گلایه یک هموطن ساکن کانادا از گرانی و تمایل به مهاجرت معکوس و پاسخ طنز کمدین معروف ارژنگ امیرفضلی به او


شکایت یک هموطن ساکن کانادا از گرانی و تمایل به مهاجرت معکوس و پاسخ طنز کمدین معروف «ارژنگ امیرفضلی» به او.
+63
رأی دهید
-30

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    Cocoo - ونکوور، کانادا

    شما را به هرچی‌ بش اعتقاد دارید قسمتون میدم کانادا نیأید، اینجا بده بده شما همون شمال و دهات خودتون بمانید. کانادا نیأید، بخدا چند وقت پیش یکی‌ از دوستام گفت برادرش اومده دیدنش بد گفت که اینجا پناهندگی گرفته می‌خواد بمونه. نمیدونستم که که خوشحال باشم یا ناراحت. به دوستم که روم نشد چیزی بگم ولی پیش خودم فکر کردم یه مفتخور بخور بخواب دیگه عمده کانادا که من و خوانوادم باید کار کنیم بدیم این تن لش بخوره تا آخر عمرش. حرفم بزنی میگن جای تورو که تنگ نکرده مگه کانادا مال بابا طه. جالب اینه که من از فرط کار نمیتونم دو هفته مرخصی بگیرم این تن لش‌ها همینکه اقمتشون درست می‌شه ماه‌ها می‌رن ایران پیش خنوادشون میمونن یا می‌رن استانبول کنار ساحل حال می‌کنن پولهای منو خرج می‌کنن دائم هم میگن کانادا بده هواش فلانه مردمش فلانن. حیف که فوش بدم اینجا چاپ نمیکنن.
    60
    80
    ‌سه شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

    در آمریکا هم اوضاع خراب است و حمالی است. فعلا شرایط اروپا از همه جا بهتر است.
    59
    34
    ‌سه شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    آقای ایرانی که در اول ویدیو هستند، صدای بسیار خوب و میکروفونیکی دارند، و پیشنهاد بنده این هست که ایشان یا به‌عنوان گوینده در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران، و یا -اگر به زبان انگلیسی تسلط دارند-، گویندگی در رسانه‌های کانادا یا امریکا انجام دهند. - صحبت بنده به ایشان این هست، که گرامی‌، شما مهاجرت کردید به کانادا (که نمی‌دونم چند سال هست که مقیم آن‌جا هستید)، اما هنوز مواد غذایی ایرانی که از ایران به کانادا صادر می‌شه رو مصرف می‌کنید؟. شما اگر مواد خوراکی کانادایی بخرید، برای‌تان ارزان‌تر خواهد بود، و همچنین از جهت سیستم آرگانیزم بدن و گوارشی، آدم که نباید یک بام و دو هوا باشه!. شما می‌بایست همان مواد غذایی کانادا را میل کنید، تا با اقلیم آن‌جا آدابته بشید و زندگی هم برای‌تان بسیار راحت‌تر خواهد بود. - بنده اکنون ۲۲ سال کامل هست که اینجا مقیم هستم، از همان ماه دوم اقامت در اکراین، سبک خورد و خورکم را از سیستم ایرانی، به سیستم روسی تغییر دادم و آداپته شدم. - جناب ارژنگ خان امیر‌فضلی، گرامی‌، شما مقیم کانادا شدید، اما هنوز در فکر ماست‌موسیر ایران هستید؟، عجب!. - یک بام و دو هوا نباشید
    7
    12
    ‌سه شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    دروغ میگه چون کسی که خرید میکنه رسید داره و وقتی مطلب اینطوری میذاری یعنی هدفت چیز دیگه است. ولی جالبه چرا برنمیگردی ایران بیخودی ماندید کانادا گرون خرید کنید! این اقلام رو بخوای تو ایران بخری قطعایا گرانتر از این هم همیشه. البته بازم بستگی داره از کجا بخری. نکته بعدی مطلب از کانادا گذاشتی بعد میگی 100 دلار آمریکا !!!! بعدشم از فروشگاههای ایرانی خرید کردی خوب همه میدونند فروشگاههای ایرانی دو برابر نباشه قیمتاشون یک سوم بالاتر و گرانتر از فروشگاهای عمده فروش بزرگ هستش و اجناس فروشگاهای ایرانی مجبورند قیمت بالاتری بدهند چون از خورده فروشی های هندی و مکزیکی می خرند و میکشند روش ولی در کل پانزده بیست قلم جنس خریدی صد دلار میشه دیگه
    11
    18
    ‌سه شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Mehran Finland - اسپو، فنلاند
    ایشون ماشاالله(رایان) عباس زاده کلاب هاووسی هستن،نون به نرخ خور رژیم جمهوری اسلامی هستش آب و روغن قاطی کرده زیاد جدی نگیریدش🤮
    3
    18
    ‌سه شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    نگاه دوم - لندن، انگلستان

    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    به نظرم شما متوجه طنز آقای امیرفضلی نشدید ایشون برای خنده به طنز جواب این آقای ناراضی را دادند که ما از کانادا راضی نیستیم چون باید نیم ساعت رانندگی کنیم تا موسیر بخریم. در ضمن این آقا رفته سوپرمارکت ایرانی و از گرونترین برندها خرید کرده. همونطور که میدونید برنج گلستان از گرونترین برنجهای ایرانی در خارج از کشوره و در لندن کیلویی 7 پوند و در کانادا فکر کنم حدودا 12 دلار فروش میره که ایشون از این برنج خریده و برای چای هم رفته چای باروتی گلابی رو خریده که کم کم نیم کیلوش باید حدود 15 دلار کانادا باشه حالا بگذریم که آلو بخارای اعلا و زرشک اعلا هم همچین ارزون نیست یعنی شما نگاه کنید فقط همون برنج و چای باروتی و آلو بخارا و زرشک اعلا 50 دلار شده بقیه هم که ما میبینیم تخم مرغ و سه تا طالبی و یک بسته یک کیلویی زولبیا بامیه و ماست و پنیر و دوغ و سبزیجات و.. هستند. با حرفتون کاملا موافقم که خرید ایشون اصلا مقتصدانه نبوده که هیچ از هر کدوم هم اعلاهاش رو برداشتند و بعد انتظار داشتند قیمت پائین پرداخت کنند.
    0
    20
    ‌سه شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Azadi@Iran - برمینگام ، انگلستان
    نکته ای جالب این ویدئو این است که فقط در مورد هزینه و مصرف صحبت می‌کنند و صحبتی از کار و درآمد نیست که مثلا برای تخصص ایشون کجا کار بهتر پیدا میشه. ظاهرا کار برایشان مساله ای نیست و منبع درآمد دیگری دارند که هر جای دنیا باشند ثابت هست
    0
    7
    ‌چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    paksan - ایران، ایران
    گرامی‌، بهتر در جریان هستید، که آقای ایرانی، مبلغ کل خریدهاش رو، مخصوصا به "دلار امریکا" تبدیل و گفت، تا برای همه مفهوم باشه، - چون اگر به همان واحد "دلار کانادا" می‌گفت، فقط برای مقیمان کانادا مفهوم بود و نه برای همه‌ی ما. - سپاس برای توضیحاتی‌ که فرمودید.
    1
    3
    ‌چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    نگاه دوم - لندن، انگلستان
    گرامی‌، بله حق با شماست. بنده طنز ایشان را متوجه نشدم. - همچنیین سپاس برای تمام توضیحاتی‌ که فرمودید.
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دلاور - استهکلم، سوئد
    Cocoo - ونکوور، کانادا
    تو انقدر حسود هستید که روزی این حسودی منجر به این میشه یا سرطان بگیرید یا سکته کنید و بمیرید. مرد نا حسابی 90 درصد کسانی که اقامت کشورهای مثل کانادا و سوئد و دیگر کشورهای مهاجر نشین میگیرن اول از دولت یا از سازمانی به نام سوسیال کمک میگیرن و این کمک را از مالیت کسانیکه کار و شغل و ثروتی دارند تهیه میکنن. خوب این مالیت گرفتن قانونیست که این کشورها دارند !اگر مهاجر و مهاجر نشین در کشور نداشته باشند انگاه بیشتر از حالا کمک به دیگر کشورهای فقیر نشین افریقای میکنن.
    8
    1
    ‌چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - ونکوور، کانادا
    دلاور - استهکلم، سوئد
    به کوری چشم بعضیها سلامت هستم و خواهم بود. شما منظور منو متوجه نشدید من از کسانی‌ حرف میزنم که مثلا یه نفر آقا یا خانوم پنجاه و خرده‌ای میاد اینجا و تا آخر عمرش هم کار نمیکنه و مفت مفت میخوره و میخوابه و جز قر زدن کاری نداره و میره ماه‌ها ایران میمونه یا اینجا میاد میگه بدبخت و بی‌چاره‌ام بعد که پول بش میدان میره ترکیه کنار ساحل میلمه. کاری هم ندارم ایرانیه یا افریقأیه هر دو دارن از ثمره کار منو خانمم میخورن. ما خودمون دوتا تا امدیم اینجا یک هفته بعدش رفتیم کار مینیمم وج گرفتیم که زندگیمون و بسازیم. شاید اگه منم از این دولت پول گرفته بودم اینقد نمیسوختم.
    1
    5
    ‌چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    گرامی، صد دلار در ایران شاید رقمی باشه در کانادا و آمریکا که رقم خاصی نیست که این داره گریه میکنه براش. حقوق یه کارگر معمولی ساختمانی ساعتی 30 تا 50 دلاره و کارگر سوپری ساعتی 17 دلار میگیرند روزی 150 دلار دست کم هستش خوب این خریدها که واسه یک روز نیست دست کم واسه یک هفته خرید کرده اونم از مغازه ایرانی الان چس ناله اش برای ایرانی هاست و قیافه آمدنش برای خارجی ها ؟ نمی فهمم منظورش چیه واقعا شما حتما می فهمید منظور این اسکول رو به ما هم بگید که این چه مقایسه ای هستش و مفهومش چیه؟ اگر واسه کانادایی ها می گفت که می فهمند تفاوت قیمت گذشته و الان چیه باز قابل فهم بود ولی واسه ایرانی های داخل ایران!!!!
    1
    3
    ‌چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    Cocoo - ونکوور، کانادا
    غصه نخور از تو کسی چیزی نمیگیره. عمده تکس و مالیات از خریدها هستش که هر کسی مجبوره به اندازه خودش اجناس رو بخره و مالیات بده پس چیزی از تو یکی به کسی نمیرسه تو خودت به اندازه کافی خرج داری. ولی قبول دارم یه عده میان کانادا بعد تازه یادشون می افته هی به مردم ایران بگند قیمت اینه و گرونه ولی احمقهایی مثل همین آقا نمی فهمند که اسکول صد دلار تو کانادا و آمریکا پولی هستش؟ پول نصف روز کار کارگر هستش خوب رفتی مغازه ایرانی انقدر خرید کردی چه ربطی به ایران و مردم ایران داره؟ اقتصادمون شبیه همه؟ حقوق دستمزدها شبیه هم هستش؟ ارزش پولمون شبیه هم هستش؟ اصلا نمیشه فهمید تو مغز معیوب این نوکیسه های پرمدعا چیه فقط همونطور که شما گفتید تنها چیزی که من به ذهنم رسید که اینها میان کانادا پناهندگی رد میکنند و راست راست راه میرن و از ایران پول میارن خرج میکنند برای همین همش مقایسه میکنند و همش تف و لعنت می فرستند وگرنه ربطش چیه واقعا؟
    7
    0
    ‌چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - ونکوور، کانادا
    paksan - ایران، ایران
    همین دو کلوم نتقی که کردی معلوم شد از تکس در کانادا هیچی‌ سرت نمی‌شه. اون مالیات برای خرید‌ها و اجناس رو که همه میدن حتا انهأی که از دولت پول مفتی میگیرن باید اون تکس رو بدن ولی‌ تکسی که از حقوقت و درامدت کم می‌شه را فقط شاغل‌ها میدن و اون پناهنده‌ها و مفت خور‌ها فکر نمیکنم درامد کاری داشته باشن پس اون تکس رو نمیدن تو و امسال تو حتا نمیتونید تصور کنید که چه قد از حقوق من میره بره این مفت خور‌ها پس ببند اون دهنت را.
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    paksan - ایران، ایران
    ۱) سپاس برای ارقام و مبالغی که برای هر ساعت درامد شغل‌ها گفتید. / - راستش من الان با خوندن کامنت اخیر شما، به این نتیجه رسیدم، که، از آن‌جا که مهاجرین بعد از ورود به کشور تازه، همچنان در حال و هوای خورد و خوراک وطن خودشون هستند، پس سعی دارند تا همان خوراک‌ها رو در کشور تازه هم برای خودشان درست کنند، - و از طرف دیگه، به‌ویژه این‌که وقتی‌ در کشورهایی مثل کانادا و امریکا، فروش‌گاه‌های ایرانی با اجناس ایرانی وارداتی از ایران یا تهیه‌شده توسط ایرانیان آن‌جا نیز موجود هست، پس این مهاجرین، توقع دارن که همون محصولات ایرانی رو، با قیمت داخل ایران، حال در کشور تازه هم بخرند، که اما محصولات ایرانی در کشوری دیگر، بخاطر پول صرف‌شده برای هواپیما، حمل و نقل، پرداخت گمرکی، ترخیص کالا، و امثال آن، قیمت‌شان از ایران بالاتر خواهد بود (حتا اگر توسط ایرانی‌ها مستقیم در آن کشور تولید شوند)، (ادامه. ~
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    paksan - ایران، ایران
    ۳) پس این آقای ایرانی، در اصل با این ویدیو، داره برای اونهایی که از ایران قصد مهاجرت به کانادا دارند هشدار می‌ده که؛ "از دورها چه زیباست امواج آبی‌ عشق، اما شاید در واقع سراب باشه"، - مگر این‌که، مهاجر تازه وارد، خودش رو با شرایط کشور تازه آدابته کنه، و هی‌ پی آلوی بخارا و چای و برنج ایرانی نباشه. (ادامه. ~
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    paksan - ایران، ایران
    ۳) الف؛ من ایرانی رو اینجا می‌شناختم، که سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ باهم در خوابگاه در کی‌یف بودیم، بعد من به خارکف اومدم، ایشون موند کی‌یف. - تا چند سال پیش که ازش خبر داشتم، ایشون ماهی‌ یک‌بار از کی‌یف با هواپیما می‌رفت تهران، یک هفته می‌موند، بعد مادرش تعداد زیادی کباب‌ تابه‌ای (کباب دیگی‌) درست می‌کرد، در فیریزر به‌حالت یخ‌زده در می‌آورد، بعد ایشون با خودش می‌یاورد کی‌یف !، اتفاقا از جهت مالی‌ هم وضع خوبی‌ داشت و همون اول، آپارتمان و ماشین خرید (خوشبختانه)، - اما دلیل این کارش این بود که نمی‌تونست از دست‌پخت مادرش دور باشه و می‌بایست همون سبک خورد و خوراک ایران‌ش رو اینجا هم داشته باشه !!!. / ب؛ یکی‌ از بستگان نزدیک، بیش از ۵۵ سال هست که مقیم آلمان می‌باشد. سال ۲۰۱۰ آمد اینجا میهمانی. تعریف کرد که چندی پیش از آن‌، به‌عنوان مترجم رفته بوده جایی‌ که ایرانی‌های پناهنده سکنا داشتن، - می‌گفت از طبقه‌ی سوم ساختمون، یک خانم ایرانی، اکرم خانم رو صدا می‌کرده ، که بگه تا بتول خانم هم بیاد، تا اینها دیگ بگذارن در محوطه، و آش‌رشته بپزن !!!.
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.