جمهوری اسلامی سه معترض جوان، متهم در پرونده «خانه اصفهان»، را اعدام کرد

از راست: سعید یعقوبی، مجید کاظمی، صالح میرهاشمیرادیو فردا: با وجود مخالفت‌های مردمی در ایران و خارج از کشور و درخواست‌های متعدد جامعه بین‌المللی، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی روز جمعه سه متهم در پرونده موسوم به «خانه اصفهان» را اعدام کرد.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که حکم اعدام صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی بامداد روز جمعه ۲۹ اردیبهشت به اجرا درآمده است.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در توجیه اعدام این سه نفر از آنها به عنوان «تروریست» یاد کرده و بار دیگر مدعی شده که آنان در کشتن سه مامور امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی نقش داشتند.

پیشتر نیز قوه قضائیه بازداشت و صدور حکم اعدام برای این سه متهم را در ارتباط با کشته شدن دو بسیجی به نام‌های محسن حمیدی و محمد کریمی و یک سرهنگ یگان ویژه به نام اسماعیل چراغی در اعتراضات شامگاه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ محله خانه اصفهان اعلام کرده بود.

این در حالی است که این سه نفر، حتی در اعترافات اجباری که از آنان پخش شد، این اتهام را نپذیرفته‌ بودند.

گروهی از وکلا و حقوقدانان روز ۲۵ اردیبهشت در نامه‌ای تاکید کردند که فرایند تعقیب قضایی، رسیدگی و محکومیت سعید یعقوبی، صالح میرهاشمی و مجید کاظمی، «غیرقانونی طی شده و موازین دادرسی عادلانه در هیچ‌یک از این پرونده‌ها رعایت نشده است».

در روزهای اخیر و پس از تایید حکم اعدام این سه نفر از سوی دیوان عالی کشور، درخواست‌های مردمی و بین‌المللی برای لغو روند اجرای این حکم افزایش یافته بود.

اعضای خانواده آ‌ن‌ها و همچنین جمعی از مردم بارها به منظور جلوگیری از اجرای اعدام در مقابل زندان مرکزی اصفهان تجمع کردند، اما با واکنش خشونت‌بار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مواجه شدند.

خود این سه متهم نیز روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه در دست‌نوشته‌ای از داخل زندان از مردم درخواست کمک کردند.

این دست‌نوشته بازتاب گسترده‌ای در میان شبکه‌های اجتماعی داشت و کاربران فضای مجازی آن را «فریاد هم‌وطنان از داخل زندان» نامیدند.
یکی از آخرین موارد واکنش‌های بین‌المللی نیز، اظهارات رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، بود که گفت اجرای چنین حکمی نشان می‌دهد که حکومت جمهوری اسلامی از اعتراضات در ایران درس نگرفته است.

جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر، روند اجرای احکام اعدام در همه موارد، از اعدام‌های سیاسی تا موارد مرتبط با مواد مخدر را به شکلی چشمگیر افزایش داده است.

عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش سالانه خود اعلام کرد که اعدام افراد در ایران در سال گذشته میلادی ۸۳ درصد افزایش داشته است.

هشت ماه پس از آغاز اعتراضاتی بی‌سابقه که با مرگ مهسا امینی آغاز شد، اکنون این سه نفر را باید به جمع محسن شکاری، مجیدرضا رهنورد، محمدمهدی کرمی و محمد حسینی افزود که در همان ماه‌های آغازین اعدام شدند.

اعتراضات مردمی پس از هشت ماه هم‌چنان در داخل و خارج از کشور ادامه دارد، مردم هم‌چنان شبانه شعار می‌دهند، بسیاری از زنان از پوشش اجباری در کوچه و خیابان پرهیز می‌کنند، و ایرانیان خارج از کشور هم‌چنان در حمایت از معترضان گرد هم می‌آیند.
+32
رأی دهید
-191

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    روحشون شاد و شرم بر خاکستریاو منفعت طلبا و عشاق قیمه حسین ووسط بازا. زندگی توذلت نوش جون خودتون و فرزندانتون که هیچ آینده ای اونجا ندارن. والسلام.
    9
    237
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    کیخسرو - کلن ، آلمان

    سر تک تک آخوند و پاسدار و بسیجی رو باید تو خیابونا بُرید
    10
    206
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران

    ضحاک روزی نابود خواهی شد. و این روز خواهد رسید، از انتقام ملت بترس.
    20
    204
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    مرگ بر این دینشون که از همون اول با مکر و ریا اومد.از همون اول با دروغ و نیرنگ ومکر ریاست کردید.دین شماها دروغه،کتابتون دروغه،پیامبر و امامان دروغ هستند.مرگ بر خامنه ای و هر کسی که طرفدارشه.
    5
    183
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    تیمسار سپهبد - کلن، آلمان

    سه قاتل اعدام شدند. این سه نفر در جریان حمله مسلحانه افرادی را کشته بودند. اعتراض به اعدام یکی از مصادیق بارز و آشکار عبور فارسی زبانان بیگانه از دشمنی با جمهوری اسلامی و رسیدن به دشمنی با مردم ایران می باشد. فارسی زبانان بی هویت بیگانه که همگی به نماد شیروخورشید سجده می کنند بارها به خود بنده گفته اند که خواهان قتل عام مردم ایران هستند چراکه مردم ایران خواهان براندازی و تجزیه ایران نیستند. این اعدام عدالت مطلق است. خواه خوشمان بیاید خواه بدمان بیاید.
    292
    19
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    میلیاردها بار لعنت بر نظام جنایتکار آخوندی و رهبر ضحاکش! نظام آخوندی نه فقط برای ترساندن معترضان و دیگر مخالفان نظام جنایتکار آخوندی این سه نفر را به قتل رسانده بلکه برای قدرت نمایی و مخالفت با سازمان حقوق بشر و غیره این سه جوان نگون بخت را به قتل رسانده است. مردم معترض نباید ساکت بشینن در برابر جنایت‌های نظام پست آخوندی، مرگ و نابودی برای ضحاک علی و دارودسته جنایتکارش در دادگاه ها و نیروهای نظامی و انتظامی.
    7
    172
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Sasan 55 - پاریس، فرانسه

    بیشرفها امیدواریم بزودی سر شما اراذل حکومتی و رهبر پفیوزتان را بر سر دار ببینیم .مرگ بر حکومت تبهکار ملاها در ایران
    7
    173
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Attila14 - استکهلم، سوئد

    نوع حکومت :آخوندی - بنا بر سیستم آغوش پرمحبت و ریوف اسلام - اعدام مثل نقل و نبات
    3
    154
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    مردم عنقلابی اصفهان تحویل بگیرین ! اوائل شورش پنجاه و هفت ، بخصوص در بدو بوجود آمدن سپاه و بسیج اصفهانی‌ها نقش بسیار پُر رنگی در بر پایی و استحکام این رژیم خونخوار و فاسد بازی کردند و اکثر مزدوران و پاچه خواران رژیم از اصفهان بودند ! البته الان مثل سابق نیست ولی مردم اصفهان در حق این سه جوان خیلی شُل وا دادند و در واقع نامردی کردند !! میتونستند با یک قیام همگانی از این اعدام‌ها جلوگیری کنند ! افسوس و صد افسوس که این بی رگ و بیخیالی و بی غیرتی باعث خونخوارتر شدن رژیم خواهد شد و در نتیجه باید در انتظار اعدام‌ها و کشتار بیشتری باشیم !! یادشون گرامی و روحشان شاد !
    10
    167
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    خدا شاه میهن - ایروان، ارمنستان

    شرم بر محمد و دینش
    8
    156
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    قشر خاکستری، در یک کلام خاک بر سر همتون!
    3
    151
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    Momijii - توکیو، ژاپن
    متاسفانه خیلی از فرماندهان سپاه جنایتکار و کلا سپاهیان هم از اصفهان هستند.
    5
    95
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    تیمسار سپهبد - کلن، آلمان
    شرم بر تو باد که طرفدار اعدامهای این رژیم بی ناموس هستی .تو بی هویت هستی.امیدوارم عدالت در مورد توهم اجرا بشه.فراموش نکن هر چی بکاری همون رو درو میکنی و حرفی که میزنی صاحبش هستی،اگرسر خودت نیادسر عزیزانت میاد.مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای،زنده باد آزادی و مرگ بر خود فروش.
    7
    112
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان

    تیمسار سپهبد - کلن، آلمان
    ای .. تو شرف نداشته ات، امثال تو زیاد بودند که برای منافع کوتاه مدت خود برای این رژیم سراپا جنایتکار به ملت ایران، دم تکون دادند ولی این رژیم درست مثل دستمال توالت ازشون استفاده کرده و بعد دورشون انداخته
    7
    111
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    venus100 - تهران، ایران

    مردم باید در سرتاسر ایران به پاخیزند ,خصو صأن شهر های بزرگ حمله کنند به تمام مراکز این بسیجیها و پاسداران و یک بار برای همیشه ایران رو آزاد کنند . آدم یک بار خون بدهد نه اینکه هر روز شاهد قتل عام ایرانیان به دست این صیغه زاده های عرب باشیم.
    26
    101
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ساربان - نورمبرگ، آلمان

    حالا یک تعدادی از روشعنفکران شروع می کنند به سخنرانی جلو دوربین ها: ما باید مثل ماهاتما گاندی باشیم باید خشونت پرهیز باشیم اگر اینها خشونت می کنند ما باید مهربان باشیم خشونت کار بدی است ما نباید خشونت کنیم باید مثل ماهاتما گاندی اگر خواستند بکشند شما را بدون خشونت بگویید باشه اصلا خودمان خودمان را می کشیم!!
    7
    55
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    تیمسار سپهبد - کلن، آلمان
    فقط میتونم بهت بگم .... تو اون شرف نداشته ات ! اینطور که از وجنات وجدان متعفنت پیداست ، تو اونقدر در ....
    8
    76
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    یادتان می‌‌یاد. زمانی که پهلوی فوت کرد. تیتر خمینی طلبها. چپ ۱۳ امامی. ملی‌ مذهبی. "خون آشام مرد". بجای اینکه قجار را درک کنیم که در آغاز انقلاب صنعتی چه به روز این مملکت اورند. دوران اشغال ایران قبل و بعد از آن. بیماری‌ها واگیر دار. سفلیس. سوزاک. تراخم. ایران در زمان احمد شاه از ۲۱ میلیون به ۱۱ میلیون رسید. از گرسنگی و مریضی. با توجه به تمام جمعیت. بزگترین نسل کشی تاریخ دنیا. و بعد از که این پدر و پسر چه به ارث بردند و چه کردند؟ که بعد از ۳۰۰ سال قجار دوباره با سر بالا قادر بودیم که بگیم ما ایرانی‌ هستیم. و چه کردیم؟ بجای خواندن کتاب داریوش همایون "۱۰۰ سال کشاکش با تجدد یا کتاب سقوط بهشت اسکار کوپر" هنوز یاوه گویان هستیم.پیرزن‌ها ضد بشر ها. بغض و کینه. اعدام این جوان‌ها تنها ناکامی ما‌ها و یا ناکامی شاه فقید نبود. این جامعه یک مشگل عظیم دارد. بغض و کینه. میر فطروس می‌‌گوید جامعه پرخاش گر و با آن اپزیسیون بعد از ۲۸ مرداد را هدف قرار داده. روشنفکر عوام.وگرنه ایران را بیشتر از ژااپن در جنگ دوم که نابود نکردند. چرا بعد از یک قرن ژاپن آنجا است که که امروز می‌‌باشد و ما اینجا ؟
    6
    51
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    2:چرا بعد از یک قرن ژاپن آنجا است که که امروز می‌‌باشد و ما اینجا ؟ که ماتم زده شوک زده باید این خبر را خواند. اگر بغض و کینه نیست پس چیست؟ اگر نادانی‌ اپوزیسیون ۵۷ نیست پس چیست؟ که قادر نبودند درک کنند. هی‌ با تمامی راه درست یا اشتباه پهلوی .طرف مملکت را از کسی‌ به ارث برد که ایران را از ۲۱ میلیون به ۱۱ میلیون رساند. هرگز عکس‌ها زمان احمد شاه در تهران را دیده ؟ عکس که دروغ نمی‌‌گوید. جسد‌ها کنار خیابان ؟ شیره کش خانه ها. چشم‌ها از حدقه در آمده کودکان ؟ بیماری ؟ زمانی که رضا شاه با تیپ سواره همدان وارد تهران شد، مات و مهبوت وسط خیابان ایستاده یک ساعت سکوت و بعد گفت.از کجا شروع کنم ؟ اخر مگر می‌‌شود مملکت را به سرنوشت دچار کرد؟ کینه و بغض کوری که در آن زمان شروع نتیجه آن را امروز می‌‌بینیم. آیا نتیجه این کینه این نیست ؟ که امروز منشور را ترک ولی در کنار دختر آخوند گلهر نشست ؟ فکر می‌‌کند حکم اعدام این سه نفر را تنها یک نفر صادر کرده ؟ آیا پدر خانم گلهر نقشی‌ ندارد ؟ همه ما مقصر هستیم.همه ما .
    5
    52
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    3:همه ما مقصر هستیم.همه ما .ما که سکوت خود در ۵۷ که به این کینه و بغض پاسخ ندادیم و اجازه دادیم این سیاست ۵۷ پر و بال بگیرد و دود آن امروز به چشم همه برود. دیگر از این بیشتر ؟ تاریخ عینک نیست که هر کسی‌ با دید خود به آن نگاه کند. تاریخ یک واقعیت تلخ است. مرگ این سه جوان بهترین دلیل است. بغض و کینه چه به روز این مملکت آورد ؟ کینه که ۴۳ سال این کشور را فلج کرده.مسخ. مرگ هر روز به در خانه می‌‌زند.
    4
    49
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    تیمسار سپهبد - کلن، آلمان
    نمیدونستیم اسناد و مدارک ارتکاب جرم رو در اختیار جنابعالی قرار دادند که با این صراحت میگی اونها مجرم بودند فایل صوتی پلیس رو نشنیدی که گفت زانتیا اتومبیل خودی هست؟ ضمنا افرادی مثل تو که فرق بین فارسی زبون و غیرفارسی زبون میزارند جایی در میان ایران چند قومیتی ندارند. امثال تو تفاله هایی بیش نیستید که حرف تفاوت قومیتی رو میون مردم می‌زنید. در ضمن امیدوارم خودت هم گیر این حکومت نکبت بیفتی که بلبل زبونی در مورد جاوید نامه‌ای ایران زمین نکنی. بی وجود
    5
    60
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران
    amirHassna - سیدنی، استرالیا
    چرا انقدر چرت و پرت میگی. خاکستری یعنی چی. فکر میکنی مردم عادی چقدر قدرت دارن. تو خودت یه سر از استرالیا پاشو بیا ایران و اولین غیرخاکستری باش. هر فرد و گروهی ظرفیتی داره. تا حدی میتونه ریسک و استرس رو به جون بخره. این چیزا برای هرکسی هم دوره ای داره. اینطوری نیست هر آدمی انقدر مبارزه کنه تا بمیره. ممکنه شوکهایی که بهش وارد میکنه تضعیف روحیش کنه و ادامه نده. این که فکر کنی هر لحظه آدما توان ریسک مردن دارن خیلی اشتباهه. من باور نمیکنم تو اصلا تجربه ای از تظاهرات حتی در امنیت خارج از ایران داشته باشی. دنیا رو ببین. کدوم کشور اندازه مردم ایران مبارزه و تلاش کردن. هیچ قدرت جهانی هم از مردم حمایت نمیکنه چون حتی یه آجر دست مردم ندادن. بعضی مواقع کاری از دست کسی برنمیاد.
    5
    15
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zavareh - رودسر، ایران

    اکنون وقت عزا و رخت سیاه نیست، زمان زمان خونخواهی و انتقام است و بس...
    9
    34
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مطالبه گر - تورنتو، کانادا
    Momijii - توکیو، ژاپن
    دوست عزیز این مزخرفات چیه که میگی کجا انقلاب نکرد ؟ چرا همش میخواهید با طعنه و کنایه حرف بزنید دست برداری از رفتارهای نسنجیده بقیه هم فکر نکرده مثبت میدن همیشه حرفانون بوی کینه میده نسل انقلاب کننده اکثرا در قید حیات نیستن پس گفتن این حرفا فقط باعث ازار مردم یک شهر میشه الان چهل و چهار نسل بعده با سه نسل بعد من اصفهانی نیستم ولی بارها گفتم تا زمانیکه قدرت دفاع کلامی از هم نداریم لایق داشتن این حکومت رذل آخوندی هستیم . خدا به داد هممون برسه
    11
    13
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    اینگونه کشتار ها برای اخوند جماعت یک امر طبیعی است. از روزی که ان روح سوخته لعنتی پای کثیف و چرکین خودش با نعلین و دمیایی کثیف تر در این کشور گذاشت فقط خون میخواست و خون ریخت . ابتدا با جنگ 8 ساله صد ها هزار جوان را بکشتن داد و یا معلول و خانه نشین کرد و پس از ان دهها هزار جوان را در اوین سلاخی کرد و جنازه انها را در گور های دستجمعی ریخت. بعد از اینگونه خون ریختن ها از جوانان شروع به راه اندازی مدافعین حرم نمود و بهترین جوانان ما را در این امر واهی بکشتن داد . انگاه با ریختن خون جوانان زبده و ورزشکار با نام واهی جنگ با تروریست ها بکشتن داد . یک لحظه به امار و ارقام اینگونه خیانت ها از سال 88 ببعد دقت کنید.فقط در یک روز 1500نفر از بهترین جوانان زبده وورشکار را از زندگی کردن محروم نمود.البته این یک امر ساده و معمول برای قشر اخوند است.زمانی که اخوند طفل خردسال را با سر بند سبز و زدن قمه به فرق چنین نوزادانی اقدام میکند . و یا تا زمانی که اخوند علی اکبر و علی اصغر را در تمام شهر برخ مردم میکشد و شعار دو طفلان مسلم را میدهد پس اینگونه کشتار برای اخوند جماعت امری ساده و معمولی است
    4
    17
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    mitra55 - تهران ، ایران
    ​بیزارم از دین شما / نفرین به آیین شما / از پینه پیشانی و دلهای سنگین شما
    8
    20
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    در طول رژیم پهلوی ، در میان مجازات به حق از کسانی که از طریق ترور و خشونت فعالیت به اصطلاح چریکی می‌کردند . چند نفری هم که نمیبایست اعدام و زندانی شوند ، مجازات ناعادلانه شدند و اثرات بدی در تولید نارضایتی در جامعه ایجاد کرد که در نهایت به اون انقلاب شوم کشیده شد . مرتضی حیوان نویسنده و روزنامه نکار دوران مصدق یک نمونه بود ،که کل جامعه ادبی را شوکه کرد ، از جمله شاملو و دهها شاعر دیگر ، گلسرخی و کرامت دانشیان مورد بعدی که مجازات اعدام نا بجای آن دو خشم عمومی آفرید ، اما این رژیم کثیف هر روز انسان‌های بیگناه را میکشند ستار بهشتی ، نوید افکاری و هزاران نفر دیگر ، خشم و آه نفرین مادران داغدار کل این سیستم آدمکش اهریمنی را نابود خواهد کرد
    4
    15
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا
    antifascism - تهران، ایران
    نیست که الان همه ترکا و لرا و کردا بلند شدن دارن روزانه مبارزه می کنن اونوقت ماها بیایم ایران مشکل حل میشه دیگه. اینم از رو خود فریبی امثال شماست. یه محرم بشه می فهمی قشر خاکستری معنیش چیه. خاکستری یعنی بی تفاوت و خود فریب.
    2
    13
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    دانای نادان - آمستردام، هلند
    تیمسار سپهبد - کلن، آلمان
    چرا پس مردی که زنش را کشت و سرش را در شهر چرخاند رو اعدام نکردند؟ چرا شهردار سابق که زنش را کشت،الان ازاد داره تو شهر میچرخه؟خودت رو به نفهمی نزن .
    2
    15
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    گلسرخی و دانشیان کله شون بوی قرمه سبزی میداد بهشون گفتند یک ندامت نامه بنویسید تا به مجازاتتون تخفیف داده بشه منتها خودشیفته بودند و این کار را نکردند
    2
    9
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران
    amirHassna - سیدنی، استرالیا
    اونایی که تو بهشون میگی قشر خاکستری طرفداران و موافقان حکومت ایرانن. با اونا کاری نداشته باش. بچسب به بقیه. اون بقیه همه کار کردن. کل دنیا همینه. خیلی ها برده صفتن و الباقی تلاششون رو میکنن و یه جا خسته میشن و کم میارن و یا نابود میشن. کی آورده یه اسلحه دست من بده. یه زمانی تو همین سایت میگفتم تنها را مبارزه با این حکومت جنگ و درگیری مسلحانه و کشتن عمال حکومته اما همین سایت حرفامو فیلتر میکرد و تازه متوجه شده راست میگفتم. زمان میبره همه بیدار بشن. الان من سرکوب فاشیسم رو در پیش گرفتم و عده ای فکر میکنن با قوم خاصی دشمنی دارم. اما نمیدونن بعضی همون قوم خاص با تفکرات هسته مرکزی نژادی دارن تفکرات حکومتی رو میچینن. هر فارسی در درون خودش غلبه فارسها یا پرشین رو به سراسر ایران و سیستم متمرکز فارسی گری رو دوست داره و حمایت میکنه حامی و سرباز این حکومت. حتی جنایتهایی که بر سر فارسهای ایران هم میان بر گردن اونهاست. ما برای دموکراسی نمیتونیم اما و اگر بزاریم. دموکراسی قوانین ثابت و اجباری داره.
    6
    1
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    گرامی ، از روی جوانی ، نادانی ، آرمان گرایی هر چند غیر قابل قبول ، و شاید تشویق و هندونه زیر بقل گذاشتن هم بندان برگه ندامت را امضا نکردند ، اما در یک سیستم عادلانه قضایی مجازات باید بر اساس عملکرد باشد ، نه احساسات و یا حتی عذر خواهی متهم . اگر فقط با یک جمله عذر خواهی حکم اعدام به حبس ۲ ساله تبدیل بشه ، پس باید اون حکم را ناعادلانه یافت ، تو ج . اسلامی مشکل هزار برابر بیشتره ، چونکه بر اساس قوانین قصاص تعیین میشه ،
    1
    4
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    البته درست میفرمایید، هرکسی باید بنابر جرمی که مرتکب شده مجازات بشه، ولی بعضی وقتها نمیشه منتظر ماند تا طرف مرتکب جنایت بشه بعد مجازاتش کرد! مثلاً هرکسی که تصویر کودکی هیتلر را ببینه نمیتونه بگه چنین بچه معصومی چند سال دیگه تبدیل میشه به یک هیولا! واگر کسی چنین قدرت تشخیصی داشته باشه نمیتونه آن بچه را مجازات کنه بخاطر جنایتی که قراره در آینده مرتکب بشه! ولی در مکتب مارکسیسم بی رحمی و قساوت به دلیل باور نداشتن ونترسیدن از خدا و آخرت محرز است و دلیلش هم جنایاتی است که مارکسیستها بعد از به قدرت رسیدن مرتکب میشدند یعنی نمیشه گفت که اگر کسی مثل گلسرخی یا دانشیان در جایگاه قاضی میبودند بهتر از این حکمی را صادر میکرند در مورد کسی که بر علیه حکومت خلقی حتی حرف زده چه برسه به اقدام تهدید آمیز! میخوام بگم که اینها همانطوری باهاشون رفتار شد که اگر خودشان بودند رفتار میکردند
    1
    1
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    گرامی ، شما شوربختانه تحت تاثیر تبلیغات درک اشتباهی از اندیشه سوسیالیستی دارید . با شما کاملا موافقم که رژیم های کمونیستی همه گی دیکتاتوری بودند و از جنایات استالین و حزب کمونیست چین و پل پوت در کامبوج کاملا باخبرم و انزجار دارم ، اما تفکر سوسیالیستی بعنوان ایدئولوژی فردی داستانش جداست ، از زندگی مارکس و انگلس شروع کن ، که چقدر انسانی زندگی و رفتار می‌کردند . در همین ایران از صادق هدایت ، بزرگ علوی ، فروغ و فریدون فرخزاد ، شاملو ، غلامحسین ساعدی ، اخوان ثالث ، و صدهها نفر دیگر تحت تاثیر تفکر سوسیالیستی بودند اما هرگز کرامت انسانی را زیر پا نگذاشتند .
    1
    3
    شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    شما از کسانی صحبت میکنید که هرگز دستشون به قدرت نرسید پس نمیشه آنقدر خوشبین بود
    2
    0
    شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    گرامی. امکاناتی که شما در آلمان از اون استفاده میکنی ؛ نتیجه سالها زحمت ؛ مبارزه ؛ اعتصابات بوده . میخواهی بفهمی که سرمایه داری خشن چیه ؛ نگاه کن که در قطر چه کردند با کارگران خارجی . من شخصا نه سوسیالیست هستم و نه اعتقادی به جامعه کمونیستی ؛ اما نفی نکات مثبت جنبش سوسیال دمکراتیک را قبول ندارم . رک بگم کمی نمک نشناسی است . برو در مورد زندگی مارکس و عصاره تفکراتش مطالعه کن. طنز داستان در اینه که کثافتکاری های مسیحیت را به پای مسیح نمینویسند اما جنایات استالین را به مارکس ربط میدهند
    0
    0
    یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    اولا وقتی صحبت از سوسیال دموکراتها میشه نمیشه آنها را با مارکسیستها مقایسه کرد سوسیال دموکراتها هیچوقت سرمایه دار را حذف نکرده اند و نمیکنند ولی مارکسیستها دشمن سرمایه دار هستند و وقتی به قدرت میرسند با حذف سرمایه داران سرمایه داری دولتی راه میاندازند دوما مارکس یک آرمانگرا بود و نه یک واقع بین و چیزی که او آرزو میکرد که بوجود بیاد آنهم به همت انسانها خلاف فطرت انسانی است اصولا انسان موجودی طماع و زیاده خواه است و وقتی به قدرت برسه هرگز اجازه نمیده که راحت قدرت از چنگش خارج بشه
    0
    0
    یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    گرامی جنبش سوسیال دموکراسی ریشه سوسیالیستی دارد ،در ضمن کمونیسم با سوسیالیسم فرق اساسی دارد . اما من همیشه در ذهنیت خودم این سوال بوده که اگر به یک‌کشور سوسیالیستی مثل کوبا اجازه فعالیت و تجارت آزاد میدادند ، تحریم نمی کردند چه تحولی در آن رو‌میداد ، شما یک رستوران باز کنید ، بهترین آشپز ، بهترین مواد غذایی ، بهترین منوی غذا ، اما دشمنانش نگزارند که مشتری بیاد ، بایکوت کنند ، تبلیغات سمی کنند ، طبیعتا رستوران ورشکست میشه ، بخاطر کمبود درآمد کیفیت غذا پایین میاد ، پول برای تعمیرات و تعویض میز نداره ، بعد بهش میگین بفرما ، دیدید که حق با ما بود و این رستوران بدی بود ، ۴۰ سال پیش امریکا از ترس شوروی یک اشتباه تاریخی کرد ، به چین اجازه فعالیت اقتصادی و تجارت آزاد داد ، در عرض ۳ دهه فقیر ترین کشور دنیا ، اقتصاد دوم دنیا شد ، و تا ۵ سال دیگه امریکا را میکنه تو جیبش ، در عین حال چین سوسیالیسم اصیل نیست و فقط نسیم تفکرات بازگشت سود به جامعه را در حد کوچکی رعایت کرد ، و ببین چی شد ، ۷۰۰ میلیون نفر را از فقر ‌گرسنه کی کشاند بیرون ، اگر کوبا را هم بهش فرصت بدن کل امریکای مرکزی را میخوره
    0
    0
    یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    ادامه ، من مشکلی با لیبرالیسم و رفاه غرب ندارم ، خود من مخالف سوسیالیسم اجرا شده در جهان هستم ، چرا که دیکتاتوری بود ، اما هنوز اون آرمان و‌کرامت انسانی که بنیانگذاران سوسیالیسم علمی مطرح کردندجذابه ،
    0
    0
    یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    کوبا یک کشور صنعتی نیست و نبود به همین دلیل فاقد پتانسیل هایی است که در چین وجود داشت
    0
    0
    یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    اما تحصیل‌کرده ترین کشور امریکای مرکزی و لاتین است ، و علیرغم تحمیل اقتصاد ضعیف کم ترین مرگ و میر کودکان ، بالاترین بهداشت و بیمه و بیشترین تعداد دکتر نسبت به جمعیت دارد ، توجه کن فقط یک نسیم سوسیالیستی کوبا را اینگونه کرده . مقایسه کن با سایر کشورهای امریکای مرکزی ، در هر صورت از کامنت های شما لذت بره . با آرزوی سلامتی شما
    0
    0
    یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ساربان - نورمبرگ، آلمان
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    من حاشا نمیکنم که مارکسیستها از لحاظ بهداشت و تحصیل و حتی مسکن احتیاج مردم را رفع میکردند مثلا کشورهایی که از شوروی جدا شدند قبل از جدا شدن آمار بیسوادی شان درحد صفر بود ولی الآن افراد بیسواد در این کشورهای استقلال یافته کم نیست و حتی مشکل مسکن هم پیدا کرده اند !! این همان سیستم مرغداری است
    0
    1
    یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    تیمسار سپهبد - کلن، آلمان
    Momijii - توکیو، ژاپن
    آب یخ به همراه تشت موجود است...
    0
    0
    جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    تیمسار سپهبد - کلن، آلمان
    mina minavand - هانور، آلمان
    زیاد حرص نخورید برای سلامتی تون ضرر داره. خواستید برید ایران، ایران ایر از هامبورگ پرواز مستقیم داره. ضمنا خانم با سواد هانوفر درسته نه هانور. اگر بهتون برنمی خوره درستش کنید.
    0
    0
    جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    تیمسار سپهبد - کلن، آلمان
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    با وجود اینکه فحاشی تو فضای مجازی ذات جماعت براندازه ولی توهین نکن، توهین بلدم. شما اون مغز مبارکت رو از آکبندی در بیار و گزارشات رسمی ایران رو بخون. امثال اینترنشنال و منوتو و بی بی سی و صدای آمریکا و تلویزیون های فکستنی لس آنجلسی و امثالهم ایرانی نیستند و دلشون برای ایران نسوخته. تمام اینها ضد ایرانی فارسی زبان هستند که برای تجزیه ایران دارن تلاش می کنند. من ایرانی هستم و سالی چندبار به ایران سفر می کنم. شما رو نمی دونم. احتمالا باید آلمانی فارسی زبان باشی که علیه کشور و مردمت داری فعالیت می کنی. به هرحال برای توبه و بازگشت به آغوش ایران عزیز راه همیشه بازه. راستی جاوید نامه چه جور نامه ای هستش؟ میشه لطفا بیشتر توضیح بدید؟ ممنون
    0
    0
    جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    تیمسار سپهبد - کلن، آلمان
    معلومه خیلی میشنی صدا و سیما میلی رو نگاه میکنی عین حرفهایی که اونا می‌زنند رو طوطی وار داری تکرار میکنی تو که ایران میری سری هم به لواسان بزن ببین تو اون قصرها کی ها زندگی می‌کنند یک کم هم در مورد اختلاس ها فکر کن جنوب تهران هم برو وضع مردم رو هم در اونجا ببین بعد بیا از جمهوری نکبت طرفداری کن التماس تفکر
    0
    0
    شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.