اسرائیل در شوک پرونده سوءاستفاده جنسی زندانیان فلسطینی از زندانبانان زن اسرائیلی

دختران زندانبانی که از آزار جنسی از سوی محمود عطاالله گزارش دادند، گفته بودند که او در واقع «پادشاه زندان» بود و در برابر همکاری با شباک و نهادهای امنیتی اسرائیلی، از امتیاز دستمالی و نزدیکی فیزیکی به دختران زندانبان بهره‌مند می‌شد.رادیو فردا:فرنوش رام ( اسرائیل)
در روزهایی که دو رویداد مهم جهانی؛ کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده، و سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایوان، حتی اخبار جنگ شش ماهه روسیه در اوکراین و پیشرفت برنامه‌های اتمی ایران را به گوشه رانده، در اسرائیل موضوع داغی افکار عمومی و مقامات و نهادهای کشور را به خود مشغول کرده است.

موضوعی که یائیر لاپید، نخست‌وزیر، آن را «غیر قابل باور» نامید و با افشای برخی جزئیات آن، جامعه اسرائیل در یک شوک بزرگ فرو رفت.
سوءاستفاده جنسی از زندانبانان زن اسرائیلی توسط زندانیان امنیتی فلسطینی که ظن آن می‌رود، مسئولانی در سازمان زندان‌های امنیتی اسرائیل آگاهانه و احتمالاً عامدانه امکان آن را فراهم کرده‌اند.

این دسته از زندانیان امنیتی، به خاطر سخت‌ترین اتهامات «تروریستی»، حبس ابد را در زندان‌های اسرائیل سپری می‌کنند، زندانبانانی که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند، مأمور خدمت در ارتش هستند که برای گذراندن دوران دو ساله سربازی به سازمان زندان‌ها معرفی شده و باید در آن مستقر شوند.

موضوع سوءاستفاده از این زندانبان‌ها بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ ادامه داشته از آن با عنوان «قوادی با زندانبانان زن جوان» یاد می‌شود. این رویداد که تمامی مقامات ارشد اسرائیل به آن واکنش نشان داده‌اند، روزها در صدر اخبار اصلی رسانه‌های این کشور بود.

یائیر لاپید، روز یازدهم مرداد چند روز پس از افشای این رویداد، شخصاً از سازمان زندان‌ها دیدار کرد. او یک روز پیش از این بازدید نیز در نشست دولت سوگند خورد که بدون هیچ مماشاتی تحقیق در این باره ادامه یابد و ادامه یا تکرار چنین حادثه‌ای تحمل نشود.

او گفت مفصلاً در این باره با وزیر امنیت داخلی و نیز کمیسر ارشد زندان‌ها گفت‌وگو کرده، و افزود هرچند که این حادثه تلخ در دولت قبلی رخ داده اما این امر، مسئولیت را از روی دوش دولت کنونی برای انجام یک تحقیق جامع و دقیق برنمی‌دارد.

عومر برلو، وزیر امنیت داخلی، گفت که پس از خواندن شهادت اولین زندانبان زنی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته، تنها می‌تواند بگوید که سخت شوکه شده است.
«یائل» نام مستعار دختری است که هفته گذشته فاش کرد زمانی که مأمور خدمت در سازمان زندان‌ها بود و در زندان گیلبواع به خدمت گرفته شد، توسط محمود عطاالله، یک زندانی امنیتی فلسطینی، ابتدا مورد دستمالی جنسی و سپس مورد تجاوز جنسی قرار گرفت و مسئولان زندان عامدانه شرایط را فراهم می‌کردند تا زندانی بتواند او را مقهور خویش کند.

این دختر جوان گفت که مأموران شباک، سازمان امنیت داخلی، که عامل گرفتن اعترافات و بازجویی از محمود عطاالله بود، در جریان ماجرا بودند. «یائل» مدعی شد که این مسئولان و دیگر کسانی که به هر نحوی از آن آگاهی داشتند و امکان دادند که ادامه یابد، در واقع او و دیگران را «به بردگی جنسی» کشانده‌اند.

او گفت ضجه می‌زدم که نمی‌خواهم به پستی فرستاده شوم که این زندانی در آنجاست، چنان فریاد می‌کشیدم که همه بشنوند. این دختر مدعی است که افسر مرد زندانبان با عطاالله تبانی کرده بود اما او بیش از همه می‌خواهد بداند چرا شباک این امتیاز را برای عطاالله قائل بود که بتواند با افسر شباک مرتباً دیدار کند.

نام این دختر فاش نشده اما کرن باراک، وکیل او، به شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت که موکلش به کمک روحی نیاز دارد و کشور باید از لحاظ مالی نیز او را زیر پر و بال بگیرد. او افزود که این دختر «یک صهیونیست حقیقی» است و در دوره شرایط امنیتی حساس، به خدمت وظیفه پیوسته بود.

محمود عطاالله از سال ۲۰۱۸ در زندان گیلبواع در سلول انفرادی است. این محکوم به حبس ابد این هفته در جلسه‌ای با شرکت مسئولان شباک بهره‌کشی جنسی از زندانبانان زن را رد نکرد. یدیعوت آحرونوت در مورد این نشست نوشت که مقامات ارشد شباک از این رویداد آگاه بود‌ه‌اند اما سازمان امنیت داخلی آن را رد کرد.
دختران زندانبانی که از آزار جنسی از سوی محمود عطاالله گزارش دادند، گفته بودند که او در واقع «پادشاه زندان» بود و در برابر همکاری با شباک و نهادهای امنیتی اسرائیلی، از امتیاز دستمالی و نزدیکی فیزیکی به دختران زندانبان بهره‌مند می‌شد. اما وکیل عطاالله همدستی موکلش با شباک را رد کرد.

شبکه کان اسرائیل نیز گفت که ماجرای «یائل» تنها مشت نمونه خروار است. نام زندان گیلبواع در شمال اسرائیل چند ماه پیش نیز بر سر زبان‌ها بود زیرا شماری از زندانیان امنیتی فلسطینی با حفر تونل از آن توانستند مدتی بگریزند و بعد دستگیر شدند. کندن تونل در این زندان امنیتی و فرار زندانیانی که برخی از آن‌ها مانند زکریا زبیدی از زندانیان مشهور فلسطینی بودند، وجود سهل‌انگاری و نارسایی‌های زیادی را در سیستم امنیتی و سازمان زندان‌ها نشان داد و آن نیز به یک بحث داغ طولانی در افکار عمومی اسرائیل مبدل شده بود.
+137
رأی دهید
-17

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان

    آق لاپید، حواستو جمع کن . امیدواریم زندانیان خدمت خودت هم یرسن.
    89
    38
    شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    مسعود راستگو - تهران، ایران

    صهیونیسم یعنی همین! به دخترهای اسرائیلی رحم نمیکنن میخوای به بقیه مردم دنیا رحم کنن!!
    106
    52
    شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان

    [::مسعود راستگو - تهران، ایران::]. صهیونیسم یعنی مسلمانانی چون "محمود عطاالله" با اسم هدیه از طرف الله برای آنها کار می‌کنند. صهیونیسم یعنی تو ایران تا تو شورت آغا هم رسوخ می‌کنند. صهیونیسم یعنی ۱۰۰ ها بار بمب رو کله سپاهیان احمق انقلاب اسلامی می‌ریزند و میکشند، عکس‌العمل سپاه = چسناله! صهیونیسم یعنی جنگ ۶ روزه اسرائیل در مقابل حکومت‌های اسلامی منطقه و شکست فضاحت بار اسلامیون. صهیونیسم یعنی ۱۰ درسد اعراب تو اسرائیل حق رأی و نماینده دارند!! ✌️صهیونیسم یعنی پیشرفته‌ترین جامعه خاورمیانه که ترکیه، نوک تیز اسلام منطقه، براشون فرش قرمز پهن میکنه. صهیونیسم یعنی ج.ا. پا بزن تا پاهات باز بشه! 🥴😖🥴
    21
    70
    شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    حماقت دینی و پاتریوتیسمی مرز نمی شناسد. حکومت ملا در قالب جاسوسی از زنان پرستو میسازد و با عقد صیغه، سکس را شرعی و توجیح میکند. حکومت پاترو دینی اسراییل هم در این بحث دست کمی از حکومت اسلامی ندارد. نمونه بارز آن رابطه جنسی وزیر امور خارجه پیشین اسراییل خانم «تزیپی لیونی» با امیر قطر و تعدادی از فلسطینیان بود.که یکی از سرشناس ترین خاخام های اسراییل اینگونه روابط جنسی زنان را برای دریافت اطلاعات تایید دینی کرد. این هم نمونه جدید در زندانهای اسراییل، که قطعاً در سطح بالاتر هم پرونده هایی باز خواهد شد.
    36
    40
    شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان
    اسراییل میزبان بناهایی مقدس از ادیان ابراهیمی، شامل یهودیت، مسیحیت، اسلام و بهائیت، است. اسرائیل، کشوری توسعه‌یافته و نوع حکومت آن، جمهوری پارلمانی است. این کشور دارای نظام پارلمانی و حق رای عمومی است. (برای همه بعلاوه مسلمانان و اعراب!) در این کشور، رئیس‌جمهور مقامی تشریفاتی است و نخست‌وزیر به عنوان رئیس دولت و کِنست (پارلمان اسرائیل) به عنوان شاخه قانون‌گذار عمل می‌کند. کشور اسرائیل از لحاظ رتبه‌بندی دانشگاهی، بهترین وضعیت علمی را در منطقه خاورمیانه داراست. از لحاظ شاخص توسعه انسانی، در سال ۲۰۰۸ میلادی، در رتبه بیست و سوم جهان قرار داشت. این کشور از لحاظ این شاخص در بالاترین رتبه در منطقه خاورمیانه قرار دارد. مردم این کشور از لحاظ امید به زندگی، دارای یکی از بالاترین شاخص‌ها در میان کشورهای جهان هستند.✌️بنابر گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، مطبوعات و رسانه‌های اسرائیلی، بالاترین میزان آزادی را در میان کشورهای منطقه خاورمیانه دارند! تو هر کشور پیشرفته‌ای جنایت و گرفتاری وجود دارد چون مدینه فاضله خیالیست! مهم ✌️"مکانیسم نظارت"✌️ است که در کشورهای با حکومت ایدئولوژیکی فاقد آنند!
    16
    34
    شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان
    [::pirzan e irani - استکهلم، سوئد::]. خانم پیرزن ایرانی، من هر از گاهی کاربران گرامی را گوشزد می‌دهم که همه را با یک چوب نرانند که بعضی مواقع دو مقوله متضاد در یک عبارت گذاشته میشود، مانند کامنت جنابعالی. یک نمونه آزادی از زندان (= حجاب) به زور و به زندان انداختن به زور است! ایندو همانند اینست که پیشرفت را با پسرفت مقایسه کنیم. 🥴 در یک جامعه پیشرفته انواع و اقسام مشکلات و بعضن جنایات رخ می‌دهد که نمونه‌اش خبر این کلیپ است که مایه تاسف و عصبانیت است! یک عمل زن‌ستیزانه! 😖 در یک سیستم حکومتی که از جنایات نه تنها انتقاد نمی‌شود بلکه در خود قانون وجود پیدا می‌کند نمونه‌اش حکومت‌های ایدئولوژیک است. در مورد حکومت اسلامی حتا حمایت می‌شود و اگر بر ملا شود خبرنگار مجازات خواهد شد. در جامعه پیشرفته اسرائیل این خبر وحشتناک به دادگاه کشیده خواهد شد با جرایم متناسب آن! حکومت اسلامی بدون چرخه نظارتی را هرگز نمیتوان با سیستم دموکراسی همراه با مکانیزم نظارت مقایسه کرد!!
    18
    29
    شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    [::آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان::] ۱- محترم: اعتماد به نفس شما قابل تحسین است ، چون جنابعالی حق گوشزد کردن را به کاربران در خود می بینید. ولی این امر در توان بنده نیست. فراموش نفرمایید که حقیر فقط در باب این حوادث نظر دادم ، و دقت بفرمایید که چه نوشتم: حکومت پاترو دینی اسراییل هم در ٭٭این بحث٭٭ دست کمی از حکومت اسلامی ندارد.
    17
    13
    شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ادامه- بنده دمکراسی و عدالت اجتماعی و آزادی و غیره را در اسراییل به چالش نکشیدم. ولی بهتر است اگر نقضی و کمبودی در دولت یهود اسراییل هست، شما ما را گوشزد بفرمایید. با شما موافقم که در حکومت های ایدئولوژیکی و سرکوبگر چون ایران اسلامی، خبرنگاران مجازات میشوند. ولی در عجبم که چرا شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره به عمد در شهر جنین گلوله سرش را شکافت؟ گفتنی ها بسیارند ولی!؟
    19
    14
    شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان
    [::pirzan e irani - استکهلم، سوئد::]. چه ربطی به اعتماد به نفس داره خانم محترم! تو میتونی از یک بچه هم یاد بگیری، گوشزد یا سخنی که یک بار به گوش رسیده باشد و برای یادآوری مطرح شود هیچ مشکل بزرگ‌بینی را تداعی نمی‌کند که جنابعالی تصور می‌کنید. گوشزد در توان همه ماست، اون بالا هم جنابعالی با کامنتت چیزی را گوشزد کردی که ما شنیده بودیم. زیاد در موارد عادی سخت نگیر! "حکومت پاترو دینی درست ضد دموکراسیست" 😏 که جنابعالی با کامنت بعدی در تایید حکومت اسرائیل برامدی. شیرین ابوعاقله بوسیله سربازی کشته شده که احتمالن اسرائیلی‌ست و این مورد و فضاحت کشته شدن او هیچگاه در تایید حکومت نبوده و نیست. دومن این چه ربطی به سیستم دموکراسی اسرائیل داره که با آن، در اصل مخالف است؟! دوباره کامنت مرا در مورد سیستم اسرائیل بخوان، اگر معنی دستوری برایت ایجاد نمی‌کند. این یک بحث است و در آن اشاره‌ها و گوشزدها مطرح می‌شود. اشاره و گوشزد هم همانطور که نوشتم، تکرار سخن سابق است! با احترام!
    8
    15
    شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    [::آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان::] گرامی: بنده گوشزد نکردم و بلکه با فاکت یک واقعیت را نوشتم و جای هیچ تردیدی هم نگذاشتم و مدارک هم موجود است .۱- رابطه جنسی وزیر امورخارجه سابق بر تداوم دولت یهود و تایید این رابطه بر مبنای فتوی خاخام یهود.(یعنی نقض سکولاریسم).۲- استفاده ابزاری از زنان در رژیم ایران بنام پرستو با عقد صیغه و توجیح شرعی.۳- وضعیت چندش آور زنان زندانبان در اسراییل.۴- وجه مشترک ابزاری از زنان در ایران و اسراییل در این مبحث.
    12
    8
    شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ادامه- بنده نوشتم دمکراسی و عدالت اجتماعی و آزادی و غیره را در اسراییل به چالش نکشیدم. آیا این به معنای تایید و شایستگی دولت یهود اسراییل در همه جوانب است؟(چون نظریه شما). بزرگوار: چه بهتر بود کمی از نواقص و نارسایی ها در اسراییل برایمان هم بنویسید. تاکید میکنم گفتنی ها بسیارند ولی ترجیح میدهم وارد بحث های حاشیه دار نشوم. چون شما تصمیم خود را گرفته اید که فقط نیمه پر لیوان را ببینید.موفق باشید
    10
    8
    شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان
    [::pirzan e irani - استکهلم، سوئد::]. (بنده گوشزد نکردم و بلکه با فاکت یک واقعیت را نوشتم) مگر واقعیات را نمیشه گوشزد کرد؟! خانم گرامی، نتایج جنابعالی غلط است. من هم از اون بالا سیاه روی سفید نوشتم: "تو هر کشور پیشرفته‌ای جنایت و گرفتاری وجود دارد چون مدینه فاضله خیالیست! مهم ✌️"مکانیسم نظارت"✌️ است که در کشورهای با حکومت ایدئولوژیکی فاقد آنند!" باز نوشتی: (فتوی خاخام یهود.(یعنی نقض سکولاریسم)) تو هر کشور پیشرفته‌ای میتونه یک نفر سکولاریسم رو نقض کند اما بازم نتیجه غلط همان ربط دادن به سیستم و مقایسه غلط دو حکومت ست!! خانم گرامی اون بالا نوشتی "حکومت مرد- یا پدرسالار دینی"، همین جمله غلط برابر اینست که اسرائیل فاقد دموکراسیست! صحبت من هم سر مزیت و ضرر در جامعه سکولار نیست بلکه مقایسه غلط و نتیجه برابری در حکومت! 😏 (وجه مشترک ابزاری از زنان در ایران و اسراییل) این وجه مشترک رو من میتونم تو تمام کشورهایی که کاتولیکن و فتواهای غلط پاپ رو پیروی می‌کنند بسط بدهم، پس نتیجه بگیرم تمام حکومتهای کشورهای سکولار اروپای غربی با اکثریت کاتولیک مانند حکومت عقب‌افتاده و زن‌ستیز ج.ا. است؟! 🥴 عجب!
    4
    14
    یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    [::آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان::] محترم: لطفاً متد تحریفی را بگذارید به کنار (برای دومین بار). بنده در کجا نوشتم:"حکومت مرد- یا پدرسالار دینی"،؟ در ضمن شما پرسش بنده را برای چندمین بار بی جواب گذاشتید! آیا میتوانید کمی از نواقص و نارسایی ها در اسراییل هم برایمان هم بنویسید؟ دوست بزرگوار. لطفاً به بنده اجازه بدهید حرف شما را باورنکنم. چون آنطور که جنابعالی کشور یهود را می بینید بنده نمی بینم. با احترام
    9
    8
    یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان
    [::pirzan e irani - استکهلم، سوئد::]. شلوغ نکن، تحریف چیه؟! 😖 عبارت (حکومت پاترو دینی اسراییل) خانم محترم کی نوشته، اون بالا هنوز قابل دیدنه! 🥴 مشکلت اینجاست که نمی‌خواهی قبول کنی ایرادت را نباید به #حکومت# تمدید بدهی! چند بار هم حکومت پاترو دینی را تو این کلیپ بکار بردی. حال پاترو مخفف میهن‌پرستی، میهن‌سالاری یا پدرسالاریست بماند. دوباره و چند باره مینویسم آن ایراد را نمی‌توان به حکومت اطلاق کردو #جمع‌بندی ضد و نقیض# داشت!! 😏 درمورد ایرادات برای اسرائیل و هر کشور دارای دموکراسی نوشتم دوباره می‌نویسم با امید اینکه اول بخوانی بعد سوال کنی: "تو هر کشور پیشرفته‌ای جنایت و گرفتاری وجود دارد چون مدینه فاضله خیالیست! مهم ✌️"مکانیسم نظارت"✌️ است که در کشورهای با حکومت ایدئولوژیکی فاقد آنند!"
    3
    9
    یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    [::آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان::] ۱-گرامی: شما تلاش دارید همان دمکراسی همه جانبه ای را که در اسراییل می بینید ختم عزم خود بدانید. بنده متاسفم از اینکه نمیتوانم برایتان کاری انجام بدهم، و دراین راستا با شما موافق نیستم. تکرار میکنم اجازه بدهید حرف شما را باور نکنم. چون اگربه دمکراسی و اصول حقوق بشری در کشور یهود اسراییل چون شما تعظیم بکنم، آنوقت اندوه وجدان میگیرم که حداقل به کشورهای اسکاندیناوی بیش از پیش کم لطفی کرده ام.
    8
    3
    یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ادامه- در هر جامعه ای نقش دین در سیاست توام با هر گونه خشونت وسرکوب آغشته باشد، دمکراسی و آزادی زنگ میزند. که متاسفانه اسراییل این زنگ زدگی را دارد.(شما دوست دارید با ضد زنگ لکه ها را پاک بکنید). درضمن پاترو یا پاتروتیسم هیچ ربطی به مردسالاری ندارد. تا صفحه ای جدید سپاس.
    8
    2
    یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان
    [::pirzan e irani - استکهلم، سوئد::]. حرفات دو تا شد! اینکه دموکراسی اسرائیل با دموکراسی کشورهای اسکاندیناوی به زنگزدگی میماند، بحث دیگریست تا یکی کردن حکومت دموکراسی اسرائیل با حکومت سراسر ضد دموکراسی ج.ا. ! مشکل تو همانست که تاکید کردم نتایج غلط گرفتن همانا یکی کردن حکومت اسرائیل با حکومت اسلامی ایران ویران‌ست! درضمن پاترو یا هر مخففی اینجا محل اعراب ندارد، با اینکه برایت نوشتم چه معنی می‌تواند از دید‌تو داشته باشد و در نتیجه گرفتن اشتباه تو، رلی بازی نمی‌کند!
    3
    11
    یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    [::آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان::] تکرار میکنم حکومت دینی آخوندی و دولت یهود اسراییل از زنان استفاده ابزاری میکنند. چون مذهب جایگاه ویژه ای در این کشورها دارد. هر دو پرستو تولید میکنند، مثل هم عمل میکنند، تا مخالفین خود را بدام بیندازند. اسراییل حتی در این راستا پیشینه ای طولانی تر در بدام انداختن فلسطینی ها توسط پرستوها دارد. امیدوارم توضیحم کامل باشد. بنده وقت کلنجار رفتن بیشتر با شما را ندارم. بهتر است آلترناتیو بهتری پیدا بکنید.
    10
    3
    یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان
    [::pirzan e irani - استکهلم، سوئد::]. د نشد، هر جا گیر کردی من وقت ندارم باز سر و کله‌ات پیدا میشه! 🥴 من از بحث با کاربران لذت میبرم چون مطالب تازه یاد میگیرم بعلاوه نوشتن که خود بهترین یادگیریست. هر خطایی که تو کشور دموکراسی انجام بشه و روزی مثل همین فضاحت برملا بشه، از طرف افکار عمومی نفی میشه و اگر دولت در جهت حل آن کوتاهی کنن با انتخابات بعدی از قدرت بزیر کشیده خواهند شد. طرفداری ج.ا. از روی نادانی یا دشمنی با اسرائیل سر از بیهوده‌گویی و یا بی‌انصافی مزمن درمی‌آورد! 😖
    12
    15
    یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.