ایران اینترنشنال هم که مشخصه در حدی تنفر داری که حتی اسمش را هم نمی آوری چون میهمانان این شبکه اکثرا سلطنت طلبن و این شبکه اخبار رضا پهلوی را پوشش میده ولی مطمئنن باش مردم امروزه همه باسوادن و خودشان نتیجه گیری میکنند این روزها چون مردم به راحتی میتونن هر خبری را راستی ازمایی کنند هیچ شبکه ای نمی‌تواند چیزی را به دروغ تحمیل کند.‌ به نظر میاد بحث همین جا تمام شود بهتره چون وارد حاشیه شدن یعنی وارد مسیر بی انتها و اتلاف وقت. در ضمن مردم آزادند هر سیستمی را انتخاب کنند من خودم تا قبل از انقلاب مهسا طرفدار سرسخت جمهوری سکولار بودم الان هم اگر مردم انتخاب کنند این سیستم را خیلی خوشحالترم نسبت به سلطنت ولی دلایلم را هم گفتم که خاورمیانه و رژیمهای مادام العمر که برای وضع اقتصادی و رفاه بهتره. موفق باشی
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    Burgundy - ریگا، استونی
    در مورد آمارها هم توضیح دادم با مدرک و مطمئنم شما هم میدانی اکثریت مردم به پهلوی ها تمایل دارند. میگن آدمی که خودش را به خواب زده را نمیشود بیدار کرد. جالبه در همین سایت یک نفر که مخالف سلطنت است به من می‌گفت قبول دارم پهلوی ها اکثریت مردم طرفداراشان هستند ولی تو به نظر میاد منطقی هستی چرا حکومت مادام العمر که به دیکتاتوری منجر میشه را ترجیح میدی. در مورد اکثریت طرفدار پهلوی حالا ممکنه عده ای بگن شصت درصد عده ای بگن سی درصد ولی مطمئنم در روز قبل از سقوط ج اسلامی این درصد خیلی بیشتر خواهد شد
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    رضا پهلوی اخلاق و تربیت در میان طرفدارانش مثل الماسی است در فاضلاب و . ..و کثافت ولی آدم سیاسی و باهوشی نیست و قدرت طلب و ناتوان است.
    3
    0
    ‌چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    رومانو جان وقتی جوابی برای سوالاتم نداری خود به خود عصبی شدی متاسفانه. ولی من حوصله افسردگی تو را دگه ندارم مثل مصدق روحت شاد که قرصهاشا سر وقت نمیخوره. خواهشاً مراقب خودت باش عزیزم
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.