دادستانی دانمارک سه عضو «جنبش عربی آزادی بخش الاحواز» را به تامین مالی تروریسم متهم کرد

بی بی سی: دادستان کل دانمارک سه عضو "جنبش عربی آزادی بخش الاحواز" را به "تامین مالی و ترویج تروریسم" در ایران متهم کرده است.
 
در اطلاعیه دادستانی دانمارک این افراد متهم شده‌اند که با دستگاه‌های امنیتی عربستان سعودی در این زمینه همکاری داشته‌اند.
 
این سه نفر بیش از یک سال است که در بازداشت هستند و در صورت محکومیت ممکن است تا چهار سال زندان بگیرند.
 
کمی پس از حمله مرگبار به رژه نظامیان ایرانی در اهواز در سال ۱۳۹۷، دانمارک سه نفر را برای "ستایش تروریسم" بازداشت کرده بود.


 مقام‌های دانمارکی در عین حال دستگاه‌های اطلاعاتی ایران را هم متهم کرده‌اند که می‌خواسته‌اند به تلافی حمله به رژه اهواز یکی از فعالان عرب ایرانی را ترور کنند.
+108
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا

    چوب تو استینش کنین. با اون پان ترکهای لعنتی که ..... میکنن
    9
    74
    ‌پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا

    اما سوال مهم اینه. ایا اگه یه دانمارکی که خواستار تجزیه ی دانمارک هست بیاد ایران پناهنده بشه چی میشه؟ من میدونم جوابشو. یه تیم ترور میفرستن و طرفو تو قلب تهران ترور میکنن. اروپا با پناه دادن به این تجزیه طلبا بدترین کار رو میکنه.
    26
    107
    ‌پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    دیارکو - قره تپه، آذربایجان

    هر کی خود را ایرانی نوی داند پاشه .....بره بیرون ، این گروهک تروریستی زمان جنگ‌ با صدام همکاری می‌کردند و الان هم مزدور عربستان و اسرائیل شدند و سبب کشته شدن هزاران هموطن بیگناه هستند. فقط اعدام شر این تجزیه سازهای نمک به حرام راز ایران دور میکنه
    7
    69
    ‌پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا

    این حـ... ها پناهنده سیاسی و عقیدتی نیستند که در امنیت به فعالیتشان ادامه بدهند،نه‌تنها تجزیه طلب بلکه رسما گروه مسلح تروریست که‌توسط عربستان ساپورت میشوند و دستشان به خون مردم آغشته هست،شرم آور هست که به اینها اجازه زندگی آزاد در این کشورهای اروپایی را دادند،اگر گروهکی تروریستی و جدایی طلب بر علیه هر کشور اروپایی در جایی لانه میکرد،تحمل نمیکردند و آنها رو تار و مار و زندانی میکردند و بهانه آزادی عقیده و بیان را الم‌ نمیکردند! همانطور که جدایی طلبان اسپانیا را که تروریستی و‌مسلح حتی نبودند و وابسته به کشور دیگررهم‌نبودند و میلیونها هوادار داشتند با تشر دستگیر کردند و در هلفدانی انداختند.
    5
    57
    ‌پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - هامبورگ، آلمان

    همچی میگین تجزیه طلب انگار ایران سوئیسه و ملتها از حقوق برابر با قوم مسلط برخوردارند. قائل و مایل به تجزیه نیستم صرفا چون اعتقاد دارم خاورمیانه دیگر توان مرزبندی جدید نداره و شخصا ترجیح میدم در آینده در ایرانی فدرالیسم زندگی کنم تا کشور عربی مستقل. اما هر کنشی واکنش هم داره. در دنیای متمدن امروز تاکید می‌کنم دنیای متمدن نه متوحش عقب مانده پدیده ای بنام تجزیه طلبی در ادبیات سیاسی وجود نداره و اسمش حق تعیین سرنوشته که همون رفراندومه. ثانیا حقوق دیگر به کنار، ملیتها از آب شرب که حق هر جانداری هست بطور سیستماتیک و عمدی از جانب حاکمیت محروم هستند اعتراض کنند سرکوب شوند اپوزیسیون بی خاصیت خارج نشین بطور ضمنی تایید می‌کند در واقع اصلا به حقوق ملت‌های کرد و ترک و عرب و بلوچ و ترکمن و. کلا معترف نیست از اساس چطور میشه به این جک و جانوران اعتماد کرد. شخصا ترجیح میدم در آینده در ایرانی فدرالیسم و آزاد و دمکراتیک زندگی کنم تا مستقل از ایران و زمانی تعصب ایران داشتم در حد شاتل فضایی اوریون ولی وقتی با ذهنیت قوم مسلط آشنا شدم دیدم باد شکمی بیش نیست. مشکل اینجاست که یه مدعیان دمکراسی و عدالت و براب
    93
    8
    ‌پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - هامبورگ، آلمان

    برابری پای عمل که برسه و احترام به حقوق دیگران یهویی تبدیل به اژدهای کومودو میشن و تنها حقوق خود بلکه خواسته خود را در نظر دارند حتی اگر به قیمت اضمحلال و نابودی ملیت ها غیر فارس باشد. حکایت اون زنیکه که گفت از دو چیز متنفرم از ریسیسم و نژادپرستی و عرب؟!! اولی موافقم دومی حتما دلایل خاص خودش داره که فضول نیستیم و به خودش مربوطه!! قبلا گفتم و باز تکرار میکنم اگر به قول شما تجزیه ای اتفاق افتاد برنده نهایی ما ملیتها هستیم و بازنده قومیت مسلط و خودتان و ادبیاتتان را اصلاح نکنید حتما اتفاق میافته هیچکس هم توان جلوگیری از آن را نداره چون جان ملت ها به لبشان رسید و البته مقصر ما نخواهیم چون عکس العملی به جنایت در حق ماست. ایران آینده هرگز به معنی فارس و پارس و کوروش و داریوش و دین و اسلام این جک و جانوران و این چرندیات نیست. ایران یعنی ایران و السلام در غیر این صورت امیدوارم اتفاقی که باید با رفراندوم و حق ملیتها در تعیین سرنوشت از طریق برگه رای اتفاق بیافته با گلوله نیافته. بقای ایران فقط منوط به اعتراف و احترام حقوق ملیتها و اقوام ایرانه پس از حالا برای اصلاح ویرانی این 100 سال اقدام کنید
    86
    9
    ‌پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    ReyKasravi - لندن، انگلستان

    یه جور میگن اقلیت و اقوام ایرانی حق سرنوشت خود را ندارند و دسترسی به اب ندارند برای همین میام دست به اقدام تروریست می زنند انگار من فارس که متولد تهران و پدر و مادر من هم فارس بودند خیلی توی اون کشور اخوند زده حق و حقوقی داشتم و دارم ؟همه ایران و همه اقوامش از هر زبان و قوم و مذهب و فرهنگی رفتیم زیر یوق آخوند دزد و نوکر روسیه و انگلیس که اون کشور را به سیاهی و کثافت کشیدند و این اخوندهای دزد و سپاهی های مزدور و بسیجی های بی سواد کودن همه دشمن همیت و کلیت ایران هستند. تنها را نجات ما اتحاد ملی میهنی هست تا شر این اخوند ها و سپاهی ها نجات پیدا کنیم و این امر ممکن سال هایی بیشتر طول بکشه باید پشت هم باشیم و تمام تفاوت های زبانی فرهنگی مذهبی خود را به کنار بزاریم و فقط روی ایرانی بودن خود و متعلق به اون سرزمین بودند تمرکز کنیم.
    9
    43
    ‌پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    [::tiger.man - هامبورگ، آلمان::]. در ایران برخلاف کشورهای عربی اقوام نداریم در کشورهای عربی سنی ها بین خودشان و شیعیان و کردها هم بین خودشان ازدواج می کنند ولی در ایران قبیله گرایی نداریم ترکها با فارسها و کردها با لرها و گیلانی ها با عربها و همه با هم ازدواج می کنند بنابراین درهر ایرانی ژنی از تمامی اقوام وجود داردپس فدرالیسم معنی نداره
    1
    4
    ‌پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - هامبورگ، آلمان
    [::ReyKasravi ::]. اولا بنده نگفتم اقلیت چون اقلیت ما نیستیم بلکه صرف نظر از آمارهای رسمی دروغین قومیت مسلطه نه ما ملیتها ثانیا قبول دارم به قومیت مسلط هم از طرف حاکمیت ظلم میشه اما ماهیت و نوع ظلمی که بر اقوام و ملیتها میشه با اونی که به قومیت مسلط میشه چه از نظر کمی و چه کیفی زمین تا آسمون متفاوته. ظلم به فارس ها از زمان آخوندها شروع شد اما به ملیت‌های غیر فارس 100 ساله که داره میشه و در دوران این نظام دینی بدتر و تشدیدتر شده و به عبارتی به سطح دوران رضا خان خودتون رسیده، شاید هم بیشتر. و اما اتحاد میهنی اینو 100% موافقم ولی زمانی معنی پیدا میکنه که در عمل از حقوق غیر فارس ها دفاع کنید نه اینکه تا یه غیر فارسی حرفی زد یا اعتراضی کرد از جانب جک و جانوران خودخواه متهم به تروریست بودن بشه. جمله اخرتون موافقم ایرانی بودن، و ایرانی بودن معادل فارس بودن نیست. فارس ها یکی از قومیت ایران هستند نه کل ایران. فرهنگ و تاریخ در همان سطحی قابل احترام است که به فرهنگ و تاریخ ملیت های غیر احترام بگذارند نه بیشتر نه کمتر که شکر خدا این 100 ساله بجز توهین و گاهی کشتار چیزی از آنها ندیدیم
    4
    1
    جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - هامبورگ، آلمان
    اسم کوروش میاری باید یه کبیری بزرگی چیزی کنارش بیاری هر چی پیشوند و پسونده مثبته در کنار فارس نوشته میشه، هر چی اسم شهر و روستا و رودخانه و کوچه و خیابان اقلیم های غیر فارس کلا تغییر کرده به نام‌های فارسی پارس خلیج، فارس دریا، فارس آسمون، فارس، زمین فقط مونده .....در آقا نمی‌تونید و کلا سیاسیت فارسیزه کردن ایران جواب نمیده والسلام. چند روز پیش 3 نفر در عرب اهواز اعدام شدند کدام ....مدعای حقوق بشر حرفی زد. یه ....فارس اعدام بشه زمین و زمان خبردار می‌شوند. بله به ایرانی بودنمان باید تاکید کنیم اما به شرطی که کنش ها را اصلاح کنیم تا واکنش ها اصلاح شوند نه اینکه چپ و راست فحش بخوریم اعدام شویم از تمام حقوق انسانی محروم باشیم اعتراض کنیم اعدام شویم برچسب کذایی تجزیه طلب به ما چسبانده شود. ایرادی هست از جانب شماست. ما عربیم، ما ترکیم، بلوچیم. مثل خیلی ها که نیستیم تو سرمان بزنند گردن خم کنیم دو میلیون نفر خیابون باشند دوتا تیر هوایی بزنند خون ببینند همه الفرار بغل مامانشون یا شروع می‌کنند فیلم گرفتن. برای رسیدن به حقوق انسانی خودمان از هیچ کس نه ترس داریم نه واهمه.
    4
    1
    جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - هامبورگ، آلمان
    عرب و ترک و بلوچ و کرد و ترکمن با جمعیت دهها میلیونی و گاهی صدها میلیونی و انتشار جغرافیایی در چندین کشور و گاهی دهها کشور قوم نیستند بلکه ملیت هستند. ضمن اینکه دفاع از هویت قبیله گرایی نیست بلکه سرکوب ملیت ها به هر بهانه ای به امید یکسان سازی وتحلیل و اضمحلال و زور دنیا و آخرت زدن برای فارسیزه کردن ملیت ها قبیله گرایی است. اگر فرهنگی و زبانی در ذات خودش قوی و اصیل بود نیازی به زور اسلحه برای غلبه خودش نداشت وصرف همین استفاده از زور انهم به مدت یک قرن و عدم کارایی نشان‌دهنده واقعیت محضه ضعف فرهنگ و زبان در مقایسه با بقیه ملیتهاست. بنابراین قبیله گرا ما نیستیم و اما فدرالیسم. این صرفا نظر شخصی بود و لزوما و با وجود رای و حق انتخاب اصلا هم قرار نیست نظرات شخصی سرنوشت ملتی را تعیین کند. نه گرگیم و بی عار که نظرات شخصی را به کسی تحمیل کنیم نه گوسفندیم و احمق که باید کورکورانه ازکسی تبعیت کنیم.
    4
    1
    جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - هامبورگ، آلمان
    اینها شاید احمق و اسکل باشند ولی تروریست نیستند، تروریست اون صد پدر حـ... ایه که ملیتها را چنان با ظلمش به لب رسانده که برای رهایی هر کاری حاضرند انجام دهند اما از او خطرناک‌تر اون جونوریه که با اینکه قدرتی در دستش نیست ولی این هم ظلم و ستمی را که صرفا به دلیل تفاوت زبانی و مذهبی که به آنها می‌شود را می‌بیند ولی به آنها برچسب تروریست می‌دهد یا به همان دلایل نسبت به اعدام آنها سکوت کند . این انسان قدرت دستش بگیرد از خامنه ای و خمینی بدتر خواهد بود. ایرادی هست به سیاست‌های حاکمیت در این صد سال است. ایرادی هست به ظالمان است نه مظلومان.
    4
    1
    جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    امیر پاور - ترونتو، کانادا
    Tiger.man ,هامبورگ ،آلمان ،تو که فاز روشن فکری میگری ی سوال داشتم میشه بگی دولت آلمان به تقاضای ۳ نفر از سران ایالت باسک و کاتالان که به قول شما به طور کاملا دمکرات تقاضای استقلال خودشونو از کشور اسپانیا داده بودند چه آمد؟؟؟؟ تقاضای پناهندگی آنها نه تنها رسیدگی نشد بلکه به زندان اوهفت(بازداشتگاه موقت) فرستاده شدند و بعد از ۷۸ روز زندانی بودن در آلمان به زندانی در اسپانیا منتقل شدند که تا همین امروز هیچ خبرگزاری از شهری که آنها در زندان هستند اطلاع ام ندارد ،اونوقت توی عقب مونده واسما فاز تجزیه طلبی با اسم فدرالیسم میگیری ؟.؟ ببین ما فقط یک ملت داریم ملت بزرگ ایران هویت و تاریخ و گذشته من با کلمه ایران معنی پیدا میکند حتی اگر یک آذری زبان باشم که هستم . آذریهای کانادا که دوستان من هستند به ایرانی بودن خود میبالند اونوقت تو اینجا ناراحت میشی چرا اسم همه چیز فارسی ؟ یا پارسی ؟ ...
    1
    1
    شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    امیر پاور - ترونتو، کانادا
    Tiger.man هامبورگ . تو ی .... که مطمئن هستم از لحاظ تحصیلات آکادمیکی زیر دیپلم هستی ،البته منظورم این نیست که هرکس زیر دیپلمه حتما تجزیه طلبه یا ضد منافع ایران و ایرانیان هستش ،نه ‌منظورم اینکه شما بقدری کم سواد و یا بیسواد هستی که در تحلیل هایی که در مورد چرایی فدرالیسم کردن ایران ارائه میدی این بیسوادی کاملا عریان و مشخص میشه مثلا وقتی میگی همه چیز به نفع قوم فارس هستش مثل اسامی خیابانها و کوها و یا خلیج و... اصلا متوجه نیستی چی میگی ،ی سوال آیا شما میدونی کدام شهر ایران طولانی ترین زمان پایتختی ایران و یا پرشیا را در دوره های مختلف تاریخ ایران زمین به عهده داشته ؟؟؟؟ شهر تبریز در دوره های مختلف تاریخ ایران عنوان بیشترین و طولانی ترین زمان پایتختی را یدک می کشه حالا شما از فارس تبعیض فارس علیه سایرین صحبت میکنی ،؟؟ واقعا این کلمات در شان ایران و ایرانیان نیست لطفا کامنتهای خودتو پاک کن و ادامه نده چون واقعا زشت و خیلی آزار دهنده هستش که اینطور در مورد ایران و ملت ایران صحبت میکنی .
    1
    1
    شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.