نگاهی به کارنامه یک سال آخر محمدرضا شاه پهلوی: تند شدن غیر قابل انکار سرعت پیشرفت


در بهمن ماه ۵۷، در حالی انقلاب اسلامی به وقوع پیوست که حکومت محمدرضاشاه، تا آخرین روز در حال ادامه توسعه اقتصادی بود تا جایی که تنها در یک سال پایانی، بیش از هشتصد روستا در کشور برق‌دار شد. در این میان غفلت او از اسلام سیاسی در وقوع انقلاب بی‌تاثیر نبود.
 
+282
رأی دهید
-18

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    no-more-silence - تهران، ایران

    شاه عزیز و با شخصیت و آینده گر و مهربان . امیدوارم قبل از فوت تونسته باشی مردم ناسپاس ایران رو ببخشی. شاه خیلی فیت و خوش اندام و خوشتیپ و در سفرهای خارجی باعث افتخار هر ایرانی بود برعکس مسولین شکم گنده جمهوری اسلامی و دمپایی پوش در داخل و خارج با زیپ باز !! بیسواد عدم تسلط به زبان انگلیسی یا دست ندادن با سران خانم و داوران خارجی در موقع دریافت لوایح و یا جوایز بین المللی! فقط بانی آبروریزی هستن. حتی از نظر ظاهری چطور ممکنه شاه با اون پرستیژ و تسلط به خلبانی نظامی و حتی کنکورد را رها کرد !! در عوض خمینی الاغ سوار که شرارت از چهره کریهش میباره رو جایگزینش کرد
    24
    139
    ‌سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران

    این همون مردیه که آمریکایی‌ها دوسال قبل از انقلاب جلوی خودش و زنش مینشستن و به اسم خبرنگار دموکراتیک ملتی به شاه ملتی که بالای ۲۵۰۰ سال شاهنشاهی داره میگفتن تو زنتو با خودت یکی میدونی؟ اونم زمانی که خودشون در کشور خودشون عصر طلایی پورن داشتند و رنگین پوستان رو مثل سگ میزدند. جالبه اعلی حضرت از تمام دوران این به اصطلاح دموکراتها بیشتر وزیر زن و مشاور زن داشت. این کثافتهای آمریکایی دو روز پیش طرح ۱۰۰ رو بردند کنگره طی یک ویدیو کنفرانس مریم لچک رو برای آینده ایران دموکراتیک پشتیبانی کنند برید ببنید (مردم چشماتون رو باز کنید دشمن فقط داخل نیست). من مواضع ضد غرب ندارم، من واقع بینم خدا رو شکر مردم ایران الان تحصیل کرده و باهوشند این آمریکایی‌هال تو سنا یک عده پیر پاتال با زوری استروید راه میروند وگرنه بد خوابی برای ملت ما دیده‌اند. اونهایی که میگفتن ترامپ قهرمان اون موقع به ما فحش میدادید چشمتون رو باز کنید ساده لوح نباشید دموکراسی و حقوق بشری وجود نداره فقط خودتونید اینها رو هم نمیگم که بگم بخاطر غرب ملاها باید بمونند نخیر اتفاقا تا وجود ج ا اکوسیستم فعالیت اینها وجود داره.
    21
    111
    ‌سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ضدبشر - گراتس، اتریش

    جناب علم وزیر محترم آقای خدایگان میفرماید 3 در صد روستا ها در آنزمان برق داشتند و 4 در صد آب لوله کشی , یا برعکس . البته با توجه به درامد سرشار نفت آنزمان میشود گفت اعلیحضرت آنزمان واقعا شاخ غول شکاندند. با پوزش از شاه الهی های فحاش محترم .
    135
    24
    ‌سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    ضدبشر - گراتس، اتریش
    جناب موسوی وزیر محترم خوکِ راحل هم میگوید رفراندوم برگزار کنید. اصلا خوکها را با شاه فقید مقایسه نمیکنم اما مگر از درآمد نفت سرشار امروز بیشتر از یک تکه استخوان به سمت شما پرت میکنند که وجدان نداشته را ارزان میفروشید؟
    10
    73
    ‌سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    تنها گناه و اشتباه پادشاه این بود که ما را آدم حساب کرد.
    15
    93
    ‌سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران

    اینا برای عوام هست، هویدا رو پخش کرده تمام نکات مثبتش رو گفته،اما نکات منفی مثل حمایتش از جدایی بحرین رو نگفته. اگه دنبال حقیقتی تلویزیون نگاه نکن
    75
    10
    ‌سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    hassan1326 - تهران، ایران

    پیشرفت جوامع مانند میزی استکه چهار پایه (اقتصادی،فرهنگی،سیاسی،اجتماعی )دارد ، اگر رشد چهار پایه نامناسب باشد میز سرنگون میشود
    15
    44
    ‌سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    ضدبشر - گراتس، اتریش
    از آنجایی که وقتی رضا شاه ایران را تحویل گرفت کل ایران روستا بود حتی تهران نباید توقع داشت که با نفت دو سه دلاری بشود یک شبه کشور را آباد کرد همین اواخر بود که تولید به چهار میلیون رسیده بود و نفت بشکه ای ۳۵ دلار شده بود تمام شهرستان هایی که وجود داشت همه یک زمان روستا بودند و اصلا چیزی به نام شهر با امکانات زندگی شهری نبود مردم ما مردمی تحصیلکرده و هنرمند و صنعتگر نبودند مانند مردم آلمان و ژاپن به همین دلیل مملکت با کندی پیش میرفت
    13
    61
    ‌سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    مشکل اصلی (آی کیو) پایین مردم ایران بود و هست! وگرنه بودند علمایی که با حکومت دینی مخالف بودند و با جمهوری اسلامی بیعت نکردند و میگفتند که در غیاب امام معصوم حکومت دینی جایز نیست! چند ماه قبل از انقلاب من که مخالف انقلاب بودم با چند نفر انقلابی بحث میکردیم تا اینکه یکی از آنها گفت تو به معجزه باور داری من گفتم تا چی باشه؟ من رو برد کتابخانه دبیرستان و لای قرآن را باز کرد و در سوره بقره یک عدد مژه یا ابرو بود به من نشان داد گفت ببین مو لای قرآن هست و این معجزه امام خمینی است! اگر 200 سال قبل از این به کسی میگفتید که 200 سال آینده انسان میتواند 4 تن فلز را سرهم کند و یک وسیله به نام هواپیما بسازد که با آن بشه سه برابر سرعت صوت پرواز کرد قطعاً میگفت این یک معجزه است بعد این شخص حزب الهی در قرن بیستم به من یک مژه یا ابرو لای قرآن نشان داد و گفت این یک معجزه است!! اگر شاه میخواست مانند خمینی که مشروب فروشی ها را بست مساجد راببندد و یا مانع ساخت مسجد شود قطعاً هزاران مسجد زیرزمینی تاسیس میشد اینو مطمئن باشید متأسفانه خیلی از تحلیلگران مردم ایران را نمیشناسند
    16
    50
    ‌سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    محسن ۵۵ - گنت، بلژیک

    شاه با وجود تمام کارهای خوب و مفیدی که انجام دهد اما برعکس رضا شاه به روحانیون خیلی میدان داد چون خودش انسان معتقدی بود. "سکولارها و روشنفکران یا در زندان بودند ویا در تبعید"
    7
    32
    ‌سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۱
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

    نگاه کنید حتی تصویر شاهنشاه آریامهر لرزه بر تن وطن فروشان منافق و چپول‌ها می اندازد یادت گرامی مرد بزرگ
    10
    46
    ‌سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Attila14 - استکهلم، سوئد

    ۴ سال قبل از عن قلاب از هنری کسینجر مشاور چندین رییس جمهور امریکا پرسیدن پیشرفت ایران در بیشتر موارد علمی و اقصادی سرعت سرسام اوری داره! جواب داد امریکا و غرب هرگز یک ژاپن دیگر در اسیا و بلاخص خاورمیانه تحمل نخواهد کرد
    2
    28
    ‌سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    آخه مورچه چیه که کله پاچه ش چی باشه! آون خدا بیامرز اون موقع که زنده بود از سایه خودش هم میترسید و همیشه چمدان به دست آماده فرار بود حالا که دیگه هفت تا کفن هم پوسونده! تو تا دم گور هم دست از مزخرف گفتن و پاچه خواری برنمیداری پاچه خوار اعظم؟ 100 سال عمر کردی و پاچه خواری کردی بسِت نیست؟ چند سال آخر عمرت را مثل یک انسان آزاد زندگی کن و طعم انسان بودن هم بچش پاچه خوار جان! موفق باشی
    38
    46
    ‌سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    قولوووووو اینقدر بی سوادی که نمیدونی پاچه خار را پاچه خوار نباید نوشت !! این لقب مبارکت رو خوب یاد بگیر بی نوا تا هرجا خواستی خودت رو معرفی کنی متوجه سواد نداشته ات نشوند
    25
    21
    ‌چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۱
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    Ghooloo - آبادان، ایران
    په نه په ماری لچکی خوبه که الان زیر کوموله افتاده پاچه خواری یک وطن پرست سگش شرف داره به پاچه خواری صدام خیلی غیرت داری برو ماری لچکی رو از زیر عربا در بیار اگه چیزی از اون اکله باقی مونده باشه. برو اردون پیش مسعود چاخان اگه زنده بود بهش بگو طرفداران پادشاهی رو دیدی پشمات نریخت,تو هم با من کل کل نکن شما‌ها لکه ننگی بر دامان وطن هستید همتون مترودید کمی فکر کن اگه عقلی واست مونده باشه بهش میرسی
    27
    26
    ‌چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۱
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    گارد عزیز ممنونم از راهنمایی شما
    23
    21
    ‌چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    قابلی نداشت
    20
    17
    ‌چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    "تو هم با من کل کل نکن شما‌ها لکه ننگی بر دامان وطن هستید همتون مترودید کمی فکر کن اگه عقلی واست مونده باشه بهش میرسی" هاهاها تو زمان اعلیحضرتت فارسی نوشتن یاد گرفتی یا اینجا پیش این رفیق سبزی فروشت که واسه هم تعارف تیکه پاره میکنید؟ هاها خودت اصلا جمله خودت را میفهمی؟ همتون چی هستید؟ مترودید؟؟ یعنی چی؟ کلمه از خودت ساختی؟ مجبورت کردند وقتی سواد نداری بیخودی بیای ...... کنی؟ یک کار شماها بلدید اون هم پاچه خواریست بیشتر از این هم زور نزن که خیلی خنده دار میشید .....همایونی 😂😂
    20
    30
    ‌چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    پاچه خوار جان تو هر جور دوست داری بنویسش اگر با نوشتنش آنطوری تو سواددار میشی من اسم تو را میگذارم آقای سواد خوبه؟ ...برو حالشو ببر 😁
    18
    28
    ‌چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    باز دوباره غلط املایی داشتی مطرود رو نوشتی مترود و با اینکه بهت گفتم پاچه خار درسته باز نوشتی پاچه خوار !! بچه به این بی استعدادی تا حالا ندیدم !! پاچه خار از فعل خاراندن و نه خوردن چیز یاد بگیر بی نوا
    22
    21
    ‌چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    عقل همه شما پاچه خواران همایونی را روی هم بگذارند اندازه بُزبُز قندی هم نمیشود! چه کسی به شما یاد داده که اگر کسی از دیکتاتوری شاه انتقاد کرد چپی یا مجاهد است؟ آخه پیر و پاتالهای شاه پرست شماها دقیقا کار همین رژیم آخوندها را میکنید که! و مردم اتفاقا حالشون از همین چرندیات بهم خورده که تا چیزی میگویند یک وصله ای بهشان میچسبانند! فکر کردید همه مثل خودتان دروغگو هستند که سنشان را 100 سال بزنند؟ گور بابای اون مریم لچکی، مسعود و اون شاه و شما با هم همگی! راحت شدی پاچه خوار اعظم؟ زنده باد آزادی، مرگ بر ستمگر / نه شاه میخواهیم نه رهبر
    20
    24
    ‌چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    آقای مُلا قلمی، اون <مترود> که رفیقت که قربون صدقه هم میرید نوشته شوتعلی! هاها تو اول بفهم کی چی نوشته و کی به کی نوشته بعد بیا ادعای سواد بکن و اینجا شخم بزن پاچه خوار جان 😂😂
    17
    24
    ‌چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گاگول جان حالا غلط املایی خودت رو می اندازی گردن کس دیگه ای؟؟ برو نوشته خودت رو ببین تو خودت نوشتی مترود !! عجب پررویی هستی
    11
    9
    ‌پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    درضمن اگر اون چیزی رو غلط مینویسه چرا تو میری از روی دست اون کپی میکنی؟ معلوم میشه خودت هم بلد نیستی
    11
    9
    ‌پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    من عین جمله اون رفیق پاچه خوارت را کپی کردم چون غیر از غلط املایی اصلا کل جمله ش نامفهوم بود! هر آدم عاقلی با دیدن همین کامنتهات میفهمد که گاگول دقیقا چه کسی است!
    8
    12
    ‌پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    گرامی: جنابعالی چند ماهی است وقتی عرصه را تنگ می بینید علیه دوستانی چون قوقولی و غیره گارد جاویدانی می گیرید، و غلط املایی اشان را تذکر می دهید. گیریم و گیریم هم کار شما درست! ولی محترم: اگر شما بیل زن هستید، چرا اول علف هرزه های باغچه خودتان را هرس نمی کنید؟ چرا در مورد غلط و غلوط های دستوری و املایی آقای زرتشت نظر و اخطار نمی دهید؟ لابد نمی توانید چونکه از جرگه سلطنت چی ها هست؟ بهتر است که صداقت را بیش از این کتک کاری نکنید٬ چون وجدان واقعی نم می کشد.
    7
    10
    جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    اون اوایل یکی دو بار فرمایش شما را به عرض ایشون رساندم ولی بعداً متوجه شدم این اشکال از بیسوادی ایشون نیست و احتمالاً مشکل از جایی دیگر است گاهی اوقات بعضی کارها را بعضی افراد به دلیل محدودیت هایی نمیتوانند به خوبی دیگران انجام دهند مثلاً شخصی مانند شما با 17 سال سن ممکن است کاری را بتوانید بخوبی انجام دهید که یک شخص 80 ساله نتواند به همان خوبی انجام دهد! امیدوارم متوجه منظور بنده شده باشید
    8
    6
    جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    خدمت جنابعالی عرض بکنم اگر به بیسوادی سفید و کدر نگاهی بیندازیم, نوشتن واژه و کلماتی چون خواستن یا خاستن, خواهر خاهر, مطرود مترود, خواهش خاهش و غیره دال بربیسوادی نیست.اتفاقاً خیلی ترجیح میدهند مثلا خواهر را خاهر بنویسند. یا به جای ط از ت استفاده میکنند. بیسوادی نوشتاری درجایی طغیان میکند که نویسنده با نوع نوشتن خود حال به هر دلیلی خاننده (خواننده) را گیج و زجرکش میکند. چون نمیتواند منظور خود را برساند. در ضمن انتخاب نوع کاربری و سن و سال یک موضوع شخصی است. مثلا جنابعالی باید حتماً عضو گارد جاویدان باید باشید(شاید هم بوده اید)؟ یا مگر کاربری بنام خیار نداشتیم حتما باید طرف خیار باشد؟ در ضمن مهم نیست که گربه سیاه باشد یا سفید! مهم این است موش را بگیرد. فعلا خیلی ها با نگاه های سطحی و فحاشی بنام سلطنت طلب توی همین تله افتاده اند. ولی چون شما آگاه هستید سعی کنید در تله نیفتید.
    4
    10
    جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    آنچه که نوشتید نمیدانم چقدر ربط داشت به آنچه که من نوشتم!! ولی از نظر معنی و مفهوم خیلی فرق هست مثلا بین خواستن و خاستن ! در یک جمله میتونه به طور کل معنی رو عوض کنه درضمن اگر میخواستیم به دلخواه هر کسی عمل کنیم و هرکی هرطور که دلش خواست بنویسه آنوقت دیگر لزومی نداشت به مدرسه برویم و امتحان املا بدهیم !! معلمین میگفتند هرطور که دلتان خواست بنویسید نمره تان بیست است
    9
    8
    جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    جنابعالی خیلی بیشتر از خیلی درست فرمایش می کنید. ولی شاعر میگوید: باران که شدی مپرس این خانه کیست// سقف حرم و مسجد و میخانه‌ یکیست. شب خوش
    6
    8
    جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    هموطن عزیزم، بنده هیچوقت و هیچ جا ادعای سواد نکردم و همیشه گفتم کلاس اکابر و یک آدم بیسواد هستم ولی مهمتر از سواد انسانیت و صداقت است که این اشخاص بویی از آن نبردند! که اگر این شخصیت (گارد جاویدان) بویی از انسانیت و صداقت برده بود، دیده بود که من جمله رفیقش را عینا کپی کردم و دقیقا همین را پرسیدم که این کلمه (مترودید) یعنی چه؟ ولی وقتی انسان دروغگو، دغلباز و وقیح باشد میشود همین که مشاهده میکنید! بعد شما از چنین موجود دروغگو و وقیحی چه انتظاری دارید، انتظار صداقت دارید؟؟؟ شاد باشید
    8
    12
    جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    بشین سرجات بی سواد
    10
    7
    جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    GHOOLOO اشتباه حکومت شاه میدانی در کجا بود ؟؟حکومت قبلی میبایست تمام خایینین بکشور از جمله افسر شهربانی که اقدام بچاپ اسکناس تقلبی میکند باید اعدام میکرد نه اینکه زندانی بکند و بعد ازاد بشود و بیاید خودش را پاره کند
    8
    5
    جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    جناب واقع بین؛ واقعاً بنده مانده ام که این دستورالعمل و آزادی عمل را چه کسی به شما ارزانی داشته است، که طبق برآورد خودتان اینطور تهدید را ترویج بکنید! بزنید! بکشید! قتل عام بکنید! معیار شما از خیانت در کجاست? اگر این متدها و معیارهای خیانت عقلانیت دارد; چرا نگاهی به بیلانس ج.ا. نمی اندازید? پس بنده میتوانم شما را جانی و آدمکش بدانم!? لطفاً اگر تحمل عقاید دیگران را ندارید با خط و مشی سنتی و خشونت اعدام در ذهن خود، ضربه به فرآورد زن، زندگی، آزادی نزنید! جنابعالی اولین بارتان نیست که مخالفان اندیشه خودرا اینطور تهدید میکنید, و آه و ناله گذشته را میخورید که چرا شاه بیشتر نکشت. رفیق؛ مگر ۴۴ سال قتل و غارت کافی نیست? بگذارید در نظم آینده اگر این خط و مشی خشونت طلبی شما رای آورد، آنوقت بنده به شما وکالت میدهم که مرا به عنوان خائن به عقیده خود اعدام بکنید. جانتان جور
    2
    6
    شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    بلوچ اسلو . نازنین. بزرگوار شما مسایل را قاطی نکنید. منظورم از نوشتار بالا را بخوبی میدانید چه هست . کامنت من هیچ ارتباطی با انقلاب نسل جوان ایرانی ندارد. لطفا بقول علما ماله کشی نکنید .منظورم این است در رژیم شاه افرادی بودند که سوگند نظامی مبنی بر عدم خیانت بکشور را ادا کرده بودند . اما بعضی ازهمین افراد بجای خدمت بکشور اقدام بچاپ اسکناس تقلبی کردند و لاجرم با چند ماه زندان ازاد شدند و حالا همان خائنین مدت 44 سال است دم از ازادی میزدند . من حرفم این است یک فرد خاین بکشور ادعایی نمیتواند داشته باشد . چون ذات ان فرد با خیانت عجین است.بحث شاه و شیخ نیست بحث افراد خاین بکشور است
    4
    2
    شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    هموطن عزیزم, این طالع بین ضد ایرانی که نظرات ضد انسانیش و ضد زنش در همین سایت کم نیست در اصل خودش یک بچه آخوند است که درسهای حوزه علمیه را نتوانسته تمام کند ولی درسهای ماله کشی را بسیار خوب پاس کرده! بنده سالیان سال با این ماله کشهای همایونی بحث و گفتگو داشتم کلا همیشه مرغ برایشان یک پا دارد. عزیزم از جماعتی که به عشق یک دیکتاتور به یک ملت توهین میکنند چه انتظاری دارید؟ اینها عقلشان در چماق توی دستشان است و هر وقت هم گفتید این کار خوبی نیست چماق را در پشت سرشان قایم میکنند و ژست کنار مردم ایران هستیم را بخود میگیرند. شاد و پیروز باشید ✌️
    6
    9
    شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    داری پاچه خاری بلوچ رو میکنی تا واسه خودت طرفدار جمع کنی؟!! اکابر یادت نره حتما برو
    7
    4
    شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    از اینکه پیرزنِ چپولِ مفلوک! قولوی روانپریش را قوقولی خطاب کرد بسیار شادمان شدیم. نمیدانم قولو پسورد آیدی اخیرش را که “راستگوی بی طرفدار “ بود را گم کرده که با نام سابقش به چرتنویسی رو آورده یا خیر، اما تماشای بی آبرو کردن او توسط جمیع کاربران نیز خالی از لطف نیست. و دیگر اینکه جناب بلوچ که فقط به هنگام دیدن عکسی از پادشاه و شاهزاده برای انتقاد و یا رد و بدل هندوانه به زیر بغل همسنگران لب به افاضه کلام میگشایند هم باعث مسرت خاطر هستند و نباید ایشان را از محبت های لفظی محروم کرد.
    8
    5
    شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    پاچه مال همایونی، مختصر توضیحی بدهم چون زرت و پرت زیاد میکنی و ادعای سواد زیاد داری ولی در کل خیلی بیسوادتر از آنی هستی که فکر میکردم و فهمیدم حتی معنی پاچه خواری را نمیدانی! پاچه خواری همانطور که در داستان ناصر الدین شاه که از کتاب نخجیرگاه برایت آوردم یعنی تعریف و تمجیدِ کسی از رده ی پایین (مثل یک نوکر یا درباری) برای کسی در رده بالاتر (مثل ارباب یا شاه) به قصد گرفتن امتیاز است، دقیقا مثل همین خودت و اون رفیقت سبک عقل که همیشه به امید اینکه یک ولی نعمتی پیدا شود و دستی به سر و گوش شما بکشد و تکه نانی جلوی شما بیندارد و شما به نان و نوایی برسید، انجام میدهید و نه برای دو دوست یا دو هموطن که در یک سطح هستند و هیچ امتیازی کسی به کسی نمیتواند بدهد و اصولا من و جناب بلوچ، برعکس شما به سیستم دیکتاتوری و استبدادی که کسی آقابالاسر دیگری باشد و مثل شما که دوست دارید نوکر باشید و شاه هم ارباب شما باشد اعتقادی نداریم. امیدوارم کمی روشن شده باشی پاچه مال جان
    1
    6
    شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    سبک عقلک معلوم است داروها و روشها درمانی پس از این همه سال هیچ تاثیر مثبتی نداشته و از نظر من رو به وخامت هم گذاشتی! واقعا نیازی به این همه روده درازی برای اثبات عدم بهبود روانپریشانی و عقده های تلنبار شده ات نبود! چیزی هم نمینوشتی باز هم همه درمیافتیم که هنوز هم چقدر بیمار و مریضی!!! سعی کن قبل از اینکه جان ناقابل و بی ارزشت به پایان برسد برای خاطر اطرافیانت و عزیزان خودت، لااقل روزهای آخرت حتما کمک بگیری! ما هم همگی از درگاه خداوند برایت شفای عاجل طلب میکنیم! موفق و موید باشی آفتابه همایونی
    1
    6
    شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    Ghooloo - آبادان، ایران
    دوست عزیز؛ دوست ندارم وارد جزییات بشوم، ولی بنده شخصیت و نظربسیاری از این آقایان را بخوبی میشناسم و میدانم. درنتیجه بدون اغراق، بحث و گفتار با تعدادی واقعاً اتلاف وقت است. در فاز زن ستیزی آقای واقع بین شما درست می فرمایید. بنده نظرم این است از تفرقه باید پرهیزکرد. ولی کسی که خشونت طلبی و تهدید را تعریف میکند باید توجیح بشود. بنده از کسانی که دیگران را تعقیب کامنتی، تهدید به خشونت، پاچه گیری یا فحاشی بکنند هراس دارم و هیچ تفاوتی بین آنها و حکومت دینی نمی بینم. با نظر شما موافقم زیرا اینگونه ناهمواریهای فکری با این دوستان طرفدار آقای پهلوی را گذرانده ام. بنا براین تلاش میکنم کمترین بحث با این دوستان چند آتشه را داشته باشم. با سپاس از شما! جانت جور
    1
    3
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    من نیز با شما هم نظر بوده و اعتقاد دارم که پرهیز از مشاجره با فحاشان عمل شایسته ایست ولیکن متعجبم که چطور فحاشی ها در کامنت همسنگران خود را ندیده و یا در این خصوص ندیدن را ترجیح میدهید. البته کاربران این سایت نیز با شخصیت یکدیگر آشنا هستند و قضاوت را با آنها میسپاریم.
    0
    0
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گاگول برره ای با اینکه برات از یک دانشمند و محقق به نام آقای کزازی که شناخته شده هستند نوشته آوردم ولی اینقدر گاگول و عقب مانده ای که باز هم پاچه خار را پاچه خوار نوشتی گاگول املاء یاد بگیر
    3
    3
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    درضمن به کامنت های مسخره و پر از غلطهای املایی که مینویسی پشت سر هم امتیاز مثبت بده تا از عقده نمیری
    3
    3
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    پاچه مال عزیز، باز دوباره سوزنت رو پاچه خوار گیر کرد؟ از لغتنامه دهخدا و معین معتبرتر نداریم! در لغتنامه دهخدا و معین هر دو آمده که پاچه خوار به معنای "چاپلوسی" است (دقیقا همین چیزی که متن نظر ماست) و پاچه خار (به معنی خاراندن پاچه) که همان معنی را میدهد اتفاقا توسط مهران مدیری در سریال برره باب شد! باز هم نشان دادی که خیلی بیسوادی و اگر تحقیق کردن بلد بودی کلمه ای را که خودت به اشتباه استفاده میکنی را گردن دیگران نمی انداختی هاها البته تو اگر تحقیقات بلد بودی که بعد از 40 و 50 سال از دیکتاتوری شاه آن هم در کشوری مثل آلمان که همه امکاناتی وجود دارد هنوز همان اُمُل پاچه خوار بیسواد نمیماندی! وانگهی من که مشکل را برایت حل کردم و چون با املای این کلمه مشکل داری (که اگر کمی عقل داشتی منظور و مفهوم یک کلمه مهم است و منظور را میرساند و نه املای آن!) قرار شد (برای شما که بارها و بارها ثابت کردی نه فقط گاگول هستی بلکه خیلی شوت و مشنگ هم تشریف داری) کلمه پاچه مال را استفاده کنیم! حله یا هنوز مشکل داری پاچه مال جان؟؟😊
    3
    4
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    پاچه مال در مورد مثبت و منفی ها هم...... کردی که عرض شود تا زمانی که مثبت و منفی ها به نفع شما پاچه خواران شاه الهی پیش برود، میشود اکثریت کاربران سایت و درست است ولی اگر به ضرر شما پیش برود میشود کار استکبار و صهیونیسم حتما؟ هاها الحق که کپی برابر اصل است!!! همانطور که قبلا هم گفتم خیلی ... 😁
    3
    4
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گاگول هیچ کدوم از کامنتها به نفع تو گاگول نیست و همه کامنتها خلاف کامنتهای توست پس معلوم میشه که این تویی که داری از روی عقده و حسرت به خودت مثبت میدی
    3
    3
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    در هیچ فرهنگ لغتی همچین چرندی که میگی نیومده درثانی گاگول تو داری واسه من از سریال برره مدرک میآری انگار که خیلی شوتی!! آفرین برو سریال محبوبت برره رو پشت سر هم ببین چون یکی از همون هایی
    3
    2
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    توجیه رو غلط نوشتی عزیز جان 😏
    2
    1
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    آقای ملا قلمی، برای مثال بنده هم در جایی دیدم فاضلاب را فاظلاب نوشتی یا اون رفیق شفیقت که آروغ را عارق نوشته بود!!! خب حالا که چی؟ میخوای بگی سواد داری؟ بقول سعدی شیرین سخن: "مشک آن است که ببوید نه آن که عطار بگوید دانا چو طبله عطار است خاموش و هنرنمای و نادان خود طبل غازی بلند آواز و میان تهی
    2
    4
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    Ghooloo - آبادان، ایران
    استاد خان!!! لطفاً تو این جمله ات (دقیقا همین چیزی که متن نظر ماست)، “متن” رو عوض کن به “مَد” که جمله ات معنی بده و بیسوادیت جلوه نکنه.
    3
    2
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گاگول من هرگز اسم تو رو اشتباه نمینویسم !! همیشه .....رو درست نوشته ام
    3
    2
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    ممنون از تصحیح شما! بنده همیشه آدم با وجدان و منصفی بودم و خواهم ماند و اگر حرفی درست باشد آن را حتما میپذیرم. خوب دقت کنی متوجه میشی اونی که مثل یک کودک خردسال به دنبال غلط املائی دیگران است رفیق عزیز شماست نه بنده! همه ما گهگاهی اشتباهی در تایپ کردن یا نوشتن داریم و کسی منکر آن نیست و بارها عرض کردم که اصل خود مطلب است و نه یک حرف یا کلمه که اشتباه نوشته شده باشد! که اگر اینطور بخواهی نتیجه گیری کنی پس بیسوادی شما هم از نوشتن کلمه آروغ اشتباها به عارق هویدا است 😊
    1
    2
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    محترم؛ با سپاس از شما که بندگان بیگانه و غیر خودی را راهنمایی می کنید! عزیز: چند وقتی است که شما به دوستمان از آبادان هم گیر داده اید و در نقش ملا نکته ای و پدر راهب ایراد میگیرید! حالا هم به بنده! بزرگوار؛ اگر این تذکر شما صادقانه بود بروی چشم قبول میکردم، ولی متاسفانه این طور نیست. ناسلامتی سن و سالی از شما رفته است. اینقدرنخ نما رفتار نکنید! مثل آب خوردن این ایراد شما مغرضانه است. چونکه منتقد جریان فکری شما هستم. بقول دوستمان چرا کور خود هستید و بینای دیگران. برای دوست فرانکفورتی خودتان که از بد نویسی اش زرتشت هم از خواب پریده, چرا دلیل می آورید? چرا به عنوان همپالکی از ایشان توضیح نمی خواهید? باور بفرمایید اگر بنده جای شما بودم با این کم رویی حداقل زیر کرسی پنهان میشدم!
    1
    2
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    ۲)- لطفا این چند نوشته دوست سلطنت طلب خودتان را بخوانید و چه اشکالی می بینید. آیا اشکال املایی، دستوری، کج فهمی و غیره دیده میشود? ۱- وال بین خودتان تکلیف خودتان را مشخص کنید. کدامشان خوب بود. پدر بزرگ. پدر. پدر بزرگ و پدر. بعد در اینجا زوزه بکشید. خیس از ترس نکنید. ۲- فایده هم ندارد.تازه ما هم نمی‌‌گوهیم. خودشان می‌‌گویند. از ۷۰ درصد خزر ما.کرده ۲۰ درصد. تازه در همین ۲۰ درصد هم بدون اجازه نمی‌‌توانیم. نشر گاز انجام دهیم. تمامی معادن طلا و منابع زیر زمینی‌ شمال را در دست دارد. خودشان می‌‌گویند.بدون نیروگاه اتمی‌ بوشر. ۲۰ کارخانه در روسیه ورشکست می‌‌شوند. ۳. پس اگر پیر زن بلوچ که فریاد.من بانو فرح را می‌‌خواهم. ۴- شنیده همه ملت مظلوم فلسطین. کابینت ایتالیاهی دارند. اصلا آنجا مغازه است.که دعوا بر سر باز بودن در شنبه یا یک شنبه؟
    1
    2
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    ۳-جنابعالی انگار شعر بالایی در کامنت پیرزن را نگرفتید! با اجازه ایشان مجدداً جهت یاد آوری برایتان درج میکنم. باران که شدی مپرس این خانه کیست// سقف حرم و مسجد و میخانه‌ یکیست. می بخشید از اینکه در این بگو مگوی بی کیفیت ورود کردم، چون امورات واجب تری دارم! جانت جور
    1
    2
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    پاچه مال جان، ما از اشخاص دروغگو، دغلباز و وقیح اصلا انتظار صداقت نداریم و حدس هم زده بودم همانطور که رژیم گذشته و شاه را بدون نقص و ایراد میدانی خودت را هم بی نقص و ایراد بدانی! دیوار حاشا هم بلند است ولی این را آویزه گوشت بکن اُمُل بی خاصیت، تمام مطالب ما اینجا به یادگار باقی میمانند! فکر کنم اگر الان حتی آدرس غلطهای املائیت را بدهم حتما خواهی گفت اون من نیستم و یک گارد جاویدان دیگر است هاها یا خواهی گفت بجان اعلیحضرت آی دی مرا دزدیده بودند! گاری جان خیلی زور نزن و فشار هم به خودت نیار که خدای نکرده سواددانت درد نگیرد آخر سوادت دارد ته میکشد و رو به اتمام است و این را کاملا از نقطه چینهای نظراتت میشود استنباد کرد 😂😂😂
    1
    2
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    متأسفانه پیرزن متوجه توضیح من نشد و به دنبالش شما هم نشدید آن شخصی که شما نوشته اش را شورت عثمان کرده اید و به من نشان میدهید از بی سوادی نیست که اینچنین مینویسد مثالی را برای شما میآورم فرض کن یک نفر که چشمهایش ضعیف است و یک نفر که چشمهای معمولی دارد بخواهند یک نوشته ای را بخوانند طبیعتا آن که چشمهای ضعیف دارد در هر جمله اشتباه خواهد داشت به نسبت کسی که دچار مشکل بینایی نیست و این ثابت نمیکند که آن شخص بی سواد است! اگر منظورم را نگرفتید واضحتر توضیح بدهم؟
    2
    1
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گاگول تو حرف حالیت میشه؟ واست از یک متخصص ادبیات مدرک آوردم که پاچه خوار غلطه قبول که نکردی هیچ روی اشتباه خودت هم پافشاری کردی با آوردن مدرک از سریال برره!! حالا تو منصفی؟
    3
    1
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    گرامی، این قومِ ناشُکرِ بی انصافِ همیشه طلبکار را نمیشه به هیچ صراتی مستقیم کرد. مطمئن باشید که اگر فردا کاندید خود این ناسپاس ها هم انتخاب بشه دو هفته نگذشته لب به انتقاد و گیر دادن به او خواهند گشود. از قوم بنی اسرائیل بهانه گیر تر هستند. هیچوقت به خود نگاهی نمیندازن که اگر امکان داشته باشه کمی خود را اصلاح کنن و همیشه دوست دارن با زورگویی عقاید خودشون رو که اونهم با هر نسیمی به یک طرف جهت عوض میکنه رو به اکثریت جامعه تحمیل بکنن. از ما که گذشته، امیدوارم نسل جوان از پسِ کسانی که ایران رو به وضع فعلی کشاندن بر بیاد.
    3
    1
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    Ghooloo - آبادان، ایران
    “عارق هویدا است” یعنی چه؟ تا جایی که من بخاطر دارم امیر عباس هویدا بود! جانت جورواجور!
    3
    1
    یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    مراقب سواد همایونی باش انگار دوباره دارد مثل اون <عارق> نوشتنت نَم می کشد! چون بدو بدو اومدی ایراد گرفتی عرض می کنم صراط مستقیم! شاید به همین خاطر است که نمیتوانی دیگران را به صراط مستقیم هدایت کنی چون باید یک نفر اول صراط مستقیم را نشانت بدهد!!!
    1
    2
    دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    پاچه مال جان مردم خودشان عقل دارند شعور دارند، نظرات من و شما را می خوانند خودشان به حقیقت پی میبرند! مهمتر از سواد و غلط املائی همانطور که عرض کردم انسانیت و صداقت است که جنابعالی سر سوزن هم بویی از آن نبردی! زیاد هم جوش نزن شیرت خشک میشه جوجه تازه سر از تخم درآورده همایونی
    1
    2
    دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    پیرزن؛ یاد داستانی افتادم نقل میکنند که یک ملا نقطه ای بود که مردها را تعقیب می کرد, و هرکسی به سمت قبله می شاشید فتوا میداد که زنش طلاق است. در نتیجه زن طرف را به عقد خود در می آورد. تا اینکه یکی از دوستان ملا نقطه ای رو به قبله شاشید. مردم نزد ملا نقطه ای ای رفتند و گزارش دادند! ملا گفت: درست است که به سمت قبله شاشیده، ولی او سرش را کج کرده! حالا بنده که توجیه را توجیح نوشته ام بیسوادم , ولی از خودشان علامه دهر! من فکر میکردم که گشت ارشادهای سلطنتی و شاه الهی فقط به تعقیب نظر مخالفان می پردازد ولی اینطور نیست. پس شما حقتان بود که منفی بگیرید چون شاه را ساه نوشته بودید. جانت جور
    2
    2
    دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    بلوچ: ببین گرفتاری ما از کجایه! طرف نشسته چند روز با همه در گیره و دنبال چه میگرده. بعد با این سلیقه از بنده می خواهد اگر سوالی دارم از ایشان بپرسم! حالا من و شما با این آقا بحثی داشته ایم، ولی اون لوبیا چیتی که هیچکس تحویلش نمی گیره، چرا الکی اونجاها موس موس میکنه.😁
    1
    2
    دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    بدبخت بیچاره اون نقطه چینها رو سانسورچی سایت گذاشته بود همون کلمه ای که با ض نوشته میشه و تو فکر کردی من با ظ نوشتم برات توضیح دادم که من هیچوقت اسم تو رو اشتباه نمی نویسم و همیشه با ض نوشته ام نه با ظ !! فهمیدی گاگولی
    2
    1
    دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    در پاراگراف اولت نخواستم زیاد مته به خشخاش بگذارم و اشتباهت رو که نوشته بودی ملا نکته ای به رخت بکشم ولی حالا میبینم نوشتی ملا نقطه ای بهت تبریک میگم داری راه میافتی!! تو داری از من ایراد میگیری که چرا من غلط های دیگران را به رخشان نمیکشم؟ من فقط به کسی گیر میدم که خیلی خیلی .. باشه مثل همون قوقولوووو
    3
    1
    دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    من فقط با یک نفر درگیر شدم و همچنان دارم ادامه میدهم رفیقت خودش را نخود آش کرد!! متأسفانه شماها وقتی کم میآورید شروع میکنید به صغری کبری چیدن و بی ربط ترین مسائل رو بهم ربط میدهید!! من به تو گفتم اگر سؤالی داری بپرس جوابت رو محترمانه میدهم!! حالا تو داری بهانه میآری و چیزی رو که به تو ربط نداشت ربط میدهی به این موضوع!! من دارم با یکی دیگه کل کل میکنم تو ربطش میدی به خودت
    3
    1
    دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    هرچی میکشیم از دست این قوم گاگول میکشیم که کاری ندارند جز زر زدن!
    3
    1
    دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    در کجا بنده شما را خطاب قرار دارم? مگر شما ننوشتید؛ توجیه رو غلط نوشتی عزیز جان?. مگر شما به دوستمان ننوشتید؛ داری پاچه خاری بلوچ رو میکنی? محترم : بنده خودم را نمی بخشم که چرا جواب شما را دادم و دستان اوباشان جمهوری اسلامی را می بوسم و رای بنده ۱۰۰٪ به آنهاست! چون با خشونت آنها آشنا هستم و ترسم ریخته است.ولی!
    0
    2
    دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    شما خودت میدونی که چه کسانی طرفدار پهلوی هستند و مطلبی که نوشتی در مورد طرفداران پهلوی محترمانه نبود من هم به شما توهین نکردم اگر نوشتم توجیه را اشتباه نوشتی
    2
    1
    دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    آره عزیز، از تحویل نگرفتنت همین قدر پیداست که میخونی و میسوزی و چون جوابی برای حرف حق نداری اسم کاربری عوض میکنی و باز روز از نو و روزی از نو. البته میدونم و کاملا مشخصه که محبوبیت روزافزون شاهزاده در این روزها تمام آرزوهای چپولی شما رو بر باد داده و دچار سوزش مضاعف شدید. حالا کجاش رو دیدید؟ خیال میکردی که بعد از ۵۰ سال مردم عکس اقوام پاسبان کُش ات را بالا خواهند برد و از آنها قهرمان خواهند ساخت. دیدی که هنوز اکثر ملت پشیزی برای عقاید منحوس شما قائل نیستند و برعکس احترامِ فوق العاده ای برای پهلوی ها شکل گرفته. میدانی چرا این اتفاق افتاد؟ چون سالهاست که ما حق گفتیم و نوشتیم، اما شما یاد نگرفتی که چطور افکار سالم را در جمجمه ات پرورش بدهی. این شد که امروز مجبور هستی بسوزی و بسازی. جان تو هم جورواجور!
    3
    1
    دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    از قدیم گفتند میمون هر چی زشت تر بازیش هم بیشتر! اینقدر از این شاخه به اون شاخه نپر پاچه مال جان! بنده اگر حرفی بزنم و ادعایی بکنم همیشه برای اثباتش دلایل و مدارکی هم دارم و حرف از دهانم درمیاد و نه مثل جنابعالی از جای دیگرم!!! مگر چند بار فقط همینجا تو این صفحه ادعا نکردی که هیچوقت غلط املائی نداشتی و مثلا فاضلاب را هیچوقت فاظلاب ننوشتی؟ جلوی تمام کاربران سایت باهات شرط میبندم اگر من آدرس همین یک مورد را مثلا دادم بعدش چکار میکنی بچه پررو؟ اگر حق با تو بود من این سایت را برای همیشه می بوسم و برای همیشه خداحافظی میکنم و میروم ولی اگر حق با من بود چی؟ تو برای همیشه گورت را گم میکنی و بروی پرمدعا؟؟؟ قبوله؟؟؟ ببینم چقدر مرد هستی و سر حرفت هستی! یا مردانگیت هم مثل سوادت نم داره بیسواد همایونی 😎
    0
    8
    دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    جناب بلوچ با زیرکی بسیار و البته رعایت ادب و نزاکت، اما با بی‌انصافی فوق العاده و سر بزنگاه آنچنان حملاتی به پهلوی روا میدارند که برای خواننده چاره‌ای نمیماند بجز اینکه تصور کند ایشان هم شاید ناخواسته در مسیر سپاه سایبری قدم بر میدارند. اوائل گمان می‌کردم که نیت خیر و بی‌سمت و جهت در قبال نظر کاربران دارند، اما هر چه بیشتر از ایشان خواندم مسجل شد که مغرضانه عمل میکنند و با عدم رعایت انصاف به آسیاب دشمنان میهن آب میریزند.
    4
    1
    دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    ببین اگر توانستی ثابت کنی که من اسم جنابعالی را .....نوشته ام قطعا از همان جایی که شما ادعا میکنی یعنی جای دیگرم برات یک صدای گوش نواز در میکنم تا حالش رو ببری فهمیدی گاگولی
    3
    0
    ‌سه شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    این هم واسه خودش بعضی وقتها میاد در این سایت یک دلی دلیی میکنه و میره برام زیاد اهمیت نداره که چی مینویسه
    2
    0
    ‌سه شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    پاچه مال بیسواد، اگر غیر از این جواب داده بودی باعث تعجب میشد! بی سوادی و بی ادبی و وقاحت شما بی سوادهای شاه اللهی به بنده خیلی وقت است که ثابت شده، خواستم فقط دوستانی که اطلاع ندارند هم با شخصیت دروغگو، دغلباز، بی ادب و بُزدلت بیشتر آشنا بشوند! از اینکه ثابت کردی که حرفهایت دقیقا از جای دیگر می آید و صدایش هم برایت گوش نواز است ممنونم شکی ندارم که برایت گوش نواز است چون آدمها معمولا از دوران کودکی در محیطی که بزرگ میشوند به چیزهایی که میبینند و میشنوند عادت میکنند و برایشان چنین صداهایی گوش نواز میشود حتما ابوی هر روز با همین صدای گوش نواز از خواب بیدارت میکرده، درسته؟ حدس زده بودم!!! هاها واقعا رضا پهلوی باید به چنین طرفداران باسوادی مثل تو افتخار بکند پاچه خوار همایونی
    1
    4
    ‌سه شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    Ghooloo - آبادان، ایران
    اولا اینقدر به خودت مثبت بده تا مثبت ....
    2
    0
    ‌سه شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.