حسن خمینی: اگر فقیه نیستی ولایت نداری، اگر عادل نیستی ولایت نداری

سیدحسن خمینی بار دیگر از روند ردصلاحیت های شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 انتقاد کرد.
 
سیدحسن نوه امام خمینی هم اکنون تولیت حرم امام خمینی را برعهده دارد.
 
به گزارش جماران؛ بخش هایی از سخنان سید حسن خمینی در اختتامیه دهمین رویداد طریق جاوید در پی می آید:
 
 *اگر می گوییم حکومتی که اقبال عمومی را ندارد مشروع نیست، حکم خداست.
 
*وقتی می گوییم اقبال عمومی، نظر جمهور (اکثریت)، شرط مشروعیت نظام است و انتخابات مشروعیت ساز است، از این جهت است که اقبال عمومی از نظر امام جزئی موضوع است.

*همان خدایی که گفته اگر فقیه نیستی ولایت نداری، اگر عادل نیستی ولایت نداری، اگر آگاه به زمان نیستی ولایت نداری، این را هم قید گذاشته است.
 
*خدا می گوید همه (پیامبران) را فرستادیم تا خود مردم اقامه قسط کنند. خودشان اقامه داد کنند.
 
*جامعه باید خودش همراه باشد، خودش همدل باشد.
 
*نمی شود برای مردم تصمیم گیری کرد.
 
*دوستان انصاف داشته باشند. شما حق رای دارید، من هم حق دارم آن کسی که دلم می خواهد را انتخاب کنم. هر کدام که اکثریت را کسب کردیم محل اطاعت است. نمی شود تو برای من منتخب کنی و بگویی به این رای بده!
+167
رأی دهید
-23

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    Hamburg - هامبورگ، آلمان

    حرافی از نشانه های بارز آخوند و ملا هست‌. مردم ایران خیلی زیاد احتیاج به همت و یکپارچگی دارد تا بتواند از شر این حکومت باطل رهایی پیدا کند. نیرنگ و تزویر و دروغ از نشانه های آخوند و وابستگان آنهاست و از . روی بایستی مردم با هوشمندی بر توطئه ها و روباه صفتی آنها
    9
    226
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    کمان ۴۴ - سیدنی، استرالیا

    یک عالمه پول و قدرت و امکانات خرجشون شده متاسفانه به اندازه یک جو شعور ندارند. آهای خاک بر اون دهانت بریزم، پیامبر دقیقا فرقش با امام همین است. پیامبر و نبی فرستاده می‌شود و حتی مورد استهزاء هم قرار میگیرد اما امر امام جای عدم اطاعت و رای اکثریت ندارد. حالا ما باذن الله و اذن آقا امیرالمومنین ابالحسن علی بن ابوطالب علیهما السلام امر میکنیم که سید حسن خمینی خاک بر دهانش پاشیده شود. هو یا علی مدد..
    237
    17
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    سماور ۱۸ - سیدنی، استرالیا

    حنا دختری در مزرعه...
    9
    106
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    [::کمان ۴۴ - سیدنی، استرالیا::]. با آشکار شدن جهل و جور و فساد نظام اسلامی در طی ۴۳ سال ،مردم نه خامنه ای را میخواهند و نه خمینی و نه نظام نکبت اسلامی را ،ولی مجازات امثال تو (بعلت حمایت و مزدوری دیکتاتور) از بقیه سنگین تر است.چون .تمام دیکتاتور ها که خودشان سر ملت را نمیبرند ، بلکه این عمل شنیع را بوسیله امثال شما مزدوران کاسه لیس انجام میدهند
    10
    178
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    پرمیرا - هامبورگ، آلمان

    منظور نوه اینه که تو نظام جدید یه جا سر سفره برای ما باز کنین با پا نیایم تو سفره.گناه داره.
    5
    132
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    زمانی‌ که خداوند میمون را آفرید. آنقدر از نتیجه خود ناا امید. که تصمیم گرفت. امت بسیج را خلق کند. بعد از آن . و دیدن نتیجه. دست از هر ازمایش بر داشت.طرف به قول خودش در سیدنی زندگی‌. در قرن ۲۱. هنوز در اینجا فرق پیامبر و نبی‌ را به قالب می‌‌کند. تا همه ما نتیجه بگیریم. ریش اقاش مقدس است. دیگران را هم بی‌ شعور می‌‌داند. فکر کردن برای همه آزاد است. ولی‌ انگار این بعضی‌‌ها این خصیصه را از زمان تولد نداشته. شاید هم از تنبلی و مفت خوری باشد. اندیشه داشتن آسان نیست. بی‌ دلیل نیست. امت بسیج در می‌‌روند. ولی‌ بسیجی‌ از سیدنی یک محله قم. زیدی یک زمان گفت. کسی‌ که تمام زندگی‌ بر مبنای دروغ است. دست کم به حقیقت فکر کرده. اگر امروز زنده می‌‌بود. حرف خود را پس می‌‌گرفت. هیچ چیز شما نتیجه سیدان. به انسان نمی‌‌برد. طرف پسر امام امت این‌ها است. این جا....می‌‌زند.فرق پیامبر با امام. برای ما که.... همان است که است. با پیچیدن در کاغذ شکلات .شکلات نمی‌‌شود. مگر برای شما. شما هم که اگر سلیقه داشتید. شپش گیر ریش مقدس نبودید.
    10
    97
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    سماور ۱۸ - سیدنی، استرالیا

    [::zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان::]. گل گفتی به خدا. انکحت و زوجت موکلتی..
    10
    40
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    مهدی۲ - دوسلدورف، آلمان

    ما باید از فرصت ها استفاده کنیم و اینها را بجان هم بیندازم نه اینکه بشینم و فقط شعار بدیم و هیچکاری هم انجام ندیم و بخواهیم حکومت با هچی مچی لاترجی از بین برود شوروی سابق هم در داخل حکومتش به اختلاف برخودند و حکومت شان پاشید
    6
    69
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    cardenas - مادرید، اسپانیا

    حسن، این جمهوری نکبت اسلامی ثمره اجداد کثیف خودته، برای شما دوزدها و مفتخورها همین که خودتون تو بازی باشید یعنی جمهوری!!!! ؟تو برو اول یاد بگیر جمهوری یعنی چی؟ گناه تو کمتراز اون رهبر جانی نیست، چهل سال مفتخوری و دزدی از جیب ملت تاوان داره، روز انتقام مردم نزدیکه، باش تا ببینی
    5
    77
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    بر پدر هر آخوندی که اسم فامیلش با خ شروع میشه لعنت!
    7
    77
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    الفارد - وردینگ، انگلستان

    کمان ۴۴ - سیدنی، استرالیا. ادم‌ سبک مغز، این یکی رو راست گفتی. پیامبرها اومدن که مورد استهزاء قرار بگیرن! . به برکت وجود اون هندی احمق خمینی سفیه! دیگه حنای اسلام‌ نه رنگی داره و نه به پشمی می‌ارزد! ولی وقیح هم که عمامه رو جایی گذاشته که دست خود خدا هم‌بهش
    6
    66
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    الفارد - وردینگ، انگلستان

    کمان ۴۴ - سیدنی، استرالیا. دست خود خدا هم‌بهش نمیرسه! مردم هم لازم نیست کاری بکنند! شما خودتون عین یه مشت کفتار گرسنه که هستید به جون هم افتادید، خوبی ماجرا اینه که شما ها به نام اسلام بساط عربی بازی رو از سرزمین پارسی ما جمع میکنید!
    5
    62
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    محمدرضا نام آور - ژنو، سوییس

    مرگ بر آخوند که از مرگ و اعدام لذت می برد!
    5
    40
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    1954Omid - بلژیک، بلژیک

    [::کمان ۴۴ - سیدنی، استرالیا::]. فاطی کم بود تو احمق تر از فاطی پیدات شد.خودت میگی به پیامبر توهین میشد ، حتما پیامبر جواب نمیداد . آیا تو نوعی جرعت توهین به پیامبر را داری؟آ یا میتونی به خمینی و خامنه ای ناسزا بگی؟ مردک این آخوندک هر چه گفت بماند فقط کلمه آخرش کاملا درست گفته. تو و امثال تو و رهبرانت چگونه میتوانند برای تو نوعی تصمیم بگیرند و یا انتخاب کنند؟مگه اینکه نادان و جاهل و احمق و دیوانه باشی . اونوقت کسی به غیر از پدر و مادرت و بزرگترت نمیتوانند برای تو تصمیم بگیرند مگر آنگه .....کوتاه بیام بهتره.
    6
    36
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    جنبش » رای بی رای«، که در مسیر خود جنبش »رای من کو؟« را سرکوب کرد، کمک بزرگی کرد به اینکه حکومت » رای بی رای« را اجرا کند! و میوه ی انرا بچیند، شرمگین از کار خود، ولی هرکس شعار بدون گرامر » رای بی رای« را گسترش آگاهانه داد تا این »رای« مختصر را که بزرگترین دست اورد ملت مظلوم ایران بود را » بی« کند و انرا به نام خویش ثبت کند، کثیف ترین » هلاکویی« بوده است که در تاریخ ایران وجود داشته است، آنچه که حسن خمینی از دیدگاه خودش بیان کرده است، در این » زمان و مکان« البته درست است، و ربطی به نسبت خانوادگی او به خمینی ندارد، همانطور که می بینید کمان ۴۴ و گروهی دیگر اورا بدون تجزیه و تحلیل می کوبند، دوستان آب در آسیاب »هلاکو« نریزید، بگذارید پژواک » رای من کو« و جمهوریت زمینه ی انقلاب ایران برای دموکراسی باشد، مرگ بر ایده ی کثیف رای بی رای
    14
    4
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. هیچ معلومه چی میگی ؟!؟ بالغ بر ۴۰ ساله ملت باصطلاح رای میدهند ، آنها هر کسی را که میخواهند منتصب میکنند ، حالا برای اولین بار ملت متوجه شد که رای فقط تایید نظام است و ارزش دیگری ندارد ، حالا مردم میخواهند با رای ندادن ابراز وجود کنند ، انوقت تو میگویی (مرگ بر رای بی رای)
    3
    12
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::hassan5 - تهران، ایران::]. درود بر شما که همیشه کامنت های خوب و بسیار دلنشین داری، آنچه عرض شد، برای این نبود که جنبش آزادی خواهی را زیر سئوال ببرم، بر عکس! بدو دلیل، یکی جنبه ی تاریخی قضیه است، که »رای« بزرگترین آرزوی مردم از دوران مشروطیت به بعد بوده و در آینده مهمترین ایده ای است که همه ما که دور هم جمع خواهد کرد، تا اینجا من نگفته ام که به کاندید رای باید داد! و اما جنبهی دوم مربوط است به بحث تئوری »رای« که تنها راه نجات بشر و اخرین مدل همزیستی مسالمت آمیز افراد بشر در کنار یکدیگر است، و مدل دیگری نداریم که دموکراسی را ضمانت کند! جنبش »رای بی رای« همانطور که ناظر آن هستیم جوانه ی دموکراسی را در میهن ما تبدیل به یک دیکتاتوری کامل می کند، هر چند با فرمایش شما موافقم که انتخابات در ایران هرگز دموکراتیک نبوده است، من فقط خواستم جنبه ی تاریخی و تئوریک اهمیت رای را عرض کنم و اینکه »رای من کو؟ کاندید من کو« بسیار پژواک بهتری دارد تا »رای بی رای«، زنده باشی گرامی، باز هم باید عرض کنم که دیدگاه های شما همیشه خواندنی است و من کوچک شما هستم.
    3
    5
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    الفارد - وردینگ، انگلستان
    azadi2011 - تورنتو، کانادا. رای من کو ؟ ظاهرا شما سال ۸۸ و باقی قضایا یادت رفته! من تا همین ۸۸ هم امید به اصلاح این حکومت بدون خشونت و از طریق رای داشتم. هر چند با وجود شورای نگهبان در عمل ثابت شده که بین حسین و یزید این حکومت فرق زیادی نیست! . اما بعد از ۸۸ و اون قضایا و بعد تر هم دسته بیل حسن شدیدا به این نتیجه رسیدم که اصولا رای دادن و ندادن ما تاثیری هم نداره و اصولا خرگوشی که قراره از توی این کلاه شعبده بیرون کشیده بشه از قبل توی کلاه قرار گرفته! حالا شما میتونی برای فیل دعا کنی ولی این امید و دعا خرگوش توی کلاه رو به فیل تبدیل نخواهد کرد. شاید با این عدم حضور چیزی تغییر کند!
    1
    1
    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. با درود، منهم با شما موافقم که با توجه به تخریب انقلاب ، باید بشکلی از دمکراسی کمک گرفت ،تا شر این حکومت قرون وسطایی از سر ملت ایران کنده شود ، ولی یادمان باشد که هیتلر هم ابتدا از طریق رای بقدرت رسید و چون ملت(بهر علتی) نتوانستند بر کنارش کنند!؟! ، بفاجعه جهانی ختم شد . البته باید زمان اینترنت و فضای فعلی را در نظر گرفت که دیگر دوران هیتلر ها گذشته است ، ولی حکومت های توتالیتر مشابه حکومت های تیوریکی انهم از نوع اسلامی ،چه مصیبتی ایجاد میکنند . بهمین دلیل من اعتقاد بکمک جهانی از طریق سازمان ملل(قدرتمند،صادق) دارم.جان کلام ، ما با دمکراسی مسخره اسلامی بجایی نمیرسیم !؟!
    3
    4
    ‌سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::الفارد - وردینگ، انگلستان::]. فرمایش شما کاملا درست، ولی جنبش 88 اگر شکست خورد، بخاطر شعار »رای من کو؟ « نبود! اتفاقا همین شعار بود که بخش های بزرگی از مردم را به خیابان اورد، من البته خشونت کور را اصلا قبول ندارم ولی هر جنبشی که برای » رای« و دموکراسی باشد را می ستایم، من انتخابات در ایران را دموکراتیک نمی دانم به همین خاطر به حق رای ازاد پایبندم و شعار »رای بی رای« را یک شعار نامفهوم می دانم، اگر میوه ای پوسیده باشد، نباید گفت »میوه بی میوه«!! بلکه باید گفت : زنده باد میوه!، انگاه درخت خوب لازم است و الی آخر. پاینده باشی
    1
    1
    ‌سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    جمهوری اسلامی آری یا خیر.
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    حسن آقا تا شما اون عمامه را بر سر داری حکوت اسلامی پابرجاست.
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.