مسیح علی‌نژاد : رضا پهلوی نخستین فردی بود که از ائتلاف اپوزیسیون خارج شد

سخنان جدید مسیح علی‌نژاد فعال حوزه زنان درباره ائتلاف سال گذشته برخی از چهره‌های اپوزیسیون در دانشگاه جورج تاون واشنگتن جنجالی شد. خانم علی‌نژاد در دو مصاحبه به فاصله یک روز سخنان تازه‌ای درباره این ائتلاف از هم پاشیده شده بیان کرد.

وی ابتدا در گفت‌وگو با مجله فرانسوی لوپوئن اعلام کرد که «رضا پهلوی» نخستین فردی بود که از ائتلاف خارج شد.

شورای همبستگی برای دموکراسی و آزادی در ایران در تاریخ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ نخستین نشست خود را در دانشگاه جورج‌ تاون در واشینگتن‌ دی‌سی برگزار کرد.

این نشست با حضور رضا پهلوی، نازنین بنیادی، حامد اسماعیلیون و مسیح علینژاد برگزار و عنوان شد که عبدالله مهتدی و شیرین عبادی نیز در شورای آن‌ها حضور دارند. از سوی دیگر در همان روز گلشیفته فراهانی و علی کریمی با پیام‌های ویدیویی به آن‌ها پیوستند. آن‌ها در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ «منشور همبستگی و سازماندهی برای آزادی» خود به‌ نام «مهسا» را منتشر کردند اما پس از آن خبر جدایی اعضا شنیده می‌شد. ابتدا حامد اسماعیلیون به‌طور رسمی و عمومی اعلام کرد که از شورا جدا شده است و پس از آن نازنین بنیادی نیز با انتشار متنی همین اقدام را تکرار کرد.

حال یکسال پس از جلسه دانشگاه جورج تاون مسیح علی نژاد در پاسخ به آرمین عارفی خبرنگار مجله لوپوئن درباره اینکه «فکر می‌کنید چرا ائتلاف اپوزیسیون ایرانی در خارج از کشور که شما بخشی از آن بودید شکست خورد؟» گفت: «من به‌عنوان یک زن ایرانی با خودم گفتم وقتی مردم در ایران کشته می‌شوند باید واکنش نشان دهم. من متوجه شدم که به تنهایی نمی‌توانم کاری انجام دهم. فکر کردم اگر با هم متحد باشیم و بتوانیم اختلاف‌های سیاسی خود را کنار بگذاریم و یک طرح انتقال قدرت را ارائه دهیم ممکن است غرب با این گروه از مخالفان ایرانی موافقت کند. به همین دلیل از ایده ایجاد این ائتلاف با همه این شخصیت‌ها استقبال کردم. نخستین نفری که از این گروه خارج شد آقای پهلوی بود.»

علی‌نژاد: رضا پهلوی خروج از ائتلاف را اعلام نکرد
خبرنگار این رسانه با این حال به او گفت که آقای پهلوی هرگز این موضوع را اعلام نکرد که خانم علی‌نژاد گفت: « نه، او آن را اعلام نکرد. اما او در واقع اولین نفری بود که از ائتلاف خارج شد. چند هفته پس از گردهمایی ما در دانشگاه جورج تاون واشنگتن که ائتلاف اعلام شد، آقای رضا پهلوی خواستار اضافه شدن سه عضو جدید به ائتلاف شد. پس از چند روز بحث و جدل شدید این درخواست پذیرفته شد. با این حال به محض اینکه این گروه اعضای جدید را پذیرفت آقای پهلوی باز هم خواستار اضافه شدن سه نام دیگر و شاید تعداد بیشتری از حامیان سلطنت‌طلب خود در ائتلاف شد. مشکل این بود که برخی از نام‌های پیشنهادی علنا به ائتلاف حمله کرده و از آقای پهلوی خواسته بودند که از آن جدا شود زیرا آن‌ها او را پادشاه واقعی ایران می‌دانستند. بقیه اعضا احساس کردند که این یک درخواست زیادی است.»

وی اضافه کرد: «در حالی که در حال بحث درباره پذیرش نام‌های جدید پیشنهادی رضا پهلوی بودیم او با این استدلال که ما از قبول شرایط او خودداری کرده‌ایم از ائتلاف خارج شد هر چند تصمیمی در این مورد گرفته نشده بود.»
علی‌نژاد: آقای پهلوی فکر می‌کرد باید امتیازات ویژه‌ای به او داده شود
وی تاکید کرد که می‌خواستند داخل این شورا هر عضو جدیدی به‌صورت دموکراتیک اضافه شود اما آقای پهلوی فکر می‌کرد باید امتیازات ویژه‌ای به او داده شود.

خانم علی‌نژاد افزود: «با این حال هنوز فرصتی برای ادامه ائتلاف بدون دخالت مستقیم رضا پهلوی وجود داشت اما حامد اسماعیلیون پس از آن تصمیم به استعفا گرفت زیرا احساس می‌کرد که حملات سلطنت‌طلبان ائتلاف را بی‌اثر می‌کند. »

وی تصریح کرد: «تاسف‌آورتر این بود که ما به‌عنوان یک ائتلاف دموکراتیک اپوزیسیون در حال آماده شدن برای دیدار با شماری از رهبران غربی از جمله دفتر ماکرون و همچنین برخی از اعضای پارلمان اروپا بودیم.»
«مسئله شخصیتی که بیشترین وزن سیاسی در اپوزیسیون را دارد برای من مهم نیست»
وی گفت: «می‌دانید مسئله شخصیتی که بیشترین وزن سیاسی در اپوزیسیون را دارد برای من مهم نیست. آنچه ما نیاز داریم این است که کنار هم بنشینیم و به رهبران کشورهای دموکراتیک نشان دهیم که مصمم به پایان دادن رژیم ایران هستیم. این که چه نوع حکومتی خواهیم داشت تنها به مردم ایران بستگی دارد.»

گرچه این سخنان برای نخستین بار مطرح می‌شد اما سر و صدای اصلی پس از مصاحبه دیگر علی‌نژاد با تلویزیون ایران اینترنشنال بود که وی این سخنان را مفصل‌تر تکرار کرد.

«اپوزیسیون خارج از کشور ایران سرگردان است»
وی در این گفت‌وگو گفت آنچه که باعث می‌شود کشورهای غربی هنوز سپاه را در فهرست تروریستی قرار ندهند ترس از این موضوع است که سپاه در کشورهای اروپایی عملیات تروریستی بیشتری انجام دهد می‌خواهند مطمئن شوند که یک اپوزیسیون کارآمدی وجود دارد که می‌دانند بعد از رفتن جمهوری اسلامی آن‌ها هستند که می‌توانند یک انتخابات آزاد برگزار کنند و از هرگونه ناامنی و آشوب جلوگیری کنند.

وی با این حال اپوزیسیون خارج از کشور را «سرگردان» توصیف کرد.

خانم علی نژاد به دیدارهای سال گذشته خود با مارک روته، نخست وزیر هلند، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی آمریکا اشاره کرد و گفت: «در این دیدارها همین بحث مطرح بود. چون جهان سیستم محور است فرد محور نیست. آن‌ها می‌گویند که ما برای عبوری از جمهوری اسلامی تردیدی نداریم اما با چه کسانی باید گفت‌وگو کرد. نگرانی دارند ایران شبیه سوریه شود.»

وی در این گفت‌وگو تاکید کرد که دیدارهای فردی نیروهای اپوزیسیون با مقام‌های غربی برای انعکاس صدای مردم ایران و ایجاد فشار بیشتر بر آنان تاثیر دارد، اما تا وقتی به جامعه جهانی ثابت نشود که اپوزیسیون ایران در عین داشتن دیدگاه‌های متفاوت، توانایی برگزاری انتخابات را دارد این دیدارها نمی‌تواند به نتیجه مطلوب برسد.

او در ادامه خواهان این شد که رسانه‌ها از تمامی افراد حاضر در حلقه اتحاد جرج‌تاون برای بررسی اختلافات پیش آمده دعوت کنند و در این زمینه با مردم ایران شفاف باشند.

او خواستار آن شد که شاهزاده رضا پهلوی و حامد اسماعیلیون و دیگر چهره‌ها در رسانه‌ها حاضر شده و درباره اختلاف‌ها و دلیل از هم پاشیدن ائتلاف به ابهامات و سوالات پاسخ بدهند.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت که «چرا از پهلوی دعوت نمی‌کنید که پاسخگو باشد. اگر ما بخواهیم حرف بزنیم موجی از حمله ایجاد می‌شود. تهدید به قتل می‌شویم.»
«دیگر دوران دیکتاتوری نیست»
وی افزود: «دیگر دوران دیکتاتوری نیست که شما فقط بیانیه دهید و بگویید همه باید بیانیه‌ها را منتشر کنند اما پاسخگو نباشید.»

این گفت‌وگو واکنش‌های زیادی در پی داشت.
واکنش‌ها به این دو گفت‌وگو چه بود؟
نیما افشار نادری فعال رسانه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس گفت که عصاره این مصاحبه نه نقدِ دیگران و از جمله «آقای پهلوی» که این است که می‌گوید: «جامعه جهانی باید ببیند که ما آدم‌های متمدنی هستیم.» این نوع از خودکم‌بینی که منشاء اصلاح‌طلبی هم در آن بی‌تاثیر نیست، چیزی‌ست که مردمی که خود را در حال حاضر در جامعه‌ای «به شدت ملی‌گرا» و اعتماد به نفسِ بازیافته ایرانی تعریف می‌کنند، از آن فاصله‌ای زیاد دارند.
شراگیم زند، روزنامه‌نگار خارج از ایران نیز در واکنشی گفت: «مسیح در مصاحبه با ایران اینترنشنال درباره پاسخگو نبودن رضا پهلوی و کثافتکاری‌های ندیمانش، انقدر تمیز و صریح و بی‌تعارف حرف زد؛ که فکر کنم اردوگاه مشترک سایبریون/پهلویون که اساسا اگر بنشینی پای حرف‌هاشون، جز عربده و فحش و توهین و توهم خودبرتر بینی چیزی ندارند، اعلام جهاد کنند!»

اما در طرف مقابل مریم شریعتمداری از دختران انقلاب که هم اکنون خارج از ایران است با طرفداری از رضا پهلوی گفت:« از صحبت‌های مسیح علینژاد اینطور برداشت کردم: شاهزاده رضا پهلوی تمام قد پای سوگندشان ایستاده‌اند و کاری را انجام دادند که یک شاه مشروطه انجام می‌دهد. صداهای مختلف را شنیدند و برخلاف خواست تعدادی از پادشاهی‌خواهان، با مخالفان خود نشست برگزار کردند تا نشان بدهند تنها شاه مشروطه‌خواهان نیستند. زمانی‌که عده‌ای فرصت‌طلب قصد داشتند تا با ایجاد فشار ایشان را مجبور کنند از سوگند خود کناره‌گیری کنند، محکم ایستادند و از حق پادشاهی خواهان دفاع کردند و نشان دادند که عمیقا به دموکراسی و خواست مردم باور دارند.»
کاوه شهروز، فعال سیاسی ساکن کانادا نیز گفت: م این مصاحبه بسیار خوب مسیح را از دست ندهید. بعد از شکست‌های یک دو سال گذشته دیگر وقتش رسیده که نیروهای دموکراتیک و کثرت گرا با هم متحد شوند. و وقتش رسیده که از سازمانها و سامانه‌های بت پرست که نیروی خود را فقط صرف تخریب دیگران می‌کنند رد شد.»

اصغر سپهری فعال سیاسی سلطنت‌طلب نیز گفت: « یک: از همان ابتدا هدف از همبستگی منشور این بود که رضاشاه دوم را در کنار چند پنجاه‌وهفتی بنشانند و بگویند «از حالا دموکراتیک تصمیم می‌گیریم و آقای پهلوی هم یک رای دارد». به قول امام راحل «اینا از دموکراسی اینو می‌خوان». بنابراین صحبت‌های امروز علینژاد که «آقای پهلوی باید پاسخگو باشد» تلاش مذبوحانه دیگری است که رضاشاه دوم را تا سطح خود پایین بکشد. ۲- اینکه علینژاد می‌گوید «قرار بود همه در کنار هم با جمهوری اسلامی مبارزه کنیم تا بعد مردم در صندوق رای انتخاب کنند» از جنس همان حقه‌بازی‌هاست که تجربه نشان داده نتیجه مورد نظر برگزارکننده رفراندوم از صندوق درمی‌آید. ۳- علینژاد به دیدارهایش با سران کشورهای خارجی اشاره می‌کند و از قول آنها می‌گوید که خواهان «وحدت اپوزیسیون» شدند. خوشبختانه من دچار تئورى توطئه نیستم که نتیجه بگیرم اینها در دیدارهای‌شان به سران کشورها توصیه می‌کنند تا زمانی که پهلوی با اینها اتحاد نکرده از مردم ایران حمایت نکنند!»
مهدی مرادی، فعال سیاسی نیز گفت: «اما آنچه مسیح علینژاد به آن اشاره نکرد، نقش «موفق» رضا پهلوی دربابِ «همبستگی» بود. شاهزاده در به نتیجه رسیدنِ یک همبستگیِ عجیب و تاریخی براستی موفق بود، و آن همبستگیِ ارتش سایبریِ سپاه و سلطنت، و ظهورِ وحدت کلمه میانِ مهره‌ها و همذات‌پندارانِ سابق و فعلی رژیم در «خارج» و برادرانِ قرارگاه‌نشین‌ در «داخل» بود. وضعیتِ امروز به جایی رسیده است که بقول جرج اورول در پرده‌ی آخرِ «مزرعه حیوانات»، دیگر برای ما، تشخیص و تمیز دادنِ خوک از انسان ناممکن شده است.»
+53
رأی دهید
-210

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    keyanrad - منچستر، انگلستان

    رضا پهلوی فهمید چه فاحشه‌ایی هست سریعا کنار کشید ولی حیف که دیر شناخت توی لجن رو، دیر فهمید که کنار چه آدم فروشی نشسته کسی که به خودش و خانواده و مردم و کشورش هم خیانت میکنه، حیف دیر متوجه شد که پرستوی حکومت آخوندی هستی البته هنوز بعضی کند ذهن دنبال روت هستن و خبر ندارن که فروخته شدن
    103
    216
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    خردگرا - برن، سوییس

    خانم علی نژاد ، شما و همقطارهای اصلاح طلبتون از جمله آقای اسماعیلیون، سوپاپ های اطمینان جمهوری اسلامی هستید و خواهید ماند، شاهزاده برای اینکه بتواند نقش مثبتی در جهت براندازی داشته باشد، جایگاه خود را تا همنشینی با امثال شمابر سر یک میز پایین آوردنند، شوربختانه شما این جنبه را نداشتید که بفهمید ایشان پادشاه سوگند خورده ایران هستند.
    90
    214
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Rozbeh Azad - کشمیر، هندوستان

    لطفا اسم این پرستو را درست بکار ببرید. اسم این زن معصومه قمی کلاه است. و البته هیچکس این پرستو را به عنوان اپوزیسیون و غیره نمی شناسد. یک پرستو، فقط یک پرستو است. کثیف و آلوده و فاند بگیر و.....
    83
    197
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zavareh - رودسر، ایران

    چرا که شاهزاده خیلی زود متوجه شد که با مشتی تازه کار، فرصت طلب، مال اندوز و تجزیه طلب که دغدغه شان ایران و ایرانی نیست نمی توان بر سر یک میز نشست. البته بدور از جناب علی کریمی عزیز که از همان اول خود را آفتابی نکرد...
    101
    200
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    واقعیت - تهران، ایران

    حضرات و خوانندهای عزیز ،من ایمان دارم این زنیکه رو قصد دارن بکنن تو پاچه مردم ایران مثل همون خمینی گوربه گور شده آفتابه به دست.این کثافت خانم و اون همکار عزیز نایاکی (حامد اسماعیلیون)اومدن فقط برای بهم ریختن یه اتحاد .بازی اخوندها هم نیست این بازی دنیا به همراهی این دموکراتهاست و گرنه این کفتارها اینقدر مغزشون نمی کشه.
    101
    176
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ایران6523 - هامبورگ، آلمان

    رضا پهلوی اشتباه بسیار بزرگی کرد که در کنار آدم حقیر و عقده ای و متوهم کاسب کار فاندبگیر مثل مصی نشست که سودای همپایی با بزرگان در مغز کوچکش جوانه زد. غافل از اینکه بادکنک باد کرده با تکه پلاستیک ژولیده یکی است, بقیه اش باد است و بس. اینکه عربستان عنترنشنال دو ساعت تمام در اتاق گریم با دو کیلو کرم و رنگدانه و ماتیک و پودر و رژلب و سرخاب و ژل و ریمل آرایشش کنند و بعد بیست دقیقه برنامه بدهند تا علیه رضا پهلوی و دیگران اینگونه با وقاحت و دروغگویی تمام عقده گشایی کند, مایه ننگ است ننگ. احتمالا این کاسب کار دغل ماموریت خاصی دارد تا اپوزیسیون را از درون بدنام و متلاشی کند.
    65
    136
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    برای اینکه او زودتر از شماها فهمید که آن اتلاف وقت اپوزیسیون ایرانی در خارج از کشور بود نه ائتلاف . کدامین تان نماینده اپوزیسیون واقعی بودید ؟ ببخشید قصد توهین ندارم ولی بجزهمان رضا پهلوی کدامین شماها از سیاست و یا حزب وهمبستگی و ایثار مطالعه دارید ؟ نه با دو تا کامنت گذاشتن و نه نکثیر کردن فیلمها ، نه با خوب بازی کردن در فوتبال و نه در فیلم سینمایی نماینده اپوزیسیون می شوید و نه سیاستمدار . مگر اینکه همه باهم متحد باشید و پشت هم باشید حتی اگر علم و سواد آنرا ندارید
    58
    120
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    برای اینکه به محبوبیت واقعی پالان طلبها پی ببرید کافیه نگاهی به تجمعات اختصاصی اونها (بدون ائتلاف با سایر گروه‌های سیاسی) بندازین که معمولا با تعداد انگشت شمار افراد فحاش و هوچی برگزار میشه. در حالی که سالهاست شبکه های مشکوک و وابسته ای مثل کانالهای لس آنجلسی و منو تو با دوپینگ رسانه ای اینطور جلوه دادن که پالان طلبها اصلی ترین گروه مخالفان جمهوری اسلامی هستن و عده ای ساده لوح هم باور کردن. به این ترتیب این کانالها چند دهه بخشی از مردم ایران رو فریب دادن و بجای دموکراسی خواهی واقعی به دنبال سراب دیکتاتوری پالان طلبی فرستادن.
    166
    54
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا

    همین مدت کوتاهی که با تو توی ائتلاف اپوزسیون بود لکه ی ننگی در کارنامه ش شد و باقی خواهد ماند
    45
    89
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    1:در اینکه اسمش معصومه است به من ربطی‌ ندارد.در هر خانواده ما دست کم یکی‌ حسن و حسین و علی‌ نام دارد یا اینکه همه ما با کتاب کاپیتال مارکس از شکم مادر بیرون آمدیم؟ رهبر پیر زن اسمش نور الدین کیانوری است بعد ایراد می‌‌گیرد چرا شازاده اسمش دختر خود را نور گذاشته. حنیف نژاد بنیاد گذار مجاهدین اسمش محمد بود. ایراد بنی اسراهیلی نگیرید.فاحشه هم نیست اگر باشد به من و شما ربطی‌ ندارد. پاسبان ورودی و خروجی کسی‌ نیستم ولی‌ به اندازه کافی‌ دروغ می‌‌گوید چرا بجای مچ گرفتن گیر به نام و شغل می‌‌دهیم ؟ می‌‌گوید "رضا پهلوی اولین کسی‌ بود که خارج شد." خیر اینجوری نبود. حامد و ایشون مخالف ورود شاهین نجفی و طاهری بودند . اختلاف وجود داشت. از آن طرف می‌‌گوید این منشور یک منشور دمکرات بود .اگر دمکرات بود پس چرا باید از شما اجازه بگیرند. مگر در روز منشور شازاده را مجبور نکردید از سمت شما بگوید،حتا قشر خاکستری هم میتواند باشد. یعنی‌ کهروبی.موسوی.تاجزاده . دختر رفسنجانی. اگر این‌ها مایل بودند ،شما و حامد نمی‌‌گفتید بله .باید باشند؟
    37
    94
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    2:تازه چه اشکالی درد که سلطنت طلب تندرو که مخالف ورود شاهزاده به منشور بودن هم وارد منشور شوند؟ دمکراسی است دیگر.مگر بد بود؟ در زیر پیمان مشترک منشور رام می‌‌شدند. رضا پهلوی هم اولین نفر نبود. حامد خودش گفت به خاطر سفر رضا پهلوی به اسراهیل من بیرون می‌‌روم. امروز با وجود حماس پی می‌‌بریم که رضا پهلوی با سفر به اسراهیل تنها تصمیم درست این منشور را گرفت.یا فکر می‌‌کنید برا سفر به اسراهیل باید از حامد اجازه می‌‌گرفت.؟ خوب حامد هم بلند می‌‌شد و می‌‌رفت غزه.مگر رضا پهلوی گفت خیر اجازه نداری ؟ در اینکه دروغ می‌‌گی یک سند دیگر. مصاحبه مهتدی با یک روزنامه کرد که چرا منشور شکست خورد ؟ خطاب به ایشون و حامد گفت.از منشور بیرون نروید. رضا پهلوی دیر یا زود این منشور را ترک می‌‌کند.بعد خودمان همه کاره می‌‌شویم.یعنی‌ در این زمان رضا پهلوی به منشور و قانون آن هنوز وفادار بود با وجود اینکه دیکتاتور منشی مانع ورود هوادارن او به منشور شدید.وگرنه چرا باید مهتدی چنین سفارشی به شما کند؟رضا پهلوی حتا تا آنجا پیش رفت که گفت .مجاهدین هم اگر مایل هستند به نظر من می‌‌توانند عضو این منشور شوند.
    33
    87
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    3:واقعیت این است که لباس برای شما و حامد بزرگ بود. می‌‌دانستید که قادر به مقابله با محبوبی رضا پهلوی نیستید. ترس و عقده خود کم بینی‌ را قادر به کنترل نشدید. تأسف . می‌‌توانستید نقش بزرگی‌ داشته باشید .ولی‌ می‌‌بینید امروز حتا آخوند‌ها دیگر ترسی از شما ندارند. با خود کشی سیاسی خودتان کار خودتان را تمام کردید. حامد که از همان اول هم یک حباب بود
    37
    100
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان

    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    حالا مثلاً تو و سعید طوسی در اکثریت هستید؟😁
    38
    98
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان

    خانم علینژ اد شما که همیشه ادعای صداقت و درستکاری دارید چرا شما تا امروز صداتون در نیامد ه حالا که متوجه تغیرات جدید شده ایی پیرهن عثمان را به تن کردهای و داری خودرا به نمایش گذاشته ای تو هم فردی فعال و قابل احترام میباشی ولی متاسفانه خودخواه و تک رو هستی .پاینده ایران
    30
    88
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    زیاد با توی .ر سر و کله نمیزنم، فقط میگم چرا اینها بعد از اینکه شاهزاده رفت بیرون از جمع ادامه ندادن؟ مگه نمیتونستن؟ وزن سیاسی رو در الان شعارهای مردم مشخص میکنه و نوع حکومت رو هم صندوق رای. پس خود اینها فهمیدن که اگر شاهزاده کنارشون نباشه مردم برای اینها پشیزی ارزش قایل نیستن. یک عده مجاهد و ٥٧ تی و تجزیه طلب و این زنیکه متوهم صیغه نماینده ها شده بودن نماینده مردم. مصاحبه های قبل و بعدش رو گوش کن. حتی نمیتونه یادش بیاد که یه دفعه گفته اون ٦ نفر بعدی که شاهزاده معرفی کرد بالاخره امیر طاهری توش بود یا نه.
    30
    70
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    دقیقا درست میفرمایید دوست عزیز
    29
    41
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    PERTAPANI - بن، آلمان
    دقیقا منظورم از افراد فحاش و هوچی پالان طلب امثال تو بود!
    70
    35
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    دوست متوهم من، اگر هم همینطور باشه که شما ادعا میکنی، یعنی تاثیر تبلیغات تلویزیون هاست که بجای مصدق پهلوی اینقدر محبوبیت پیدا کرده، چرا ناراحتی؟! مگر دموکراسی که به آن معتقد هستی به غیر از همین تبلیغات برای ایجاد محبوبیت و کسب رای بدست می آید؟ اینهمه گلوی خودت را برای تفرقه انداختن و ایجاد نفاق پاره نکن که به عضو سپاه سایبری بودن متهمت نکنند. باور کن که اگر حتی عضو سپاه باشی ولی به نیت آزادی میهن بنویسی حتی تو هم در اتحاد مورد نظر شاهزاده جایی خواهی داشت. مگر اینکه مثل پیرزن از فرط عقده حاضر باشی که زادگاه خود را هم به دست دشمن بسپاری.
    26
    68
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ۱-بایدقبول کرد که اپوزیسیون ایران درپروسه انقلاب زن زندگی آزادی سقط جنین کرد.آنهایی که مشت به شکم این اپوزیسیون زدند چه کسانی بودند؟لابد تفاوت ایده ها براساس منافع ملی همراه نبود.منافع شخصی وبیسوادی سیاسی ودخالتهای بیجای اطرافیان،اپوزیسیون را به بست رساند.تنها کسی که پیه سیاست وتجربه به بدنش خورده بود عبدالله مهتدی بود.البته طرفداران سلطنت هم اگردرهرجا کم بیاورند از۵۷تی وغیره شکایت میکنند.
    33
    44
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ۲-بایدازسلطنت طلبها پرسید:چطوربایک۵۷تی چون مهتدی همگام شدند؟حتی مگرآقای مهتدی درزمان پدرآقای رضا پهلوی در زندان نبود؟یامگرخانم مسیح علینژاد بااصلاح طلبان درتماس وهمکاری نبود؟ خانم فراهانی یا آقای کریمی چه سوادسیاسی دارند؟ انداختن مشکلات وبی برنامگی ونابسامانی های سیاسی را به گردن دیگران ازطرف سلطنت طلبها امری تازه نیست!ازطرفداران سامانه پادشاهی باید پرسیدچه برسر پلاتفرمها واحزابی که توسط آقای رضا پهلوی که تا حالا تاسیس شد آمد؟ چه برسرشورای ملی ایران، ققنوس، فرشگرد، پیمان نوین، حزب ایران نوین آمد؟جریان وکالت به آقای رضا پهلوی چه شد؟اپوزیسیون سال گذشته چرا پاشید؟
    35
    41
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ۳-درضمن آن بیسواد کشک نویسی که ازاسم معصومه ایراد میگیردبایدخجالت بکشد.آخه ابله:معصومه وفاطمه ورجب وقنبر که خانواده مدعی تاج وخانواده سلطنتی نیستند؟آیا خنده دارنیست مثلاً خانواده سلطنتی انگلیس به جای پرینس ویلیام اسم بچه اش رامیگذاشت پرینس قنبر؟آن کسی باید ازخجالتی ذوب بشود که ازخانواده شاه ایران است اسم دخترش راگذاشته است نورالزهرا!این بیسوادازخجالتی اینجا نمی گویدنورالزهرا میگوید نور😀!درضمن طرفداران سلطنت بایدخودشان زیرلحاف قایم بکنند،چونکه رهبرمعنویشان وتمام خانواده اش هیچ نام ونشان ایرانی ندارند.
    39
    20
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    ۴-رضاپهلوی میگوید:وقتی افسارمردم را دردست گرفتیم😁.خانم فرح دیبا توی عمرش یکبارازاسم هواپیمااستفاده نکرده.همیشه میگوید:طیاره😁.مادرنورالزهرا که ول معطله.توی روخونی بُکسباد میکنه وجمهوری را میگوید:جُمبوری😜! بچه های آقای پهلوی هم که زبان فارسی را بلدنیستند.طرفداران ایشان همه پیروپاتالندکه هنرشان فقط پاچه گیری وفحاشی وعربده کشی است.این آقای فرانکفورتی هم که تیوریسین شاه الهی است،ازلحاظ نوشتاری به فعل وفاعل ودیگرامورگرامری حساسیت دارد.حتی یک جمله ساده راهم نمیتواند بنویسد.ولی تته وپته وچپه نویسی هنرایشان است.
    48
    23
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    مهدی52 - روتردام، هلند

    دوستان گرامی مواظب سو استفاده و سایبریها باشید که بازی نخورید
    6
    37
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    فرزند بی‌تربیت من: ۱.انتقاد به پالان طلبها به معنی پذیرفتن بقیه افراد اون گروه نیست. از بین اونها مثلا فردی مثل نازنین بنیادی تنها افتخارش خوابیدن با تام کروز بوده! اما نکته اصلی تلاش موذیانه شاخزاده و رسانه های پالان طلب برای دزدیدن حرکت اعتراضی مردم بود. اونها بلافاصله هم با بحث "وکالت دادن" مردم رو داخل ایران رو دلسرد کردند. ۲. هم رضا خان و هم ممرضا امتحان خودشون رو در ضدیت با دموکراسی پس دادن. رضا خان با هدایت انگلیسی‌ها ابتدا بحث جمهوری رو پیش کشید تا مردم رو با رفتن احمدشاه موافق کنه ولی به تدریج خودش قدرت رو قبضه کرد و سلطنت مشروطه رو تبدیل به مطلقه کرد. ممرضا هم ۱۲ سال مشروطه نیم بند رو تحمل کرد اما بعد از کودتای انگلیسی و آمریکایی ۳۲ نقابش رو برداشت و به یه دیکتاتور تمام عیار تبدیل شد. ۳. حالا اگه شاخزاده هم بعد از مدتی مثل پدربزرگ و پدر دیکتاتورش نخواست از خر شیطون پیاده بشه و قدرت رو به منتخب مردم واگزار کنه تکلیف چیه؟
    52
    20
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    چه باحال! شما از اون ور دنیا خودتو مالک جنبش مردم میدونی و ما رو به همراهی با خودت دعوت میکنی! شما اول برادریتو ثابت کن بعد ادعای ارث و میراث کن! از کجا معلوم که حق با تو باشه. چرا دست پیش میگیری؟ چطور عقل قبول میکنه که تو نظام سرمایه داری غربی که هر دلاری که خرچ میشه باید دست‌کم یک دلار و یک سنت به جیب سرمایه گذار برگردونه، یه عده محض رضای خدا و برای آزادی ملت ایران شبکه هایی مثل منوتو رو تاسیس و با کمک آرشیو صداوسیما! در حمایت از پالان طلبی مثل ریگ پول خرج کنن؟ تا کی شماها میخواین مغزتون رو آکبند و نو نگه دارین؟ راستی پالان طلبها اگه واقعا اکثریت هستن چرا همه فلنگو بستن و آواره کشورهای مختلف شدن؟
    44
    22
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    اگر همه ی ما به دموکراسی ایمان داشته باشیم، انگاه »بطور ذاتی« با هم متحد هستیم. ولی ایمان به دموکراسی یک مفهوم کلی است و »نیازی« به »اشخاص برجسته« ندارد. پس ایمان به دموکراسی یعنی چی؟ برای اینکه ایمان به مفهومی داشته باشیم، اول باید آنرا درک کنیم! درک دموکراسی در ایران به دو چیز مهم بستگی دارد 1- جنبه میهنی داشته باشد یعنی »دموکراسی ایرانی« در جغرافیای ایران شکل بگیرد2- احزاب تجزیه طلب( بویژه پان کردیسم) در احزاب سراسری ادغام شوند. پان کردیسم بزرگترین دشمن جنبش های اجتماعی ایران است، چون به مجرد اینکه ما بگوییم »ایران«، آنها می گویند »من کوردم«!. مانند »مهتدی« که با یک »نقشه« ی کردی زیر بالش هر شب بخواب می رود. طبیعی است که مردم ایران هشیار تر از این »شمایل« ها هستند.!
    11
    17
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ۱- کم گوی و گزیده گوی ۲- تو بهتر میزنی بستان بزن
    22
    40
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    متاسفانه ما اطلاعات سیاسی مان کم است. اتحاد باید بین نیروهایی باشد که اختلاف اساسی و پایه ای باهم ندارند بنابراین از همان اول نباید بابای نورالزهرا را در جمع مخالفان آخوند راه می‌دادند. الان هم نباید پسر شاه مسجد ساز یا نوه هم پیمان هیتلر را قاطی مبارزات مردم کنند. فرقه آخوند ساز خانواده پهلوی باید برای خودش جدا عمل کند. البته این ستون پنجم سپاه چهارپایان بدون سر و صدا در جامعه ایرانی اندازه یک مگس ارزش ندارد
    25
    16
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان

    مصیح علینژااد از عپوزیسیون خارج.چون با یاسیمین اختلاف.پخمه میگفته.یاسیمین نیا.گیس و گیس کشی.مصییح یطرف.یاسیمین یطرف.فهمیده بود.پخمه میخاسته بره مخ مصیح رو بزنه.شب خونه دعوابایاسیمین.یاسی دادمیزده.میرم خونه مامانم اینا.این موفرفری رو ول کن.همین شد.فرداش یاسی رفت کرکره عپوزیسیون رو پاهین کشید.وتعطیلش کرد.
    33
    4
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    حالا تو خودت رو اینقدر جر نده به خاطر یک اسم!! اگر تونستی اسم بچه ات رو بگذار ابلیس تا ثابت کنی که خیلی ضد دین و اسلام هستی
    16
    28
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    یک روزی یک شیر با یک الاغ بحث میکرد الاغ گفت چمن قرمز شیر میگفت نه سبز خلاصه گفتند بریم پیش قاضی ببینیم که کی راست میگه!! رفتند پیش قاضی ماجرا رو گفتند و قاضی هم گفت شیر رو بندازید زندان!! شیر گفت چرا؟ مگه چمن سبز نیست؟ قاضی گفت چمن سبز ولی تو رو به خاطر اینکه با الاغ بحث کردی میندازم زندان!! حالا شما هم رضایت بده با این گاگول بحث نکن با یک آدم بحث کن
    11
    27
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران

    بطور واضح حالم از تمامیت خواهان راسیسم و فاشیست نفهم عقب مونده از جمله شلطننت طلبهای وافوری بهم میخوره. واقعا چرا بعضی موجودات انقدر خودخواه و متوهمن. ولایتمداران و شلطنت طلبها در یک جبهه و سو هستن. محکوم به فنایید متوهمین غربتی زیاده خواه
    28
    4
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران

    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    کاملا موافقم که احمقانس کسی بخواد افکار تمامیت خواهانه راست مثل شلطنت طلبها رو با چپیها که خواهان جمهورت و دموراسی و تندروهاشون مثل من که شدیدا افکار آنارشیستی دارن رو به یک اپوزوسیون مشترک تبدیل کنه. الان فقط باید بحث بین جمهوری خواهان ملی گرا با یک حاکمیت مرکزی و جمهوری ایالتی خواهان غیر مرکز گرا بر اساس اقوام نتیجه بگیره. شلطنت طلبی خیلی وقته در جوامع عقب مانده هم طرفدار نداره. الانم سلطنت سیدعلی خامنه ای دایره.
    29
    5
    شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    PERTAPANI - بن، آلمان
    بنده تاکیدمیکنم که برای عبورازج.ا.اول بایدازشماشاه الهی های عربده کش گذرکرد.یعنی شما پهلوی چی ها بمراتب ازحزب الهی ها خطرناکترهستید.چونکه شمامرغتان یک پا دارد وبامنطق وگفتمان درتضادهستید.شماطرفدارخشونت وقتل عام وضدیت بادگرباشان هستید.شماکورخودهستیدوبینای دیگران! اگرخجالتی برای توکشیدنی بود،تاحالا بایدجرمیخوردی تربچه ملا نقطی!درضمن پیرپرو!چراباهمان اسم کاربری ات ورودنمیکنی؟.اول-گاردجاویدان بودی،شدی مُلقب به گاری جاویدان😁.دوم.اسم کاربری ات روگذاشتی شدی ساربان که مسخره ات کردن وصدایت زدن شتربان😜.سوماً حالاهم بااین اسم ورودکردی.یعنی تووامثال تو باعربده وجاروجنجال،میخواهید به توانایی درک وشعوربرسید؟شماها یک مشت پیروپاتال هستید که اینجاروشلوغ کردین.فکرکردین باهیاهو وجنجال تنوری براتون گرم میشه!برو صدابزن بگوهمپالکی های بیایندکمکی تاباهم پاچه بگیرید😜
    18
    9
    یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    من دارم عربده می کشم یا تو؟ هر کی این چرندیات توهین آمیز تو رو بخونه متوجه میشه که از چال میدون تشریف آوردی به سوئد!!
    10
    17
    یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    PERTAPANI - بن، آلمان
    بروباهمان کامنتهای قبلی ات چون گاری جاویدان وشتربان ورود بکن.مگرتوتوهین را اول شروع نکردی؟بنده نگفتم تنها توعربده وجاروجنجال میکنی. گفتم یعنی تووامثال تو!یعنی همان هایی که به هالوها وخرسندی ها وبقیه تعرض کردند ومیکنند.یعنی بیشترازتو.حالا شیرفهم شد؟توصیه میکنم لپه هرآبگوشتی مشو.محترمانه بنویس وبپرس ومحترمانه جواب بگیر!بیش ازاین هم جوابت را نمیدهم.
    15
    11
    یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    پس یاسمین جون کجاست، تعطیلات اروپا؟ اپوزیسیون بدون یاسمین جون به درد لای جرز هم نمیخوره.
    19
    9
    یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    بیا تا تورو برای این چلیپا عقدت کنیم که اینقدر از تنهایی رنج نکشی و به هذیان نوشتن نیفتی. در ذهن من و هر ایرانی با شرف دیگه که به این سایت علاقه منده و کامنت هارو میخونه، شما و این چلیپا از لحاظ اخلاق، منش و قیافه کریه خیلی به هم شباهت دارید و البته در ازدواج احشام تفاهم نقش مهمی ایفا میکنه. مبارک باشه!
    5
    10
    یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    PERTAPANI - بن، آلمان
    از لطف و محبت سرکار سپاسگزارم. لذتی که من از خواندن مطالب منطقی کاربران اینجا و در مقابل هجویاتی که این سایبری ها مینویسند و خود رو بی آبرو میکنند، قابل وصف نیست.
    9
    9
    یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    ” جواب ابلهان خاموشی است “
    6
    6
    یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    اول اینکه شما در انگلستان هستی و در تهران نیستی. حالا چه اصراری هستش که راه افتادی از بقیه بد میگویید. ای پدر احمق ما شما انقلابیون 57 که نتیجه تلاششتون سقوط پهلوی بوده به نتیجه کارتون رسیدید حالا از چی دفاع میکنید؟ مصدق چه ربطی به شما داره؟مصدق دو دوره نخست وزیر شاه و وزیر خارجه شاه بوده الان مشکل شماها چی هستش؟شاه اگر برکنارش کرده حق قانونیش بوده ولی شما پدران احمق ما چکار کردید؟ نتیجه انقلاب شماها همینی شده که امروز داریم می بینیم.تفاوت ایران زمان شاه با کشورهای اطراف و جهان رو میخوای انکار کنی؟اگر اون موقع ایران مخروبه بوده با توضیحات شماها یه نگاه به دبی و ترکیه و عرعرستان و لندن بکن ببین هرچیزی در زمان خودش قابل مقایسه است و قطعا اگر همون روند وجود داشت ما قطعا از امارات و عربستان و ترکیهو قطر بهتر بودیم و در جهان نقش مهمی داشتیم . الان شماها از عملکرد خودتون دفاع میکنید؟ پالان توهین نیست این اسم روستای محل تولد رضا شاه هستش و فکر نکن با این اسم توهین کردی. در آخر اینکه در حماقت خودت بمیر و زوزه بکش و بدان که تاریخ به عقب برنمیگرده ولی نام نیک مردان باقی می مانه
    6
    8
    یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    paksan - ایران، ایران
    ۱. لطفا توضیح بده که از کجا بهت الهام شد که من ساکن ایران نیستم جناب شرلوک هلمز؟! با چقدر آی کیو به این نتیجه درخشان رسیدی؟ ۲. بحث پدر و فرزندی یه شوخی بین من و اون کاربره. تو چرا خودتو بی اجازه قاطی کردی؟ مگه در این مورد خدای نکرده عقده داری؟ ۳. شاه مشروطه خیلی بیجا کرده نخست وزیرو برکنار کرده! مگه تو سلطنت مشروطه شاه فقط نباید سلطنت کنه؟ ۴. ذات رژیم پالانشاهی وابستگی و دست نشاندگی غرب بود. تو از کجا میدونی که اگه شاه نرفته بود الان "قطعا" وضع ما بهتر بود؟ اتفاقا یکی از دلایل انقلاب بحران‌های اقتصادی سالهای آخر رژیم شاه بود. (افزایش حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ و بیکاری) ۵. تو کل حرفای من نکته اصلی رو نگرفتی. اصل حرف اینه که کسی مثل شاخزاده بیغیرت رضا پالانی با حمایت چند شبکه مشکوک عموما انگلیسی نباید اینقدر وقیح و پررو بشه که به خودش جرات بده حرکت مردم رو مصادره کنه. ۶. خودت در ....خودت بمیر و دم سوراخ پالانیها .... و بدان که تاریخ به عقب بر نمیگرده و دیکتاتوری پالانشاهی تکرار نخواهد شد!
    6
    3
    دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    حسنلو - باکو، آذربایجان
    جالبه همه با هم سرنابودی و سرنگونی اخوند اشتراک دارن بعد این به اون میگه پنجاه و هفتی اون به این میگه سلطنت طلب:)))))))))))))بعد خوده اون طفلک که اینابهش میگن شاه میگه من شاه نیستم هرچی مردم بگن.. ابران درست میشه حاجی هاهاههاهاهاهاهاهاهاها
    3
    3
    دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    حسنلو - باکو، آذربایجان
    دفعه بعد که از هاهاهاهاها استفاده می‌کنی، نوشته کن: با اجازه جناب سروان گرامی هاهاهاهاها. زیرا مختص به ایشان می‌باشد. این یک تذکر هست، تقلب ممنون.
    3
    1
    دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    فاطی افغانی جناو سلمان آخر هفته به کمکت احتیاج داره
    0
    1
    شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.