اعلام آمادگی مشروط «شورای مدیریت گذار» برای همکاری با شاهزاده رضا پهلوی

 شاهزاده رضا پهلویصدای آمریکا: شورای مدیریت گذار، از گروه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران، روز یک‌شنبه ۲۲ خرداد با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «حاضر است با حفظ استقلال سازمانی و نگاه برابر» با شاهزاده رضا پهلوی همکاری کند.

در این اطلاعیه ضمن تأکید بر این که «ایران در لحظات بحرانی قرار دارد»، گفته شده است: «درک موقعیت کنونی، نیاز مبرم به عقلانیت در اجرا و دوری از تعصب دارد و شورای مدیریت گذار، متشکل از اعضا و دیدگاه‌های سیاسی متنوع از جمهوری‌خواه تا مشروطه‌خواه، حاضر است با حفظ استقلال سازمانی و نگاه برابر با آقای رضا پهلوی همکاری نماید.»
شاهزاده رضا پهلوی روز جمعه ۱۳ خرداد در یک کنفرانس مطبوعاتی، با بیان این که ملت ایران جز یکدیگر یار و یاوری ندارند و باید در کنار هم ایستاده و از همدیگر حمایت کنند، گفت تعریف اپوزیسیون عوض شده و حالا اپوزیسیون، مردم داخل ایران هستند.

او با ستایش شجاعت و تداوم همبستگی ایرانیان داخل کشور، ایستادگی آنها با وجود قطع اینترنت و سرکوب را یادآور مقاومت مردم ایران در برابر تجاوزگری صدام دانست، با این تفاوت که به گفته او این بار مقاومت نه علیه صدام بلکه علیه «بیت فساد» است و خطاب به نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی گفت که «رژیم» جمهوری اسلامی رفتنی است و آنها باید به مردم بپیوندند.

شاهزاده رضا پهلوی با اعلام این که نسبت به فردای جمهوری اسلامی نگران نیست، گفت که با وجود همه محدودیت‌های گسترده در ایران نیروهای متخصص کافی برای اداره کشور وجود دارد و با تأکید بر این که جمهوری‌خواه و مشروطه‌خواه دوشادوش هم برای آینده‌ای بهتر تلاش می‌کنند، از کسانی که نگران آلترناتیو برای جمهوری اسلامی هستند پرسید: «آیا تصور می‌کنید جایگزینی برای روضه‌خوانان وجود ندارد؟»

یک روز پس از آن، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، ۱۴ خرداد در یک سخنرانی ضمن نسبت دادن نارضایتی‌ها و اعتراضات اخیر به «دشمنان»، به‌طور غیر مستقیم هشدار داد که بازگشت سلطنت به ایران غیرممکن نیست. او با اشاره به انقلاب‌های تاریخی روسیه و فرانسه گفت: «در فرانسه پس از انقلاب، همان خانواده‌ای که انقلاب علیه آن‌ها انجام شده بود به دلیل حضور نداشتن مردم در صحنه، به قدرت برگشتند.»

اظهارات رضا پهلوی واکنش‌های مثبت و منفی گسترده‌ای به دنبال داشت، و هر چند او خواستار اتحاد همه گروه‌های سیاسی مخالف حکومت جمهوری اسلامی شد، اما برخی از این گروه‌ها او را به «نفی اپوزیسیون» متهم کردند.
+326
رأی دهید
-125

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۱
    رها از جهل - اوین، ایران

    ....حاضر است با حفظ استقلال سازمانی و نگاه برابر» با شاهزاده رضا پهلوی همکاری کند.!!! پ.ن. منظور از <حفظ استقلال و نگاه برابر< یعنی همان استقلال و نگاه برابر شعبانی ها و اشرف چارچشمی های مقیم لندن در برابر پیرمرد آزاده ای چون خرسندی!!!! ها ها ها. بزک نمیر بهار میاد!!!
    173
    40
    دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    رها از جهل - اوین، ایران

    ]حه با کسی که مثل اختاپوس روی میلیاردها دلار بیت المال چمبره زده و نم هم پس نمیده که هیچ, حتی حاضر نیست از غارت چنین سرمایه ای یک انتقاد لفظی کند انتظار همیاری و همبستگی دارید؟؟؟؟
    172
    37
    دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    khyar - اوپسالا، سوئد

    شورای مدیریت گذار 😂😂آمادگی مشروط 😂😂شاهزاده ....اسم‌های هم واسه خودشون انتخاب کردن ولی هیچکدومشون حتی .....نزدیک شدن به شعاع پونصد متری ایران را هم ندارن ، جمشید شارمهد از شورای گذار ده تا کشور اونور تر ایران بود که تو‌گونی شد و الان توی اوین داره روزانه چندین بار مورد پذیرایی قرار میگیره .
    172
    44
    دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    کسی‌ برا شما ننوشت. برا آغلین بود. دو و نیم جمهوری خواه چنتا مسعود ولایتی و ۴ تا پیرزن سوسیالیست فرخی منظور نبود. کسی‌ شما را و من را تحویل نمی‌‌گیرد.از خود ایران چنان فشاری به شما وارد می‌‌کنند. که بگید غلط کردم. عجیب است. همفکر شما در زندان عقیده دیگر دارد.نمی‌ دانم اون باید تصمیم بگیرد یا من و شما ؟
    35
    93
    دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    [::رها از جهل - اوین، ایران::]. ما از ایشان خواهش کردیم که از میلیاردها دلار غارت کرده ریالی خرج نکند تا شاهد جلز و لز شما و خیار باشیم. پیوندتان مبارک، سالادی شدید که جلوی خوک بریزیم نخواهد خورد.
    36
    104
    دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    خنده داره یک تعداد هستند که خودشون رو پاره میکنند از طیف بسیجی گرفته تا بچه کلفت هایی که در رژیم گذشته اینقدر پخمه بودند که اصلاً خبر نداشتند که در ایران آن زمان شرکت های بیمه وجود داشته و از بی عقلی و گاگول بودنشان معلومه که نمی توانستند از آن امکانات استفاده کنند اینها کسانی هستند که تا خمینی گفت پول نفت را میآوریم دم در خانه هایتان و آب و برق تان را هم مجانی میکنیم مثل الاغ راه افتادند توی خیابان و یک مملکت رو دست یک مشت الاغ مثل خودشان دادند و حالا هم کاری ندارند جز زر زیادی زدن و جالب اینکه خودشان را خیلی دانشمند میدانند و رها از جهل هستند ارواح خیک رفتگانشان!!!
    35
    90
    دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    تمامی این گروه‌ها از جمهوری خواه گرفته تا سلطنت طلب و مشروطه خواه روی هم دویست نفر نیستند همش هم با هم دعوا دارند. رضا پهلوی باید از پتانسیل شخصیتی خودش و جوانان تحصیل کرده و میهن پرست استفاده کند. بزرگترین اقدام ایشان هم باید این شاه اللهی های سرطان فحش را بفرستد در قطب در فریزر کنند. خیلی جالب است اینها همه شان تحلیلگر و سیاستمدار هستند.بشکه های فحش و کینه ورزان همایونی فقط بدرد آغل گوسفندان میخورند😂😂😂😂😂😂. بابا قرن بیست و یک است آخوندهای کینه ای کراواتی. همش مثل سگ و گربه بهم می‌پرند.
    58
    45
    دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momiji - توکیو، ژاپن

    گذار و بذار و نذار دیگه چه صیغه ایه !!؟ چهار تا پیزوری سوسیال بگیر و لب گوری ، که از صبح تا ظهر پای منقل ، وافور بدست چُرت میزنن و عصر هم تو یه کافی شاپ جمع میشن و ، ادای اُپی پی زیسیون رو در میارن و بحث‌ خیر سرشون مثلاً سیاسی میکنن ، در توهم کامل اومدن وسط با شرط و شروطهای مسخره !! شده حکایت ، اون یارو رو که تو دِه راش نمیدادن ، سراغ خونه کدخدا رو میگرفت !!! آقای پهلوی کاملاً متوجه هست که آحاد و اکثریت ملت جور و ستمدیده از جانیان متعفن و فاسد حکومت جمهوری آخوندی ، آماده همراهی و همگامی و همدلی با ایشون هستند و تا سرنگونی ابلیس چلاق زمانه و رهایی مام وطن از هیچ کوشش و فداکاری دریغ نخواهند کرد.
    22
    76
    دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    سرزمین اریا - کویت ، کویت

    شورای گراز دیگه چه صیغه ای هست !البته اینها در حد گراز هم برای ایران خطرناک نیستن .چه خودشون رو تحویل گرفتن
    74
    38
    دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    بقول شاهزاده رضا پهلوی اپوزیسیون واقعی انهایی هستند که در کشور با تمام مشکلات و نارسایی ها در حال مبارزه هستند .ان افراد خود فروخته ای که در تمام مدت 43 سال فقط تماشا گر صحنه بودند و هیچگاه و هیچگونه احساس مسئولیتی نکرده و مسئولیتی هم نداشتند و امروزه خود را اپوزیسیون مینامند مطمدن باشند که ملت انها را شناخته و اصطلاحا تره هم برای انها خورد نمی کنند.ایران را فقط خاندان پهلوی قادر خواهند بود بسر منزل مقصود برسانند.این مطلبی است که تاریخ گواه بر ان است.
    29
    74
    دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    [::راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش::]. از همین کامنتی که اینجا گذاشتی کاملاً مشخصه که خودت چقدر آدم فهمیده و مؤدبی هستی!! و اینکه اصرار داری تا با کامنتهات دیگران رو تحریک کنی معلوم میکنه چه هدفی داری!! کسی که از دیگران ایراد میگیره لااقل اینقدر باید شعور داشته باشه که از الفاظ توهین آمیز استفاده نکنه! سیری طعنه زد به پیاز که تو مسکین چقدر بدبویی!! کسی که بشکه فحش باشه قطعاً اینجا کامنتش سانسور میشه و خود این کلمه بشکه فحش دقیقاً مشخص میکنه که اگر این محدودیت اینجا نبود چه الفاظ رکیکی بکار میبردی!
    32
    26
    دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    [::گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان::]. اگر تو شعور داشتی میفهمیدی که فحش چی است. وقتی تو مادر و خواهر یکی را جنسی خطاب می‌دهی می‌شود فحش جنسی ولی چون تو تربیت نداری و همیشه حتی شوخی با رفقایت این کلمه ها را بکار میبری نمیدانی که بشکه فحش یا نادان یا وحشی اسامی تو و رفقایت است و فحش نیست.چقدر تو بدبختی به هر کلک و حقه ای و بقول* ارباب ژنریکت* خدعه متوصل میشوی که بگویی من هم مثل شما هستم. چرا یکبار به آن چه در جمجمه ات پنهان کردی مراجعه نمیکنی تا بدانی که طور دیگری هم می‌توان از این چند گرم استفاده کرد.فحش نده به مردم و نظرت را بگو. چکار به خواهر و مادر مردم داری.
    14
    21
    دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Aydin2009 - استانبول، ترکیه
    [::Momiji - توکیو، ژاپن::]. خیلی قشنگ توصیفشون کردی.۱۰/۱۰
    7
    3
    دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    [::راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش::]. ببین روانی من به خواهر و مادر کسی کاری نداشتم و ندارم!! تو انگاری زیاد میری سر کوچه با بچه های محلتون کل کل میکنی بعد صبح میشنی پای کامپیوتر و از این مزخرفات تحویل مردم میدی!! یک سر به روانپزشک بزن
    20
    11
    ‌سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    پاچه خواران همایونی - امریکا، ایالات متحده امریکا
    [::zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان::]. برا آغلین بود؟؟ با این سوادت....پیشت انیشتین زردوست 😂
    9
    18
    ‌سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    پاچه خواران همایونی - امریکا، ایالات متحده امریکا
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. [::گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان::]. ساواکی های دربدر فراری, این بوی کباب که به مشامتون خورده و بیش از 40 سال است دارید براش زوزه می کشید بوی کباب نیست دارن خر داغ می کنند زیاد ذوق مرگ نشید این شازده شما عرضه هیچ کاری را نداره چون یک عمر فقط مال مفت خورده و خوابیده مثل خودتون اراذل بیکار و بیعار اگه دلتون به این دلقک خوشه که از الان بهتون بگم این مردک بزدل را با بیل میکانیکی هم کسی از جاش نمی تونه تکون بده 😄
    15
    24
    ‌سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    مرگ بر رضا پهلوی بی عرضه
    18
    19
    ‌سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi9 - پاریس، فرانسه
    با وجود این قرار همکاری، هیچ اتفاق مهمی در کشور ما رخ نخواهد داد، چونکه حضرات بدون درک صحیح از مشکل در پی حل آن هستند. زهی تاسف...
    2
    15
    ‌سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    شورای مدیریت گذار یک نامی است که عده ای بقدرت نرسیده از سیستم اخوند ها و سکونت در خارج از کشور برای خود انتخاب نموده اند.این افراد یا گروه باصطلاح معروف گذار زمان فعلی 1401 را با 1357 مقایسه میکنند. این گروه که در واقع همان افراد جبهه ملی . یا توده ای ها و مجاهد. فدایی و سایرین هستند در ابتدای انقلاب زیر چتر اخوند ها سینه زده و با شعار های تو خالی بسیاری از جوانان پاک طینت ایرانی را بکشتن داده و خود همراه با اعوان و انصار خود در خارج از کشور سکنی گزیده و این همه ظلم و ستم اخوند ها در ظرف 43 را فقط تماشاگر بودند . جالب اینجاست. این شورای گذار در تمام ایامی که جوانان در پهنه خیابان با گلوله های رژیم بخاک و خون میافتادند حتی برای یکبار یک اطلاعیه یا اعلامیه ندادند.این وراث پس مانده از اخوند ها باز زمان را با همان سالهای قبل مقایسه میکنند و در فکر ارث و میراثی هستند که اصلا وجود ندارد . کشور ایران که 43 سال زیر نعلین اخوند ها روزگار خوش بخود ندیده نیازی بوجود این شورای بی وجود گذار ندارد. ایران ما با هدایت شاهزاده رضا پهلوی و با کمک جوانان تحصیل کرده و متخصص ایرانی که تحمل همه گونه
    17
    12
    ‌سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    رنج و عذاب را بخود دیده خواهد توانست کشور را بسر منزل مقصود برساند. ایران ما نیاز به قشر جوان و تحصیلکرده متخصص دارد که مسلما باندازه کافی داشته و دارد و نیاز بوجود افراد و گرو هایی ندارد که فقط در فکر نام و القاب هستند.جوانان ایرانی در طول 43 سال بخوبی اموخته اند که گرو های تو خالی و پوشالی که فقط با کلمات بازی میکنند نیازی ندارد . جوانان ایرانی بخوبی میدانند که حزب و دسته و گروه و شعار چاره ساز این کشور در مانده نیست.جوانان ایرانی بخوبی اموخته اند که گروه یا حزب یا دسته ای بنام اپوزیسیون وجود ندارد و این افراد و گرو ها که با اجاره کردن چند برنامه تلویزیونی میخواهند دوباره خود نمایی نموده و به نیت شوم خود برسند.در ایران اینده فقط جوانان متخصص خواهند توانست با هدایت و رهبری شاهزاده ایران این کشتی بلا زده را بسر منزل مقصود هدایت کنندبامید انروز
    18
    8
    ‌سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    پاچه خواران همایونی. گوش کن. تو از خودت حرف بزن . تو که قوه تشخیص داری بیا میدان . چرا ان گوشه نشسته ای و دستورات اربابت را که همان اخوند ها باشند اجرا میمنی. تو اگر وجود داری بیا میدان . ما هم دنبال تو. ضمنا .....در سیستم کدامین طوسی اموخته ای.در فیضیه یا بازار ازاد . استاد تو چه کسی بوده
    18
    10
    ‌سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    این شورای گذار دیگه کی هستند؟ کی اینها را انتخاب کرده ؟ مطمن باشید آن کسی که نفر بعدی است این پسر شاه نیست هر چقدر هم بخواهد خودش را به آب و آتش بزند
    10
    5
    ‌سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    بعد از این رژیم تا 5 یا حتی 10 سال کشور به هم ریخته خواهد شد و بهترین فرصت برای ملتهای غیر فارس است که خودشان را از اشغال و استعمار ایران نجات دهند.
    13
    7
    ‌سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    من نمی توانم به رضا پهلوی اعتماد کنم. خودش انسان بدی نیست ولی اکثر طرفدارانش تند رو و خشن هستند. از آخوندها حزل الهی ها و بسیجی ها تند تر و افراطی ترند.
    8
    16
    ‌سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    پاچه خواران همایونی - امریکا، ایالات متحده امریکا
    [::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. من کلا مثل شما پهلوی پرستها نه اعتقادی به اسپرم مقدس دارم و نه اعتقاد دارم کسی برای مدت طولانی در قدرت باید باشد! چرا باید یک خاندان (حالا هر کی می خواهد باشد) در راس قدرت یا در راس امور باشد و برای دیگران تعیین تکلیف کند؟ زن ستیز مردسالار که خودت از صد تا آخوند بدتر هستی و تنها دلیل پاچه خواریت از پهلوی فقط به این خاطر است که یک پیرمرد قدیمی و سنتی هستی می دانم جایی نمی روی و بخاطر کهولت سن فقط خانه نشستی و برای خاندان پهلوی آفتابه به دست گرفتی, سعی کن گهگاهی از پنجره منزلت به بیرون و آلمان این کشور مدرن و پیشرفته نگاه کنی و یاد بگیری که همان آلمان مردمش سالیان پیش به این نتیجه رسیدند که سیستیم شاهنشاهی جز مفتخوری یک خاندان و فاسد شدن سیستم هیچ چیز دیگری ندارد. زمانی در گذشته این سیستم خوب بوده و جواب می داده ولی حالا دیگر خیر! در اصل بعد از رضاشاه می بایستی سیستم مفتخوری یک خاندان در ایران برچیده می شد؛ اگر برچیده شده بود حالا حال و روزمان این نبود. شما پاچه خواران جیره بگیر پهلوی هم تا چند وقت دیگر مثل دایناسورها کلا نسلتون منقرض خواهد شد.
    11
    20
    ‌چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    پاچه خواران پهلوی . امریکا. اقای مغز متفکر ممکن است شما بفرمایید حضرت سعید خان طوسی که پشت عظما را لیف و صابون میزد و یا عظما مال سعید خان.ضمنا شما این دوره را در کجا گذرانده اید؟؟فیضیه یا بازار ازاد
    7
    2
    ‌چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    پاچه خوار . امریکا . من نمیدانم چرا پا بمیدان نمیگذاری و خودت را کاندید ریاست جمهوری نمیکنی. کشور ما به ادم های متفکری مانند تو نیاز دارد. من قول میدهم که برایت فعالیت کنم.البته عمه را هم فراموش نکن
    6
    2
    ‌چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    [::پاچه خواران همایونی - امریکا، ایالات متحده امریکا::]. از کامنتی که گذاشتی بوی آش رشته و پیاز داغ میآد نمیشه لطف کنی بری و مشغول همون آشپزخونه باشی و دست از سر اینترنت برداری لچک بسر خلق ویران
    7
    3
    ‌چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    [::sahandogli - لندن، انگلستان::]. ایران هشتاد سال است با سه فعل «کردن»، «دادن» ، «خوردن» اداره می شود. همین!
    8
    4
    ‌پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    بعبارتی مملکتی که با نیمچه زبانی تحمیلی که بغایت عقب افتاده، ناقص، گنگ، مبهم، است، آنهم برای کشوری با جمعیتی متوهم، زامبی، جاهل، تحمیل شده از سطح کودکستان تا تحصیلات عالی اداره شود، عاقبتی بهتر از آنچه که الان هست را برایش نمی توان متصور بود. این زبان ناقص پاشنه آشیل رژیم است. برای یک زندگی انسانی و شرافتمندانه این زبان ناقص باید، تأکید می کنم، باید از مدارس برچیده شود. برچیده شدن نیمچه زبان فارسی و تحصیل کودکان تورک، عرب، بلوچ ، و غیره بزبان مادری شرط اول و مبرم، و اساسی برای آغاز یک زندگی بهتر برای مردمانی است که داخل این «زندان زبان» و »زندان زنان» که «ایران» نامیده می شود زندگی می کنند، این زبان قاتل، غارتگر و اشغالگر بایستی از مدارس برچیده شود.
    9
    3
    ‌پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    با اطمینان می گویم و یقین دارم که جمعیت تن پرور، تنبل، و مفت خور فارس زبان ایران(توجه داشته باشد این فارسی نه زبان است و نه باستانی. ملغمه است از سه زبان تورکی، عرب و هندی)، که بواقع کولیهای اطراف پاکستان و هندوستان هستند( و ربطی به روایت یهودی کوروش و این مزخرفات هم ندارند)، در آینده ای که دور نیست، بدلیل منافع و عایدات سرشار و مفت و مجانی حاصل از چپاول ثروت نفت سرزمین های مردمان عرب خوزستان، معادن طلا ، مس و مرمر آذربایجان، بدون یک جنگ خونبار ، دست از این چپاول نخواهند کشید، و تن به دمکراسی نخواهند داد.
    9
    3
    ‌پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. .....نادان مریخی داری فارسی مینویسی ، تو که انقدر از فارس و فارسی بدت میاد چرا میای اخبار فارسی میخونی نظر فارسی میخونی و به فارسی هم جواب میدی تو خودت برده فارسهایی و نمیتونی از این غلامی خودتو نجات بدی برای همین عقده ای شدی ، ....برو تو سایت ترکها و ترکی بلغور کن
    2
    6
    جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::] . حدود سی سال پیش اتحاد جماهیر شوروی سقوط کرد ، تک تک جمهوری‌ها خوشحال بودن و جشن گرفتند ، ولی بعد از چند دهه به غلط کردیم افتادن ، یه دوست مولداوی یایی دارم از فقر و بدبختی مولداوی میگه ، میگه پیرمردهای ما از زمان قبل از فروپاشی شوروی میگن که چه قدرتی داشتیم ، تک تک جمهوریهای شوروی سابق الان توسری خور روسیه ند ، اونوقت که جمهوریهای شوروی هموطن بودنشون از بین رفت خیلی راحت روهم اسلحه کشیدن و همدیگر رو کشتند ( از دل برود هر آنکه از دیده رود ) تو دنبال یه همچین سناریویی هستی ؟؟ خب بدبخت دودش تو چشم خودتون میره ، فارسها بیشتر و قدرتمندترند ،، .... منطقه تونم به بردگی. میگیریم و میشید مستعمره ما خود دانی ، الان برادر مایی ولی اگه حرف گوش ندی میشی غلام ما
    5
    8
    جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    [::millionaire - منچستر، انگلستان::]. جناب زامبی، یعنی جنابعالی واقعا تصور می کنید مکاتبات بین من و شما زبانی است که «فارسی» نام دارد؟ لطفا جنابعالی یک نیم نظر به مرقومات خودتان و بنده بیاندازید و کلمات «عربی، تورکی و هندی» را از کامنت ها حذف کنید، تا ببینیم وسیله ارتباطی و مکاتباتی و مکالماتی که جنابعالی(فارسی) می نامید چیست؟! با دعای سلامت روح و روان برای امثال شما زامبی ها
    6
    2
    جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    [::millionaire - منچستر، انگلستان::]. ضمنا محبت و علاقه من به زبان فارسی کمتر از شما نیست، اما سستم تک زبانی و تحمیل این زبان نصفه و ناقص را آنهم برای اداره یک مملکتی که وطن ملت های مختلفی است و بهای نابودی و محو زبانهای مردمان ایران است را بزرگترین جنات (هلوکاست فرهنگی) و خیانت به تاریخ تمدن هزاران ساله در خاورمیانه می دانم. پرسش اساسی اینست: چرا روشنفکران فارس هم آواز با رژیم هستند و خفه خون گرفته اند. چرا روشنفکران فارس شاهد این جنات هولناک هستند و دم بر نمی اورند، چرا سکوت اختیار کرده و اعتراض نمی کنند؟ پاسخ آشکار است و در یک کلمه نهفته است. نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر: :«نفت». همین.
    6
    2
    جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. این millionaire برای من قبلاً تعریف کرده که واحد مسکونی اجاره میده ولی یک عادت بد هم داره که بعضی وقتها هم واحد مسکونی اجاره میکنه تو این سایت بارها سعی کرده یکی ر. پیدا کنه ولی من همه رو آگاه کردم به این واقعیت تو هم خیلی مواظب این باش
    4
    2
    جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    پاچه خواران همایونی - امریکا، ایالات متحده امریکا
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. شوتقلی خان, اولا زبان را از کلماتش تشخیص نمی دهند بلکه از دستور زبانش تشخیص می دهند! کلمات بخاطر ارتباطات وارد زبانهای دیگر می شوند همانطور که اگر از زبان ترکی هم کلمات فارسی و عربی را خارج کنی ته اش چیزی نمی ماند! دوم اینکه این بحث زبان یا بهتر بگم افکار مسموم تجزیه طلبی که تو داری چه ربطی به این صفحه و این موضوع دارد؟ در آخر باید بگم حتما برو پیش یک معلم تاریخ کمی درس تاریخ ببین که بدانی ایرانیان با چند هزار سال تاریخ یکی از از قدیمی ترین تمدن ها و زبان های دنیا را دارند و بعدش هم خودت را به یک دکتر نشان بده که بیماریت خطرناکه و یک فاشیست ....به تمام معنا هستی !!!
    6
    11
    جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    یه جور میگه شورای گذار،انگار امریکا پشت مرز امده فرداست که حکومت سرنگون بشه. نه ، واقعیت با خواسته من و تو فرق داره، امریکا که نیومده مردم داخل هم وقت ندارن انقدر که دنبال جاه طلبی اند به موقعیت های جزئی و درآمد کم قانع می شن. با وابستگی و بندگی به حکومت
    3
    4
    جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    [::پاچه خواران همایونی - امریکا، ایالات متحده امریکا::]. از کی تا حالا تو متخصص آشپزخونه شدی تاریخ دان و کارشناس زبان؟ برو برس به آشپزخونه ات و آبگوشتت رو بپز لچک بسر خلق ویران
    3
    1
    جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    مرقوم فرموده اید: زبان را از کلماتش تشخیص نمی دهند بلکه از دستور زبانش تشخیص می دهند! اینهم اصطلاحاتی که در دستور باصطلاح زبان فارسی استفاده برده می شود: فعل، فاعل، مفعول، مسند، مسندالیه، ضمیر و غیره! شایسته است بدانید کلمه «زبان» خود یک کلمه (هندی) است و اینگونه जुबान نوشته می شود. بعبارتی فارسی «نیمچه زبانی» بعبارت بهتر «شبه زبان»است. فارسی حتی برای «زبان» هم کلمه ای ندارد، و آنرا از هندی بسرقت برده است بماند که بخواهیم آنرا «زبان» بنامیم! اما جدای از این واقعیت های گریز ناپذیر، مطلب اصلی اینست: برای بنای یک ایران زیبا در فردایی من و شما به جبر زمان در زیر زمین خفته ایم، حق انسانی آزادی تحصیل به زبانهای مادری مبرم ترین وظیفه و مسئولیت تاریخی آحاد مردمان ساکن این خراب شده است. همین
    3
    0
    جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    اگر در گور جای ماست، رسم ما روا گردد، که کار آدم باقیست ور جسمش فنا گردد.
    0
    0
    جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. پدر جان درست میگی حق هر بچه ای یه که به زبان مادری تحصیل کنه ، ولی این جمله رو داری خیلی خیلی بدجور میگی ، یه مطلب ساده رو داری طوری میگی که انگار شمشیر کشیدی رو هر چی غیر ترک ، ما که حرفی نداریم درست میگی ، اون هموطن عرب ،کرد، بلوچ ،ترک ، ترکمن ، مازنی ، گیلک ، تالشی ، لر ، قشقایی ، کولی ، سیستانی ، تات ، گرجی ، آشوری ، مندانی ، ارمنی و و و و …..همه باید کتابهای به زبان خودشون چاپ شده معلمانی به زبان خودشان تدریس کننده ، مدارس و سیستم خودشونو داشته باشن ، ولی نیست ، ندارن ، خیلی چیزها باید داشته باشن که ندارن بی عرضه و بی قدرتند ، ولی این چه ربطی داره به تنفر شما از فارسها ، گناه فارس چیه ؟!! فارس هم هموطن شما مثل سایر این اقوامه، در اکثریتند ، ۶۵٪ ایران پارسی زبانند ، ۱۶٪ ترک زبان ، خب مجبور شدن یکی رو انتخاب کنند برای کم کردن هزینه فارسی چون بیشتر بود انتخاب شد ، کاشکی ترکی انتخاب می‌شد ( ما بجای شما دو زبان بلد میبودیم ) به همین سادگی ، دیگه تنفر از اقوام دیگه و خودبزرگ بینی بیش از حد و زوزه شغال و پرچم بیگانه دیگه برای چیه ؟!!!
    0
    3
    شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. در مورد زبان هم اجازه بده اهل فنش حرف بزنند ، زبان خودش یه رشته جالب و بزرگیه ، با چهارتا اطلاعات ناقص از تو اینترنت من و شما مطلبی رو نمیتونیم برسونیم ، هر منطقه ای بالاخره یه سری آدم زندگی میکردن و زبان خودشونو داشتن کم کم ارتباطات زیاد شد و کلمات تو زبانهای مختلف نفوذ کردند ، زبان بهتر یا بدتر من نمیفهمم چیه
    0
    3
    شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.