اکونومیست: پسر شاهنشاه ایران آمده تا تاج و تخت را پس بگیرد

ایندیپندنت فارسی: پدرش شاهنشاه آریامهر و پادشاه نشان شیر و خورشید نامیده می‌شد. وقتی شاه یک سال پس از انقلاب اسلامی، در سال ۱۹۸۰ درگذشت، پسرش، دانشجویی ۲۰ ساله، خود را پادشاهی با همان شان و جایگاه اعلام کرد. اما شاهزاده رضا پهلوی این روزها فروتنانه می‌گوید: «این را به شما واگذار می‌کنم تا من را هرطور که می‌خواهید بنامید.»

نشریه اکونومیست در مطلبی به دیدگاه و جایگاه کنونی شاهزاده رضا پهلوی می‌پردازد.

او می‌گوید بستگی به تصمیم مردم ایران دارد که تخت طاووس یک متصدی سلطنتی دیگر داشته باشد یا نه. اگر مردم خواهان جمهوری سکولار دموکراتیک باشند، وظیفه خود می‌داند از این تصمیم حمایت کند. او فقط امیدوار است به مردم کشورش کمک کند تا به‌صورت مسالمت‌آمیز از زیر سلطه دیکتاتوری مذهبی فاسد کنونی خارج شوند.

گروهی از چهره‌های شناخته‌شده جنبش اعتراضی اخیر که از شهریور در ایران آغاز شد با او پیمان اتحاد بسته‌اند، از جمله علی کریمی، بازیکن فوتبال که حدود ۱۵ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد. شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای مخالف رژیم نیز مصاحبه‌ها را برای مردم ایران پخش می‌کنند.

در ۱۸ فوریه او در نشست سالانه رهبران جهان در مونیخ در مورد امنیت جهان شرکت کرد.

به‌رغم اینکه ۴۴ سال است در خارج از ایران به سر می‌برد، بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر، اگر مردم ایران حق انتخاب داشتند، گزینه مطلوب و محبوب آن‌ها بود.

یکی از حامیانش در تهران با اشاره به کورش کبیر، به اکونومیست می‌گوید: «او کورش جدید ما است.»  

از زمان سرنگونی حکومت شاه، دو نسل از ایرانیان با داستان‌هایی از ارعاب و خشونت ساواک و همچنین کشوری تک‌حزبی بزرگ شده‌اند. اما برخی از معترضان امروز می‌گویند خشونت ساواک در مقابل خشونت آیت‌الله‌ها رنگ می‌بازد. فقر گسترده، محدودیت‌های اجتماعی شدید و وضعیت منزوی کشور همگی دست به دست هم داده‌اند تا بسیاری از ایرانیان حسرت گذشته را بخورند. دانشجویی به اکونومیست می‌گوید: «ما به شاه بد کردیم که بیرونش کردیم. باید دینی را که داریم به پسرش بپردازیم.»
+570
رأی دهید
-141

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    انطور که پیداست اکثر مردم ایران خواهان بازگشت رضا پهلوی هستند تا از شر نظام اخوندی جنایتکار رهایی یابند. ولی خشونت مزدوران اطلاعات و امنیت نظام اخوندی از خشونت ساواک و دیگر سازمانهای امنیتی کشورهای دیگر خیلی خیلی فراتر رفته و برای جنایت کردن و زندان و شکنجه کردن هم وطنان عزیز به هر اقدام غیرانسانی روی می اورد.
    509
    583
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه

    شتردرخواب بیند پنبه دانه-گهی لف لف خورد گه دانه دانه!
    984
    660
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش

    ترجمه تان مشکل دارد. یا ترجمه نکنید یا درست ترجمه کنید.اولین جمله شاهنشاه آریامهر را و صاحب نشان شیر و خورشید را اشتباه ترجمه میکنید. این بدور از صداقت در حرفه است
    356
    279
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان

    اکونومیست جان جوک باحالی گفته این جناب شاهزاده دماغ زن و بچه خودشو نمیتونه جمع کنه میخواد ایران 80 میلیونی رو جمع کنه، این اگر اینقدر کار درست بود.....کشور داری پیش کش 🤣🤣🤣
    1094
    600
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ضدبشر - گراتس، اتریش

    شاه نشده کوروش هم شده . فقط اینو کم داشتیم .
    824
    542
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه

    ملت ایران هیچ دینی به کسی ندارند چه برسد اینکه دینی را به وارثش پس بدهد.شاه اگردست نشانده نبود نمی رفت.اینکه نمیخواست بکشدیا فلان کند تمام حرف مفت است.گروه خونی او A+ بود و بنابراین ذاتا ترسوومضطرب بود.
    975
    537
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه

    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    عاری ازمهر درستتر است.
    881
    460
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Hooloo7 - گوتنبرگ، سوئد

    در نهایت حق به حقدار میرسه, اول انکه لیاقتشو داره, دوم اینکه بیش از ۵۰ درصد مردم با امدنش موافق هستن, ولی رفراندم اینده جایگاهشو مشخص می کنه.
    423
    746
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    آریتما - استکهلم، سوئد

    غربیها از خمینی ثانی رو نمایی کردند، ایشون از خمینی خطرناکتره چون نادانتره، سلطنت طلبها از حزب اللهی‌ها بی شرفتر و هارترند! مواظب باشید این آدم مفت خور و دزد سوار انقلاب مهسا نشود! نگذاریم نه پالانی نه آخوند دیگر در این سرزمین سر بلند کنند، مرگ بر پلانی!
    896
    445
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    انسان باش - لندن، انگلستان

    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    تو رو خدا خجالت نمیکشین!؟ نه پس جنتی خوبه؟ احمدی نژاد خیلی سکسی هس؟ و اصلا و ابدا یه موقع فکر نکنی تو کشور مشکی هس دلار گرون شده مردم تو فشارن فساد هس اختلاس هس نه داداچ اخوند خوب مملکت داری میکنه فقط بچه هاشونو میفرستن خارج اون هم مهم نیس ما رو به مقام انسانیت رسوندن این مهمه.ای کاش کمی وجدان داشتین شما واجبی بگیر ها
    264
    433
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    دوشنبه - تهران ، ایران

    ارازل و اوباش سایبری با این خبر چه به تکاپویی افتادین!! این تازه آغاز پایان شما صد پدران مادر صیغه‌ایی است!! بزودی بامداد پیروزی دگرگونی نوین ملی را در دامن مام میهن، نیک جشن میگیریم.
    472
    492
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    انسان باش - لندن، انگلستان
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    لطفا به جای خودتون حرف بزنین واسه خودتون تصمیم بگیرین نه ۸۰ میلیون
    358
    359
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    انسان باش - لندن، انگلستان

    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    شتر هم بهتر از اخوند ممکت داری میکنه اینو مطمین باش،
    351
    419
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    انسان باش - لندن، انگلستان
    آریتما - استکهلم، سوئد
    شما اول درست حرف زدن و یاد بگیر ساندیسیه نفوذی بعد بیا واسه ما تصمیم بگیر
    333
    352
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Parsina - بروکسل، بلژیک

    حالا دیگه عرعر و زر زر کردن همون میهن فروشانی رو باید ببینیم که ایران و ایرانی نابود کردن و هنوز هم بنام مبارزه با استبداد با خواست مردم جلو نمیرن در صورتیکه اگر خودشون قدرت در دست بگیرن اونموقع ست که حسرت حکومت آخوندها رو میخوریم . هنوز تو دنیای پنجاه سال پیش سیر و فکر میکنند و باز هم بخاطر عقاید پوشالی و مذهبی خودشون مطمئنا با همون فرمان جلو میرن و دست به هر کاری میزنن . آخوندها و حکومت ج.ا ماحصل اندیشه همین قوم اند
    70
    231
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایرانِ سکولار بدون آخوند - زارچ، ایران

    وقتی علم اقتصاد، ایدئولوژی حاکمیت کویت می شود. . کشور کویت حکومتش اهل سنت است . اما شیعیان کویت به اسم امیر کویت قسم میخورندهمه غنی هستند چون سفره شان یکی هست, مثل سفره برخی کشورهای دیگر خاص نیست برای یک عده پیشانی پینه بسته و سفره مردم کویت یکی هست. درآمد نفت بین همه مردم تقسیم میشود . هیچ کویتی کار خدماتی انجام نمیدهد . سالهاست به چند کشور اجازه ورود و ویزا نمیدهدافغانستان پاکستان عراق ایران و چند کشور دیگرفقط بخاطر اینکه مواد مخدر وارد کشور نشود و تخلف نکنند!! . در کشور کویت اگر یک کویتی بانفوذ ضمانت شما رو بکند، بشما ویزا میدهند ( نمونه اش خودم و ضمانت بستگانم در کویت )حقوق کارگر ساده ساده ساده در کویت ۵۰۰ دینار است . یعنی ۵۰ میلیون تومان . حقوق کارمندان کویتی . از ۲۰۰۰ دینار شروع و تا ۵۰۰۰ دینار میگیرند.! . مسئولین کشور از ۵۰۰۰ تا ۱۰/۰۰۰ دینار دریافت میکنند. یارانه به هر نفر ۱۰۰ دینار میدهند، یعنی ۱۰ میلیون با یارانه کویت، میتوانی زمانی که ۱۸ ساله شدی و گواهینامه گرفتی، بروی هر شرکتی که دوست داری، خودروی صفر خرید کنی و اقساطی از یارانه شما کسر میشود. اما در ایران وام یک میلیونی ک
    86
    236
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایرانِ سکولار بدون آخوند - زارچ، ایران

    ما در ایران وام یک میلیونی کرونایی دادند و مدال افتخار دور گردن انداختند.!!؟ . ماه رمضان در کویت شادترین ماه است، ولی در تلویزیون ایران از همان روز اول گریه و ناله و روضه شروع می‌شود، ،کویت مرزهایش مثل ایران نیست که افغانی ها در خیابان مزاحم نوامیس مردم شوند و در میدان آزادی کشتی بگیرند.!! . مانند ایران نیست، که برای حجاب زنان گشت ارشاد راه بیندازد و با روان بانوان بازی کنند. کویت اول به مردم خودش توجه دارد ولبنان وفلسطین در اولویتش بعدی او هستند. مردم کویت دغدغه پیاز و گوجه فرنگی و مرغ ندارند! . دولت کویت تا ریال و دینار آخر از غرامت جنگی خود را از کشور عراق گرفت ،ولی ایران نه تنها غرامت جنگ ٨ ساله را نگرفت ،بلکه برای مردم عراق ورزشگاه و بیمارستان و کتابخانه و هزاران میلیارد هزینه کرد و حتی برای عراقیان مدرسه ساخت . در کویت از اختلاس نمی شنوید، ورییس بانکهایش هم پولها را بر نمی‌دارند وبه کانادا فرار کنند!! . ایران ثروتمند می‌تواند کویتی دیگر باشد ،آیا میدانید منابع در آمد ایران بیشتر از کویت است ،کویت فقط نفت دارد ولی ایران همه چیز دارد. اما آنچه باید داشته باشد ندارد. !!. ✍️ محمد
    83
    300
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد

    آقای پهلوی افکار مترقی دارد و این پتانسیل را دارد که ضعفهای ایران رو در زمینه سیاسی اجتماعی و اقتصادی با همکاری متخصصان برجسته داخلی و خارجی برطرف کند. مجاهدین کمونیستها توده‌هایی ها و چپی ها و احزاب فسیل شده خارج از کشور هیچگونه پایگاه مردمی ندارند و فقط جز پروپاگاندا و دهن گشاد و و با بازی رسانه میخواهند خودشون رو وزنه سنگینی به حساب بیاورند، . مردم ایران شما ابلهان و مزدورها رو خوب میشناسند
    86
    316
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    محسن ۵۵ - گنت، بلژیک

    هدف سرنگونی رژیم اسلامی است،آقای پهلوی و دیگر مبارزان کم کم در یک مسیر متحد قرار می گیرند و به اتحاد که تأمین کننده اصلی انرژی مردم در این راه هست نزدیک می شوند.سوالی که الان مطرح است؛وظیفه ما چیست؟...
    55
    177
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    قوقولی مقولی - مادرید، اسپانیا

    مملکت ایران درست شدنی نیست، تا حالا تا بوده ملت تو سر هم زدن از این به بعد هم تو سر هم خواهند زد. بهترین کار رو همین ایرانیا مهاجرت کرده به خارج دارن میکنن تا حداقل نسل بعدشون یه ملیت و کشور دیگه داشته باشه، ایران کشور سوخته و ملت نساز با هم داره که با هیچ سیریشی به هم نمیچسبن و متحد نمیشن، درسته که با آخوند مخالفن ولی برای بعد آخوند مخالفتر، چه موافق من باشید چه مخالف فرقی در واقعیت او کشور و مردمش نمیکنه،واقعیت اینه که مردم ایران از هم بیزار و فرارین اینو خارج نشین ها خوب می‌فهمن.
    29
    63
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ایرانی دبش - تهران، ایران

    به امید آن روز که رضا شاه دوم بر مسند باشد
    92
    121
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران

    اکونومیست کدام خری است؟ اکونومیست غلط کرد با شما اراذلش که به خیال خودتان با دستکاری مثبت و منفی ها اینجا میخواهید وانمود کنید اکثریت هستید! اکثریت تو خالی!!! مثل همان هالک تو خالی! شما وقتی وارد دنیای واقعی که مردم ایران هستند و از زمان مرگ دختری معصوم بنام مهسا امینی بلند شدند شما اراذل گم میشوید و اصلا به چشم نمی آیید! یک مشت مفتخور که سعی میکنند سوار موج احساسات مردم بشوند کور خواندید!!! مرگ بر ستمگر / نه شاه میخواهیم نه رهبر
    510
    269
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    آریتما - استکهلم، سوئد

    انسان باش - لندن، انگلستان
    😂😂😂😂 تو چرا از ....جدا شده‌ی!!!؟؟؟؟ تکی پیام می‌دی!؟؟ گله وار برای گوسفندها بهتره😂😂😂😂
    437
    78
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    بنده حقیر در مورد اپزیسیون ۵۷ اتی نظریه خود را دارم.کوشش از یک لطیفه مثال آورم. البته کمی بی‌ ادبی‌ است ولی به مصداق قسمتی‌ از ۵۷ اتی‌ها این سایت می‌‌خورد.پیشاپیش هم از تمامی خانم‌ها این سایت هم پوزش.لطیفه است ربطی هم به سکسیموس ندارد. کسی‌ هم به مولوی یا عبید زاکانی ایراد نمی‌‌گیرد چرا سکسیموس نوشتید. پسری از پدر می‌‌پرسد با با اگر زنی پای خود را بلند کند به نزد خدا می‌‌رود؟ پدر پاسخ .این را دیگر از کجا آوردی ؟ پسر گفت خودم دیدم. ما مان امروز روی مبل پا را بلند کرده بود.فریاد زد. My God, I’m coming ولی نشد. عمو آمد وسط ما ما و خدا و نگذاشت ما مان پیش خدا برود. این دقیق حکایت چپی ها در سال ۵۷ بود. نشستند روی مبل پا را بلند و فریاد My Stalin, I’m coming . یک دفعه امام آمد وسط و نگذاشت.حالا دلخور هستند ارگاسم نیمه تمام. خجالتی هستند از شیخ علی‌ طلب باقی‌ مانده ارگاسم را بگیرند. دیواری از دیوار رضا پهلوی کوتاه تر ندیده. هی‌ عقده خود را سر پهلوی پیاده می‌‌کنند. .
    38
    76
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد

    Ghooloo - آبادان، ایران
    تو آبادانی نیستی یا آداب آبادانی در میاری، توی همون آبادانی که میگی اگه بدنیا نیومده بودی از آقات سوال کن ببین آبادان بش میگفتن پاریس کوچولو، با بهترین امکانات الان ببین آبادان چطوره تبدیل به یه فاضلاب شده، آبادانی ها مثه تو نیستند یا از اون عربهای مهاجری که به آبادان اومدی و تجزیه طلبی، آبادانی ها مثه تو نیستند،در ضمن اسم قدیمی آبادان اوپاتان بوده، او بمعنی آب و پاتان به معنی نگهبانان بوده و اسم رودخانه بهمن شیر هم از نام بهمن اردشیر در زمان ساسانیان گرفته شده، . پس زیپ رو ببند، و در ضمن عربهای خود آبادان هم خودشون رو ایرانی میدانند و در کنار اقوام لر و فارس در آبادان زندگی میکنند.
    106
    170
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    پاریسی ها و استکهلمیها و همشهری ارنولد تو گراتس 112 رو بگیرین اتشنشانی بیاد, اون ابودانیه رو هم خودم بهش شلنگ مقتضی میدم اتیشش رو خاموش کنه
    48
    133
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران

    انگاری بدجوری به این اراذل برخورد گفتم اکثریت تو خالی! هاها درجا خودشان آمدند برای بار هزارم ثابتش کردند که این مثبت و منفی ها زیر سر کیه! ای خاک بر اون سر پاچه خوار دغلبازتان جون تو جونتون بکنند دروغگو و دغل هستید 😎
    201
    37
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران

    اکونومیست کدام خری است؟ اکونومیست غلط کرد با شما اراذلش که به خیال خودتان با دستکاری مثبت و منفی ها اینجا میخواهید وانمود کنید اکثریت هستید! اکثریت تو خالی!!! مثل همان هالک تو خالی! شما وقتی وارد دنیای واقعی که مردم ایران هستند و از زمان مرگ دختری معصوم بنام مهسا امینی بلند شدند شما اراذل گم میشوید و اصلا به چشم نمی آیید! یک مشت مفتخور که سعی میکنند سوار موج احساسات مردم بشوند کور خواندید!!! مرگ بر ستمگر / نه شاه میخواهیم نه رهبر (گفتم بیکار نباشید ار اول منفی بدید یک وقت از زور ناراحتی پاره نشید).
    205
    39
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران

    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    حالا شما هم تو این اوضاع و احوال رفتی بالا منبر واسه ما روضه میخونی؟ بیشترین لطمه را ما آبادانی ها خوردیم! هم دود پالایشگاه را خوردیدم و هم 8 سال جنگ، فقط خرابی و ویرانی همان موقع هم یادمه کسی یک کتاب میخواست بخواند چطور ساواک کتف بسته میبردش!!! این چرت و پرت ها را بنداز دور! اطرافتو نگاه کن مراقب باش باد منفی ها شما را هم نبرد !!!
    198
    38
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران

    کاربران عزیز مشاهده میفرمایید که این اراذل چقدر راحت تا حدود 200 تا منفی و مثبت را میتوانند دستکاری کنند و با این کارشان تمام کسانی که از پهلوی انتقاد میکنند را فراری میدهند و کسانی که از پهلوی خوب میگویند را با مثبت تشویق میکنند!!! با این کارشان وانمود میکنند اکثریت طرفدار پهلوی هستند به همین خاطر هم چند عدد سگ هار هم اینجا ول کردند که به منتقدین هم حملات شخصی کنند و فحاشی کنند! بنده تا کنون بعد از این همه سال چنین چیزی را حتی از عوامل همین رژیم هم ندیدم! آیا این ایرانی است که در آینده به دنبال آن هستید؟ دروغ و دغلبازی؟ این کار را این اراذل شاه پرست سالیان سال است که انجام میدهند و بنده این را بارها و بارها اینجا ثابت کردم برای همین وقتی اسم بنده را میبینند تشنج میگیرند!!! زنده باد صداقت؛ پاینده فقط ایران! یا حق
    198
    39
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    Ghooloo - آبادان، ایران
    لابد اون 200 تا مثبتی هم که داری طرفداران آزادی و دموکراسی ضدسلطنت بهت دادند خودت به خودت ندادی؟!!!😄
    29
    68
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد

    Ghooloo - آبادان، ایران
    تو آبادانی نیستی ،اسم آبادان رو خراب نکن، . همون آبادان که چپ و راست باشگاه می‌رفتی و سینما و جز اولین ها بود ،و یکی از آبادترین شهرهای ایران بود و جز اولین ها از همون شاه و پدرش داری،خوبه میگی چه بلایی جمهوری اسلامی سر مردم آبادان آورد ، همون چپی ها و مجاهدین و توده‌ای های جیر خور خمینی رو حمایت کردند.و بعدش هم چپ و راستشون کرد، بعد از شکنجه میگی، پیشرفت ایران رو ندیدی نه؟؟؟ بازم میگم تو آبادانی نیستی، آبادانی رگ و ریشه داره و قدرشناسه
    21
    66
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد

    Ghooloo - آبادان، ایران
    سایبری بسیجی، تجزیه طلب، اسم آبادان هم دیگه نیار، از رو آیدی قیمت در بیار
    21
    66
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران

    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    پاچه مال همایونی هر کسی نداند من که میدانم این مثبت و منفی ها زیر سر خودت و اون رفیقت سبک عقل است که شبانه روز اینیک میدهید و الان هم که باز تیرت به سنگ خورد دویدی اومدی خودتو لو دادی هاها حالا خودتو با این مثبت و منفی ها بیشتر از این .....نکن من میخواستم دوستانی که در جریان نیستند که دستکاری این مثبت و منفی ها زیر سر چه جناحیه که خود شوتت هم اومدی تاییدش کردی و کاملا مشخص شد برو خجالت بکش! والسلام قصه ت تمام 😁
    136
    36
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    جنتی بهتره شاه بشه ، یکی پیدا میشه ترورش میکنه . یک ملت بجای عزاداری جشن و سرور بر پا میکنن
    15
    29
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران

    کاربران عزیز مشاهده میفرمایید که این اراذل چقدر راحت تا حدود 200 تا (تصحیح میکنم تا 1000 تا هم جا دارند!) منفی و مثبت را میتوانند دستکاری کنند و با این کارشان تمام کسانی که از پهلوی انتقاد میکنند را فراری میدهند و کسانی که از پهلوی خوب میگویند را با مثبت تشویق میکنند!!! با این کارشان وانمود میکنند اکثریت طرفدار پهلوی هستند به همین خاطر هم چند عدد.... هم اینجا ول کردند که به منتقدین هم حملات شخصی کنند و فحاشی کنند! بنده تا کنون بعد از این همه سال چنین چیزی را حتی از عوامل همین رژیم هم ندیدم! آیا این ایرانی است که در آینده به دنبال آن هستید؟ دروغ و دغلبازی؟ این کار را این اراذل شاه پرست سالیان سال است که انجام میدهند و بنده این را بارها و بارها اینجا ثابت کردم برای همین وقتی اسم بنده را میبینند تشنج میگیرند!!! زنده باد صداقت؛ پاینده فقط ایران! یا حق
    146
    42
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران

    آدم احمق تر، بی وجودتر، بزدل تر، بیسوادتر، بیشعور تر از شما جماعت شاه اللهی و شاه پرست بنده هیچکجا نه دیدم و نه شنیدم! یک مشت بزدل که تا انقلاب شد تا توانستند دزدیدند و پا به فرار گذاشتند، یک عمر فحش ملت دادند، هر وقت ملت اعتراض کرد آمدند موس موس کردند که چیزی بهشان بماسد، حالا هم توهم قدرت کورشان کرده! پاچه خواران همایونی هر چقدر تا الان کسی آدم حسابتان کردند بعد از این هم میکنند!!! خاک بر سر بی لیاقت و دغلتان
    147
    39
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران

    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    برو جوجه تازه سر ار .... ماستتو بخور ....زیادی ممنوع😊
    141
    38
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    Ghooloo - آبادان، ایران
    حالا که فهمیدی سه تا .....
    25
    55
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان

    آن تاج و تخت هم با کودتای انگلیس بدست آورده بودند. مردم ایران به شعور پایین سیاسی دارد پست رفت تاریخی و سیاسی می کنند. دموکراسی و آزادی لیاقت می خواهد و مردم ایران نباید آنها را داشته باشند چون نمی دانند آنها چیست.
    107
    54
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران

    اکونومیست کدام خری است؟ اکونومیست غلط کرد با شما اراذلش که به خیال خودتان با دستکاری مثبت و منفی ها اینجا میخواهید وانمود کنید اکثریت هستید! اکثریت تو خالی!!! مثل همان هالک تو خالی! شما وقتی وارد دنیای واقعی که مردم ایران هستند و از زمان مرگ دختری معصوم بنام مهسا امینی بلند شدند شما .. گم میشوید و اصلا به چشم نمی آیید! یک مشت مفتخور که سعی میکنند سوار موج احساسات مردم بشوند کور خواندید!!! مرگ بر ستمگر / نه شاه میخواهیم نه رهبر (گفتم بیکار نباشی از اول شروع کن منفی بده! الان دیگه از زور ناراحتی پاره شدی بده بدوزند) 😂😂😂
    83
    46
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران

    کاربران عزیز مشاهده میفرمایید که این ... چقدر راحت تا حدود 200 تا (طبق آخرین مشاهدات تا بی نهایت جا دارد!) منفی و مثبت را میتوانند دستکاری کنند و با این کارشان تمام کسانی که از پهلوی انتقاد میکنند را فراری میدهند و کسانی که از پهلوی خوب میگویند را با مثبت تشویق میکنند!!! با این کارشان وانمود میکنند اکثریت طرفدار پهلوی هستند به همین خاطر هم چند عدد سگ هار هم ول کردند که به منتقدین هم حملات شخصی کنند و فحاشی کنند! بنده تا کنون بعد از این همه سال چنین چیزی را حتی از عوامل همین رژیم هم ندیدم! آیا این ایرانی است که در آینده به دنبال آن هستید؟ دروغ و دغلبازی؟ این کار را این.... شاه پرست سالیان سال است که انجام میدهند و بنده این را بارها و بارها اینجا ثابت کردم برای همین وقتی اسم بنده را میبینند تشنج میگیرند!!! زنده باد صداقت؛ پاینده فقط ایران! یا حق (گفتم بیکار نباشی گاری همایونی از اول شروع کن به منفی دادن) 😂😂😂
    87
    46
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران

    آدم احمق تر، بی وجودتر، بزدل تر، بیسوادتر، بیشعور تر از شما جماعت شاه اللهی و شاه پرست بنده هیچکجا نه دیدم و نه شنیدم! یک مشت بزدل که تا انقلاب شد تا توانستند دزدیدند و پا به فرار گذاشتند، یک عمر فحش ملت دادند، هر وقت ملت اعتراض کرد آمدند موس موس کردند و خودشان را به ملت چسباندند که چیزی بهشان بماسد، حالا هم توهم قدرت کورشان کرده! پاچه خواران همایونی هر چقدر تا الان کسی آدم حسابتان کرده بعد از این هم میکنند!!! خاک بر سر بی لیاقت و دغلتان (از منفی دادن اگر پاره نشی حتما کور میشی) 🤣🤣🤣
    87
    46
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    Ghooloo - آبادان، ایران
    در مورد کتاب های ممنوعه درست گفتید اما حالا چی ؟ آنموقع ساواک اول نصحیت میکرد بعد تهدید ، ولی اینها اول با فحش و کتک شروع میکنند بعد به تجاوز و مرگ ختم می شود . فرق سپاه و ساواک را شنیدی ولی کامل به گوشت نرسید که اگرسپاه به کسی مضنون هم نشود بی جهت دستگیر میکنند و همه افراد خانواده را با تهدید و دستگیری مجبور به شهادت و اعترافات میکنند. اما ساواک آن زمان با خانواده کاری نداشت . شما که خودت را روشنفکر و آبادانی میدانی چرا عنوان نمیکنی که سینما رکس توسط همین آخوندا به آتش کشیده شد ؟ این نمونه را که خودت دیدی و مسلما تحقیقات بازماندگان را شنیدی
    22
    39
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    آخه بدبخت مفلوک کاملاً معلومه که تو دستکاری کردی امتیازات رو و به خودت بیش از 200 تا مثبت دادی و به بقیه که مخالف تو هستند منفی دادی فکر کردی همه مثل خودت گرگوری هستند
    33
    31
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    siavash786 - قلب نگین، هندوستان
    آقا داری یاسین تو گوش خر میخونی من این حرفها رو براش نوشتم اصلاً انگار نه انگار!! مثل اینکه داری با خر حرف میزنی همون چرندیات رو تکرار میکنه
    33
    31
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    میبینید این بیمار روحی که با چند آیدی مختلف مرتب خودش را به در دیوار میکوبه که ثابت کنه دیگران بهش مثبت و منفی میدن چقدر کودکانه و ابلهانه فکر میکنه؟ یعنی اگر با کمک اتاق کامپیوتر مجاهدین از این دستگاه به اون دستگاه بپره و مرتب این منفی هایی که به خودش میده را به عنوانِ فعالیت حامیان شاهزاده به کاربران معرفی کنه مثلاً حق به جانبش شده و آبروی مارا برده!! وقتی مجسم میکنم که چطور به جنب و جوش افتاده کارتون های مضحک به یادم میاد! منکه بجز خط اول از کامنت هاش را نخواندم چون نه وقت اضافه دارم و نه حوصله چرند خواندن!
    30
    30
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    siavash786 - قلب نگین، هندوستان
    عزیز جان سری به کامنتهای بنده در طول بیش از 20 سال گذشته بزنید متوجه میشوید که همیشه در هر فرصتی انتقاد از این رژیم آخوندها هم کرده ام و همیشه سعی کردم که حرف حق را به نفع مردم و وطنم بزنم. دوستانی که قدیمی هستند کاملا با اظهار نظرهای بنده در این امور آشنایی دارند. بنده همیشه عرض کردم و قصد تکرار مکررات را ندارم ولی ما ایرانی ها اول نیاز به یک انقلاب فرهنگی داریم تا انقلاب سیاسی و اجتماعی را درک کنیم! در یک همچین محیطی که یک ایران کوچک است ببینید این اراذل چه میکنند بعد شما انتظار درک مسائل بزرگتر را دارید؟ ما باید اول اصول انسانی و معنوی را حفظ کنیم و در چارچوب آن به دنبال سیستم درست سیاسی و اجتماعی باشیم به همین خاطر شما هیچوقت از یک شخص دروغگو و دغلباز انتظار راه درست و اصول انسانی را نمیتوانید داشته باشید!
    35
    39
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    Ghooloo - آبادان، ایران
    اگه بدونی اسمی که روی ای دیت گذاشتی، یعنی قولو، به معنی آدم قلدر و احمقه، تویه آبادان ، تو از اسمت معلومه که خودتم باهاش معرفی کردی، همون قولو اسمش روت باشه خوبه وزش ندار ،الان دیگه به اح. مقی معروفی ،برای معرفی کردن خودت شایسته خودت هم هست
    31
    29
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    siavash786 - قلب نگین، هندوستان
    هموطن گرامی، بحثی که شما مطرح میکنید بحث انتخاب بد و بدتر است ولی بنده و اشخاصی مثل بنده به دنبال آرمانهای درست و صحیح و انسانی هستیم! وقتی گروهی برای پاچه خواری از شخص مشخصی سالیان سال در حال گمراه کردن اکثریت هستند بنده در وهله اول وظیفه انسانی خودم میدانم که وقتی بهم ثابت شده که این اراذل از سیستم ضعیف این سایت سوء استفاده میکنند این را با هموطنان و کاربران سایت در میان بگذارم و آنها را هم آگاه کنم و ماسک از چهره پلید این اشخاص بردارم! میدانی عزیز من مشکل اصلی ما ایرانی ها چیست؟ اینکه نسبت به مشکلاتی که مربوط به جمع است و اجتماعی است همیشه بی تفاوتیم و اگر تعداد کمی درگیر این مشکلات بشوند آنها را یاری و حمایت نمیکنیم! با اینکه اکثریت مشکل مثبت و منفی ها را اینجا می بینند و میدانند که قضیه چیست و کار چه کسانی است و کاملا مشخص است ولی تقریبا هیچکس هیچ چیزی در این مورد نمیگوید و تقریبا همه بی تفاوت هستند! بعد ما با چنین اصولی میخواهیم حقمان را بگیریم و به آزادی برسیم؟؟! شما در بین دیگر ملل و مردم کشورهای دیگر ببینید چگونه نسبت به مسائل و مشکلات جمعی با هم یک صدا میشوند! موفق باشید
    35
    37
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    Ghooloo - آبادان، ایران
    ٣٦٧ تا کامنت گذاشتی اونوقت میگی یه خیلی ها برخورده! 😂😂 میگم میخوای ببرمت محضر این خبر رو بندازم پست قباله ات شخصی اش کنی بره پی کارت؟
    27
    27
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    انسان باش - لندن، انگلستان
    چه دینی مای نوعی نسبت به شاه سابق واینشخص داریم؟به اندازه کافی جمع کردندو بردند.نوه های شاه سابق در رفاه کامل بسرمی برند.ازکجااینهمه بدست آورده وجمع کرده اند درخارجی که برهردرآمدت باید کلی مالیات بدهی؟؟شما میتوانید این معادله ومعمارا برای همه ما حل کنید تافیض ببریم؟؟
    37
    38
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    وای سایبری ها برای یک ساندیس که برای هر کامنت می‌گیرند مثل سگ که دنبال استخوان واق واق می‌کنند رسیدند شرط می بندم دوزار بیشتر بهشون بدن برا شاه زاده رقص شکم هم می‌کنند یک دور سواری هم روش میدند
    20
    23
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    چقدر یک موجود باید پست فطرت باشه که شعار بده زنده باد صداقت بعد دست به تقلب بزنه !! و شروع کنه به توهین کردن به یک جماعتی درصورتیکه پست فطرتی در همینه که صفات زشت رو در خودش نبینه و تمام معایبی را که در وجود خودش هست را به دیگران نسبت بده واقعا .. به یک چنین موجودی و به کسی که گول این موجود رو میخوره و حق را به چنین موجود ....میده!!
    27
    27
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    این رفیقت گاری جاویدان را ببر محضر و <پست> قباله اش بنداز که خودشو بدجوری با منفی دادن جر و واجر کرده! تو هم از بیکاری نشین کامنتها را بشمار خواستی بگی حالا شمردن بلدی !
    21
    23
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    همیشه برام خیلی عجیب بود که میدیدم اکثر مردم نظراتشون در حمایت از شاهزاده است ولی به طرز عجیبی این نظرات منفی باران میشد! تا اینکه امروز فهمیدم که این قوقولو تقلب میکنه و این منفی دادن ها کار اینه!! بعد به خودش کلی مثبت داده! اینقدر تابلو این کار رو کرده که کاملاً مشخص شد که متقلب همین قولو سایته!!😅
    21
    21
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گاری همایونی، سر تا پا و بند بند هیکل ..را با وقاحت .. هر چه تمامتر ساخته اند! این همه منفی که به این همه کاربر دادی را ندیدی ولی مثبت کاربران را میبینی؟ دقیقا همان مثبتها و مثبت اندیشها هستند که آدمهای منفی گرا و بیمار مثل تو را میسوزاند! پاچه مال مریض!!!
    22
    26
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    یک آبادانی میفهمه قولو یعنی چه در مورد چیزهایی که نمیدونی زیاد به اون مخچه کوچکت فشار نیار مخت هنگ میکنه! نکنه فکر کردی اسم اگر طولانی باشه واست عقل میاره که یک جمله اسم رو خودت گذاشتی اون هم بی سر و ته ی؟ تو حتی بلد نبودی یک اسم برای خودت اینجا پیدا کنی و با یک تریلی اسم رو خودت، نشان دادی آیکیوت در چه حده اُمُل خان! انداره حدت حرف بزن نه بیشتر کوچولو
    22
    24
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    Ghooloo - آبادان، ایران
    رفیق: مطمن باش این جماعت تند رو خودشان آخرین میخ رابه تابوت پهلوی خواهند زد! تا وقتی که این افراد با این خط و مشی کلیت خواهی بخواهند بتازند نه زمینه اتحاد معنایی دارد ، و نه پهلوی می تواند مردم را با شعارهای پوپولیستی گول بزنند. پهلوی باید بزودی تصمیم خودش را بگیرد یا از گذشته پدرش دفاع بکند یا محکوم! اگر بخواهد از دیکتاتوری پدرش فاصله بگیرد، یعنی سیانول به اوباشان شاه الهی تجویز کرده است که راحت نیست. بنده سالهاست این قوم و فرقه متعصب را می شناسم تاکتیک حمله گروهی یا منفی دادن فله ای تنها هنر اینها است.ببین!آخه این قوم اینقدر فکرش دگم و آکبند است که پهلوی میگوید اعدام و خشونت محکوم است، این دو آتشه ها یک ساز دیگری میزنند. شکنجه و خشونت در گذشته پدرش را می پذیره، ولی این قوم سرگردان قبول نمیکنه. گذشت زمان حرفهای زیبا و گول زننده. خمینی هم اولش حرفهای خوبی میزد. گفت روحانیون فقط در حوزه خودشان هستند ولی اینطوری نشد.
    21
    24
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    Ghooloo - آبادان، ایران
    افکار و عقیده همه در وحله اول قابل احترام است و مخالفت هر کسی هم بلا مانع و مسلما قابل قبول . این مثبت و منفی ها را اهمیت ندهید چون ارزشی ندارد و مهم نیستند . مهم آنست که احترام به عقیده همدیگر بزارید و بجای ناسزا گفتن همدیگر را درک کنید. الان که در سایت مجازی با هم چنین رفتاری میکنید ، فردا اگر روزی همدیگر را در کوچه ای دیدید چه خواهید کرد ؟ حد خود و الفازتان را کنترل کنید تا فردا شرمنده نباشید. در مورد بد و بدتر ، الان که برایتان واضح است و به چشم می بینید و اگر از دیگران بپرسید و یا جراید سابق را مطالعه کنید خواهید دید که از کشوری مترقی و ثروتمند به کشوری علیل و ذلیل ، منزوی از ۱۹۰ کشور دنیا رسیدیم ، بطوریکه جوانان ، دکترا ، دانشجویان و همه آنهاییکه برای فردای ایران سرمایه گذاری شده فراری شدن یا در گوشه زندان هستند و یا اعدام شدن . با صعود ارزهای خارجی مردم گرسنه ، پدر دخترش را به فروش میگذارد و یا دختران ایرانی در خیابانها به دنبال مشتری هستند. این همان بد و بدتر است که می گویید .
    13
    12
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    Ghooloo - آبادان، ایران
    افکار و عقیده همه در وحله اول قابل احترام است و مخالفت هر کسی هم بلا مانع و مسلما قابل قبول . این مثبت و منفی ها را اهمیت ندهید چون ارزشی ندارد و مهم نیستند . مهم آنست که احترام به عقیده همدیگر بزارید و بجای ناسزا گفتن همدیگر را درک کنید. الان که در سایت مجازی با هم چنین رفتاری میکنید ، فردا اگر روزی همدیگر را در کوچه ای دیدید چه خواهید کرد ؟ حد خود و الفازتان را کنترل کنید تا فردا شرمنده نباشید. در مورد بد و بدتر ، الان که برایتان واضح است و به چشم می بینید و اگر از دیگران بپرسید و یا جراید سابق را مطالعه کنید خواهید دید که از کشوری مترقی و ثروتمند به کشوری علیل و ذلیل ، منزوی از ۱۹۰ کشور دنیا رسیدیم ، بطوریکه جوانان ، دکترا ، دانشجویان و همه آنهاییکه برای فردای ایران سرمایه گذاری شده فراری شدن یا در گوشه زندان هستند و یا اعدام شدن . با صعود ارزهای خارجی مردم گرسنه ، پدر دخترش را به فروش میگذارد و یا دختران ایرانی در خیابانها به دنبال مشتری هستند. این همان بد و بدتر است که می گویید .
    13
    12
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    Ghooloo - آبادان، ایران
    حال اتحاد و همبستگی همه مردم وطن با هر ایده و مسلک ، با هر دین و اعتقادات ، بدور از خصم و کینه و نفاق میتواند از این بدترین نظام جهان نجات پیدا کرد تا دنیایی بهتر از امروز بسازید. اما حرف آخر ، خون پدر را پسر چه مربوط ؟ گوییم که همه شاهانن بد و ظالم بودن ، به کسیکه پدرش شاه بود چه مربوط ؟چرا باید کسی که عرضه و همت آنرا دارد و سعی میکند تا نجات دهنده کشور باشد را طرد میکنیم ؟ حال او میخواهد رضا پهلوی باشد یا هر کس دیگر. جوان ۲۰ ساله ای که مثل دیگران از کشورش بدور بوده و برای رهایی با عشق و ایثار در حال مبارزه است ، هر آن امکان ترورش هم وجود دارد را هزاران تهمت و افترا میزنیم. هر کسی میتواند بجای او باشد ، چرا شما جای او نیستی ؟ بلند شو و جای او را بگیر اگر فکر میکنی که بهتر از او هستی اگر نه ، حداقل سنگ پراکنی را به سمت دیگر پرتاپ کن که ایران را غارت کردند و نوامیس آنرا به تاراج بردن ، مردم را گرسنه و بیکار و بی مصرف کردن . موفق باشی
    15
    15
    شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    siavash786 - قلب نگین، هندوستان
    فکر کنم بهتر است قبل از شعار دادن و حرفهای قشنگ اول کمی اطرافت را خوب نگاه کنی و طرف صحبتت را درست انتخاب کنی! آن کسی که بالای گود نشسته فکر کنم جنابعالی و امثال شما هستید نه بنده! اتفاقا بنده وسط گود و در کنار مردمم ایستادم و همه جوره و همه جا از همه چیزم همیشه گذاشتم! اگر مردم ایران بر علیه ظلم دوباره بپاخاستند فکر نکنم هیچ ربطی به آدمهای سوء استفاده کننده داشته باشد. آقای رضا پهلوی یا هر کس دیگری، اگر کاری برای این مردم میتواند بکند که جای شعار دادن وارد گود بشود و بکند ولی چیزی که شما متوجه آن نیستید طرفداران بی ادب و فحاش پهلوی است که با کارهایی از قبیل وصله چسباندن، توهین و منفی دادن به هر که غیر از خودشان اتفاقا باعث تفرقه و نفاق شده اند و در حال حاضر همین طرفداران شاه اللهی و شاه پرست پهلوی بزرگترین مرکز تفرقه و نفاق در بین ایرانیان هستند. ما با طرفداری کورکورانه از کسی نمیتوانیم به آزادی و یا دموکراسی برسیم تا زمانی که سطح شعور اجتماعی این افراد تا این حد پایین است! اگر راست میگویی یک بار یک انتقاد ار خاندان پهلوی بکن تا بفهمی یک من ماست چقدر کره دارد!
    20
    24
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    هر کسی میتواند در مورد هر مسئله ای نظر و عقیده ای داشته باشد ولی نظر و عقیده خود را به دیگران دیکته کردن یعنی استبداد و دیکتاتوری و این دقیقا کاری است که این حضرات در اینجا انجام میدهند! ما یک شبِ نمیتوانیم به آزادی و اهدافمان برسیم. برای رسیدن به آزادی و اهدافمان باید احترام به عقاید همدیگر بگذاریم تا تاره بعد از آن برای اهداف بزرگتر با هم متحد شویم! وقتی گروهی عقاید خودش را به زور توهین و ناسزا و منفی باران کردن به دیگران دیکته میکند یعنی اینکه ما هنوز در مرحله اول که احترام گذاشتن به عقاید یکدیگر است ماندیم بنابرین شما هیچوقت به مرحله اتحاد و همبستگی نخواهید رسید. مردم بخاطر همین زورگوییها بپاخاستند نه اینکه دوباره یک گروه دیگر (شاید هم بدتر) همین کار را بخواهند تکرار بکنند. ملت ما از دیکتاتوری و فرهنگ زورگویی به ستوه آمده بعد این اراذل به اسم مخالفت با جمهوری اسلامی همان کار (شاید هم صد هزار بار بدتر) را با مردم میکنند؟ مردم ما خسته شدند از اینکه تا چیزی میگویی به جایی وصلت میکنند، آن زمان ساواک و حالا اطلاعاتی و اینجا هم اراذل شاه اللهی! ملت آزادی افکار میخواهد نه یک دیکتاتور دیگر
    17
    22
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    Ghooloo - آبادان، ایران
    ژوووووون
    17
    17
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    Ghooloo - آبادان، ایران
    قولو بازی(قلدری همراه با بی عقلی) در نیار گریدر، یه زیته خاصیتش از توی سایبری بسیجی بیشتره، خودتو تابلو کردی ، مثه بچه آدم دمتون بذار رو کولت برو،
    22
    20
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    هم کامنتی ها : اولین کاری که در بعد سیاسی امروزه باید مطرح بشود بنظرم همه باید راجع به گذشته و حال و أینده خود شفاف سازی بکنند.از پهلوی گرفته تا،چپی،راستی،مجاهد،جمهوری خواه و غیره! خُب آقای پهلوی گذشته آنچنانی ندارند و نباید هم تاوان پدرش را بپردازد, چون کاره ای نبوده! ولی به عنوان یک شهروند ایرانی یا فرزند شاه سابق نظرش را به حکومت قبلی باید بیان بکند.آیا نقدی به گذشته دارند؟ آیا حکومت پدر خود را یک نظام مردمی میداند؟ آیا شکنجه و سرکوب ها وجو خفقان و نظام تک حزبی را تایید میکند؟آیا نقش ساواک درست بوده است؟و سوالهای دیگر! چون با دادن وعده سر خرمن که تاریخ پدرم راقضاوت میکند، مشکلی حل نمی شود. زیرا شفاف سازی و صداقت و پلاتفرم درست، بستری مناسب برای رسیدن به یک جامعه مدرن است.(حالا نوع حکومت سردر گم ایشان سلطنت موروثی یا انتخابی یا جمهوری بماند سرجایش)
    16
    21
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    مفلوک به جای شعار دادن و ....زدن و تقلب کردن و دستکاری کردن همین مثبت و منفی ها که کاری فوق العاده کودکانه است و به همین دلیل گیر افتادی برو چند تا کتاب بدرد بخور بخون شاید یک کم چیز یاد بگیری هرچند میدونم که برای یادگیری هم استعداد باید داشت و هم مغز که متأسفانه تو نداری 😁
    20
    18
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    ....اگر حرفی واسه گفتن داری بنال نداری ...
    19
    24
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    خوشت اومد؟ حالا بیشتر هم خوشت میاد!
    17
    21
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    هموطن عزیزم، ما در حال حاضر هنوز اندر خم یک کوچه ایم و با این وضعی که من میبینم ایرانی جماعت نیازی به دشمن ندارد و خودش با خودش ذاتا دشمن است! شما نگاه کنید در گذشته چه کسانی با مردم دشمن بودند و مردم را شکنجه و اعدام میکردند؟ خود ایرانی، به اسم ساواک و حکومتی! چه کسانی در حال حاضر مردم را در خیابان و هر فرصتی میزنند و میکشند؟ باز خود ایرانی، به اسم اطلاعاتی، لباس شخصی و حکومتی! چه کسانی همینجا در همین سایت و دنیای مجازی دشمن هر کسی که حرف از آزادی عقاید و آزادیهای سیاسی و اجتماعی زد، هستند؟ باز هم خود ایرانی! این ایرانی است که همیشه به ایرانی ظلم کرده و این ایرانی است که دشمن ایرانی است! وگرنه اگر ما ملتی بودیم که منطق حالیمون میشد نباید هر روزمان از روز قبل سیاه تر باشد. ما اگر بهترین دولت ها و حکومت ها را هم بهمان بدهند باز هم گروهی ازش یک دیکتاتوری دیگری درست میکنند و به جان همدیگر می افتند! این خودمان هستیم که دشمن خودمانیم! و تمامش هم بخاطر نداشتن منطق درست است! ما از صبح تا شب فقط بهم دروغ میگوییم و فقط با مغلطه زندگی میکنیم! خلاصه اینکه "از ماست که بر ماست"
    15
    20
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    فکر نکنم مفلوک تر از تو اینجا کسی باشه! کسی که در گذشته بچه های مردم را در ساواک شکنجه میکرده، حالا یک عمری تمام هنرش این است که از تو یک سوراخ موش و از پشت کامپیوترش هارت و پورت برای مخالفش بکند و شبانه روز اینیک بدهد و مخالفانش را منفی باران کند و تازه همین کار را سعی میکند گردن دیگران بیندازد! کسی که ادعای سوادش .....را هم پاره کرده و میگوید من هیچوقت غلط املائی ندارم و وقتی آدرس غلط املائی هاش را بهش میدی میگه برات صدای گوش نواز از خودم درمیکنم (رجوع شود به صفحه "نگاهی به کارنامه یک سال آخر محمدرضا شاه پهلوی") حالا خودت بگو مفلوک تر از تو و وقیح تر از تو مگه داریم مگه میشه؟
    18
    23
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    Ghooloo - آبادان، ایران
    منهم پسری مثل شما در اروپا دارم که افکارش هم مثل شما بوده تا سرش به سنگ خورد و فعلا کمی آرومه چون گواهینامه رانندگی اش را برای ۵ سال ضبط کردن . مشکل ایشان هم مثل شما پسیکوز یا سایکوسیس است که بهش میگیم روان پریش . از کارهاش با سرعت ۱۷۳ کیلومتر ، عبور از چراغ قرمز و با ماشین فراری ، با موتور و حتی با ماشین کوچک کهنه. شما هم مثل او از مرحله خیلی پرتی و سخن را خوب نمیگیری ، نصیحت پذیر نیستی و در افکار خودتان غوطه ورید. اگر نوشته هایم را سرچ کنی حواهی دید که در مورد ساواک چه نوشتم و کسی هم مخالفت کند برایم اهمیتی ندارد چون آنها شاید نه گیر ساواک و نه سپاه افتادن . شما خودتان را اصلاح کنید ، به دیگران احترام بگذارید و فرصت بدهید ، از چیزی که آگاه نیستید اظهار نظر نکنید و همیشه واقعیت را عنوان کنید. اگر سخن درست و تحقیق شده عنوان کنید مسلما حمله های دیگران خود بخود محو خواهد شد . اشرف پهلوی کثیف ترین فرد خاندان پهلوی بود و شاه هم با دختران زیادی بود . این را همه میدانند ولی به رضا پهلوی چه مربوط ؟ از خصم و کینه و نفاق دوری کنید تا از سد بدیهای روزگار خلاص شوید .
    14
    14
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    Ghooloo - آبادان، ایران
    حرف آخر، فردای ایران دیکتاتوری نخواهد بود اگر از این دیکتاتور عبور کنید . رضا پهلوی یا هر کس دیگه در آینده فقط با رای مردم برگزیده خواهد شد ولی پادشاهی نخواهد بود .
    15
    13
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    siavash786 - قلب نگین، هندوستان
    دقیقا منظورم از صبح تا شب دروغ گفتن همین است که شما با گذاشتن 17 سال سن الان ادعا داری که پسرت در اروپا ال است و بل است! نه عزیز جان اشتباه به عرضت رساندند بنده خودم معلم و مربی هستم و شاگردان بسیاری دارم. اگر میگفتی دوست دارم درددل کنم حرفت را میپذیرفتم ولی چون مرا مخاطب خود قرار دادی بهیچوجه نمیتوانم بپذیرم. شاه بعنوان شخص اول مملکت که حتی اجازه به هیچکس نمیداد که دخالت کند و خودش مستقیما در مورد همه امور تصمیم میگرفت صددرصد مسئول بوده چون اگر بخواهی این چنین فکر کنی پس خامنه ای هم نباید گناهکار باشد ولی متاسفانه چنین نیست! شما وقتی در تمام امور دخالت کردی باید مسئولیت اشتباهاتتان را هم بپذیرید! ولی در کل باز هم متوجه موضوع نیستی چون بحث من در اینجا در مورد اشخاصی است که از سیستم ضعیف این سایت به نفع خودشان دارند سوء استفاده میکنند و اصلا بحث شاه و یا رضا پهلوی و غیره نیست صحبت سر این است که برای فردای ایران باید اول صداقت داشت، بعد اتحاد و بعد انتخابات و تا زمانی که گروه کمی سعی در اجحاف و پایمال کردن حقوق اکثریت دارند به جایی نمیرسیم. مشکل مشکل دیکتاتوری است پدرجان
    19
    23
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    کلوخ انداز را پاداش سنگ است!! تو خودت نوشتی که صدای من از یک جای دیگرم درمیآد!! خب منم از همون جایی که تو ادعا میکنی به افتخارت سه تا گوش نواز در کردم! چیز بدی ننوشتم مثل خودت که خیلی با ادب و باشعوری از همون کلمات استفاده کردم تا جوابت رو داده باشم😁
    17
    17
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    یکی دیگر از ضعفهای سیستم این سایت این است که تا کنون چندین بار نوشتار (اینجا- کشیک) میدهی به اذن خدا تبدیل شده به (اینیک) !!! به حق چیزهای ندیده 😦
    20
    24
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    قولو جون این بى ارزشهاى زبان نفهم یا از ساواکی ها و شکنجه گراى ثابقند یا بچه هاشونن ، انقدر هم بى کلاس و بى ادبند که آبروى هر چى ایرانیه بردن ولشون کن نمیفهمند نمیخوان بفهمند ،خود رضا پهلوى هم از دستشون عاصى شده ، هى میگه اتحاد مهمه باید متحد شیم ، ولى اینها زحمت اون بى پدر رو هم خراب میکنن ، ولشون کن ، خلایق هر چى لایق موفق باشى
    15
    17
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    تو داری دم از صداقت میزنی؟!! شرم نمیکنی که به این راحتی دورویی میکنی!؟ بعدش هم خاک بر سر اون کسی که بخواهد با یک منافق دورویی مثل تو متحد بشه!! لابد فردا که انتخابات شد یواشکی راه میافتی و یکی یکی صندوقهای رأی رو باز میکنی و هرچی دلت خواست جای مردم مینویسی بعد هم میگی ببینید مخالفین هرچقدر هم که تقلب کردند باز ما برنده شدیم!! مالیدی از تو گاگولتر باید باشه هرکی که حرف تو رو قبول کنه 😄
    11
    11
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    Ghooloo - آبادان، ایران
    همین یکی از اشتباهاتت است که منو ۱۷ ساله فرض کردی ، آی دی یا اسم و محل سکونت هیجکس واقعی نیست . با فاطی قرار گذاشتم بریم هندوستان سورپرایز هتل ۵ ستاره تاج محل در بمبئی همراه با نگین ، لذا آی دی شیکاگو آمریکا شد . آنچیزی که در این سایت می بینی جزو واقعیت نیست . کجای دنیا قلب نگین نامیده میشود که در هند وجود داشته باشد ؟ اینهم اشتباهی است که متوجه آن نشدی.در مورد فردای ایران حرفتان را قبول دارم ولی برای بچه دار شدن اول ازدواج میکنند بعد بفکر بچه هستند و تصمیم گیری دیگر. تا به آن مرحله برسی وقت زیادی است . خواستن توانستن است ، ابتذا اتحاد شماست بعد رای و انتخاب . اینقدر عجله نکن و کمی منصفانه باشیم و دوست باشیم نه دشمن
    7
    7
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    siavash786 - قلب نگین، هندوستان
    بزرگوار: با احترام بنده می خواهم به یک نکته اشاره بکنم. جنابعالی بدفعات مطرح می کنید که موضوع رضا پهلوی به پدرش ربطی نداره. با شما کاملا موافقم. ولی آیا بنده یا شما میدانیم نظر آقای پهلوی راجع به گذشته چییه؟ آیا حق داریم از ایشان بپرسیم آقای پهلوی: شما که به عنوان یک شهروند ایرانی یا فرزند شاه سابق که در این اپوزیسیون هستید, نظرتان راجع به حکومت محمد رضا پهلوی چیست؟آیا حکومت شاه بر پایه یک سیستم مردمی استوار بود؟ آیا جو خفقان وسرکوب و اعدام و سیستم تک حزبی در آن زمان را تایید میکنید؟ آیا شاه همه کاره مملکت بود؟ آیا نقش ساواک و عملکرد آن درست بود؟ هم وطن: تا همه جریانات در یک خط و مشی درست شفاف سازی و ابهامات را برطرف نکنند، از اتحاد و یکپارچگی خبری نیست. مردم مار گزیده از تکرار گذشته بیم دارند. آقای پهلوی می گوید: تاریخ پدرم را قضاوت خواهد کرد. بنظرم وعده سرخرمن است. سپاس
    14
    18
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    Ahmad1345 - گوتنبرگ، سوئد
    Ghooloo - آبادان، ایران
    هموطن عزیز و گرامی. نمیدانم اسم شهر شما واقعی است یا دکور. چند وقت پیش, شهری که من زندگی میکنم, طرفداران سلطنت میتینگ گذاشته بودند. یک جوان ایرانی جلو آمد و با فروتنی پرسید: "شمابرای ملیتهای مثل کرد و آذری که میخواهند خود گردانی داشته باشند و یا به زبان مادری خودشان تحصیل کنند و حرف بزنند, چه برنامه ای دارد؟" فکری میکنی جواب چه بود؟ از چهار طرف جوان بخت برگشته را محاصره کردند و فحش و ناسزا بر سرش بارید . فکر میکنم اگر پلیس سوئد ان نزدیکی ها نبود یک درس عملی و فیزیکی دموکراسی هم به ایشان ارائه میکردند! به پهلوی کاری ندارم, ولی اگر این افراد فردا حکومت دستشان بیفتد فکر میکنی چطور با دگر اندیشان برخورد خواهند کرد؟ طبق معمول آرزوی بهترین ها را دارم برای شما دوست و هموطن گرامی!
    13
    20
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    millionaire - منچستر، انگلستان
    اوا خواهر بهش بگو اینها چقدر بد هستند بد بد بد !!😆
    10
    8
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    Ghooloo - آبادان، ایران
    برو دغلباز، این Ahmad1345 آیدی خودته.
    11
    11
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    بشین سر جات عجوزه، تو فکر کردی که ملت منتظر اجازه تو چپول ایران ویران کن نشستن که با پهلوی متحد بشن؟ از خودت که گذشته، اما اگر نوه دری حتما مسلحش خواهی کرد که مثل خودت در گذشته با حکومت آینده هم جنگ مسلحانه راه بیندازه و پاسبان ترور کنه. عجب رویی دارید شما چپول‌های افراطی.
    14
    14
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    siavash786 - قلب نگین، هندوستان
    جنابعالی همانجا که گفتید پسرتان به بیماری پسیکوز یا سایکوسیس مبتلا است حدس زدم که احتمالا شما خودتان هم درگیر این بیماری هستید! البته قصد توهین ندارم چون اولا این نوع بیماریهای روان پریشانی اکثرا جنبه ارثی دارد و به احتمال خیلی زیاد شما هم خود درگیر این بیماری هستید و پسرتان از شما به ارث برده و دوم بیماری با کسی رودربایستی ندارد. اینکه شما فکر میکنید همه مثل خودتان دروغ میگویند به احتمال خیلی قوی از همان بیماریتان نشات میگیرد! بنده اگر میدانستم با چنین شخصیتی سر و کار دارم یک دقیقه هم وقت برایت تلف نمیکردم. هر چند که در اولین برخورد (صفحه "نور پهلوی: به پدرم بسیار افتخار می‌کنم و هر روز قدردان این انقلاب هستم") که اصلا موضوع را نفهمیده بودی و کامنت بی ربطی گذاشته بودی حدس زده بودم اختلالهای روانی داری و در کامنت بعدیم (صفحه "رضا پهلوی: امیدوارم هم میهنانم هر قضاوتی که از من دارند برمبنای عملکرد و دیدگاه های خودم باشد تا هر چیز دیگری") هم اگر یادت باشد برایت نوشتم که چقدر شیرین عقلی و چقدر پرت و پلا میگی! فکر کنم کلا در دنیای هپروت سیر میکنی که همه را دروغگو میپنداری!
    14
    18
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    siavash786 - قلب نگین، هندوستان
    فرمودید برای بچه دار شدن اول باید ازدواج کنی! فکر کنم این هم خیلی بی ربط است چون ازدواج قراردادی است بین دو نفر که در مکان های مختلف بنا به فرهنگ آن میتواند متفاوت باشد ولی بچه دار شدن یک اتفاق طبیعی و بیولوژیک است که حتی حیوانات هم از آن بهره مند هستند. گرامی بنده با هیچکس هم دشمنی ندارم و همیشه با همه دوست هستم ولی این بعضی از دوستان هستند که نسبت به بنده کم لطفی میکنند که آن را هم بنده میگذارم پای نادانی آنها! موفق و موید باشید
    12
    16
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    siavash786 - قلب نگین، هندوستان
    محترم، از تلاشی که برای برقراری صلح و آرامش و متنابها پیدایش و استمرار اتحاد در این سایت می‌کنید سپاسگزارم. متاسفانه کسانی در بین اعضای این سایت هستند که ضرب المثل یاسین در گوش آن حیوان خواندن را تدأعی میکنند. تعدادی مغرضانه سعی میکنند که این اتحاد نیم بند را مورد حمله قرار دهند و شک در دلها بیاندازند و چند نفری هم از روی نا آگاهی و حماقت دست به این کار میزنند. خوشبختانه ملت ما امروز آگاه تر از آن هستند که تحت تاثیر این یاوه گویی‌ها با قضاوت زودگذر و پیشداوری عجولانه مانع پیروزی این انقلاب فعلی بشوند. شاهد هستیم که چطور اکثر کامنت‌های کاربران در تایید رفتار رضا پهلوی صحبت از اتحاد در این مرحله و رجوع به صندوق رای پس از تغییر حکومت میکنند. شگفتی و تعجب من از کسانیست که با عقاید اشتباه خود و یاری رساندن به آخوند حکومت فعلی را به قدرت رساندند، اما هنوز با کمال بیشرمی از رضا پهلوی انتقادات بیجا و مضحک میکنند.
    12
    12
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    با سلام ، مسلما شما حق رد و قبولی جوابشان را دارید . در مورد قضاوت تاریخ ، چه کسانی نویسندگان تاریخ هستنند ؟ مگر تاریخ الان نوشته نشده و قضاوت نکرده ؟ عده ای مخالف و عده ایی مواق همیشه وجود داشته . منهم با تک حزب و پرسشهای دیگر شما موافقم که درست نبوده . قاجار را با پهلوی و جمهوری اسلامی مقایسه بکنید نه رضا پهلوی را با پدرش . او اصلا نگفته که می خواهد پادشاه شود . اگر سعی و کوشش آوردن آن نظام بود ، حرف شما درست بود ولی باا پرسش شما از من نوعی یک جواب دادم ، اما چرا همین ها را از آخوند ها نمی پرسید؟ آیا به صراحت میگوید که سینما رکس را آنها آتشش زدند و یا اعدامها درست بود و یا تک حزبی خمینی درست بود ؟ شلیک به هواپیمایی اکراین درست بود؟ یا شلیک به هواپیمایی ایران در خلیج فارس با اشتباه ایران رخ نداد؟ اگراتحاد نداشته باشید عاقبت همین خواهد بود یا جنگ داخلی و یا خارجی . در این ۶ ماه دلار به مرز ۵۵ هزار تومان رسیده . از این گرانی آخوند زجر می کشد یا قشر جامعه ؟ فعلا عمامه ها پرتاب می کنند فردا گردن آخوند . آنموقع کشتارها شروع می شود که نه شما می پسندی و نه من
    8
    8
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    Ghooloo - آبادان، ایران
    آن پسرم شخص خودت بود تا یاداوری کنم شما از یک بیماری رنج می برید. در پست های گذشته گفتم جملات را خوب بخوان . قضاوت دیگران برای من مهم نیست برای شما مهم است که خودت را با منفی گرفتن خجل نشان می دهی . فقط خواستم راهنمایی کنم ولی افسوس که شاگرد خوبی نیستی . بی ادب همانند گذشته
    10
    10
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    Ahmad1345 - گوتنبرگ، سوئد
    هموطن عزیزم، بنده پس از سالیان سال که به این سایت برگشتم در همین مدت کوتاه متوجه شدم که جو سایت نه فقط بهتر نشده بلکه خیلی خیلی بدتر هم شده! در مورد این طرفداران استبداد قدیم متاسفانه همینطور است و فکر کنم برای همه کاملا مشخص است و همانطور که مشاهده میفرمایید تعداد انگشت شماری با توهین و منفی باران کردن مخالفانشان رعب و وحشت ایجاد کردند و تقریبا اکثریت را به گروگان گرفتند همان کاری را که خود همین رژیم با مردم میکند.آنهایی که شما دیدید تازه در کشور مدرنی مثل سوئد زندگی میکنند. این دیگر مشکل از حکومت نیست و همانطور که عرض کردم مشکل از خود ماست! مثل دقیقا فرهنگ رانندگی ما! یک جو مسموم و مریض درست کردند این اراذل و ادعا هم میکنند. درست است که هر کس مسئول کارهای خودش است و همه ما انسانهای بالغی هستیم ولی به نظر بنده همه ما در مورد مسائل جمعی مسئولیم و جای فقط حرفهای قشنگ، باید وارد عمل شد و به این اراذل مکررا اخطار داد. وقتی همه یک صدا پشت هم بایستند دیگر حرف چرند خریدار ندارد و به مرور تعدادشان کم میشود ولی افسوس که چنین نیست و بی فرهنگی در بین ما ایرانی ها بیداد میکند. با سپاس از شما
    11
    16
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    siavash786 - قلب نگین، هندوستان
    ۱-گرامی: بخاطر وضع نابسامان کشور لزومی نیست که بنده یا شما از آخوند چیزی بپرسیم. چون آخوند حکومت میکنه! چون بر ما سواره! چون آخوند امتحانش را پس داده! چون نمره قبولی ندارد! بخاطر اینکه کسی دیگر از ما چون ملا سواری نگیرد، باید شفاف سازی بشود. هر رهبر جناح وحزبی دربرنامه ها و میزگردهای خود باید به سوالات متعدد پاسخ بدهد.محترم: خانواده بنده چه درزمان شاه چه در زمان شیخ بهترین عزیزان خود از دست داده اند.آیا نباید بنده بدانم که آقای پهلوی خط ومشی ساواک ودیکتاتوری پدرشان را دنبال می کند یا خیر؟
    7
    11
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ۲- بنده نمیتوانم از شما سوالی بپرسم, چون هیچ شما مسولیت سیاسی و حزبی ندارید. یا جنابعالی از من! ولی آقای پهلوی یا شخص سیاسی دیگری باید به تمام پرسش ها پاسخ بدهند. تازه ایشان مسیح علینژاد نیستند. بلکه فرزند شاه سابق هستند.اتحاد وقتی بنیان پیدا میکند تا همه بدانند چه می گوییم و چه می خواهیم و چه برنامه ای داریم. مثلا اگر یک گروه اسلامی کراواتی مدرن به عنوان و نقش اپوزیسیون وارد این جریانات بشود،ما نباید بدانیم نظر ایشان راجع به خمینی چییه؟ بخاطر اینکه یک خمینی جدیدی برما حکومت نکند باید همه چیز بدرستی روشن بشود.با احترام
    8
    12
    یکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    Ghooloo - آبادان، ایران
    بازم میگم گریدر ، برو تو فاز اولت، که بودی، مگه نمیگی بعد از سالها برگشتی و چیز تازه‌ای اینجا ندیدی، خوب مثل بچه آدم زحمت رو دوباره کم کن برو اونجا که راضی بودی، برگرد تو لاک خودت، اینجا یا سر میری یا تلف میشی، برو دیلی لازم کمی آرامش بگیری، اینجا کسی دیگولی نمیکنه
    13
    11
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    دوست گرام ، شما مختارید هر چه خواستید بپرسید ، حتی از مادرشان . اینرا به یقین میگویم او جوابتان را محترمانه پاسخ خواهند داد. اینرا خودتان هم میتوانید مستقیما به سایتش مراجعه کنید . اما اتحاد و همبستگی باید بسته شود تا همیشه مستحکم باشد . اتحاد ملت ژاپن در زمان جنگ بسته شد وهمچنان برقرار است . آنجا یکی نمیگه من کردم یا بلوچ ، شیغه ام یا سنی ، چپ هستم یا راست ، ترکم یا فارس ، فقط زیر یک پرچم برای یک کشور . اول دوست داشتن همدیگر ، عشق به خاک و پرچم ، اتحاد و همبستگی را باید یاد بگیریم تا فردا رضا پهلوی ها و یا آخوندا ، ساواک و سپاهی نتوانند بما زور بگویند . آن وقتی بدست می آید که از بند خلاص شویم .با ارزوی پیروزی
    7
    6
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    تا این رضا پهلوى کفن نشه ما به اتحاد نمیرسیم .
    13
    15
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    خانواده شما نباید فریب تبلیغات کمونیست ها را میخوردند و به خیال خود جنگ مسلحانه به راه می انداختند و پاسبانِ بیگناه ترور میکردند. اگر عملیات تروریستی انجام نداده بودند سر و کارشان به ساواک، محاکمه و مجازات نمی افتاد. حالا باز دست به دامن کاربران این سایت بشید و با مظلوم نمایی و تظاهر به احترام گذاشتن سعی در تخریب رضا پهلوی داشته باشید. به گمانم خیلی مایل هستید که در گوش شما یاسین بخوانند!!
    13
    13
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    وقتی رضا پهلوی میگوید تاریخ در مورد پدرم قضاوت میکند منظور اینست که قضاوت انجام شده و ۸۰ میلیون ایرانی اگر به خادم و درستکار بودن محمدرضاشاه واقف نبودند هرگز به در پسرش گرد نمی آمدند که وکالت آنان را بپذیرد. حالا شما و پنجاه نفر چپِ افراطی مرتب هذیان گفتن های سال ۵۷ را تکرار بکنید و به دهل بکوبید که اتفاق ۵۷ دوباره تکرار شود. اما ببینید و بسوزید که نسل امروز آگاه تر از آنست که گمان میکنید. در خاتمه اضافه میکنم که حیف شد ساواک شر شما را از سر میهن کم نکرد، کاش شکنجه و اعدام شده بودید.
    15
    15
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ببین یک چیزی برات مینویسم ده بار از روش بخوان! امیدوارم متوجه بشی اولا شاهزاده نیاز به اتحاد با هیچکس و هیچ گروهی را نداره چون کار دنیا دست کسانی دیگر است و نوک انگشت آنها میگردد نه چند موجود بدبخت بیچاره که نمیتوانند تنبانشان را نگهدارند دوما ایشان پاسخگو به هیچکسی نیست اما اگر چیزی هم بگوید در مورد آن زمان لطف کرده
    10
    9
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    millionaire - منچستر، انگلستان
    اوا خواهر چه خشن بهش بگو ای رضای بد تو بدی بد بد بد 🤣
    15
    9
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    siavash786 - قلب نگین، هندوستان
    ممنون از شما. جالب است فرمایش می کنید که مواظب باشیم تا ساواکی و سپاهی ها بر ما حکومت نکند، ولی متاسفم از اینکه ساواکی ها یا ساواکی منش ها و سپاهی ها را حداقل در همین مبحث و در همین سایت نمی بینید!آیا رفتار غیرمحترمانه و فالانژی همین سلطنت طلب ها نشان ازعقلانیت دارد؟ لطف کنید کامنت های این سوپر هوادارهای پهلوی را بخوانید تا ببینید چه بادی از طرف این ها میوزد! اصلاً آدم عاقل منطقش زور و فحاشی و تهدید به منتقد است؟ بنده بیش از این وقت شما را نمی گیرم چون شما تصمیم خودتان را گرفته اید.ایام شاد
    12
    18
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    از رو نری ها، عجوزه!
    6
    6
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    بازم بگو اینقدر بگو تا جونت بالا بیاد ما که به کِش تُنبونمون هم حسابت نمیکنیم کوچولو
    10
    12
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    siavash786 - قلب نگین، هندوستان
    مثبت و منفی ها برات مهم نیست با دیدن فحاشی و توهین و گیر دادن این اراذل تو این همه سال وجدان چی اون هم برات مهم نیست؟ اصلا وجدان داری؟ شما قرصهاتو سر وقت بخوری و خودتو تو آینه تشخیص بدی کلی هنر کردی نمیخواد حالا دیگران را درس بدی برو کمی انسان باش و چند کیلو وجدان بخر شاید آخر عمری کمی از عذاب وجدانت کم بشه !!! عزت زیاد
    8
    10
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    millionaire - منچستر، انگلستان
    نه میلیونر جان ما مرگ هیچکس را نمیخواهیم و هر ایرانی یک رای دارد و هر ایرانی یک حق و حقوقی دارد نه کسی بیشتر نه کسی کمتر! اگر ما هم مرگ دیگران را بخواهیم پس فرق ما با این اراذل متوهم همایونی و شاه اللهی ها چیست؟ اینها یک مشت موجودات بی خاصیت و بیمار هستند ولی من و شما انسان میمانیم دوست من! شاد و سربلند باشید
    8
    14
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    تو چرا از رو نمیری ..؟!
    8
    13
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    اکونومیست کدام خری است؟ اکونومیست غلط کرد با شما اراذلش که به خیال خودتان با دستکاری مثبت و منفی ها اینجا میخواهید وانمود کنید اکثریت هستید! اکثریت تو خالی!!! مثل همان هالک تو خالی! شما وقتی وارد دنیای واقعی که مردم ایران هستند و از زمان مرگ دختری معصوم بنام مهسا امینی بلند شدند شما اراذل گم میشوید و اصلا به چشم نمی آیید! یک مشت مفتخور که سعی میکنند سوار موج احساسات مردم بشوند کور خواندید!!! مرگ بر ستمگر / نه شاه میخواهیم نه رهبر
    7
    10
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    کاربران عزیز مشاهده میفرمایید که این اراذل چقدر راحت میتوانند مثبت و منفی ها را دستکاری کنند و با این کارشان تمام کسانی که از پهلوی انتقاد میکنند را منفی و فراری میدهند و کسانی که از پهلوی خوب میگویند را با مثبت تشویق میکنند!!! با این کارشان وانمود میکنند اکثریت طرفدار پهلوی هستند به همین خاطر هم چند عدد سگ هار هم اینجا ول کردند که به منتقدین هم حملات شخصی کنند و فحاشی کنند! بنده تا کنون بعد از این همه سال چنین چیزی را حتی از عوامل همین رژیم هم ندیدم! آیا این ایرانی است که در آینده به دنبال آن هستید؟ دروغ و دغلبازی؟ این کار را این اراذل شاه پرست سالیان سال است که انجام میدهند و بنده این را بارها و بارها اینجا ثابت کردم برای همین وقتی اسم بنده را میبینند تشنج میگیرند!!! زنده باد صداقت؛ پاینده فقط ایران! یا حق
    8
    10
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    اینقدر چرندیات خودت رو کپی پیست کن تا جر بخوری!! با میلیونر هم اینجوری مکاتبه نکن احساساتش جریحه داره میشه الآن داره روی تو سرمایه گذاری میکنه مگه نمبینی هی برات مینویسه قولو جون قولو جون؟! اون دنبال یک چیزهایی است انگار تازه ......🥳😆
    5
    5
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    millionaire - منچستر، انگلستان
    سابق بیسواد نه ثابق!! فقط گنده باد معدوی داری.....
    6
    6
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    millionaire - منچستر، انگلستان
    همین زر زر رو برای پدرش زدین شما ..ها. کجا رو گرفتین؟؟ ...... واقعا هنوز ادم نشدین یا اینکه منفعتتون توی این اراجیف هست. شما به همون گرایش جوونی ات برسی بهتره تا وارد معقولات بشی
    8
    5
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    Ghooloo - آبادان، ایران
    رفیق : میگن اگر قرار باشد که بایستی و به طرف هر سگی که پا س می کند سنگ پرتاب کنی، هیچ وقت به مقصد نمی رسی! چون سرشت یک سگ هار واق واق کردن و پاچه گرفتن مردم است. به نظرم به این واق واق کردن نباید اهمیت داد!
    5
    8
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    میدونم، شما فقط عادت داری که به عرعر پاسخ بدی! لابد میفهمی که چی میگن!
    5
    5
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    ببینید ما چقدر بدبختیم که یک کمونیست عتیقه و یک اوا خواهر و یک متقلب مفلوک شدند شاخ واسه ما و برای هم استفراغ تیکه پاره میکنند!! 🤣
    7
    6
    دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    پاچه مال کپی کردم دوباره گذاشتم چون چند باری که گذاشتم ماشین منفی دهت بدچوری فعال بود خواستم ببینم هنوز هم فعال است که دیدم فعلا افسارتون خوب دستمه و کمی آدم که نه آرامتر شدید. آدمتان میکنم!!!
    6
    9
    ‌سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    باز دوباره زیادی خوردی چشات آلبالو گیلاس چید؟ کمتر بخور جانم تا کمتر ....مفت بزنی حمید چاله میدونی!
    6
    9
    ‌سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    دوست من ما آبادانی ها تو جنگ بزرگ شدیم همه جور بدبختی را به چشم دیدیم. بنده خودم یکی از دایی هام زمان شاه و یکی دیگر زمان همین آخوندها اعدام شد و از هیچکدامشان دل خوشی ندارم ولی این جماعت شاه اللهی و شاه پرست واقعا به حزب اللهی ها دو تا سور هم زدند باز اونها یک منطقی دارند اینها که فقط یک مشت فحاش درپیتی بیسوادند که هیچ منطقی حالیشون نمیشه! از قدیم گفتند اسم سگ بیار چوب به دست بگیر ✌️
    6
    9
    ‌سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    هیچ ......نیستی!! اولا بدچوری دیگه چیه کلمات جدید اختراع کردی بیسواد؟! دوما بعد از دو روز به ندرت مردم سر به یک صفحه قدیمی میزنند به قول معروف خبر کهنه میشه حالا هرچقدر دوست داری با گپی پیست خودت رو جر بده!!😄
    6
    4
    ‌سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    Ghooloo - آبادان، ایران
    بد جور سوختی، آبادانی ها اگه بفهمند با اسم آبادان کامنت میذاری، از آبادان میندازنت بیرون تجزیه طلب سایبری
    9
    7
    ‌سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    ببین پیرمرد نادان ghooloo معلوماتش صد برابر توهه ، خودت رو ضایع نکن ، تو رو همون شغل دستمال زدن رضا پهلوى تمرکز کن و زیاد زر نزن
    5
    9
    ‌سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    millionaire - منچستر، انگلستان
    ببین تو منو پیرمرد خطاب کردی خیلی خوشحالم که معترف به مردانگی من هستی ولی من نمیتونم تو رو با ۱۰۶ سال سنی که داری پیرمرد یا مرد خطاب کنم 😂
    5
    5
    ‌سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    نه بابا! صفحه کهنه میشه مردم به ندرت سر میزنند؟ هاها این مردمی که تو میگی چطوری است که تا یکی از پهلوی انتقاد میکند اینقدر زیاد میشوند ولی موقع نظرات همین شما چند نفرید همیشه آن هم تازه با چند تا آی دی؟!! واسه مثبت و منفی ها یک دفعه تخم گذاری میکنید اینقدر زیاد میشید نه؟ بعد چطوری است که اونی که منفی میدید اگر با مثبت خنثی بشه همینطور دوباره منفی میخوره تا به مراد دل برسید؟ حتما مردم همه با هم میفهمند یکی باید صد تا صد تا منفی بخوره؟ پاچه مال من شما ها را اینجا تاتی تاتی کردم و بزرگتان کردم! یادت رفته حمید تن تن چه بلائی سرتان در تالار آوردم؟ واسه من این چرت و پرت ها را نگو فکر هم نکنم خودتون هم این چرندیات را باور کنید چه برسه به بقیه! مردم خوب میدانند که اینجا چه خبره اُمُل شوت !!!
    6
    8
    ‌سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    بوی سوختگی به مشامت خورده؟ یک نگاه به .....بکن! آره خودشه تشت آب یخ دریاب کمی خنک بشی زالزالک
    8
    10
    ‌سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    millionaire - منچستر، انگلستان
    این امل بیسواد مثل یک کودک خردسال میمونه که تازه نوشتن یاد گرفته مثل بچه ها از کاربران اشتباه املائی و تایپی میگیره که بگه من سواد دارم الان هم باید بهش بگی تو هم خیلی بیسوادی که کپی را <گپی> نوشتی! تا حالا صد تا غلط ازش دیدم بهش هم بگی زرتی اونجاشو هوا میکنه و تربیت خانوادگیشو به رخ همه میکشه! بگو آخه امل ملنگ سواد چیه وقتی شعور نباشه! یک شعبون بی مخ سبک عقل کم داشتیم یک شعبون بی مخ بی شعور هم بهش اضافه شد. واقعا بنازم به این طرفداران پهلوی ماشالا یکی از یکی باسوادتر و باکلاس تر! خداییش فقط بدرد همون کالسکه اعلیحضرت همایونی میخورند که ببندیشون بهش و اینهام بکشند شاید یک کار مثبتی کرده باشند 😂
    7
    9
    ‌سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    اولاً بیسواد اون علامت زبر هستش بالای ک !! که میبینی با لهجه انگلیسی نوشتم خنگول! دوماً اینقدر از این بچه بازی ها دربیار با مثبت و منفی تا بزرگ بشی سوماً تو و این میلیونر با هم زوج خوشبختی رو تشکیل میدهید امیدوارم برات دوقلو بزاد 🤣
    7
    6
    ‌سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    واسه اینکه به همه ثابت بشه چقدر تو پررو و وقیح هستی من هر دو کلمه را یکی با گ و یکی را با فتحه یا زبر میگذارم که همه خودشون مشاهده کنند: با زبر، کَپی و با گ، گپی !! در ضمن اون کلمه ضمه میخوره تو فارسی بیسواد نه فتحه یا زبر(کُپی)! تازه تو این کلمه کپی را چندین بار فقط تو همین صفحه نوشتی هیچ کجا زبر براش نگذاشتی حالا یک دفعه الان هوس کردی براش زبر بگذاری! تو اینقدر بدبخت و بیچاره هستی که حتی یک همچین اشتباه ساده ای که مثل روز روشن است را قبول نمیکنی ببین چقدر تو بچه هستی! برو خجالت بکش و اینقدر ادعا نکن بیشتر از این هم همش نزن بوش کل سایت را برداشت امل بیسواد !!!
    6
    10
    ‌سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    Ghooloo - آبادان، ایران
    کش تونیونت رو احتیاج داری .....،. وگرنه خیلی ضایع میشی، خوب نیست برات بچه کامبیزی، فعلا دستت رو بند....
    5
    3
    ‌سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    اى پیرمرد بیکاره ى همش پاى کامپیوتر ، من گى نیستم که اگر هم بودم عار نیست ، یه جوری همش از گى ها حرف میزنى انگار جرمه ، بعضى وقتها فکر میکنم ده دوازده ساله اى عقلت در حد کودکان عشق کامپیوتر و زیاد ...زنه ، یه ریز پاى کامپیوتر نشستى و تند تند جواب همه رو میدى ، شاید هم مریضى ، بیمار روانى نادان
    4
    6
    ‌چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    کش چی چی؟ تونیونت؟ هاها میبینم لکنت زبان گرفتی و اِته پِته میکنی! برو هر وقت حرف زدن یاد گرفتی برگرد ما اینجا هستیم 😎
    5
    7
    ‌چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    این دولت جمهوری اسلامی غیر عادی است بااین روشهای عادی عوض نمیشه، رژیمی که به کودک و نوجوان ۸ساله رگبار می بنده در هیچ جای جهان وجود نداره. شما حتی یه دونه پایگاه دم مرز نداری برای لجستیک مردم داخل، دریغ از حتی یه سرباز. پایان این رژیما که حتی یک قدیم عقب نشینی نمیکنن از لب مرز شروع میشه برای همین اول مرز کردستان رو بتوپ بست. شما هنوز فکرتان به این نرسیده، انقدر که شعاری هستین. جمهوری اسلامی یه ضرب المثلی داره : خدا چقدر دشمنان ما رو احمق خلق کرده
    3
    1
    ‌پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    Ghooloo - آبادان، ایران
    آخه ....جان، اشتباه تایپی، .... هم میسوزونه، پس بذار بسوزه،. ....از دستت چی میکشن.... بیش از اندازه بهت بها دادم، ببند ...رو دیگه
    2
    1
    جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    انسان باش - لندن، انگلستان
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    بابا تو رو خدا خجالت بکشین!؟ کمی وجدان داشته باشین!؟ مگه نمیگین همه میمیرن سوال جوابی هست بهشت جهنمی هس!؟ چی می خوایین جواب بدین!؟ اخه شاه که روحت شاد چرا هر چی بود و نبود با خودت نبردی!؟ یعنی داری میگی شاه از اینها زیاد خورده برده دزدیده!؟ بابا مملکت میدونی چه خبره؟؟ گوشت شده نیم میلیون!؟ اونوقت تو طرف این رژیم رو میگیری!؟!؟
    0
    1
    شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    انسان باش - لندن، انگلستان
    آریتما - استکهلم، سوئد
    ای کاش کمی وجدان تو وجودت بود کمی شرف داشتی،انسانیت داشتی، تو که همه چیتو‌ با پول عوض کردی به من میگی گوسفند!؟!؟ شما عرزشی ها بزرگ‌ترین خیانتکار به مملکت هستین،بیا چند تا دیگه فحش هم بده مهم نیس،ولی به نگاهی به مردمت بنداز ببین با چه وضعی دارن زندگی میکنن!؟ ببین ایران به چه روزی افتاده!؟
    1
    1
    دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    انسان باش - لندن، انگلستان
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    اولا هر چقدر بردن نوشه جونشون ای کاش هر چی بود و‌نبود رو میبردن،دوما هم‌ هر چقدر هم برده باشن در مقابل دزدی این اخوندها از هیچی هم کمتره،مرد حسابی فکر میکنی انگلزاده از کجا آوردن از کجا مالیات میدن!؟!؟ همه مسووالان اینور واسه خودشون خونه زندگی درست کردن آماده فرار هستن،اره بخند فحش بده،اصلا چکار داری به این کارها،تو واجبی بگیر و کامنت کن اصلا نخون کامنتا رو
    0
    1
    دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.