حمایت پرستویی از شماعی‌زاده: روا نیست هنرمندان آن زمان را کثیف بنامیم و اموالشان را مصادره کنیم

رادیو فردا: پرویز پرستویی، بازیگر شناخته‌شده سینمای ایران، در پستی اینستاگرامی از توقیف ملک همسر حسن شماعی‌زاده، آهنگساز معروف ایرانی، انتقاد کرده است.

او به آزادی اکبر طبری، معاون اجرایی سابق صادق لاریجانی، رئیسی سابق قوه قضائیه که او را «محبوب دل متهمان اقتصادی» نامیده، اشاره کرده و نوشته:‌ «ببنید با چه وقاحتی در محکمه جلوی قاضی و نماینده دادستان به ریش همه می خندد. این تازه نمونه کوچکی از شیادان است که بر سرسفره اختلاس گران نشسته و گردن کلفت کرده و الان هم براحتی روزگار می گذراند.»
پرستویی، طبری را با شماعی‌زاده مقایسه کرده و افزوده او «که یک عمر برای مردم خوانده و آهنگسازی کرده و موجب شادی مردم شده و در حال حاضر در آمریکا در ۸۱ سالگی به‌سختی روزگار می‌گذراند به قول معروف با سیلی صورت خود را سرخ می‌کند و حتی اگر کنسرتی داشته باشد که ندارد، سر پا نمی‌تواند بایستد.»

آن‌طور که پرستویی خبر داده، ملک شماعی‌زاده در منطقه جماران که «در اصل، میراث پدری همسرش است و به نام دو فرزندش»، «در حال حاضر ملک به مزایده گذاشته شده و قراراست آپارتمان سازی شود.»

این بازیگر تاکید کرده:‌ «واقعا روا نیست که هنرمندان آن زمان را کثیف بنامیم و اموالشان را مصادره کنیم. بهتر نیست بجای اینکه این هنرمندان مظلوم را که در غربت به‌سختی شب و روز می گذرانند را تحت فشار بگذاریم، حقوق حقه مردم را از حلقوم طبری‌ها و اربابانشان بیرون بکشیم؟»
+103
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۱
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    پرویز تو یک مارمولک بیش نیستی
    73
    75
    جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان

    ازپرویز پارستویی تعجب میکنم.خیلی ساده.چون پولشون حرومه.خونههی هم که ازاون پول خریدن حرومه وبه بیتولمال تعلق داره.هرپولی که شاه پخش کرده بینشون.اون پول حرومه.چون اونپول بمردم تعلق داره.نمیگم خاندان پهلوی کشته بشن.یا دادگاهی.هرگز.فقط پولارو برگردونن.بعدهزارسال بمونن امریکا توفقروفلاکت.
    139
    95
    جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Humpy - سیدنی، استرالیا
    امروز چک نکردم باد از کودوم وری میاد ؟! جالبیش اینه که هروقت یکی از اینا حرفشو آواز میکنه مردم حرفه قبلیشو یادشون میره , احمدی نژاد این همه آدمو توی خیابونا کشت که دوباره رییس جمهور بشه, آخر های دورانه روحانی که ایران بودم دوباره احمدی نژاد کلی طرفدار پیدا کرده بود. مشکل از این نون به نرخه روز خورها نیست . مشکل از خودمونه که به اینها نون میدیم
    34
    43
    جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    پرویز عزیز، بازار تهم و افترا داغه و خودت هم از قربانیان این بازار هستی!
    25
    28
    جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    نوشدارو بعد از مرگ سهراب!
    21
    30
    جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    گفتگو گر امریکا. واقعا برای من جای تعجب است که چگونه راضی شدی و در رابطه با پست مادری که فرزندش در پای چوبه دار است هیچگونه اظهار نظری نکردی.چون انسانهای صاحب درک را فقط میتوان از اینگونه پست ها و نظریاتشان شناخت و بهره مند شد
    2
    3
    جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    گفتگو گر امریکا. منظورم پست امروز در رابطه با مادر عباس دریس را میگویم. همان مادری که فرزند معترض ان در پای چوبه دار اخوند هاست
    2
    4
    جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    عزیز دل من. مگر من باید همه جا باشم؟ مطمئن باش ان مقاله را نخوانده ام. دیگر اینکه وقتی چیزی را نمیدانم ورود نمی کنم بلکه مطالب دوستان دیگر را می خوانم و از آن ها یاد میگیرم. دیگر سخن وقتی می بینم کسی مطلبی را نوشته که من با ان هم عقیده هستم ورود نمی کنم چون دوستی قبل از من بیان مطلب کرده است. استوار و برقرار باشید
    1
    5
    شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    گفتگو گر امریکا.اظهار نظر کاربرانی که سن و سالی را گذرانده اند و صاحبان تجربه هستند نظرات سازنده و مثبت انها برای نسل جوان بسیار مفید و اموزنده است . مخصوصا اگر توجه ای هم بمسایل حاشیه ای ان بشود .منظور از ذکر این مطالب این است که ملت ما 44 سال اسیر حکومت جبار و ظالم و زور گوی بی حیایی گرفتار شده اند که مسئولان این حکومت برای بقای خود دست بهر گونه جنایتی میزنند تا بر سر قدرت باقی بمانند همانطور که پدران اینها در صدر اسلام میکردند.اما امروزه و در قرن 21 این مادر بیچاره را می بینیم که فرزندان خود را همراه خود داشته و از سید علی حاکم درخواست رافت دارد.در حالیکه پدر این کودکان مظلوم بحریم سید علی تجاوزی نکرده اند و از طرفی سید علی و یارانش 1400 سال است از دو طفلان مسلم بن عقیل گفته اند ایا این دو کودک واجب احترام تر هستند یا ان فرزندان مسلم در 1400 سال قبل. این مسایل مورد نظر من است
    1
    2
    شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    عزیز دلم. من 80 ساله با ناتوانی جسمی تدوین بیش از 5 کتاب را دنبال میکنم تا قبل از مرگم خدمتی کرده باشم. من که دیگر نیروی جسمانی ام یک دهم شده است. من عرض کردم که ان مقاله را نخوانده ام اما مگر کاری از دست من بر می اید؟ اولا رافت و مهربانی در این حاکمان خون اشام وجود ندارد دوما فرض کن من چیزی بنویسم. روی دشمنی که با من دارند او را همردیف من پنداشته و بدتر میکنند. یک عمر در خدمت مردم ایران بوده ام و چند سالی هم که باقی مانده است فدای دوستان.
    0
    3
    شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    گفنگو گر. امریکا.اولا ارزوی عمر طولانی برایت دارم.ضمنا ان پست که مادر ان معترض بیگناه چوبه دار.که مادرش نالان و گریان است.بشما توصیه میکنم که حتما انرا مطالعه کنید مخصوصا کامنتی را که من گذاشته ام . در همان منتظر پاسخ هستم
    0
    3
    شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    عزیزم مثلا فکر میکنی اگر من مطلبی مینوشتم بهتر از تو میشد؟ عالی نوشته ای و من خوشحالم که در این سایت و همه جا جوانان واقعا روشنفکر ی با قلم های نافذ وجود دارند.اگر به نویسندگی علاقه داری میتوانیم یک کتاب را با یکدیگر تمام کنیم. بعضی از فیلم ها و سریال ها 6 نفر و بیشتر نویسنده دارند و چرا این در مورد کتاب رخ ندهد. مطالب اینجا زود کهنه میشوند. با من یک کتاب را تمام کن که قول میدهم که ماندگار باشد
    0
    2
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    گفتگو گر امریکا. از قدیم گفته اند زبان لال را فقط لال می فهمد. اجازه بفرمایید سخن را کوتاه کنم و بصورت خلاصه بگویم انهاییکه دم از ازادی بیان و ازادی های اجتماعی میزنند این افراد اصلا ازادی را نمی فهمند و بان اعتقادی ندارند.اصلا صد ها اظهار نظر من و شما و دیگران در اصل قضیه بی تاثیر است ما فقط خودمان را خسته میکنیم ووقت دیگران را هم تلف میکنیم . والا همه حساب و کتابها قبلا چیده شده و فراهم گردیده است . و حیف عمر ما که به بطالت میرود. اره عزیز ببطالت میرود
    0
    3
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    عزیزم البته که کم تاثیر است. (این نیست که بی تاثیر باشد و من کم تاثیر را به کار می برم). من هم به ندرت مطلبی را اینجا می نویسم. اما نام کتابی که برای تکمیل کمک شما را طلب کردم: "شما بیشتر میدانید یا 124000 پیغمبر". این جزوه را 20 سال پیش نوشتم. حالا می بینم پتانسیل کتاب شدن را دارد. این جزوه 15 صفحه است که باید حداقل 150 صفحه بشود تا بصورت کتاب دراید و پتانسیل چاپ در تمام السنه ی دنیا را دارد. مترجم هم دارم. یاهو
    0
    2
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    گفتگو گر امریکا. دوست بزرگوار همه فرمایشات شما درست اما ان کلمه یا هو مرا بخنده واداشت. چون شناختی که من از شما دارم بخوبی اگاهم که شما و عزیزانی مثل شما هیچگونه رابطه ای با هو ندارید. من فکر میکنم ذکر این کلمه صرفا بخاطر خندیدن است. چون ما در این زمان بخندیدن بیشتر از همه چیز نیاز داریم.مطلبی که از شما بیادگار دارم و ان این است که بار ها میگفتید . اقا جان از اسمان چیزی نمی اید . ان چیزی که تا حالا امده برف بوده و باران. واقعا همین است
    0
    0
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    گفتگو گر امریکا. دوست بزرگوار همه فرمایشات شما درست اما ان کلمه یا هو مرا بخنده واداشت. چون شناختی که من از شما دارم بخوبی اگاهم که شما و عزیزانی مثل شما هیچگونه رابطه ای با هو ندارید. من فکر میکنم ذکر این کلمه صرفا بخاطر خندیدن است. چون ما در این زمان بخندیدن بیشتر از همه چیز نیاز داریم.مطلبی که از شما بیادگار دارم و ان این است که بار ها میگفتید . اقا جان از اسمان چیزی نمی اید . ان چیزی که تا حالا امده برف بوده و باران. واقعا همین است
    0
    2
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    عزیزم ان جمله مال بهرام مشیری است و من هم به ان اعتقاد دارم. اما کلماتی مثل خداحافظ و سلام و یاهو دیکر معنای لغوی را باخته و مفهوم دیگری را الغا می کنند. من یا هو را به معنای"قدم پیش گذار و همت کن" به کار میگیرم
    0
    2
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    گفتگو گر امریکا.اگر بخاطر داشته باشی حدود 8 تا 9 ماه قبل گفتم که در یزد افراد خوشنام زرتشتی ها به بهرام میگویند بهراموک. بهرحال من شخصا با بهرام هیچ مشکلی ندارم فقط یک مشگل بزرگ. من ایشان را از زمان مرحوم حسین مهری بزرگوار می شناسم که روز های 5 شنبه با ایشان مصاحبه داشت. این اقای بهراموک که معرف حضورتان است تا زمانی که با میکروفون مهری بود فردی دوست داشتنی بود ولی پا را که یک متر انطرف تر میگذاشت این ان بهرام دوست داشتنی نبود.اقا این بهرام که گور میگرفتی همه عمر. نمیدانی چه بهرام بد غلقی میشد . البته فقط خودش را اذیت میکرد. یعنی فقط خودش و افکارش را دوست دارد. بهمین دلیل من با بهراموک یک خط در میان کل کل میکردیم . یعنی همینجا کل کل میکردیم . حالا بیشتر نمیگویم بهراموک. بول حودت یا مدد
    0
    0
    دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    عزیزم من هرگز به کسی دل نمی بندم چون خوب مطلق در دنیا وجود ندارد لاجرم بهترین روش "انتخاب اصلح" است. یعنی بهترین ها را از افراد و منابع مختلف گزینه کنیم. این جمله ی ایشان مفید و درست و با ذکر ماخذ تکرار میکنم ولی این یک جمله دلیل ان نیست که من صد در صد ایشان را دنبال کنم
    0
    2
    دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان
    حاجی جزایر سلیمان رو نمیدونم کدوم گوریه ولی هرجا که هست بهت نساخته . خودتو سریعا به یه روانپزشک معرفی کن
    0
    2
    دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    این اصل رو ول کرده چسبیده به فرع. اون دستغیب بزرگترین نقاد ایران تا حالا یه خونه نداشته، دیگه آبروریزی شده بود نویسنده ها جمع شدن براش یه خونه کوچیک خریدن، حالا۹۰ سالشه توی شیرازه، البته دوره دوره هنرمند و فوتبالیسته ولی نویسنده هاشون هم حسابی پول در میارن، چه برسه بدبخت و بی خانمان باشن اونم نقاد که یه پله بالاتر از نویسنده است
    0
    0
    ‌سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    گفتگو گر امریکا. بهر حال اینگونه بحث های ما و انهم در این سن و سال تقریبا خالی کردن غصه های گذشته است . ولی بدم نمی اید بگویم این بهرام یا بهراموک در دو یا سه هفته قبل در یو توپ اظهار داشت که مردم از من میخواهند چرا تصویر مرحوم رضا شاه را در پشت سر خودمان بجای ستار خان یا مصدق نمیگذارم . این بهراموک بد غلق گفت اقااین رضا شاه دیکتاتور بود . رضا شاه مردم ازار بود و از این قبیل مهملات.البته روی سخنم با بهرام مشیری است.و من هیچگونه پاسخی در کامنت برای این جناب نگذاشتم . اما دلم میخواست بایشان بگویم :عزیز دل برادر چرا خودت را اذیت میکنی. در زمانی که یک ملت پس از صد سال فریاد میکشند رضا شاه روحت شاد ایا فکر میکنی تفکرت یک تافته جدا بافته است. فقط در امریکا زندگی کردن نیست .ما باید فرهنگ زندگی کردن ادم های متمدن امریکا را یاد بگیریم. امریکاییها پس از مبارزات نفس گیر انتخاباتی در پایان ان حزب بازنده فورا میاید دست ان فرد برنده را فشار میدهد و مانند دو انسان متمدن برنامه های کشور را ادامه میدهند.والا قرار نیست تا اخر بر علیه همدیگر باشند اینگونه تفکرات سبب شده که ما هنوز نتوانستیم راه خود را
    0
    1
    ‌سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    عزیزم به هر حال افراد مشهور و خدمتگزار موافقین و مخالفینی دارند. من دلیل مخالفت مذهبیون و چپول ها را با رضاشاه می فهمم ولی دلایل این اقا را نمیدانم چون مشتری برنامه های ایشان نیستم و گاهی قسمتی را دیده ام. با این همه رضاشاه انقدر بزرگ است که حتی مذهبیون حاکم زیاد او را هجو نمی کنند. شما نگران نباش چون برای همیشه رضاشاه بر تارک تاریخ ایران بعنوان یک مرد بزرگ خواهد درخشید. من عرض کردم که هرگز بصورت 100% به کسی دل نمی بندم. گاهی ممکن است مثلا ظریف وزیز امور خارجه قبلی هم یک حرف درست بزند و من فقط با ان قسمت درست کار دارم
    0
    2
    ‌سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    گفتگو گر. امریکا.همانطور هم که خودت اشاره کردی اینها عددی نیستند که بتوانند شخص سازنده و مثبتی مانند رضا شاه را زیر سئوال ببرند یا اینکه بان مرد بزرگ نمره بدهند.من حرفم این است زمانی انسان میتواند دیگری را زیر سئوال ببرد که خود یا خانواده یا حزب یا دسته انها بتوانند قدم های مثبتی بهتر از رضا شاه عرضه کنند. این مردم ترکیه را ببینید که چگونه اتاتورک را مورد حرمت قرار میدهند . با اینکه حکومت حاکم یک مذهبی احمق است. چرا ترک ها خلخالی ندارند که جرات خراب کردن مقبره اتاتورک را بکند.؟ دلیلش این است که ترک ها غیرت دارند و بخدمتگزاران خود حرمت میگذارند.اما ما بدلیل خیانت کاری ها سبب اوردن خلخالی شدیم. خلخالی ان .. زیادی را خورد اما رضا شاه پا بر جا ماند.شما امروزه می بینید که حاکمان فعلی ترکیه باید زیر عکس اتاتورک بنشینند و انجام وظیفه کنند. شما می بینید که حاکمان فعلی ترکیه باید هر روز سر مقبره اتاتورک بروند و ادای احترام کنند.حال چرا ما نمی کنیم.چرا ما هر روز داد می کنیم اخوند پدر ما را در اورد . دلیل ان است که ما غیرت نداریم. ما احترام بخدمتگزاران را نمی فهمیم. ما فقط واق واق میکنیم
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    فراموش نکن که فرهنگ مردم ترکیه خیلی بارورتر از ایران است
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    به هر حال شما که قلم به این خوبی داری چرا با من همکاری نمیکنی تا یک کار همیشه ماندنی را به انجام برسانیم؟
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    گفتگو گر. امریکا. اینکه شما ارزیابی می کنید که فرهنگ مردم ترکیه بارور تر از مردم ایران است.واقعا باعث تاسف من است. زیرا ترک ها عقاید مذهبی انها بسیارسفت و سخت تر از ایرانیان است. اما ارادت انها باتاتورک مایه خوشحالی من است. این بدان معنی است ما مردم اصلا حرمت احترام به بزرگان را نیاموخته ایم. برای مثال همین اقای بهرام مشیری.اظهار نظر هایش تماما گویای یک قدرت حقارت است. این مرد در امریکا زندگی میکند اما شعور و درک اجتماعی او همان کوه نشینان بختیاری است. این مرد از ترقی و تکامل چیزی نیاموخته. این فرذ با ان اظهار نظر اب دوغ خیاری خود خیال میکند حرف هایش در اجتماع اثر گذار است و در حالیکه تنها چیزی که شنونده و بیننده ندارد همین اظهارات احمقانه است. چقدر خوب بود این فرد یا انسانهای دیگر خود را در کفه ترازو قرار دهند و قدری بسنجند . دلیل اینکه ترک ها از نظر تفکر بالا تر از ما هست این است که ترک ها دهان چنین ابلهانی را پاره می کنند.شما اگر ایشان را در امریکا نزدیک های خیابان نادری دیدید قدری نصیحت کنید شاید سر عقل بیاید. اره گفتگو گر مقداری گفتگو کن با این بزرگوار
    1
    0
    ‌پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    گفتگو گر امریکا.کتابی که با فرهنگ و ادبیات من شاید سازکاری و هماهنگی با فرهنگ شما ندارد و اصل موضوع گم میشود
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    عزیزم اعتقاد به دموکراسی را با میزان تعصب مذهبی نمی سنجند. در همین امریکا هم مردم خیلی مذهبی هستند و صندوق رای رعایت میشود. در روسیه اکثرا لامذهب هستند ولی وضعیت دموکراسی را شاهد هستید. قرار نیست من و شما و هیچکس در تمام مسائل همعقیده باشیم. سه نفر گبر و مسلمان و لائیک هم ممکن است برای انجام یک کار بخصوص همگام شوند و این شراکت در همه چیز نیست. من مجله منتشر میکردم. یک شریکم متعصب اسلامی. دیگری نیمه مسلمان ولی معتقد و من اصلا مذهبی نبودم. دموکراسی همین است. مثلا من بعضی از جملات بهرام مشیری را می پسندم ولی همگام ایشان نیستم. اصولا مشکل وقتی هست که ما به یک مذهب و یا مکتب اعتقاد کورکورانه و صد در صد پیدا کنیم. مثلا بهاالله حرف های قشنگ هم دارد ولی ایا من پیرو او هستم؟ مسلما نه. بهترین روش عدم دلبستگی به شخص و انتخاب اصلح از میان مفاهیم بدون توجه به گوینده است
    0
    0
    جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    دیگر اینکه چه کسی را نصیحت کنم؟ نصیحت که به کار نمی اید. ما فقط بیان عقیده میکنیم. ضمنا امریکا یک قاره است. من این طرف امریکا و ایشان احیانا در لوس انجلس هستند و تاکنون هم جز در تلویزیون ایشان را ندیده ام. یک جمله ی دیگر ایشان هم یادم نمیرود در برنامه ای در مورد روشنفکر دینی گفت که مگر پهن خوشبو هم داریم؟
    0
    0
    جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.