مراسم تشییع جنازه یکی از قربانیان حمله حماس به فستیوالی در جنوب اسرائیل در ۱۵ مهر امسالرادیو فردا: سازمان دیدهبان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد گروه افراطی حماس به همراه دیگر گروههای مسلح فلسطینی، در حمله غافلگیرکننده ۱۵ مهر (هفتم اکتبر) به اسرائیل که به جنگ غزه منجر شد، صدها جنایت جنگی مرتکب شدهاند.
حماس از گروههایی است که در فهرست تروریستی ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار دارد و گزارش تازه سازمان دیدهبان حقوق بشر، یکی از جامعترین مطالعات بینالمللی درباره تهاجم بیسابقه این گروه به جنوب اسرائیل است.
بنابر گزارشها، حماس «با خشم» به این گزارش واکنش نشان داده و خواستار «انصراف» دیدهبان حقوق بشر از گزارش خود و «عذرخواهی» شده است.
این گزارش که روز چهارشنبه ۲۷ تیر منتشر شد، مجموعهای از «جنایات» را تحت قوانین بینالمللی معرفی میکند که به گفته آن، حماس و همپیمانانش آنها را نقض کردهاند.
بلقیس ویله، معاون مدیر دیدهبان حقوق بشر، در یک نشست خبری در مورد تعداد این جنایات گفت: «برای ما امکانپذیر نیست که تعداد دقیق موارد را مشخص کنیم»، اما افزود «بدیهی است که در آن روز صدها مورد بوده است».
دیدهبان حقوق بشر میگوید: این جنایات شامل «حملات عمدی و کورکورانه علیه غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی؛ کشتار عمدی افراد در بازداشت؛ رفتار ظالمانه و دیگر رفتارهای غیرانسانی؛ خشونت جنسی و جنسیتی؛ گروگانگیری؛ مثلهکردن و دزدیدن اجساد؛ استفاده از سپر انسانی؛ و چپاول و غارت» بوده است.
جزئیات این گزارش بر موارد ناقض قوانین بینالمللی بشردوستانه متمرکز است، قوانینی که عمدتاً در کنوانسیونهای ژنو در مورد رفتار در وضعیت جنگی وضع شدهاند.
حمله پانزدهم مهر حماس، به گفته آمارهای اسرائیلی و طبق شمارش خبرگزاری فرانسه، منجر به مرگ ۱۱۹۵ نفر شد که بیشتر آنها غیرنظامیان اسرائیلی بودند.
حملهکنندگان همچنین ۲۵۱ نفر را به گروگان گرفتند که ۱۱۶ نفر از آنها همچنان در غزه هستند، از جمله اجساد ۴۲ نفر که ارتش میگوید مردهاند.
اسرائیل از آن زمان با حملات شدید هوایی، دریایی و زمینی خود به حمله حماس پاسخ داده است که بر اساس دادههای وزارت بهداشت غزه، دستکم ۳۸ هزار و ۶۶۴ نفر را در غزه کشته است که بیشتر آنها نیز غیرنظامی بودند.
اگرچه گروه اسلامگرای حماس به عنوان سازماندهنده حمله شناخته میشود، اما این گزارش از دیگر گروههای مسلحی که روز ۱۵ مهر مرتکب جنایات جنگی شدهاند نیز نام میبرد که «جهاد اسلامی فلسطین» ازجمله آنها است.
خانم ویله گفت: «در واقع، این غیرنظامیان غزه نبودند که بدترین سوءاستفادهها را مرتکب شدند» و افزود نسبت دادن ارتکاب این جنایات به غیرنظامیان غزه «ادعایی بود که حماس زود مطرح کرد تا خود را از این رویدادها جدا نشان دهد، و اسرائیل نیز از آن برای توجیه عملیات انتقامجویانه خود استفاده کرد».
مقامهای جمهوری اسلامی ایران همواره این تهاجم حماس به غیرنظامیان در جنوب اسرائیل را ستودهاند و گزارشهایی نیز از اعطای کمک مالی و تسلیحاتی تهران به این گروه منتشر شده است. اقدامی «کاملاً سازمانیافته» بلقیس ویله، معاون مدیر دیدهبان حقوق بشر، در ادامه سخنان خود در مورد این گزارش تازه، به «ماهیت کاملاً سازمانیافته و هماهنگ» حمله به شهرها، شهرکهای کیبوتص و پایگاههای نظامی در جنوب اسرائیل در روز پانزدهم مهر اشاره کرد.
در گزارش دیدهبان حقوق بشر آمده است: «در بسیاری از مکانهای حمله، جنگجویان مستقیماً به سمت غیرنظامیان، اغلب از فاصله نزدیک، هنگام فرار و به افرادی که در حال رانندگی خودرو در منطقه بودند، شلیک کردند».
این گزارش میافزاید که «آنها به اتاقهای امن و پناهگاههای دیگر نارنجک انداختند و شلیک کردند و همچنین با راکتانداز به خانهها حمله کردند. برخی خانهها را آتش زدند، افراد را سوزاندند و خفه کردند تا بمیرند، و دیگران را مجبور به فرار کردند که سپس آنها را دستگیر کردند یا کشتند».
سازمان دیدهبان حقوق بشر اعلام کرد: «شواهدی از اعمال خشونت جنسی و جنسیتی توسط جنگجویان از جمله برهنهکردن اجباری و انتشار تصاویر جنسی بدون رضایت در شبکههای اجتماعی یافت شده است».
به گزارش خبرگزاری فرانسه، حماس با عصبانیت این گزارش را رد کرده و در بیانیهای گفته که «ما این دروغپردازیها و تعصبورزی آشکار به نفع اشغالگر را رد میکنیم و عدم حرفهایگری و اعتبار در گزارش دیدهبان حقوق بشر آشکارا دیده میشود. ما خواستار انصراف از آن و عذرخواهی هستیم».
گزارش تازه سازمان دیدهبان حقوق بشر تنها رویدادهای پانزدهم مهر (۷ اکتبر) را پوشش میدهد و نه جنگ متعاقب آن را. گروه حماس گفته است که باید به واکنش جنگی اسرائیل نیز توجه میشد. دیدهبان حقوق بشر اعلام کرده که هنوز در حال بررسی درگیریها در نوار غزه است.
+52
رأی دهید
-5
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها
بهترین ها
بدترین ها
دیدگاه خوانندگان
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
چه عجب چشم و دهن این سازمان مفتخور و بی خاصیت بلاخره باز شد. کجاند عرب پرستان تا اینو ببینند ؟
2
29
چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
تجاوز - مثله کردن - چپاول و غارت : دقیقا چهار عمل اصلی اسلام برای بقا . - . آقا اگه غیر از اینه شما بگین . اسلام هیچ کجا نیومده بگه برای بقا مثلا برید سراغ علم و مملکت رو توسعه بدید . اتفاقا خیلی هم علنی با علم و توسعه مخالفت میکنه چون اسلام در میان انسانهای توسعه یافته کم رنگ میشه . شما یکی از این ممالک عربی نام ببر که یدونه کارخونه آسپرین سازی ساخته باشن . زمان محمد تا به امروز با این چهار عمل اصلیش باقی موندن و در این قرن که نفت کشف شده میبینیم دیگه نیازی به جنگ و غارت نمی بینن .
4
15
چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا
حماس تند رو هست درست ولی چرا دیده بان حقوق بشر جنایات اسراییل را از سال ۱۹۴۸ و صهیونیستها را از دهه ۱۹۲۰ گزارش نمی کند
25
3
چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
کیانپور - ونکوور، کانادا
چون بر خلاف الم شنگه و بزرگنماییهای مسلمانان نژادپرست وقیح همیشه حق به جانب، اسرائیل هرگز نه به کسی تجاوز کرد،نه کسی را وحشیانه مثله کرد نه هیچ غیرنظامی را اعدام کرد فقط هر وقت به خاک و مردمش حمله شد، دفاع کرد. این عین واقعیته.این حقه و روش ضدبشری که حماس و دیگر گروههای عربی از سپر انسانی استفاده میکنند تا عده ای غیرنظامی کشته بدهند و در اخبار الم شنگه راه بیاندازند و فشار بیاورند ،لو رفته و جواب نمیده.
1
9
چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
کیانپور - ونکوور، کانادا
خب...اتفاقا هم حقوق بشر و هم انگلیس و کانادا و امریکا خیلی علنی به فلسطین میگن فلسطین اشغالی . یعنی به رسمیت میشناسن که اسراییله که فلسطین رو اشغال کرده . چرا وقتی تو باغ نیستی فکر میکنی بقیه هم چیزی نمیگن
1
0
پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا
agha_ehsan - تهران، ایران
بله. دیروز در خبرها خواندم که شورای سازمان ملل اسراییل را محکوم کرد. سالها پیش هم اعلام کرد اسراییل باید به مرزهای قبل از 1967 بازگردد که محقق نشده. دولتهای غزبی که نه ولی برخی فعالان سیاسی و اجتماعی اسراییل را محکوم می کنند ولی مقامات دولتی غرب تا حد توان از اسراییل دفاع می کنند. این جمله آخر شما هم زشت و بی ادبانه است. ایرانی اصیل توهین نمی کند. اصل گفتار نیم پندار نیک و کردار نیک را فراموش نکن. البته ما به فحاشی و توهین طرفداران سلطنت عادت کردیم.
0
1
شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا
Munchen - مونیخ، آلمان
دوست عزیز یک سرچ ساده در اینترنت حقایق زیادی را محقق می کند. جنایات اسراییل از 1948 (و طرفداران صهیونیسم از 1920 تا 1948 که دولت اسراییل تشکیل شد). کشتار دیر یاسین کشتار عین الزیتون بمبگذاری در هتل سمیرامیس بمبگذاری در هتل کینگ دیوید بمبگذاری سفارت بریتانیا (۱۹۴۶) بمبگذاری قطار قاهره-حیفا ۱۹۴۸ حادثه بیتا حمله به مسجد النورین (۲۰۱۱) کشتار الخصاص کشتار حولا کشتار دوایمه یکشنبه سیاه ۱۹۳۷. در مورد گروهای شبه نظامی یهودی-صهیونیست لحی هاگانا ایرگون سیکاری و پالماخ هم تحقیق بفرمایید. درمورد ترویستهای یهودی-صهیونیست مانند امی پوپر باروخ گلدنشتاین و عدنان ناتنان زادا هم تحقیق کنید . در ضمن یعقوب اسرائیل د هان نویسنده، وکیل و روزنامهنگار یهودی هلندی بود که در سال ۱۹۱۹ به فلسطین مهاجرت کرد و در سال ۱۹۲۴ توسط سازمان شبه نظامی صهیونیستی هاگانا به دلیل فعالیتهای سیاسی ضد صهیونیستی اش ترور شد. ایگال عمیر (عقال امیر) یهودی تند رو که اسحاق رابین را به خاطر صلح با فلسطینیان ترور کرد را به خاطر داشته باشید که در هنگام ترور گفت به فرمان خداوند تو را می کشم.
3
1
شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
کیانپور - ونکوور، کانادا
ایرانی اصیل الان میگه نه اینوری نه اونوری و تو بیت رهبری و حماس . گفتم که تو باغ نیستی . تازه شروع حرفامو سانسور کردن . اونارو میدی چی میگفتی ، نشستی تو کانادا غصه میخوری چرا دیدبان حقوق بشر جنایات اسراییل رو نمیبینه ؟ به تو چه زالزالک . مگه تو فلسطینی هستی؟ چه بدبختی شده به ایرانی قدیمی نشسته تو کانادا شده بازیچه دست رسانه. اومده از حقوق بشر بابت کم توجهی به جنایات اسراییل شکایت میکنه به توچه؟ تو قطعا رگ تازی داری برو چک آپ ، خودت ببین تو کانادا چک آپ نژادی میگیرن و میگن چند درصد کجایی هستی ، برا تو که تو باغ نیستی میگم برو تست بده. قطعا خون تازی تو رگهاته . من اصلا تو رو ایرانی نمیدونم کیانپور، انقد از مال فلسطین نرو بالا بزن کانال های دیگه.
0
1
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
کیانپور - ونکوور، کانادا
از جنایات اسراییل به تو چه تازی ؟ چرا از جنایات حماس تو 7 اکتبر چیزی نمیگی ؟ چرا از جنایات اون اوسکل تو کره شمالی چیزی نمیگی ؟ چرا از جنایات اسلام در تمامی کشورهایی که توش .. چیزی نمیگی ؟ چرا اصلا از جنایات این فرقه تبهکار اسلامی تو کشتار دخترهای ایرانی چیزی نمیگی ؟ دردت شده درد فلسطین ؟ الان من ایرانی اجازه دارم بزنم دهنتو ..یکی کنم یا نه ؟ تازی ها در مورد ایران ما نظر میدن خدایا . ببین فلاکت ما رو .
0
1
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
Munchen - مونیخ، آلمان
ببین این کیانپور تازی چه حفظ هم کرده که فلان جا در فلان تاریخ آقای عدنان شومبولگشا توسط اسراییل ترور شد !! یک تازی نفهم داره به اسم ایرانی تو کانادا زندگی میکنه . ازش بپرسی چندتا دختر ایرانی سر ماجرای حجاب یک چشم شدن ، روحشم خبر نداره . ولی عدنان مادر قهوه فلسطینی در پنجاه سال پیش چجوری توسط اسراییل ترور شده جوری برات تعریف میکنه فکر میکنی عدنان داداششه ماجرا مال دیروزه . این تازی خودشو ایرانی جا میزنه و خیلی خوب هم میدونه ذره ای خون ایرانی تو وجود نجسش نیست . به قول اون مصل معروف که به انگلیسی که خودشو آلمانی جا زده بود گفتن این ویسکی اسکاتلندی که داری میخوری بیشتر از تو آلمانیه. ... تو کانادا نشسته برا ما ایرانی ها تاریخ جنایات اسراییل تو صد سال گذشته رو بلغور میکنه فکر میکنه الان میگیم وای بابا دمت گرم ..
1
0
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا
agha_ehsan - تهران، ایران
۱) سعدی می فرماید: بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی. ۲) اسمن خودت رو ایرانی اصیل گذاشتی؟ چطور؟ چون منتقد مذهب و طرفدار اسراییل هستی؟ اطمینان داری که یهودی الاصل و از نسل استر قاتل ایرانیان نیستی؟. شما میهن پرستی رو بهانه کردید برای تاختن به مذهب. ۳) چک آپ گرفتم. 100 ایرانی هستم. ولی تو چی؟ . بی سواد فلسطینیان فقط زیانشان عربی است مثل مردم سوریه و لبنان و اردن و عراق. به این مردم می گویند مستعربه. یعنی عرب شده که فقط زباتنشان عربی است. کوری عکسها و فیلمهای مردم این کشورها رو ندیدی؟ که اغلب پوست روشن و برخی از آنها چشمان رنگی دارند؟ . مردمان این سرزمین جز امپراطوری ایران باستان بودند. دژ باستانی ایرانیان در فلطسین کشف شده. سواد نداری تاریخ بخونی؟ فقط چسبیدی به کتابهای مسعود انصاری و شجاع الدین شفا یهودی الاصل و برنامه های رضا فاضلی و فرود فولادوند؟. نمی دونی اهالی اسراییل از شرق اروپا آمدند و کابالییستهای آن منطقه هستند و در واقع یهودی نیستند؟. من رو ایرانی نمی دونی؟ اجداد من از سرزمین ایران دفاع می کردند نواده استر.
2
1
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا
agha_ehsan - تهران، ایران
تازی؟ من از تو ایرانی ترم. اجداد من سالها از خاک ایران دفاع کردند جناب یهودی مخفی. بارها گفتم که حماس و حزب اله و ج.اس و اسراییل و تند رو های غرب دو روی یک سکه هستند که کار یکدیگر رو تکمیل می کنند. کره شمالی چه ربطی به بحث ما داره؟ . جنایات اسلام؟ مگر نمی گی فلسطین به من چه؟ پس جنایات اسلام هم به تو چه. تو ایرانی هستی؟ چرا؟ چون منتقد اسلام و طرفدار اسراییل هستی؟ . کوری جناب یهودی مخفی؟ نمی بینی خیلی از غیر مسلمانان و حتی یهودیان اصیل جنایات اسراییل رو محکوم می کنند؟. در ضمن عده ای از سران ج. اس یهودی مخفی هستند و فراماسون. دعوای ح. اس و اسراییل جنگ زرگری است.
2
1
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا
agha_ehsan - تهران، ایران
جنایات ج. اس رو من بهتر از تو می دونم. برای همین هم مخالف ج.اس هستم. در ضمن عده ای از سران این حکومت یهودی مخفی هستند و فراماسون. مثل حضرت عالی. کلا ج.اس عامل و دست نشانده قدرتهای غرب و شرق است.
2
1
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
کیانپور - ونکوور، کانادا
بحث با یک اسلامگرا که از قوم متحجر و تروریست (فلسطین) که هم جنس و هم عقیده جنایتکاران اشغالگر ایران هست حمایت میکنه بی فایده است.
0
0
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا
agha_ehsan - تهران، ایران
مشخص شد که سواد نداری و درکت هم پایین است. عدنان ناتنان زادا سرباز اسراییل بود که چند نفر فلسطینی رو در یک حمله کشت. آنوقت تو نوشتی عدنان فلان توسط اسراییل ترور شد. سواد هم نداری درست بخونی
0
0
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
کیانپور - ونکوور، کانادا
من طرفدار اسراییل نیستم . کلا بجز ایران طرفدار هیچ جایی نیستم . ولی بین دو کشور ، قطعا مانند جنابعالی نمیام از همکاران و زیردستان فرقه تبهکاری که ایران رو غصب کرده دفاع کنم . بین اسراییل و فلسطین کدومش با جمهوری اسلامیه ؟ کدومش دشمن جمهوری اسلامیه ؟ اونوقت تو به خودت میگی ایرانی ؟! جوک میگی ؟
1
0
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا
Munchen - مونیخ، آلمان
بحث با سلطنت طلبهای طرفدار اسراییل هم فایده ندارد چرا که تند رو فحاش و مستبد هستند و از دموکراسی چیزی نمی دانند درست مانند طرفداران حکومت آخوندی . ویدیوهای زیادی از رفتارهای خشونت آمیز طرفداران اسراییل و سلطنت طلبها منتشر شده . اینجاست که شعار مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه زهبر نمود پیدا می کند
0
1
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا
agha_ehsan - تهران، ایران
پسر جان. حکومت ایران و اسراییل دو روی یک سکه هستند. این دعواها همش جنگ زرگری است. و گرنه چرا ایران همامزور که می گوید کار اسراییل را یکسره نمی کند و چرا اسراییل همانطور که رجز می خواند کار سپاه حماس و یا حزب اله را تمام نمی کند؟. ایران فقط حرف حمایت از فلسطین را می زند و گرنه فقط طرفدار حماس است نه مردم فلسطین
0
1
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
کیانپور - ونکوور، کانادا
ای خدا باز داره زر میزنه . اسراییل و جمهوریا سلامی دو روی سکه هستن ؟ آقا من کل این سکه رو قبول ندارم تو چرا نمیفهمی و اومدی از جنایات اسراییل بر علیه فلسطینی ها دم میزنی . بابا کل اون سکه که گفتی و با فلسطین و حماس ساییدم . بزن به چاک بابا . کسی که دردش فلسطین و اسراییله ارزش حرف زدن نداره
1
1
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا
agha_ehsan - تهران، ایران
اولا زر خودت می زنی. حرف دهنت رو بفهم. تربیت داشته باش. همه شما سلطنت طلبها و طرفداران اسراییل همینطور هستید. فحاش و تند خو. دوم قبول نداری که نداری. تو اصلا سواد نداری. کسی که از اسراییل صحبت می کنه ارزش صحبت داره؟ نفهمیدی که گفتم فلسطین جز ایران بزرگ بوده؟ چسبیدی به چند تا کابالاییست شرق اروپا که هیچ سنخیتی با ایران ندارند؟ سوم به جای بحث بیا فکری به حال کشور و آزادی و آبادانی آن کنیم. هزار جور مشکل در کشور وجود داره آنوقت من و تو داریم بحث می کنیم.
0
0
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
کیانپور - ونکوور، کانادا
ببند بابا زر نزن . چجوریه فلسطین رو چسبیدی که جزو ایران بزرگ بوده ولی اونورش اسراییل جزو ایران بزرگ نبوده ؟ 😁 تو اصلا عقل تو سرت هست ؟ جلبک میدونی چیه دیگه ؟ آفرین . بدو برو همون فلسطین زندگی کن . ... نمیدونه چجوری زر های بی ربطش رو بهم ربط بده 😁 به نظر من کسی که الان دخترهای ایرانی رو ول کنه ولش به حال فلسطین بسوزه باید بذاریش کنار یکی ازون خرابه های های غزه ف بعد بری بالای ساختمون بغلی از اون بالا روش التفات کنی . ....مثلا تو که سنگ فلسطینو به سینه میزنی و نمیدونی چجوری زرهاتو جمع کنی میگی فلسطین جزو ایران بزرگ بوده 😁😁 ....میگم در مقابل بعضی ها خر خیلی نجیب و با عقله 😁
0
2
جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا
agha_ehsan - تهران، ایران
تو یک بی سواد لمپن هستی مانند همه طرفداران اسراییل و سلطنت. بار ها با شما ها برخودر داشتم و عکسها و ویدیوهای زیادی از شما سلطنت طلبها و طرفدران اسراییل دیدم. بسیار بی ادب فحاش و بی فرهنگ هستید. شما می خواهیدکشور را آباد و آزاد کنید؟ شما صدها بار بدتر از حکومت آخوندی و بسیجی ها و حزب الهی های طرفدار رژیم هستید. من همیشه به یاد کشور و مردم میهنم هستم. شما سلطنت طلبها و طرفدارن اسراییل چیزی بلد نیستید و نمی دانید. بی خود میهن پرستی و ملی گرایی رو بهانه نکن. شما ها فاشیست هستید. بله. طرفدار فلسطین هستم چون مظلوم است چون جز ایران بزرگ است. بی سواد. اسراییل یهودی نیست بلکه کابا لاییست است. شخصیت و تربیت شما سلطنت طلبها و طرفداران اسراییل بسیار سطح پایین است.
0
0
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
کیانپور - ونکوور، کانادا
ببند بابا ببند بشین چرت و پرت نباف. برو یکم تخمه بگیر بخور .... فلسطینی ها حال کن . مخصوصا که امروز اسرائیل اضافه بر اون جنایاتش که به تو احمق فشار آورده ، زد اون دلقک فلسطینی رو تو تهران کتلت کرد. حالا بشین ...فلسطین . خلایق هر چه لایق و ماتحت فلسطین برازنده امثال توست
0
0
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا
agha_ehsan - تهران، ایران
خیلی برات متاسفم. خیلی برای خانوادت با این ادبیات سخیف و زشت متاسفم. شما طرفدارن سلطنت و .....اسراییلیها فرهنگ و تمدن ندارید. خشونت طلبید. فلان اسراییل هم لیاقت توست. بارها گفتم که طرفدار حماس نیستم چون با اسراییل دو روی یک سکه و تکمیل کننده اوست. وای به حال این مردم که شما افراد بی فرهنگ و بی تربیت می خواهید بعد از آخوندها دموکراسی و آزادی به ارمغان بیاورید. از ایران و فرهنگ ایران دم می زنید ولی بویی و از فرهنگ ایرانی و ادب ایرانی نبردید.