تسنیم: لیلا حسین‌زاده پایان‌نامه‌اش را با نام پیشه‌وری و قاضی محمد آغاز کرد

العربیه: خبرگزاری «تسنیم» با بازنشر ویدیوی منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از سخنرانی «لیلا حسین‌زاده»، زندانی سیاسی سابق در جلسه دفاع از پایان‌نامه خود از او به دلیل ذکر نام جعفر پیشه‌وری و قاضی محمد، به شدت از دانشگاه تهران انتقاد کرده است.

طبق این ویدیو، حسین‌زاده در ابتدای این جلسه از «قاضی محمد»، بنیانگذار جمهوری مهاباد و «جعفر پیشه‌وری»، رهبر فرقه دموکرات آذربایجان و اولین نخست‌وزیر حکومت خودمختار آذربایجان، که از شخصیت‌های تاریخی مردم کرد و ترک در ایران که بودند، یاد می‌کند.

خبرگزاری «تسنیم» در این رابطه به نقل از برخی مسئولان دانشگاه تهران توضیح داد که «این جلسه، جلسه‌ای رسمی با عنوان دفاع از پایان‌نامه نبوده است و دانشجو با اصرار از اساتید خود در گروه مردم‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، جلسه‌ای را با عنوان جلسه آمادگی برای دفاع ترتیب داده است.»

با این حال، با توجه به ویدیوی منتشرشده، حسین‌زاده به صراحت به دفاع از پایان‌نامه خود با عنوان «هویت ملی و هویت قومی در شهر معاصر ایرانی؛ مطالعه موردی درباره شهر نقده» اشاره می‌کند.
خبرگزاری تسنیم به نقل از برخی مسئولان دانشگاه تهران نوشته آنها در توضیحاتی گفتند «این جلسه، جلسه‌ای رسمی با عنوان دفاع از پایان نامه نبوده و دانشجو با اصرار از اساتید خود در گروه مردم شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، این جلسه‌ را تشکیل داده است.»

لیلا حسین‌زاده، دبیر سابق شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران است و به عنوان فعال چپ شناخته می‌شود.

او در سال‌های اخیر بارها به دلیل «فعالیت‌های صنفی و سیاسی» بازداشت و به حبس و محرومیت از تحصیل محکوم شده است.

پزشکی قانونی به‌دلیل بیماری صعب‌العلاج حسین‌زاده برای او گواهی عدم تحمل کیفر صادر کرده بود.
+20
رأی دهید
-60

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    پیشه وری و قاصی محمد دو تا تجزیه طلب عوضی و اشغال بودن، چرا دولت ایران به این کسافت تجزیه طلب اجازه درس خوندن داده، اینها رو بدید دست دولت ترکیه از 100 جاشون سوراخشون میکنن حشرات تجزیه طلب کرد کمله دمکرات 🤬🤬🤬
    67
    84
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    من اشتباهی مثبت دادم به این تجزیه طلب بی ریشه. والا اینطور که اینا پیش میرن واقعا ما بعنوان مخالف داریم به شک می افتیم و بهتره به توصیه ها در این زمینه گوش بدیم و قید براندازی و حمایت از براندازی رو بزنیم چون این تهدیدات به نظر جدی هستش و اینا با برنامه دارن کار میکنند و شهید شدن مهسای عزیز شده بهانه عقده گشایی این بی ریشه ها و به انحراف کشاندن خواسته های مردم ایران. این بی وجود بی ریشه بهترین خدمت رو داره به نظام فاسد ولایت فقیه میکنه که دائم از جدایی طلبها و تجزیه طلبها میگه و این افراد بی وجدان و فرصت طلب باعث میشوند خواسته های مردم که آزادی هستش به انحراف بره. آزادی هیچ ربطی به تجزیه طلبی نداره ولی مورد سو استفاده این بی ریشه ها شده . همین آشغالها نمیگند پیشه وری کارمند روسها و استالین بود و نامه های پیشه وری به استالین برای اشغال ایران توسط خود روسها منتشر شده و موضوع پیشه وری اصلا موضوع آذربایجان نبود ولی وقتی به خواسته هاش درباره اشغال ایران نرسید به آذربایجان چسبید و توسط خود روسها و دستنشانده روسها در باکو در یک تصادف ساختگی کشته شد.
    31
    50
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    ebimicro - سینت نیکلاس، بلژیک
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    بجای هارت و پورت کردن اینجا و شاخه و شونه کشیدن برو دوتا کتاب تاریخ بخون که بفهمی چه دلایلی باعث تجربه شدن کشورها میشه. البته من چندتا دلیل عمده اش رو برات میگم اینجا و برای همه‌ی اونایی که قرار بیان اینجا و با رگ باد کرده چرند بنویسن. دلیل اول محرومیت و اعمال ظلم و تبعیض به اقلیت‌ها ، دلیل دوم بی لیاقتی و بی کفایتی حاکمان و دلیل سوم تلاش دولت های دیکتاتوری مرکز گرا در پاکسازی قومی ، زبانی، مذهبی و نژدادیست. در ضمن نظر خود بنده هم اینه که سخته آدم سرنوشتش رو با یه عده گوسفند پای منبر نشین و روضه خون گره بزنه 😉😁
    49
    33
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    این عقیده دیکتاتوری شماست که مثل ملاها فکر می‌کنید.در دنیای امروز هر کسی میتونه نظرش رو بگه و در موردش صحبت کنه.بدون اعدام،زندان یا شکنجه.
    29
    39
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    بله همه ما مخالف تجزیه طلبی هستیم ولی این دلیل بر این نیست که با ابلیس پیمان بندیم چون هم عقیده هستیم. این شیوه خیلی‌‌ها در این سایت است. که تنها نقطه مشترک آن‌ها تنفر و نفرت از ایران و تاریخ ایران در قبل از ۵۷ است. در زندگی‌ عادی اگر همدیگر را ببینند سر هم دیگر را با چاقو سلاخی می‌‌کنند. اخر چه نقطه مشترک میان یک کومله و پان ترکیست است؟ بدین دلیل بله مخالف ولی بیشتر هم مخالف ابلیس کوچک یعنی‌ همان شپش‌ها ریش آقا هستیم. ملی‌ گرا راه نجات ایران است ولی شما خیر.کسی‌ که با مسلسل بچه می‌‌کشد ربطی‌ به ملی‌ گرا ندارد
    16
    27
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    mehran_pahlavichi - لندن، انگلستان

    با احترام به همه کوردهای وطن پرست عزیز. ولی برام سواله که چطور یک فرد دانش آموخته می تونه اینقدر متعصب باشه که حتی ندونه که قاضی محمد اصلا کورد نبود و اصلیتی گرجی داشته و زمانی پدر بزرگش از گرجستان که در آن زمان قسمتی از ایران بود به این منطقه کوچک کرده. اگه همونقدر قاضی محمد کورد هست باید خمینی هندی زاده رو هم ایرانی بدونیم پس. *اگه به کامنت من می خواهید منفی بدید، لطفا دلیل مخالفتتون رو هم بنویسید.
    10
    45
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    ebimicro - سینت نیکلاس، بلژیک
    رفیق باور کنید از زمانی که من این سایت را دنبال میکنم تا به حال کومنتی به محتوی و درستی کومنت شما نخونده بودم زنده باشید. ما ایرانی جماعت فقط ادعا جز ادعا هیچ برای عضه نداریم از کوروش داریوش تمدن ۷۰۰۰ ساله میگیم ولی ۵ میلیون راسس هر ساله میرن حسن و حسن و علی وپرستی یا برای عرشه ناموس و زن بچه هاشون به عنوان صیغه به عراقیها.اینه منطق ایرانی به این خاطره که مملکت ۴۴ ساله توسط یک گله صادراتی از کربلا و نجف وکلکته و جبل امل اداره میشه.کسی از گچ گرفتن بزرگان ترکمنها توسط اشغالهای قاجار نمیگه یا قتل و عام و تبید کردها کردها ولی تا اسم پیشه وری و قاضی محمد میاد رگ گردنشون باد میکنه عربده میکشند تجزیه طلیب، ببینم بخشیدن نیمی از یخاک ایران، بخشیدن چابهار و کیش و خلیج فارس و خزر خیانت و تجزیه طلبا است یا کاری که پیشهوری و قاصی محمد کردند؟!
    16
    21
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
    تمام ترفندهای موجود حتی در جزییات از اتاق فکری اخوند، آخوند بیسیم بدست و همکاران اونها در عنگلیس و غرب و شرق بیرون می‌آیند که اینقدر بچگانه و طفیلیست که ارزش نقد و بررسی هم ندارد. در طی ۴۳ سال اخیر با تزریق مواد گوناگون شیمایی نامعلوم در مواد غذایی مردم ایران، درصد بالایی در حالت نشعگی قرار دارند و ناخودآگاه از این مواد بطور روزانه استفاده می‌کنند. اندازه تزریق این مواد متغیر بوده و چون تقریبا ۹۰ درصد تولیدات بزرگ در دست این اشغالگران منحرف القاعده است ما دقیقا از مقدار و نوع آنها اطلاعات کافی و حتی کنترل نداریم. این مواد غذایی از شیر تا مواد لبنی گندم تا برنج وووو هستند که مصرف روزانه دارند. از اطلاعات بدست آمده از مصرف کنندگان در ایران، قشر مزدور دولتی از برندها و مارکهای بخصوص استفاده می‌کنند. فقط بعد از سقوط رژیم بدست خود مردم ایران خواهیم دید که چه فجایعی در حق نسل‌های بعدی در ایران انجام شده. 🥺🧐
    2
    5
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    پیشه وری بزرگ مرد تاریخ آذربایجان است که حداقل توانست آذربایجان را از اشغال و استعمار فارسها برای یک سال رها سازد و آزادی و دموکراسی و حکومت ملی واقعی را به مردم بچشاند
    20
    5
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران
    هرکسی از آزادی انسانها میترسه سودی میبره اگر سودی نبره قطعا دیوانه هست.
    11
    2
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    اگر فردی یا گروهی از تجزیه سخن گفت، بدون تردید خائن به میهن است، و دموکرات هم نیست، هر جور می خواهی زندگی کن و به زبان خودت هم هرجا و هرجور می خواهی حرف بزن( که در ایران حداقل این حق را داری)، ولی تقسیم ایران هرگز نه میسر است و نه دموکراتیک، در ایران دموکراتیک نیازی به حکومت های موازی نیست، ولی داشتن مجالس و شوراهای محلی و آموزش همه های زبانهای محلی باید کاملا اختیاری باشد و تقویت گردد، ولی ادم کشان هار مانند کومله و گورکانیان جایی ندارند
    0
    4
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.