حسن شماعی‌زاده: از این به بعد یک مبارز سیاسی خواهم بود

بی بی سی: حسن شماعی‌زاده، آهنگساز و خواننده شناخته‌شده ایرانی، در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت که از این پس موضوع مصادره خانه‌اش را به عنوان وسیله‌ای برای «مبارزه سیاسی» پیگیری خواهد داد.

او که نزدیک به دو سال برای بازپس‌گیری مالکیت خانه‌اش تلاش کرده و در این باره از طریق شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی کرده است، توضیح داد که این خانه از محل ارثیه همسرش خریداری شده بود.

به گفته او، در آستانه انقلاب ۱۳۵۷ شعارهایی علیه او در اطراف خانه‌اش نوشته می‌شد، از جمله «شماعی‌زاده سرمایه‌دار اعدام باید گردد» که زیر آن را «چریک‌های فدایی خلق» امضا کرده بودند.

آقای شماعی‌زاده افزود که همسرش پس از انقلاب در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ میلادی چندین بار به ایران بازگشت و هر بار حدود شش ماه در ایران ماند تا در دادگاه حاضر شود.

اما در نهایت، به گفته او، حسینعلی نیری، قاضی وقت و مشاور عالی کنونی رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، او را به جرم «کثیف خوانندگی» محکوم و حکم مصادره خانه را صادر کرد.

او با اشاره به اینکه خانه‌اش چندین بار خرید و فروش شده است، گفت: «به سند این خانه‌ها می‌گویند سند ستادی، یعنی مشکل دارد و معمولا ارزان معامله می‌شود. حالا هم جواز ساخت گرفته‌اند و می‌خواهند آن را تخریب کنند.»

آقای شماعی‌زاده در پایان گفت: «من در این سن به دنبال مال دنیا نیستم و این خانه به نام فرزندانم است. این پیگیری هم برای آن‌هاست و هم به نوعی وسیله‌ای برای مبارزه من شده. تا الان یک فعال سیاسی بودم، اما از این پس یک مبارز سیاسی خواهم بود و هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد.»
+79
رأی دهید
-18

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    از معجزه خانه از دست رفته که یک مبارز سیاسی می سازه !
    13
    48
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا

    خودت بهشون گفتی هرچی میخواهید ببرید فقط گیتارم رو نبرید اونهام زمینت و گرفتن گیتارت رو نبردن اگر میخواستی زمینت و نگه داری باید جدی ترومصمم تر آهنگ و شعرسیاسی ملی میهنی ضد رژیم اشغالگر ودر همراهی مردم و پهلویها میساختی و میخوندی اما متاسفانه شما با محافظه کاری شدیدی با رژیم برخورد کردی از رضا کرمی یاد بگیر وقتش نیست کمی از من، خانه من، بچه من گفتنتون کم کنید
    11
    39
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    حالا زوده، یه ۴۵ سال دیگه هم صبر میکردی. کم از جوونهای این مملکت کشتند. وظیفه همه هنرمند‌های ما بود که از اول مبارز باشند و از نعمتی که آن کشور و مردمش نصیبشان کرده بود دفاع کنند.
    6
    58
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    Momijii - توکیو، ژاپن
    دوست عزیز اینها هنرمند هستند و افراد لطیف‌تر و احساساتی هستند فکر کنید الان هایده بود. درست نیست ما هر کس را قضاوت کنیم روزگار مارا به اینصورت درآورده کلا از هنرمندان در کار غیر از خودشان نباید توقع انسان مبارز سیاستمدار و . داشت و باید فقط میراث آنها را دوست داشت و هنرشان را نقد کرد. اتفاقا این افراد در حکومتها همیشه قربانی اول هستند. دلیل اینکه در سیاست وارد نمیشوند خودشان نیک میدانند که توانایی لازم و درک آنرا ندارند. مشکل مردم ایران این است که هر کسی در ایران بخاطر رژیم نا خواسته سیاسی میشود. نقد من به این افراد معمولا نیست معمولا به آنهایی است که ادعای سیاست و مخالفت با رژیم دارند ولی واقعا نیستند و یا حامیان رژیم است.
    16
    10
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان

    واووو. تو خم شیاشی شدی شالار، نظر مادر شوهرت چیه؟ کار شیاشی کردن خلاف اصول تنوع طلبی ات نیست؟
    31
    5
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    داریوش هنرمند مردمی یک نونه بارز این نظریه است
    12
    3
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    خود داریوش هم یکی‌ از همون فریب خورده‌هایی‌ بود که سهمی در فاجعه ۵۷ داشت.
    3
    14
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    درود به شرفش که در سمت درست تاریخ ایستاد و بقول خودت .وظیفه همه هنرمند‌های ما بود که از اول مبارز باشند و از نعمتی که آن کشور و مردمش نصیبشان کرده بود دفاع کنند.
    9
    3
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    اگر سمت درست تاریخ آن بود که نتیجه اش این بشود، من ادار میکنم به آن سمت!
    3
    7
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    با نظرت کاملا موافقم . فقط هواست باشه کارت که تمام شد سیفون را نکشی و به نماد پادشاهی ٫تمثال همایونی خدشه ای وارد کنی
    6
    3
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    جالب است که یک نفر فرهنگ حاکم بر آنها که کامنت نوشته اند را بررسی کند. این یک هنرمند است که خدمت بزرگی در طول عمر خود به هنر و موسیقی ایران زمین کرده است، و بخاطر ظلمی که به او و همسرش رفته یک درددل کرده است، حالا آنهایی که خودشان در »سخن گفتن« صد جور اشتباه دارند، از حرف های آقای شماعی زاده ی عزیز ایراد می گیرند. موسیقی و آوازهای او در دل مردم است و جاویدان خواهد ماند.
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    من با نظرت بیشتر موافقم! ولی افسوس که ملت سیفون را به سر چپول و مجاهد کشید. تاسفم البته، بخاطر دست و پا زدن شماست وگرنه ملت راه درست را سالهاست که انتخاب کرده. اگر چماق آخوند بر سر ملت نبود ایران با رهبری شاهزاده، حتی موقت و در دوران گزار، پیشرفت زیادی میکرد.
    2
    1
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    ان سیفون که سال ۵۷ کشیده شد و در تاریخ هم بثبت رسید و باعث شد تو و امثال تو دنبال ته مانده های سلطنت در توالت های لس انجلس بگردید. تکلیفِ ۱۵۰۰ سال پادشاهان دین را هم مشخص خواهد کرد .منتهی زیاد از حجم ان سخن میگویید و وقتی حرف از فراخوان بمیان میاید. رضا پهلوی خواهان کشته شدن ایرانیان نیست ...داداش . لوتی .الاف ...بی خیال جان ملتی باش که با بمب های دوست و برادره اسراعیلی ات به اندازه کافی در خطر هست ...اگر میگیم رفراندوم در همون لس انجلس یا اروپا است ...اگر تونستین ۵۰ نفر را که نه خطری دارد و نه خرجی (دوتا پرچم و پلاکارد .بشرطی که شاخزاده دستش نلرزه و ۵۰ دلار هزینه کنه) را جمع کنید .ما میگیم ۵۰ ملیون طرفدار داری .در غیر این صورت بکش ان سیفون را و ببند در خلا را
    3
    1
    جمعه ۱۸ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    برو با اسم اولت هانی برگرد، ترسو.
    1
    0
    جمعه ۱۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    ایا پیشنهاد انتخاب یک نام بجای اکانت زیبای زن .زندگی.ازادی بجای جواب دادن به یک سوال ساده در رابطه با انجام یک فرایند سیاسی از طرف یک گروه خاص که خود را بعنوان اکثریت جامعه معرفی میکنند(در خارج از ایران و بدون هیچ خطر و هزینه ای ) صرفا فرار از پاسخگویی و مخدوش کردن اصل ان سوال نیست ؟
    0
    1
    جمعه ۱۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    خیر، نیست. زیرا رنگ کردن گنجشک و قالب کردنش به ملت کاری بود که در ۵۷ موثر بود. امروز پاسخ ریاکارها “زرشک” هست.
    0
    0
    جمعه ۱۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    خو شحالیم به اطلاع شما کاربر گرامی برسانیم٫ بخاطر سالها تلاش جنابعالی در ضمینه ماله کشی . از طرف مخاطبان محترم این سایت موفق به دریافت ماله همایونی و بابت یک عمر تلاش بی وقفه در مسیر پاچه خواری و خاتم مالی ٫جایزه جام بلور بیضه را به شما اهدا خواهیم نمود.
    0
    1
    جمعه ۱۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    محمدرضاشاه : هیچ مذهبی مترقی‌تر از اسلام نیست، خمینی مرتجع است.
    0
    1
    جمعه ۱۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    امیدوارم این عید بزرگ اسلامی به جامعه روحانیت و به همه ملت ایران و جامعه تشیع جهان مبارک باشد. بدیهی است هر چه صورت می‌گیرد و هر اقدامی که در راه خیر و سعادت ملت از طرف ما می‌شود جز با تأییدات و تفضلات الهی انجام پذیر نیست، و تا وقتی که عنایات خداوندی شامل حال ما است هیچ عاملی ما را از اجرای برنامه‌هایی که متضمن سعادت اکثریت ملت ایران و منطبق با عالی‌ترین موازین شرع مطهر است باز نخواهد داشت. البته همه شما مراتب توکل مرا به خداوند و به ائمه اطهار و ارادت خاص مرا به حضرت علی بن ابیطالب و حضرت رضا علیه‌السلام به خوبی می‌دانید. .(از سخنان اعلیحضرت همایون محمدرضا شاه پهلوی آریامهر اردیبهشت . ۱۳۴۴)
    0
    1
    جمعه ۱۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    نه که چپول ها کعبه شان را از مسکو به قم تغییر ندادند، اینه که به این عرایض پادشاه باید ایراد بگیرید. شما و ابوی و عمو ها که پی به رذالت آخوند و دین برده بودید چرا سعی در روشن کردن مردم نمیکردید؟ شاه بر اساس قانون اساسی کشور باید حامی تشیع میبود، چرا قانون رو عوض نکردید؟ میترسیدید که ملحد خطاب شید؟
    0
    0
    جمعه ۱۸ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    زمانی که چپ در راستای مبارزه با خرافات از جانب شاه شما و بقول خود ان احمق.کمونیست یعنی خدا نیست و هرشب با علی و بقیه اعراب زن ستیزِ عجم کش ابگوشت میخورد و برای مبارزه با قشر روشنفکر به حجله مرتجعینی چون بروجردی میرفت٫ .صاحب جان و مال و سرنوشت ملت بود ....سعی روشنفکران در این بود که به این ابله ثابت کنند به ان ریسمانی که اویزان شده ای .اطمینانی نیست .اما چه فایده که هم خود٫ احمقی بیش نبود و هم ارباب صلاح خود و منافعش را در مشارکت دین و دربار در سیاست میدانست و خطر چپ مترقی و نه ان چپی که حاصل همین سیاست های فاجعه بار همایونی بود و مد نظر ماله کش اعظم...بدرستی درک کرده بود.و بقول خود احمقش در ان نطق تاریخی که گفت من شکر خوردم که صدای انقلاب شما را دیر شنیدم ....کار از کار گذشته بود و مقصر این خفت که حتی مزدورانی چون تو بدنبال پس مانده های نظام ۲۵۰۰ ساله پادشاهی در ... لوس انجلسی بگردند .فقط به فقط شخص شاه بود و سیاست های غلط ان مرحوم در راستای رضایت قشر مرتجع جامعه
    0
    1
    شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    این سخنان اعلاحضرت هم دقیقا ۱۳ سال قبل از انتقال کعبه از مسکو به قم بودو تبلیغ این مزخرفات را هم در تلویزیون ملی و ان سه روزنامه حکومتی .و حسینیه ها و مساجدی که هزینه اش را ساواک بدستور پادشاه تایین میکرد هر روز .....در ان قانون اساسی مشروطه هم که مد نظر ماله کش اعظم میباشد .بودند بسیار قوانینی که باید از طرف پادشاه برسمیت و اجرا میشد که نشد اگر به ان قوانین هم که به نفع ملت و مغایر با منافع دین میبود اشاره ای میکردید بد نبود .البته احتیاجی هم نیست چون خود ان بزرگوار در نطق تاریخی صدای انقلاب و من شکر خوردم که به قانون اساسی پای بند نبودم به کرار اشاره شده است
    0
    1
    شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    حالا که ذهن کوچکت را در مورد برخی از اتفاقات تاریخی مربوط به دوران طلایی ان خاندان اخوند ساز ه ایران سوز اشنا کردم بریم سر اصل مطلب .کجاست ان فراخوان ۵۰ نفری طرفداران رضا پهلوی به نمایندگی از ۸۵ ملیون ایرانی طرفدار سلطنت؟
    0
    1
    شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    وقتی میتوانی قانون اساسی را عوض کنی که قدرت در دست ملت و نه شاه و نه شیخ .این را که دیگر هر احمقی میداند
    0
    1
    شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    احمق کسی هست که نتیجه شکر خوردن ۴۵ سال پیشش را میبیند اما هنوز مزخرفات آن دوران را تکرار و بلغور میکند.
    1
    0
    شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    با توجه به کامنت های قبلی ام که با سند و مدرک جهت فهم مطلب و سهولت در درک ان اورده ام و هنوز هم پافشاری بر حقانیت مغالطاتت داری .و گند کاریهای یک رژیم و ادامه ان را در حکومت شیخ و شاه به گردن چهار تا دانشجوی بی صلاح میندازی .با اجازه ادمین گرامی ٫با افتخار جام بلور زرین حماقت را هم از طرف کلیه مخاطبان با شعور این سایت به تو بزرگوار تقدیم نمایم و اما اصل مطلب تا فراموش نشده ٫کجاست ان فراخوان ۵۰ نفری طرفداران رضا پهلوی به نمایندگی از ۸۵ ملیون ایرانی طرفدار سلطنت؟در اروپا و یا همان لس انجلس؟
    0
    0
    شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    اولین ارگانی که تسلیم خمینی شد و هنوز قبله ای از مسکو نقل مکان نکرده بود .ارتش شاهنشاهی بود .وقتی که صاحب و فرمانده با پنجاه کیلو مدال شجاعتِ اویزان به خود .چمدان هایش را پر از پول میکند و بقول خودش به مرخصی میرود .باید به امثال قره باغی ها و مقدم ها این حق را داد که جانشان را فدای یک بزدل نکنند .خاعن نامیدن بقیه جز عامل اصلی خیانت .خریت است و بس
    0
    0
    شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    اصلا شما درست میگی. سایت به سایت اینترنت را بگرد و بر علیه پهلوی مقاله کپی و پیست کن! در نهایت هم فراخوان بده و بجای پنجاه نفر پنجاه میلیون را با خودت همراه کن. موفق باشی.
    0
    0
    شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    کجاست ان فراخوان ۵۰ نفری طرفداران رضا پهلوی به نمایندگی از ۸۵ ملیون ایرانی طرفدار سلطنت؟در اروپا و یا همان لس انجلس؟
    0
    0
    یکشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.