پروفسور ایلبر اورتایلی: ایران سر منشاء تمدن ما(ترکیه) است/ عراق همان ایران باستان است

پروفسور ایلبر اورتایلی مورخ ترکیه: ایران سر منشاء تمدن ما(ترکیه ) است/ عراق همان ایران باستان است.
+128
رأی دهید
-19

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    پان ترکیست‌ها عزیز لطفا داغ نکنید. برا ما فارس‌ها این چیز‌ها مهم نیست. داریم.که اینجا شب و روز فحش به ترک .مغول . تاتار می‌‌دهند. ولی شما هم دست کمی از این‌ها ندارید. این‌ها برا فاطی تنبان نمی‌‌شود. ما که گیر شیخک افتاده. رجب شما هم که شریک دزد و رفیق قافله است. حالا ۵۰ هزار دلیل نیاورید. نه آقا جاسوس است. نامسلمان. از فارس‌ها پول گرفته. همه یکی‌ هستیم. ۶۵ یورو خرج دارد. یک تست DNA بکنید. در کدام از ما. از عرب گرفته تا ترک. پاکستانی. هندی. یهودی. وجود دارد.۱۶۵ یورو بدهید. حتا انسان اولیه را هم در کنیا برا ما پیدا می‌‌کنند. از کدام منطقه .کنیا امدیم
    26
    72
    دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Herzl - امستردام، هلند

    شاید ایران سر منشاء تمدن ترکیه باشه ولى در مورد عراق چرت فرموده اولین پادشاهی روی کره زمین تاج بر سرنهاد نمرود بود و چهار تا از پادشاهان که تمام کره زمین حکومت کردن دوتا از عراق امروزی یکی نمرود و دومی نبوخض نصر پادشاه آشوری گنج نمرود و دو تن از ملکه های زمان نمرود تا همین الان هست تاریخ عراق بیش از هفت هزار سال قبل میلاد روی سنگ حکاکى شده.
    99
    29
    دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    حق گو لندن - لندن، انگلستان

    مگه‌شک‌داشتیم‌که‌همه شما ها قبلا ایران‌همیشه پا برجا بودین ؟ این حالا یلا قبا کی هست که بخواهد تایید کند‌این را ؟ تمام دشمنی امریکا و کانادا با ایران بخاطر همین تاریخ ما است که‌ما داریم و آنها ندارند . تنفر دنیا از ما بخاطر این است که هرکی هارت و پورت می کند می گوییم با با تو که از خودمان بودی مانند اذربایجان‌شمالی که ۱۰۰ ساله جدا شدی ! کسی جلوی تاریخ ایران حرف برای گفتن ندارد و همیشه باعث افتخار بوده‌است برای همه‌ایرانیان.
    24
    76
    دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    اول استخر شیراز پایتخت ساسانی بود،ولایت ساسانیها همان استخر بود، اما بعد که با روم می جنگید پایتخت رو به غرب برد به عراق
    8
    26
    دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momiji - توکیو، ژاپن

    پرفسور بیچاره شد ، الان پان تُرکها میریزن خشتک آقار در میارن !! تو قرن بیست و یکم هستیم و این جور داستان‌های مزخرف ، دوره اش ور افتاده . تنفرانگیزتر و مسخره تر از توهمات ( برتری ) نژادی ، پیدا نمیکنید !!
    17
    43
    دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    فکر نکنم آمریکا و کانادا کوچکترین مشگلی با تاریخ ما داشته باشند. متناقض است. اگر هم چیزی از تاریخ ایران باقی‌ مانده. از صدقه سر همین آمریکا و کانادا و اروپا بودند. اگر مخالف بودند. در هر موزه دست سوم یک قسمت ایران آنتیک نداشتند. قبول دارم.خیلی‌ هم دزدیدند. ولی اگر بی‌ عرزه مثل قجار داشتیم. که به پرفسورها آلمانی حق کاوش باستان شناسی‌ را می‌‌دادند. .بعد هم قش قش می‌‌خندیدند .آلمانی‌ یک تکه سنگ می‌‌برند. پول می‌‌دهند. اولین قانون زمین شناسی‌ و مجازات دزیدن آثار باستانی در زمان رضا شاه به وجود آامد. که البته امروز سپاه چوب حراج به آن زده.
    13
    22
    دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    گیرم پدر تو بود فاضل/ از فضل پدر تو را چه حاصل/ فعلا که همگی اعم ار ترک و بلوچ و فارس و گیلک و کرد و آسوری و مسیحی و یهودی و زرتشتی گرفتار نکبت اسلام هستیم و چقدر این صحبت های ترک و فارس و امثالهم سخیف است. مهر ایران و وطن و عشق به هم وطن که دیگر مذهب و ترک و فارس بر نمیدارد.
    10
    35
    دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Sepas - تهران، ایران
    آفرین پروفسور گرامی
    6
    24
    دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    [::zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان::]. این‌تحربه و‌احساس شخصی من در این مدت زندگی در خارج از کشور بوده است . که حسادتی میکنند‌به تاریخ ما و تنفر دارند از ما . اخوند بیشرف را شما رها کنید . من با غربیها موافقم که می گویند اینها تروریست هستند شکی نیست . اما تحقیر ایرانی‌ها در خارج‌کشور مخصوصا در فرودگاها و یا عدم‌اجازه ورود ایرانی به امریکا ‌یک حسادت و‌تنفری در ان‌است که من احساسم این است که بخاطر تاریخ ما است . شما در فیلمهای تخیلی هالیوود نگاه بفرمایید . سعی می کنند یک مکان باستانی تاریخی زیر امریکا نشان بدهند. همه چیز کانادا و امریکا دارد الا تاریخ و مکان باستانی . در موزه هایشان هم‌که بروید اکثرا بنام ایران نمی نویسند بلکه مثلا می گویند هخامنشیان بعد اسم ۱۰ کشور که ایران هم جز آنهاست می نویسند . من در موزه لوور با یکی از راهنماها که‌داشت به اینگلیسی قسمت ایران را توضیح می داد‌ و امریکایی هم بود دعوا‌کردم . جوری نگهباهای سنگی را توضیح می داد‌ و شرح می داد که‌انگار اینها غول چراغ جادو‌هستند و ساخته هالیوود در فیلم علاادین .
    8
    15
    دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    [::Herzl - امستردام، هلند::] حرفهات مشخصه از روی ناآگاهی هستش.کشوری که امروز مرز کشی کردند به اسم عراق اصلا در این مرزکشی وجود نداشته.نمرود در شمال عراق و در موصل بوده و هیچ ربطی به پایتخت ساسانیان و ایرانیان در نزدیکی بغداد نداره و تیسفون یا ایوان مدائن ادامه حکومتهای پیشین ایرانیان در اون منطقه است و پیش از ساسانیان هم هخامنشیان در اونجا حکومت کرده بودند ولی حکوکت ایران در زمان ساسانیان پایتختش در کنار بغداد کنونی بود که حتی اسم بغ داد کاملا اسمی ایرانی هستش که بع به معنی خدا و داد به معنی بخشش. خلاصه بغداد هیچ معنای عربی نداره ولی عربها بعد از حمله به تیسفون و تخریب پایتخت ساسانیان ایرانیان به روستای کوچک کنار تیسفون رو که زمان ساسانیان هم بغ داد مینامیدن کوچک کردند و بعدها توسط عباسیان پایتخت خلافت ها شد.زبان سوری ها لبنانی ها مصرها و مردم ساکن عراق اصلا عربی نبوده و بعد از اشغال توسط عربها زبان این مردم به زور عربی شد.شما هر موزه عراق برید امکان نداره 80 درصد مربوط به ایران و ایرانیان نباشه یعنی بعد از خود فلات ایران عراقی های امروزی بخصوص در مرکز و جنوب ایرانید
    7
    8
    دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    [::zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان::] آمریکا رو نمیدونم ولی اروپا بخصوص فرانسه و انگلیس و بعدها روسها نقش بسیار روشنی در عقب نگه داشته شدن مردم هم ریشه و اختلاف بیانداز و حکومت کن داشتند. فرانسه و انگلیس این مرزهای مزخرف رو با کمک قبایل وابسته به خودشون ایجاد کردند وگرنه اصلا کشوری بنام سوریه یا عراق و لبنان نداشتیم در تاریخ و عراق و شام که شامل سوریه و لبنان و بخش کمی از شمال و غرب عراق بود و مرکز و جنوب عراق و نوار جنوبی خیلج پارس بگیر تا یمن و فلات ایران همه ایرانی و ایرانی زاده بودند. عربها در عربستان بودند و الان هم عربستانی ها و اقوام عرب اصلی عربستان، عراقی ها و سوری ها و مصرها و اماراتی و قطر و کویتی و بقیه رو اصلا عرب نمیدونند از نظر آنها اینا همه عجم هستند که عرب زبان شدند و اصالت عرب بودن مال قبایل اصیل عربی در عربستان هستش.
    4
    9
    دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    دقیقا درست میگه تمام پادشاهان عثمانی دیوان شعر پارسی دارند یعنی توجه کنید هر کسی نمیتونه شعر بگه مگر اینکه یا پدر یا مادرش حداقل پارسی بلد باشند. الان من آذری نمیتونم شعر بگم مگر اینکه پدر یا مادرم حداقل یکیشون تورک آذری باشند و از فرهنگ و سنن و اصطلاحات و روشهای حرف زدن شعری اونها چیزی بدونم. تمام پادشاهان عثمانی یک رگ ایرانی و پارس زبان بودند دقیقا مثل مثلا قاجارها یا بقیه پادشاهان تورک ایرانی که همه کامل زبان پارسی رو مسلط بودند و پدر یا مادرشون ایرانی بودند. برای همین ترکیه امروزی بخصوص در زمان آتاتورک فاسد برای نابود کردن این ریشه مشترک با کمک روسها و غربی ها کلا خط تورکها رو عوض کرد و بعد از اون تورکهای عثمانی دیگه نتونستند تاریخ و کتابهای اصیل گذشتگان خودشون رو بخونند و عمده آنها رو نابود کردند و مردم ترکیه عمدتا بیسواد بودند ولی نسلهای بعد چیزی رو خواند که آتاتورک و همفکراش ترجمه و به خورد مردم دادند و امروز کسایی که میبینیم صداشون درآمده همه کسانی هستند که توانستند به برخی آثار گذشتگان به زبان اصلی دسترسی پیدا کنند و آذری های ایران نقش حیاتی داشتند
    6
    12
    دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان::]. چرا تست؟ چه سیاه چه سفید، همه انسانیم، ولی چرا برخی بحث نژادی را پیش می کشند؟! دقیقا به خاطر یک پرسش تاریخی که همه ی تاریخ خونبار ایران را به لرزه انداخته است؟ درست نیست جناب زرتشت؟ درست به خاطر همان پرسش!، بله می گوییم تیمور چگونه شخصیتی بود، و تنها یک پرسش!، اعتراض می کنند که چرا از جنایات تیمور پرده برداری می کنید، و بنابراین نژادپرست هستید، بروید تست دی ان آ بگیرید!( گفتگوگر )، و اما آن پرسشی که ما را نژاد پرست می کند چیست؟! خیلی مظلومانه و معصومانه می پرسیم: چرا باید در تمام قرون متمادی هژمونی سیاسی در دست یک ایل و تبار باشد؟! چرا؟، گفتگوگر می گوید : آنها با هوش تر بوده اند، و دوستان دیگر می گویند نژادپرستی موقوف! در حالیکه می توان به روش دموکراتیک قدرت را به تمام توده های مردم منتقل کرد( با پادشاه یا بی پادشاه )، آنها می گویند، اینکار نژادپرستی است! تسخیر قدرت از جانب یک قوم نژادپرستی نیست( پشتون ها)، ولی خلع ید از طالبان نژاد پرستی است، چرا؟ این اصل مسئله است، و همه ی این سخنها ی پرحاشیه برای فرار از پاسخ به این پرسش است
    2
    2
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.