نیکی هیلی:‌ باید کار چند عضو کلیدی سپاه پاسداران را تمام کرد

 نیکی هیلی
رادیو فردا: نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در دولت دونالد ترامپ، در یک مصاحبه گفت اعضای کلیدی سپاه پاسداران را باید حذف کرد.

خانم هیلی در گفت‌وگو با روزنامه دست راستی اسرائیل‌هیوم، چاپ تل‌آویو، در شماره روز جمعه، ۱۱ خرداد، گفت تحریم‌هایی که برای ایران تعیین شده، عملا پیگیری نشده و به تهران امکان داده تا برنامه هسته‌ای خود را دنبال کند.

او گفت تحریم‌هایی که در نظر گرفته شده، باید اجرایی شود و تحریم‌هایی نیز که لغو شده، برگردانده شود.

نیکی هیلی افزود: «کار دومی که باید انجام شود، تعقیب اعضای کلیدی سپاه پاسداران است تا آن‌ها ضعف خود را احساس کنند؛ این چیزی است که تا حال با آن روبه‌رو نبوده‌اند.»
دونالد ترامپ گفته است که برای نیکی هیلی، رقیب ناکام خود، نقشی در ادامه کارزار انتخاباتی قائل است.

نیکی هیلی که در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه رقیب ترامپ به حساب می‌آمد به‌تازگی اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری به دونالد ترامپ رای خواهد داد. عده‌ای از تحلیل‌گران معتقدند که او به امید مقام معاونت ترامپ چنین اظهار نظری کرده است.

خانم هیلی گفت از «جنگ تمام‌عیار با ایران» حرف نمی‌زند ولی «ما باید چند پیام بفرستیم؛ حتی اگر چند عضو کلیدی سپاه پاسداران را بزنیم».

در پاسخ به پرسش اسرائیل‌هیوم که آیا منظور شما از حذف، کشتن آن‌ها است؟ نیکی هیلی گفت: «کارشان را تمام کنید.»

به گفته خانم هیلی، جمهوری اسلامی ایران یک معضل جهانی است و کشورهای عربی نیز باید این را به صراحت بیان کنند.

نیکی هیلی به دعوت دنی دنون، سفیر پیشین اسرائیل در سازمان ملل متحد، به اسرائیل رفته بود تا از شهرک‌ها و روستاهای جنوب اسرائیل که ساکنان آن در حمله گروه افراطی حماس در روز ۱۵ مهر سال گذشته کشته و ربوده شدند، دیدار کند.

اقدام خانم هیلی که در روز سه‌شنبه در بازدید از نیروهای ارتش اسرائیل در شمال این کشور در نزدیکی مرز با جنوب لبنان به روی موشک‌های آماده شلیک به سوی مواضع حزب‌الله لبنان نوشت: «کار آن‌ها را تمام کنید»، با انتقادهای زیادی در آمریکا روبه‌رو شد.

دو روز پیش از آن، عملیات ارتش اسرائیل برای از بین بردن دو عضو حماس در نزدیکی چادر آوارگان در رفح به مرگ ۴۵ تن دیگر منجر شد که با اعتراض جهانی روبه‌رو شد و نخست‌وزیر اسرائیل خود آن را یک «اشتباه فاجعه‌بار» نامید.

رهبری اسرائیل در هفته‌های گذشته به خاطر «عدم مراقبت کافی» از جان غیرنظامیان در جنگ غزه هدف انتقاد شدید دولت‌های متحد خود قرار گرفته است.

شاخه آمریکایی عفو بین‌الملل و شورای روابط آمریکایی- اسلامی در بیانیه‌هایی «پیام مشوق خشونت» از سوی خانم هیلی را محکوم کردند.

اما نیکی هیلی در گفت‌وگو با اسرائیل‌هیوم در دفاع از عقیده خود گفت اسرائیل با دشمنانی می‌جنگد که دشمنان آمریکا، دنیای آزاد و دموکراسی هستند و می‌خواهند غرب را نابود کنند.

او افزود: «تروریست‌های ایرانی می‌گویند: مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، و باید حرف‌شان را باور کرد. آن‌ها حقیقتا خواهان نابودی آزادی، دموکراسی و غرب هستند، و برای همین اهمیت دارد که آمریکایی‌ها بدانند اسرائیل دارد با دشمنان آمریکا می‌جنگد.»

نیکی هیلی اظهار داشت: «تا هنگامی که حماس وجود داشته باشد، اتفاقی مانند حمله هفتم اکتبر ممکن است تکرار شود و از آغاز هم گفته بودم: آن‌ها را حذف کنید، یک بار و برای همیشه».

خانم هیلی پنج‌شنبه در دیدار با بنیامین نتانیاهو حمایت خود را از اسرائیل در جنگ غزه تکرار کرد.

نیکی هیلی که سال‌ها از حامیان سرسخت اسرائیل بوده، در اجلاس سران ائتلاف یهودی جمهوری‌خواه آمریکا گفته بود هرگز در «بحبوحه تراژدی و جنگ» از نخست‌وزیر اسرائیل انتقاد نخواهد کرد.

اما دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آبان‌ماه امسال آمریکا، تأکید کرده که اسرائیل باید جنگ غزه را زودتر تمام کند.

همزمان، سفارت روسیه در تل‌آویو روز دهم خرداد سخنان خانم هیلی در نشست مطبوعاتی او در اسرائیل را در خصوص «حمایت اطلاعاتی روسیه از حماس در حمله هفتم اکتبر به اسرائیل» رد کرد.

روسیه با حماس که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گروه تروریستی شناخته شده، روابط نزدیک دارد.

بیانیه سفارت روسیه به کنایه نوشت: «عشق خانم هیلی به روسیه امر شناخته شده‌ای است... بار دیگر یک سیاستمدار آمریکایی بدون هیچ مدرکی دروغ‌های مضحک و آشکار بیان می‌کند.»
+55
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۳
    خداوند - آسمان، ایران
    . کسی که به جمهوری اسلامی ن...ه بود این هندی کاسه لیس چیز دریده بود 😄
    3
    7
    جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    بینوایان1 - دوسلدورف، آلمان
    سلطنت طلب نیستم ولی شما آن شاه خدابیامرز را نابود کردید و به آخوند چسبیدید حالا چی شده که آش داغتر از...
    0
    9
    جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    حذف و نابودی سران سپاه مرا شخصا خوشحال می‌کند ، اما این نیکی خانم سیاستمدار بیسواد و خطرناکی است ، ایران و منابع آن متعلق به تازی پرستان جمهوری اسلامی نیست ، بلکه به مردم ایران و نسل های بعد تعلق دارد ، امثال نیکی هندی زاده . مانند خمینی هندی زاده ، زندگی مردم برایشان بی اهمیت است ، جنگ و نابودی راه میاندازند .
    3
    4
    جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    آرش ایران نژاد - تبریز، ایران
    هر کسی که سرشو بکنه تو م ا ت ح ت صهیونسزم از اون انتظاری جز این نیست که روی بمبهای ارتش کودک کش صهیونیزم بنویسه انها را تمام کنید قابل توجه ایرانیان عزیزی که سرشون دانسته با نادانسته تو زیر لغل صهیونسزم هست و لز نسل کشس انها حمایت میکنن همین نیکی هیلی یه روزی روی موشکهای صهیونزم خواهد نوشت انها را از روی کره زمین پاک کنید یعنی ایرانیان رو البته این ارزو رو ه صهیونیزم اخوندی ایرانی و اسراییای به گور خواهند برد
    3
    7
    جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.