احمد زیدآبادی: روس‌ها چه علامت علنی دیگری باید بفرستند

احمد زیدآبادی می نویسد: روس‌ها چه علامت علنی دیگری باید بفرستند که مسئولان جمهوری اسلامی باورشان شود کرملین با سیاست آنها در خاورمیانه همراهی ندارد؟

به نظرم عربستان و امارات برای مهار حوثی‌ها به پوتین متوسل شدند تا از طریق نفوذش در ایران، مانع بی‌ثباتی تازه‌ای در دریای عرب و سرخ و تنگه باب‌المندب شود.

قاعدتاً پوتین این نکته را به سید ابراهیم رئیسی در جریان دیدار کوتاهش از مسکو گوشزد کرده، اما ظاهراً نتیجه لازم را نگرفته و خشمگین شده است.

بیانیه مشترک روسیه و کشورهای عرب و اشاره آن به جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج‌فارس، به نظرم نمی‌تواند بی‌ارتباط با بی‌توجهی جمهوری اسلامی به درخواست مفروض پوتین برای کنترل حوثی‌ها باشد.

معادله‌ای که در سایه جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه در حال شکل‌گیری است، بسیار پیچیده و چندوجهی و با حضور بازیگران فراوان است.

من نمی‌دانم مسئولان جمهوری اسلامی در خلوت خود این پدیده در حال ظهور را چگونه می‌بینند و تحلیل می‌کنند، اما اظهارات علنی آنها نشان از تعارض و عدم انسجامی دارد که نادیده‌انگاری واقعیت نیز چاشنی آن شده است.

در کشوری که توجه دادن مسئولان آن به واقعیت‌ها نیز می‌تواند بخشی از "خطوط قرمز" و در نتیجه مایه دردسر باشد، طبعاً نمی‌توان انتظار رقم خوردن تحولات به سود کشور را داشت!
+45
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    رژیم علامت و پلامت حالیش نیست و البته نه اینکه ندونه و نفهمه ، خیلی عالی حرکت‌ها و علامتهای سیاسی دولت‌ها ( اونهائیکه در ارتباط تنگاتنگ با جمهوری نکبت اسلامی هستند ) رو هم تحلیل میکنه ، ولی ، ولی برای رژیم نابودی ایران و مردم هیچ اهمیتی نداره ، همانطور که تا امروز برای بقاء از پس و پیش به روسیه باج داده ، اگر جزایر سه گانه که هیچ ، نصف ایران رو هم حراج کُنه ، واسه بقاء و ماندگاری ، مطمئناً اینکار رو میکنه !! فقط وای بحال ایرانی بدبخت که تنها نظاره گر مرگ تدریجی خود و وطنش هست !!
    0
    40
    شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    آقای زیدآبادی ، بحران جهانی با کمک آگاهانه ، بشرط حفظ بقا (جمهوری نکبت اسلامی) در حال حل شدن است ، با بحران آفرینی ج.ا اقتصاد دنیا (چین،روسیه اروپا،امریکا و اعراب) در حال تعادل قرار می‌گیرد. هیچ نظامی در دنیا خواهان از بین رفتن ج.ا نیست ، فقط مردم ایران در حال له شدن هستند .
    0
    32
    شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    نمیدونم این اصلاح طلبها چرا وقتی حرف از امریکا و اروپا میشه لامونی میگیرن و فقط گیر دادان به روسیه
    14
    0
    شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.