صادق زیباکلام: رضاشاه دیکتاتور بود, «رضاشاه روحت شاد» غلط است



نامه نیوز نوشت: صادق زیباکلام، فعال سیاسی در گفتگویی درباره شعار «رضاشاه روحت شاد»واکنش نشان داد .
 
صادق زیباکلام می‌گوید: رضاشاه دیکتاتور بود اما رفتار جمهوری اسلامی با او اشتباه است. "رضاشاه روحت شاد" غلط است .
 
این اتفاق به دلیل این نیست که نسل جدید مطالعه کرده است بلکه این نسل   نگاهی نوستالژیک به گذشته پیدا کرده است.
 
"رضاشاه روحت شاد" غلط است .

جوان های ما بی سواد، پرتوقع و ننر هستند.
+28
رأی دهید
-226

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۸
    Madjid aramesh - پاریس، فرانسه

    ای نمک نشناس رضا شاه اگر اون طوری که تو میگی مستبد بود ،اون استبداد رو در راه پیشرفت ایران بکار میبرد . اینها مستبد هستن و با این استبدادشون ایران رو ویران کردن .اگر رضا شاه قدرتمندانه تعغیرات بزرگ رو در نظام انجام نمیداد آیا فکر می‌کنی این اخوندای شپشو میذاشتن که مردم شناسنامه داشته باشن؟ میگفتن با این شناسنامه می‌خوان اسم خواهر و مادر شما رو بدونن فکر می‌کنی میذاشتن دادگستری درست بشه و قضاوت رو از دستشون در بیارن؟ میذاشتن خانم‌ها وارد جامعه بشن ؟ اگر قدرت رضا شاه نبود همین خانم که الان تو تلویزیون با این اقا به اصطلاح استاد مصاحبه میکنه باید تو خونه زندانی بود و فقط با اجازه شوهرش میرفت سر کوچه نون بخره و برگرده .فقط مقایسه کنین از روز اولی که رضا شاه قدرت رو بدست گرفت تا روز آخر که پسرش بود هر روز ایران از روز قبل پیشرفته تر بود و از لحظه ای که این اخوندا حکومت رو بدست گرفتن یک روز نبود که ایران پسرفت نکنه
    18
    278
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    یه سری میگن رضا شاه دیکتاتور بود، مثل همین سوپاپ خان. اخه چی بهتون بگم؟ در زمانی که کچلی و سیفلیس از سر و جون مردم بالا میرفت، ایران داشت تجریه میشد، جنگ جهانی در گرفت، مملکت هیچ زیرساختاری نداشت، تحصیل هنوز دست ملا تو مکتب خونه اونهم نهایت تا کلاس ششم بود و غیره و غیره، اونوقت دنبال دموکراسی میگردین!؟ فرضا هم دیکتاتور، خروجی این دیکتاتوری چی شد؟ ایران نوین. وزارتخانه های متفاوت، مجلس، قوای سه گانه، کارخانه های مایحتاج اولیه مردم (قند و شکر، کبریت سازی، چای ...)، خیلی باید یا کور باشین که نبینین، یا اینکه بشدت از یه جایی میسوزین یا اینکه واسه یه تیکه استخوان چشمتون رو بستین. مثل بقیه انسانها هم اشتباه داشته. ولی کارنامه و معدلش به حق لقب کبیر رو بهش میده. رضا شاه روحت شاد. این جور آدمها حتی لایق لیس زدن کف چکمه هات هم نیستن.
    15
    184
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    kakolzari - لندن، انگلستان

    شخم باید زد
    7
    85
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    هر رهبر سیاسی ، یک میراث ، کارنامه و رسالتی دارد ، برای نمره دادن نمیتوان با معیارهای کنونی به رفتارها و سیاست های مشخص در یک زمان و شرایط مشخص نمره داد ، همین فرهنگ سیگار کشیدن در منزل ، ماشین ، و پیش کودکان ، در طی چند دهه کاملا در اروپای غربی تغییر کرده ، با معیارهای کنونی پدر بنده نوعی آدم بی فرهنگ و بی شعوری بود که هنوز سر سفره غذا سیگاری را روشن می‌کرد، اما در زمان او رایج و پذیرفته شده بود ، ، رسالت رضا شاه تلاش او برای دولت سازی ، پایه گزاری آموزش و پرورش نوین ، امنیت داخلی ، گسترش آزادی های اجتمایی ، دفاع از حقوق زنان ، ایجاد دادگستری نوین ، دور زدن قوانین منحط مجازات اسلامی بود . او در زمانی میزیست که اکثر مردم کشور به فرمان یک ملا حاظر بودند مدارس دخترانه را حتی با بچه هایش آتش بزنند ، خان ها حق شب اول دختران زیبا را داشتند ، قانون نبود ، تو این وسط چند روشنفکر مثل ارانی که در المان تحصیل کرده بود و یا مهاجران ایرانی که تحت تاثیر انقلاب بلشویکی در باکو و روسیه بودند ، انتظارات دیگری از جامعه داشتند که قاطعیت رضا شاهی می طلبید ، تا کشور به نابودی و تجزیه نکشد
    11
    122
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    طنز شعار « رضا شاه روحت شه » در این است که نسل جدید قاطعیت رضا شاه علیه طبقه کثیف و مفت خور روحانیت را ستایش می‌کنند و انتقاد اصلی به محمد رضا شاه فقید همان عدم قاطعیت در خفه کردن صدای روحانیت مرتجع بود ،
    12
    128
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    Tokyo_japan - توکیو، ژاپن

    ولی باز هم ما میگییم رضا شاه روحت شاد!!!!
    12
    128
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    بالا اسم چخوف آمد. یک داستان کوتاه دارد.دو بیمار در بیمارستان. که مثل وبا از هم متنفر بودند.روزی نبود.که دعوا و کتک کاری. روزی کارکنان بیمارستان به دیگر گفتند.هم اتاقی شما در مریضی بدی داشت و فوت کرد.انتظار که این مریض از خوشحالی به رقص آید. سکوت .فردا در رختخواب مریض دوم را هم فوت شده.پیدا کردند.دعوا با دیگری. به زندگی‌ او یک معنی می‌‌داد. بعد از مرگش زندگی‌ دیگر ارزشی نداشت. اگر کمی مبالغه . می‌‌توان آن را به روی حامیان خلق فلسطین و انقلابی‌‌ها ۵۷ هم ربط داد. چرا این هم اینقدر محتاج به هم هستند؟ هر دو که می‌‌بینند.چوخف با این داستان کوتاه ۹۱ سال تاریخ ما را نشان می‌‌دهد. یکی‌ مرید ریش .که تکلیف او مشخص است. ولی دیگری چرا ؟ اینقدر محتاج منفی مثبت دادن امت ریش است؟ چرا زمانی‌ که در اینجا سخن از ۴۹ سال ایجاد ایران نوین است. بدین گونه فحاشی و ندیدن تفاوت میان پهلوی و شیخک هستند.؟ چرا قادر نیستند. نویسند. بله ما انتقاد داریم به زمان پهلوی. ولی این دو قابل مقایسه با هم نیستند. چون می‌‌دانند. اگر نویسند. از بسیج سایبری مثبت نمی‌‌گیرند.همان که چوخوف گفت. دو مریضی که به هم محتاج هستند.
    13
    47
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    صدای خسته - بروج، بلژیک

    این مرتیکه زیبا کلام مثل زنهای فاحشه می‌ مونه .هرکی بیشتر پول بده.....حـ... تر ازین مردک هم‌مگه داریم .مگه میشه.
    13
    111
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rey kasravi - لندن ، انگلستان

    بار ها گفته ام‌باز می گویم کسی که نون اخوند و جمهوری اسلامی خرده باش تا آخر نوکر و چاکر و وسط باز خواهد ماند و بدبخت کسانی که برای رهایی از اخوند روی افرادی مثل زیباکلام حساب باز می کنند و این افراد مثل روشنفکر می دانند. بزرگتر از همه این اسهال طلب ها اون سروش بود که دو سال پیش اومد جوکی درباره خمینی گفت و اون ستایش کرد که کل خود سروش هم از دنیا حذف شد .زیبا کلام ها شمس‌الواعظین ها ،جلالی پور ها ،نوری ها ،موسوی خوئینی ها ،خاتمی ها ،کروبی ها ،موسوی هاهمه همه حاضرند مردم ایران صدها سال دیگه توی کثافت زندگی کنند اما اسمی از شاهان فقید پهلوی ک بقیه پادشاهان ایرانی نیارند چون اساس تفکر این ها با بزرگی فرهنگ و تمدن ایرانی هست .حالا از من گفتن از شما جدی نگرفتن
    8
    89
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Afshin51 - مادرید، اسپانیا

    رضا شاه روحت شاد ، لعنت بر خمینی و حکومت تبهکار و پست ملاها و حامیان و سوپاپهای اطمینان آن مانند زیبا کلام و امثالهم
    13
    76
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    در مملکت اخوندزده ی قاجاری و با ملتی نادان و مقهور اسلام جز با قاطعیت امکان پیشرفت نبود. کارنامه ی 16 ساله ی رضاشاه باعث میشود که هزاران بار بگوئیم رضاشاه روحت شاد.این زیباکلام هم مذبذب است و هر لحظه به موقعیت زمان حرف های متضاد میزند
    7
    62
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    grizzly - برلین، آلمان

    میگه جوانان بروند و تاریخ رو مطالعه کنند!!!!! کدوم کتاب تاریخ بیرون اومده و در دسترس قرار گرفته که آخوند بهش گند نزده باشه
    13
    60
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Dozakhi - شفیلد، انگلستان

    تاریخ پر از جهت گیریها و قضاوتهای غلط. درست مثل همین دکتر تاریخ دان که تفاوتی بین دیکتاتور خوب و بد قائل نیست. رضا شاه تا زمانی دیکتاتور بود که ایران حکومت اخوندی رو تجربه نکرده بود. حالا مردم میگن رضاشاه روحت شاد چون از تو قلدرتر و دیکتاتور تر هم دیدیم. رو سفید شدی در مقابل ج.ا
    8
    34
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    sahandogli - لندن، انگلستان

    زمانی که انگلیس نتوانست بر قاجارها تسلط داشته باشد و ایران را اشغال و استعمار کند و نفرت ایجاد شده ار ترکها در امپراتوری عثمانی و ار بین بردن آثار ترکها آنها را وا داشت تا یه دنبال یک نوچه عروسکی بگردند و آن را در اصطبل سفارت هلند در رضا پالانی پیدا کرد که از اسب های سفارت نگهداری می کرد و با کودتا بر علیه قاجارها رضا خان شما را رسر کار آورد تا بتواند ایران را کاملا تحت کنترل انگلیس در بیاورد .بعد از 20 سال زمانی که تاریخ مصرف این مرد تمام شد با فرستادن دو تا گروهان هندی رضاخان دستور داد تمام پادگانها تخلیه شود و از ترسش فرار کرد و در آخر دستگیر و در آفریقا مرد.بعد از این قرار شد یکی از بازماندگان قاجار به قدرت برسد اما انگلیس پسر بی عرضه و ترسوش را به قاجارها ترجیح داد و خیلی راحت تمام ایران را در دستش گرفت و بعد نیاز به خمینی ایجاد شد و فکر کردند خمینی می تواند به اهداف اینها در دنیا بیشتر کمک کند و روحیه خیانت کاری که در ملاها هست تا امروز همان استعمار و در خدمت غرب بودن ادامه پیدا کرده است.تاریخ ایران رویایی و توهمی است که واقعیتهای تاریخی را خذف می کنند و مردم را در توهم نگه دارد
    74
    16
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    [::sahandogli - لندن، انگلستان::]. چرت های چپول ها و توده ای ها را نشخوار نکن که تمام هدفشان این بود ایران را به شوروی بسپارند تا ایرانستان شود. در جهان دو قطبی انروز فرض کن که رضاشاه کبیر هم از قدرت انگلستان در مقابل خرس شمالی و خائنینی مثل اجداد خائن تو استفاده کرده است. این که نهایت درایت و وطن پرستی هست. آقای وطن فروش پالانی که فکر میکردید دنیا جهان وطنی است. دیدی شوروی چگونه ورمالید.(منتها تحت استعمار و استثمار و استحمار مسکو). دیدی شوروی چگونه ورمالید. اقتصاد مفتخوری هرگز به سامان نمیرسد. همین حالا اگر امریکا نباشد دو روزه روسیه اکراین را می بلعد. درد امثال تو این هست که نتوانستید ایران را ایرانستان کنید و یک کاسه اش مجانی بگیرید. برو بخوان سرگذشت کمونیست هائی را که به شوروی فرار کردند تا حداقل بدانید تمام چپول ها و چپول زاده ها خائن بودند. حالا در انگلستان چه میکنی؟ برو کوبا
    13
    55
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rey kasravi - لندن ، انگلستان

    [::sahandogli - لندن، انگلستان::]. همشهری من کاری به شما و تمامیت گفتار ندارم ولی این قسمت که مثلا بگی رضا توی اسطبل انگلیس کار می کرده و از اسب هاشون نگه داری می کرد و بعد شده شاه ،فرمانده جنگ هیچ خدشه اس بر یک انسان که اینجا رضا شاه کبیر باش نمی آره. همه انسان های بزرگ از جای کوچیکی شروع می کنند و به مدد تلاش ،دانش،بینش، اعتماد به نفس ،کوشایی و حمایت دیگران و کمی چاشنی شانس به مراتب بالاتر می رسند و در این داستان رضا شاه کبیر یا به قول آخوندک ها رضا قلدر یا رضاخان میر پنج یا رضا شاه پهلوی انسان بسیار پر تلاش ،با فکری باز و سرشت ایران پرستی زیادی بود که حتی به خاطر شاد کردن امثال تو به پیشنهاد مشاورین اش گوش کرد و اسم اون سرزمین را ایران نهاند یا خواست با این نام شناخته بشه تا همه ایرانیان خودشون را جز ای از یک تمدن و سرزمین بزرگ بدانند و حس کنند که توی بی خرد از فهم و درکش عاجزی
    6
    31
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    من هم موافقم . متاسفانه نسل امروز بسیار بی سواد و بی منطق شده یادمه تو دهه هفتاد ما عاشق سمبل های آزادی مثل مصدق و بختیار و ستارخان بودیم امروز عاشق دیکتاتورها شدیم بعد هم توجیه ما این است که آنها کمتر از اینها جنایت کردند . این اتفاق در قبل از انقلاب هم رخ داده بود مردم دهه 30 و 40 منطقی تر از مردم دهه 50 بودند تو دهه 50 یک دیوانگی اسلامی در کشور رخ داد و نتیجه اش را هم دیدیم امروز هم واضح است با این وضعیت جایگزین جمهوری اسلامی یک دیکتاتوری فاشیستی است
    21
    8
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۱
    senator x - تهران، ایران
    بالابری پائین بیائی حتی اگر این رژیم هم عوض بشود ایران بیک رضاشاه دوم نیاز دارد.با وجود این همه کمونیست و توده ائی و واپس گرا مذهبی و عقاید مختلف وسلیقه های متفات آیا میشود در این مملکت حکومت مردمی و دموکراسی بر قرارکرده؟مردمی که هرکدام ساز خودشان را میزنند؟اگر رضاشاه دیکتاتور بود,یک دیکتاتور مثبت و میهن پرست و دلسوز مردم بود.آقای نازیباکلام اگر رضاشاه نبود دانشگاهی نبود وشما باید دریک اتاق3×4پشت یک چارپایه ,بعنوان میز ,تدریس میکردی.یکی از هزاران علل عقب مانده گی ما ملت,نمکنشناسی از خدمات گذشتگان و بی فرهنگی و کاملا بدوربودن کتابخانی و کتابخانه هاست
    9
    22
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::sahandogli - لندن، انگلستان::]. اه بازم ترک ترک در اوردی. بابا شما ترکها تاج سر. خوبه؟ چقدر عقده ای هستین بابا. دیوار توالت هم نم بزنه میگین فارسها به ترکها بی احترامی کردن.
    5
    22
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. [::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. مریضی بخدا
    5
    13
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::rey kasravi - لندن ، انگلستان::]. همین ها که میگن رضا شده از اصطبل شروع کرده، اگر پدرش شاه بود میگفتن خودش کاره ای نبوده که، باباش شاه بوده اینهم شاه شده. اینجور ادمها بحث باهاشون بیفایده أست. فقط باید صبر کرد فتیله اشون پایین کشیده بشه. دو حالت هم بیشتر نداره، یا اینکه میفهمن و به جهت منفعت طلبی خودشون رو به نفهمی زدن، یا نمیفهمن ولی توهم فهمیدن دارن
    7
    21
    دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    [::hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا::]. این فقط مذهب نیست که موروثی هست. اغلب این چپول ها فرزندان توده ای های خائن هستند که ارثیه ی عقاید غلطشان را به فرزندان منتقل کرده اند
    6
    27
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. دیدی که مصدق و بختیار کار نکرد. با اوهام نمی توان زندگی کرد
    4
    14
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Chokam - ری، ایران
    این خودش یه عمر با شاهنشاهی جنگیده ، شاه دستگیرش کرد موقعیکه توی برادفورد انگلیس دانشجو بوده، بخاطر این نخست وزیر انگلیس به شاه رو انداخته تا آزادش کنن، حالا بیاد بگه من تمام عمرم اشتباه کردم!بهش میخندند. مجبوره بگه شاه دیکتاتوره
    2
    11
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۸
    millionaire - منچستر، انگلستان
    [::sahandogli - لندن، انگلستان::]. یه مشت نطفه مقدس پرست و خم شونده جلوی شاه و شیخ تا چهار کلمه حرف حساب میشنوند فوری میچسبوننت به شوروی ولشون کن ، اینها یا بازماندگان ساواکیهای سابق ند یا فرزندان پادوها و آفتابه بیارها و دستمالهای همایونی یند ، ولشون کن تا ابد بزار دستمال بزنند ولی افسوس که مانع بزرگ اتحاد ملت ما شدند
    16
    4
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    grizzly - برلین، آلمان
    [::millionaire - منچستر، انگلستان::]. با دوست پسرت بهم زدی حالا میخوای با سنگولی بریزی روهم!! خوبه که در کامنتهای قبلیت اعتراف به .....کردی!! سنگولی مواظب باش با این اگر دوست بشی ....میگیری
    1
    2
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    زمانی که معلم اجتماع و معلم تاریخ کشور تو باشی مسلما جوان کشور هم بیسواد و ننر است . اقای استاد دانشگاه تا زمانی که تو فرق بین مستبد و قاطعیت نتوانی تفاوتی بگذاری و معنی این دو را نتوانی درست بیان وتجزیه تحلیل منطقی کنی مسلما وضع فرهنگی و اجتماعی جوانان بهتر از این نخواهد بود . بدبخت ملتی که نو استاد دانشگاه ان باشی.
    0
    7
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    یک استاد دانشگاه که از زلزله کرمانشااز مردم پول جهت بهسازی منطقه دریافت میکند و کمک های مردم را بالا میکشد و انگاه چنین فرد کثیف و کلاشی از رضا شاه پاک طینت حرف میزند .چنین فرد کلاشی فقط بدرد همین حکومت اخوند های دزد پرور میخورد. فرد کلاش حق ندارد از رضا شاه حرفی بمیان اورد
    0
    6
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Chokam - ری، ایران
    [::sahandogli - لندن، انگلستان::]. کل تاریخ ایران رو بافرضیه های دایی جان ناپلیونی بستی! اتفاقاسیاست ایران از قرن نوزدهم تا به امروز با همین فرضیه هاست،مثل ادمهای" پارانوئید" همه چیز رو توطیه ونقشه انگلیسه وغربه! ایرانیان دارای توانایی حیرت انگیزی برای ابداع نظریه های توطئه خیالی برای توضیح تاریخ خود دارن، برای همین این سیاست خوب جواب داده توی ایران،سیاست پارانوییدسازی
    0
    5
    ‌سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    Dermis - لندن، انگلستان
    [::hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا::]. خیلی نظر زیبا و دقیقی بود . ۱۰۰٪ موافقم.هنوز هم برخی نقاط ایران دچار همون وضعیت از نظر رشد عقلی و شعوری هست و برای همین هست اینها هنوز سوارند..اینجور عقب موندگیها و حماقتها،چاره اش زور هست.تا نباشد چوب تر، فرمان نبرد گاو و خر.دموکراسی مال وقتی هست جامعه به یک فهم و شعور متوسطی رسیده باشه.
    1
    6
    ‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.