ویدیوی «تمسخر» سربازان اسرائیلی درباره کوچ اجباری فلسطینی‌ها و ویرانی نوار غزه

انتشار ویدیوهای جنجال‌برانگیز سربازان اسرائیلی از میدان جنگ در غزه انتقادات کاربران شبکه‌های را برانگیخته است.العربیه: در ادامه بمباران‌های گسترده و کور اسرائیل علیه غیرنظامیان در نوار غزه که با هدف با خاک یکسان کردن زیرساخت‌ها، مراکز حیاتی و منازل مسکونی و کشتار و کوچاندن اجباری ساکنان آن به سوی جنوب این باریکه صورت می‌گیرد، سربازان اسرائیلی با نشر ویدیویی با مضمون کوبیدن بر در یک باب منزل مسکونی خالی، ویرانی کامل و نبود ساکنان آن را به «تمسخر» گرفتند.

در این ویدیوی سربازان اسرائیلی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، صحنه‌هایی از فجایع وارد آمده بر نوار غزه که به ویرانی مناطق وسیعی از این باریکه و آواره شدن ساکنان آن منجر شده است، به سخره گرفته شده است.
واکنش کاربران
انتشار این ویدیوی نیز موجی از نارضایتی را در شبکه‌های اجتماعی به ویژه در پلتفرم «ایکس» به راه انداخته و مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفته که این‌گونه اقدامات سربازان اسرائیلی را «غیرانسانی» و «مشمئزکننده» توصیف کردند.

پیشتر، چند ویدیو از سربازان اسرائیلی منتشر شده بود که در آن در حال تفتیش منازل ساکنان غزه و در برخی از کلیپ‌ها نیز یک فروشگاه اسباب‌بازی را ویران، یا سعی کردند مواد غذایی را آتش بزنند، یا در حال رقص و شادی و سر دادن شعارهای نژادپرستانه همزمان با تخریب عامدانه در غزه بودند، که این اقدامات جنجالی آنها اخیر علاوه بر برانگیختن انتقادات کاربران و افکار عمومی، تبلیغات جنگ اسرائیل را با مشکل مواجه ساخته است.

ارتش اسرائیل اخیرا اعلام کرد در مورد ویدیویی که ایستادن یک سرباز زن اسرائیلی بر روی خاکریزی مقابل تانک مرکاوا در لحظه شلیک آن را نشان می‌دهد، تحقیق می‌کند.
+92
رأی دهید
-19

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    هر کس جو بکارد جو درو میکند
    58
    58
    شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Sasan 55 - پاریس، فرانسه

    حماقت حماس دستمایه خوبی بود که اسراییل برای یکسره کردن کار فلسطین از آن استفاده کرد ، رژیم ملایان در ایران در حقیقت با دوستی خاله خرس وار خود سر فلسطین را زیر سنگ اسراییل قرار داد و نابودی خود را هم تسریع نمود.خود کرده را تدبیر نیست بزودی نوبت له شد سر ملایان و عرازشه بی ارزش و تبهکار را در ایران شاهد خواهیم بود.
    41
    71
    شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    نسل بی سواد - اسلو، نروژ

    وقتی حماس حمله میکنه و افراد معروف مثل شانی لوک رو تجاوز می‌کنند از عقب و جلو و جنازه دست و پا شکسته رو در ملع عام همراه بل پخش فیلم تو خیابان می‌گردانند و زن دیگری رو تجاوز دست جمعی و همراه با ارضای جنسی به سرش شلیک می‌کنند و اندام زنان رو می‌برند و فوتبال بازی می‌کنند و مردم بعد از این حمله به خیابان آمده و جشن و هورا می‌کشند فکر این روز رو هم باید می‌کردند که آواره بشوند . من اسرائیل رو حمایت نمیکنم ولی اگر مرد خانواده ای با زن و بچه من اینکار رو می‌کرد تمام خانواده و فامیلش رو به درک می‌فرستادم.
    51
    80
    شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا

    با تروریست‌ها باید همین کارو کرد
    52
    77
    شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    به یاد اعتراضات مهسی افتادم ، زمانی که شعارهای جنسی و سبزی پلو با ماهی …. غوغا کرد ، اولش ترسیدم‌که این سبک شعار ، جنبش را به لمپنیسم بکشاند ، اما بعد فهمیدیم‌که هدف خرد کردن و تحقیر نظام است ، داستان غزه هم همینه ، اسلامیست ها حریف طلبیدند ، اما پاسخ سخت گرفتند ، اکنون هم باید تحقیر بشوند
    52
    71
    شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    ۱- دوستان اَزیز:در حَر ماجرایی استفاده از نیروی متناسب برای دفاع از خود قانونیه، یعنی گه کسی بهت توگوشی زد حق دفاع رو داری، ولی حق نداری تمام مردم کوچه رو لت و پار بکنی. متاسفانه اینجا اسراییل مجازات جمعی و کوچ اجباری غیرنظامیان رو در پیش گرفته. البته تعقیب و پیگیری حماس حق اسراییله، ولی نابودی نوار غزه و کشتار غیر نظامیان نه قانونیه نه انسانی. بنده قبلن اشاره کردم که از دید نظامی اسراییل برنده جنگه، ولی از بُعد جحانی فلسطینیان برنده حستن.
    12
    60
    شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    ۲-دراین جنگ اقتدار گرایان رسانه ها را در دست گرفتن، چون حَر که انتقادی از جنایات اسراییل بکنه، فوراً پتک یحودی ستیزی می خوره. پس آزادی بیان وعقیده را چطوری تعریف کرد؟ ولی باز حم خیلی از رسانه های خود اسرائیل اعتراف میکنن که درجریان این جنگ حداقل ۳۵۰۰ نظامی اسرائیلی که برخی ازاونا درجات بالای داشتن کشته شدن.
    8
    50
    شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    ۳-روزنامه اسرائیلی «هاآرتس» در گزارشی راجع به تبلیغات ارتش این کشور درباره پیروزی بر فلسطینیا نوشته بود: ما به دروغ‌گویی حای سخنگوی ارتش نیاز نداریم تا باورکنیم که در حال پیروزی درغزه حستیم. کار سخنگوی ارتش اسرائیل این نیستش که فضولات را معطر بکنه و به عنوان یک خوراکی خوشمز بفروشه! به حر حال حر شروعی رو پایانی حستش. ولی این باربدون تردید پایان دولت راستگرای ناتانیاحو(محاکمه) و گروه افراطی حماس و شرکاء نزدیکه!
    11
    51
    شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    اینها همون تیپ گولانی نیستن که به خاطر تلفات زیاد از غزه فراخونده شدن ؟
    27
    33
    شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    چیزی که از نگاه همگان پنهان مانده نقش بیلیونرهای نفت و اسلحه و بیمه در این ماجراها است که چرتکه ی ان ها بطور نجومی سود نشان میدهد
    31
    9
    شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    گرامی ، تحولات سیاسی را همیشه نمیشه از دریچه منطق ، دموکراسی ، حقوق بشر ، نگاه کرد ، تاریخ را برنده های جنگ مینویسند ، اسراییل مانند نروژ و اروپای شمالی نیست که کشته شدن حتی چند پلیس مثلا در رابطه با درگیری با یک باند تبهکار ، کل جامعه از لحاظ فکری فلج بشه ( در سویدن ۲ پلیس را چند سال پیش چند سارق کشتند ، ۲ سال در باره آن مطلب و گزارش پخش شد ، بعد از دو دهه هنوز هم در مورد شرایط قاتلین زندانی گزارش تهیه میشه ، اسراییل اینگونه نیست ، برای رسیدن به هدف ( بی توجه به درست یا غلط بودن ) آن حاظر به هزینه است ، حماس این نکته را درک نکرده بود ، یعنی کشته شدن سربازانش را تا حد زیادی می پزیرد . از طرفی بخش بزرگی از مردم غزه تحت حاکمیت خودکامه حماس در ۱۵ سال گذشته شدیدا مذهبی ، ارمانگرا ، شهید پرست هستند . تروریست های کشته شده حماس ، در نگاه نوجوان فلسطینی مانند قهرمانان فیلم هالیوودی ، رامبو و غیره هستند ، هدف اسراییل تحقیر جمعی ، فقر مطلق و مجازات عمومی است ، بمباران های شبانه برخلاف تبلیغات هدفمند نیستند ، بلکه نابودی شهر است ( همان‌کاری که بریتانیا با شهر فرهنگی درسن کرد ،
    23
    6
    یکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    ۱-گرامی: شما اشاره کردین که تحولات سیاسی رو نمیشه از راه حقوق بشر و منطق نگاه کرد. باید بگم اگه قانون بر مبنای درستی چون حقوق بشر و دمکراسی نوشته شده باشه، خب طبیعیه سیاستمداران نمیتونن زیاد دنبال حفره حای خالی بگردن و مانور بدن.که قطعن در قانون اسراییل از این حفره ها زیادن. بخاطر حمین نقض حا و نارسایی حایه که مارک تواین میگه: سیاستمداران و پوشک بچه حا، باید زود به زود عوض شوند، و حر دو به یک دلیل☝🏻. من خودم دوستان زیادی فلسطینی از جرگه عرفات و یحودی حای غیر ایرونی روشنفکر دارم.که با حمه اینا در تماسم! کم وبیش در جریان مسایل حستم.راجع به افراطی گری غزه ای حا بگم.
    3
    25
    یکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    ۲- آقای کوروش: فلسطینیا در غزه از یک طرف گروگان اسراییلن، از طرف دیگه گروگان حماس. در غزه طرفداران عرفات از ترس حرفی برای گفتن ندارن، و مورد اذیت و آزار قرار میگیرن. حتا حقوق طرفداران عرفات که ازکار پاکسازی شدن، از بخش نوار باختری پرداخت میشه. یک عده مردم عادی کاره ای نیستن. یک قشرهم ساندیس خورن فقط برای فرصت طلبی به حماس وصل شدن. میخام بگم اکثر فلسطینی حا حتی در غزه تشنه اسلام نیستن. اینا دنبال حُریت و آزادی کشور خودشون حستن. فلسطینیا بالاترین قشر باسواد و موفق دربین اعرابند.در غزه اگه حمین فردا رای گیری بشه حماس بازنده ماجرایه! البته بنده منکر یک قشر ارتجاعی که عاشق شحادت حستن نیستم.
    3
    28
    یکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    ۳-راجع به کشتن نیروحای نظامی که نوشته بودید. اتفاقاً اسراییل خیلی بها میده (تعویض یک جسد اسراییلی با کلی زندونی فلسطینی) اسراییل میدونه با کی طرفه. با جنبش چریکی و زیر زمینی فلسطینی حایی روبرویه، که از ابتدا تا حال ترفندحای همدیگه رو از حفظ حستن. بخاطر حمین دوز و کلک حا ی چریکییه، که اسراییل در غزه تا حدودی گیج شده. حتا میتونم بگم که سیستم نفوذی واطلاعاتی اسراییل موساد در ایران بیشتر از مناطق فلسطینیه. چونکه فلسطینیا آبدیده شدن. به محض اینکه ببینن کسی برای اسراییل دم تکون میده، فوراً اِدامش میکنن.با شما موافقم که حدف اسراییل تحقیرجمعی و تنبیه عمومیه.بله بمباران حا بدون حدف صورت میگیره.شاید این مثل بی جایی باشه.ولی ببیند که از جنگ روسیه و اکراین حدود ۲ساله که میگزره! ولی حمچنین تلفاتی رو ندادن.مگه نمیتونستن بدون حدف چندتا از اون راکتهای دونه درشت رو به حمدیگه پرتاب بکنن؟ بنظرم اسراییل از دید نظامی برنده جنگه، ولی از لحاظ عرف انسانی و جحانی بازنده!
    5
    28
    یکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    در طیف جامعه شناسی معمولا کسانی از خانواده های شدیدا مذهبی وقتی اندکی متحول میشوند بجای اینکه بدنبال "آزاد اندیشی" و "انتخاب موضوعی اصلح" بروند چون قادر به تفکر مستقل نیستند به دامن استالینیسم و کمونیزم و چپولیسم می غلتند و همانطوری که طوطی وار اصول یک مذهب و یک پیامبر را عاشق و شیدا دنبال میکردند در موضع جدید هم تفکر را از خودشان صلب کرده و اصول استالینیسم را کلمه به کلمه دنبال میکنند. متاسفانه اکثریت مثلا روشنفکران ما هم در این زمره بوده اند که دست در دست اخوندها گذاشته (بعلت نزدیکی ذهنی و ژنتیکی) و تخم بدبختی را در ایران پاشیده اند. این ها نمی توانند بفهمند که دوستی و تفاهم و همکاری مشترک چیست. یعنی یک اسرائیلی میتواند در دشت قزوین اصول جدید کشاورزی را بیاموزد. این ها همه چیز را در نابودی می بینند. این ها از پستان بریدن های حماس شادمان میشوند که 5 نفر صهیونیست کشته شده ولی برای مرگ وحوش حماس مثل ابر بهار خون گریه میکنند. پان اسلامیست های دزد و فاشیست با این چپول ها دو روی یک سکه هستند و هر دو قربانی تربیت پدر و مادری بشدت نادان و طیف پرست
    25
    10
    یکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    هانی عزیز ، مرسی از کامنت ها ، جالب بودند ، من هم دوستان فلسطینی دارم ، به باور من جنبش فلسطین تا دهه ۸۰ میلادی شدیدا مورد حمایت جهانی بود ، عرفات و الفتح راضی به تشکیل دو‌کشور و رسمیت اسراییل بودند ، قطعنامه سازمان‌ملل فقط ۲ رای مخالف در این راستا داشت ، اسراییل و امریکا ، لذا جنگ طلبان با حمله به مقر فلسطینی ها در لبنان و کشته شدن ۱۵ تا ۲۰ هزار فلسطینی و لبنانی دقیقا راه حل صلح را بستند و بنزین به آتش ریختند ، با کوچ اجباری فلسطین ها از لبنان ، به طور غیر مستقیم اسلام گرایان را تقویت کردند ، تا شکاف و بحران در جنبش فلسطین بوجود بیاید ، اسلام رادیکال و تروریستی حماس و اسراییل ستیزی ایران و تهدید های ایران صحنه بازی را تغییر داده ، و این دقیقا برنامه راستگرایان اسراییل بود ، یکی از همان ها گفت من آمدن احمدی نژاد و حرف های تند او علیه اسراییل و واکنش دنیا به طرفداری از ما را هدیه خداوند میدانم ، اسراییل عملا وجود اسلام گرایان را به نفع خودش میدادند ، تا بتونه زیر فشار جهانی برای صلح نرود ،
    0
    25
    یکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    خوشحالم از اینکه با شما حم گپ بودم. قربونت
    1
    26
    یکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    عزیزم وقتی عده ای چپول و قشری تشنه به خون یهودیان هستند چگونه میتوان با آن ها صلح کرد؟ یهودیان با صلح با مصر و اردن و بسیاری از کشورهای عرب دیگر نشان دادند که مرزهای صلح و همکاری مشترک را می شناسند و محترم می شمارند ولی هرگز نمی توان با ادمیان قشری و چپولی که تمام وجودشان را نفرت پر کرده است و هدفی جز قهر و دشمنی و نابودی ندارند صلح کرد.
    26
    9
    یکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    گرامی .من فکر میکنم که سیاست فشار اسراییل به فلسطینی های خارج از اسراییل یعنی غزه و کرانه باختری نتیجه معکوس دارد . قابل توجه است که اکثر فلسطینی های سیتی زن اسراییل علیرغم آرمانهای خاص خودشان ؛ افراطی و طرفدار تروریسم نیستند ؛ چونکه کار ؛ امکانات تحصیلی ؛ پاسپورت معتبر اسراییلی و بیمه اجتمایی دارند . تبعیض طبیعتا میتونه دیده بشه ؛ اما بیکاری و فقر بیداد نمیکنه . اما در غزه با توجه به زمینه های مادی/ اجتمایی ؛ فقر؛ بیکاری ؛ عدم امکان مسافرت و تحصیلات داستان فرق میکنه ؛ کینه و خشم جوانان بطور هدفمند از حماس و جهاد اسلامی سواستفاده میشه . به نظر من ثبات اجتمایی . اقتصاد مثبت در طی پروسه ۱۰ تا ۳۰ ساله ریشه فناتیسم افراطی را تا حد زیادی خشک میکنه
    0
    22
    یکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    اما اینکه چپ ها تشنه به خون یهودیان هستند ؛ پیش فرض کاملا غلط است . اولا بخاطر ستم اجتمایی به یهودیان در قرن ۱۸~ ۱۹ میلادی ؛ پیشتازان و رهبران چپ و سوسیالیست عمدتا ریشه یهودی داشتند از رزا لوگزامبورک در المان گرفته تا تروتسکی ؛ کامنف ؛ رایکوف ؛ زینوویف؛ سوردولف از رهبریت بلشویک ها . اتفاقا هسته های اولیه صهیونیست های سیاسی سوسیالیست ها بودند و یهودیان افراطی تمایلی به مهاجرت تا قبل از دهه ۲۰ میلادی نداشتند .
    0
    26
    دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    عزیزم حماسی ها در غزه وقتی این مصیبت را راه انداختند که درآمد سرانه در غزه حدود 4 برابر ایران بود. متاسفانه قشریون مذهبی در هر دین و آئینی که باشند از عقل سلیم پیروی نمی کنند و مثل طیب حاج رضائی به عرش هم که برسند دست از عقب افتادگی مذهبی بر نمیدارند. به همینگونه هستند چپول هائی که به تبعیت از استالین به خون یهودیان تشنه اند.من هرگز نگفتم که تمام فلسطینی ها جنایتکار هستند. هم اکنون بیش از 2 میلیون فلسطینی در اسرائیل به سر می برند و 30 نفر نماینده هم توی پارلمان دارند. هنیه یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار پول دارد. ان یکی بالای 4 میلیارد دلار. این ها مثل رهبران ایران قشری و دزد هستند و عده ای جوان ناآگاه هم به ساز این ها فقط جنگ و شهادت را می شناسند. به هر حال این رهبران دزد قشری فقط در ایجاد تشنج می توانستند پول درو کنند که کردند. در جنگ حلوا خیر نمی کنند و مسلما دل من هم برای این مردم گمراه فلک زده میسوزد ولی اسرائیل هم حق دارد چون بارها با این ها صلح کرده و همیشه بار دیگر فجیع تر حمله کرده اند.
    22
    8
    دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    عزیزم چپ ها که یک طایفه نیستند. اصولا انقلاب بلشویکی را یهودیان در روسیه راه انداختند. این ها به نوعی دموکراسی درون حزبی معتقد بودند ولی استالین همه را درو کرد و تبلیغات یهود ستیزی را اغاز کرد تا دیکتاتوری کند که هنوز خوراک این چپول ها است. همین چپول های حزب توده به تبعیت استالین دولت ایران را امریکا و یهود ستیز کرده اند. دیکر اینکه روزگاری تمام شوروی و اروپای شرقی و نیمی از مردم فرانسه و ایتالیا و یونان چپول بودند. همگی این امامزاده را بارها امتحان کردند و دیدند از این حرف های قشنگ کتابی، در صحنه ی عمل جهنم میروید و ان را دور ریختند ولی چپول های ما مثل قشریون مذهبی دگم هستند و نمی خواهند پند بگیرند. اگر این چپولیسم خوب بود شوروی و تمام اروپای شرقی ان را تف نمی کردند. هیچکس از بهشت فرار نمی کند
    22
    9
    دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    شاید برای کسانی مشکل باشد که درک کنند که چرا شریعتی و جلال ال احمق با اینکه عالیترین سواد اکادمیک را داشتند ان همه عقب افتاده بودند و ان همه اراجیف نوشتند.علت کاملا روشن است. این ها در خانواده های شدیدا مذهبی دنیا امده و از زمان تولد تا 3 سالگی مورد بمباران عقاید سخیف پدرشان سشتشوی مغزی شده و اراجیف اسلامی ستون پایه های مغز و شعورشان شده و مثل زبان مادری فکر میکنند که اسلام درستترین و نمی توانند از ان عبور کنند. فرزندان توده ای ها و چپول ها هم به همینگونه در نوزادی شستشوی مغزی شده و عبور از مزخرفات مندرس استالینیسم برایشان تقریبا غیر ممکن است. این ها در ممالک امپریالیستی جولان میدهند ولی هرگز نمی توانند از شعور نوزادی دور بشوند چون قسمتی از سلول های مغزشان شده است. تمام دنیا چپولیسم را تف کرده و این ها سر موضع پدر کم سوادشان نشسته اند و ابغوره می گیرند
    13
    6
    دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    همانطور که به درستی اشاره کردید چپ ها یک طایفه نیست . من خودم را سوسیالیست نمیبینم اما به یک سری اصول اومانیستی سوسیالیسم علمی و مارکس علاقه دارم . یعنی عدالت اجتمایی . همانطور که نمیشه تمامی جنایات هیتلر ؛ موسولینی را به حساب کاپیتالیسم بعنوان سیستم اقتصادی سیاسی نوشت ؛ نمیتوان جنایات استالین و سایرکشورهای سوسیالیستی را به پای مارکس نوشت . اینکه رهبریت حزب توده به منافع ملی ایران خیانت کردند و به دنبال استالین و خمینی بودند قابل دفاع نیست . اما در عین حال بیشترین تلاش برای مقابله با ارتجاع اسلامی از جانب روشنفکران چپ بود ؛ چرا که همچنان بسیاری صادق و عدالت خواه هستند .این مبحث سیاه و سفید نیست . برای ایران ازاد ما نیاز به ملیگرا ؛ مشروطه خواه؛ و حتی چپگرای غیر وابسته به چین و روسیه داریم . حتی یک زن چادری مانند مادر ستار بهشتی که با پوست و استخوان ضد رژیم است قابل احترام است . و صد شرف به پرستوی لخت و بی حجاب دارد . مقیاس اندیشه عمل فرد است
    1
    9
    دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    عزیزم من خودم هم سوسالیست هستم. سوسیالیسم با چپولیسم که مخصوصا توده ای ها و چپول های ایرانی گرفتارش شده و همان را بصورت ارث مثل مذهب به نوزادان خودشان انتقال داده اند زمین تا اسمان فرق دارد. اما مارکس هم یک نفر یهودی و هرگز هم پیامبر نیست تا هر چی گفته درست باشد. راست و درست و بهترین را یک ملتِ با فرهنگ و ازاد از طریق انتخابات ازاد با توجه به شرایط زمان و مکان تعیین میکنند. یک سوسیالیست نه نژادپرست است و نه حسود و نه میخواهد تا موتور اقتصاد را با مصادره ی اموال یک ادم موفق بپیچانند تا دو قران بیشتر گیر خودش بیاید. یک کارخانه ی بنز که با اصول اقتصاد ازاد اداره میشود هزار بار مفیدتر از کارخانه ی مسکویچ هم برای مملکت و هم برای کارگران و کارمندان خودش است. کارخانه ی ارج با مدیریت یک بهائی گل سر سبد تولید لوازم خانگی بود. به دست این مارکسیست اسلامی ها افتاد. شیره ی کارخانه را کشیدند تا نابود شد. سوسیالیسم با نژادپرستی و مذهب گرائی و حسادت و مفتخوری و توقع مزد زیادتر از عرف و وطن فروشی توفیر دارد. اکثریت چپول ها تصور دارند که خیلی فهمشان بالاتر از بقیه است.
    13
    8
    ‌سه شنبه ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    دقیقا ، با کامنت شما موافقم ، مرسی از این کامنت ها . شاد و‌موفق در سال میلادی جدید
    11
    6
    ‌سه شنبه ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    متشکرم عزیزم. امیدوارم که علم وسیله ای می یافت تا کسانیکه توسط پدر در 3 سال اول زندگی شستشوی مغزی شده اند هم شفا یابند
    20
    5
    ‌سه شنبه ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    ببینید دگم مغزی و لجاجت و خود بزرگ پنداری چگونه کسی را در گیر میکند که حتی مخالف پیشرفت علم است و مثل بیکاره ها دندان روی هم فشار میدهد و مرتبا در اینجا دکمه ی منفی را میزند. بنده ی مریض خدا. با من اشکال داری با پیشرفت علم هم مخالفی!!!
    5
    4
    ‌چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    هیچ آدم عاقلی روی اسب مرده شرط بندی نمی کند مگر لجوج هائی که در نوزادی توسط یک هنرپیشه ی خرده پا، در سطح هیچی ولی صحنه پر کن، ولی پر از توهم فهم و درایت شستشوی مغزی شده باشد
    0
    1
    جمعه ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.