شهبانو فرح پهلوی: ایران آماده بازگشت پادشاهی است و من آماده بازگشت به میهن‌ام

شهبانو با اشاره به اهمیت نقش زنان در دوران پهلوی گفت: اگر سلطنت به ایران بازگردد، نور پهلوی، دختر شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد او خواهد بود

ایندیپندنت فارسی:  شهبانو فرح پهلوی در گفتگو با روزنامه «لیبرو» میلان گفت که مردم ایران خواهان بازگشت پادشاهی پهلوی‌اند و او نیز آماده بازگشت به کشور است. این روزنامه ایتالیایی این گفت‌و‌گو را روز جمعه منتشر کرد و روز سه‌شنبه حساب کاربری شهبانو فرح پهلوی در توییتر نسخه‌ای از آن را به اشتراک گذاشت و به انگلیسی نوشت: «ایران خواهان بازگشت به پادشاهی است و من نیز آماده‌ام برگردم.» این همان تیتری است که روزنامه‌ ایتالیایی انتخاب کرده است.

این گفتگو در جریان سفر شهبانو به مصر انجام شد؛ سفری که او هر سال در سالگرد درگذشت محمدرضا شاه پهلوی انجام می‌دهد. نویسنده می‌گوید در حالی با شهبانو فرح پهلوی دیدار کرد که دختر امیر یکی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هم برای ادای احترام نزد او بود.

شهبانو درباره خاطره شاه فقید می‌گوید: «برای من تکان‌دهنده است که پس از این همه سال و این همه حرف که علیه ما زدند خیلی از آن‌ها که در آن زمان مخالف ما بودند، از جمله برخی سیاستمداران خارجی که به هیچ وجه طرفدار ترقی و توسعه ایران نبودند متوجه خدمات شاه برای کشور ما شده‌اند. و مهم‌ترین نکته این است که ایرانی‌هایی که پس از ۱۹۷۹ به دنیا آمدند هم این را بدانند. عشق و علاقه آن‌ها در حال افزایش است. در ماه‌های اخیر تظاهرات‌ خیابانی متعددی داشته‌ایم که جوانان در آن‌ها با صدای بلند فریاد می‌زنند: «رضا شاه روحت شاد.»

شهبانو با اشاره به پیشرفت‌های ایران در دوره پهلوی گفت: «با مرور زمان هر روز مردم ایران بیشتر متوجه می‌شوند که شاه می‌خواست به محض تثبیت رشد و توسعه، سیاست داخلی را بیشتر بگشاید و به سمت لیبرال‌تری ببرد.»

شهبانو فرح پهلوی در پاسخ به سوالی درباره جشن‌های ۲۵۰۰ ساله گفت: هدف شاه از برگزاری این جشن‌ها «این بود که به مردم ایران و کل جهان، تاریخ و فرهنگ ایران را به عنوان کشوری که گهواره تمدن‌های بزرگ بود نشان دهد.» او از سفر روسای کشورهای خارجی به شیراز گفت و از این‌که برخی رسانه‌های بین‌المللی علیه این جشن‌ها تبلیغ می‌کرده‌اند. او گفت: «چطور حالا که اوضاع ایران بسیار بدتر شده و اصلا قابل مقایسه با زمان شاه نیست هیچ کدام از آن‌ها چنین انتقادهایی از جمهوری اسلامی و افرادی که امروز در ایران در قدرت‌اند، نمی‌کنند؟»

او افزود: «در آن زمان برخی منافع خارجی علیه ما بسیج شده بودند که علتش افزایش شدید قیمت نفت و این واقعیت بود که ایران داشت به قدرتی بزرگ تبدیل می‌شد.»

شهبانو در پاسخ به این سوال که آیا جشن‌های ۲۵۰۰ ساله به اقتصاد ایران کمک کرد، گفت: همزمان با آن جشن‌ها بسیاری زیرساخت‌ها ساخته شدند که هنوز هم استفاده می‌شوند از جمله چندین بزرگراه و فرودگاه و صدها مدرسه و بیمارستان.

شهبانو با انتقاد از شرایط امروز ایران گفت: «اکثریت مردم ایران در فقر شدید هستند، با زنان بدرفتاری می‌شود، کارگران و معلمان اعتراض می‌کنند، والدینی هستند که به علت شدت فقر کودکان خود را می‌فروشند.» او تاکید کرد که «بیشتر ایرانی‌ها این حکومت دین‌سالار را نمی‌خواهند و بسیاری از جوانان طرفدار پادشاهی‌اند.»

شهبانو فرح پهلوی در این گفتگو از دوستی دولت شاه و ایتالیا در اوایل دهه ۱۹۵۰ و رابطه نفتی ایران با انریکو ماتئی، غول صنعت نفت ایتالیا، گفت و تاکید کرد: «توافق ایران و ماتئی با به هم ریختن انحصار «هفت خواهر» بازار سوخت جهان را متحول کرد.» اشاره شهبانو به هفت شرکت بزرگ نفتی در غرب است که به «هفت خواهر»‌ معروف بودند. او مرگ ماتئی در یک سانحه هوایی در سال ۱۹۶۲ را مشکوک دانست و گفت: «همه فکر می‌کردند کسی می‌خواسته بخاطر توافقی که با ایران بسته بود از شر او خلاص شود.»

شهبانو در ادامه درباره ایتالیا گفت: «من ایتالیا و مردم ایتالیا را تحسین می‌کنم. این کشور بزرگی با فرهنگ و تمدن است و ما فرای روابط سیاسی و تجاری روابط فرهنگی بیشتری هم با شما داشتیم. خیلی استادان ایتالیایی بودند که برای مرمت بناهای تاریخی به ایران می‌آمدند و ایران‌شناسان ایتالیایی داشتیم که فارسی را بهتر از من بلد بودند.»

شهبانو فرح پهلوی از سفر خود به مصر نیز با نیکی یاد کرد و گفت: «این‌جا احساس می‌کنم در وطن دوم خودم هستم و قدرددان دولت و مردم مصر هستم که همیشه با دوستی و محبت بسیار از ما پذیرایی می‌کنند.» او در ضمن از انور سادات، رئیس‌جمهور فقید مصر، و همسرش، بانوی اول سابق مصر، به گرمی یاد کرد و گفت: «وقتی قوی‌ترین کشور جهان که دوست ما بود (آمریکا) نمی‌خواست به ما پناهندگی دهد تنها کسی که این شجاعت را داشت رئیس‌جمهور سادات بود. او اینقدر انسانیت داشت که میزان شاه بیمار باشد و امنیت ما را تضمین کند... جایی رسیده بود که او با رئیس‌جمهور کارتر صحبت نمی‌کرد و معاونش، حسنی مبارک، را برای این کار اعزام می‌کرد.»

شهبانو در پاسخ به سوالی درباره به فعالیت‌های شاهزاده رضا پهلوی، به عنوان چهره‌ای در رهبری اپوزیسیون ایران گفت: «پسرم رضا همیشه تاکید کرده که به دفاع از تمامیت ارضی ایران، آزادی زنان و جدایی مدهب از دولت باور دارد و می‌خواهد ایرانیان خود آزادانه ساختار سیاسی و نهادین آینده خود را انتخاب کنند.»

شهبانو فرح پهلوی با اشاره به اهمیت نقش زنان در دوران پهلوی گفت: اگر سلطنت به ایران بازگردد، نور پهلوی، دختر شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد او خواهد بود.

در پاسخ به آخرین سوال خبرنگار که اگر شرایط محیا باشد آیا شهبانو به ایران بازخواهد گشت یا نه، او پاسخ داد: «بله این امید من است. اما مهم‌ترین مساله آزادی ایران و آزادی ایرانیان است. اگر روزی بتوانم به کشورم بازگردم این شادی بزرگی برای من خواهد بود.»
+822
رأی دهید
-172

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    Hooloo7 - گوتنبرگ، سوئد

    من خودم برای کشور طرفدار پادشاهیِ سمبلیک هستم(بدونِ قدرت) ولی تمامِ مردم باید تصمیم بگیرن، ری ریِ اکثریت است در یه انتخاباتِ آزاد که البته به اسانی در دسترس نیست در حالِ حاضر.
    50
    329
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Ashkan60 - لندن، انگلستان

    همگی ما بی تابانه مشتاق ورود شما ملکه دلها به میهن عزیزمان هستیم ،امیدوارم شاهد این اتفاق و بازگشت سلطنت مشروطه پادشاهی به کشور دردمندمان باشیم ! پاینده ایران جاوید شاه
    106
    334
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    باز خوب است ایشون و پسرش کم و بیش یک مطلبی بیرون می‌‌دهند. تا پوشک حمل کنندگان جبهه ملی‌ از زیر کرسی در پاریس جواب دهند. یا فمنسیت‌ها پشمالو سوهد. یا تاکسی رانان حزب توده شهر کلن آلمان هم حرفی برا گفتن داشته باشند. هیچ که پیدا نیستند. فقط منتظر هستند این خانواده یک پیام بدهند .چرت همه پاره می‌‌شود. در تناقض گفتن چپی‌ها و مذهبی‌ ملی‌‌ها انقلابی‌ به آرمان خود یک اشتراک عجیب وجود دارد. توجه کرده که شما یک چپ ایرانی‌ پیدا نمی‌‌کنید که برا مهاجرت یک کشور کومنیستی را انتخاب کند. یا شما یک مذهبی پیدا نمی‌‌کنید که برا مهاجرت یک که کشور مسلمان را انتخاب کند. همه هم سال ۵۷ دشمن امپریالیست و این خانواده بودند. دو دستی‌ چسبیده به بیضه امپریالیست. اگر گردن این‌ها را هم با تبر بزنید.....امپریالسیت را ول نمی‌‌کنند.
    63
    233
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    مسعود راستگو - تهران، ایران

    شهبانوی اسبق عزیز می دونم شاه و ملکه بازی رو خیلی دوست داری ولی باور کن امکانش نیست همونجا تو پاریس اگه از جواهرات و لباس های فاخر سلطنتی چیزی مونده بنداز و عکس بگیر و هی نگاش کن.
    373
    90
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    اگر مردم ایران به تاریخ 1400 ساله ایران نگاه کنند اسامی دانشمندان، شعرا، عرفا، شیمیدان، فیزیکدان، ریاضیدان و هنرمندان زیادی را میبینند که هیچ کدام زن نبودند و اصلاً انگار در این مملکت زنی وجود نداشته!! ولی در دوره پهلوی در همه این زمینه ها حتی سیاسی نام زنان زیادی را میبینیم این ثابت میکنه که شاه نه تنها دیکتاتور نبود بلکه زمینه ساز دموکراسی و احیای حقوق نه تنها زنها بلکه اقلیت های دیگر هم بود
    67
    288
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    باندو - نیوکاسل ، انگلستان

    پادشاهی مشروطه بهترین گزینه برای ایران است.البته اول باید از شر این لبنانیها که ایران را به غنیمت گرفته‌اند خلاص شد.و رفراندوم تکلیف آینده را روشن کند.
    56
    299
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Free Press - لندن، انگلستان

    چرا غربی ها مدام به شاه در مورد آزادی ها و نبود آنچه آنها دموکراسی میدانستند به شاه خرده میگرفتند و این اولین پرسش هر خبرنگار خارجی از شاه بود ولی در این چهل و خورده ای سال چشم خود را به اینهمه ظلم و بی عدالتی ‌و جنایت آخوندها بسته اند و‌فقط به فکر چاپیدن ایران هستند؟ جواب این پرسش کاملا مشخصه، آخوندها دقیقا همان چیزی هستند که همه دنیا میخواهند اما آیا مردم ما هم همین را میخواهند؟ آیا ما باید به خواسته غربی ها تن بدهیم و تا ابد زیر یوغ آخوندها باشیم تا از ایران چیزی باقی نماند؟
    44
    266
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    فانتوم2 - فالکنبری، سوئد

    هان چی،چی گفت?چی شد؟میای کجا، خب اگه اینجوری باشه ...
    268
    52
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    farokhzad - کنت، انگلستان

    مردم ایران تا شهربانو مادر ایرانزمین زنده هست باید بکوشند ! هر چند همین الان توده ای بی وطن مزاحمین خلق و جبهه ملی منقلی بدتر از فدائیان عسلام که اخوند ها هستن میشوند سنگ انداز ازادی ایران بیشرف های که سال ٥٧ مردم را فریب دادن و اکثرا در کشورهای اروپایی امریکانی هستن !خمینی راستگو تر انها بود میگفت این عنقلاب خون میخواهد زنان حق رای ندارن این روش عن فکرها بودن با مدارک دکترا و مهندسی از بهترین دانشگاههای جهان با پول و همت پادشاه ایران رفتن پشت خمینی نماز خواندن وگرنه خمینی کسی نمیشناخت در اخر روزی دید غرب به ایران اینترنت ازاد داده بدانید دیگر حامی اخوند ها نیستن تمام ماندگاری انها سانسور شدید و اخبار و تبلیغات دروغ بوده اربابان غربی خوب یاد دادن به خمینی ابله سازمان تبلیغات اسلامی کار انها بود توسط خمینی اجرا و راه اندازی شد ! براستی تنها راه نجات ایرانمان شاهزاده رضا پهلوی هستش هم بالسواد هم سابقه درخشان پدر و پدربزرگش در پیشرفت ایران نوین ! شرم بر تو خائن ٥٧
    53
    205
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان

    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    دقیقن، دلیل هم داره، چرا اونها در مقوله مهاجرت "امپریالیسم" را انتخاب میکنند. یک، برای‌اینکه سیاست ایدئولوژیکی بر ضد و نقیض‌گویی بنا شده، دو، برای‌اینکه آنها هم دل دارن و می‌خواهند در رفاه زندگی کنند و از موهبت آزادی از هر لحاظ لذت ببرند، سه، بچه‌هایشان آینده می‌خواهند، حکومت اسلامی و کمونیست چیزی برای ارائه ندارند جز فریب و دغلکاری!! 😖
    31
    165
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین

    شتر در خواب بیند پنبه دانه،،،،،،،بیخود خودت دعوت نکن چون سنگ رو یخ میشی
    277
    54
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    واقعا حیف شما ها برای ما مردم ناسپاس
    61
    228
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    شهبانوی قلبها مادر ایران بی صبرانه منتظر بازگشت پر افتخار شما به ایران هستیم
    62
    216
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان

    Free Press - لندن، انگلستان
    اولن این ربطی به مطبوعات غربی نداره چون مطبوعات در آن حیطه از یک سیاست پشتیبانی نمی‌کنند یا قلم نمیزنند. دومن افکار عمومی سال ملتهب ۵۶، ۵۷ در گیر و دار فریب چپی‌ها و دغل‌بازی مذهبیون در ایران دوران پهلوی دوم بشدت در آن زمان خود را نشان داد و دنیا به دفاع از حقوق به ظاهر از دست رفته برخاست. امروز ج.ا. از تمایلات مذهبی و تا حدودی عقب‌افتاده مردم بخصوص امتیها استفاده می‌کنند تا برداشت غلط به افکار دنیا بدهند. سومن، آن دسته از مطبوعات و صدای ضد رژیم ج.ا. گاهی درست بگوش شما نمی‌رسد! 😬 مشکل در این زمینه، امت است که تمام و کمال قدرت در ایران اسلامی را در دست دارد، سپاهی چپ و آخوند راست! 😖
    28
    95
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان

    همانطوریکه قبلا پیش بینی میشد . از جانب مردم ایران حرف میزنند !!! اکی ، بابا ! مستقیما داره میگه پادشاهی ، لطفا دقت کنید ! نه حتی مشروطه سلطنتی ! نه دموکراسی ! نه جمهوری ! .. میگه پادشاهی ، بعنی حکومت بک فرد بر کل مردم ایران . قابل توجه مشروطه خواهان ، . نظام فیودالیسم را دنبال میکنند . دیکتاتوری فردی ، ولایت فقیه لعنتی بره ، پاپشاهی دیکتاتوری و بازگشت به فیودالیسم پادشاهی . واقعا یه کم فکر کنید .
    209
    63
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    حق گو لندن - لندن، انگلستان

    قدمتان روی چشم شهبانوی ایران‌زمین . به به ، شاهزاده خانم پهلوی چه ملکه ای بشود برای این سرزمین . افتخار است بعنوان یک مرد که ملکه بر ما حکومت کند .
    52
    180
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان

    Hooloo7 - گوتنبرگ، سوئد
    عزیز جان داره میکه پادشاهی حتی اونیم که تو ذهن شماس نیست ، مشروطه کجاس ، حرف که الان این باشه وای بحال عملشان . خدایی در این قرن و مردم تحصیلکرده ایران کسی دیکتاتوری رو قبول نمیکنه .
    173
    45
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان

    Ashkan60 - لندن، انگلستان
    وای وای ، نمیگه مشروطه سلطنتی ، میگه پادشاهی !!!!
    170
    45
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان

    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    کل مبارزان و بزرگان مملکت ما در صد سال اخیر از ستارخان باقرخان ، میرزا کوچک ، مصدق ، سردار اسعد ، .. همه و همه آزادیخواه بودند . شما از چی داری میگی ؟!!! یکم تاریخ خودت رو بخوون
    170
    39
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان

    آخی این حیوونی پاک دیگه زده به سرش ، بگو اونموقع که بر علیه شاه دسیسه میکردی و انقدر تو گوش اون بی پدر خوندی که با میلیاردها میلیارد دلار کشور و تاج و تخت همایونی رو ترک کنه باید فکر میکردی ،
    186
    50
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان

    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    خداییش فکرم کردی ؟!!! تاریخ ایران ۱۴۰۰ سال نیست فقط ، ۷۰۰۰ ساله ، این مشکل کلیه ، پهلوی دیکتاتور بود ، وابسته بود ، طبقات بوجود اورد ، بچه سوسولای شمال شهر میرفتن خارج میومدن برای اکثر مردم حکومت میکردن و پست میگرفتن . تمام ازادیخواهان و بزرگان مملکت در زندان بودند . بله ارباب قر و فر و . آزاد بودند .
    175
    42
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان

    باندو - نیوکاسل ، انگلستان
    وای خدا ! میگه پادشاهی !
    162
    37
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان

    Free Press - لندن، انگلستان
    ببین عزیز کل قدرتهای دنیا از قوی بودن کشورهای دیگر خصوصا در حال توسعه جلوگیری میکنند و ضعیف بودن ایران و امثالهم یعنی بهتر بودن زندگی در اینجاها .
    148
    36
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان

    farokhzad - کنت، انگلستان
    خیلی بی ادبی !!!
    140
    27
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    سیاوش کسرایی یکی از آن چپ ها بود که وقتی از ایران فرار کرد رفت به شوروی و پناهنده شد !! یکبار که شجریان به شوروی دعوت میشه در آنجا با سیاوش کسرایی ملاقات میکنه کسرایی به شجریان میگه برو به همه بگو به سایه بگو اینها هرچی به ما گفتند دروغ بود اینها هیچی ندارند وقتی شوروی از هم پاشید سیاوش به آلمان آمد و پناهنده آلمان شد
    31
    138
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    تو که این چیزها مینویسی چقدر جامعه ایران رو میشناسی؟ فکر میکنی پیش خودت که مردم ایران خیلی آزادیخواه و دموکرات هستند؟ یک سر برو ایران ببین که چطور واسه چندرقاز شکم همدیگر را پاره میکنند
    37
    112
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    تو اهل فلسطین هستی؟ به نظر نمیاد ایرانی باشی
    30
    142
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    این طبقات رو پهلوی بوجود نیاورد بلکه وجود داشت و خود مردم مقصرند که سطح فرهنگشون پایینه مثل رانندگیشون و آب مصرف کردنشون میمونه پهلوی به سر مردم ایران خیلی هم زیاد بود لیاقت این مردم همین آخوندهای عقب افتاده است
    43
    125
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان
    سیاستی که خاندان پهلوی آوردند ضدو نقیض ندارد و رضاشاه بزرگ و شاهنشاه اریامهر و شهبانوی بزرگ ایران و شاهزاده رضا پهلوی پادشاه قانونی ایران همگی همواره با مردمشان و با دنیا صادق بوده اند. بله همگی دل دارند و دوست دارند راحت و آزاد زندگی کنند و این شامل حال تک تک مردم ایران می‌شود نه فقط مزدوران دزد و قاتل که به آنچه خود می گویند اعتقاد ندارند و عمل نمیکنند. ماله کشی افتخار ندارد
    53
    110
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ

    [::مسعود راستگو - تهران، ایران::]. نوش جونشون
    22
    89
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ

    [::آزادی دموکراسی برابری - لندن::]. جوک نگو چی میزنی
    32
    88
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ

    [::Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین::]. ابدارچی سفارت ای تو خیلی بی سوادی
    23
    106
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    farokhzad - کنت، انگلستان

    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    خیلی هم تو ازادی خواهی کینه و عقده ای که داری مشخص احتمالا یکی از اقوام ات هم بدرک رفتن خائن ها اولین قربانی ها هستن خمینی خیلی خوب ترتیب خیانت شان را داد بجای شاه میهن پرست
    17
    71
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ali_Kurde - برلین، آلمان

    شما پادشاه کدوم کشور هستی مادر بزرگ؟ من بهت رای دادم یا بابام کی شما رو انتخاب کرده به عنوان پادشاه ایران؟ یادت رفته شوهرت این همه پول نفت 100 دلاری 40 سال پیش رو بریز و بپاش می‌کرد، اصلا برای مردم بگو زندگی لاکچری خودت و خانوادت با کدوم پول تامین میشه، هر چی پول بود دزدیدید و بردید صفا سیتی حالا ادعا هم میکنی؟ زنیکه پورو
    114
    38
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    فانتوم2 - فالکنبری، سوئد

    نه جدی فرحی اگه تنها میای که خوب نیست،ولی اگه نوه ها رو هم با خودت میاری،پس بدون که هشتاد میلیون به صف منتظرند.
    108
    29
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    malek khorshid - روتردام، هلند

    [::Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین::]. عرب پاپتی دهن ..رو ببند. این به ما ایرانی‌ها مربوطه نه به تو عرب سوسمارخور دوزاری. پس هیس …
    30
    100
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ایرانی دبش - تهران، ایران

    آلبانی نشین‌ها ناراحت نشید در آلبانی بمانید و ما مردم ایران چشم خودمون رو فرش می‌کنیم برای شهبانو ! قدم بر روی چشم میذارید
    30
    95
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان

    آزاذه - تهران، ایران
    باز که بدون خوندن زیرآبی رفتی!😖 مسلمون غیرتی! احتمالن کامنتم رو خوندی ولی چون مغزت قد نمیده، کامنت احمقانه در مقابل من شروع شد. اونجا نوشته شده: "‌دقیقن، دلیل هم داره، چرا اونها در مقوله مهاجرت "امپریالیسم" را انتخاب میکنند. یک، برای‌اینکه سیاست ایدئولوژیکی بر ضد و نقیض‌گویی بنا شده، ...، حکومت اسلامی و کمونیست چیزی برای ارائه ندارند جز فریب و دغلکاری!" 🥴 یکی از قوتهای دروان پهلوی‌ها بدور بودن از سیاست ایدئولوژیکی ست! میدونم که برات مشکله هضم یک متن و نوشته ساده! 🥴🥴
    17
    63
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین

    vg2000 - اسلو، نروژ
    از جمله ای که نوشتی نشون دادی کی بی سواد هست لطف کن جمله را ترجمه کن شاید یک نفر متوجه منظورت بشه
    91
    14
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    faloodeh - ایکسل، بلژیک

    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    برادر چرا تحریف میکنی؟کمونیستهای ایرانی یا ایرانیهای کمونیست سه بار مهاجرت کردن.بار اول به خود همون کشورهای کمونیستی بود.
    77
    10
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    khyar - اوپسالا، سوئد

    شما ابتدا نور پهلوی را از زیر دست و‌پای رنگین پوستان امریکا بیار بیرون .
    107
    31
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    khyar - اوپسالا، سوئد

    جنس خوب بهت رسوندن دیشب ، ساقیت را رها نکن .
    102
    30
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    شاه بانوی گرامی ما هم اماده اوامر شما هستیم !
    34
    79
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    آدم آلزایمری شاخ و دم نداره که!
    108
    26
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    Sayet uk - ناتینگهام، انگلستان

    هر روز که از خواب بیدار می‌شوند یک پالسی جدید ارائه می‌دهند ! شازده می‌گوید دنبال نظام پادشاهی نیست و شهبانو!! می فرماید آماده بازگشت پادشاهی است.اعضای خانواده‌ای که گفته هم دیگر را نقض میکنند چکونه می‌تواند پرچمدار نجات کشور و مردم رنج کشیده ایران باشد. مانند دیگران حق شرکت در انتخابات آزاد را دارند .کشورهای دیگر دنبال جایگزین مناسبتر برای نظام سلطنتی هستند ،متاسفانه یک تعداد پس روی را ترجیح می‌دهند احیای مجدد نظام شاهنشاهی بر آهن سرد کوبیدن است.دائم مقایسه کردن رژیم قبل با کنونی درست نیست.آزادی شرکت تمام احزاب و تمام مردم تنها راه منطقی در قرن ۲۱ است.
    91
    35
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Vafadar - برلین، آلمان

    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان
    "امپریالیسم"؟؟منظورتان حتما کاپیتالیسم بوده است.کاپیتالیسم در حد اکستریم خود به امپریالیسم می انجامد.اگر ترتیب سیستم ها را بلد نیستید،بپرسید.شاید دونفر بتوانند جواب دهند. جالب اینکه همین شماها با همین حد سواد سیاسی میخواهیدبه مناصب خوب دست پیداکنید.خداعاقبت مارابخیرکند.
    73
    15
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Vafadar - برلین، آلمان

    پادشاهی فرح یا جمهوری شازده؟؟کدام یک؟بازماندگان خانواده پهلوی هم هروقت تکلیف شان باخودشان مشخص و معلوم شد،آنوقت میتوانندبرای کشوریکه دیگردرآن نیستند تعیین تکلیف کنند.
    75
    34
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان
    تبر بخوره تو دل هرچی مزدوره اگر مزدور دل داشت انسانیت هم داشت. این را بدان در فردای آزادی تمام مزدوران جنایتکار که به مردمشان خیانت کردند محاکمه می‌شوند و اسمشان به بدنامی در تاریخ ثبت خواهد شد دادگاه شاهنشاهی پیگیر تمام این جنایات خواهد بود
    33
    69
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان

    Vafadar - برلین، آلمان
    کامنت اون بالا اول بخون، بعد یه چیزی بنویس که معنی داشته باشه! 😖
    13
    52
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ahmad_Jeni - برلین، آلمان

    شتر در خواب بیند پنبه دانه، این خبرنگار از این خانم نپرسیده چرا شوهر محترمشون بحرین رو بخشید؟ پولهایی که دزدیدن و بردن خارج از ایران چی؟
    71
    31
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    تو بهتره جوری پلاستو جمع کنی بری به جایی که دوست داری و تعلق فکری داری وقتی ایرانی نیستی و ایرانی فکر نمیکنی چرا در جایی که بهش تعلق نداری زندگی میکنی؟؟ اگر دلت برای بیت المقدس می نود برو در جوارش زندگی ات را به آخر برسان از جون مردم ایران چی میخواهید مه دست نمیکشید؟؟
    25
    57
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    احمد قمی - قم، ایران

    بلکه خدا اشتباهات پدران ما ومارا ببخشد و نصرتی برای این ملت بوجود اید.
    21
    61
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    khyar - اوپسالا، سوئد
    خیار محترم نکند همچین چیزهایی در خانواده خودت رواج داره که هر کی را میبینی تهمت می‌زنی؟؟ البته مسلمانان ازدواج محارم داشتند و محمدشان با عروس خود همبستر شد
    20
    51
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    kakoch - کاکوچ ، ایران

    ما ایراتیها چقدر بیچاره ایم سایه بدبختی از این مملکت نمیره ملتی که من میبینم ی بار شاه رو کولش میزاره خسته شد آحوند سوار میکنه خلایق هر چه لایق کامنت هارو بخون. ی مشت فسیل سلطنت طلب بی سواد همین آخوندا از سرتونم زیاده ...
    57
    21
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    farokhzad - کنت، انگلستان
    😂😂بدجوری میسوزیا ، بقول رییس جمهورتون بزن تو آب یخ ! 😂نه خمینی حـ... نتونست ، چه برسه به تو جوجو !!!😂
    34
    15
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان

    vg2000 - اسلو، نروژ
    ...با جواب بی ادبت ، از حرفات مشخصه ...سر کوچه ای !😂😂😂
    38
    15
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان

    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    درسته میگی ، ما مشکلات متعدد و از جمله فرهنگی داریم ، و کار دموکراسی یکی دو روزه نیست ، قبول دارم ولی از یکجا باید شروع کنیم . مردم ایران لیاقتشو دارن . ما راهی نداریم جز هممون با هر عقیده ای به مردم اطمینان کنیم .
    36
    14
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Vafadar - برلین، آلمان

    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان
    حد سواد سیاسی تان مشاهده شد.چیزی هم که نوشتم معنادار بود.ازآن بالا تاپایین فقط افرادکمی حرف درستی زده اند،ولی شما نه میخواهید معنایی ازاینها بگیرید،نه معنایی اضافه کنید.
    44
    11
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Vafadar - برلین، آلمان

    ایرانیهاسر هرچیزی اختلاف داشته باشند،دریک چیز موافق اند:تمام پول هاییکه چه الان وچه 40سال قبل از ایران به بانک های سوئیس وانگلیس منتقل شده،به ایران برگردانده شده و خرج ایجادمدرسه وراه وسیستم ترابری وریلی وورزش واشتغال بشود.حال آن شخص شاه بوده یا شیخ یاهرچه،مهم نیست.مهم برگرداندن پولهاست.و فکرکنم (تقریبا)همه روی این توافق دارند.
    54
    25
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان

    Vafadar - برلین، آلمان
    جناب وفادار، ما که اینجا نمی‌خواهیم فخر بفروشیم. 😬 کامنتمان یک نظر است که می‌تواند نظر مخالف داشته باشد! جنابعالی بدون خواندن کامنت اصلی من در این کلیپ، جوابی داده‌ای که به‌هیچوجه با کامنت من جور نیست به این معنی که گ ربطی به شقیقه نداره، ملتفت شدی؟! یا باید بیشتر توضیح بدهم؟! 🥴
    14
    42
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    khyar - اوپسالا، سوئد
    نور پهلوی از زیر سیاپوست‌ها ؟چشم بسته غیب می‌‌گی. خواهر طلبه خودتان گفت. اسلام در آمریکا پیشرفت کرده. من خودم بسیار بردار سیاه پوست ختنه شده مومن دیدم. شما چطور ؟ زمانی‌ که زیارت حج می‌‌روی. شما هم به اندازه کافی‌ بردار ختنه شده مسلمان دیدی ؟ فعلا که حج رفتن شده فحش." تو همانی که …. رفت زیارت"
    13
    38
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    khyar - اوپسالا، سوئد

    [::آزاذه - تهران، ایران::]. توی نت بزن نور پهلوی + تصویر . ببین گوگل چی نشونت میده .
    44
    15
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    سوسمار ولایت - دهلی، اتیوپی

    فرح همان کسی هست که شاه را به قتل رسانید و تمام کمونیست ها رو در ایران ریشه داد. خواهشا همان جایی که هستی باش عامل نفوذیه فرانسه !
    50
    12
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران

    یعنی این حجم از توهم واقعا باورنکردنیه !! بابا پسرت داره تو امریکا با سگهاش بازی میکنه و عصرها آبجو میزنه تلوزیون تماشا میکنه در حالیکه جمهوری اسلامی افغانستان تا مدیترانه رو گرفته و ضمیمه خاکش کرده . اونوقت تو به امید بازگشت پیروزمندانه اون پسر ابلهتی ؟؟؟ آدم برق از سرش میپره به خدا ! بعد چهل سال همچین حرف مفتی بزنی ؟!
    37
    14
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    malek khorshid - روتردام، هلند
    به قول اقا خدا بیامرز خیلی ....😀😀😀
    14
    5
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sasan87 - سیاتل، ایالات متحده امریکا

    این شاه دزد زرنگ تر از این حرفاست که برگرده
    34
    12
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    باید کوروش کبیر برگرده. منظورم اینه که اینقدر رسیدن به این هدف محاله. ملت الان هدف ندارن،حرف با هدف فرق داره، اون داخلیها که شاسی بلند ثبت نام بکنن ایران خودرو،یااون خارجیهاکه پاسپورتشون رو بگیرن.این هدفهای پراکنده تمام انرژی انهارو گرفته، مونده یه مشت حرف که تحویل هم بدن،
    23
    4
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    تو فعلا برو خشتک نوه هاتو جمع کن که زیر دست عربا و سیاه پوستها میلولن.....جان مادرت نیا ایران ، شماها باعث آبروریزی ایران و ایرانی هستین....بدبختا شماها اسم هرچی ایرانی هست به لجن میکشین....جمع کنین همونجا دق کنین بمیرین، براتون متاسفیم
    24
    10
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    khyar - اوپسالا، سوئد
    چی را نشان می‌دهد؟؟ والاحضرت شاهدخت نور پهلوی خانم زیبا و بسیار فعال از لحاظ اجتماعی و دانشگاهی هستند و در خیریه ها هم حضور دارند اگر منظورتان این است که باید چادر سر کنند و گوشه خانه بنشینند که هنوز در زمان قاجار و قبل از رضاشاه بزرگ هستید چون این خاندان نسل اندر نسل به آزادی زنان باور دارند ایرانیان قبل از اسلام نکبتی حجاب نداشتند ایرانی به حجاب معتقد نیست اگر معتقدی مسلمانی و به خودتان مربوط است ولی دلیل نمی‌شود مردم از راحتی و آزادی و زندگی شان به خاطر اعتقاد شما بگذرند و جوری که شما میخواهید زندگی کنند
    10
    20
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۱
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    هر بار سخن از خانواده پهلوی به میان میاد این لچکی‌ها دردشون میگیره کسی‌ نیست به این رجوی چی‌‌های ملعون بگه از بس که منفورید سگ هم شما‌ها رو تو لونش راه نمیده شتر در خواب بیند پنبه دانه یک مشت پیر و پاتال خشک مغز مطرود که به زندگی‌ انگل وار تو آلبانی عادت کردند و خوشبختانه اکثرا بالای ۷۰ سال شدند و کم کم زمین از وجود نحس شون پاک میشه
    10
    28
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    این فرح یه جمع کوچک ایرانی رو ببینید چطور به جون هم انداخته ، تو همین سایت ببینید چه غوغایی شده اینهمه کامنت و اینهمه اختلاف ، واقعن که این خانواده منحوس شدن مهم‌ترین عامل تفرقه
    26
    17
    ‌چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    آزاذه - تهران، ایران
    حداقل ترجمه کن همه متوجه بشن ،حمید ۴۱۱ میاد پاچت میگیره بهت میگه بی سواد نمیگه کورکشن تلفنت هست، که تایپ میکنه چون ....نمیرسه Hamid 411 ....شده خیلی عصبی شده حواست باشه پاچه تو را نگیره،،حقوقش تو تیرانا ندادند خیلی ناراحت هست .... خلاصه خیلی ناراحته
    15
    8
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::millionaire - منچستر، انگلستان::]. آره آخه کامنت های تو و دو تا ساندیسخور دیگه در کنار چرندیات مموتی و موسوی و کروبی خیلی باعث ایجاد اتحاد میشن!
    10
    20
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::khyar - اوپسالا، سوئد::]. [::میلاد2020 - داخائو، آلمان::]. قیافه دختر قاسم کتلت که بیشتر به سلیقه سیاه ها میخوره.
    8
    21
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::agha_ehsan - تهران، ایران::]. راست گفتی، دختر قاسم کتلت حتی تا دروازه های لبنان رو هم گشوده!
    9
    22
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان
    شهبانوی عزیز و دوست داشتنی و سلطان قلب های ایرانی : احتراما ورود و مقدم شما گرامی میباشد و لی ولیعهد انتخابی شما با برنامه های سیاسی و عقاید آزادی خواهی شما مغایرت دارد
    7
    7
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    samisan - توکیو، ژاپن
    پدر و پسر دو بزرگ مرد پهلوی یک ملت عقب مانده و وحشی را پنجاه هفت سال طول کشید تا ادم کردن تا اینکه این اخوندها در عرض چهل ساله همون ملت ادم شده رابه یک ملت وحشی و کار نکن و احمق تبدیل کردن شمابرو ایران کارت بیافته به ثبت احوال یا شهرداری یا پلیس یا هر جای دیگه ببین چه ملت زبون نهم و وحشی شدن از سر این اخوندها فرح جان این ملت احمق همین اخوندها از سرشون زیاد هست
    6
    12
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    فقط بیا جفنگ ول بده جلبک . به یه ور من که بچه کدوم مسوولی کجای دنیا چکار میکنه . تو هم زیاد فکرتو درگیر دختر قاسم سلیمانی نکن . برو بشین ماستتو بخور با یه آبجو و انقد جوش نزن . آفرین پسر
    12
    6
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    هیچ کس منکر زیبایی ، تحصیلات ، ظاهر ایشان و این چیزها نیست . مملکتداری و سیاست تخصص ، سابقه و توانایی میخواد که در ایشان نه در خاندان پهلوی وجود ندارد .
    10
    9
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    اتفاقا سیاست و مملکت داری فقط در خاندان پهلوی است که توانستند ایران را زنده کنند و توانستند در عین امانت داری و ایران دوستی ارتباط با دنیای مدرن را برای پیشرفت ایران برقرار کنند. تمامی این خاندان مسلط به چندین زبان خارجی هستند و سالهاست از زمان رضاشاه بزرگ که با دنیا در ارتباطند سیاست به های و هوی نیست. انتظار شور حسینی از ایشان نداشته باشید که انسان خردمند با خردش و دانشش کار را پیش میبرد نه با های و هوی
    9
    9
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان
    وقتی شهبانویت را قبول کردی حرفش هم باید قبول کنی وگرنه طرفدارش نیستی
    11
    10
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    ببخشید من عربی بلد نیستم که براتون ترجمه کنم شما هم تشریف ببرید جایی که زبانش را میفهمیدو بهش تعلق دارید
    11
    12
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    چقدر خمینی و خامنه ای انتری نژاد و رفسنجانی و رییسی و روحانی تجربه داشتند و چقدر کار کردند برای شماها! من مطمئنم والاحضرت شاهدخت نور نه تنها همه را یک تنه حریفه بلکه مثل پدر و پدربزرگش مادر بزرگشان خوشبختی برای ایران میاورد چون خانوادگی با سیاست و با پایه ارتباط با دنیای مدرن آگاه هستند
    14
    10
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    ننگ و مرگ بر همه انان که شما نام بردید . سفسطه نکن ! اینایی که شما گفتی که ته اشغالند . ایران کم ندارد با تحربه های سیاسی و کاردان منتها شماها دارید ادمای بیسواد و بی تحربه را پشتیبانی میکنید . اکر اخوندا بد هستند که هستن نتیجه نمیگیریم خاندان نا کاردان پهلوی خوبن !!!!!
    10
    9
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    خب شما ادعا دارید که درهای دنیا رو باز کردند . ایران پهلوی ، اکثریت روستایی و جنوب شهریها فقیر بودند . زندانهای پهلوی پر بود از تمام گروهها یی که کوچکترین حرفی میزدند . پهلویها بوسیله قدرتهای بزرگ دنیا سر کار امدند ، رضا خان که خوندن نوشتن هم بلد نبود . و با یه تشر کوچیک رییسش انگلستان رفت موریس . کشوری وابسته که تنها افتخارش ازادی قر و فر و .. ایناس . پهلویها تنها امید دموکراسی در ایران یعنی محمد مصدق رو با کمک اخوند کاشانی ( پدر معنوی خمینی ) و یه عده لات بی سر و‌پا سرنگون کردند . درباریها یه عده پولدار غارتگر که در فکر نظام فیودالیند . فرح هم که دمش گرم علنی گفت نظام پادشاهی و حتی شما مشروطه ها رو هم ادم حساب نکرد . دیگه چی میخای ؟!!
    10
    8
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    samak - پاریس، فرانسه
    این همه حرف داشتید شما، بنده خدا مقاله مربوط به تشعشعات این خانومه . شما چرا پاچه چپی ها رو گرفتی . هاپو
    10
    7
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    این چرندیاتی که نوشتی دقیقا از روی دست توده ای ها و ملی منقلی ها کپی کردی!! در ایران یک چیزی حدود ۱۵ درصد مردم فقیر بودند در ایران فقر ریشه در فرهنگ داشت یعنی یارو نمیتوانست از موقعیت استفاده کنه و فقیر میماند وگرنه یک کارگر بیسواد روزی سی تومان حقوق میگرفت بدون انعام و اضافه کار چلوکباب پرسی ده تومان بود گوشت سگ و گربه هم نبود در زمان رضا شاه کل ایران روستا بود و حتی تهران هم شهر به حساب نمی آمد تنها فرقش با بقیه جاها جمعیتش بود وگرنه از لحاظ امکانات صفر بود ولی ۵۰سال بعد تمام شهرهای بزرگ و شهرستانها همگی از همان روستاهایی بودند که توسعه یافتند خب معلومه که نمیشد به تمام روستاها رسید درآمد نفت که همیشه ۳۵دلار نبود با بشکه ای ۲ یا۳ دلار و روزی کمتر از یک میلیون بشکه اداره میشد مملکت صنعتی با مردمانی باسواد و تحصیلکرده ام تحویل نگرفته بودند که یک شبه به جناب عالی ژاپن یا آلمان تحویل بدهند تو میدونی بیشتر از ۷۰ درصد مردم در آن موقع معتاد بودند و ۹۵ درصد بیسواد با چنین مردمی پیشرفت فقط یک معجزه است تو اصلا ایران رو نمی شناسی
    9
    9
    ‌پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    جناب من زمان شاهنشاه اریامهر یک بچه شش هفت ساله بودم صادقانه میگویم چون فکر میکنم شما آگاهی کافی از تاریخ ندارید و هر چی ج ا به دروغ گفته بیان میکنید. چیزی که من از زمان شاهنشاه یادم میاد احترام و اعتماد مردم به هم بود با اینکه خانواده متوسطی بودیم یکبار از کسی نشنیدم که بگوید نمیتوانم خانه بخرم با نمیتوانم ماشین بخرم. امید مردم به آینده و زندگی به حدی بالا بود که مرگ را اصلا نمیدیدیم. هر روزمون خوش بود. رضاشاه بزرگ بود که مدرسه و دانشگاه را ساخت وگرنه در زمان کودکی ایشان که مدرسه نبود مکتب بود و عده ای ملا که مردم را رعیت میدانستند. هرچی خیابان و دانشگاه و بیمارستان و ورزشگاه و موزه و تاتر و هنر و فرهنگ و غیره و غیره که میبینید همگی در زمان رضاشاه بزرگ و شاهنشاه اریامهر ساخته شدند. رضاشاه بزرگ سوادسیاسی و فرهنگی بسیار بالایی داشت به همراه عشق به ایران که توانست در مدت چهارده سال همه چیز را عوض کنند و شما اگر این چیزها را نمیدانید مقصر خود شمایید در کشورهای مدرن اسکاندیناوی ولیعهد شدن دختر و پسر ندارد و از سن نوجوانی به تدریج آموزش می بینند تا پس از شاه زمام امور را در دست بگیرند.
    13
    10
    جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    برو تاریخ صدسال اخیر کشورت را بخوان تا هر جفنگیاتی که بارتون می‌کنند تا گولتون بزنند ساده لوحانه نپذیرید این شمایید که مقصرند و از تاریخ کشورتان آگاهی ندارید
    12
    9
    جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    من با نمونه های تاریخی جواب دادم ولی شما با اهانت . کی بیسواده ؟! یا گوشش به حقایق نیست ؟!
    7
    9
    جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    من منکر این نیستم که نگاه صد در صد سیاه یا سفید داشته باشیم . رضا شاه پهلوی خدمات داشت و همینطور محمد رضا شاه و حتی جمهوری اسلامی هم کاملا سیاه سیاه نیست . ببینید مثلا رضا شاه ؛ به دستور و پشتیبانی استعمار انگلیس بروی کار امد ، تمام مبارزان و ازادیخواهان مملکت را به فحیعترین وضع کشت . بخاطر حمایت مشورهای اینعماری و بدلایل بین اللمللی مشورهای استعماری بدنبال حکومت مرکزی وابسته بودند تا بجای هند ، ایران مرکز چپاول و غارتشان باشد که شد ، و با تشری رفت . محمد رضا بوسیله انگلستان استعمارگر بقدرت رسید و از همان اول با حتی ملی شده نفت ایران مخالفت میکرد . در دوران او اکر چه ازادیهای احتماعی پاس داسته شد . ولی طبقه ای اطراف او گرد امدند ( درباریها ) که کارشان چپاول و غارت و فساد و ثروت اندوزی بود . در حالیکه اموریت مردم فقیر و مستضعف . ازادی های سیاسی بکلی سرکوب شد . ما هیچ خزب رسمی حز رستاخیز نداشتیم و شاه حرف اول و اخر را میزد و وابستگان مثلا همین فرح بدون هیچ شایستکی مملکت را چپاول میکردند . وای خب حتما نکات مثبت کمی هم داشتند . حتی جمهوری لعنتی اسلامی هم نکات مثبت کمی دارد
    7
    7
    جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    من از توده ایهای خیانتکار نفرت دارم ، حتی ملی مدهبیهای منافق . لطفا اگر از لحاط مطالعاتی کم میاریم بهم وصله نجسبانیم . اولا . دوما مطالعه کن تا لا اقل تاریخ منحوس پهلوی رو بهتر بشناسی . شماها که میگین ما مبارزیم چرا خون از دماغ یکیتون نمیاد اقایان و خانمای مبارز ؟!!!!!! شماها نمیتونید و نمیخواهید مبارز و با مطالعه و دنبال حقیقت باشید .
    9
    7
    جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    millionaire - منچستر، انگلستان
    افرین به درک و فهم و شعور شما . وقتی شماها رو‌میبینم به اینده ایران خوشبینتر میشم . 🏻
    7
    8
    جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    اولا جمهوری اسلامی کاملا سیاه سیاه یک مورد مثبت هم نمیتونی پیدا کنی دوما رضا شاه به دستور هیچکسی روی کار نیامد من از تو میپرسم قبل از رضا شاه دولت وثوق الدوله بود که با انگلستان قرارداد ۱۹۱۹ را امضا کرد و طبق آن قرارداد ایران رسما مستعمره انگلستان شد بطوری که بدون اجازه انگلستان دولت حق نداشت از هیچ بانکی وام بگیره یک چنین شخص وطنفروشی که نصف مملکت رو به چهاصدهزار تومان به انگلستان فروخت چه دلیلی داره کنار گذاشته بشه و یک قزاق مغرور مثل رضا شاه سرکار بیاره که پشت سرهم با انگلیسی ها مشکل پیدا کنه به طوری که در خفی با دشمن انگلستان یعنی آلمانها مذاکره میکنه و مستشاران آلمان رو به ایران میآره و وقتی انگلستان به رضا شاه میگه که آنها را بیرون کن رضا شاه امنتناع میکنه و وقتی متفقین در جنگ پیروز میشوند به همین دلیل او را تبعید میکنند پس میبینی دستنشانده نبوده سوما تمام کسانی که اعدام یا تبعید شدند به نحوی مرتکب یا خیانت شده بودند یا ضرر و زیان جبران ناپذیری وارد کردند تو که مطلع هستی بنویس کدامیک بی دلیل مجازات شد سوما شاه با ملی شدن نفت مخالفتی نکرد حرف بی ربط میزنی چهارم
    8
    5
    جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    چهارم میزان فسادی که در آن دوران بود قابل مقایسه با جاهای دیگر دنیا نبود و طوری نبود که باعث عقبماندگی کشور بشود و کاملا محدود بود پنجم آزادی های سیاسی به این دلیل محدود شد که قبل از ۲۸مرداد احزاب به جای خدمت به مردم و مملکت دنبال کسب قدرت بودند و بعضی از این احزاب عملا برای بیگانگان جاسوسی میکردند شاه میدید که جامعه ایران بیسواد و مذهبی خرافی هستند و میخواست زمینه ها فراهم بشه وگرنه اگر مردم ایران عاشق حزب بازی هستند پس چرا این پنج میلیون ایرانی خارج دنبال حزب بازی نمیروند اینجا که دستگاه سرکوب وجود نداره و از همه لحاظ شرایط فراهمه ولی کسی به فکر این چیزها نیست همه به فکر شکم و پول و زیر شکمند!! کشوری میتونه حکومت دموکراتیک داشته باشه که مردمش سکولار فکر کنند و برای دیگران احترام قایل باشند نه در کشوری مثل ایران که سکولاریسم را مثل کفر و الحاد میدانند یک چنین مردمی هرگز نمیتوانند دموکراسی تشکیل بدهند
    7
    5
    جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    خانم آزاده احتراما طرفدارش هستم ولی ایران دمکراسی و آزاد را بیشتر دوست وطرفدارش میباشم .
    3
    5
    جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    سواد تاریخی با خواندن بدست میاد نه با نشستن و فقط به یک رسانه گوش دادن! آنچه بدیهی است ایرانی باید باهوش باشد و نه فقط با تحصیلات دانشگاهی. باید سواد داشته باشد مثل رضاشاه
    10
    7
    جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان
    شما لصف بفرمایید ابتدا دموکراسی و آزادی را تعریف کنید
    10
    7
    جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    من به شما اهانت نکردم گفتم جفنگیاتی که از هرجا میشنوید اگر ناراحت شدید عذر میخواهم در هر صورت بفرمایید راه حل و الترناتیو شما چیست و چه باید کرد؟
    10
    7
    جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    اتفاقا اگر به نمونه های تاریخی استناد کنید ما هر چه الان داریم از خدمات خاندان بزرگ پهلوی است فرض کنید جمهوری اسلامی بعد از قاجار میامد نه مدرسه میساختند نه دانشگاه و مردم از حصبه و وبا میمردند حتی حضور شما در دنیا بخاطر ایرانی دوستی و میهن پرستی خاندان پهلوی است.
    11
    7
    جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    farokhzad - کنت، انگلستان
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    بهترین چیز همان که گفتم تو قبر پدر و مادر خائن ٥٧ هر کی که بوده اشغالها خون جوانان وطن دست شما اشغالها بهش الوده است تو خارج کشور هم هستید عوضی ها
    5
    6
    جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    ممنون ، ۱- نباید به حکومت فرد یا یک گروه تن داد . و دولتها باید بصورت موقت باشند که این در نظامهای فردی یا گروهی امکان پذیر نیست .( پادشاهی ، اسلامی ، پوتین ، ....) مخصوصا در ایران ما که ماها «ملت بت سازیم » . ۲- همه گروهها و عقاید ( بجز جنایتکاران ) باید و میتوانند در قالب گروه و حزب خودشان فعالیت داشته باشند و برنامه بدهند تا اکر مردم پسندیدند بصورت موقت ( تاکید میکنم موقت ) دولت تشکیل دهند تا اگر خوب بودند دوباره انتخاب شوند . ۳- دین از دولت باید جدا باشد . 
    4
    4
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    خدمات داشته اند مخصوصا فرح . ولی میهن پرستی ؟ با تاسف نم‌نه های متعدد تاریخی گواه بر عدم میهن پرستی خاندان پهلوی است . لطفا با قاجار و آخوندها مقایسه نکنید چون انان ننگ تاریخ ایرانند ،
    5
    6
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    farokhzad - کنت، انگلستان
    ....خودتی ، از بی ادبیت معلومه اکه حکومت دستتون باشه جی کار میکنید !
    6
    6
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    رضا شاه : دیکتاتور - بیسواد - با اراده - یکپارچه کننده ایران - وابسته به استعمار - ساده زیست .
    6
    4
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    لغت یونانی است بمعنای حکومت مردم ؛ حق اقلیتها ، حق انتخاب و تغییر قانونها ، حق زندگی بعنوان انسان ، .. در حکومت فردی یا پادشاهی یا کروهی مثل شوروی سابق یا .. این حقوق نقض میشود .
    5
    6
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    یک سوال ازت پرسیدم نتونستی جواب بدی در عوض یک مشت حرفهایی رو نوشتی که یک بچه هفت ساله هم میدونه! آقای پروفسور در ایران حکومت مردمی امکانپذیر نبود بروقانون اساسی مشروطه رو بخون ببین چی نوشته بطور خلاصه دین اسلام و مذهب شیعه در ایران رسمی است و شاه باید مروج این دین و مذهب باشه دوم پنج نفر از علما باید در مجلس ناظر باشند یعنی هر لایحه ای که به مجلس ارایه میشه اگر با قوانین شرع ذاویه داشته باشه رد میشه یعنی حقوق زنان و حقوق اقلیت ها زرشک تو میخواستی شاه با چنین قوانین عصر حجری دموکراسی برقرار کنه؟ معلومه که هیچی نمیدونی اگر کسی هم بخواد آگاهت کنه رد میکنی واسه همین بهترین نوع حکومت برای امثال شماها همان دیکتاتوری است
    7
    5
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    بیا اصلا بحث همه چیز رو بزار کنار ، مثل من رک و پوست کنده بگو چه نوع حکومتی میخوای ؟ حکومت فردی پادشاهی ؟ و با حکومت دموکراسی مردمی مبتنی بر رای مردم ؟ . لطفا سفسطه نکن ! صریحا بگو مثل من .
    4
    4
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    خوب پس به حکومت سکولار و جدایی دین از حکومت باور دارید. بفرمایید آیا در پادشاهی دانمارک و بلژیک و انگلیس و غیره آیا دموکراسی وجود ندارد؟ در ضمن کدام احزاب در ایران فعالیت می‌کنند و با چه کسانی پیش قدم شده اند برای تشکیل دولت و دموکراسی و حکومت مردم؟ و چه سیستم و قدرتی از این عوض شدن دولت ها حمایت خواهد کرد
    6
    4
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    پاچه خواران همایونی - امریکا، ایالات متحده امریکا
    یکی را تو ده راه نمی‌دادند سراغ خانه کدخدا را می‌گرفت! دوره مفتخوری خانواده شما تمام شد این را بفهمید! ایران دیگر بعد از این اراذل زیر بار هیچ دیکتاتوری نمیرد چه نوع آخوندی چه نوع شاهنشاهی !!!
    8
    11
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    لطف بفرمایید نمونه های میهن پرستی و عدم میهن پرستی خاندان بزرگ پهلوی و شهبانو فرح بزرگ را بصورت پینت وار
    9
    3
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    فرق قانونمداری و دیکتاتوری چیست؟ نمونه های دیکتاتوری و قانونمداری رضاشاه بزرگ را پینت وار بفرمایید
    8
    4
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آیا در مورد حکومت پادشاهی پارلمانی اطلاع دارید؟؟آیا حکومت پادشاهی پارلمانی حکومت فرد بر جامعه است یا دموکراسی در آن رعایت می‌شود؟
    8
    4
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    پاچه خواران همایونی - امریکا، ایالات متحده امریکا
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    میرزا پاچه خوار، اعلی‌ زرت شما اگر اهل حکومت مردمی بود که با کمک اجنبی و آخوند بر علیه نخست وزیر منتخب مردم کودتا نمیکرد بیسواد !!!
    7
    11
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    پرسش دیگر فرق دموکراسی و آزادی چیست و آیا حکومت دموکراسی در ایران می‌تواند آزادی مردم را تامین کند؟؟
    10
    4
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    اگر از من میپرسی، بهترین نوع حکومت پارلمانی است که مسیولیت بر دوش نخبگان جامعه باشه حالا میخواد سلطنتی باشه یا جمهوری فرق نمیکنه و من سلطنت طلب دو آتشه نیستم به رای مردم اگر جمهوری را انتخاب کنند احترام میگذارم
    8
    6
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    خوبه موافقم ، کامل نیست . ولی میشه کنار اومد . ولی مشکل اینجاس که همین الان فرح پهلوی و خاندان پهلوی داعیه پادشاهیه مطلقه دارن و طرفدارانشون طاقت شنیدن نطر حتی منو ندارن . اونم در جامعه بت ساز ایران . من میترسم !
    4
    7
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    ببینید ، ایران کشور حساسیه و نشون داده قدرتهای بزرگ خواهان بک حکومت مردمی در ایران نیستن . ما اگر پایه درست داشته باشیم به نتیجه میرسیم وگرنه دوباره خون و خونریزی میشه . ما باید همدیگر رو تحمل کنیم ، همه با هر عقیده ای باید بتونن بیان و در پیشرفت کشورشون دخیل شن . خب الان نگاه کنید طرفدارای نظام پادشاهی اکورا فحاشی میکنن ، احترام قایل نیستن . خب فردا روزی من چه جوری بهشون اطمینان کنم
    4
    5
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    RAHSHENAS - برلین، آلمان
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    . Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین شما منظورت از این شترا چیه ؟
    0
    2
    شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    صحبت همینجاست که چطور چگونه و با چه احزاب و اشخاصی میتوانیم بصورت کاربری پایه محکم داشته باشیم انشا که نمی نویسیم! آیا راه حل عملی کاربردی دارید؟ کدام احزاب؟ کدام اشخاص؟ آیا کسی هست که ما خبر نداریم و ادعای درست کردن احزاب را دارد؟ در ضمن در مورد پادشاهی پارلمانی و پرسش های دیگر جواب ندادی
    5
    4
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    یه کلیپ تو اینترنت هست که یه آمریکایی از مردم عادی سؤال میکنه رئیس جمهور آمریکا کیه قبلش کی بود بعدش کی بود بعد مقایسه میکنه با مردم آمریکا که هیچکدومشون اصلن نمیدونستن ایران کجاست ، در حقیقت سواد سیاسی تو ایران خیلی بالاست ، کشور ما پر از آلترناتیوه ولی جرأت صحبت نیست هر سال چقدر دانشجوی علوم سیاسی فارق التحصیل میشن ؟ چقدر دکترای علوم سیاسی و اقتصادی داریم ؟ ولی همه خفه خون گرفتن ، یه جورایی حق هم دارن ، آزادی نیست ، نبوده ، هیچوقت نبوده و نیست ، حالا این طرفدارهای سلطنت از یه طرف میگن تو سیاست هیچکی به جناب نطفه مقدس (رضا پهلوی) نمیرسه ، از یه طرف دیگه میگن در آینده ایران ایشون فقط سُنبله ، خب اگه زیاد معطل سُنبلید و حتمن باید سُنبل داشته باشید چرا از نوادگان ستارخان که همه هم ۱۰۰٪ دوستش دارن نباشه ، فقط سنبله دیگه ، مجلس همه کارست ، مگه نیست ؟ سنبل از نوادگان امیرکبیر ، باقرخان ، ستارخان ، بابک خرمدین یا مصدق باشه از نوادگان زکریای رازی ،.بوعلیسینا ، پور فرخزاد باشه ، نمیشه ؟ کاری نداره تو دنیای امروز با کامپیوتر بیست نسل اونورتر تو میکشن بیرون
    7
    5
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان
    دمکراسی یا به عبارتی مردم سالارب و یا قدرت داشتن و مشارکت مردم در امور در نتیجه همه مردم تحت لوای قانون دارای نزادی تام بوده و حق و حقوق عموم رعایت میشود
    0
    2
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    صریحا جواب دادم . ببینید باید قبول کنیم در مورد مردم محوری و دموکراسی ما از جوامع غربی عقبتریم و زمان میبره . ولی خوشبختانه زنان ما مخصوصا و‌مردممون با سواد و امروزی هستند . ۱- اولا ما هیچ راهی نداریم حز سپردن قدرت به مردم . ۲- دوری از هر گونه شروعی که به دیکتاتوری فردی ، گروهی یا مذهبی یا عقیدتی برسه .صریحا کفتم : مملکت ما اقوام مختلف ، زبانهای مختلف پ ادیان مختلف داریم . باید بهمه احترام گذاشت و کاری رو‌کرد که گذشتکان ما هم کردند . خب باید احترام بزاریم به گروههایی که میخواهند دکوکراسی را داشته باشند . خداییش بدور از نظر خودم و یا هر چیزی . جمهوریخواهان - ملی گراها - مشروطه خواهه ها ( البته اکر گول پادشاهی خواهان را نخورند ) - مجاهدین خلق - سوسیالیستها -.. همه را من مطالعشون‌کردم . اینها اصول قواعد بازی دموکراسی را الان قبول کرده اند . و رسما اعلام کرده اند . چند کروهند که متاسفانه بازی بازی میکنند و یا خرف و مرام و راهشان به دموکراسی ختم نمیشود ( سلطنت طلبان صرف - آخوندها - اصلاح طلبها - اصولگراها - کمونیستها - ناسیونالیستها قومی فارس ترک کرد و عرب و .....)
    5
    4
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    millionaire - منچستر، انگلستان
    افرین درسته
    5
    5
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    ۱- پارلمان ( نماد ملت ) را کلا سرکوب کرد . دوره ششم به بعد لیست نمایندگان را خودش به فرمانداری و شهرداری اکی میکرد .۲- عدم احترام به عقاید مردم و مثلا کشف حجاب اجباری برای زنان ( زنان خودشان باید تصمیم بگیرند ) ۳- اقتصاد کشور ۹۰ درصد با روس و انگلیس بود و رکود اقتصادی داشتیم . مردم طبقات پایین سختیهای زیادی دیدند از بیسوادی اقتصادی آن دوران .۴- جدایی رشته کوههای آرارات و بخشیدن ان به ترکیه ۵-کشتار تمام مخالفان اعم از قومی خربی عقیدتی و . ختی صحبت از جرز گرفتن انسانها و به کوره انداختن نانوا در میان است ۶- وابسته بودن به انگلستان استعماری ، با نظر مستقیم انان امد و با نظر مستقیم انان رفت ۷- قردادهای ننگین مثل سعد ایاد و بخشیدن قیمتهای مهمی از مملکت به کشورهای دیگر .۸- سرکوب نیروهای ملی مردمی باعث بوجود امدن و تکیه مردم به اخوندهای عوضی شد تا سرانجام بحکومت برسند مه این در دوره پسرس نیز تکرار شد .۹- رفتار سراسر زشت و ادبیات بد دهنیش حتی با اطرافیانش . ( نمونه کامل لات چاله میدون )و بازم هست .. اینا تو تمام تاریخهای نوشته خود سلطنت طلبها است .
    4
    6
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان
    دموکراسی یعنی مردم سالاری و حکومت مردم بر خودشان. دو‌پرسش از شما دارم آیا مردم ایران به درجه ای از رشد رسیده اند که به هم حق بدهند و‌عدالت و قانون را رعایت کنند مثلا مرد حق آزادی و برابری به زن جامعه را بدهد و‌یا در فردای دموکراسی تمامی اقوام ایران به هم حق مساوی بدهند؟ در واقع آیا دموکراسی و حکومت مردم بر مردم دررایران می‌تواند عدالت و آزادی را برای مردم تامین کند؟ و دوم این دموکراسی توسط چه کسانی یا چه حزب و گروهی در جامعه بوجود خواهد آمد؟ ما روش های عملی و کاربردی میخواهیم خواهشا انشا ننویسید
    3
    5
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    بله نمیگم بده مثلا در انگلستان یا سوید یا . داریم . ولی ترس داره ! میپرسید چرا ؟. مورد ایران ما یعنی پهلوی ، . فرح میگه رسما پادشاهی مطلقه !. رضا پهلوی هیچی نمیگه و خودش را وارث پادشاهی مطلقه میدونه . نور پهلوب جوون و بی تحربه که یکروز رو هم در ایران بیاد نداره میخاد وارث بشه ! . مردمم ما هم که جاپلوسن وقتی پور این افراد هستند ( همینجا ببین از کامنتها ) . و دلایل قومی و عقیدتی دیگه در ایران که باعث دوباره جنگهای داخلی میشه . خب فکر خوبیه که به پهلویها اعتماد کنیم ( سابقشونم که خوب نیست در دموکراسی و آزادی )
    5
    5
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    رضاشاه قانونمند باسواد بااراده یکپارچه کننده ایران وابسته به اراده و هوش و ذکاوت خودش
    5
    5
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی یعنی رهایی انسان از بند و قیود و اختیار کامل فرد و جامعه در راستای حرکت رو به تکاملشان نه در جهت ضد ان . قوانین در هر جامعه ای بخاطر قرار داشتن در جهت رفاه و اسایش فردی و اجتماعی بند و قیود نیستند ( البته قابل تغییرند با شرایط زمان و مکان ) ولی برده کشیدن از انسانها ( در نظامهای مثلا دیکتاتوری ، پادشاهی ، فیودالی ، سرمایه داری نیو لیبرالیسم تا حدودی ٫....) قید است . وقتی شما نظامی دیکتاتوری داری ( حتی اگر پیشرفت اقتصادی داشته باشی - که در دراز مدت نداری - و....) بعنی فقط اون نظام تنها منافع خود فرد یا گروه و یا حرب خودش را میبیند و تمام ابزار جامعه در خدمت خودشان خواهد بود . این یعنی رشد ارا و عقاید و روند رو به پیسرفت نخبگان و اندیسمندان جامعه مسدود میشود و در نهایت ما هیچ پیشرفت و آزادی نح‌اهیم داشت . انسانها در این نظامها پو دسته اند ، گروهی بسیار کمی که منافعشان به حکومت گره میخورد و طبقات بسیار جامعه و اکثریت برده انها .
    4
    5
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    کاملا موافقم . البته مشروطه سلطنتی ترس داره و خرکت روی لبه خطرناک استبداده با پهلویها
    5
    6
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    حتما ، حکومت بعدی ایران سکولار باید باشه . من نه مشکل خاصی با پهلویها ندارم و اصلا کاری به خوب بودن و عقایذشان و روش زندگیشان ندارم و بمنم مربوط نیست . من میگم دموکراسی فقط ، مردم فقط ، و نظام پادشاهی و حتی مشروطه پادشاهی ترس داره با توجه به ایران و تجربه تاریخی ما .
    4
    4
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    ببینید سیستم و حکومت خیلی تاثیر گذاره ، ایرانیها در تاریخ ثابت کرده اند . ملت مظلومی که الان تحت همه نوع ستمی هست با کمترین امکانات مبارزه میکنه ، جوانانش خونشون در خیابان بوسیله سفاکترین مردمان ریخته میشه ، خانمهای ما رو‌ببینید چگونه با این حجاب اجباری مبارزه میکنند . مخصوصا زنان ما خیلی رشد کرده اند . من خیلی امیدوارم . اگر شرایطش بوجود بیاد که داره میاد نتیجه خوب خواهد بود . ماها باید خودمون شروع کنیم .
    5
    5
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    نظرتان محترم - مخالفم چون اسناد تاریخی گواه دیگری میدهند .
    7
    4
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    بله راهی که کشورهای پیشرفته دیگه رفتند . ما اعلامیه خقوق بشر داریم . نظامهای دموکراسی پیشرفته که البته هیچی کامل نیست ولی خیلی از ما جلوترن . جدای از عقیده من و شما ، همین الان گروههای خوب ایرانی و افراد با سواد و کاردان کم نداریم ( تو مدیا و کانالهای ایرانی داخل و خارج دنبالشون نگردید ) لطفا بروید و واقعا مطالعه کنید منیفستشونو که سالهاست پافشاری کردند . این گروهها خیلی بهترن تا ادم بره پشت یه فرد . ما باید کروههای دموکراسی خواه رو مطابق با سلیقه خودمون و با احترام بگروههای دموکراسی خواه دیگر پشتیبانی کنیم . مثلا : جمهوریخواهان - مجاهدین خاق - ملی گراها - .....
    10
    4
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    ما هم آماده اجرای فرمان فرمانده.
    9
    1
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    من واقعا حرفی با شما ندارم اگر از مجاهدین خلق دفاع میکنی. تو هم یک مزدوری برای گمراه کردن مردم
    4
    8
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    پهلوی قانون و پیشرفت و آزادی برای ایران و ایرانی آورد و متاسفم برای مزدوران میهن فروش که با پول خون مردم ستمدیده ایران زندگی نکبت بار خودشان را میسازند. ننگ تاریخ بر پیشانی شما است.
    5
    6
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    تو داری انتقاد از فردپرستی و دیکتاتوری میکنی بعد اسم معاندین خلق رو میآری؟!! من اگر بخوام بین آخوندها و لچک برسران خلق ویران یکی رو انتخاب کنم حتما آخوند رو انتخاب میکنم این لچک برسران که هزار بار بدتر از آخوندها هستند
    5
    4
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    عزیزم بد و بدتر نداریم همشون بدندچه اخوک چه معاند خلق
    5
    5
    یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان::]. دم خروس بیرون زد؟!! اینهمه صغرا کبرا ردیف کردید که در نهایت اعتراف کنید که مجاهد خلق هستید؟ اما اگر نیستید ولی توهم برتون داشته که مجاهدین "دموکراسی خواه" هستند که باید به سلامت روان شما شک کرد. ما به عنوان حامیان شاهزاده فحاشی نمی‌کنیم، فقط وقتی نوشتار ما به نظر خوانندگان منطقی جلوه می‌کند مصداق تف سربالا را پیدا می‌کند. حالا برید صورت خود را پاک کنید!
    7
    8
    دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    عجب اسمی هم برای خودش انتخاب کرده!!! آزادی! دموکراسی! برابری! دستشون برای مردم رو شده پیروزی مردم و بازگشت ‌شهبانوی بزرگ به ایران نزدیک است
    6
    5
    دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    من بر اساس خواستهای سیاسی و منیفست و عمل انها گفتم . شاید تو قبول نداری یا نظر تو‌نیست ولی مجاهدین خلق دنبال دموکراسی هستند .
    6
    3
    دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    پهلویها دیکتاتور بوده و هستند و با اموال غارت شده ملت ایران خوشکذرانی میکنند و در این چهل سال ذره ای مبارزه نکرد هاند و طرفدارانش هم خون از دماغشان نیامده و اکثرا دنبال منافع مادی خودشان هستند . نه رنج کشاورز میفهمند نه زحمت کارگر و هیچ درکی از اکثریت مردم ندارند .
    4
    5
    دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    من‌از هیچ کس نه دفاع میکنم نه چیز دیگر . من حقیقت رو‌میگم . شما یید که هتاکی میکنی و داغ کردی . طرفداران پادشاهی همه همینطورن . یه نگاهی بنداز به کامنتها . شما تحمل هیچ نظری رو‌ندارید و اگر به قدرت برسید همه رو از دم تیغ میگذرونید . اولیش ماها
    6
    2
    دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    بعد در طول تاریخ ایران شاه با اخوندها پیوند نا سستنی دارند و از شما هم بعید نیست با اخوندها همکاری کنید .
    5
    3
    دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    من‌مجاهد خلق نیستم . اتفاقا ادبیات فحاشی شما پادشاه خواهان و طرز رفتارتون با عقاید غیر از خودتون بیرون زد .
    5
    3
    دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    چون ماها واقعا بهش اعتقاد داریم . نه مثا پادشاه خواهان بی درد . دنبال منافع فردی باشیم
    5
    3
    دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    چرا اینقدر از حرف منطقی میترسید شما طرفداران پادشاهی !! و تا یه نفر با منطق و‌اسناد باهاتون حرف میزنه زود فحش میدید ، یا بهش برچسب میزنید . من در صحبتام از ملی گراها و جمهوریخواهها هم گفتم چرا بمن نگفتید من ملی گرا هستم . اصلا من مجاهد ، تو باید بمن فحش بدی ؟!! اتفاقا مجاهدین بسیار بهتر از پادشاههیها هستند چون تو منیفستشون از اعدام و شکنجه خبری نیست ، چون اعتقاد به حکومت موقت و سکولار دارن ، چون میگن مریم رجوی شش ماهه میاد بعد جکومت رو‌میدن بمردم . خب شما چی میگین فحش ! ناسزا ! بد و بیراه ! تهمت ! درست مثل رضا شاه !
    6
    3
    دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    من مجاهد خلق نیستم و قصدم ندارم ازشون بد یا خوب بگم و اینا در سایتشون هست - و به هیچ گروهی وابستت نیستم ولی برو ببین : منیفست مجاهدین خلق : - در پی ایجاد حکومت دموکراسی بر پایه رای مردم - احترام به عقاید و اقوام و حق حاکمیت انان بر سرنوشتشان - جدایی دین از حکومت - برابری کامل زن و مرد - حکومت شش ماهه موقت و بعد انتقال به رای مردم - . خب حالا تو چی میگی یا پادشاه خواهها :. شاهنشاهی رضا پهلوی ( دیکتاتوری فردی و قومی فارس ) - سرکوب همه عقاید و اقوام و احزاب - تبدیل ایران به مستعمره قدرتهای بزرگ . خب جان مادرت بگو : خودت کدوم رو انتخاب میکردی ؟!
    3
    3
    دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    اره چون اونا یا احزاب دیگه صریحا میگن چی میخان برا ایران و منیفست دارن و سالهاست همشون با رژیم مبارزه میکنن و حداقل معیارهای دموکراسی رو رعایت میکنن . خب شماها چی : یا فحش میدین - یا همش میگید حکومت فردی رضا پهلوی و عین بت پرستها اون رو میپرستید ! همشم میگین پرشین پرشین ! در صورتیکه ما ترک داربم کرد داریم عرب داریم بلوچ داربم ترکمن داریم ... مسلمون داریم مسیحی داریم یهودی داریم زرتشتی داریم .. خب معلومه شماها دموکرات نیستین . معلومه شما آزادی نمیخواهید ، معلومه شما برابری مردم رو لحاظ نمیکنید .ضمنا من خودم فارسم .
    4
    3
    دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان::]. یا خیلی ساده هستید و یا مردم را ساده و احمق فرض میکنید! مار گزیده از ریسمان سفید و سیاه میترسد ولی شما در نهایت بلاهت میخواهی که آن ریسمان را خود ما به گردن بیندازیم! فراموش کردید که ارباب سابقِ مریم رجوی هم گفته بود که بعد از بازگشت به ایران خواهد رفت که در قم بنشیند و دخالتی در سیاست نکند؟ حالا ما باور کنیم که مریم بعد از ۶ ماه اینکار راخواهد کرد؟ همینطور که عرض کردم یا خیلی خام هستید و یا خیال ملت هالو هستند. یک بار دیگه همه این کامنت ها را که نوشتی مرور کن و اگر خنده ات نگرفت باز بیا و از پهلوی انتقاد کن. هرچه بیشتر بنویسید و پافشاری کنید آشنایی با نیت شما ساده تر میشود.
    3
    5
    دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    دقیقا جمهوری خواهان و ملی گرایان همدست معاندین خلق و اخوندها و دشمن ایرانی هستند و تنها راه نجات ایران پادشاهی پارلمانی است
    3
    5
    دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    این چیزهایی که تو درباره ما میگی توهمات خودته!! درضمن اطلاعات تاریخی و سیاسی هم نداری یک چیزهایی فقط از اینور و اونور شنیدی، این سازمان یک سازمان تروریستی است و کارهایی هم که میکنه مبارزه نیست
    3
    4
    دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    سرکار محترم : همانطور که تمام مردم دنیا به درجه رشد رسیدن ایرانی هم بمراتب سریعتر میرسد قبلا اثبات کرده اندزیرا ایرانی ملتی مقلد و نسلی با هوش میباشد . شما چرا انتظار دارید دیگران برای شما دمکراسی بوجود بیاورد؟ اگر هرکدام از ما بجای خودبینی دمکرات و خواهان عدالت برای همنوع خود باشیم دارای جامعه سالم و دلخواه خواهیم بود تحت لوای قانون مردم سالاری واقعی همچو کشورهای اسکاندیناوی و یا ایرلند بطور مثال . هیچ کشور تک حزبی موفق در جهان یافت نمی شود .خواهشا یک بعدی به مسایل ننگرید ((در ضمن گیریم که پدر تو بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل ؟؟)) اگر از شخص مورد علاقه شما که مورد احترام من هم میذاشد لقب پهلوی را نداشت چه امتیاز شاخصی اورا شایسته مقام ......
    0
    1
    جمعه ۰۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    مجاهدین با آخوندها از ابتدا مخالفت کردند حتی صد هزار شهید دادند . در حالیکه رضا پهلوی مشغول عیش و‌نوش بود حتی اعلام امادکی کرد در هواپیمای حنگی برای خمینی ملعون بجنگه ! من مجاهد نیستم . اونا هم اشتباه داشته اند ولی خیلی خیلی از پادشاههیهای خون خوارن .
    0
    0
    دوشنبه ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    من با نمونه تاریخی و‌از کتب و‌منابع اصلی تاریخی و وقایع گفتم . اتفاقا شما هستی که فقط حرف خودته
    0
    0
    دوشنبه ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آزادی دموکراسی برابری - لندن ، انگلستان
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان
    افرین به این بینش - افرین - ما در تاریخمان از باستان ، ملیتهای مختلف و اقوام و عقاید گوناگون را کرد هم اورده ایم . در دور دستهای تاریخ قبل از انقلاب فرانسه که مفهوم دموکراسی کاملا هضم نمیشد ، شاهان موفق ایرانی چون کوروش و داریوش با همین دیده و احترام توانستند پیشرفت و ابادانی نسبی برای مردم پدید اورند . و الان بعد از انقلاب فرانسه ، دیگر باید باید همه با هم در زیر سایه وحدت دموکراتیک ایران را بسازیم فارغ از عقیده و‌ملیت
    0
    0
    دوشنبه ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    آحتراما :جواب پرسش های شما منفی میباشد ولی اگر قانونی با همبستگی عمومی مردم (همه احزاب با هر تفکر مذهبی و سیاسی و جنسیتی هر رنگ پوستی بدون در نظر گرفتن زبان و محل تولد )نظر ات و عقاید کلیه طبقات قانونی تنظیم شده و همه بالجبار مطیع قانون باشند جامعه ای سالم خواهیم داشت .البته با تفکرات افرادی چون شما دستیابی مشکل است !!!!!متاسفانه اگر میشد از طریق فیزیک یا ریاضیات یا نظرم را میدادم و انشا تقدیم نمیکردم چه کنیم خرما بر نخیل ودست ماگوتاه است با ارزوی آزادی ایران یکتا
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان
    آزاذه - تهران، ایران
    با احترام :در زندگی هیچ بایدی نیست مگر قانون :در ضمن شهبانو فرد فوقالعاده با شخضیت شریف و با قابل احترام است و دوستداشتنی از نظر ملت ایران و ملل دیگر میباشد ولی دلیل نمیشود که همه تفکراتش بدون تفکر قبول کرد وپیروش باشیم
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.