معایب زندگی در آلمان از زبان یک خانم ایرانی ساکن این کشور

+295
رأی دهید
-229

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    Oomid - منچستر، انگلستان

    خانوم عزیز معلومه که تازه وارد آلمان شدید. طبیعیه که خیلی چیزهایی که اینجا مهمه برای شما عجیب و غریبه و چیزهایی که برای شما مهمه ،اینجا عجیب و غریبه. بیشتر از ده تا ایراد از آلمان گرفتید برای من جالبه با این همه بازهم به ایران برمیگردید ؟؟معلومه که نه. پس باید شما با اینجا همرنگ بشید. آلمان شما رو انتخاب نکرده بلکه شما آلمان رو انتخاب کردید. برای اهدافتون باید بسازید. و حتما زبان آلمانی اولویت باشه اگر میخواین به خواسته تون برسین. مقایسه ایران و آلمان کار احمقانه ای ست. وقتتون رو جای بهتری صرف کنین
    407
    330
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۳
    خداوند - آسمان، ایران

    همچین بیراه هم نمیگه !
    152
    341
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Reza18 - لندن، انگلستان

    خوب اگر خوب نیست پاشو برو ایران وقتی سواد نداری علت این چیزا بدونی و مقایسه با ایران میکنی همون لیاقتت ایران هست با نظام آخوندی
    376
    297
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    حق گو لندن - لندن، انگلستان

    الان یکسری آدمی که بنفیت می گیرند و هر چند سال یکبار ایران می روند که پوز الکی بدهند به این خانم حمله می کنند که چرا المان هستید و چرا پاسپورتشان را دارید و می گویند چون آنجا هستید و زندگی می کنید باید مانند ما مجیز اینها را بخوانید و نوکر در بست باشید . در انگلستان که از این آدم‌ها خیلی زیادند .
    123
    320
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    kakolzari - لندن، انگلستان

    انگلیسم همینه. ساعت ۷ همه جا تعطیل حتی رستورانها هم جز مرکز شهر میبندن. لعنت به کسی که ما ایرانیا رو اواره دنیا کرد. هموطنان هرکجا هستید زندگی رو باید خودتون شاد کنید چون از این ها بخاری بلند نمیشه. اصلا چیزی بنام خوش باشی و لذت بردن از حال در فرهنگ اینا نیست. اخر حالشون مست کردن و عربده کشی توی پابه که اونم جای خطرناکیه و هرشب یکی با یکی دعواس
    77
    361
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    ماهی جان - لندن ، انگلستان

    انگلیس هم‌ بیشتر همینطور هست
    46
    293
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    hassan1326 - تهران، ایران

    هر جا فرهنگ خودش را دارد ، انهاییکه در سنین بالا مهاجرت میکنند مطمعنا خیلی تحت فشار قرار میگیرند ، در منشور کورش انتخاب محل زندگی حق مردم میباشد ،متاسفانه در زمان حال مردم بعلت وجود دولتهای دیکتاتور خیلی از ملتها باجبار و برخلاف میل بمهاجرت تن میدهند و ایرانی های مهاجر بعلت وجود دولت اسلامی دیکتاتور در دنیا خیلی زیاد هستند ، و من دلم برای خیلی از آنها میسوزد.
    57
    255
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان

    من معذرت میخوام بی ادبی میکنم !!!! پس تو آنجا چه .......برگرد ایران .....مفت میزنی
    293
    148
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Babilon - هامبورگ، آلمان

    تو یکی دیگه ....نزن بابا..... با اون قیافت ،میشناسمت تو هامبورگ میشینی کارت هم میدونم چیه
    284
    106
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Babilon - هامبورگ، آلمان

    این یارو زنه پرستو حکومته
    272
    112
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Stone44 - سوئیس، سوییس

    البته از قبل باید گفت مقایسه ایران و کشورهای اروپایی کلا درست نیست اما دوستان عزیزی که دیگه تمایلی به زندگی ندارن و از زنده بودن سیر هستن تشریف بیارید در دیوانه خانه سوییس زندگی کنین. اینقدر اینجا دکتر روان شناس دیوانه قرصی زیاده باور نمی‌کنید دو سوم جمعیت بالاخونش تعطیله ما هم خودمون دیوانه شدیم تو این کشور کثیف اما به قول دوستان خدا لعنت کنه کسانی و که باعث آوارگی ما شدن.
    51
    310
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    کیخسرو - کلن ، آلمان

    کلانتر خانم ، ببخشید از اینکه تو آلمان سیر سرخ کرده کیلو کیلو واسه میرزا قاسمی درست نمی کنن و وقت خاله زنک بازی رو مثل ما ایرانی های طلب کار ندارن! دفعه بعد وقتی واسمون دعوت‌نامه فدایت شوم، فرستادن، حتماً همون اول به همه این مواردی که شما فرمودید، اشاره خواهند کرد!
    246
    134
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Babilon - هامبورگ، آلمان

    ببین این چر ت و پرت ها دیگه به درد نمی خوره کسی گول این حرفا رو نمی خوره ،که بمونه ایران الان همه دنبال در رو میگردن .....،فهمیدیپرستو.
    222
    104
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    باشه مهندس - اسن، آلمان

    آلمان یا کلا هر کشور دیگه کار نداشته باشی و بخوای راست بخوری و و بخوابی زندگی راحت نیست ولی اگر یک کار خوب داشته باشی بیشتر مشکلات که این خانم گفت حله.
    43
    239
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    majiddk - کپنهاک، دانمارک

    ببخشید که المانی ها نمیتونن با شما فارسی حرف بزنن و یا حموم عمومی ندارند که بری پشت خواهرت رو کیسه بکشی و یا کوچه ندارند تا تو بشینی سبزی خورد کنی و پشت سر جاریت غیبت کنی و یا ........
    95
    165
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    فاطی شغل جدید است؟ کسی‌ که زندگی‌ در آلمان را با مبل. کابین اشپزخانه. کرایه تاکسی مقایسه فقط می‌‌تواند. یک انگل زاده باشد. جالب ولی امت ریش چقدر فعال هستند. برا مثبت دادن؟ نمی‌‌گوید. که در آلمان کرایه هر سال بال بردن نیست. و قرار دادها ۹۹ ساله است. بیمه اجتماعی برا همه. زمانی که مترو ،اتوبوس ۲۴ ساعت در روز کار می‌‌کنند. تاکسی بر چی‌ لازم داری؟ "ک.." گشاد هستی. حتا دیسکو هم تاکسی‌ می‌‌خواهی‌؟ کجا دنیا عمل زیباهی مجانی است؟ یا دندان پزشگی؟ اگر زندگی‌ لوکس در ایران داشتی و اینجا کمبود آن را حس می‌‌کنی‌؟ حتما انگل زاده بودی؟ این چیز‌ها که گفت؟ چه کسی‌ در ایران قادر به آن است؟ این نسل اخری که از ایران فرار کردند.۲۰۱۵. عجیب ترین.بیسواد ترین. ابتذال‌ترین نسلی که از ایران خارج شد. شب و روز با آنها سر کار دارم. در‌هایم پناهندگی. از دست شیخ علی‌ فرار. ولی عاشورا راه می‌‌اندازند. و سینه می‌‌زنند. بقیه ملیت‌ها فقط سر تکان.این‌ها دیگر از کجا فرار کرده؟حتا افغان ها. مقصر نمی‌‌دانم. نسل تربیتی به سبک. کره شمالی‌. ولی این قدر گوز گوز در اینجا چرا؟
    147
    162
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد

    یکی از مسائلی که درکشور پیشرفته آلمان بسیار ابتدایی و مسخره است اینکه شما وقتی آپارتمان اجاره می کنی باید قفسه های آشپزخانه رو هم تهیه کنی یا اینکه مال مستاجر قبلی را بخری که با خود نبره. در سوئد حتی اجاق گاز, یخچال و فریزر هم جزئی از خونه است وکسی با خودش نمی بره. در صورت خرابی هم شرکت خونه موظف به تعمیر و یا تعویض وسایله.
    22
    101
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    abadannl - روتردام، هلند

    خانم محترم، خیلی و البته نه همه مطالبی که گفتید حقیقت داره و جهت اطلاع شما، در اکثر کشورهای اروپا یی هم همینطوره. ولی کاشکی توجیه این موارد به اصطلاح شما معایب، رو هم میگفتید یا میدونستید. من فقط چند تا مثال میزنم. آمازن یا هیچ سایت دیگری بیجهت شما رو عضو نمیکنه یا از شما پول نمیگیره مگر اینکه ندانسته یا نخونده دگمه‌ای رو کلیک کنید. در مورد تمدید آبونمان‌ها درسته که بعد از موعد مقرر بطور اتوماتیک تمدید میشن ولی با این وجود در اغلب موارد میتونید اون رو استاپ کنید. نکته عجیبتر اینه که میگید کارهای بانکی تو ایران راحتر از اینجاست! ظاهرا شلوغی بانک‌های ایران، پر کردن فرمهای کاغذی و خلاصه اتلاف وقت بسیار توی بانک‌های ایران یادتون رفته. تازه اگه وسط کار اینترنت یا برق قطع نشه. من ۲۸ ساله که تو اروپا زندگی می‌کنم و در این مدت کمتر از انگشتان دستم به بانک رفتم چونکه همه چیز براحتی از طریق اینترنتی انجام می‌شه. برداشت و حتی پرداخت پول هم از طریق خود پرداز. ادامه ..
    33
    126
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    abadannl - روتردام، هلند

    ادامه ...در نهایت بارها تکرار کردید که خیلی چیزها خیلی خیلی گرونه. فکر می‌کنم که شما دوست دارید در اروپا زندگی کنید، حقوق (یا حقوق بیکاری) به یورو بگیرید ولی هنوز همه مخارج رو با تومان ایران مقایسه کنید. البته من منکر این نیستم که هر کشوری برای زندگی معایب و محاسنی هم داره ولی بنظرم بیان این مطالب به این شکل مخصوصا برای افرادی تو ایران که هیچ اطلاعی از اینجا ندارن و چه بسا بخوان برای آینده خود یا فرزندانشون تصمیماتی بگیرن درست نیست. به هر حال امیدوارم دیدتون رو نسبت به این به قول شما معایب بازتر کنید تا زندگی براتون شیرین تر بشه.
    44
    122
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    بچه تهرون - تهران، ایران

    میگم همه اینا بی خیال چقدر بسیجی انلاین کردن که بیان به نظر های مساعد جمهوری اسلامی مثبت بدن حالا این که داره یه چیزایی میگه نه در المان بلکه در کلیه اروپا همینه و اگر یه کم‌بجنبی از پس هم اشون بر میایی.
    57
    83
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    نمونه بارز یک جوان ایرانی‌.رشد در جامعه مریض.فرار از دین. و مشتاق زندگی‌ به سبک اروپا. در ایران. زندگی‌ به سبک انگلی. همزیستی مسالمت آمیز. با فرقه جنایت کار آخوند. با آن‌ها سینه می‌‌زند، دسته و علم راه می‌‌اندازد. در عوض، کابین مدرن می‌‌گیرد، و برا پارتی رفتن مخفی‌ در تهران. تاکسی‌ سفارش می‌‌دهد. سال دوبار بینی‌ و عمل جراحی زیباهی. و باباش. کارخانه راه می‌‌اندازد. رشوه به آخوند . و از آن طرف پدر ملت را در می‌‌آورد. زمانی‌ دیگر. خسته از ایران. می‌‌دود در اینجا. و ناراضی‌ است.چرا مثل مامان و بابا در تهران نیست.دوستی‌ داشتیم. که مدام از کشور‌ها اسکاندیناوی انتقاد می‌‌کرد. یک روز در زندگی‌ کار نکرد. خانه دادند. سرا ماه پول بیکاری. بیمه پزشگی. می‌‌گفتم پس ایراد شما چیست؟ می‌‌گفت خیلی‌ قانون سوسیال دارند، نمیشه مثل ایران به سرعت پول دار شد. اگر آخوند‌ها رفتند، بزرگترین مشگل جامعه ایران. تربیت این نسل جوان. یا همان قم یأجوج و مأجوج است
    76
    94
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Benzi - لیدز، انگلستان

    می خواهید ببینید ایشون چقدر مغلطه می کنه و چقدر بزگنمایی. بشمارید ببینید چند بار از واژه "خیلی" استفاده می کنه.
    42
    82
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    saeed scotland - لاس وگاس، ایالات متحده امریکا

    خیلی علاقه به تاپ داره کاشکی یکیشو میپوشیدی جلوی دوربین هم دل خودت وا میشد هم فاطی جون از دانمارک
    41
    82
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان
    گذشته اروپایی ها زیاد جالب نیست و اکثر مردم در فقر زندگی میکردند و همیشه زمستان هایی سرد و طولانی و طاقت فرسا داشته اند به همین دلیل مردم همیشه در فکر این بودند که چطور جان بدر ببرند و دوام بیاورند تا صد سال قبل عمر متوسط یک اروپایی چهل سال بود و اکثراً دندانهای خودشان را تا این سن بکل ازدست میدادند و دچار بیماری میشدند و میمردند، اینها از نظر روحیه و رفتار کاملاً با مردم کشورهای گرمسیر فرق دارند و بیشتر تو خودشان هستند و در حالت افسردگی و تنهایی بسر میبرند و خیلی راحت از خانواده جدا میشوند و بهترین مونس اینها کارشان و سگشان است و به بقیه چیزها آنطور که این خانم اهمیت میده اهمیت نمیدهند
    37
    48
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان

    اگر بد است آنجا چه غلطی می کنی. برگردد به ایران آباد و آزاد و بهشتت
    41
    97
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    shaboruz - پاریس، فرانسه

    توی این دنیا همه چیو باهم نمیشه داشت. در عوض مریض قلبی رو از در خونه میان میبرن بزرگترین جراحی روش انجام میشه گرونترین وسائل آی سی یو و سی سی یودر اختیارش قرار میگیره آخرم دستشو میکنه تو جیباش میاد خونه
    6
    77
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    کیخسرو - کلن ، آلمان
    [::zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان::]. [::majiddk - کپنهاک، دانمارک::]. [::Oomid - منچستر، انگلستان::]. اساتید گرامی، توجه کردید چه قشقرقی شد اینجا وقتی دو کلمه حرف حساب بابت تحلیل های آبدوغ خیاری های این خانم نوشته شد؟ آقا بخدا از اینجا تا قبر آ آ آ، من باید در تجلیل قیمه نذری و تخمه ژاپنی و سفره ابوالفضل می نوشتم که اینجا شدیداً کمبودش احساس می‌شه و بترتیب معضل یازدهم تا سیزدهم حساب می‌شه! شدیداً به قبای اون دسته از هموطنان از ۲۰۱۵ تابحال مقیم آلمان برخورد! آخرش هم شدیم همون یه دهن گشاد و چند متر روده و دوتا بیضه آویزون که زنده‌یاد صادق هدایت ۸۰ سال پیش ما مسلمونا رو تشریح کرده بود! راستی لطفاً اگه کسی اینجا تو آلمان یه کله پاچه فروشی خوب رو می شناسه، همینجا بنویسه خواهشاً! متأسفانه تو این مملکت، پُروس جماعت اصلأ عادت کله پاچه خوردن با پیاز و بعدش آروغ زدن و تا لنگ ظهر خوابیدن ندارن! .
    50
    69
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    ana-hita - آتلانتا، ایالات متحده امریکا
    هیچوقت از آلمان خوشم نیومده نه بخاطر این ویدیو کلا همیشه ازبچگی از آلمان بدم میومد.همون نداشتن سینک ظرفشویی تو خونه کافیه بدونی خیلی چرته.هلندوبلژیک بهترو اسپانیا خیلی خیلی بهتره.
    41
    48
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۱) با درود خدمت هموطنان گرامی‌ و مسئولین سایت ایرانین یو.کی‌. / اینجانب چندین سال پیش، تا سال ۲۰۱۷، با همین نام کاربری (البته بدون چهار رقم آخر آن)، از کاربران این سایت بودم. / اکنون دوباره نام‌نویسی کردم، چون لازم دیدم تا نکاتی را مطرح سازم. توضیح کوتاه اینکه، از سال ۲۰۰۲ مقیم اکراین (بخش شرقی‌ و روس‌زبان آن) و دارای اقامت دایم میباشم. / دلیل گفته‌هایم در رج‌های پسین، این هست که در دوران کنونی‌ (بویژه در طی‌ سال‌های جاری) روز به‌روز غول عصر دیجیتال در زندگی‌ ما بزرگ‌تر و پررنگ‌ترمی‌گردد، از این‌رو، حجم گسترده‌ای از روایات و اخباری که صد در صد موثق نیستند (و یا در اکثر اوقات، ساده‌نگرانه و ناشیانه می‌باشند)، روز‌به‌روز بویژه در قالب فایل‌های تصویری، گسترش پیدا کرده، و اذهان عمومی‌ را با گمراهی مواجه می‌سازند (هیچ جسارتی به ویدیوی صحبت‌های این خانم ندارم، بلکه از دید کلی‌ می‌گویم). / بنا به دلیل بالا، اینجانب با توجه به تجربیات زندگی‌ بیست ساله‌ای که تاکنون در کشوری که زادگاه نخست من نبوده، کسب داشتم، مواردی را در رج‌های پسین به‌طور شماره‌وار مطرح می‌سازم.
    10
    24
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۲) اصل کلی‌: هیچکس نمی‌تواند به اندازه‌ی شخصی‌ که در جایی‌ مقیم و در طی‌ سال‌های متمادی زندگی‌ کرده، دیدگاه موثق در خصوص ویژه‌گیهای آن کشور بیان نماید. حتا برای اشخاصی‌ که در کشوری دیگر زندگی‌ می‌نماید، اگر تازه‌وارد باشند، تا چند ماه، مسایل کشور محل مهاجرت را، گاه بطور اشتباه تلقی‌ می‌نماید، چون همه چیز را با ساختار زادگاه خویش مقایسه می‌نمایند، غافل از اینکه هر جایی‌، خصوصیات خود را داراست. / پرسش: چگونه می‌توان به دیدگاه خود در مورد محیط کشوری که مهاجرت کرده‌ایم، شکلی‌ منطقی‌ و به دور از جمع‌بندی‌های عجولانه و فاقد از تصمیمات سطحی اشتباه‌گونه و غیر‌موثق بخشیم؟. پاسخ: با ورود به کشوری دیگر بعنوان مهاجر (یعنی‌ شخصی‌ که میخواهد مقیم آن کشور گردد و نه توریست و یا دانشجو برای ۳-۴ سال)، شخص باید بشود "شاگرد کلاس اول"!، یعنی‌ به دانشگاه زبان مراجعه، و حداقل یک سال، در رشته‌ی -آمادگی‌ زبان-(زبان رسمی‌ آن کشور و گویشورانش) تحصیل نماید. به برکت این مهم، شخص مهاجر، همزمان با آشنایی با زبان، همچنین با -فرهنگ جامعه- و -آداب و سنن مردمش-، پایه به پایه آشنا می‌گردد.
    7
    21
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۳) انجام این‌کار(یعنی تبدیل به -شاگرد کلاس اول شدن- در کشوری دیگر) شاید برای برخی‌ که در زادگاه خود نازپرورده رشد و زندگی‌ کردند و فقط نام کشورهای درجه یک اروپایی یا امریکا را همچون سراب در سر می‌پروراندند، امری سخت به نظر آید، که در این صورت، آنان دچار درک نادرست از محل زندگی‌ تازه‌شان می‌گردند، و مطلب خطرناک پیش‌آمده این است، که دیدگاه‌های نادرست و سطحی خویش را، برای دیگران نیز تعریف ساخته و در این کارزار، مقدار قابل‌توجهی‌ اطلاعات فیک و غیر‌واقعی‌، آنهم در این عصر دیجیتال که هر کس جلوی دوربین موبایلش می‌نشیند و صحبت‌هایش را ضبط (یا به‌طور مستقیم)، در شبکه‌ها و سایت‌ها قرار میدهد -را، به افکار عمومی‌ تزریق می‌نماید. نتیجه اینکه تا چند تک سال آینده، فضای عمومی‌ هر جامعه‌ای، -بخاطر تبادل اطلاعات اشتباه-، به سمت فضایی توهم‌گونه با استفاده از پیش‌داوری‌های نادرستی که توسط افراد ناشی‌ و کوته‌بین پخش می‌شود تبدیل می‌گردد، ...
    5
    19
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۴) . که البته در زمان حاضر هم تبدیل گشته (روی این صحبتم هیچ‌گونه کنایه‌ای به صحبت‌های این خانم در ویدیوی این صفحه ندارد، و بلکه کلی‌ گفتم، چون از این دست ویدیوها که شامل موارد انتقادی گفته شده‌ام هستند، در حال حاضر در محیط‌های مجازی فراوان یافت می‌شوند - برای نمونه، جوانی‌ که تازه به اکراین و یا روسیه آمده، وقتی‌ دیدگاه خود را درباره این کشورها بیان می‌نماید، از دید شخصی همچون -من نوعی- که عمری را اینجا در بستر جامعه از حرا لحاظ گذرانده‌ام، نکاتی‌ که آن جوان‌ها می‌گویند، در ۸۰ درصد، سطحی و فاقد آن است که به عنوان دیدگاه موثق، بخواهیم آن‌را به دیگران هم ارائه دهیم، تا با شنیدنش دیگران به ترسیم درست از کشور روی سخن برساند!. که این خود معضل بزرگی‌ در دوران کنونی و گسترش عصر دیجیتال می‌باشد).
    8
    16
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۵) و‌ اما در ارتباط با ویدیوی صحبت‌های این خانم از آلمان، اپتدا اینکه، ایرنیان مقیم آلمان که سال‌هایا متمادی در آنجا زندگی‌ میکنند باید نظر به صحت آن دهند. اما اینجانب از آنجا که بستگان نزدیکی‌ دارم که تا به امروز چندین دهه مقیم آلمان هستند، با توجه به تعریفات ایشان، می‌توانم بگویم که در زمینه خرج دندانسازی، اگر شخص بیمه نباشد، هزینه در آلمان بسیار سنگین است و صحبت ایشان صحت دارد. / و اما در جایگاه انتقاد به موارد دیگری که ایشان به عنوان معایب آلمان مطرح ساختند، باید بگویم که میرود به زیر همان که با نام عدم شناخت از جامعه‌ی محل مهاجرت درباره‌ش صحبت کردم. / خانم محترم، شما نباید تفکر ایرانی - بازاری را در کشور محل سکونت مطرح داید، که چرا مبلمان در آلمان همچون مبل استیل در ایران نیست؟. این دیدگاه شما بسیار سطحی هست.
    7
    19
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۶) همچنین متغیر بودن هوای اروپا که در اوکراین هم بسیار بسیار با چنین جبهه‌های هوایی که ناگهان تغییری ۱۸۰ درجه‌ای دارند، موردی نیست که شما یا من، بتوانیم با سیستم طبیعت وارد نزاع شویم، و از آن به عنوان -ویژگی‌ بد- یاد کنیم. همچنین نوع پلان خانه‌ها، که سیستم امروزی آن‌را به صورت خام دست مشتری میدهد تا او با سلیقه‌ی خودش آنرا پلان بندی نهایی‌ نماید، مساله‌ای نیست که به آن انتقاد کنید، چرا که این شیوه‌ی معماری امروزیست، که البته خود من هم با آن موافق نیستم، اما دوره و زمانه عوض شده، پس نباید به آن از دیدگاه انتقادی نگاه کرد.
    7
    19
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۷) در مورد تعطیلی زودهنگام مراکز خرید و غیره، من چون آلمان زندگی نکردم، هیچگاه با این مساله مواجه نشدم، چرا که برای نمونه در این اوکراین، بویژه از چندین سال پیش، با سیستمی‌ که از امریکا بهره گرفته بودند، در هر محله‌ای، حداقل یک فروشگاه شبانه‌روزی موجود هست. . قبل‌ها هم کیوسک شبانه‌روزی بود که میشد نوشیدنی‌ و کنسرو و مواد خوراکی امثال آن را، در هر ساعت شبانه روز از آنها خرید. . از چندین سال پیش، دستگاه کارت‌خوان هم در ۸۰ درصد به بالا، در تمام اماکن تجاری موجود هست. و جای سوال دارد که بنا به گفته‌ی شما، در آلمان همه‌جا موجود نیست، که اگر نباشد، این مورد انتقادی شما پذیرفته و موردی منفی‌ به‌شمار می‌آید، چرا که زندگی‌ امروزی، حداقل از ۶ -۷ سال پیش، تبدیل به داشتن پول و خرج آن، بصورت غیرنقدی می‌باشد.
    5
    18
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۸) جمعه‌بندی اینکه، خطاب به هموطن گرامی‌ که این فایل ویدیویی را ضبط کردند و همچنین خیل عظیمی‌ از دیگر ایرانی‌یانی که به کشورهای دیگر مهاجرت نموده، و از همان اپتدا، و یا چند ماه یا نهایت ۱ سال بعدش، اقدام به مطرح ساختن دیدگاه‌های خود در قالب ویدیو مینامند، در یک کلام میگویم، که باید در کشور محل مهاجرت، اول بشوید شاگرد کلاس اول، بعد با گذر زمان، مرحله به مرحله، با شرایط کشوری که به آن با هدف اقامت مهاجرت داشتید آشنا شده، و این مهم سبب میگردد که زندگی برای خودتان آسان گردد!، و همچنین اینکه، اطلاعات فیک را برای دیگران پخش ننمایید. با آرزوی سلامتی‌ و موفقیت برای همه‌ی ما انسا‌ها هر جا که هستیم.
    7
    22
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    من چند سالی یه کشور اروپایی بودم و تقربیا شبیه این چیزی بود که این خانوم گفت، البته همونجوری که خودشون گفتن نظر شخصی ایشون بوده. در کل هر کجای دنیا باشی یسری خوبی داره یه سری بدی، ولی عیب ایرانی جماعت این هست فیلم های هالیودی زیاد نگاه میکنن و فکر میکنن کل دنیا بزن برقص هست و هیچ مشگلی خارج از ایران نیست وقتی میان اینجا بعد از چند وقتی دوزاریشون میفته که چه خبر هست، البته اینو بگم که بستگی به شرایط هر فرد داره مثلا به خانواده پناهنده افغان با 5 تا بچه از طالبان فرار کرده اومده آلمان خوب 100 درصد آلمان باید براشون بهشت برین باشه یا یه کرد عراقی که مشغول شغل شریف قاچاق در کوهستان بوده الان با 20 تا خانوادش اومده اروپا و از دولت اروپا پول مفت میگیره یواشکی تو pitza فروشی مش قنبر هم کار میکنه پول میگیره خوب معلوم هست برای این شخص آلمان یا اروپا خوبه ولی بر عکس برای یه بچه شهری یا بچه تهران که میاد این‌چیزها رو میبینه نه خوب نیست.
    30
    43
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    کاملا داره درست میگه چرا داغ کردین ؟؟ حقیقت میگه به اوارگی خودتون تو اون کشور عقب افتاده فکر کردین یا متوجه شدین چجور زندگیتون باختین
    48
    29
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    [::کیخسرو - کلن ، آلمان::]. به زبان ساده این خانم الاغ است. برا ثابت کردن آن. برهان و منطق سقراط لازم نیست. تیشیش مامانی. که فکر کرده، در اینجا پول توی خیابان ریخته . در این میان شک هم دارم، در آلمان باشد. مگر می‌‌شود در آلمان و اینقدر الاغ بود؟ شاید هم پرستو باشد. این همه خیل امت ریش،که مثبت دادند. من را مشکوک کرد. اولی‌ بدی آب و هوا است. خاک آدر سر .از کی‌ تا حالا آب و هوا شده بدی؟ پس خوزستان چی‌ ؟ ۵۵ درجه شرجی. مثل کباب سوخته. ۷۹ درصد شهر‌ها ایران با گرم. نابودی محیط زیست. در تمامی شهر‌ها بزرگ اینجا. ماشین قدیمی‌ را .اجازه ورود به مرکز شهر نمی‌‌دهند. می‌‌گویند، هوا را آلوده می‌‌کند. هوا کجا بهتر است؟ آلمان یا ایران؟ اعتراض به باران آمدن دارد. اخر چه جوابی باید به این داد؟ برای دکتر متخصص باید مدت طولانی منتظر شد. دروغ است. بستگی به این دارد. چه دردی دارید، مزمن باشد بدون خطر. یک ماه. مشگل قلبی .پدر پزشگ را در می‌‌اورند. اگر وقت تند ندهد. بله بر بوتکس لب و بینی‌ وقت زیاد می‌‌خواد. ولی نگفتی. چقدر پول دادی بر دیدار با پزشگ متخصص؟
    30
    49
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    مگر در ایران. یک ماه در جلو بیمارستان نمی‌‌خوابند. اگر هم پول نداشته باشی‌. بیرون می‌‌اندازند. خانه‌ها اکثریت آشپزخانه ندارند. دروغ. هر آشپز خانه .حمام. توالت. در هر خانه وجود دارد. مالک وظیفه دارد. حداقل امکنات. گرم کردن خانه. یک گاز. اگر کابینت ندارند.به خاطر این است. که اجازه اخراج مستاجر را ندارد. مستاجر به سبک خود آشپزخانه را درست می‌‌کند. چون دست کم ۳۰ سال در آنجا است. کابینت گران است. دروغ. از ۱۰۰ یورو است تا ۱۰۰ هزار یورو. یک مناسب. توقع بالا نداشته مثل مامان جان. چیزی نزدیک ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰. عمر مفید ۳۰ سال. نمی‌‌شود در زمستان با تاب توی خونه باشی‌. ابله تا کنون. چیزی از گاز CO2 شنیده؟ . چون عاقل هستند. انرژی الکی‌ مصرف نمی‌‌کنند.کولر ندارند. دروغ. کولر فقط در ساختمان‌ها بلند می‌‌گزارند. در کشوری که متوسط در سال شاید ۱۰ روز گرما هوا بالا ۳۸ است. کسی‌ کولر لازم ندارد.تاکسی گران است. قدیسه خانم.تاکسی بر رفتن به دیسکو نیست.برا کار ضروری. مترو و استبوس در هر شهر تاکت ۱۰ دقیقه دارند.
    27
    39
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    از این جریان بستن مبل. خانه عوض کردن .دیگر سخن نمی‌‌گویم. هر کس در آلمان زندگی‌ .خودش درک .چقدر مشنگ هستی.خانم بنده هم مبل EDKA از من بهتر می‌‌بندد. مگر بد است. مستقل باشی‌. تیتیش خانم.بشینی‌ ماتیک بزنی‌.بعد یکی‌ تخت خواب شما را درست کند. ؟ خوب کمرت بشکند. خودت ببند. هزینه دندان و عمل زیباهی. نکبت یعنی‌ معتقد هستی‌.باید عمل بوتکس . بینی‌. چربی اون شکم مفتخور شما را مجانی درست کنند؟ در مورد دندان هم دروغ محض . بیشتر آن قبول میشود.اکثر بیماری دهان. خون ریزی لثه. دندان گذشتن در جلو. اگر لوکس می‌‌خواهی‌. دندان کاشتن. بهترین نمونه. بله گران است. ولی‌ با ایران مقایسه؟ اکبیری چند بار رفتی با پول سوسیال ایران و نیشت را درست کردی؟ ایفون تصویری در ایران عادی است .در اینجا گران. ۳۰ سال است کار می‌‌کنم.نمی‌ دانم ایفون تصویری چیست. از کی‌ تا حالا ایفون شده. چیز مهم در زندگی‌؟ یخچال لوکس .لباس شیک . مبل .نمونه یک ایرانی‌ ندید بدید. عقل گنجشگ. ولی راست می‌‌گوید. ایرانی‌‌ها هستند که غصه این چیز‌ها را می‌‌خورند. و همه هم به ما می‌‌خندند.
    30
    43
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    اگر به خانمم بگم. یخچال ا دو در. در عرض یک هفته از خانه بیرون می‌‌اندازد. چه کسی‌ به یخچال دو متری عرض .لازم دارد. اگر شما هر روز. خرید تازه مرغ. لبنیات این چیز‌ها دارید. ولی راست می‌‌گوید. یخچال باید بزرگ باشد. وقتی مامان برا دیدار . یک کاری باید با سبزی سرخ شده کرد. برا مهمانی قورمه سبزی. از دیدار بدون خبر هم که چه بگویم. طرف در ایران بدون خبر به دیدار کسی‌. صاحب خانه.وا عزیزم. خوش آمدی. به فارسی‌ می‌‌شود. پدر سوخته .چه کسی‌ شما را دعوت کرد. زبان آلمانی‌ سخت است. اخر چه جوابی دهم؟ زبان ایرانی آسان است؟ خیلی‌ تند یاد گرفتی؟ از دو سالگی؟ سود بانکی؟ ایران خوب است؟ شیوه دلالی؟ سیستم بانکی خوب نیست؟ ابله تا کنون چیزی از ONLINE banking شنیده؟ اونجا که رفتی غذا خوردی. دکه کباب ترکی‌ بود. در هر رستوران با کارت می‌‌شود پرداخت کرد. بالا بودن سیستم خود پرداز هم ،دلیل پیشرفت نیست. از ارزش پول بگو.وگرنه افاده‌ها طبق طبق .سگ‌ها به درش وق و وق. مالیات بر تلوزیون.دروغ .نداشته باشی‌ .نمی‌ دهید. اگر بدهید. دست کم ۳۸ کانال وجود دارد. که کافی‌ کافی‌ است. اگر amazon/netflix .بله باید پول
    26
    32
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    هر شهر و هر استان قانون آن با هم فرق می‌‌کند. و بی‌ عدالتی وجود دارد. یکی‌ بگو. غاز پخته .فقط یک بی‌ عدالتی. به این می‌‌گویند. سیستم فدرال. یک سری قوانین مرکزی. دیگری استانی. مغازه‌ها یک شنبه باز نیستند. مگر بد است.؟ که آنها هم در طول یک هفته .یک روز کار نکنند. یا فکر می‌‌کنی‌. تمامی‌ مغازها باید باز. تا تو هر موقعه دلت خواست.خرید کنی‌. عجوزه .خوب آن قسمت خیکی را تکان بده، دوشنبه.سه شنبه.چار شنبه.۵ شنبه. جمعه. شنبه خرید کن. ضمنا.چقدر در صف. خرید لباس گوشت پنیر و مرغ هستی؟ خرید لباس ۸ شب در پاساژ نمی‌‌شود. کی‌ این را یادت داد؟ سروان؟ خدمات خونه گران است. بله اگر ماهی‌ یک بار پول بوتکس به جای دکتر .به بیمه بدهی‌.بیمه خانه. یک یورو هم این خدمات خرج ندارد. از شیشه پنجره تا کلید خانه. و چاه مستراح. خانه اصلی‌ تو. و اگر تخم سگ دیداری تو از ایران شیشه در و خانه را بشکند
    26
    28
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    مالیات زیاد است. راه فرار وجود ندارد. اینجا دیگر شک من از بین رفت. پرستو ناب ناب. همین جمله کافی‌ بود. ایرانی‌ که باباش بساز بفروش. ۱۰ اپارتمان. در ایران.کرایه را می‌‌خواد .زیر سیبیلی از اداره مالیات رد کند. ولی سر ماه. جلو سوسیال ۷۵۰ یورو را بگیرد.ببینم فامیل فرخ نیستی‌؟ اون هم فامیل بساز بفروش داره. جریان آمازون .دروغ است. هر قرداد اینترنتی.باید با پست در خانه بیاد. و ۶ هفته فرصت دارید. رد کنید. تازه غلط می‌‌کنی‌ تو اینترنت چیزی را قبول .اگر نمی‌‌توانی‌ بدانی‌ چی‌ است ؟ و زبان بلد نیستی‌. از کی‌ تا حالا پول خریت را هم باید داد؟ تنها بودن و همسر پیدا نکردن. همین چیز‌ها را هم پیش آلمانی گفتی‌؟ بی‌ دلیل نیست که تا حالا شوهر پیدا نکردی.من آلمانی‌ بودم.رم می‌‌کردم. دست آخر ارشادی ها.ر...ید با این پرستو. مسافر کار شما بود؟ یا سروان؟ اینقدر شورش کردید. که خودتان هم از خجالت پنهان. این را دیگر از کجا پیدا کردید؟
    27
    33
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    chrisronaldocr7 - مسکو، روسیه
    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. ایول داداش.دقیقن همینطوریه که گفتی.اگه بچه تهران باشی ووضعت متوسط یاخوب باشه بهتره کسی نره به هوای زندگی بهتر.اروپا کارگرساده وارزون میخواد.اگه وضعش توپه بهتره که قانونیمهاجرت کنه آمریکاواسترالیا.بغیر از دوسه نفر به بقیه ازبالاتاپایین منفی زدم برید حالشو ببریدخخخ
    28
    13
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    chrisronaldocr7 - مسکو، روسیه
    [::Adamat7775 - خارکف، اوکراین::]. ایول داداش.تک تکه حرفهات درسته
    16
    11
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    اکثریت این ها را راست میگوید
    24
    15
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۳
    جنابِ سروان - مونرآل، کانادا

    تو اروپا اگه باهاشون مثل آدم رفتار کنی مثل چارپا باآدم برخورد میکنن و اگه مثل چارپا باهاشون برخورد کنی مثل آدم باهات برخورد میکنن هاهاهاها
    48
    22
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۳
    جنابِ سروان - مونرآل، کانادا

    [::zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان::]. زبان ایرانی آسان است؟برای تو زبان ایرانی هم سخت است هاهاهاهاها
    34
    8
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Tony Arzenta - کی یف، اوکراین
    یعنی این که المانی ها همچیشون رو حساب و کتابه مثل ایران زندگیشون رو شنگولک بازی نیس . اره بابا جون . اینا بدی های المان نبود، اینا از بیفرهنگی شما بود. تشریف یردی المان تو باید خودتو تغییر بدی
    26
    36
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. از کجا می‌‌دانید .اکثریت درست است؟ چند سال در آلمان یا اروپا زندگی‌ کرده ؟ بجز انگلستان .آنها بیشتر سیستم آمریکا هستند. ولی کجا دنیا سیستم سوسیال اروپا را با ایران مقایسه.و نتیجه گرفت . ایران بهتر است. چون در اروپا باران زیاد می‌‌یاد.ایفن تصویری نیست. آشپزخانه کابینت ندارد. شوهر پیدا نمی‌‌کنی‌. کسی‌ مبل من را تا خانه نمی‌‌آورد. از کی‌ تا حالا سیستم فدرال شده منفی و بی‌ عدالتی می‌‌آورد. کدام بی‌ عدالتی .کدام قانون ؟ از کی‌ تا حالا ایران بهتر است. چون در اروپا خرج عمل زیباهی گران است؟ از کی‌ تا حالا شوفاژ تا اخر روشن و با شورت در خانه بودن شده. پیشرفت و بهتر بودن. نمی‌‌تواند مثل بچه آدم .خودش را گرم بپوشد. و شوفاژ را تا درجه آخر تاب ندهد؟ در زمانی که همه کوشش .مصرف بیهوده انرژی را کاهش دهند. بوی گند پرستو را درک نمی‌‌کنید. و اگر هم خیر. بوی گند مفتخور شکم گنده .ناب شمال تهران را درک نمی‌‌کنید. تا ۲۰۱۵ بغل دست با با و ما ما در دنیا کاذب. دلال آخوند. زندگی‌ انگلی در کنار آخوند.دویده اینجا. اعتراض ،چرا اینجا مثل پیش ما ما نیست.
    24
    23
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    کیخسرو - کلن ، آلمان

    پا می شیم با سلام صلوات می‌آییم اینجاها، همون روز اول تو کمپ های پناهندگی گربه رو دم حجله می کُشیم و یه آلمانی ها می‌گیم، من مثل ترک و عرب و سریلانکایی و آفریقایی نیستما، حواستون باشه، من Perser هستم و با کلی افکار مالیخولیایی! جابجا که شدیم و مفت خوری شروع شد، اولین بار که والدین و فک و فامیل واسه دیدار می‌خوان بیان، وقتی می پرسن چی بیارم از ایران، اولین و مهمترین درخواست و آرزو، آفتابه است و سنگ پا و کیسه و واجبی! البته خدا رو شکر این آخریا به حمدالله همه اینا تو سوپرمارکت های ایرانی پیدا می‌شه، منتها گرونه! پشت بندش هم بشمر سه جلو سفارت آخوندی و گرفتن پاسپورت آخوندی و رفتن به ایران، بصورتی تحقیرآمیز با کفش آدیداس تو خونه های مردم بدون در آوردن، رو فرش مردم راه رفتن و فیس و افاده اومدن و وقتی مردم مظلوم و باحیا ازت می‌پرسن چی میل دارید، سفارش چای با کمی شیر می دیم که بفهمونه دیگه عقب افتاده آسیایی نیستیم ! بین هر دوتا جمله هم هی می پرسیم فلان چیز به فارسی چی می شد؟ من یه کم فارسی یادم رفته( هرچند یکی دو سال بیشتر نیست اینجاییم )! قصه سر دراز داره
    11
    40
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. چرا مثل پیش ما ما نیست. می‌‌دانی در روز با چندتا از این‌ها سر و کار داریم. آموزش کاری پیدا می‌‌کنی‌ نمی‌‌روند. زبان کلاس پیدا می‌‌کنی‌ نمی‌‌روند. شب و روز جلوی تلوزیون .تمام شب هر هر خنده. تمام روز می‌‌خوابند. درست یکی‌ مثل این ۳ سال است.بیخ ریش ما. سه سال است. کلاس زبان می‌‌رود. هنوز باید برا کار اداری همرا فرستاد. اخر عزیز گوش بده چه می‌‌گوید. بعضی‌ وقتها ما را حسابی‌ ناامید می‌‌کنید. اخر کسی‌ که به قول خودش سایت اینجوری دارد. مگر می‌‌شود در اینجا اینقدر بعضی‌ وقتها اینقدر کوته بین؟ جدی سایت خودت است ؟
    21
    17
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۹) [ chrisronaldocr7 - مسکو، روسیه ] گرامی‌، با سپاس از لطف شما و تمامی کاربرانی که واقع‌گرایانه به نقد ویدیوی روی‌سخن پرداختند (بویژه گرامیانی که سالهاست مقیم آلمان هستند، و دیدگاه ایشان در اصل معیار و سنجه می‌باشد / درخواست: وقتی‌ دیدگاه ما منطقی‌ست، دیگر نیاز به اهانت کلامی‌ نسبت به مخاطب وجود ندارد، پس خواهشمندم که الفاظ اهانت‌آمیز بکار برده نشود). / توضیح پایانی اینجانب این است، که همانگونه که در رج‌های بالا گفتم، یکی‌ از بستگان، تاکنون نزدیک به ۵ دهه مقیم آلمان هستند. ایشان در طی‌ ده‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی، در شهر محل سکونتشان در شمال آلمان، مغازه مواد غذایی داشتند، که بنا به دستور شهرداری، از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۱۱ شب مغازه ایشان می‌بایست باز می‌بود، چرا که در خیابان مجاور آن، مغازه‌ی دیگری بود با همین مشخصات که حق داشت از صبح تا ۴ بعد از ظهر باز باشد، به بیان دیگر، شهرداری آلمان با سیستم عادلانه و نیک خویش، سبب شده بود که هیچکدام از این دو مغازه، تاثیر منفی‌ بر فروش یکدیگر نداشته باشد، و هر کدام در شیفت خود، به فروش و عرض محصولات اقدام کنند. پس به نتیجه می‌رسیم ...
    3
    12
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۱۰) . پس به نتیجه می‌رسیم، که در سیستم آلمان (یا هرکشور پیشرفته‌ی دیگر) که مغازه‌ها باید ساعت ۷ شب ببندند (آنهم در روزگار حاضر که عصر دیجیتال همه‌جا گسترده هست)، دلیلش این است که پس از ۷ شب، راه برای کسب درآمد توسط سیستم‌های آنلاین خدماتی (بویژه تحویل غذا درب منزل) باز گردد ( [ zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان ] نیز به این مساله اشاره داشتند)، تا سیستم‌های آنلاین خدماتی نیز در وقت شامگاهی تا صبح، به فروش دست پیدا کنند. این مهم همچنین مبحث تامین امنیت شبانه و کنترل هر چه بیشتر جامعه توسط پلیس را نیز آسان‌تر می‌نماید، چون تردد افراد در بیرون از منزل در وقت شبانه کم می‌گردد. / آلمان -مهد نظم-، -تکنولوژی خیره‌کننده- و -قانون‌مداری آرمان‌گونه- بوده و هست و خواهد بود.
    4
    15
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    [::Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین::]. تو فلسطین به شما هر روز چلوکباب می‌‌دهند؟ ایفون تصویری چی‌؟ شنیده همه ملت مظلوم فلسطین. کابینت ایتالیاهی دارند. اصلا آنجا مغازه است.که دعوا بر سر باز بودن در شنبه یا یک شنبه؟ البته این خانم در یک جمله حق دارد. در پیش شما کمبود همسر نیست. اصلا همسر لازم نیست. تا این همه طلبه خوشگل از ایران صادر می‌‌شود. چه کسی‌ همسر لازم دارد؟ ریش لیس می‌‌زنی‌ بزن. ولی دلیلی‌ بهتر پیدا کن. این مثل تف سر بالا می‌‌باشد
    43
    16
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    [::جنابِ سروان - مونرآل، کانادا::]. [::chrisronaldocr7 - مسکو، روسیه::]. شما هم اینقدر خودت به خودت جواب نده. حالت استفراغ دست می‌‌دهد. دست کم اینقدر فرهنگ لمپنی استفاده نکن. عجبا که شما امت ریش.چگونه همه با هم ذوق کرده ؟ اینقدر ناشی‌؟ حیف اون نونی که شما می‌‌گیرید.
    41
    17
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    جالب گوهر عشقی راست میگه ولی این خانم دروغ مفت خورهای اروپا نشین باید ببینیم چی تصمیم میگیرن
    28
    19
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان::]. عزیزم 2 سال در انگلستان زندگی کرده و مدرک حسابداری صنعتی را هم انجا گرفته ام. بیشتر از 2 ماه هم در المان و حدود یکسال هم در اطریش و سه ماه هم در روسیه و یکماه در فرانسه و 6 ماه در ایتالیا بوده ام. ایا کافی هست؟
    10
    15
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان::]. مطلقا هم المان را با ایران مقایسه نمیکنم و اگر ایران را بهتر میدیدم حتما بر میگشتم ایران. هر جائی محاسن و معایب خودش را دارد و مطلقا مقایسه درست نیست. اما کشوری که من عاشقش هستم مکزیک است. یک کشور پیشرفته با مردمی فوق العاده مهربان و خون گرم و صمیمی. سالی دو بار میروم مکزیک. نمی توانم انجا اقامت کنم چون در امریکا حقوق سوسیال میگیرم و در رفاه کامل هستم.
    6
    14
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    mitra55 - تهران ، ایران

    بالای ۲۵ سال در کانادا زندگی و ۲۰ سال کار کردم هر چی این خانم گفت عینا در کانادا هم وجود داره. هیچ کجای دنیا ایران خودمون نمیشه , به امید روزی که رژیم انگلی اسلامی را از بیخ و بن براندازیم . جاوید شاه
    43
    15
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا
    خاله خانم! اشتباهی رفتی اونجا یک جامعه مصرفی مثل ایران نیست، مردم کم میخرند ولی با کیفیت میخرند، اون مبل استیل و سیسمونی اینها مال جوامع عقب مونده مصرفی است خداییش چقدر روی مبل استیل احساس راحتی میکنی… ببین خواهرم کلا راره رو عوضی اومدی باید میرفتی دبی یا کویت و قطر نه آلمان!!!!!
    6
    25
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا
    نظرات این خانم مثل اینه که یکی بره طلا فروشی تو آلمان، انگلیس یا هر حای دیگه و بگه سرویس طلا زرد سنگین آویزون چی دارید!!! بک آلمانی سیستم زندگی اش طوری است که احتیاجی به طلا به عنوان سرمایه ندارد، طلا فقط برای زیبایی است و بس!! از لب ها، رنگ موها و تیپ این خانم معلومه که دنبال کیفیت و امنین زندگی نیست دنبال زلم زیمبو و چشم و همچشمی و ظواهر و یک کلام دنبال یک آلمان ایرانی شده میگردد یا باید بره لوس آنجلس یا باید بره تهران یا کشورهای عربی!!!!
    7
    25
    یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    حمید اندیشه - لندن، انگلستان
    خب این خانوم بیشتر حرفاشون درسته!؛مساله اینجاست که چون ما به مفت خوری عادت داریم؛وقتی میاییم اروپا و اون سرویسی که میخوایم رو نمیگیریم میخوریم به در و دیوار!..؛خب ما همه اینا رو کم و بیش درگیرشونیم اما اومدن بیشتر ماها برا اینا نبوده؛برا این بوده که تو قرن بیست و یکم نگن چی بگو چی نگو؛چی بپوش چی نپوش؛چی بنویس چی ننویس؛کی بخور کی نخور؛کی بخند کی نخند؛کی نفس بکش کی بمیر!..؛کسی ایرادی داره؟!!
    7
    22
    دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::SydneyWater - سیدنی، استرالیا::]. لوس آنجلس را خوب آمدی. ایرانیان اکثرا هم یهودی این اداها را به انجا برده اند. چشم هم چشمی فوق افراطی و کیفیت زندگی فوق العاده نازل!
    3
    20
    دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    Ariaron - دوسلدورف ، آلمان
    خوشحالم که آلمان هم کردین مث جوادیه .همین 🥴😁
    2
    18
    دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    باور کنید من موفق بشنیدن سخنان این خانم نشدم ولی نجربه 37 ساله زندگی در غربت و توقع بیجای بسیاری از ایرانیان پر توقع را علاقمندم باطلاع سایر دوستان برسانم.در طول اقامت در المان بسیار اتفاق افتاده که بعنوان یک همراه یا احتمالا کمک در خدمت هم میهنانم باشم . گاها ما مردم تازه وارد شده انچان توقعی از کشور میزبان داریم که خیال میکنند ارثیه مامان جون اینها در این کشور است. مثلا یکی ازافراد پر توقع که موفق بدریافت اولین پول ارثیه ننه جون شده بود در کمال وقاحت میگفت (این پدر سوخته ها پول نفت ما را میخورند و انگاه خیال میکنند این پولی را که میدهند صدقه سر خودشان است) من در جواب گفتم خانم دولت شما در کشور تان 4 لیتر نفت نمیدهد که اطاق تان را گرم کنید اما امده اید در این کشور پول نفت خودتان را میخواهید. در کمال وقاحت بمن گفت تو هم جزوایادی و کارگران اینها هستی.و یا اینکه فردی که با هزاران مشقت و بدبختی و اسیری دست قاچاقچی و هزاران مصیبت دیگر خود را بالمان رسانیده میگفت. این چه کشوریه که همیشه بارانی است . همیشه باید لباس گرم بپوشیم و صد ها حرف چرت دیگر. در جواب باین فرد مغز متفکر فراری
    4
    16
    دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    kakoch - کاکوچ ، ایران
    فقط خواستم یاداوری کنم حواستون هم باشه ویدیو ها چه اشخاصی اینجا میزارید برو اکانت یوتوب طرف رو ببین همه ویدیوهاش انگشت شمار ویو خورده ولی این ویدیو شما پخش کردی براش برو ببین چند تا کا گرفته (جهت اطلاع)
    28
    11
    دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    گفتم .خانم لباس گرم پوشیدن یا نپوشیدن مطلب شخصی خودتان است . اینجا اگر بارانی است همین باران عامل موفقیت اینهاست.چشم خودتان را باز کنید و ببینید که در روز باران یا برف کار های سخت اتوبان سازی هم کار میکنند. دلیل موفقیت اینها همین تفکر اینهاست . حالا دولت المان غصه لباس پوشیدن ترا هم باید بخورد. این چه طرز تفکر احمقانه ای است که شما دارید.و یا ابله دیگری میگفت این چه کشوری است که ساعت 6 بعد از ظهر همه جا تغطیل است..گفتم خانم اینجا مردم با برنامه زندگی میکنند . اینجا ایران نیست که ساعت 11 شب دکان بقالی مش مم جعفر باز باشد که تو میخواهی صد گرم پنیر بخری. منظورم این است که ایرانیان صاحب تفکر بخوبی میدانند که چرا مهاجرت میکنند و بکجامهاجرت میکنند . اما مردان و زنان خاله زنک خیال میکنند که کشور میزبان نوکران عمه جان اینها هستند . اینگونه عمله و نکره ها د کشورشان گاها اب برای خوردن ندارند.گاها شیر برای بچه خودشان ندارند . گاها نان برای خوردن که کپه مرگ خودشان را بگذارند ندارند . اما از کشور میزبان توقعی دارند که واقعا انسان تعجب میکند که ایا .واقعا ما با اینها شدیم 85 ملیون.
    4
    15
    دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    اگر هم زیاد برای اینگونه ابلهان دلسوزی کنید و بیک طریقی باینها بگویید که المان بخاطر همین قانون و مقرراتش المان شده . فورا بشما خواهند گفت این هم نوکر المانی هاست . این هم کارگر المانی هاست .اخر حاصل 43 سال زندگی و فرهنگ اخوندی بهتر از این نخواهد بود .شما ها کرارا دیده یا شنیده اید که این اخوند ها در مقابل تمام انسانهای موفق ایرانی بر چسب جاسوس اسراییل . یا جاسوس امریکا را بانسانها میزنند. لذا تولیدات و صادرات حکومت 43 ساله اخوند بخارج از کشور فقط تفکر مصرف کنندگی . تفکر مزاحمت . تفکر مفت خوری . تفکر سرباری است. بهمین دلیل ایرانیان صاحب نام و صاحب فکر راضی بزندگی کردن در ایران نیستند. خلاصه کنم تولید و صادرات سیستم اخوند بهتر از این نخواهد بود
    4
    15
    دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    امیدوارم که این کلیپ سفارشی اطلاعات رژیم نباشه که هدفش گمراهی مردم و اینکه زیاد اعتراض نکنید ، چرا‌که زندگی تان نسبت به المان‌و اروپا بد هم‌نیست . قبل از هر چیز باید زندگی هر فردی را با معادل همان فرد با همان درجه تحصیلی ، سنی ، گاهی حتی جنسیتی در کشور دیگر مقایسه کرد . مثلا یک دبیر دبیرستان را باید با یک دبیر در ایران مقایسه کرد ، یک پرستار با یک پرستار ، راننده‌کامیون با همان نمونه ، یک معلم و یا پرستار در ایران بعنوان یک فرد تحصیل‌کرده زندگی سختتری دارد و‌گاهی باید دو سه جای دیگر کار کند ، کارگر مغازه در ایران ساعت کاری نداره ، گاهی شبانه روزی استثمار می‌شوند ، مغازه ها و بوتیک ها در اروپای مدرن باید تعطیل بشوند مثلا در روزهای یکشنبه تا مردم از شدت کار ‌‌گاهی طمع کاری مریض نشوند ، تو همین استانبول شاهد بودم که تا ۱۲ شب گاهی تا صبح قنادی و جوراب فروشی و سلمانی بازه ، این غلطه ، مردم باید پیش خانواده باشند ، کلاس ورزش بروند ، وقت استراحت داشته باشند
    9
    14
    دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    kakoch - کاکوچ ، ایران
    اکانت یوتوب طرف نگاه کنید عکس آقاشونم گذاشته و بقیه ویدیو ها و اسم اکانتش هم نگاه کنید لطفا ویدیو هر کس با هر اهداف سود جویانه نزارید از ما گفتن بود.
    19
    14
    دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. عزیزم هر چی که شما هم گفتی درست هستند. اینجا دو موضوع مطرح است. اول اینکه این خانم خواسته بلاواسطه بعضی از مشکلات المان را برای یک نفر مهاجر مطرح کند که البته خیلی از این مشکلات وجود دارند. دوم این سخنان قیاسی باشد. یعنی قصدش مقایسه ی المان با ایران باشد. اینجا قیاس مع الفارق است و به نگاه من تا 500 سال دیگر هم ایران و ایرانیان در بهترین شرایط به وضعیت و فرهنگ امروز المان نخواهند رسید که هنوز سرنوشتشان دست نمیرالمومنین و برای اخوند کفش جفت میکنند
    7
    11
    دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    نظم و انظباط المانی توی دنیا تابلویه، هیچ کشور اروپایی و امریکایی اینطوری نیست. المان استثناست چون بقیه کشورها مخالف پیدا میشه اما المان همه موافق سیستم کشورشون هستن سرسخت. از صبح زود شروع میشه مثل رباط طبق برنامه. پشت چراغ قرمز می ایستن، حتی اگه هیچ ماشین نیاد. البته ماشین حتما باید بایسته، اما عابر پیاده حتی اگه هیچ ماشینی نیاد پشت چراغ می ایسته ،یه مقاله ای هست انگلیسی، که ایا عابر پیاده المانی پشت چراغ قرمز می ایسته حتی اگه هیچ ماشینی نیاد. ایا المانی ها رباط شدن ؟ جواب المانی ها این بود که ما بخاطر اموزش به بچه ها پشت چراغ می ایستیم حتی اگه ماشین نیاد...اون مشکل مسکن واشپزخانه که بخاطر مساحت کوچیک این کشوره، یک پنجم ایران مساحت داره ،اما با همان جمعیت ایران. البته برعکس ایران که برقها تابستانها قطع میشه حتی بیمارستانها، المان مشکل انرژی نداره، الان کل اروپا سوخت گران شده اما المان مصونیت داره بخاطر همین سیستم
    11
    16
    دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Liberte - ارومیه، ایران
    آلمان کشور فلاسفه بزرگ چون کانت، نیچه، شوپنهاور، مارکس،وبر، هگل، و. بوده. مردمی با ایده های بزرگ.
    16
    21
    دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    گفتگو گر. امریکا.واقعا همین طور است که مطرح کردید . ولی بعضی از این ایرانیان متوهم خیال میکنند المان یا اصولا کشور های غربی فقط برای خوش گذرانی و لذت است .البته این بدبخت ها از خوش گذرانی هم چیزی نمیدانند . اینها خیال میکنند که مردم در غرب کار و زندگی ندارند .و زندگی همان ارایش یا صیغه بازی واینگونه نکبت کاری هاست.اصلا بعضی از اینها انقدر احمق تشریف دارند که خیال میکنند ارثیه ننه جون اینها در المان است . اصلا دولت المان باینها بدهکار است.در ان کامنت اول نوشتم که زنیکه احمق با صدای بلند میگفت پدر سوخته ها این پولی که بما میدهند پول نفت ما است.در حالیکه در کشورش دولت اسلام پرور 4 لیتر نفت باینها نمیدهد که اطاق خودشان را گرم کنند . البته این حرف مال قبل از گاز کشی در ایران است. ملت نا اگاه وپر توقعی داریم ما
    4
    5
    ‌چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    صدای خسته - بروج، بلژیک
    من یه پیشنهاد دارم واسه این خانمه . اولا که در کل اروپا زندگی همینه .یجورایی این روش زندگی تو خون و آداب و سُنَتشونه.مثل بقیه قاره ها.هر قاره و کشوری سبک زندگیه خودشو داره .ولی اگه این خانم از زندگی در آلمان ناراحته پیشنهاد میکنم بره تایلند زندگی کنه پاتایا جای مناسبی هست واسه ایشون .هم هواش خوبه .هم ارزونیه .هر وقتم که بخواد سوار چیزی بشه بره جایی همه نوع امکانات هست براش.
    6
    2
    ‌پنجشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    [::zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان::] همکامنتی! بنده عقایدم بر این است که زبان تند و فحاشی بویژه به زنان ریشه در کوته فکری و سست عقلی پایه دارد. برایم جای تعجب است که شما چرا اینگونه این خانم را مورد ناسزا قرار میدهید؟ آیا کسی این مجوز را به شما داده است؟ چرا خود را اینگونه مجاز و بزرگ بین جلوه میدهید؟ بنده هم به سخنان این خانم ایراد دارم، باید حرف رکیک نثارشان بکنم؟ بنده هم خیلی مشکلات در متن ها و نظرات شما می بینم، باید زبان تند حواله اتان بکنم؟ استدعا دارم اینگونه ادبیات زشت علیه خانمها را کنار بگذارید! شما مرزهای اصول و منطق را با اینگونه سخن ورزی اتان بنفع زن ستیزان جابجا کرده اید. افساربریدن و توهین علیه بانوان سبک و روش انسانهای بدون مرام است. متاسفم از اینکه شما را در این چهارچوب میبینم.جای تعجب است که چرا ادمین متن بد و بیراه شما را حذف نکرده است.
    5
    14
    ‌پنجشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.