دانشگاه تهران: دو استاد در رابطه با پایان‌نامه لیلا حسین‌زاده تعلیق شدند

العربیه: دانشگاه تهران، برگزاری جلسه دفاع پایان‌نامه لیلا حسین‌زاده، زندانی سیاسی سابق در دانشکده علوم اجتماعی را «غیرقانونی» خواند و اعلام کرد که دو عضو هیئت علمی دانشکده در این رابطه «تعلیق» شده‌اند.

در اطلاعیه‌ای که پنج‌شنبه 30 شهریور از سوی این دانشگاه منتشر شد، بدون اینکه نامی از حسین‌زاده برده شود، اعلام شد که او «دانشجوی دانشگاه تهران نیست» و به دلیل «اتمام سنوات مجاز تحصیل» و «عدم ثبت‌نام در نیمسال دوم سال تحصیلی 1401- 1402» از تحصیل «محروم» شده است.

دانشگاه تهران در ادامه مسئول برگزاری این جلسه را «یک عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران» معرفی کرده و گفته است که اعضای هیئت علمی حاضر در این جلسه، «کنترل لازم متناسب با ارزش‌های اسلامی، ایرانی و ضوابط و مقررات دانشگاهی» را نداشته‌اند.

پیشتر خبرگزاری «تسنیم» با نشر ویدئویی از سخنرانی لیلا حسین‌زاده در جلسه دفاع از پایان‌نامه خود، از او به دلیل ذکر نام جعفر پیشه‌وری و قاضی محمد، به شدت از دانشگاه تهران انتقاد کرده بود.

طبق این ویدیو، حسین‌زاده در ابتدای این جلسه از «قاضی محمد»، بنیانگذار جمهوری مهاباد و «جعفر پیشه‌وری»، رهبر فرقه دموکرات آذربایجان و اولین نخست‌وزیر حکومت خودمختار آذربایجان، که از شخصیت‌های تاریخی مردم کرد و ترک در ایران که بودند، یاد می‌کند.

با توجه به ویدیوی منتشرشده، حسین‌زاده به صراحت به دفاع از پایان‌نامه خود با عنوان «هویت ملی و هویت قومی در شهر معاصر ایرانی؛ مطالعه موردی درباره شهر نقده» اشاره می‌کند.

لیلا حسین‌زاده، دبیر سابق شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران است و به عنوان فعال چپ شناخته می‌شود.

او در سال‌های اخیر بارها به دلیل «فعالیت‌های صنفی و سیاسی» بازداشت و به حبس و محرومیت از تحصیل محکوم شده است.

پزشکی قانونی به‌دلیل بیماری صعب‌العلاج حسین‌زاده برای او گواهی عدم تحمل کیفر صادر کرده بود.
+13
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۹
    ضدبشر - گراتس، اتریش
    متاسفانه صد سال است که از واقعیات صحبت کردن جرم است . فقط با دروغ و جعل تاریخ و همکاری با دزدان امکان پیشرفت وجود دارد .
    8
    7
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
    زمانی که مادران و پدران نسبت به تربیت فرزندان خود و انتخاب دوستان آنها بی اهمیت شوند، دیدن یک چنین تفاله هایی هیچ غیر مترقبه نیست. موضوع سیاسی گری درست مثل فروش مواد مخدر است که در بیشتر موارد جوانان خام بی تجربه و آماده ماجراجویی را هدف قرارداده به مقاصد شوم خود می‌رسند. بیداری ملی گرایی و احساس مسئولیت کلید موفقیت ایران و ایرانی.🧠🐍
    3
    3
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران
    پانفارسیسم مهاجر هندی نژاد از بدو ورود به ایران هرجا که زورش رسیده و موزی گریش جواب داده تمامیت خواهی پیشه کرده و همه جانبه آثار هرکی غیر قوم خود رو سعی به تخریب و نابودی و نسل کشی کرده. ته اینکاراتون درخواست همه جانبه استقلال اقوام ایرانی از شما زیاده خواهان بیمارگونه خواهد بود. یه عمر زیر سایه جنگاوری و تلاش ملت بزرگ و قدرتمند کهن تورک ایران زیست کردید و در قرن اخیر به خواست غربیها حکومتهای دست نشانده ای بنا کردید و با پول نفت برای خودتون برتری ایجاد کردید. اما همه اینها تموم خواهد شد. انقلاب بعدی جنبش سبز و مهسا و جمهوری و غیره نخواهد بود. انقلاب بعدی انقلاب استقلال اقوام تورک و کرد و. بلوچ و ترکمن و عرب برای جدا شدن خواهد بود. شک نکنید. چون جنبه ندارید و شعور همزیستی مسالمت آمیز دموکرات ندارید.
    4
    5
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.